eitaa logo
کانون انتظار
165 دنبال‌کننده
591 عکس
256 ویدیو
10 فایل
🍃🌸بـِسْمِ رَبِّ المَهدے(عج)🌸🍃 . ❤اَللّـهُمَّ اَرِنيِ الطَّلْعَةَ الرَّشيدَةَ ، وَ الْغُرَّةَ الْحَميدَةَ صفحات مجازی کانون انتظار📲 در ایتا | تلگرام | روبیکا | آپارات | اینستاگرام : 🆔 @entezar_farabi 💠کانون مهدویت دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران
مشاهده در ایتا
دانلود
✳ چرا که وعده تو کردی و او به جا آورد... 🔻 آیت الله سید ضیاءِ الدین دُرّی که استاد علوم منقول و معقول و یکی از وعّاظ وارسته و برجسته تهران بود، در شب‌های دهه آخر محرم در یکی از مساجد تهران منبر می‌رفت، جوانی از او پرسید: منظور و مراد حافظ در این شعر معروفش چیست که می‌گوید: مرید پیر مغانم ز من مرنج ای شیخ چرا که وعده تو کردی و او به جا آورد 🔸 مرحوم دُرّی پاسخ داد: حضرت آدم (علیه السلام) از خوردن گندم در بهشت منع شد و قول و وعده داد که‌از آن نخورد، ولی به وعده خود وفا نکرد و از آن خورد و از بهشت رانده شد. ولی حضرت علی (علیه السلام) در تمام عمر از گندم غذایی تهیه نکرد، با این که خداوند او را منع نکرده بود و نه عهد با خدا نموده بود که از آن نخورد. «پیر مغان» در شعر مذکور، حضرت مولا علی(علیه السلام)است و منظور از «شیخ»، آدم (علیه السلام) است. یعنی: غلام علی (علیه السلام) هستم، ای آدم از من نرنج، زیرا تو وعده نخوردن گندم به خدا دادی، ولی علی (علیه السلام) به آن وعده وفا کرد. 🔺 مرحوم سید ضیاءالدین دُرّی آخر همان سال از دنیا رفت، درست در سال بعد در همان شب از شب‌های دهه آخر محرم، همان جوان سؤال کننده، در عالم خواب مرحوم سید ضیاءالدین را دید که نزد آن جوان آمد و گفت: تو در سال گذشته از من در مورد شعر معروف حافظ پرسیدی و من آن گونه پاسخ دادم که منظور از پیر مغان علی (علیه السلام) است و منظور از شیخ، آدم (علیه السلام) است... ولی وقتی که به عالم برزخ آمدم، شرح آن به‌معنی دیگر برایم کشف‌گردید و آن اینکه: مراد از شیخ، حضرت ابراهیم(علیه السلام) است، و مراد از پیر مغان امام‌حسین(علیه‌السلام) است و منظور از وعده،ذبح اسماعیل(علیه‌السلام) فرزند ابراهیم (علیه السلام) است، که حضرت ابراهیم (علیه السلام) وعده وفای قربان کردن اسماعیل (علیه السلام) را به خدا داد، ولی‌حقیقت وفا را امام‌حسین(علیه‌السلام) در کربلا با شهادت فرزندش‌حضرت علی‌اکبر (علیه السلام) محقق نمود، بنابراین معنی شعر چنین است: «غلام امام حسین(علیه السلام) هستم ای ابراهیم(علیه‌السلام)از من‌نرنج،زیرا تو وعده قربانی دادی اما امام حسین (علیه السلام) به آن وعده تحقق بخشید. آن جوان فردای آن‌شب،به‌مجلس‌سوگواری امام‌حسین(علیه السلام) آمد و خواب خود را برای مردم بیان کرد و در پی آن شور و هیجان شدیدی در آن مجلس پدیدار شد. 📚 منابع: 📕 ۱- حسینی تهرانی، سید محمد حسین. روح مجرد: ۴۵۵، ۴۵۷. 📕 ۲- محمدی اشتهاردی، محمد. عالم برزخ در چند قدمی ما: ۲۳۰. @entezar_farabi
👌@zohhor313👌_۲۰۲۳_۰۵_۱۱_۰۸_۳۲_۱۹_۹۱۴.mp3
4.08M
✅امام زمان عجل الله خیلی دغدغه ما شیعیان رو داره.‌‌.‌. @entezar_farabi
تربت امام حسین علیه السلام چرا خاصیت شفادهی دارد؟ و چه گونه جسم روحانی امام علیه السلام بر خاك اثرگذاشته است؟ پاسخ: خداوند متعال به میمنت و بركت وجود مقدس امام حسین علیه السلام و یارانش در سرزمین كربلا، و به خاطر این كه آن حضرت و یارانش جان های عزیزشان را در راه خدا فدا كردند خصوصیات و بركاتی را در سرزمین كربلا و تربت امام حسین علیه السلام قرار داده كه از جمله آن ها این است كه تربت او شفای هر دردی است و خصوصیتی دارد كه در هیچ خاك دیگری یافت نمی شود. محمد بن مسلم از امام باقر و امام صادق ـ علیهما السّلام ـ روایت می كندكه فرمودند: خداوند تبارك و تعالی به عوض شهادت امام حسین علیه السلام امامت را د ر نسلش و شفاء را در تربتش، و اجابت دعا را در نزد قبرش قرار داد. از این روایت نتیجه می گیریم كه خداوند در برابر این همه جان فشانی و جانبازی بزرگ و ایثار هستی (و شهادت خود حضرت و یاران باوفای او) مواهبی به امام حسین علیه السلام مرحمت فرموده كه از جمله آن ها شفا قرار دادن تربت طیب و طاهر آن حضرت است. امام صادق علیه السلام فرمودند: تربت قبر حضرت امام حسین علیه السلام شفاء هر دردی است و آن داروی بزرگ است. البته خاصیت شفادهی هنگامی است كه انسان به آن اعتقاد داشته باشد و این اعمال را با آداب آن انجام دهد كه به بعضی از آداب خوردن تربت در كتب روایی وادعیه اشاره شده است كه می توان به كتب ادعیه از جمله مفاتیح الجنان رجوع كرد. این ویژگی كه پیامبر صلّی الله علیه و آله و ائمه طاهرین علیهم السّلام فرموده اند به وقوع پیوسته و چه بسیار افرادی كه به بركت این تربت شفاء گرفته اند. اما در مورد اثر گذاری جسم روحانی امام حسین علیه السلام بر خاك كربلا می توان گفت: هم چنان كه روایات فوق وده ها روایت دیگر د لالت دارد این خداوند است كه به بركت امام حسین علیه السلام آثاری را در خاك كربلای او قرارداده است وبرای خداوند سهل است كه به خاطر عظمت واحترام بندگان ویژه اش خاك را كیمیا و یا كیمیا را خاك كند چون مؤثر مستقل و حقیقی او است و لذا ابراهیم خلیل علیه السلام سیراب شدن وسیرشدن و شفای خویش را مستقیما به خدا نسبت می دهد نه به آب و غذا و دارو. حال اگر همین خدای قادر و توانا، اثر سیركردن را از غذا و اثر سیراب نمودن را از آب بگیرد و یا آتش را برحضرت ابراهیم خلیل علیه السلام گلستان كند و یا تربت سیدالشهدا را دارو برای مرض های صعب العلاج قرار دهد، آیا به نظر بعید می رسد؟ خیر اگر هم بعید به نظر آید به خاطر آن است كه خدا را درست نه شناخته و توحید افعالی را درست درك نكرده ایم و هر چه هست از قامت ناساز بی اندام ما است. و به راستی آیا بعید به ذهن می آید؟! كه خداوند در برابر آن همه جان فشانی و جانبازی و ایثار امام حسین علیه السلام مواهبی به امام حسین علیه السلام مرحمت فرماید كه از جمله مواهب شفاء در تربت طیب و طاهر آن حضرت باشد. و خوردن تربت او را باعث شفای بیماران و دوای دردها قرار دهد. بنابراین با قاطعیت می توان گفت اماكن و بُقاع و اشیاء و سرزمین ها و نیز خا ك كربلا، به خاطر منسوب بودن به خدا و اولیاء خدا و اشخاص دارای ارزش شده و مؤثر و مورد احترام واقع می شوند» و به خاطر منسوب بودن تربت كربلا به برترین عزیز خدا و محبوب و میوه دل رسول الله صلّی الله علیه و آله یعنی امام حسین علیه السلام با ارزش ترین خاك ها ومؤثرترین داروها می باشد و در حقیقت فیض خدا وامام حسین علیه السلام است كه از طریق خاك كربلای امام حسین علیه السلام به ما می رسد و او سبب شده كه خداوند آن را مؤثر قرار دهد. @entezar_farabi
🔹️بزرگترین دارو 🌱امام صادق علیه‌السلام: 🍀فِي طِينِ قَبْرِ الْحُسَيْنِ عَلَيْهِ‌السَّلاَمُ شِفَاءٌ مِنْ كُلِّ دَاءٍ وَ هُوَ الدَّوَاءُ الْأَكْبَرُ. ☘️امام صادق علیه‌السّلام فرمود: در علیه‌السّلام درمان هر دردی است و آن، بزرگترین داروهاست. 📚 من لا یحضره الفقیه، ج2، ص599. @entezar_farabi
داشتند‌به‌سوی‌جهنم‌میبردنش! قطع‌امید‌کرده‌بود‌.. ناگهان‌به‌دلش‌افتاد‌‌که‌او‌یک‌بار‌برای‌حسین! گریه‌کرده‌بود‌ ‌ناخوداگاه‌به‌زبان‌اورد‌"یااباعبدالله" دست‌هایش‌را‌ول‌کردند‌مات‌ماند‌و‌گفت! -کسی‌جوابم‌را‌نداد‌چرا‌رفتید؟؟ +اگر‌بخشیده‌نشده‌بودی‌نمیتوانستی‌بگویی.. اباعبدالله💔! ✨ صلی الله عليك يا أبا عبدالله الحسین(ع) @entezar_farabi
13.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حسینی‌ها نور دارند 💔 حجت‌الاسلام انصاریان @entezar_farabi
🖊 بسم الله الرحمن الرحیم ۱. در تمامی رحمت و عنایت خاصه‌ی خداوند و تمام جلال و جبروت خدا به کربلا نازل می‌شود. این یک معناست. ۲. معنای دیگر اینکه: خداوند تمام انوار خود را در شب جمعه در کربلا متجلی می‌کند. آن‌قدر خدا در شب جمعه در حرم امام حسین(ع) به زوار ابی‌عبدالله(ع) مرحمت می‌کند و می‌بخشد که گویی خود خدا در بین زائران حاضر است. در شب جمعه خداوند آن‌قدر به زوار امام حسین(ع) مرحمت می‌نماید که ملائکه را پشت سر می‌گذارند و ارزش و مقامشان از ملائکه بیشتر می‌شود. 🌸 نکته‌ی مهم این است که دلیل آمدن تمام انبیا، تمام اولیا، تمام اوصیا، ارواح تمام شهدا، تمام مؤمنین و مؤمنات و ملائکه‌ی مقرب خدا (خیل کثیری از ملائکه از آسمان در شب جمعه به کربلا می‌آیند به‌طوری که سوزن بیندازی پایین نمی‌آید) این است که فاطمة الزهرا(س) شب جمعه به کربلا می‌روند و همه‌ی این‌ها برای زیارت فاطمه‌ی زهرا(س) اول به کربلا می‌آیند و برای هم‌نشینی با فاطمه‌ی زهرا(س) خودشان را در شب جمعه به کربلا می‌رسانند. 🌸 آیا ما می‌توانیم این را بفهمیم که ۱۲۴ هزار پیغمبر شب جمعه به کربلا می‌آیند، آنجا که فاطمة الزهرا(س) رفته‌اند؟ صف به صف ملائکه پایین می‌آیند و بالا می‌روند نه فقط برای زیارت حسین بن علی(ع) بلکه به جهت زیارت فاطمة الزهرا(س) و استفاده از فضایل فاطمه(س) و نور فاطمی که در شب جمعه در کربلا متجلی می‌شود. زهرای مرضیه(س) با تمام مقاماتش در شب جمعه کربلا می‌آیند. کسی که این را بفهمد، ولایت را فهمیده، انبیا را فهمیده، قرآن را فهمیده و اسلام و امام حسین(ع) را فهمیده است. 🍃 خانم برای تمام کسانی که شب جمعه کربلا هستند، دعا و طلب مغفرت می‌کنند. 🍃 امام صادق(ع) فرمودند: ای زراره! هیچ زن با ایمانی نیست مگر اینکه بر او لازم است یک شب جمعه خودش را به حضور فاطمة الزهرا(س) برساند، آن جایی که امام حسین(ع) است. یکی از دلایلی که ما را این‌قدر دعوت می‌کنند به زیارت شب جمعه در کربلا این است. این همه ملک و نبی اولوالعزم و غیر اولوالعزم می‌آیند. حدیث می‌گوید که التماس می‌کنند شب جمعه کربلا باشند، این به جهت این است که حضرت زهرا(س) در کربلا حضور دارند. . من معتقد هستم محال است حضرت زهرای مرضیه(س) به آن مکانی که این حدیث گفته می‌شود و به اهل آن، توجه نکنند. ┈••✾•🌷🕊🌷•✾••┈ @entezar_farabi
enc_16624773294102691417110.mp3
3.4M
🤍از من سلام خدمت مذبوح ڪربلا 💚جانها فدای آن تن مجروح ڪربلا 🤍ڪشتی شڪستگان بلاییم یاحسین 💚در انتظارمرحمت نوح ڪربلا السلام علیک یا اباعبدالله الحسین. @entezar_farabi
ali-fani-8.mp3
21.06M
❤️ این سوخت اول صبحِ با ارامش بخونش و عهد هات رو با امام زمان یکبار دیگه مرور کن. @entezar_farabi
🔴برڪاٺ دعـا بـراے فـرج امـام زمـان عجـل‌الله فرجـه🌺 مکیال المکارم فی فوائد دعا للقائم📚 اللهم‌ عجل لولیک الفرج @entezar_farabi
فلسفه عزادارى پرسش : فلسفه و حكمت عزادارى بر امام حسين علیه السلام چيست؟ مسأله انسان سازى، جامعه سازى و انتقال فرهنگ شيعى به نسل بعد در مجالس امام حسين علیه السلام، قوى تر نيز مى باشد؛ زيرا ماهيت قيام امام حسين علیه السلام و نيز آموزه هاى تربيتى، سياسى، فرهنگى و اجتماعى عاشورا، در تعالى و بالندگى انسان و جامعه چشم گير بوده و عناصر رويداد كربلا، مؤلفه هاى اساسى و اصلى را در ترسيم فرهنگ شيعى رقم زده است كه توسط مراسم سوگوارى به نسل بعد منتقل مى شود. با توجّه به بيانات، سخنان و شعارهاى عاشورا، مى توان عناصر انسان ساز، جامعه ساز و فرهنگ ساز را ملاحظه كرد؛ مواردى چون: عبادت، ايثار، شجاعت، توكل، صبر، امر به معروف و نهى از منكر، نابودى اسلام در شرايط سلطه يزيديان، حرمت بيعت با كسى چون يزيد، شرافت مرگ سرخ بر زندگى ذلّت بار، اندك بودن انسان هاى راستين در صحنه امتحان، لزوم شهادت طلبى در عصر حاكميت باطل، زينت بودن شهادت براى انسان، تكليف مبارزه با سلطه جور و طغيان، اوصاف پيشواى حق، تسليم و رضا در برابر خواسته خدا، همراهى شهادت طلبان در مبارزات حق جويانه، حرمت ذلّت پذيرى براى آزادگان و فرزانگان مؤمن، پل بودن مرگ براى عبور به بهشت برين، آزادگى و جوانمردى، يارى خواهى از همه و هميشه در راه احقاق حق. در عين حال موارد ذيل علاوه بر موارد پيش گفته، مى توانند حكمت عزادارى بر امام حسين علیه السلام را تبيين كنند: 1. نوعى اعتراض به ظالمان زمان و حمايت از مظلومان جهان؛ 2. عامل تقويت حس عدالت خواهى و انتقام جويى از ستمگران؛ 3. زمينه ساز اجتماع شيعيان جهت پيروى و دفاع از حق. @entezar_farabi
🌱جمعه ها روز انس با مهدیست بهترین ذکر جمعه یا مهدیست... 🌱حاجت از حجت خدا خواهید به خدا حجت خدا مهدیست.... 🌱هر که را در جهان امامی هست اهل عالم! امام ما مهدیست.... 🌱چارده وجه چارده معصوم ز ابتدا تا به انتها مهدیست.... 🌱ما دعا بر ظهور او کردیم روح آمین این دعا مهدیست... @entezar_farabi
(بخش اول) 🌱نبوت و امامت در کودکی🌱 یا يحيى خذ الكتاب بقوة و آتیناه الحكم صبيّا: ای یحیی کتاب(خدا) را با قوت بگیر و در کودکی به او حکمت دادیم. سوره مریم آیه ۱۲. ✨نکات تفسیری✨ ۱.نبوت و امامت در کودکی: سه نفر از انبیا در کودکی به نبوت رسیده اند: سلیمان، عیسی، یحیی و سه نفر از ائمه نیز در کودکی به امامت رسیده اند: امام جواد، امام هادی و امام مهدی. ۲.قاطعیت در ارتباط با کتاب آسمانی و عمل به آن: منظور از گرفتن کتاب با قوت و قدرت هر چه تمام تر و تصمیم راسخ تر و اراده ی آهنین، کتاب آسمانی تورات و محتوای آن را اجرا و به آن عمل کند و در راه تعمیم و گسترش آن از هر نیروی مادی و معنوی، فردی و اجتماعی بهره گیرد. کلمه ی (قوت) بیانگر این حقیقت است که نگهداری آیین الهی و اسلامی و کتاب آسمانی قرآن، با ضعف و سستی و مسامحه امکان پذیر نیست بلکه باید در دژ نیرومند قدرت و قاطعیت قرار گیرد. مخاطب گرچه در اینجا یحیی (ع) است ولی در مواردی این تعبیر در مورد دیگران نیز دیده می شود. در هر صورت این فرمان اختصاصی به حضرت یحیی نداشته و شامل همه ی انبیا و اولیا و مومنان می گردد. ۳.پاسخ به یک اشکال:با توجه به این آیه که می فرماید نبوت را در کودکی به حضرت یحیی دادیم، اشکال پاره ای از افراد (درمورد امامت در کودکی) نادرست است. در روایتی امام جواد به علی بن اسباط فرمود: خداوند کاری را که در مساله امامت انجام داده، همانند کاری است که در نبوت کرده است‌. گاه می فرماید: (آتیناه الحکم صبیا): ما به یحیی در کودکی نبوت و عقل و درایت دادیم. و گاه درباره ی انسان ها می فرماید: (حتی اذا بلغ أشده و بلغ أربعين سنة): هنگامی که انسان به حد بلوغ کامل عقل به چهل سال رسید.(سوره احقاف آیه۱۵) بنابراین همانگونه که ممکن است خداوند حکمت را به انسانی در کودکی بدهد می تواند آن را به شخص چهل ساله بدهد و نیز آیه پاسخ دندان شکنی است برای خرده گیرانی که می گویند: حضرت علی نخستین کسی نبود که از میان مردان به پیامبر ایمان آورد چرا که در آن روز، کودکی ده ساله بود و ایمان کودک ده پذیرفتنی نیست. 🌻پیام ها🌻 ۱.رهبر باید در تحقق بخشیدن به اهداف کتاب آسمانی و حفظ معارف و شریعت الهی و اجرای احکام آن، صلاحیت و توانمندی داشته باشد. (یا یحیی خذ الکتاب بقوة) ۲.اعطای حکمت و مقام معنوی و اجتماعی ازسوی خداوند به انسان، به سنی خاص مشروط نیست.(آتیناه الحکم صبیا) ۳‌.درمقابل هر نعمتی مسئولیتی داریم خداوند به یحیی کتاب داد و از او خواست با قوت بگیرد(یا یحیی خذ الکتاب بقوة) ۴.مومنان به قرآن بایستی با قدرت و نیرومندی کتاب الهی را اخذ و آن را پیاده سازند.(یا یحیی خذ الکتاب بقوة) @entezar_farabi
زیارت آل یاسین.mp3
6.4M
🍁 ای منتظران گنج نهان می آید 🍁 آرامش جان عاشقان می آید 🌿عصر جمعه هست و سلامی به حضرت دوست 💠@Entezar_Farabi
🌿امیرمؤمنان(ع): «آنها [اصحاب مهدی(ع)] در رختخوابهایشان ناپدید میشوند... که خدای تبارک و تعالی در حق آنها فرموده است: «هر کجا باشید خداوند همه شما را می‌آورد.» 📚«یاران امام زمان(عج)»، انتشارات موعود عصر(عج)؛ 🆔@Entezar_Farabi
پرسش. چرا اگر امام حسین علیه السلام قیام نمی كرد اسلام از بین می رفت، با این كه مردم نماز و روزه خود را می خواندند، حج می رفتند و ظاهرشان خوب بود. بعد از قیام امام حسین و مرگ یزید نیز افراد ستمگر دیگری به قدرت رسیدند كه ائمه ما را به شهادت رساندند پس تفاوت اوضاع در چه بود؟ همه ی مردم بویژه حاكمان و افراد با نفوذ جامعه باید در فكر جامعه و نجات مظلومان باشند، ولی در اثر رفاه طلبی و گرایش به فرار از سختی ها و علاقه به زندگی دنیوی و لذایذ مادی و سطحی نگری وظیفه ی خطیر خود را فراموش كرده و در كژراهه گام بر می داشتند. فرازی از سخنان حضرت در این مورد: «شما ای گروه حاضر! ای گروهی كه به علم و دانش شهرت دارید و از شما به نیكی یاد می شود و به خیرخواهی و اندرزگویی و به راهنمایی در جامعه معروف شده اید و به خاطر خدا در دل مردم راه پیدا كرده اید به طوری كه مردمان مقتدر از شما بیم دارند و ناتوان به تكریم شما برمی خیزد... آیا بر همه این احترامات و قدرت های معنوی از این جهت نایل نگشته اید كه به شما امید می رود تا به اجرای قانون خدا كمر ببندید گرچه در مورد بیشتر قوانین خدا كوتاهی كرده اید! بیشتر حقوق الهی را كه به عهده دارید فرو گذاشته اید مثلاً حق ملت را خوار و خفیف كرده اید و حق افراد ناتوان را ضایع كرده اید من از این بیمناكم كه نكبت خشم خدا بر شما فرود آید...» و «نیز از آن جهت بر شما بیمناكم كه به چشم خود می بینید تعهدات در برابر خداوند گسسته و زیر پا نهاده شده است، اما نگران نمی شوید در حالی كه به خاطر پاره ای از تعهدات پدرانتان آشفته می شوید اینك تعهداتی كه در برابر پیامبر صلّی الله علیه و آله انجام گرفته مورد بی اعتنایی است». چنانكه در فرازی از خطبه آمده است، پس از رحلت نبی اكرم چون به وصیت حضرت درباره جانشینی عمل نشد، كم كم دیگر سنن و روش آن حضرت نیز متروك شد. به قدرت رسیدن معاویه در شام توسط خلفاء و تمرد او از حكومت علوی باعث به وجود آمدن بسیاری از بدعت ها و دوری شدید جامعه از اسلام اصیل شده بود و جایگزینی یزیدی كه حتی ظواهر التزام به اسلام را رعیت نمی كرد به عنوان خلیفه از سوی معاویه در صورت تثبیت و عدم اعتراض از سوی ملتزمان به اسلام واقعی دیگر نشانی از تعلیمات پیامبر صلّی الله علیه و آله باقی نمی ماند. با این روند امام قیام خونین خویش را در چنین جامعه ای ضروری می دید چنانچه ایشان در خطبه های خویش بارها تكرار نموده كه من برای اصلاح در دین جدم كه از سوی بنی امیه منحرف شده و اخلاق مردم را نیز به فساد كشیده است قیام می كنم. اصولا در مورد هر حادثه ای كه رخ می دهد دو نكته باید مورد توجه قرار بگیرد: 1. علت پیدایش و بوجود آمدن آن، مثلاً علل پیدایش انقلاب ها. 2. پی آمد و نتایج وقوع آن حادثه. درباره علل انقلاب امام حسین علیه السلام با استناد به سخنان گهربار آن حضرت به طور گذرا صحبت كردیم. پس از این مرحله باید به پیامد و آثار بوجود آمده از این قیام توجه كنیم. در ابتدا لازم است متذكر شویم كه دین اسلام تنها در انجام فرائضی چون نماز و حج و روزه خلاصه نمی شود و كسی كه مسلمانی را منحصر در این فرائض بداند از دیدگاه روایات اسلامی و پیشوایان دینی نمی تواند ادعای مسلمانی كند، مسلمانی یعنی عمل به محتوای كامل دین. نماز و روزه ای كه نتواند در انسان تحول درونی و غیرت دینی و شجاعت ایجاد كند نه به درد دنیا می خورد و نه به درد آخرت. اسوه و الگوی ما در اسلام واقعی و ایمان واقعی پیامبر اكرم و امیرمؤمنان و سایر ائمه هستند، مگر پیامبر اكرم فقط نماز می خواند و روزه می گرفت و حج به جای آورد، در سیره آن حضرت اسلام منحصر در اعمال خشك و بی روح نیست و نمازی كه اسلام از مؤمن می خواهد نماز واقعی است و آن نماز براساس قران این گونه است: إِنَّ الصَّلاهَ تَنْهی عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَرِ نماز باید انسان را از ارتكاب تمام بدی ها و منكرات باز دارد و اگر كسی مدعی نماز خواندن است و پس از نماز مرتكب جرم و معاصی و انواع گناهان می شود در حقیقت نماز نخوانده است. نماز و حجی كه زندگی انسان و رفتار انسان را تحت تأثیر قرار ندهد، اعمال ظاهری است، خوارج مگر نماز نمی خواندند كه علی علیه السلام آنها را از دم تیغ عدالت گذراند، منافقین زمان پیامبر كه قرآن درباره آنها در سوره منافقین سخن گفته در نماز جماعت پیامبر حاضر می شدند اما نماز آنها نتیجه كاربردی نداشت لذا قرآن به صراحت آنها را طرد می كند. نتایج و پیامدها و آثار مستمر قیام امام حسین علیه السلام: 1. رسوا نمودن حكومتگران و روشنگری مردم و شناساندن چهره ی واقعی بنی امیه؛ چنانكه برخی از مورخان نوشته اند كه پس از نهضت عاشورا عموم مردم یزید را مورد لعن و ناسزا قرار دادند و به او عیب گرفته و از او روی گرداندند. بنابراین مشروعیت مردمی حكومت بنی امیه نیز به زیر سؤال رفت لذا یزید پس از وقوف از خطر
کانون انتظار
#پرسمان_عاشورایی پرسش. چرا اگر امام حسین علیه السلام قیام نمی كرد اسلام از بین می رفت، با این كه مر
ادامه📚 این مسئله عبیدالله را متهم به انجام این عمل نموده و او را سرزنش كرد. 2. احیاء و زنده نمودن برخی از ارزش ها مانند قیام و شهادت در مقابل حكومت جائران و مستكبران؛ مردم حجاز در دوره خفقان و سیاه معاویه و عمال او هرگز تصور غلبه بر این جوّ و فضای سیاسی حاكم را نداشتند و از ترس و هراس هرگز در فكر قیام بر علیه این دستگاه را نداشتند بطوری كه او به راحتی خلافت را تبدیل به سلطنت موروثی نمود و به زور برای فرزند فاسقش بیعت گرفت. امام با قیام خود ارزش شهادت را احیاء كرد و شجاعت قیام و مبارزه و آزادگی را در مردم معاصر خود و نسل های بعدی ایجاد كرد. امام معیار ارزش ها را مطرح نمود و به جامعه حیات داد. 3. قیام عاشورا بهترین الگو برای آزادگان جهان شد؛ با اینكه سركوب و قتل در رأس كار بنی امیه و بنی عباس بود ولی مردم پس از قیام امام حسین از مرگ بیم نداشتند و قیام می نمودند كه قیام توابین، و قیام مختار و قیام های دیگر در نواحی مختلف جامعه اسلامی كه تحت رهبری عناصر و شخصیت های برجسته و صحابه بزرگ مانند سلیمان بن صرد و... صورت می گرفت از این جمله اند. عبدالله عفیف ازدی بدون هیچ ترسی بر یزید اعتراض و و از او اظهار تنفر نمود. تمام قیام های سرزمین های اسلامی پس از نهضت عاشورا به گونه ای از این نهضت الگو گرفتند و به ارزش های مكتب عاشورا پایبند بودند، نمونه ی ملموس و محسوس آن قیام امام خمینی رحمة الله علیه و انقلاب اسلامی است. 4. امام حسین علیه السلام با نهضت سرخ خویش اسلام اصیل محمدی صلّی الله علیه و آله را از اسلام اموی جدا كرد. بنی امیه بنام اسلام و به عنوان جانشین پیامبر بدعت های فراوانی در تاریخ اسلام بوجود آوردند، آنها در حال مستی بر مردم امامت می نمودند. معاویه بقدری از نام اسلام به سود خود بهره برده و مردم شام را اغفال نموده بود كه روز چهارشنبه بر مردم نماز جمعه خواند و مردم نیز بدون كوچكترین اعتراضی بر او اقتدا كردند. بنی امیه با این اعمال و رفتار خود اسلام را كاملاً وارونه نمودند اگر قیام امام حسین علیه السلام نبود امروز اسلام واقعی از اسلام اموی متمایز نبود، آنها مردم شام را چنان فریفته بودند كه گمان می كردند پیامبر خویشانی غیر از آنها ندارد. 5. امام حسین علیه السلام قرآن و معارف آنرا زنده نگه داشت و آنچه در قرآن بعنوان امر به معروف مطرح بود وَ لْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّهٌ یدْعُونَ إِلَی الْخَیرِ وَ یأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ...را بطور عملی به اجرا گذاشت. خلاصه آنكه امام حسین علیه السلام با خون خویش راه راستین اسلام را مشخص نمود و بر تمام فرقه های ساخته و پرداخته ی امویان و امثال آن خط بطلان كشید. @entezar_farabi
میگفت: {برا؎‌رفع‌گرفتار؎‌ها‌بادقت‌ تسبیحات‌حضرت‌زهرا📿 بگویید‌این‌تسبیحات‌را‌پیامبر‌زمانۍ به‌دخترشان‌فرمودند‌ڪہ‌ایشان‌گرفتار‌ مشڪلات‌و‌سختی‌ها؎‌بسیار‌بودند}🌱 @entezar_farabi
(بخش دوم) 🌱غفلت زمینه ساز کفر و بی ایمانی🌱 و أنذرهم يوم الحسرة إذ قضي الأمر و هم في غفلة و هم لايؤمنون(سوره مریم آیه ۳۹): و آنان را از روز حسرت آن وقت که کار بگذرد بیم ده در حالی که آنان در غفلت (عمیقی) هستند و ایمان ندارند. ✨نکات تفسیری✨ ۱.روز حسرت: یکی از نام های قیامت یوم الحسرة است در آن روز هم نیکوکاران تأسف می خورند ای کاش بیشتر عمل نیک انجام داده بودند و هم بدکاران، چرا که پرده ها کنار می رود و حقایق اعمال و نتایج آن بر همه کس آشکار می شود. ۲.غفلت منشا تمام بدبختی ها: کلید همه بدبختی ها غفلت است. غفلت از خداوند، از معاد، گناه، محرومان، تاریخ و سنت های آن و غفلت از جوانی و استعداد ها و زمینه های رشد. غفلت باعث می شود انسان تا مرز حیوانیت بلکه بدتر پیش رود. انسانی که می تواند به اعلی علیین برسد و بهای وجود او بهشت شود در اثر غفلت کارش به جایی می رسد که تا مرز جمادات که هیچ گونه درک و شعوری ندارند پیش می رود. ۳.روز حسرت یعنی چه؟ روز قیامت بدین جهت روز حسرت نامیده شده که در آیه ۵۶ سوره زمر می فرماید: یا حسرتی علی ما فرَّطت فی جنب الله یعنی در آن روز انسان گنه کار و خطاکار خواهد گفت: واحسرتا بر آن همه تقصیر و کوتاهی که درباره دین و سخنان خدا نمودم و من از افرادی بودم که دین و آیین پروردگار را مورد تمسخر قرار می دادم. ای کاش اینطور نبودم تا گرفتار این همه حسرت و غم و اندوه نمی شدم. ۴.‌ معنای(قُضی الأمر): از امام صادق و امام باقر روایت شده که: هنگامی که اهل بهشت، داخل بهشت و اهل جهنم داخل جهنم می شوند آنان را ندا می کنند. آنگاه مرگ را به صورت گوسفند فربه نشان می دهند و به آنها می گویند: مرگ را می شناسید؟ می گویند: همبن مرگ است و همگی آن را می شناسند. آنگاه مرگ را نابود می کنند(ذبح می کنند) و گفته می شود: ای اهل بهشت دیگر مرگی نیست شما جادوانه اید و ای اهل آتش دیگر مرگی نیست شما جادوانه اید. (میراندن مرگ) کنایه از این است که دیگر انتقالی در قیامت نیست چنان که ظاهر ابدیت و خلود و دارالقرار بودن این است که دیگر مرگی نیست و اینکه گفته شده مرگ را به صورت قوچی حاضر می کنند و آن را سر می بُرند از باب تشبیه معقول به محسوس است چون با مرگ، مرگ را از بین بردن به معنای حفظ مرگ و وجود آن است و میراندن مرگ و فرشته آن، یعنی عزرائیل علیه السلام که به او نیز دستور داده می شود بمیر نشان برچیده شدن بساط مرگ و قبض روح و مانند آن است و پیام همه این تعبیر ها ظهور خلود، ثبات، استقرار و رخت بربستن هرگونه انتقال و تحویل است. 🌷پیام ها🌷 ۱.یکی از وظایف انبیا انذار و هشداردادن به مردم درمورد حوادث حسرت آفرین قیامت است(و أنذرهم) ٢. قیامت روز پایان فرصت ها و جبران ناپذیری خطاها و انحرافات است لذا هرکاری می توانید در فرصت دنیا انجام دهید(إذ قضي الأمر) ۳.مرگ همراه با غفلت و بی ایمانی موجب حسرت در قیامت است(و أنذرهم يوم الحسرة إذ قضي الأمر و هم في غفلة و هم لايؤمنون) ۴.غفلت از قیامت زمینه ساز کفرورزی و بی ایمانی است (فی غفلة و هم لايؤمنون). اللهم عجل لولیک الفرج✨ @entezar_farabi
وظیفه ۱۳ منتظران.mp3
3.52M
🔴 قسمت سیزدهم وظایف منتظران 🔵 ترک گناه و توبه از معاصی گذشته. ╭━━❀🕊❀🌼❀🍃❀━━╮ @entezar_farabi ╰━━❀🍃❀🌼❀🕊❀━━╯
12.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘عبرتهای عاشورا در بیان مقام معظم رهبری @entezar_farabi
15.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴ا امسال هر زائر يك مُبلّغ براى امام زمان(عج) تا نیایی گره از کار بشر وا نشود درد ما جز به ظهور تو مداوا نشود @entezar_farabi
استاد انصاریان حضرت سیدالشهدا(ع) در راه کربلا با خدا معامله نکرد، یعنی جانش را با بهشت یا در مقابل مقام معامله نکرد، بلکه خونش را و تمام هستی و دارایی و وجودش را در راه خدا بخشید آنهم بدون هیچ چشم داشتی. @entezar_farabi
اگرکسۍمقیدباشدمطلق رادراول‌وقتش‌بخواند؛تکویناً روزبہ‌روزبالاتررفتہ‌و "بہ‌نماز‌عالۍمۍرسد."💚🌾 [ - آیت‌اللہ‌بهجت🎙] @entezar_farabi
بیآبآن هَم ڪِہ بآشے ح‌ُـسِین آبآدَت مےڪُنَد.🖤✨ خیلی حسین زحمت ما را کشیده است..🌱 (ع) @entezar_farabi
پرسش: چرا به امام حسین علیه السلام ثارالله می گویند و چه كسی این لقب را به ایشان داده است؟ «ثار» در لغت هم به معنی «خون» آمده است، و هم به معنی «طلب و انتقام گرفتن از خون كسی كه به دست دیگران كشته شده است.» ثارالله از دو واژه ی «ثار» و «الله» تشكیل یافته و یكی از القاب امام حسین علیه السلام می باشد كه در زیارت عاشورا آن حضرت را با این لقب مورد خطاب قرار می دهیم. ثارالله یعنی: طَلَبَ دَمَهُ اللهُ؛ كسی كه طالب خون او خداست و انتقام از قاتلین او را خداوند خواهد گرفت. ثارالله به كسی كه خود و خویشانش در راه خدا كشته شوند نیز گفته می شود. مرحوم مجلسی در شرح جمله «الوتر الموتور» چنین نوشته است:«وتر الله ای الفرد المتفرد فی الكمال من نوع البشر فی عصره الشریف او المراد ثار الله ای الذی الله تعالی طالبُ دَمِه و المَوتور قتیلُ له، قتیلُ فلم یدرك بدمهِ: یعنی فردی كه از لحاظ رسیدن به كمال در دوران خویش یگانه و بی همتاست، و یا مراد از آن همان ثار الله است كه به معنی كسی است كه طالب خون او خداوند است، و مَوتُور به معنای كشته شدن در راه خداوند و كشته شده ای است كه انتقام خونش را نگرفته باشند.» و احتمال دارد معنای ثارالله چنین باشد: خونی كه صاحب آن خداوند است و ولی دم او خداوند است. چون خون حسین در راه خدا و برای حفظ قرآن و تمامیت اسلام ریخته شده، این خون و این شهیدان خدائی هستند. بنابراین انتقام آن نیز باید از طرف خداوند باشد، یا اینكه چون امام حسین علیه السلام حجت خداوند بر زمین و ولی مطلق حق بود و مردم او را كشتند و زمین را از حجت حق خالی كردند بنابراین خداوند انتقام حجتش را از قاتلین او خواهد گرفت. امّا درباره اینكه این لقب را چه كسی به امام حسین علیه السلام داده است باید عرض شود كه چون سند زیارت عاشورا قدسی است، یعنی زیارت عاشورا كه زیارت امام حسین علیه السلام است از طرف خداوند به ائمه رسیده است و آن را پیامبر اكرم از جبرئیل گرفته و جبرئیل آن را از خداوند یاد گرفته است و از طریق معصومین به ما آموخته اند تا آن حضرت را زیارت كنیم، بر این اساس این لقب را خداوند به امام حسین علیه السلام داده است و چه لقب زیبایی است. @entezar_farabi
ali-fani-8.mp3
21.06M
❤️ این سوخت اول صبحِ با ارامش بخونش و عهد هات رو با امام زمان یکبار دیگه مرور کن. @entezar_farabi