eitaa logo
گفتمان عدالت
1هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
880 ویدیو
29 فایل
امام علی علیه اسلام؛ ♦️ان العدل میزان الله الذى وضعه للخلق و نصبه لاقامه الحق عدالت وسیله سنجشى است که خداوند براى مردم نهاد تا حق در جامعه استوار گردد. کانال اصلی 👇👇 💥 بصیر 💥 ❇️ @basire_basir ❇️ شناسه کاربریم @sarbaz_emam_khameneii
مشاهده در ایتا
دانلود
حسین مرعشی دبیرکل کارگزاران با حمایت از مذاکرات هسته ای برای احیای برجام در دولت سیزدهم، نوشته که با سفیر فرانسه دیدار کرده و او هم به احیای برجام امیدوار بوده و گفته در این صورت، در ایران سرمایه گذاری خارجی شکل خواهد گرفت! فارغ از اینکه مرعشی چه سمت رسمی دارد که با سفیر فرانسه دیدار کرده، فرانسه اگر اهل سرمایه گذاری خارجی در ایران بود همان سال 2015 که برجام منعقد شد و دولت روحانی سر کار بود و هنوز هم حرفی از خروج امریکا از برجام یا حتی روی کار آمدن کسی مثل ترامپ در امریکا نبود، در ایران سرمایه گذاری می کرد اما دریغ از یک مورد سرمایه گذاری منجربه نتیجه فرانسوی ها در ایران! رنو، پژو و توتال و سایر شرکت های اروپایی برای عکس یادگاری به ایران آمدند اما تا قبل از خروج امریکا از برجام یک پروژه را هم به سرانجام نرساندند. اما حالا که خود امریکایی ها می گویند اگر توافقی هم شکل بگیرد عمر آن نهایتا دو سال خواهد بود، کدام انسان عاقلی باور می کند که غربی ها در ایران سرمایه گذاری کنند؟ هنوز از بیان این حرفهای تکراری خسته نشده اید؟ امیرحسین ثابتی ✅صدای مستضعفان عالم✌️ 🆔 @adalatkhane
14010527_جلسه_اول_کارگاه_حلقه_های_میانی_وقیام_مردمی_برای_قسط5.mp3
41.77M
⭕️ چطور از ایمان مردم به آرمان‌ها می‌شود عمل آرمان‌خواهانه تولید کرد؟! ♦️ حجت الاسلام قنبریان در اولین جلسه کارگاه «حلقه‌های میانی و قیام مردمی برای قسط»: چطور ایمان به عدالت و کفر به تبعیض منجر به عمل عدالت‌خواهانه می‌شود؟! 🔹 ایمان به عدالت و کفر به تبعیض فطرتاً در وجدان هر انسانی وجود دارد. اسلام نیز تاکید بیشتری بر آن دارد. و انسان شیعی به خاطر تعلق به اهل بیت ایمانش به عدالت و کفرش به تبعیض بیشتر است و بیشتر به ظلم و جور حساس است. 🔸 انواع عمل‌ها متناسب با سطح این ایمان و کفر متفاوت است: ➖ صبر نجیبانه ➖ عمل خیرخواهانه ➖ شورش و اعتراض ➖ دلسردی و سکوت 🔹 عدالت‌خواهان نباید صبر نجیبانه و عمل خیرخواهانه را تکفیر کنند و همه تقصیرات را به گردن ساختار بیاندازند! در بعضی از موارد خود عدالت‌خواهان هم نمی‌دانند دقیقا چه می‌خواهند! 🔸 در کنار صبر نجیبانه و عمل خیرخواهانه دو گام برای تغییر وضع موجود باید برداشته شود: 1️⃣ در مرحله اول در سطح نظری و کارشناسی باید به اجماع در توصیف صحنه و اجماع در راه حل رسید. 2️⃣ در مرحله دوم در سطح سیاسی و در تقابل با ذی‌نفعان، فشار اجتماعی تنها راه حل است. 🔹 بدون گذشتن از خاکریز اول نباید به سراغ خاکریز دوم رفت، چرا که باعث شکست و ناامیدی می‌شود. دو لبه‌ی قیچی برای تولید ناامیدی و دلسردی: ➖ تجمع و عملِ بدون کار علمی و کارشناسی ➖ برخورد قهری و امنیتی با اعتراضات 🔺تفصیل را در صوت جلسه بشنوید. ✅صدای مستضعفان عالم✌️ 🆔 @adalatkhane
🔴 دوقطبی‌های اصیل یا کاذب؟ 🔹اصل لزوماً بد نیست. دعوای حق‌وباطل یک دوقطبی است. آهنربا بدون قطب مثبت و منفی، اصالتش از بین می‌رود. مومن مثل آهنربا عمل می‌کند. ایمان به خداوند متعال و کفر به طاغوت، دو عمل اصلی مومن است. بنی‌امیه ایمان را می‌گفتند اما کفر به طاغوت را نمی‌گفتند. اسلام اموی و اسلام آمریکایی در "کفر به طاغوت" می‌لنگد‌. 🔸کفر به طاغوت هم صرفاً یک اعتقاد ذهنی و انتزاعی و فلسفی نیست بلکه باید در عمل این کفر روشن باشد. لذا مومن هم کافر است اما به کافر به طاغوت! مصادیق این طاغوت و طغیان علیه خدا و دین خدا چیست؟ 🔹نفس درونی انسان وقتی به شهوت و قدرت و فساد دعوت می‌کند؛ شیاطین بیرونی جن و انسان؛ دولت شیطان بزرگ؛ نظم اجتماعی ضدعدل؛ قانون ضدعدل و ... . 🔸لذا پول‌پرستی، حزب‌پرستی، قبیله‌گرایی در اجتماع و سیاست، فاصله‌های طبقاتی که حاصل تبعیض است و ...، مصداق طاغوت است. مومن باید به این طواغیت، کافر باشد؛ کفرش را باید علناً اعلام کند و مبارزه کند. 🔹مشی حضرت امیرالمومنین علی(ع) را ببینیم. سراسر دوقطبی بود. جاذبه و دافعه آن امام همام، بالاترین جاذبه‌ها و بالاترین دافعه‌ها بود. اشداء علی الکفار و رحماء بینهم. آن هم علیه ائمه کفر! امام(ره) هم اینگونه بود، نظام اسلامی هم اینگونه بنا شده. دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا و طواغیت عالم. 🔸ما در برابر طواغیت عالم، جانانه ایستادیم و باید بایستیم. افتخار هیچ ملتی به اندازه افتخار ملت ما در مبارزه با بزرگترین طاغوت‌های جهان نیست. ایستادن در برابر آمریکا و انگلیس، چیز کمی نیست. 🔻اما در برابر طواغیت درونی جامعه، دچار عقب‌ماندگی هستیم. 🔹خلاصه؛ برخی دوقطبی‌ها را باید پررنگ کرد. دوقطبی فقر و غنی، که امام در پیام قطعنامه می‌گوید جنگ ما حالا شروع شد جنگ ما جنگ فقر و غنی است! دوقطبی عدالت و تبعیض؛ دوقطبی ظالم و مظلوم؛ دوقطبی سلامت و فساد و ... . 🔸آحاد اصناف و اقشار ملت با این دوقطبی‌ها، متحد و منسجم خواهند شد. اما برخی دوقطبی‌ها این انسجام و اتحاد ملت را می‌شکند که باید از آنان حذر داشت‌. دوقطبی‌هایی که حول مسائل فرهنگی و اجتماعی اعم از اینترنت و حجاب و موسیقی و ... ایجاد می‌شود، اصالت ندارد و نباید پررنگ شود. 🔹برخی دانسته و برخی نادانسته؛ دوقطبی‌های اصیل را فراموش کرده و دوقطبی‌های کاذب را بجای آن پررنگ می‌کنند. دانسته‌هاش که قصد برهم زدن جامعه دارند و نادانسته‌هاش هم جاهل به مسائل و موضوعات هستند. راهش تبیین است. ✅صدای مستضعفان عالم✌️ 🆔 @adalatkhane
ما وقتی که ملاحظه می‌‏کنیم و سعادت‌ها را سنجش می‌‏کنیم، می‌‏بینیم که سعادتمند‌ها آنهایی بودند که در کوخ‌ها بودند. آنهایی که در کاخ‌ها هستند سعادتمند نیستند. آن مقداری که برکات از کوخ‌ها در دنیا منتشر شده است هیچ در کاخ‌ها پیدا نمی‌‏شود. ...طبع قضیۀ کاخ‌‏نشینی، توجه به عیش و عشرت و توجه به دنیا و توجه به مال و منال است و نمی‌‏تواند شهوت و شکم، این طبقه را مهلت بدهد که در یک امر تفکری وارد بشوند و فکر بکنند. آنهایی که اختراع کرده‌‏اند، آنهایی که زحمت کشیده‌‏اند و کتاب‌های ارزنده تحویل جامعه داده‌‏اند در هر رشته‌‏ای، این کوخ‏‌نشینان بوده‏‌اند. طبع کاخ‏‌نشینی منافات دارد با تربیت صحیح، منافات دارد با اختراع و تصنیف و تألیف و زحمت.( امام خمینی ره 01/01/1362) یک سوال: با توجه به این فرمایش حضرت امام ره: این که نظام کنکور ما عموما دانشجو را از طبقه مرفه اجتماع جذب می‌کند نشانه چیست؟ آیا این طبقه که وارد دانشگاه می‌شوند می‌توانند در آینده اختراع و تصنیف و تالیف کنند و آیا این طبقه در نظام علمی زحمت می‌کشند؟ این که این نظام آموزشی، کوخ نشینان را از ورود به محل‌های خدمت باز می‌دارد چه آینده ای را برای نظام اقتصادی و اجتماعی رقم می‌زند؟ آیا می‌توان انتظار رشد را داشت؟‌ دکتر مقصودی ✅صدای مستضعفان عالم✌️ 🆔 @adalatkhane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗣 علی (سلام الله علیه) عامل شکل گیری اعتراضات مدنی 📚 برشی از کتاب تازه انتشار یافته‌ "نهضت مقدس" نوشته‌ی حجت الاسلام قنبریان ⬇️ این کتاب خوب را از اینجا تهیه کنید ⬇️ 🌐 https://nashremaaref.ir/product/441476 ✅صدای مستضعفان عالم✌️ 🆔 @adalatkhane
هدایت شده از محسن قنبریان
📒 پیوست عدالت؛ از حرف تا عمل با حضور حجت الاسلام محسن قنبریان 📆 چهارشنبه ۹شهریور - ساعت ۱۱ تا ۱۳ لینک ورود به جلسه: http://www.vc.isu.ac.ir/ch/edalat ☑️ @m_ghanbarian
در شورای پول و اعتبار فعلی، وزیران تولیدی کشور یعنی کشاورزی و صمت حضور دارند و فلسفه این حضور، تنظیم سیاست پولی کشور برای حمایت از تولید است. در طرح مجلس، وزیران تولیدی حذف، و چهار شخص حقیقی متخصص در زمینه پولی، ارزی و بانکی عضو هیات عالی شده‌اند. این طرح، طرح جنگ با تولید است. @syjebraily
11.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این گفت و گو با بخش خبری بیست و سی شبکه دوم سیما انجام شده بود که مع‌الاسف تمام استدلال‌های ارائه شده حذف و صرفا چند ثانیه آخر که یک جمله موضع‌گیری بود، پخش شد. این جهت‌گیری صدا و سیما به نفع طرح استقلال بانک مرکزی، منافع مردم را تامین نخواهد کرد. @syjebraily
🔴 چرا با راهبرد مخالفیم؟ 🔹یکی از نکات مهم دیدار رهبر انقلاب با هیئت دولت سیزدهم در کنار سایر تعریف و تمجیدها این نکته بوده که این دولت تا حد زیادی، انتظار افکار عمومی برای توافق با غرب را کاهش داده. واقعیت مسئله هم همین است که تا حد زیادی، این انتظار کاسته شده و مردم اگر امیدی داشته باشند به همین توان و ظرفیت های داخلی است و نگاه به بیرون کمتر شده است. 🔸نگاه به بیرون و تلاش برای احیای برجام از چند جهت خطاست، یکی ش همین است که مجدد مردم را به خارج از کشور امیدوار می کند و اقتصاد کشور شرطی می شود. البته هنوز هم با هر مرحله مذاکره و عدم توافق، تاثیراتی ولو کمتر از دوران سابق، بر بازار می گذارد. لذا تلاش برای احیای برجام، این خطر را بدنبال دارد که اقتصاد را به ورطه شرطی شدن بکشاند. 🔹دلیل دیگر مخالفت با احیای برجام، این است که ما باید واقع بین باشیم. واقع بینی و رئالیسم در عرصه بین الملل، ضرورتی جدی برای سیاستمداران و تصمیم گیران است. برجام هیچ تحریمی از تحریم های اساسی مثل یوترن و کاتسا و ... را بر نمی دارد. در همان سالهای اوج برجام، تقریباً هیچ چیزی نصیب ایران نشد. 🔸دلیل محکم دیگر در کنار سایر ادله؛ مبانی دینی و قرآنی ماست. مذاکره یعنی امتیاز دادن و امتیاز گرفتن. از قضا، امتیاز دادن، راه تسلط ائمه کفر را بر کشور هموار می کند در حالی که قرآن می فرماید: وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا. (آیه 141 سوره نساء). جنس امتیازاتی که در برجام داده شد همه راه تسلط آمریکا بر کشور را باز می کرد. از بازدیدها و نظارت های آنلاین و سرزده تا بتن کردن قلب راکتور اراک و از بین بردن سانتریفیوژها بدستور آمریکا. 🔹پذیرفتن اراده دشمن و پذیرفتن دستورات و خواسته های او، پذیرفتن طاغوت است. ما مأموریم به مقاومت و ایستادگی و مبارزه در برابر این طاغوت؛ نه اینکه هرچه گفت بپذیریم. از پذیرفتن این راه تسلط، هیچ سود مادی هم نبرده و نخواهیم برد. 🔸اینکه هر بار به نام تنش زدایی و گرفتن بهانه از آنان، از یکی از نقاط قوت خود یا داشته های خود عقب نشینی کنیم مطمئن باشیم که هیچوقت دشمن را راضی نمی کند. وَلَن تَرضى عَنكَ اليَهودُ وَلَا النَّصارى حَتّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم.. (سوره مبارکه البقرة آیه ۱۲۰) 🔹و چگونه ما سوگند خداوند متعال را فراموش کنیم وقتی که در حدیث قدسی می فرماید: « به عزت و جلال و بزرگواری و جایگاه مرتفع عرشم سوگند،امید هر کس را که به جز به من امیدوار باشد حتماً و حتماً به وسیله ی نومیدی، خواهم برید و لباس مذلت و خواری در نزد مردم را حتماً حتماً به او خواهم پوشانید و او را از نزدیک شدن به بارگاهم حتماً حتماً دور خواهم ساخت! آیا در سختی ها جز مرا آرزو میکند؟ و حال آنکه سختی ها همه بدست من است و به کسی به جز من امید بسته است؟ و با حلقه ی فکر، درِ خانه ی غیر مرا میزند؟ و حال آنکه کلید در های بسته بدست من است و درِ خانه ی من به روی هر کسی که مرا بخواند باز است و کیست آنکه در مصیبت هایش مرا آرزو کرد و من رشته ی اتصال او را با خودم در آن مصیبت بریدم؟ و کیست آنکه در مقصودی که داشت امید به من بست و من امیدش را قطع کردم؟». منبع : کتاب لقالله ، تألیف عارف ربانی آیت الحق، میرزا جواد آقا ملکی تبریزی، ص ۱۱۳ داود مدرسی یان ✅صدای مستضعفان عالم✌️ 🆔 @adalatkhane
🔴 خیزش حوزویان در برابر محاربه با خدا ▫️رهبر معظم انقلاب اسلامی: باید با بانک ها برخورد شود. غلط میکنند که بنگاهداری میکنند ▫️ اساتید و فضلای حوزه علمیه قم در اعلام برائت از طرح بانکداری مجلس 🕑 یکشنبه ۱۱ صبح ۱۳ شهریور 🕌 شهر مقدس قم مدرسه مبارکه فیضیه نشرحداکثری ✅صدای مستضعفان عالم✌️ 🆔 @adalatkhane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعتراض دکتر ایزدخواه به طرح بانکداران. ✅صدای مستضعفان عالم✌️ 🆔 @adalatkhane