https://www.mashreghnews.ir/news/1443347/
این گزارش رو بخونید تا از نقش توییتر و شبکه های اجتماعی و جایگاه شون و نحوه مدیرت شون آشنا بشید
بعد قضاوت کنید میتونید اثرگذار باشید یا نه
جالب تر اونکه حقایقی از کویید ۱۹ برای شما فاش میشود که تا قبل از این توهم توطئه دانسته میشد
💥 اگر ما مستقيماً وارد طرح تحلیلها و اندیشههای اجتماعي بشويم و به بهترين شكل هم آن را بيان كنيم، ولی پیش از آن، ریشههای اعتقادی و معارفیاش را برای نسل کنونی تبیین نکرده باشیم، حرکت او مستمر نخواهد بود و دوام نخواهد داشت و نخواهد توانست يکدنيا مسئوليتهاي اجتماعي (همچون جنگ با آمريكا و كفر، انقلاب فرهنگي و نهضت علمی، درگيري با فرهنگ پيچيده كفر و...) را بر روي دوش خود تحمل کند.
🔵 آیتالله میرباقری:
🔶 موضوعات آموزش و تبليغ بايد داراي چند خصوصيت ذيل باشد:
اولاً بايد موضوعاتي باشند كه واقعاً بتواند ريشههاي معنويت و ايمان را در ميان مخاطبان خود تقويت كند، نگاه مخاطبان را از يك نگاه سطحي تغيير بدهد و يك بينش عميقی نسبت به مجموعه اعتقادات و معارف ايجاد نمايد.
ثانياً ارتباط با زندگي اجتماعي و روز آنها نيز ايجاد کند.
هر كدام از اين دو خصيصه نباشد، نقص وجود دارد. يعني اگر ما مستقيماً وارد مباحث روز اجتماعي بشويم و به بهترين شكل هم آن را بيان كنيم، ريشه ندارد. وقتي ريشه نداشت، مستمر نيست و دوام ندارد. از آن طرف هم اگر واقعاً مبلغ مباحث عميق را مطرح كند و ريشهها را درست كند امّا ارتباط آن را با موضعگيري زندگي فرد روشن نكند ـ اگر چه كار خودش را ميكند ـ تأثير جدي نخواهد داشت. يعني اگر فرد نتواند رابطه اعتقادات با عمل اجتماعي خودش را معين كند، در زندگي اجتماعي دچار مشكلات جدّي خواهد شد.
🔶 اگر ما نتوانيم رابطه موضعگيري اجتماعي را با اعتقادات معنوي و سنتي جامعه تمام كنيم و اگر نتوانيم يك ريشههایي ايجاد كنيم كه اين بدنه را بكشد، اين بدنه سنگين نميتواند روي ريشه ضعيف بند بشود. شما ميخواهيد يك دنيا مسئوليتهاي اجتماعي روي دوش افراد بگذاريد، ميگوئيد جنگ با آمريكا و كفر، انقلاب فرهنگي و نهضت علمی، درگيري با فرهنگ پيچيده كفر و...، حالا ميخواهيد اين انسان را به حركت در بياوريد اما با كدام انگيزه؟ چه انگيزهاي را ميتوانيد ايجاد كنيد كه بتواند بار اين همه سياست را بكشد؟ خدا رحمت كند مرحوم حاج شيخ علي صفائي(ره) ميفرمود: اين چنگي كه شما به ديوار زديد نميتواند اين وزنه گوشت را تحمّل كند!
🔶 در نگاه بعضي از دوستان، جنبه اجتماعي كار براي آنها خيلي مهم است كه واقعا هم مهم است و اصلاً نبايد كمرنگ بشود، يعني نگاه به شرايط عيني داشتن و عمل اجتماعي جامعه را بسامان كردن، اين نكته خيلي مهم است، ولي آن پايگاهي كه بايد براي بحث تعبيه بشود كه از آن پايگاه بشود بار را بر دوش جامعه گذاشت، بینش اعتقادی و معارفی است. اگر شما نتوانيد آن پايگاه را تعبيه كنيد، جامعه نميتواند آن بار را بكشد. به عنوان نمونه ميخواهيد ولايت مطلقه فقيه و لوازم آن را در جامعه بياوريد ـ كه لوازم بسيار عظيمي دارد و يك تحولات عظيمي بهدنبال آن اتفاق ميافتد ـ حالا ميخواهيد روي چه سوار كنيد؟ اگر نتوانيد پايگاه معنوي آن را درست كنيد كه بتواند اين همه بار را تحمل كند، قاعدتاً اين حرفها در محدوده زبان ميماند و دوام تاريخي هم پيدا نميكند.
🔶 بنابراين بايد از يك جاي ديگري شروع كنيد. يعني ابتدا بايد نگاه آنها را به دين و ولايت الهيه و تاریخ را تغيير بدهيد. و از شئون ولايت الهيه در مرحله خُرد، ولايت اجتماعي ميشود.
تا این نگاهها اصلاح نشود، قاعدتاً چيزي هم اصلاح نميشود و ريشه آن را هم بايد در اعتقادات بگذاريد نه در فلسفه. جامعه يك پايگاه اعتقادي دارد كه براي همه، تاريخي شده است و به آن ايمان دارد و در فطرت اوست. كلمات نوراني وحي و اعتقاد به وحي در جامعه يك امر راسخي است. شما پايه آن را در فلسفه نگذاريد. نميگويم فلسفه لازم نيست، ولي آن چيزي كه باعث ميشود بار سنگين لوازم اين بحث را تحمل كند، اين است كه ارتباطش با بنيادهاي اعتقادي تمام بشود. و اگر تمام نشود، افراد نميتواند تحمل كند. ممكن است در مرحلهاي زير اين بار سنگين برود امّا دوباره رها ميكند و ميرود؛ چه دانشگاهي، چه حوزوي و چه بدنه جامعه.» (۱۳۸۳)
☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قبلا شادترین مردم دنیا بودند، حالا پیاده برن، میشن سالمترین مردم دنیا!
#باغ_اروپا
📝 پاورقی
📌 هر روز
🕗 ساعت ۱۹:۵۰
📺 شبکه دو سیما
🔴 جرم محاربه بنابر مادهی ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی ۱۳۹۲:
🔹عبارت از کشیدن سلاح بهقصد جان، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آنهاست؛ بهنحوی که موجب ناامنی در محیط شود.
❇️ نکته: اینکه فرد یا افرادی در طی حمله فرد محارب، زخمی شوند یا کشته شوند مسئله دیگری است. اگر فردی کشته شود جدا از بحث محاربه، مرتکب قتل هم شده!
بحث محارب بودن، یعنی ارعاب مردم با اسلحه در خیابان! برخی ساده لوحانه از این محارب دفاع میکنند کاش خودشان یا خانوادهشان را یکبار با این اراذل خشن قمهکش مواجه کنند!
#فاطمیه
#امام_زمان
#لبیک_یا_خامنه_ای
💥 بصیر 💥
7.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 چرا حضرت فاطمه زهرا(س) با چنان مقام قدسی برای بازپسگیری فدک اقدام کردند؟ (از اندک فیلمهای باقیمانده از شهید مطهری)
◾️بمناسبت شهادت پاره تن رسولالله(ص) حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها
5.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اگر پرسیدند چرا خمینی از وحدت شیعه و سنی می گفت شهید مولوی ریگی را سر دست بگیرید و نشان دهید.
حقیقت اهل سنتی که در این انقلاب نفس کشیدند همین شهید بزرگوار است نه امثال عبدالحمید فتنه گر.
می گوید از مسجد ما یک نفر در اغتشاشات شرکت نکرد.
می گوید کسی که از مرز خود دفاع نکند ناموس ندارد.
می گوید از جانب گروهک ها تهدید شدم اما رهبرم را دوست دارم.
یک تار موی این مولوی حر که در دل تکفیری های مزدور از حق می گفت به همه آنها که همه آبروی شان از اهل بیت است اما یک جمله در مظلومیت حق در این روزها نمی گویند ارزش دارد.
@mahdian_mohsen
رسانهها قدرتمندترین موجود روی زمین هستند.
#نهبهاعدام
#محسن_شکاری
23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 تربیت اسلامی درمدرسه یعنی این
▪️شما معلمان میتوانید معلم دین و معلم اخلاق و پرورشدهندهی اخلاق در دانشآموز خودتان باشید. از این مسئله غفلت نکنید که تربیت کردن هم جزو کار شماست؛ و چه بهتر که با نفوذ معلمی، با تأثیر روحىِ معلم بر متعلم یک نقطهی روشن و نورانیای در قلب دانشآموز باقی بگذارید.
▪️درراستای منویات مقام معظم رهبری درامرآموزش تدریس نشانه(ر)که هم زمان شدبا شهادت حضرت زهراسلام الله علیها
سرکارخانم صاحبی معلم ارزنده ولایت مداراین مرزوبوم با دعوت از مادریک شهید وتجلیل ازایشان به همراه دانش آموزان روضه حضرت زهرا ع رادرکلاس درسش اجرا کرده است.
تشکر ویژه از سرکار خانم صاحبی آموزگار گرامی وانقلابی درودخدا وفرشتگانش برشماباد.
اعدام در دوره پهلوی و موضع محمدرضاشاه
واکنش خبرگزاری های اروپایی به اعدامهای زندانیان در ایران و جواب شاه به این اخبار ! .
صبح چند خبرخارجی را هم عرض کردم( به شاه ) منجمله مقالات تند لوموند را علیه اعدامهای اخیر .فرمودند:اهمیت ندارد .عرض کردم :پرس ما در اروپا و امریکا دارد خراب می شود. فرموند:به جهنم ، ما که نمیتوانیم اسیر جرایدی باشیم که خودشان نمی دانند چه میخواهند .این پدر سوخته ای که می گوید قاتل را ، آن هم قاتلی که تروریست است اعدام نکنید آخر چه منطقی دارد ؟ ما هم باید این مزخرفات را گوش کنیم ؟
پ.ن: اشاره به تیرباران ۴ تن از اعضای مجاهدین خلق در ۳۰ دی ماه و ۹ تن دیگر در ۴ بهمن ۵۴
منبع :خاطرات علم.جلد۵.ص ۴۳۴