💢 #منابع_معرفی_شده
🔻در روز بیست و چهارم آذرماه سال ۱۳۶۱شمسی، امام خمینی #فرمان_8_مادهای خطاب به قوه قضاییه و ارگانهای اجرایی کشور صادر کردند.
🔻این فرمان که در زمینه حریم خصوصی، عدالت قصایی و آزادیهای فردی، یکی از ارزنده ترین آثار امام خمینی است به عنوان «منشور کرامت انسان» نام گذاری شده است که در تمامی موارد به محترم شمردن حقوق افراد و رعایت ضوابط قانونی در برخورد با حقوق شرعی-مدنی تأکید دارد.
🔸متن فرمان ۸ مادهای امام را میتوانید در لینک زیر مطالعه فرمایید:
http://farsi.ruhollah.ir
@ensanenghelabeslami
💢اطلاعیه
🔻سایر جلسات دوره 《انسان انقلاب اسلامی》در سال پیش رو برگزار خواهد شد.
🔻زمان برگزاری جلسه آینده در همین کانال متعاقبا اعلام خواهد میگردد.
@ensanenghelabeslami
زمان:
حجم:
14.02M
💢صوت سخنان #محمدصادق_شهبازی پیرامون #اسلام_ناب و #اسلام_آمریکایی در نخستین جلسه دوره 《انسان انقلاب اسلامی》
@ensanenghelabeslami
💢سومین جلسه دوره آموزشی #انسان_انقلاب_اسلامی
🔻با ارائه درسگفتار توسط #محمدصادق_شهبازی با موضوع "بازخوانی اندیشههای رهبر انقلاب"
🔻با حضور برادر #مسعود_براتی با موضوع "جنگ اقتصادی وجوانب آن"
🕰زمان: پنجشنبه ۲۲ اسفند از ساعت ۱۵:۳۰
📍محل برگزاری: خیابان ۱۶ آذر، پلاک ۶۰، #حسینیه_هنر تهران
🔻حضور برای عموم علاقهمندان آزاد است.
@ensanenghelabeslami
پنجمین دوره انسان انقلاب اسلامی در حسینیه هنر تهران برگزار میشود.
××× لازم به ذکر است شرکت در جلسات نیاز به پیش ثبت نام ندارد ، این دوره هزینه ایی نخواهد داشت و ثبت نام در جلسات انجام خواهد شد جلسات از طریق لایو در اینستاگرام برگزار خواهد شد ×××
@ensanenghelabeslami
معرفی انسان انقلاب.pdf
حجم:
1.54M
📌ارائه جلسه افتتاحیه دوره پنجم انسان انقلاب اسلامی
#صادق_شهبازی
@ensanenghelabeslami
الهیات انقلابیگری جلسه اول.pdf
حجم:
514.3K
📌ارائه جلسه اول الهیات انقلابیگری
پنجشنبه 6 آبان 1400
#صادق_شهبازی
@ensaneghelabeslami
🔖خلاصه جلسه معارفه انسان انقلاب اسلامی ارائه شده به وسیله #محمدصادق_شهبازی
📌دعوا سر اولویتها است.
🔺دعوای متدینین، سر حق و باطل یا فساد و صلاح نیست، سر اولویتهاست؛ حتی در قضیه مشروطه هم بحث سر اولویت ها بوده است.
🔺میرزای نائینی و شیخ فضلالله هر دو پادشاهی و مشروطه را طاغوت میدانستند، میرزا میگفت مشروطه شرعی و نگرانیاش از پادشاهی بیشتر از مشروطه بود، شیخ دنبال مشروعه شرطی بود و نگرانیاش از مشروطهخواهان و برنامه آنها برای دینستیزی بیش از پادشاه بود.
🔺در مورد چهرههای دینی و سیاسی و... ما با چهرههایی مواجهیم که جامعیت امام و رهبر انقلاب را ندارند، در استفاده از آنها باید پیچیده عمل کنیم، از نکات خوب آنها استفاده کنیم و ضعفها آنها را برای خودمان با رجوع به دیگران حل کنیم. الگو و معیار هم برای ما در اینجا رهبران انقلاب هستند.
📌دوره انسان انقلاب به دنبال چیست؟
🔺دوره انسان انقلاب در پی دادن نگاه رهبران انقلاب و ارائه معارف به صورتی است که بین مبنا و مصداق حرکت شود و از مبنا بتوان به مصداق رسید.
🔺مبانی دینی و مسائل جامعه را میخواهیم با عینکی نگاه کنیم که رهبران انقلاب به آن نگاه کردند.
🔺میخواهیم مثل انسان انقلاب اسلامی صدر انقلاب بجای در گیرودار برداشتهای سلیقهای درآمدن، با آن عینک به متون اسلامی ارجاع بدهیم .
🔺نسل انقلاب مدام با قران و نهجالبلاغه درگیر بود و بهنحوی اینها کتابهای بالینی بودند که مدام تلاش میکردند، خودشان و زندگیشان را با آن تنظیم کنند.
🔺کسی که نظام فکری ندارد سر کار میرود. راه را گم میکند و در برخورد با مسائل نمیتواند تصمیم درست بگیرد.
🔺باید شاخص پیدا کرد و شاخصهای دینی را ملاک سنجش قرار داد نه اینکه پشت سر آدمها راه افتاد. وقتی کسی خود و تحلیلش را به آدمها منوط میکند، نه شاخصها، ممکن است با انحراف آدمها او هم منحرف شود.
🔺دوره پنجم انسان انقلاب دو بخش است، بخش مبانی که همین الهیات انقلابیگری را بازخوانی میکنیم و قسمت دوم که مسئلهشناسی انقلاب اسلامی است دنبال این هستیم که با چه عرصههایی سروکار داریم.
🔺اینجا به دنبال مباحث انتزاعی یا سیاسی یا مهارتی و... نیستیم، میخواهیم مبانی را به صورتی که تکالیف کاربردی ما را مشخص کنند، بازخوانی کنیم و ببینیم با چه عرصههایی روبرو هستیم و تکلیف ما نسبت به آنها چیست؟
📌"انسان انقلاب اسلامی "چیست؟
🔺با ارائه مبانی اسلام انقلاب یک تحولی در انسان شکل میگیرد، که به تبع آن تحول درونی به دنبال تغییر انسان و جامعه و دنیا میافتد. نیاز در صحنه را میبیند، و با توجه به شرایط و امکانات در پی تحقق ایدههای انقلاب اسلامی برمیآید.
🔺ممکن است این آدم تحصیلات نداشته باشد، اما با این چارچوب متحول شده است. مادران شهدا را ببینید. مثلاً مادر شهید رجببیگی، دانشجوی مسلمان پیرو خط امام، تا کلاس ششم بیشتر نخوانده است ولی پیشش که مینشینی آن مفاهیم پایه انقلابی و غیرانقلابی را متوجه است.
🔺بسیجیها مهمترین نمونه انسان انقلاب اسلامی است. او با آن نگاه به مبانی، مسائل را مییابد، داوطلبانه به دنبال رفع آن نیاز میافتد. زمین بازی را میشناسد، معارض را میبیند، نگاه تمدنی و حاکمیتی دارد.
🔺واحدهای اصلی این دوره آموزشی الهیات انقلابیگری، بازخوانی متفکران انقلاب اسلامی، بازخوانی روش مبارزاتی اهل بیت و انقلاب اسلامی، مسئلهشناسی انقلاب و شناخت جریانهای معارض و رقیب انقلاب است.
🔺ما باید عادت کنیم بین مبانی و مصادیق حرکت رفت و برگشتی پیدا کنیم. با آن مبانی به دنبال عمل برویم، با سؤالهایی که در عرصه عمل با آن مواجه میشویم دوباره مبناها را جستجو کنیم.
🔺هدف ما این است روی هر فرد، سیستم عامل انقلابیگری نصب شود، تا بتوانیم کشور را جلو ببریم.
🔺ما در دورهای هستیم که شناخت انقلاب خیلی سختی ندارد. در دههای پیش و ابتدای انقلاب، نه کتاب جدی در دسترس داشتند نه امکانات امروز، اما تلاش میکردند با میزان کمی که میدانستند، تغییر ایجاد کنند. حالا ما باید از این دریای معارفی که در دسترسمان هست برای این هدف بهره بگیریم.
🔺مبانی دینی ما و رهبران انقلاب اسلامی، چهارچوب را تعیین میکنند، عرصه را نشان میدهند و باید و نبایدهای کلی را مطرح میکنند، این ما هستیم که باید عرصه را پیدا کنیم و بر اساس ان چهارچوبها انقلاب را پیش ببریم.
https://t.me/ensanenghelabeslami/216