eitaa logo
نوشته‌های انقلابی
1.4هزار دنبال‌کننده
335 عکس
104 ویدیو
16 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔖امام خمینی، موجدِ تحولات عظیم تاریخی به گواهی برگهای کتاب تاریخ انقلابِ اسلامی ایران، امام خمینی (رحمه‌الله‌علیه)، حقیقت همیشه‌ زنده‌ی تاریخ و امامِ تحول‌های عظیم بود. او معنای حقیقی «ما می‌توانیم» را در رگ و ریشه و خون ملت ایران جاری ساخت و با هویت‌بخشی به امت اسلامی، ملت را از دوره‌ی انفعال، ضعف و بی‌تحرکی به کنشگری و اثرگذاری تبدیل کرد. امام روح‌الله با دمیدن روح خودباوری و نفیِ از خودبیگانگی، زمینه‌های بازگشت به «مَنِ اسلامی» را در میان امت اسلام فراهم ساخت و با وامداری از دو عامل ایمان و امید، تحول‌های عظیم را در سطح کشور، در سطح امت و در سطح جهان برای طول تاریخ به وجود آورد. امام روح‌الله نگاهِ حداقلی به دین را برنتافت؛ پس چون پیامبران الهی، اسلام را برای همه‌ی عرصه‌های زندگی بشر در طول تاریخ می‌خواست. او امامِ تاریخ اسلام و امامِ تحولات عظیمِ تاریخی بود و سرمایه‌ای که برای کشور و ملت ذخیره کرد، یک سرمایه‌ی تاریخی، حیاتی و ارزشمند است و آن استقلال سیاسی، شناخت هویت ملی، عزت ملی، خودباوری ملی و فرهنگی، ایمان عمیق و شجاعت است که در سال‌های اخیر به تحقق عملیِ شعار «ما می‌توانیم» در صحنه‌های گوناگون علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی منجر شده است. هدف امام خمینی (رحمةالله‌علیه) از انقلاب اسلامی، احیای تفکر دینی بود و از همان ابتدا دشمنان انقلاب با تفکر ناب و صحیح اسلام مخالف بودند و به آن حمله می‌کردند. اینک نیز مکتب فکرى انقلاب اسلامى، چارچوبى مطلوب براى تثبیت و تحکیم پایه‌هاى ارزشى آینده‌ی جـامـعـه‌ی اسـلامـى دارد؛ چرا‌که درصدد زمینه سازىِ تجدید حیاتِ عظمت تمدن جهان‌شمول اسلامى است و از این نگاه، آینده‌ی انقلاب اسلامى، بازسازىِ تمدنِ فراموش‌شده‌ی اسلامى در جهان امروز خواهد بود و مـقـصـد کـاروان انـقـلاب اسـلامـى تـحـولات عـمـیـق فـکـرى در مـسـائلى چـون هویت‌یابى، استقلال‌طلبى، مدیریت، سیاست، فرهنگ، اخلاق، شناخت و ترویج ارزش‌هاى اسلامى و ایجاد تحول روحى در سطح فرد و اجتماع است و نگاه آینده‌ی انقلاب را باید در پیام انقلاب اسـلامـى در احـیـاى دیـن‌مدارى و تفکر اسلامى در سطح جهان جستجو کرد. از این منظر، در بیان امام خامنه‌ای در سی‌وچهارمین سالگرد امام‌ خمینی(رحمة‌الله‌علیه)، امام موجد سه تحول عظیم بود که عبارتند از: تحول در سطح کشور که با شکستن ساختارِ سیاسی سلطنتی و جایگزین‌کردن مردم‌سالاری دینی ایجاد شد و کشور را از یک نظام دست‌نشانده و ذلیل در مقابل قدرتها خارج کرده، نظامی مستقل و متکی به عزّت ملی را جایگزین آن کرد. دوم، تحول در سطح امت که با ایجاد جریان بیداری اسلامی، دوره انفعال و بی‌تحرکی در دنیای اسلام را به سمت ضعف و نابودی کشاند و پس از آن، مسئله‌ی فلسطین را که به خیال صهیونیست‌ها و حامیانشان یک مسئله‌ی تمام شده به حساب می‌آمد، در سطح امت اسلامی به مسئله‌ی اول جهان اسلام تبدیل‌ کرد. سومین تحول نیز در سطح جهان اسلام رخ‌ داد، چراکه معنویت سرکوب‌شده زیر بارِ سیاست‌های مادی‌گری و ضد‌معنوی در کشورهای غیرمسلمان را دوباره زنده کرده و معنویت را روحی دوباره بخشید. و اینک در هنگامه‌ی تورق تاریخ به سمتِ حاکمیت توحید در جهان، به برکتِ خونِ پاک شهدای غزه و بیداری وجدانهای آزادگان در سراسر دنیا، بعد از عملیات عظیم و تعیین‌کننده‌ی طوفان‌الاقصی، حرکت معادلات دنیا تغییر کرد و تمام نقشه‌های دشمن برهم‌‌خورد و ضربه‌ی غیرقابل‌دترمیم و غیرقابل جبرانی به رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار وارد آمد و مسئله‌ی فلسطین را به مسئله‌ی اول دنیا تبدیل کرد، تا جایی‌که در ماه‌های اخیر در قلب اروپا و حتی در دانشگاههای آمریکا، در نتیجه‌ی این بیداری، هیمنه‌ی پوشالی استکبار فروریخت و فریادِ رسای دفاع از مظلومیت و حقانیت فلسطین، از حلقومِ فطرت‌های پاکِ دانشجویان و اساتیدِ آن بلند شد که همه نشان از حرکتِ سریعِ تاریخ به سمت تحقق وعده‌ی الهی، مبنی بر نابودی کامل باطل و حاکمیت صالحان بر زمین دارد. 🖋آمنه عسکری منفرد @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖وصیت من، محروم از تو هرگز به یاد شهیدِ جمهور حضرت امام رضا(علیه‌السّلام) در نامه‌ای به امام جواد(علیه‌السلام) که به‌ظاهر کودکی بیش نیستند، برای رسیدگی به محرومان نوشتند: «ای پسرم! به من خبر رسیده است که خدمتکاران، تو را از درب کوچک خانه بیرون می‌‏برند، زیرا؛ بخل دارند که از ناحیه تو خیری به کسی برسد. تو را به حقی که بر گردنت دارم، هنگام واردشدن به خانه و خارج‌شدن، از درب بزرگ رفت‌وآمد کن و همراه خود طلا و نقره فراوان بردار و به هر کس که از تو درخواست کرد عطا کن‌... چرا که؛ می ‏خواهم خداوند در پرتو انفاق مقامت را بالا برد. پس ببخش و انفاق کن و جز از خدا مترس.»( الكافي، جلد‏۴، صفحه ۴۳) وصیت پدر در این نامه‌‌ به پسرش این است؛ که کسی از تو محروم نشود. قید هرکس یعنی نه فقط مسلمان بلکه غیرمسلمان هم محروم نگردد. بنابراین هرکس در هرزمان محتاج است و گرفتار، از امام جواد بخواهد، هیچ‌گاه محروم نمی‌شود؛ چون امام جواد به وصیت پدرش _غیر از شأن امامتش_ امام رضا (علیه‌السلام) حتما عمل می‌کند. شهید جمهور ما به تأسی از این شأن و مقام امامت، در هر مسندی چه در آستان قدس رضوی، چه قوه‌ی قضاییه و چه قبل از آن قرار می‌گرفت به محرومیت‌زدایی دست می‌زد و با توان بالاتری در قوه‌ی مجریه با کار خستگی‌ناپذیر و شبانه‌روزی مجاهدت کرد. او با این محرومیت‌زدایی، درجه‌ی بالایی از ولایت‌مداری را، نسبت به ولی امر جامعه و امامت جهان هستی به منصه‌ی ظهور گذاشت، و با انفاق جان راه رسیدن به تمدن نوین اسلامی را هموارتر کرد. ✍ خالقی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖شکوه شیعه، رویایی واقعی شکوه امروز شیعه، نتیجه مجاهدت‌هایی است که سالیان متمادی از غرب تا شرق عالم به خود دیده است. شیعه امروز فرصتی است مغتنم که تاریخ از صدر اسلام حسرت آن را می‌کشیده است. ذلت و خوارى شیعه و کشتار، پس از شهادت امام حسن (علیه‌السلام) و در زمان معاویه شروع شد. در هر شهرى شیعیان را مى‏کشتند و دست و پاى افراد را، حتى به گمان شیعه بودن آنان، قطع مى‏کردند. هر کس به اهل‌بیت اظهار محبت مى‏نمود، به زندان مى‏رفت، اموالش را غارت و خانه‏اش را خراب مى‏کردند و این بلا و مصیبت ادامه داشت، تا آن که زمان ابن زیاد و شهادت امام حسین (علیه‌السلام) فرا رسید. سرانجام این ظلم‏ها، سبب قیام عباسیان و «ابومسلم‏» و «ابوسلمه خلال‏» شد که با شعار «الرضا‌من‌آل‌محمد»، انجام مى‏گرفت و به عامل مهمى در سقوط بنى‌امیه بدل گشت. عباسیان برای رسیدن به قدرت از عواملی سود بردند که از جمله‌ی این عوامل می‌توان به بهره برداری از نزدیکی و خویشاوندی با رسول اکرم (صلی‌الله‌علیه‌‌و‌آله‌و‌سلم)، کینه و نفرت غیرعرب از بنی‌امیه به دلیل برخورد توهین‌آمیز و آمیخته با شدیدترین تعصبات نژادی بنی‌امیه با غیرعرب و به‌ویژه ایرانیان، اختلافات داخلی میان اعراب طرفدار بنی‌امیه به ویژه در مناطق حساسی همچون خراسان، شرایط بد و نابسامان اقتصادی و اجتماعی مردم در اواخر دوره‌ی بنی‌امیه و... اشاره کرد. پس از سقوط بنى‌امیه، امید مى‏رفت که بنى‌عباس، از عاقبت ظلم و ستم و جنایاتى که بنى‌امیه بر اهل‏بیت و شیعه روا داشته بود، عبرت بگیرند و دست‏خود را به خون پاکان امت اسلامى و سادات و ذریه پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلم) و پیروانشان، آلوده نسازند، ولى چنان نشد و کشتار، غارت، تبعید، حبس و شکنجه پیروان اهل‏بیت دوباره آغاز شد، و جنایات بنى‌عباس نسبت‏به شیعیان على (علیه‌السلام) و سادات، روى بنى‌امیه را سفید کرد. شدت این جنایات به حدى بود که مردم مى‏گفتند: اى کاش ظلم بنى‏امیه برگردد. از دوره عباسیان تا غزنویان جماعت شیعه همواره مورد قتل و غارت حکومت‌های مختلف بوده است. در دوره غزنویان سلطان محمود، بسیاری از آن ها را کشته و عده زیادی را نفی بلد نمود. حتی در زمان سلجوقیان، شیعیان هفت امامی اسماعیلی در بسیاری از روستاها، بی‌گناه بر دار شدند. حکومت دویست‏ساله فاطمیان مصر که در اوج شکوفایى علمى و مذهبى بود، با ده‏ها تهمت کوبنده، به دست ایوبیان نابود شد. کتابخانه عظیم سلطنتى جامع «الازهر» که دویست هزار جلد کتاب نفیس در علوم فقه، لغت، تاریخ و ادب و طب، کیمیا (شیمى) فلک و نجوم، ریاضیات، هندسه و هندسه فضایى داشت و به قول «مقریزى‏»، از جمله عجایب هفت‌گانه شمرده مى‏شد، به غارت رفت و در سال ۴۴۸ توسط «صلاح‏الدین ایوبى‏» در آتش کینه و تعصب سوخت. در روزگاری قریب به ۵۰۰ سال قبل، در دولت عثمانی، شیعه به‌عنوان مرتد شناخته می‌شد. سلطان سلیم عثمانی جامعه شیعه در آنتالیه، ازمیر، ارزنه الروم و استانبول را به جرم ارتداد از دم تیغ گذرانده و تعداد زیادی شیعه که جماعتی هنرمند، صنعتگر و دانشمند بودند، ولو به قیمت ایجاد عقب‌ماندگی در حکومت عثمانی آن روز، از جامعه حذف کرد. البته هیچ‌گاه تنها کشتار جامعه شیعی هدف نبوده بلکه، حذف آن‌ها از مناسبات اجتماعی و سیاسی دنبال شده است. شیعه کشی اگرچه در طول تاریخ به حکومت‌ها ضربه زده اما تجربه‌ای تکرارناپذیر نبوده است. بارها در طول تاریخ، اقلیت شیعه اگرچه اقدام تهدیدآمیزی علیه حکومت‌ها انجام ندادند اما مغضوب حکومت‌های اسلامی بودند. از عثمانی گرفته تا حکام هند و افغانستان و حتی انتاکیه. همین امیراسماعیل سامانی، همین آل‌بویه‌ی شیعه، همین سلجوقیان و غزنویان و دیگران، هر کجای کارشان را نگاه کنید، می‌بینید که مظهر زشت‌ترین خصوصیات بشری بودند و چه‌قدر از نعم الهی سوءاستفاده کردند. (بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مسئولان و ستاد برگزاری دهه فجر، ۱۳۶۹/۱۰/۱۱). حتی در زمان صفویان شیعه، رقابت بین آن‌ها و عثمانی‌ها و گورکانی‌ها در هند باعث کشتار اقلیت های مذهبی مانند شیعیان شد. قتل عام سادات حلب، کشتار شیعیان هند با همکاری استعمار انگلیس، کشتار شیعیان توسط افغان‌ها و ازبکان تا قرن ۱۳ نمونه‌هایی از ظلم بر علیه شیعیان است. در دو قرن اخیر نیز کشتار شیعیان بلوچستان پاکستان، کشتار هزاره ها توسط طالبان و بمب گذاری‌های داعش و طالبان و القاعده از جمله آزارهای شیعیان به شمار می‌رود. شیعیان در آذربایجان، بحرین، عربستان و نیجریه نیز وضعیت مشابهی دارند. ✍ نسا جعفری @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
نوشته‌های انقلابی
#یادداشت #جنگِ‌نرمِ‌سخت #جهاد_تبیین 🔖شکوه شیعه، رویایی واقعی شکوه امروز شیعه، نتیجه مجاهدت‌های
📝ادامه مطلب... شیعه امروز در بزنگاه تاریخی قرار دارد که شهدای بسیاری در آرزوی آن سوختند. مکتب شیعی که حکومت حقیقی بر جامعه را حق ولی خدا می‌داند، با بهره‌مندی از فقه پویا، ولایت‌فقیه را راه‌حل جامعه گرفتار غیبت می‌داند. امام یعنی حاکمیت دین و دنیا در زندگی مردم. خوب، این یک بُعد قضیه است که این بُعد اعتقادی است و شیعه با این مشعل درخشان، با این منطق روشن، در طول قرن‌های متمادی توانسته است حقانیت خود را برای همه‌ی دل‌هایی که جستجوگر بودند و با انصاف بودند، اثبات بکند. اینکه شیعه توانسته است بماند و رشد کند، در میان این همه موانع و اشکالاتی که وجود داشته است و فشارهائی که بوده است در طول تاریخ، این به پشتیبانی و اتکاء به همین منطق قوی و روشن بوده است. اگر این منطق قوی نبود، شیعه مضمحل می‌شد و از بین می‌رفت. این منطق، منطق بسیار مستحکمی است (بیانات مقام معظم رهبری در مراسم هشتمین سالگرد رحلت امام خمینی، ۱۳۷۶/۰۳/۱۴). شیعه امروز، قدرتی واحد برگرفته از چند کشور شیعه نشین، علی رغم اختلاف در زبان و جغرافیا، به چشم جهانیان پدیدار کرده است. محوریت قدرت شیعه امروز، ایران است که نه تنها محور، بلکه زمینه‌ساز قدرت این ید واحد است. شکوه امروز شیعه در جهان حتی دانشگاه‌های آمریکا را تحت‌الشعاع قرار داده که اگر نبود حمایت محور مقاومت از مسلمانان غزه، فریاد مظلومیت آن‌ها در واشنگتن دی‌سی قابل شنیدن نبود. امروز شیعه مسیری را در پیش گرفته که منجر به جایابی پرقدرت در نظم نوین جهانی خواهد شد . ✍ نسا جعفری @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
🔖 آغازی بر پایان [۱]. حدود هشت ماه از شروع جنگ خانمان‌سوز و ناعادلانه در کشور فلسطین می‌گذرد. در این حمله ناجوانمردانه، حدود چهل هزار نفر که پانزده هزار نفر آنها کودک هستند به شهادت رسیدند. خانه‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها، مساجد، بازارها و... به تلی از خاک تبدیل شدند. رژیم منحوس صهیونیستی، حتی به مردم آواره که در چادرها زندگی می‌کنند، رحم نکرده و آنها را بمباران می‌کند. بدون دارو و آذوقه و آب، در میان دود و آتش ماندند؛ اما خاک و خانه‌ی خودشان را ترک نمی‌کنند. با همه‌ی این مصیبت‌ها و رنج‌ها، ملت فلسطین، ایستادگی و مقاومت نمودند و از مبارزان مقاومت دفاع می‌کنند. همین مقاومت و ایستادگی، باعث شده، ارتشی که ادعا می‌کرد جزو قوی‌ترین ارتش‌های دنیاست، از گروه‌های مقاومت شکست بخورد و به خاک نشانده شود. چرا رژیم صهیونسیتی، بر شدت حملاتش به مردم بی‌دفاع غزه، افزوده و جنایت را به سرحد امکان رسانده‌است؟ و هرچه از جنگ می‌گذرد واکنش عصبی‌تری از خودش نشان می‌دهد؟ [۲]. عملیات طوفان‌الاقصی زمانی اتفاق افتاد که رژیم صهیونیستی با برنامه‌ریزی و طراحی دقیق، قصد تسلط بر سیاست و اقتصاد کل منطقه غرب آسیا و بلکه کل دنیای اسلام را داشت. سیاستمداران خبیث آمریکایی و انگلیسی و جامعه‌ی صهیونیست‌های جهانی، طی این نقشه‌ی جامع و بلندمدت، می‌خواستند مناسبات و معادلات منطقه را تغییر دهند؛ ولی به لطف الهی، برکت ایمان اسلامی، استقامت ملت فلسطین و از جان‌گذشتگی مبارزان محور مقاومت، این توطئه‌ی بزرگ بین‌المللی از بین رفت. همه‌ی نقشه‌های آن‌ها از بین رفت و در باتلاقی افتادند که راه نجات ندارند و هر لحظه در حال فرو رفتن هستند. تحلیلگران غربی در این مورد می‌گویند این عملیات رویدادی است که می‌تواند تغییردهنده قرن بیست و یکم باشد. یک مورّخ اسرائیلی در این مورد می‌گوید: «پروژه‌ی صهیونیستی، نفسهای آخر خود را می‌کِشد و ما در آغازِ پایان رژیم صهیونیستی هستیم؛ ارتش در حفاظت از جامعه‌ی یهودی در جنوب و شمال اسرائیل شکست خورده است». [۳]. رهبر معظم انقلاب اسلامی، در مورد نقشه‌ی شوم رژیم صهیونیستی فرمودند:«طوفان پانزدهم مهر نقشه‌ی با دقّت طرّاحی‌شده‌ی دشمن را باطل کرد و با وضعی که در این هشت ماه پیش آمده است، امیدی هم به اینکه بتوانند این نقشه را دوباره احیا کنند، چندان وجود ندارد. کار بزرگ مهمّی انجام گرفت... ...عملیّات طوفان‌الاقصیٰ یک ضربه‌ی تعیین‌کننده به رژیم صهیونیستی بود، یک ضربه‌ای بود که قابل جبران نیست و رژیم صهیونیستی را در یک مسیری قرار داده است که انتهای آن مسیر جز اضمحلال و نابودی چیز دیگری نیست.»(بیانات در مراسم سی‌و‌پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی، ۱۳خرداد۱۴۰۳). ما به وعده‌ی الهی که پیروزی حق بر باطل است، امیدواریم. «جَاءَ الحَقُّ وَ زَهَقَ اَلباطِلُ اِنَّ اَلباطِلَ کَانَ زَهوقاً»؛ «حق آمد و باطل نابود شد. به‌درستی‌که باطل نابودشدنی است.»(آیه ۸۱ سوره اَلاَسرَا). ✍ چمن‌خواه @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا