فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 عظمت حضرت زینب (س)
🎙 استاد علی صفایی حائری
◾️ @ensan_jari
🔸 #جلسه_شنبه_شبها
📃 پند پدرانه (شرح و توضیحی بر حکمت ۱۵۰ نهجالبلاغه)
🎤 در محضر: جناب آقای سید محمد موسوی
ساعت : ۱۹:۳۰
🔸 مکان جلسه: کانون فرهنگی-تبلیغی انسان جاری
بلوار ملک الشعراء بهار، بهار ۲۰، هویزه ۵، پلاک ۵۹ ( هویزه یک طرفه ست و اگر با ماشین تشریف میارید بهتره از بهار۱۸(شوش) بیاید داخل و از شوش ۹ بپیچید سمت راست)
🔰 @ensan_jari
May 11
🗂 گزارش تصویری
دورهمی تربیت بنیادیها + سخنرانی با موضوع رابطه معنویت و ولایت + ذکر مصیبت
در محضر: حجة الاسلام محمدمهدی الهیمنش
۶بهمن۱۴۰۲
🔸 @ensan_jari
الهی منش ععععع.mp3
28.9M
🎙حجةالاسلام محمد مهدی الهی منش
📆 ۶بهمن۱۴۰۲
🗓موضوع: رابطه معنویت و ولایت
✏️ برداشتی خلاصه:
➖ما یک توانایی و استطاعت فردی داریم و یک توانایی اجتماعی که برای کارهایی است که یک نفره نمیتوان آن را پیشبرد
➖برای کار جمعی باید افراد - چه بسا در طول نسلها - جمع شوند و اگر این کار انجام نگیرد همه ترک وظیفه کردهاند
➖کلانْ طرحِ جمعی خداوند، شکل گرفتن نظام توحیدی و عبودیت جمعی در کل عالم و استیلای دین و روش حق بر تمام مدلهای زندگی است ( هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ )
➖ فعالیتهای فردی هرکس باید نسبتی با آن کلان پروژه خدا داشته باشد و بخشی از آن را به پیش ببرد
➖این جمع بزرگ ولایت نام دارد و مدیر این جمع بزرگ، ولیّ/امام است
➖اگر قرار بود امام زمان(عج) این طرح را به تنهایی پیش ببرند رسولالله و ائمه همان زمان آن را انجام میدادند و دیگر احتیاج به بیش از ۱۱۰۰سال صبر نبود
➖بزرگی «ثواب/عذر داشتن» و «عقاب» به اندازه بزرگی«پیروزی» و «شکست» این طرح بزرگ است
➖حکومت فعلی ایران با تمام ضعفهایش قرار است قدمی برای این طرح بزرگ باشد لذا باید در ایستادگی این عَلَم و پیشبرد آن مشارکت داشت و فقط منتقد نبود
🔸 @Ensan_jari
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
🌄 انقلاب و انتقال
✍🏻 عینصاد
❞ انقلاب با درک ارزش شروع مىشود و با دگرگون شدن ارزشها و نقشها، روابط دگرگون مىشود. و ديگر انتقال سرمايهها نيست كه كارگشاست؛ كه انتقال آدمها از جايگاههاى خويش و از زنجيرهاى خويش مىتواند راهگشا باشد.
📚 #بررسی | ص ۷۳
#️⃣ #عکس #عکس_نوشته #تربیت #دهه_فجر
▫️ @einsad
🔸 #جلسه_شنبه_شبها
📃 ادامه شرح و توضیح حکمت ۱۵۰ نهجالبلاغه➕ نکاتی از امام و انقلاب
🎤 در محضر: جناب آقای سید محمد موسوی
ساعت : ۱۹:۳۰
🔸 مکان جلسه: کانون فرهنگی-تبلیغی انسان جاری
بلوار ملک الشعراء بهار، بهار ۲۰، هویزه ۵، پلاک ۵۹ ( هویزه یک طرفه ست و اگر با ماشین تشریف میارید بهتره از بهار۱۸(شوش) بیاید داخل و از شوش ۹ بپیچید سمت راست)
🔰 @ensan_jari
موسوی اممممم.mp3
14.39M
🔸 #جلسه_شنبه_شبها
🎤 جناب آقای سید محمد موسوی
🗓۱۴بهمن۱۴۰۲
📃 ➖بیان روایات و داستانهایی از رحمت خداوند و عشق به خدا به مناسبت ایام ماه رجب
➖بیانی از غربت نهج البلاغه
➖توضیحات و خاطرات نقل شده از امام خمینی(ره) و جنبه معنوی ایشان به مناسبت ایام دهه فجر
🔰 @Ensan_jari
💠 و ما أرسلناک إلا رحمهٔ للعالمین
📌مراسم جشن عید مبعث
👤سخنران: حجة الاسلام استاد مسعود پورسید آقایی
همراه با مدیحه سرایی حاج آقای تلافی
⏰ زمان: پنجشنبه ۱۹ بهمن، ساعت ۱۵:۳٠
📍مکان: خیابان بهار، بهار ۲٠، هویزه ۵ ؛پلاک ۵۹
کانـــون فرهنگــــی-تبلیغــــی انســــان جــــاری
🌱 @Ensan_jari
May 11
پورسیدآقایی تتت.mp3
24.96M
⚜ سخنرانی مراسم جشن عید مبعث رسول اکرم(صلیاللهعلیهوآله) و ایام الله دهه فجر ⚜
🗓 موضوع: انفجار نور زمینه ساز ظهور
🎙 حجة الاسلام استاد سید مسعود پورسیدآقایی
📆 ۱۹بهمن۱۴۰۲ / ۲۷ رجب
✳️ @ensan_jari | انسان جاری
🔸 #جلسه_شنبه_شبها
📃 موضوع: عوامل نارضایتی از خدا،دنیا،زندگی و مردم
🎤 در محضر: حجة الاسلام قربانی
ساعت : ۱۹:۳۰
🔸 مکان جلسه: کانون فرهنگی-تبلیغی انسان جاری
بلوار ملک الشعراء بهار، بهار ۲۰، هویزه ۵، پلاک ۵۹ ( هویزه یک طرفه ست و اگر با ماشین تشریف میارید بهتره از بهار۱۸(شوش) بیاید داخل و از شوش ۹ بپیچید سمت راست)
🔰 @ensan_jari
قربانی 48.mp3
22.58M
🔸 #جلسه_شنبه_شبها
🎤 حجةالاسلام قربانی
🗓۲۱بهمن۱۴۰۲
📃 موضوع: عوامل نارضایتی از خدا ، دنیا ، زندگی و مردم
✏️ بحث برگرفته از نامه سوم از کتاب «نامههای بلوغ» استاد صفایی با عنوان: رضا و رضوان ؛ که این عوامل در ۸ زمینه بررسی میشود
➖ به طور کلی نوع نگرش ما به هستی و باورهایمان تعیین میکند که ما به چه چیزی رضایت یا از آنها ناراضی باشیم
➖ این نارضایتیها فرد را اذیت میکند و کمکم زمینهای برای برخی عصیانها و انکارها و نفرتها و تردیدها را در وجود فرد فراهم میکند
➖ و انتهای این اعتراضها به خدا برمیگردد منتها برخی رویشان نمیشود آن را به زبان بیاورند و به صراحت به خدا نسبت دهند
زمینه 1⃣ : اینکه خدا را با قهر و اقتدار احساس کنی، نه همراه رأفت و رحمت و محبت و زیبایی
↙️ زیبایی نگاه در:
رنج و بلاء [در انسان]
ظلم و ستم [در جامعه]
تبعیض و تفاوت [در خلقت]
زمینه 2⃣ : اینکه معاد و پاداش را انتقام بدانی، که اگر گناه کنی، میسوزاندت؛ نه اگر گناه کنی، میسوزی
🔰 @Ensan_jari
📌مراسم جشن اعیاد شعبانیه
👤سخنران: حجة الاسلام استاد علاءالدین اسکندری
همراه با مدیحه سرایی حاج آقای اسحاقی
⏰ زمان: سهشنبه۲۴ بهمن، ساعت ۱۸:۳۰
📍مکان: خیابان بهار، بهار ۲٠، هویزه ۵ ؛پلاک ۵۹
کانـــون فرهنگــــی-تبلیغــــی انســــان جــــاری
🌱 @Ensan_jari
اسکندری خخخ.mp3
16.94M
⚜ سخنرانی مراسم جشن اعیاد شعبانیه
🎙 حجةالاسلام علاءالدین اسکندری
📆 ۲۴بهمن۱۴۰۲ / ۳شعبان
🗓 مروری بر قدر انسان، امامت و انسان در حدّ ولایت امام
✂️ ➖استاد صفایی:« کار اساسی خود را دگذگون کردن تلقی تودهها از خود و دیگری به دست آوردن مهرههای کارساز میدانم» و این اشارهای است به کار انبیاء و ائمه
➖یکی از کارهای ما این است که نگاه ما به خودمان عوض شود و نگاه تودهها را هم نسبت به خودشان بالا بیاوریم واین رفعت باعث شرح صدر میشود و با شرح صدر مصیبتهای دنیا سبک میشود و هم میتوانند بار سنگین رسالت را به دوش بکشند
✳️ @ensan_jari | انسان جاری
📚 برشی از کتاب «انسان جاری»
✍نوشته: حجةالاسلام سیدمسعود پورسید آقایی
مرادم از انــســان جــــاری¹ ، موجودی است تزکیه² شده و تعلیم³ یافته؛ پالایشی⁴ از هواها، تعصبها، عادتها و تقلیدها و تعلیمی از احکام⁵ و قدر انسان⁶.
موجودی که با حکمت، فکرش و با موعظه، قلبش را به تسلیم رسانده⁷.
مرادم از انسان جاری، انسانی است که از سطح غرایز به حد وظایف و انتخاب⁸ رسیده و محرک او در خوردن، خوابیدن، نشستن، دوست گرفتن، ازدواج،صحبت کردن و... ، نه غریزه، که تکلیفش است. کسی که در وسعت دریای دلش، سنگریزهها _ دنیا، نفس، خلق، شیطان⁹ _ موجی ایجاد نمیکنند. ...
➖➖پینوشت➖➖
1⃣ این تعبیر، برگرفته از کلام حضرت ابراهیم(علیهالسلام) در قرآن است آنجا که میگوید: إِنِّي ذَاهِبٌ إِلَىٰ رَبِّي سَيَهْدِينِ(صافات ۹۹) من ذاهب و روندهام. من نمیتوانم بمانم که ماندن گندیدن است و در این رفتن، روی به سوی حاکم و پروردگارم دارم. سَیَهْدِینِ و او به زودی مرا هدایت میکند.
این هدایت(سیهدین) غیر از آن هدایتی است که ابراهیم از قبل به دست آورده بود و با پشتوانه آن بر قوم خود فریاد میزد و بر آنها حجت میآورد که: أَتُحَاجُّونِّي فِي اللَّهِ وَقَدْ هَدَانِ (انعام ۹۰) (تفاوت قد هدین و سیهدین) ...
2⃣ یزکیهم: تزکیه و آزادی دادن در بعضی آیات، مقدم بر تعلیم و در بعضی آیات، پس از تعلیم آورده شده است. سرّ این نکته شاید در این باشد که عوامل تزکیه و آزادی انسان، عواملی که انسان را میرهاند و وابستگیهای او را بر میدارد، متفاوت هستند. بعضی پیش از تعلیم در انسان هستند و به آموزش نیاز ندارند مانند کنجکاوی و حقیقتطلبی که با ذکر بارور میشوند و بعضی نتیجه آموزشها و شناختهای عظیم و عوامل زهد میباشد که با تعلیم پیامبر در او شکل میگیرند ...
3⃣ یعلمهم: تعلیم و آموزش دامنه گستردهای دارد. تعلیم آنچه نمیدانستیم و تعلیم آنچه خود نمیتوانستیم بدون رسول بیاوریم و بدانیم.
عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ(علق ۵) مربوط به گذشته است و
وَ يُعَلِّمُكُمْ ما لَمْ تَكُونُوا تَعْلَمُونَ(بقره ۱۵۱) مربوط به همیشه و شاهد ناتوانی انسان. خداوند آنچه را نمیدانستیم و آنچه را نمیدانیم و آنچه را نمیتوانیم بدانیم، به ما میآموزد ...
5⃣ یعلّمهم الکتاب: کتاب در این آیه همان دستورها و ﴿کُتِبَ عَلَیْکُم﴾ هاست چون تمام انبیا کتابی مثل تورات و انجیل و قرآن نداشتند در حالی که در آیه هست: أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ (حدید ۲۵) ...
6⃣ ﴿یعلّمهم الکتاب و الحکمة﴾ : حکمت و فکر محکم همان آگاهی و شناخت ارزش، و قدر خود انسان است ...
╭┅────────┅╮
@Ensan_jari | انسان جاری
╰┅────────┅╯
📚 برشی از کتاب «انسان جاری»(2)
✍نوشته: حجةالاسلام سیدمسعود پورسید آقایی
انسان جاری ... کسی [است] که در وسعت دریای دلش سنگریزهها _دنیا، نفس، خلق، شیطان⁹_ موجی ایجاد نمیکنند. این ماییم تشنه و لبریز و پر، تشنهٔ قدرت و لبریز شهوت و پر از هوا و هوس.
اما آنانی که از ایمان و عشق¹⁰ غیر حق رهیده و از عشق بالاتری¹¹ برخوردار شدهاند، و با او دیده و با او رفتهاند و پر از امر او و لبریز از محبت، و تشنهٔ خدمت به خلق اویند، این سنگها در فراخنای روحشان موجی ایجاد نمیکند هیچ، که قدرتی هم میسازد. پس نه فراری، که مشتاقند.
منظورم از انسان ذاهب، آنی است که این همه استعدادهای فردی و اجتماعی و عالیاش را به کار گِل نگماشته، به رشدی رسانده و از جهتی عالی برخوردار ساخته. آنی است که از حضیض ذلّت بودن، به اوج وسعت شدن راه یافته و سرود زیبای إِنّی ذاهِبٌ إِلَی رَبِّی¹² را سر داده.
مقصودم از انسان بالنده، انسانی است که انسان و هستی و نقش انسان در هستی را شناخته. انسانی که از دغدغههای مدام فکری رهایی یافته و تمامی پلهای پشت سرش را شکسته تا در لحظات بحرانی، مجبور به بازگشتن نگردد.
انسانی که در برخوردهایش، نه به خوشایندها، که به معیارها و میزانها دعوت میکند
و نه به یافتهها، که به روشها فرا میخواند. بسان چشمه میکاود، نه همچون استخر به آب ببندد؛ که جوشش بهتر از بخشش است.
انسان جاری، انسانی است که پس از تولدش به تولید میپردازد. انسانی که زندگی دیگران از باغ زندگی او به گُل مینشیند و در باغ دستهای او جوانه میزند¹³.
انسانی که مجهز به بینات و کتاب و میزان است.
انسانی که با آیه محکم، اعتقادش و با اخلاق، روحش و با احکام، روابطش را هماهنگ کرده است.
انسانی که در فکرش از بنیادها و در روحش، از ظرفیتهایی برخوردار است.
انسانی که به عبودیت رسیده و محرّکی کمتر از خدا و حرکتی کمتر از رشد ندارد.
انسانی که روش مبارزه با سؤالات را آموخته و با سه گام «طرح، تنظیم و تحلیل» همراه گشته است.
و بالاخره مرادم از انسان جاری، کسی است که اسوهای دارد و حجتی؛ اسوهای چون محمد(صلیاللهعلیهوآله) و حجتی چون علی(علیهالسلام).
╭┅────────┅╮
@Ensan_jari | انسان جاری
╰┅────────┅╯