eitaa logo
‌انسان جاری
1.1هزار دنبال‌کننده
294 عکس
58 ویدیو
3 فایل
🌿 آنها كه راه دراز و وقت كم را فهميده‌اند، مجبورند كه خود را زياد كنند و رشد بدهند | ع.ص 💡فضایی برای اطلاع رسانی فعالیت‌های موسسه انسان جاری در راستای ترویج سبک زندگی دینی ارتباط با ادمین کانال: @Vamir2000
مشاهده در ایتا
دانلود
بی‌باکی، اشتیاق و انس به مرگ «حالت طبیعی» دل‌هایی است که روییدن را از ریشه‌هایشان توقع داشتند نامه استاد صفایی حائری بعد شهادت شهید اصغر عسگری (از شاگردان ایشان) 📚 صفحاتی از کتاب 📖 «از حاج ابراهیم تا خان‌طومان» حاوی خاطراتی است از رشادت شهدای لشکر 25کربلا در ارتفاعات حاج‌ابراهیم(پیرانشهر -استان آذربایجان غربی) و مبارزه با ضد‌انقلاب و سپس شرکت مصاحبه‌کنندگان در جنگ سوریه و دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) و شهادت در خان طومان(روستایی در ۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر حلب)./نشر شهید کاظمی ✍ به قلم: سید عبدالرضا هاشمی ارسنجانی (از شاگردان استاد صفایی و نویسنده کتاب ردپای نور) ╭┅───────────┅╮ @Ensan_jari | انسان جاری ╰┅───────────┅╯
. 🎺🎺🎺توجه توجه🎺🎺🎺 پیرو اطلاعیه مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۶, امروز (سه شنبه ۱۹دی‌ماه) آخرین روز ثبت نام کلاسهای ترم جدید می‌باشد. از بانوان متقاضی شرکت در کلاسهای اعتکاف علمی تقاضا میگردد نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمایند، برنامه جدید بر اساس ثبت نام متقاضیان اعلام خواهد شد. از همکاری شما بینهایت سپاسگزاریم .
🔸 📃 مرگ دوست‌داشتنی(بخش دوم) ➕ أین الرجبیّون؟ (نکاتی از ماه رجب) 🎤 در محضر: جناب آقای سید محمد موسوی ساعت : ۱۹:۳۰ 🔸 مکان جلسه: کانون فرهنگی-تبلیغی انسان جاری بلوار ملک الشعراء بهار، بهار ۲۰، هویزه ۵، پلاک ۵۹ ( هویزه یک طرفه ست و اگر با ماشین تشریف میارید بهتره از بهار۱۸(شوش) بیاید داخل و از شوش ۹ بپیچید سمت راست) 🔰 @ensan_jari
. نام 🔹 برنامه کلاسهای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ اعتکاف علمی بانوان: 🍃۱- مکالمه زبان انگلیسی خانم دکتر کرامتی ۸:۲۰ الی ۹:۱۰ ۹:۲۰ الی ۱۰:۱۰ 🍃۲- شرح چهل حدیث امام خمینی (ره) خانم جنابی ۱۰:۲۰ الی ۱۱:۳۵ 🍃۳- مباحثه نظام فکری (۱) خانم جنابی ۱۲ الی۱۳ 🍃۴- مباحثه نظام فکری (۲) خانم درویش زاده ۱۲ الی ۱۳ 🍃۵- هم خوانی کتاب روابط متکامل زن و مرد خانم صابری ۱۳:۳۰ الی ۱۴:۲۰ 🍃۶- مکالمه عربی خانم بهرمن ۱۴:۳۰ الی ۱۵:۲۰ 🔹شروع کلاسها: ۱۴۰۲/۱۰/۲۴ 🔹آدرس: مشهد مقدس، بلوار ملک‌الشعراء بهار، بهار۲۰، هویزه ۵، پلاک ۵۹ کانون فرهنگی - تبلیغی انسان جاری @ensan_jari .
موسوی بببب.mp3
16.1M
🔸 🎤 جناب آقای سید محمد موسوی 🗓۲۳دی۱۴۰۲ 📃 أین الرجبیّون؟ (نکاتی از ماه رجب) ➕مرگ دوست‌داشتنی(بخش دوم) 🔰 @Ensan_jari
40.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. فَمَن دَعانی في هذَا الشَّهرِ أجَبتُهُ و مَن سَألَنی أعطَيتُهُ هر كه در اين ماه مرا بخواند، اجابتش كنم و هر كه حاجت آورَد، عطايش كنم. 👤حجت الاسلام حسین دست پروری @ensan_jari
. 🎺🎺🎺توجه-توجه🎺🎺🎺 لطفاً به تغییرات برنامه دقت نمایید: 🍃۱- مکالمه زبان انگلیسی خانم دکتر کرامتی ۸:۲۰ الی ۹:۱۰ ۹:۲۰ الی ۱۰:۱۰ 🍃۲- مباحثه نظام فکری (۱) خانم جنابی ۱۰:۲۰ الی ۱۱:۴۰ 🍃۳- مباحثه نظام فکری (۲) خانم درویش زاده ۱۲ الی۱۳ 🍃۴- شرح چهل حدیث امام خمینی (ره) خانم جنابی ۱۳:۳۰ الی ۱۴:۳۰ 🍃۵- شرح کتاب روابط متکامل زن و مرد خانم صابری ۱۴:۴۰ الی ۱۵:۴۰ 🔹معرفت‌جو گرامی لطفاً : ۱- برای استفاده از جلسات ثبت نام ضروری است. ۲- به موقع در کلاس حاضر شوید. ۳-در صورت عدم امکان حضور در کلاس به آیدی خانم درویش زاده @darvish49 پیام دهید. ۴-در ماه مبارک رمضان از تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷ تا پایان عید سعید فطر کلاسها تعطیل می‌باشد. ۵-شروع مجددکلاسها از تاریخ یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۶ خواهد بود. 🔹آدرس: مشهد مقدس، بلوار ملک‌الشعراء بهار، بهار۲۰، هویزه ۵، پلاک ۵۹ کانون فرهنگی - تبلیغی انسان جاری @ensan_jari .
🔸 📃 حکمتی رسا از امیر بیان (شرح و توضیحی بر حکمت ۱۵۰ نهج‌البلاغه) 🎤 در محضر: جناب آقای سید محمد موسوی ساعت : ۱۹:۳۰ 🔸 مکان جلسه: کانون فرهنگی-تبلیغی انسان جاری بلوار ملک الشعراء بهار، بهار ۲۰، هویزه ۵، پلاک ۵۹ ( هویزه یک طرفه ست و اگر با ماشین تشریف میارید بهتره از بهار۱۸(شوش) بیاید داخل و از شوش ۹ بپیچید سمت راست) 🔰 @ensan_jari
موسوی ببببب-20240120-195418_00.mp3
14.88M
🔸 🎤 جناب آقای سید محمد موسوی 🗓۳۰دی۱۴۰۲ 📃 حکمتی رسا از امیر بیان(بیانی بر حکمت۱۵۰ نهج البلاغه) ➖بیانی کوتاه از فضائل ماه رجب ➖مقدمه در باب ولایت در ماه ولایت(ماه رجب) یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توان به امام معصوم نزدیک شد، نزدیک شدن به کلام ایشان است ➖مقدمه درباره حکمت ➖قرائت متن و ترجمه حکمت ۳۰:۰۰ - ۴۲:۳۰ ➖سؤال و توضیحی پیرامون حکمت 🔰 @Ensan_jari
🔰 متن و ترجمه حکمت۱۵۰ نهج البلاغه ✅وَ قَالَ (علیه السلام) لِرَجُلٍ سَأَلَهُ أَنْ يَعِظَهُ: و به مردى كه از او خواست تا پندش دهد فرمود: ۱➖لَا تَكُنْ مِمَّنْ يَرْجُو الْآخِرَةَ بِغَيْرِ عَمَلٍ، از كسانى مباش كه بدون عمل صالح به آخرت اميدوار است، وَ [يَرْجُو] يُرَجِّي التَّوْبَةَ بِطُولِ الْأَمَلِ؛ و توبه را با آرزوهاى دراز به تأخير مى اندازد، ۲➖يَقُولُ فِي الدُّنْيَا بِقَوْلِ الزَّاهِدِينَ، در دنيا چونان زاهدان، سخن مى گويد،  وَ يَعْمَلُ فِيهَا بِعَمَلِ الرَّاغِبِينَ؛ اما در رفتار همانند دنيا پرستان است ۳➖إِنْ أُعْطِيَ مِنْهَا لَمْ يَشْبَعْ، اگر نعمت ها به او برسد سير نمى شود،  وَ إِنْ مُنِعَ مِنْهَا لَمْ يَقْنَعْ؛ و اگر از نعمت محروم شود قناعت نتواند ۴➖يَعْجِزُ عَنْ شُكْرِ مَا أُوتِيَ، توان شکر همان نعماتی که به او اعطاء شده ندارد وَ يَبْتَغِي الزِّيَادَةَ فِيمَا بَقِيَ؛ و در عین حال خواهان نعمت‌هایی است که ندارد ۵➖يَنْهَىٰ وَ لَا يَنْتَهِي، دیگران را [از زشتی‌ها] نهی‌می‌کند اما خود از آن کار باز نمی‌ایستد وَ يَأْمُرُ بِمَا لَا يَأْتِي؛ و‌ به آنچه خود به جا نمی‌آورد دستور مى دهد ۶➖يُحِبُّ الصَّالِحِينَ وَ لَا يَعْمَلُ عَمَلَهُمْ، به نیکوکاران علاقه دارد ولى مانند آنان عمل نمى كند،  وَ يُبْغِضُ الْمُذْنِبِينَ وَ هُوَ أَحَدُهُمْ؛ گناهكاران را دشمن دارد اما خود يكى از گناهكاران است، ۷➖يَكْرَهُ الْمَوْتَ لِكَثْرَةِ ذُنُوبِهِ، مرگ را خوش نمى دارد، چون گناهانش بسيار است  وَ يُقِيمُ عَلَى مَا يَكْرَهُ الْمَوْتَ مِنْ أَجْلِهِ؛ اما بدانچه به خاطر آن از مردن مى‌ترسد(گناهان) همچنان پافشاری می‌کند ۸➖إِنْ سَقِمَ ظَلَّ نَادِماً، چون بیمار شود [از کرده‌های خود] پشیمان می‌شود وَ إِنْ صَحَّ أَمِنَ لَاهِياً؛ اما هرگاه تندرستی باز یابد احساس امنيت مى‌كند و به لهو [و لعب] مى‌پردازد.  ۹➖يُعْجَبُ بِنَفْسِهِ إِذَا عُوفِيَ، به هنگام سلامت خودخواه و مغرور مى شود وَ يَقْنَطُ إِذَا ابْتُلِيَ؛ و به هنگام گرفتارى نااميد مى گردد ۱۰➖[وَ] إِنْ أَصَابَهُ بَلَاءٌ دَعَا مُضْطَرّاً، اگر بلايى به وى برسد همچون بيچارگان دست به دعا بر مى‌دارد وَ إِنْ نَالَهُ رَخَاءٌ أَعْرَضَ مُغْتَرّاً؛ و اگر وسعت و آرامشى به او دست دهد با غرور از خدا روى گردان مى‌شود ۱۱➖تَغْلِبُهُ نَفْسُهُ عَلَى مَا يَظُنُّ، نفس او با نیروی گُمان(احتمال) بر او چیرگی دارد وَ لَا يَغْلِبُهَا عَلَى مَا يَسْتَيْقِنُ؛ و او با قدرت یقین بر نفس خود چیره نمی‌گردد [شرح: برای رسیدن به ثروت و مقام و شهوات راه‌هایى مى‌رود که اطمینان ندارد به نتیجه برسد ولى درباره کار آخرت با این که یقین دارد فلان عمل باعث نجات یا بدبختى او در سراى دیگر مى‌شود به یقین خود اعتنا نمى کند] ۱۲➖يَخَافُ عَلَى غَيْرِهِ بِأَدْنَى مِنْ ذَنْبِهِ، برای ديگرى که گناهی كمتر از گناه خود دارد می‌ترسد (گناه او را بزرگ مى‌شمارد)  وَ يَرْجُو لِنَفْسِهِ بِأَكْثَرَ مِنْ عَمَلِهِ؛ و پاداش بيشتر از كردارش را براى خود اميدوار است (طاعت خويش را بزرگ مى‌پندارد)  ۱۳➖إِنِ اسْتَغْنَى بَطِرَ وَ فُتِنَ، اگر بى نياز گردد مست و مغرور شود، وَ إِنِ افْتَقَرَ قَنِطَ وَ وَهَنَ؛ و اگر تهيدست گردد، مأيوس و سست شود ۱۴➖يُقَصِّرُ إِذَا عَمِلَ، چون كار كند در آن كوتاهى ورزد وَ يُبَالِغُ إِذَا سَأَلَ؛ و چون چيزى خواهد زياده روى نمايد ۱۵➖إِنْ عَرَضَتْ لَهُ شَهْوَةٌ أَسْلَفَ الْمَعْصِيَةَ وَ سَوَّفَ التَّوْبَةَ، چون در برابر شهوت قرار گيرد گناه را پیش‌می‌اندازد و توبه را به تأخير اندازد وَ إِنْ عَرَتْهُ مِحْنَةٌ انْفَرَجَ عَنْ شَرَائِطِ الْمِلَّةِ؛ و چون رنجى به او رسد از راه ملت اسلام دورى گزيند ۱۶➖يَصِفُ الْعِبْرَةَ وَ لَا يَعْتَبِرُ، آنچه را مايه عبرت است وصف كند اما خود عبرت نگيرد وَ يُبَالِغُ فِي الْمَوْعِظَةِ وَ لَا يَتَّعِظُ، و در اندرز دادن مبالغه كند و خود اندرز نپذيرد.  ۱۷🔸 فَهُوَ بِالْقَوْلِ مُدِلٌّ وَ مِنَ الْعَمَلِ مُقِلٌّ؛ پس او به گفتار مى‌نازد اما عمل و كردارش اندك است 👇
۱۸➖يُنَافِسُ فِيمَا يَفْنَىٰ، در آنچه فانى است و نابود گردد(دنیا) كوشش مى نمايد  وَ يُسَامِحُ فِيمَا يَبْقَىٰ؛ و در آنچه باقى و جاويد است(آخرت) سهل انگارى ميكند ۱۹➖يَرَى الْغُنْمَ مَغْرَماً غنيمت و سود (انفاق در راه خدا) به نظرش غرامت و زیان مى آيد وَ الْغُرْمَ مَغْنَماً؛ و غرامت و زیان (خرج کردن در راه هوس) را غنيمت و دستاورد می‌بیند ۲۰➖ يَخْشَى الْمَوْتَ، از مرگ هراس دارد وَ لَا يُبَادِرُ الْفَوْتَ؛ ولى قبل از فوت وقت [به عمل] نمى شتابد. ۲۱➖ يَسْتَعْظِمُ مِنْ مَعْصِيَةِ غَيْرِهِ مَا يَسْتَقِلُّ أَكْثَرَ مِنْهُ مِنْ نَفْسِهِ؛ معصيت هاى كوچك را از ديگران بزرگ مى شمارد در حالى كه بزرگ تر از آن را از خود ناچيز مى بيند، وَ يَسْتَكْثِرُ مِنْ طَاعَتِهِ مَا يَحْقِرُهُ مِنْ طَاعَةِ غَيْرِهِ، و از بندگى خويش بسيار مى‌شمارد همان مقدار طاعتى را كه از ديگرى اندك می‌داند، ۲۲🔸 فَهُوَ عَلَى النَّاسِ طَاعِنٌ وَ لِنَفْسِهِ مُدَاهِنٌ؛ پس او بمردم سختگير است و بخود سهل انگار، ۲۳➖ [اللَّغْوُ] اللَّهْوُ مَعَ الْأَغْنِيَاءِ أَحَبُّ إِلَيْهِ مِنَ الذِّكْرِ مَعَ الْفُقَرَاءِ؛ خوشگذرانى با سرمايه داران را بيشتر از ياد خدا با مستمندان دوست دارد، ۲۴➖يَحْكُمُ عَلَى غَيْرِهِ لِنَفْسِهِ، به سود خویش دیگران را محکوم می‌کند وَ لَا يَحْكُمُ عَلَيْهَا لِغَيْرِهِ؛ اما به سود دیگران خود را محکوم نمی‌کند ۲۵➖يُرْشِدُ غَيْرَهُ وَ يُغْوِي نَفْسَهُ، ديگران را هدايت امّا خود را گمراه مى كند،  ۲۶🔸فَهُوَ يُطَاعُ وَ يَعْصِي، پس‌ از [سخنان] او پیروی می‌کنند [و هدایت می‌شوند] در حالی که خودش معصیت می‌کند ۲۷🔸وَ يَسْتَوْفِي وَ لَا يُوفِي؛ و (حقّ خود را) تمام مى ستاند و (حقّ ديگرى را) تمام نمى دهد، ۲۸➖وَ يَخْشَى الْخَلْقَ فِي غَيْرِ رَبِّهِ، و از مردم مى ترسد نه در راه پروردگارش (از ترس آنان كارى را انجام مى‌دهد كه خدا پسند نيست)  وَ لَا يَخْشَى رَبَّهُ فِي خَلْقِهِ. و در كار مردم از پروردگارش نمى ترسد (به آنان زيان مى‌رساند و از خدا بيمى ندارد.) 💠 [قال الرضي رحمه الله تعالى: و لو لم يكن في هذا الكتاب إلا هذا الكلام لَكفى به موعظة ناجعة و حكمة بالغة و بصيرة لمبصر و عبرة لناظر مفكر]. سيّد رضىّ «عليه الرّحمة» فرمايد: اگر در نهج البلاغه جز اين حكمت وجود نداشت، همين يك حكمت براى اندرز دادن كافى بود اين سخن، حكمتى رسا، و عامل بينايى انسان آگاه، و عبرت آموز صاحب انديشه است ╭┅────────┅╮ @Ensan_jari | انسان جاری ╰┅────────┅╯
◼️السلام علیک یا زینب کبری (س) 📌مراسم عزاداری شب رحلت حضرت زینب 👤سخنران: حجت الاسلام الهی منش همراه با روضه خوانی حاج آقای اسحاقی ⏰ زمان: جمعه ۶ بهمن ماه، ساعت ۱۸:٠٠ 📍مکان: خیابان بهار، بهار ۲٠، هویزه ۵ ؛پلاک ۵۹ کانـــون فرهنگــــی-تبلیغــــی انســــان جــــاری 🌱 @Ensan_jari
🔸 📃 پند پدرانه (شرح و توضیحی بر حکمت ۱۵۰ نهج‌البلاغه) 🎤 در محضر: جناب آقای سید محمد موسوی ساعت : ۱۹:۳۰ 🔸 مکان جلسه: کانون فرهنگی-تبلیغی انسان جاری بلوار ملک الشعراء بهار، بهار ۲۰، هویزه ۵، پلاک ۵۹ ( هویزه یک طرفه ست و اگر با ماشین تشریف میارید بهتره از بهار۱۸(شوش) بیاید داخل و از شوش ۹ بپیچید سمت راست) 🔰 @ensan_jari
🗂 گزارش تصویری دورهمی تربیت بنیادی‌ها + سخنرانی با موضوع رابطه معنویت و ولایت + ذکر مصیبت در محضر: حجة الاسلام محمدمهدی الهی‌منش ۶بهمن۱۴۰۲ 🔸 @ensan_jari
الهی منش ععععع.mp3
28.9M
🎙حجةالاسلام محمد مهدی الهی منش 📆 ۶بهمن۱۴۰۲ 🗓موضوع: رابطه معنویت و ولایت ✏️ برداشتی خلاصه: ➖ما یک توانایی و استطاعت فردی داریم و یک توانایی اجتماعی که برای کارهایی است که یک نفره نمی‌توان آن را پیش‌برد ➖برای کار جمعی باید افراد - چه بسا در طول نسل‌ها - جمع شوند و اگر این کار انجام نگیرد همه ترک وظیفه کرده‌اند ➖کلانْ طرحِ جمعی خداوند، شکل گرفتن نظام توحیدی و عبودیت جمعی در کل عالم و استیلای دین و روش حق بر تمام مدل‌های زندگی است ( هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ ) ➖ فعالیت‌های فردی هرکس باید نسبتی با آن کلان پروژه خدا داشته باشد و بخشی از آن را به پیش ببرد ➖این جمع بزرگ ولایت نام دارد و مدیر این جمع بزرگ، ولیّ/امام است ➖اگر قرار بود امام زمان(عج) این طرح را به تنهایی پیش ببرند رسول‌الله و ائمه همان زمان آن را انجام می‌دادند و دیگر احتیاج به بیش از ۱۱۰۰سال صبر نبود ➖بزرگی «ثواب/عذر داشتن» و «عقاب» به اندازه بزرگی«پیروزی» و «شکست» این طرح بزرگ است ➖حکومت فعلی ایران با تمام ضعف‌هایش قرار است قدمی برای این طرح بزرگ باشد‌ لذا باید در ایستادگی این عَلَم و پیشبرد آن مشارکت داشت و فقط منتقد نبود 🔸 @Ensan_jari