eitaa logo
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
1.8هزار دنبال‌کننده
882 عکس
229 ویدیو
12 فایل
❞ فلسفه، علوم اجتماعی، شعر ❝ « یک نیمه من شعور افلاطون است یک نیمه دیگرم دل مجنون است » • گروه #شعر و هنر چامه : https://eitaa.com/joinchat/1530200446C77195466fb 👥 ارتباط: @taha_mojahed تبادل نداریم🙏
مشاهده در ایتا
دانلود
• در عین حالی که سطح تسلط و گفتمان خود کاندیدا ها به نسبت سال های گذشته افزایش پیدا کرده، سطح معرفتی بحث طرفداران کاندیداها کاهش پیدا کرده، من بعضا احساس میکنم وقتی از آقایان کاندید تخصصی صحبت میکنند حتی طرفداران خود او هم حوصله گوش کردن یا توان فهم حرف هارا ندارند. این خطرناک است، انتخابات ریاست جمهوری باید با طرفداری از تیم فوتبال فرق داشته باشد.
❖ اگر کشور، سیاست مشخّصی را در مقوله‌ای پذیرفته است، کسی که اجرای بخشی از بخشهای کشور را می‌پذیرد، باید آن را در همان جهت کار و به همان سمت و با همان هدف پیش ببرد و هدایت کند؛ ولو خود او، آن سیاست را به طور کامل تثبیت نکرده باشد. اگر چه، در صورتی که مجریِ آن سیاست را قبول نداشته باشد، معلوم نیست چقدر بتواند این کار را به درستی انجام دهد. ولی به‌هرحال، آن‌که لازم و اساسی است. - ۸۸/۰۵/۰۹ —————— • سوال؛ سیاست کلی نظام در نسبت بین عدالت و توسعه چیست؟ • فهم سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران به چه معنی است؟ —- ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
❖ اگر کشور، سیاست مشخّصی را در مقوله‌ای پذیرفته است، کسی که اجرای بخشی از بخشهای کشور را می‌پذیرد،
جواب سوالی که پرسیدیم راجع به نسبت میان عدالت و توسعه در نظام فکری خود رهبری بهش تصریح شده: ❖ آنچه که در این بین بایستی با وسواس و دقّت دنبالش باشید، مسأله‌ی «عدالت اجتماعی» است که با رشد و توسعه هم سازگار است. بعضی این‌طور تصوّر می‌کردند - شاید حالا هم تصوّر کنند - که ما بایستی دوره‌ای را صرف رشد و توسعه کنیم و وقتی که به آن نقطه‌ی مطلوب رسیدیم، به تأمین عدالت اجتماعی می‌پردازیم. این فکرْ اسلامی نیست. «عدالت» هدف است و رشد و توسعهْ مقدمه‌ی عدالت است. آن روزی که در کشور عدالت اجتماعی نباشد، اگر بتوانیم باید آن روز را تحمّل نکنیم. بیانات در دیدار با رئیس‌جمهور و هیأت وزیران 8/6/1374
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
جواب سوالی که پرسیدیم راجع به نسبت میان عدالت و توسعه در نظام فکری خود رهبری بهش تصریح شده: ❖ آنچه
• این نکته را هم در باب عدالت عرض کنیم که بعضی ‏ها می‏گویند عدالت یعنی توزیع فقر. نخیر، کسانی که بحث عدالت را می‏کنند، به‏هیچ‏وجه منظورشان توزیع فقر نیست؛ بلکه توزیع عادلانه‏ی امکانات موجود است. آن‏هایی که می‏گویند عدالت توزیع فقر است، مغز و روح حرفشان این است که دنبال عدالت نروید؛ دنبال تولید ثروت بروید تا آنچه تقسیم می‏شود، ثروت باشد. دنبال تولید ثروت رفتن بدون نگاه به عدالت، همان چیزی می‏شود که امروز در کشورهای سرمایه‏داری مشاهده می‏کنیم. ۱۳۸۴/۰۶/۰۸ ____ - حالا سوالی که هست اینکه کدام یک از کاندیداهای فعلی قائل هست عدالت توزیع فقر هست ؟ تاکید میکنیم روی این ملاک چونکه یکی از اساسی ترین ملاک ها مرز بندی نظام فکری انقلاب با سایر مدل های اقتصادی هست.
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
• در عین حالی که سطح تسلط و گفتمان خود کاندیدا ها به نسبت سال های گذشته افزایش پیدا کرده، سطح معرفتی
حالا برگردیم به اولین حرف رهبری که میگه مجری که سیاست های اصلی نظام را قبول نداشته باشد، معلوم نیست چقدر بتواند از عهده کار بربیاید. - مجری ای که در مدل فکری خودش و سابقه اجرایی اش همواره قائل به رشد توسعه محور بوده چه طور میتونه در اجرا بر اساس راهبرد عدالت محور رو اخذ کنه ؟ نسبت راهبرد توسعه محور برخی از آقایان کاندید با نسبت راهبرد توسعه محوری که آقای هاشمی در ابتدای انقلاب آورد چی هست؟ غیر از اون هست؟ خروجی این دو تفکر مشترک باعث پیشرفت نظام اسلامی میتونه بشه؟
• یک نکته مهم دیگه که ملاک اصلی در انتخابات از نظر مقام معظم رهبری هست اینکه شما یک فرد رو فقط انتخاب نمیکنید بلکه فردی رو با مجموعه افراد انتخاب میکنید که پیرامونش هستند، مهمترین نکته در افراد پیرامونی فرد این هست که اونها اهل یا شائبه فساد نداشته باشند گرچه خود فرد آدم سالمی باشه؛ به نکته توی صحبت های رهبری توجه کنید : - آقایان و بخصوص مسؤولان، این نکته را توجه داشته باشند که اگر ما بر نقش مدیریت و سرپرستی در جامعه‌ی اسلامی تکیه می‌کنیم و آن را تعیین‌کننده معرفی می‌نماییم، با یک گزینش، قضیه تمام نمی‌شود. این‌طور نیست که یک شخص، در رأس برگزیده بشود و شرایط لازم را داشته باشد، بعد دیگر همه چیز به خودی خود، حل خواهد شد. تأثیر مدیران بالا در سرنوشت جامعه هم تا حدود زیادی از این جهت است که مدیر برتر و بالاتر، این قدرت را دارد که دستها و ایادی چرخاننده‌ی چرخهای کشور را سالم انتخاب بکند. یعنی سلامت آنها، جزو سلامت دستگاه حکومت است. وقتی امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابی‌طالب (علیه الصلاة والسلام) در رأس حکومت قرار می‌گیرد، تمام شاخه‌های مدیریت در جامعه، به طرف صلاح حرکت می‌کند؛ به‌طوری که اگر یک گوشه از مجموعه‌ی این دستگاه مدیریت، ناسالم و ناپاک و غیرمنطبق با معیارها باشد، برای قطع و قلع و قمع آن، امیرالمؤمنین(ع) جنگ چندین ماهه را بر خودش هموار می‌کند. یعنی مجموعه‌ی دستگاه مدیریت کشور، باید علوی باشد. • سخنرانی در دیدار با مسؤولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران، به مناسبت عید سعید غدیر 20/04/1369 ____ ____ زندگی برای علوم انسانی https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
• یک‌ ویژگی مثبتی که مرحوم آیت الله مصباح داشتند، نترسیدن از هزینه کردن برای نظام بود، طبیعتا هر انسانی ممکن است وقتی این چنین مصداقی و صریح وارد کارزار سیاست شود اشتباهاتی هم انجام داده باشد، اما اساسا فعالان فعلی علوم اجتماعی یا سیاست و آحاد نخبگان علوم انسانی با اینکه ظرفیت ورود به عرصه تحلیل و تبیین در مقاطع حساس سیاسی را به صورت صریح دارند، رویکرد کارانه ای اخذ میکنند. - این ژست روشنفکر مابی و در لفافه صحبت کردن و صریح نبودن نه تنها یک ویژگی مثبت و جذاب نمیباشد بلکه منجر به ضعف جریان سازی در جبهه انقلاب شده است.
• از آسیب های ایتا که پیش تر بهش واتیکان مجازی من گفته بودم، هنوز هم به این اصطلاح معتقد هستم، این هست که نسبتی بین شبهات عموم مردم و اکثریت خاکستری با مسائلی که اینجا مطرح میشه وجود نداره.
• یک سوال چالشی؛ به نظر شما برای نظام اسلامی بهتر هست که مثلا با مشارکتی بالای ۶۰ درصد فردی با فضای فکری آقای پزشکیان رئیس جمهور بشه، یا با مشارکت زیر ۴۰ درصد فردی مثل آقای جلیلی یا قالیباف و... ؟