رهبر انقلاب اسلامی گناه فتنهگران سال ۸۸ را نابخشودنی میدانند. ایشان طی سالهای گذشته بارها به تشریح خطا و گناه عظیم فتنهگران سال ۸۸ پرداختهاند. پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR مجموعه این گناهان را در گزیده بیانات «۲۲ گناه نابخشودنی» برگرفته از بیانات حضرت آیتالله خامنهای تهیه و منتشر کرده است:
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=24828
🌐 پایگاه خبری مقاومت اسلامی
#اخبار_مقاومت_اسلامی
@akh_moq_is
629.5K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تکذیب آغاز مذاکرات توسط وزیر خارجه
🔹عراقچی: هنوز خبری از مذاکره نیست.
پ.ن: خب نبایدم خبری از مذاکره باشه وقتی که دشمن وسط مذاکرات به ما حمله کرده، در این شرایط که مذاکره اصلا معنی نمیده!
#وعده_صادق #مرگ_بر_آمریکا #مرگ_بر_اسرائیل
💥به کانال بصیر بپیوندید👇
❇️ @basire_basir
🔺ادعای قابل تامل محمد حسن قدیریابیانه، فعال سیاسی: اسرائیل قصد دارد با ترور اعضای مجلس خبرگان رهبری، حسن روحانی را در راس نظام قرار دهد/ بهزاد نبوی به پزشکیان توصیه کرده است که معیشت مردم را دچار اختلال کند تا زمینه برای مذاکره و امتیاز دادن به آمریکا فراهم شود./خبرفوری
💥به کانال بصیر بپیوندید👇
❇️ @basire_basir
کانال پزشکیان یا منافقین؟!
کانال اطلاع رسانی رئیس جمهور در اقدامی عجیب و البته غیرمسئولانه با هجمه به مخالفین و منتقدین بیانیه سراسر ضعف و اشکال جبهه اصلاحات از واژگانِ نامأنوس (رفراندوم ، اگر جرأت دارید ، فریاد مردم) به عنوان راهحل شنیدنِ صدای مردم! نام برده است.
باید از شخص دکتر پزشکیان پرسید که کانال اطلاعرسانی شما چطور و با چه توجیهی در میانهی جنگ تمام عیار با رژیم صهیونی حرف از #رفراندوم میزند؟!
کانال رئیس جمهور است یا بلندگوی ربع پهلوی؟!
@Abuhossein
🔴#فوری_مهم
⚠️ملت شریف ایران:
❇️حفاظت اطلاعات در جنگ بسیار واجد اهمیت است.کوچکترین و بی اهمیت ترین اطلاعات نزد ما برای دشمن حاوی نکات و پیام های بزرگ است.در نشر اخبار و اطلاعات مداقه داشته باشید
❇️ضمن حفظ خونسردی و آرامش،با اعتماد کامل به نیروهای مقتدر نظامی برای موفقیت و پیروزی جبهه مقاومت در این ایام دعا کنید.
لطفاً منتشر بفرمایید.
#وعده_صادق #مرگ_بر_اسرائیل
💥به کانال بصیر بپیوندید👇
❇️ @basire_basir
6.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قریب یک ماه از روزی که ماجرای فرانچسکو گفته شد میگذرد.
و بعد از یک ماه هنوز نمیشود باور کرد که چنین اتفاقی افتاده و سرنوشت یک ملت توسط یک فرانچسکو نامی رقم خورده.
اگر این را هم باور کنیم، هنوز قابل باور نیست که رقم زننده چنین افتضاحی خودش بدون لکنت و با افتخار آن را جلوی دوربین تعریف کرده باشد.
حتی اگر این هم باورمان شود، این دیگر قابل باور نیست که هیچ جایی با چنین کسی اگر نه به جرم خیانت که حداقل با اتهام ترک فعل هم برخورد نکرده است.
اصلا همه اینها را هم باور کنیم، دیگر این را چطور باور کنیم که صاحب چنین فضاحتی، با وقاحت تمام هنوز درباره سیاست خارجی تز میدهد و تئوری پردازی میکند و نسخه میپیچد؟
واقعا بیحیایی حدی دارد...
ماهبندان | محمدرضا شهبازی
@mahbandan
این عکسای مراسم رونمایی از کتاب جدید امین تویسرکانی، قاضی شعبه **** مجتمع قضایی شهید قدوسی تهرانه! که با افتخار هم تو اینستاش منتشر کرده!
هرچه بگندد نمکش میزنند؛ وای به روزی که بگندد نمک..!
🌐خــبرســــایــــه
🇮🇷@khabarsaye
این عکسای مراسم رونمایی از کتاب جدید امین تویسرکانی، قاضی شعبه **** مجتمع قضایی شهید قدوسی تهرانه! که با افتخار هم تو اینستاش منتشر کرده!
هرچه بگندد نمکش میزنند؛ وای به روزی که بگندد نمک..!
🌐خــبرســــایــــه
🇮🇷@khabarsaye
هدایت شده از آیات و روایات اجتماعی
💠 تاکتیک آسیبزای «برچسبزنی» و ابعاد اجتماعی آن
🔺حضرت در (این روایت)، از «برچسبزنی» به یک «مؤمنِ خطاکار» برحذر داشته و مرز دقیقی میان «نقد رفتار» و «تخریب شخصیت» میکشند:
▫️رفتار را نقد کنیم، اما شخصیت را با #القاب_تحقیرآمیز و #برچسبهای_رنگارنگ لگدمال نکنیم.
🔺به عنوان مثال امروزه در عرصه سیاسی-اجتماعی، یکی از آفات جدی، سرعت ما در صدور حکم، #قضاوت_کردن و #برچسبزنی به دیگران است؛ گویی با کوچکترین لغزش یا خطا، آنان را به مرتبهی کفر و ارتداد میرانیم. از حیث #تربیتی این روش به شدت خطاست. چه اینکه قرآن کریم فرمود سریع برچسب #بیدینی و امثالهم به دیگران نزنید: «لاٰ تَقُولُوا... لَسْتَ مُؤْمِناً»(نساء:94)
🔺از حیث #اجتماعی نیز این روش، آثار مخربی دارد، همان که پیش از این، از (کلمات شهید مطهری) نیز متذکر شدیم. چون عموما فردِ برچسبخورده، بهجای بازگشت و اصلاح، در همان مسیر خطا تثبیت میشود. یعنی ما با القابی که به دیگران میدهیم، آنان را ناخواسته به همان سمت سوق میدهیم و ما نیز با این کار، در گمراهی او شریک خواهیم بود.
🔺همین منطق، در بستر #خانواده نیز بسیار حیاتی است. فرزند اگر مکرر بشنود «تو چقدر بدی»، «تو چقدر بیادبی»، یا «دیگر دوستت ندارم»، نهتنها #اعتمادبهنفس خود را از دست میدهد، بلکه به تدریج، خود را همان چیزی میپندارد که برچسبها به او القا کردهاند.
🔺اما اگر پدر و مادر رفتار را از شخصیت جدا کنند و بگویند: «این کارت زشت بود»، «این کارت را دوست نداشتم» و امثال آن، در این صورت، هم کرامت کودک حفظ میشود و هم او را وادار به بازنگری در رفتارش میکند.
🔺متاسفانه شیوه برچسبزنی، در تعاملات میان بچههای حزباللهی و انقلابی هم به شدت رواج پیدا کرده و عملا دو جریان منتقد همدیگر شکل گرفته و یک طیف، دیگری را با القاب «محافظهکار»، «تکنوکرات»، «#نئولیبرال» یا «#وفاقی» مینوازد و طیف مقابل نیز با تعبیراتی چون «#متحجر»، «#افراطی»، «تندرو» یا حتی «#خوارج» پاسخ میدهد.
🔺این شیوه دقیقا همان سبکی است که حضرت از آن نهی کردند. هیچ اشکالی ندارد که #کنشگری، #تفکرات و نظرات همدیگر را نقد کنیم اما چه ضرورتی در استفاده از این برچسبهاست؟ غیر از ضرر، آیا سودی هم دارد؟
جالب اینکه در تاریخ انقلاب هم متعدد شاهد این آسیب بودهایم:
▫️مثلا در ماجرای حمله به سفارت عربستان، رهبر انقلاب(30/10/94) بهصراحت نسبت به این شیوه برچسبزنی، هشدار دادند و تأکید کردند که نباید نیروهای انقلابی با این عناوین تخریب شوند.
▫️یا در دهه ۶۰، پس از طرح دوگانه «اسلام ناب» و «اسلام آمریکایی» توسط حضرت امام، دوباره همین برچسبزنیها شروع شد و طیف راست به خط امامیها برچسب «#اسلام_کمونیستی» میزد و از آن طرف خط امامیها نیز به آنها برچسب «#اسلام_آمریکایی» میزدند. امام صریحاً به هر دو طیف تذکر دادند که از این روش دست بردارند. (نامه امام به آیت الله خزعلی را حتما بخوانید)
🔺اگر این مسئله تند و حادّ بشود، نتیجه آن چیزی نیست جز ایجاد #دو_قطبی_اجتماعی. چون کارکرد اصلیاش ساختن «ما» و «آنها» در دل جامعه است. وقتی به کسی برچسب میزنیم، در واقع او را از «جمع» بیرون میگذاریم و به جبههی دیگری نسبت میدهیم. سطح خفیف آن اشکالی ندارد اما سطح عمیقش، بسیار خطرناک.
‼️ البته به نظر میرسد برچسبزدن به صورت مطلق ممنوع نشده بلکه در مواردی لازم و ضروری است. مثلا در جایی که باید #مرزهای_هویتی روشن بشود، برچسبی چون «#منافق»، «#فاسق»، «#کافر» و امثالهم، کارکرد بازدارنده و سازنده دارد. چون قوام جامعه دینی، به هویت و ارزش هایش است.
▫️این برچسب ها، اولاً برای هشدار و شفافسازی مرزهاست، و ثانیاً ناظر به «موضِع مستمر و آشکار» افراد است، نه یک خطا یا لغزش موردی.
▫️لذا میبینیم در همین روایت نیز حضرت اجازه دادند که به خطاکار مؤمن بگوییم: «#فاسقالعمل»، نه «فاسق». یعنی: عملش فاسقانه است، اما خودش هویت مؤمن دارد.
▫️در اینکه ملاک و مناط در این مسئله دقیقا چیست، جای تامل و تحقیق بیشتر وجود دارد.
✍️ آیات و روایات اجتماعی
💢 @AyatRevayatEjtemai