eitaa logo
گفتمان عدالت
1هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
880 ویدیو
29 فایل
امام علی علیه اسلام؛ ♦️ان العدل میزان الله الذى وضعه للخلق و نصبه لاقامه الحق عدالت وسیله سنجشى است که خداوند براى مردم نهاد تا حق در جامعه استوار گردد. کانال اصلی 👇👇 💥 بصیر 💥 ❇️ @basire_basir ❇️ شناسه کاربریم @sarbaz_emam_khameneii
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗣 علی (سلام الله علیه) عامل شکل گیری اعتراضات مدنی 📚 برشی از کتاب تازه انتشار یافته‌ "نهضت مقدس" نوشته‌ی حجت الاسلام قنبریان ⬇️ این کتاب خوب را از اینجا تهیه کنید ⬇️ 🌐 https://nashremaaref.ir/product/441476 ✅صدای مستضعفان عالم✌️ 🆔 @adalatkhane
هدایت شده از محسن قنبریان
📒 پیوست عدالت؛ از حرف تا عمل با حضور حجت الاسلام محسن قنبریان 📆 چهارشنبه ۹شهریور - ساعت ۱۱ تا ۱۳ لینک ورود به جلسه: http://www.vc.isu.ac.ir/ch/edalat ☑️ @m_ghanbarian
در شورای پول و اعتبار فعلی، وزیران تولیدی کشور یعنی کشاورزی و صمت حضور دارند و فلسفه این حضور، تنظیم سیاست پولی کشور برای حمایت از تولید است. در طرح مجلس، وزیران تولیدی حذف، و چهار شخص حقیقی متخصص در زمینه پولی، ارزی و بانکی عضو هیات عالی شده‌اند. این طرح، طرح جنگ با تولید است. @syjebraily
11.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این گفت و گو با بخش خبری بیست و سی شبکه دوم سیما انجام شده بود که مع‌الاسف تمام استدلال‌های ارائه شده حذف و صرفا چند ثانیه آخر که یک جمله موضع‌گیری بود، پخش شد. این جهت‌گیری صدا و سیما به نفع طرح استقلال بانک مرکزی، منافع مردم را تامین نخواهد کرد. @syjebraily
🔴 چرا با راهبرد مخالفیم؟ 🔹یکی از نکات مهم دیدار رهبر انقلاب با هیئت دولت سیزدهم در کنار سایر تعریف و تمجیدها این نکته بوده که این دولت تا حد زیادی، انتظار افکار عمومی برای توافق با غرب را کاهش داده. واقعیت مسئله هم همین است که تا حد زیادی، این انتظار کاسته شده و مردم اگر امیدی داشته باشند به همین توان و ظرفیت های داخلی است و نگاه به بیرون کمتر شده است. 🔸نگاه به بیرون و تلاش برای احیای برجام از چند جهت خطاست، یکی ش همین است که مجدد مردم را به خارج از کشور امیدوار می کند و اقتصاد کشور شرطی می شود. البته هنوز هم با هر مرحله مذاکره و عدم توافق، تاثیراتی ولو کمتر از دوران سابق، بر بازار می گذارد. لذا تلاش برای احیای برجام، این خطر را بدنبال دارد که اقتصاد را به ورطه شرطی شدن بکشاند. 🔹دلیل دیگر مخالفت با احیای برجام، این است که ما باید واقع بین باشیم. واقع بینی و رئالیسم در عرصه بین الملل، ضرورتی جدی برای سیاستمداران و تصمیم گیران است. برجام هیچ تحریمی از تحریم های اساسی مثل یوترن و کاتسا و ... را بر نمی دارد. در همان سالهای اوج برجام، تقریباً هیچ چیزی نصیب ایران نشد. 🔸دلیل محکم دیگر در کنار سایر ادله؛ مبانی دینی و قرآنی ماست. مذاکره یعنی امتیاز دادن و امتیاز گرفتن. از قضا، امتیاز دادن، راه تسلط ائمه کفر را بر کشور هموار می کند در حالی که قرآن می فرماید: وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا. (آیه 141 سوره نساء). جنس امتیازاتی که در برجام داده شد همه راه تسلط آمریکا بر کشور را باز می کرد. از بازدیدها و نظارت های آنلاین و سرزده تا بتن کردن قلب راکتور اراک و از بین بردن سانتریفیوژها بدستور آمریکا. 🔹پذیرفتن اراده دشمن و پذیرفتن دستورات و خواسته های او، پذیرفتن طاغوت است. ما مأموریم به مقاومت و ایستادگی و مبارزه در برابر این طاغوت؛ نه اینکه هرچه گفت بپذیریم. از پذیرفتن این راه تسلط، هیچ سود مادی هم نبرده و نخواهیم برد. 🔸اینکه هر بار به نام تنش زدایی و گرفتن بهانه از آنان، از یکی از نقاط قوت خود یا داشته های خود عقب نشینی کنیم مطمئن باشیم که هیچوقت دشمن را راضی نمی کند. وَلَن تَرضى عَنكَ اليَهودُ وَلَا النَّصارى حَتّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم.. (سوره مبارکه البقرة آیه ۱۲۰) 🔹و چگونه ما سوگند خداوند متعال را فراموش کنیم وقتی که در حدیث قدسی می فرماید: « به عزت و جلال و بزرگواری و جایگاه مرتفع عرشم سوگند،امید هر کس را که به جز به من امیدوار باشد حتماً و حتماً به وسیله ی نومیدی، خواهم برید و لباس مذلت و خواری در نزد مردم را حتماً حتماً به او خواهم پوشانید و او را از نزدیک شدن به بارگاهم حتماً حتماً دور خواهم ساخت! آیا در سختی ها جز مرا آرزو میکند؟ و حال آنکه سختی ها همه بدست من است و به کسی به جز من امید بسته است؟ و با حلقه ی فکر، درِ خانه ی غیر مرا میزند؟ و حال آنکه کلید در های بسته بدست من است و درِ خانه ی من به روی هر کسی که مرا بخواند باز است و کیست آنکه در مصیبت هایش مرا آرزو کرد و من رشته ی اتصال او را با خودم در آن مصیبت بریدم؟ و کیست آنکه در مقصودی که داشت امید به من بست و من امیدش را قطع کردم؟». منبع : کتاب لقالله ، تألیف عارف ربانی آیت الحق، میرزا جواد آقا ملکی تبریزی، ص ۱۱۳ داود مدرسی یان ✅صدای مستضعفان عالم✌️ 🆔 @adalatkhane
🔴 خیزش حوزویان در برابر محاربه با خدا ▫️رهبر معظم انقلاب اسلامی: باید با بانک ها برخورد شود. غلط میکنند که بنگاهداری میکنند ▫️ اساتید و فضلای حوزه علمیه قم در اعلام برائت از طرح بانکداری مجلس 🕑 یکشنبه ۱۱ صبح ۱۳ شهریور 🕌 شهر مقدس قم مدرسه مبارکه فیضیه نشرحداکثری ✅صدای مستضعفان عالم✌️ 🆔 @adalatkhane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعتراض دکتر ایزدخواه به طرح بانکداران. ✅صدای مستضعفان عالم✌️ 🆔 @adalatkhane
🔸به میان مردم رفتن را ادامه دهید و اسیر برخی جوسازی‌ها نشوید و البته در مواجهه با مردم صبر و تحمل به خرج دهید... 🔸البته دولتِ مردمی فقط به معنای به میان مردم رفتن نیست، باید با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از دیدگاه‌ها و نظرات مختلف، زمینه جلب در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصادی و سیاسی فراهم شود. 🔺رهبر معظم انقلاب | ۱۴۰۱/۰۶/۰۸ ✅صدای مستضعفان عالم✌️ 🆔 @adalatkhane
🔻طرّاحی نقشۀ جامعِ حرکت دولت 🖋 مهدی جمشیدی ۱. رهبر معظم انقلاب در دیدار با دولت گفتند: «مراقب باشید کارهای روزمرّه، شما را غرق نکند و برای اینکه دچار این آفت نشوید با یک طرح کلان و نقشۀ جامع و قابل توضیح برای مردم، حرکت کنید». روشن است که این دولت، گرفتار انبوهی از گره‌های گشوده‌نشده و معطل‌مانده از سوی دولت پیشین است، و البتّه این سخن به معنی فرافکنی و ارجاع غیرمسئولانه به گذشته نیست. کم‌کاری‌ها و ندانم‌کاری‌های دولت قبل، مثال‌زدنی و منحصربه‌فرد بودند و از این جهت، شرایط کنونی را نباید با شرایط دیگر، مقایسه کرد. وقتی جامعه و حاکمیّت به بیرون از خود، شرطی و وابسته می‌شود و هر حرکت اصلاحی به ارادۀ دیگران، متوقف می‌گردد، حاصل نیز جز این نخواهد بود. این وضع خاص و اضطراری، خودبه‌خود دولت را به سوی رفع «حوایج روزمرّه» و «معضلات جاری» سوق می‌دهد؛ چراکه دولت نمی‌تواند نسبت به دغدغه‌های فوری و حیاتی، بی‌تفاوت باشد. پس سخن در این نیست که این پاره از کنشگری دولت، کنار نهاده شود و فارغ از چالش‌های روزمرّه، فقط‌و‌فقط به آینده نظر افکنده شود، بلکه می‌توان یک «ترکیب معقول» از این دو جنبه را به هم آمیخت. نباید میان این دو، یکی را انتخاب کرد و دیگری را نادیده انگاشت. تدبیر جامعه، آمیزه‌ای از اندیشه‌ورزی دربارۀ مسأله‌های امروز و فرداست. ۲. ساختاری که گرفتار «روزمرّگی» است، همیشه به «اکنون» نظر می‌افکند و از «آینده» غافل است و تنها می‌کوشد وضع موجود را قابل‌گذران نماید، بی‌آن‌که به فردا و فرداها بپردازند و طرحی برای آینده درافکند. ساختار روزمرّه‌اندیش، آنچنان درگیر تدبیر «موقعیّت جاری» است که نسبت به فرداها، حالت غافلانه دارد. تنها امری که می‌تواند ساختار از این وضع حداقلی و تنگ‌دامنه عبور بدهد و افق‌های وسیع را پیش رو قرار بدهد، «نقشۀ راه» است. در نقشۀ راه، هم وضع جاری و امکان‌ها و امتناع‌هایش مشخص شده است و هم وضع مطلوب و بایدها و نبایدهای آن، و هم مجموعه‌ای از راهبردها برای عبور از وضع موجود به وضع مطلوب. به‌عبارت‌دیگر، در یک چهارچوب زمانی، مشخص شده که ساختار باید از کجا به کجا برسد و چگونه باید این مسیر را طی کند. ازاین‌رو، نقشۀ راه از یک «ارزیابی جامع‌» و «محاسبۀ کلان» برمی‌خیزد و حاصل «برداشت‌های موردی» و «تحلیل‌های روزانه» نیست. گنجاندن زمان برای ایجاد گرگونی از سوی ساختار، نوعی قاعده‌سازی و چهارچوب‌بندی برای حرکت است. ۳. در نقشۀ راه، یک «مفهوم» در کانون تأمّلات و دغدغه‌های می‌نشیند و مفسّر و مرجع همۀ مفهوم‌ها و روایت‌ها می‌شود. این مفهوم، همان است که دولت به‌واسطۀ آن شناخته می‌شود و بر سر زبان‌ها می‌افتد. باید این مفهوم «فراگیر» و «تعیین‌کننده» را یافت و همه‌چیز را در پناه و پوشش آن، معنا کرد. این مفهوم، برآمده از متن «جامعه»‌ای است که دولت را برگزیده است؛ یعنی باید دریافت که ساختار جدید، به چه سبب توانسته است بدنۀ اجتماعی پیدا کند و آن‌گاه، این «سبب» را در قالب یک «مفهوم» ریخت و ساختار را به نام او شناخت و شناساند. به‌بیان‌دیگر، مفهومی که بر «پیشانی نقشۀ راه حک» می‌شود، همان «مسألۀ اصلی جامعه» است که فلسفۀ وجودیِ ساختار جدید را نیز شکل می‌دهد. مفهومی این‌چنین، همانند چراغ راهی است که «راه» را از «بیراهه» بازمی‌شناساند و مفاهیم دیگر را در سایۀ معانی و دلالت‌های خود، بازتعریف می‌کند. پس اشاره به یک مفهوم کلّی و پوشش‌دهنده، به معنی «تک‌بُعدی‌شدن ساختار» نیست و از «نگاه تقلیل‌گرایانه» برنمی‌خیزد. ۴. در سطح بعدی، باید مجموعه‌ای از مفهوم‌های دیگر را در نیز در نقشۀ راه گنجانید و کوشید تا نسبت منطقی با یکدیگر بیابند و یک «کلّ درهم‌بافته» و «هندسۀ منسجم» به وجود بیاید. این مفاهیم خویشاوند، «مفاهیم اقماری و پیرامونیِ» آن مفهوم اصلی و کانونی هستند و در ذیل آن، هویّت معنایی می‌یابند. این مفاهیم، عینی‌تر و عملیّاتی‌تر از آن مفهوم اصلی هستند و تماس و ارتباط نزدیک‌تری با واقعیّت دارند. این مفاهیم اقماری نیز حاصل انتخاب دلخواهانۀ ساختار جدید نیستند، بلکه برخاسته از «دغدغه‌های جامعه» هستند و می‌خواهند در جایگاه «پاسخ» به آنها ایفای نقش کنند. پس این مفاهیم، «پاسخ‌های ساختار جدید» هستند، نه بازی زبانی و لفاظی و شعار. غرض این است که «هدف‌ها» و «مقاصد» ساختار جدید، در قالب مجموعه‌ای از مفاهیم بیان شوند تا یک «صورت‌بندی اجتماعی» و «روایت رسانه‌ای» برای راهی که باید پیموده شود، پدید بیاید و جامعه بداند که بناست به کدام سو حرکت شود. این مفاهیم، هم «مشخص» هستند و هم «معدود»؛ یعنی هم جامعه آنها را می‌فهمد و با آنها همدلی و همراهی می‌کند، و هم فراوان نیستند و فقط اولویّت‌ها و ترجیح‌ها را نمایندگی می‌کنند. ✔ روزنامه ایران| تاریخ 1401/6/9 https://www.irannewspaper.ir/Newspaper/Page/7993/Polotic/2/0#pagedetails ✅صدای مستضعفان عالم✌️ 🆔 @adalatkhane
🔴 پیشنهاد به برادر ‎ که در صداوسیما مسئولیت گرفته و سایر جوانانی که از شاخص‌های جریان انقلاب و طیف عدالتخواه هستند و مسئولیت گرفتند: 🔹 در رسانه‌ها با مردم حرف بزنید و از اهداف و برنامه‌های خود بگوئید و موانع کار را معرفی کنید. در خفا و بدون کنش رسانه‌ای، کار بی‌فایده است. 🔸چون مسئولیت شما به پای خیلی عظیمی از جوانان انقلابی و طیف عدالتخواه نوشته شده؛ اگر نمی‌توانید کاری کنید یا موانع زیاد است یا در این ساختار نمی‌توانید کاری از پیش ببرید، به هر دلیلی که نمی‌توانید موثر باشید، حتماً اعلام کرده و مردانه استعفا کنید ولی اجازه ندهید جریان صدمه ببیند. 🔹در مدتی که از مسئولیت شما و جناب جبلی در صداوسیما گذشته، تفاوتی بین این صداوسیما و صداوسیمای علی عسکری شاهد نبوده‌ایم. نه سیاستگذاری‌ها تغییری کرده‌اند نه رویکردها و نه مدیران. ریل همان است و راننده‌ها و مسائل همان. 🔸در صداوسیمای شما هم نمی‌توان برجام و احیای برجام را نقد کرد؛ نمی‌شود از سیاست‌های اقتصادی دولت نقد کرد؛ نمی‌توان ... ! 🔹خلاصه؛ گزارش کار بدهید. مسائل و موانع را بگوئید. اگر هم نمی‌توانید یا علی مدد. داود مدرسی یان ✅صدای مستضعفان عالم✌️ 🆔 @adalatkhane
این جلسه: عدالت فرهنگی با ارائه جناب محمد جواد استادی دوشنبه ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۱