eitaa logo
کانون انتظار
163 دنبال‌کننده
592 عکس
256 ویدیو
10 فایل
🍃🌸بـِسْمِ رَبِّ المَهدے(عج)🌸🍃 . ❤اَللّـهُمَّ اَرِنيِ الطَّلْعَةَ الرَّشيدَةَ ، وَ الْغُرَّةَ الْحَميدَةَ صفحات مجازی کانون انتظار📲 در ایتا | تلگرام | روبیکا | آپارات | اینستاگرام : 🆔 @entezar_farabi 💠کانون مهدویت دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران
مشاهده در ایتا
دانلود
داشتند‌به‌سوی‌جهنم‌میبردنش! قطع‌امید‌کرده‌بود‌.. ناگهان‌به‌دلش‌افتاد‌‌که‌او‌یک‌بار‌برای‌حسین! گریه‌کرده‌بود‌ ‌ناخوداگاه‌به‌زبان‌اورد‌"یااباعبدالله" دست‌هایش‌را‌ول‌کردند‌مات‌ماند‌و‌گفت! -کسی‌جوابم‌را‌نداد‌چرا‌رفتید؟؟ +اگر‌بخشیده‌نشده‌بودی‌نمیتوانستی‌بگویی.. اباعبدالله💔! ✨ صلی الله عليك يا أبا عبدالله الحسین(ع) @entezar_farabi
13.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حسینی‌ها نور دارند 💔 حجت‌الاسلام انصاریان @entezar_farabi
🖊 بسم الله الرحمن الرحیم ۱. در تمامی رحمت و عنایت خاصه‌ی خداوند و تمام جلال و جبروت خدا به کربلا نازل می‌شود. این یک معناست. ۲. معنای دیگر اینکه: خداوند تمام انوار خود را در شب جمعه در کربلا متجلی می‌کند. آن‌قدر خدا در شب جمعه در حرم امام حسین(ع) به زوار ابی‌عبدالله(ع) مرحمت می‌کند و می‌بخشد که گویی خود خدا در بین زائران حاضر است. در شب جمعه خداوند آن‌قدر به زوار امام حسین(ع) مرحمت می‌نماید که ملائکه را پشت سر می‌گذارند و ارزش و مقامشان از ملائکه بیشتر می‌شود. 🌸 نکته‌ی مهم این است که دلیل آمدن تمام انبیا، تمام اولیا، تمام اوصیا، ارواح تمام شهدا، تمام مؤمنین و مؤمنات و ملائکه‌ی مقرب خدا (خیل کثیری از ملائکه از آسمان در شب جمعه به کربلا می‌آیند به‌طوری که سوزن بیندازی پایین نمی‌آید) این است که فاطمة الزهرا(س) شب جمعه به کربلا می‌روند و همه‌ی این‌ها برای زیارت فاطمه‌ی زهرا(س) اول به کربلا می‌آیند و برای هم‌نشینی با فاطمه‌ی زهرا(س) خودشان را در شب جمعه به کربلا می‌رسانند. 🌸 آیا ما می‌توانیم این را بفهمیم که ۱۲۴ هزار پیغمبر شب جمعه به کربلا می‌آیند، آنجا که فاطمة الزهرا(س) رفته‌اند؟ صف به صف ملائکه پایین می‌آیند و بالا می‌روند نه فقط برای زیارت حسین بن علی(ع) بلکه به جهت زیارت فاطمة الزهرا(س) و استفاده از فضایل فاطمه(س) و نور فاطمی که در شب جمعه در کربلا متجلی می‌شود. زهرای مرضیه(س) با تمام مقاماتش در شب جمعه کربلا می‌آیند. کسی که این را بفهمد، ولایت را فهمیده، انبیا را فهمیده، قرآن را فهمیده و اسلام و امام حسین(ع) را فهمیده است. 🍃 خانم برای تمام کسانی که شب جمعه کربلا هستند، دعا و طلب مغفرت می‌کنند. 🍃 امام صادق(ع) فرمودند: ای زراره! هیچ زن با ایمانی نیست مگر اینکه بر او لازم است یک شب جمعه خودش را به حضور فاطمة الزهرا(س) برساند، آن جایی که امام حسین(ع) است. یکی از دلایلی که ما را این‌قدر دعوت می‌کنند به زیارت شب جمعه در کربلا این است. این همه ملک و نبی اولوالعزم و غیر اولوالعزم می‌آیند. حدیث می‌گوید که التماس می‌کنند شب جمعه کربلا باشند، این به جهت این است که حضرت زهرا(س) در کربلا حضور دارند. . من معتقد هستم محال است حضرت زهرای مرضیه(س) به آن مکانی که این حدیث گفته می‌شود و به اهل آن، توجه نکنند. ┈••✾•🌷🕊🌷•✾••┈ @entezar_farabi
enc_16624773294102691417110.mp3
3.4M
🤍از من سلام خدمت مذبوح ڪربلا 💚جانها فدای آن تن مجروح ڪربلا 🤍ڪشتی شڪستگان بلاییم یاحسین 💚در انتظارمرحمت نوح ڪربلا السلام علیک یا اباعبدالله الحسین. @entezar_farabi
ali-fani-8.mp3
21.06M
❤️ این سوخت اول صبحِ با ارامش بخونش و عهد هات رو با امام زمان یکبار دیگه مرور کن. @entezar_farabi
🔴برڪاٺ دعـا بـراے فـرج امـام زمـان عجـل‌الله فرجـه🌺 مکیال المکارم فی فوائد دعا للقائم📚 اللهم‌ عجل لولیک الفرج @entezar_farabi
فلسفه عزادارى پرسش : فلسفه و حكمت عزادارى بر امام حسين علیه السلام چيست؟ مسأله انسان سازى، جامعه سازى و انتقال فرهنگ شيعى به نسل بعد در مجالس امام حسين علیه السلام، قوى تر نيز مى باشد؛ زيرا ماهيت قيام امام حسين علیه السلام و نيز آموزه هاى تربيتى، سياسى، فرهنگى و اجتماعى عاشورا، در تعالى و بالندگى انسان و جامعه چشم گير بوده و عناصر رويداد كربلا، مؤلفه هاى اساسى و اصلى را در ترسيم فرهنگ شيعى رقم زده است كه توسط مراسم سوگوارى به نسل بعد منتقل مى شود. با توجّه به بيانات، سخنان و شعارهاى عاشورا، مى توان عناصر انسان ساز، جامعه ساز و فرهنگ ساز را ملاحظه كرد؛ مواردى چون: عبادت، ايثار، شجاعت، توكل، صبر، امر به معروف و نهى از منكر، نابودى اسلام در شرايط سلطه يزيديان، حرمت بيعت با كسى چون يزيد، شرافت مرگ سرخ بر زندگى ذلّت بار، اندك بودن انسان هاى راستين در صحنه امتحان، لزوم شهادت طلبى در عصر حاكميت باطل، زينت بودن شهادت براى انسان، تكليف مبارزه با سلطه جور و طغيان، اوصاف پيشواى حق، تسليم و رضا در برابر خواسته خدا، همراهى شهادت طلبان در مبارزات حق جويانه، حرمت ذلّت پذيرى براى آزادگان و فرزانگان مؤمن، پل بودن مرگ براى عبور به بهشت برين، آزادگى و جوانمردى، يارى خواهى از همه و هميشه در راه احقاق حق. در عين حال موارد ذيل علاوه بر موارد پيش گفته، مى توانند حكمت عزادارى بر امام حسين علیه السلام را تبيين كنند: 1. نوعى اعتراض به ظالمان زمان و حمايت از مظلومان جهان؛ 2. عامل تقويت حس عدالت خواهى و انتقام جويى از ستمگران؛ 3. زمينه ساز اجتماع شيعيان جهت پيروى و دفاع از حق. @entezar_farabi
🌱جمعه ها روز انس با مهدیست بهترین ذکر جمعه یا مهدیست... 🌱حاجت از حجت خدا خواهید به خدا حجت خدا مهدیست.... 🌱هر که را در جهان امامی هست اهل عالم! امام ما مهدیست.... 🌱چارده وجه چارده معصوم ز ابتدا تا به انتها مهدیست.... 🌱ما دعا بر ظهور او کردیم روح آمین این دعا مهدیست... @entezar_farabi
(بخش اول) 🌱نبوت و امامت در کودکی🌱 یا يحيى خذ الكتاب بقوة و آتیناه الحكم صبيّا: ای یحیی کتاب(خدا) را با قوت بگیر و در کودکی به او حکمت دادیم. سوره مریم آیه ۱۲. ✨نکات تفسیری✨ ۱.نبوت و امامت در کودکی: سه نفر از انبیا در کودکی به نبوت رسیده اند: سلیمان، عیسی، یحیی و سه نفر از ائمه نیز در کودکی به امامت رسیده اند: امام جواد، امام هادی و امام مهدی. ۲.قاطعیت در ارتباط با کتاب آسمانی و عمل به آن: منظور از گرفتن کتاب با قوت و قدرت هر چه تمام تر و تصمیم راسخ تر و اراده ی آهنین، کتاب آسمانی تورات و محتوای آن را اجرا و به آن عمل کند و در راه تعمیم و گسترش آن از هر نیروی مادی و معنوی، فردی و اجتماعی بهره گیرد. کلمه ی (قوت) بیانگر این حقیقت است که نگهداری آیین الهی و اسلامی و کتاب آسمانی قرآن، با ضعف و سستی و مسامحه امکان پذیر نیست بلکه باید در دژ نیرومند قدرت و قاطعیت قرار گیرد. مخاطب گرچه در اینجا یحیی (ع) است ولی در مواردی این تعبیر در مورد دیگران نیز دیده می شود. در هر صورت این فرمان اختصاصی به حضرت یحیی نداشته و شامل همه ی انبیا و اولیا و مومنان می گردد. ۳.پاسخ به یک اشکال:با توجه به این آیه که می فرماید نبوت را در کودکی به حضرت یحیی دادیم، اشکال پاره ای از افراد (درمورد امامت در کودکی) نادرست است. در روایتی امام جواد به علی بن اسباط فرمود: خداوند کاری را که در مساله امامت انجام داده، همانند کاری است که در نبوت کرده است‌. گاه می فرماید: (آتیناه الحکم صبیا): ما به یحیی در کودکی نبوت و عقل و درایت دادیم. و گاه درباره ی انسان ها می فرماید: (حتی اذا بلغ أشده و بلغ أربعين سنة): هنگامی که انسان به حد بلوغ کامل عقل به چهل سال رسید.(سوره احقاف آیه۱۵) بنابراین همانگونه که ممکن است خداوند حکمت را به انسانی در کودکی بدهد می تواند آن را به شخص چهل ساله بدهد و نیز آیه پاسخ دندان شکنی است برای خرده گیرانی که می گویند: حضرت علی نخستین کسی نبود که از میان مردان به پیامبر ایمان آورد چرا که در آن روز، کودکی ده ساله بود و ایمان کودک ده پذیرفتنی نیست. 🌻پیام ها🌻 ۱.رهبر باید در تحقق بخشیدن به اهداف کتاب آسمانی و حفظ معارف و شریعت الهی و اجرای احکام آن، صلاحیت و توانمندی داشته باشد. (یا یحیی خذ الکتاب بقوة) ۲.اعطای حکمت و مقام معنوی و اجتماعی ازسوی خداوند به انسان، به سنی خاص مشروط نیست.(آتیناه الحکم صبیا) ۳‌.درمقابل هر نعمتی مسئولیتی داریم خداوند به یحیی کتاب داد و از او خواست با قوت بگیرد(یا یحیی خذ الکتاب بقوة) ۴.مومنان به قرآن بایستی با قدرت و نیرومندی کتاب الهی را اخذ و آن را پیاده سازند.(یا یحیی خذ الکتاب بقوة) @entezar_farabi
زیارت آل یاسین.mp3
6.4M
🍁 ای منتظران گنج نهان می آید 🍁 آرامش جان عاشقان می آید 🌿عصر جمعه هست و سلامی به حضرت دوست 💠@Entezar_Farabi
🌿امیرمؤمنان(ع): «آنها [اصحاب مهدی(ع)] در رختخوابهایشان ناپدید میشوند... که خدای تبارک و تعالی در حق آنها فرموده است: «هر کجا باشید خداوند همه شما را می‌آورد.» 📚«یاران امام زمان(عج)»، انتشارات موعود عصر(عج)؛ 🆔@Entezar_Farabi
پرسش. چرا اگر امام حسین علیه السلام قیام نمی كرد اسلام از بین می رفت، با این كه مردم نماز و روزه خود را می خواندند، حج می رفتند و ظاهرشان خوب بود. بعد از قیام امام حسین و مرگ یزید نیز افراد ستمگر دیگری به قدرت رسیدند كه ائمه ما را به شهادت رساندند پس تفاوت اوضاع در چه بود؟ همه ی مردم بویژه حاكمان و افراد با نفوذ جامعه باید در فكر جامعه و نجات مظلومان باشند، ولی در اثر رفاه طلبی و گرایش به فرار از سختی ها و علاقه به زندگی دنیوی و لذایذ مادی و سطحی نگری وظیفه ی خطیر خود را فراموش كرده و در كژراهه گام بر می داشتند. فرازی از سخنان حضرت در این مورد: «شما ای گروه حاضر! ای گروهی كه به علم و دانش شهرت دارید و از شما به نیكی یاد می شود و به خیرخواهی و اندرزگویی و به راهنمایی در جامعه معروف شده اید و به خاطر خدا در دل مردم راه پیدا كرده اید به طوری كه مردمان مقتدر از شما بیم دارند و ناتوان به تكریم شما برمی خیزد... آیا بر همه این احترامات و قدرت های معنوی از این جهت نایل نگشته اید كه به شما امید می رود تا به اجرای قانون خدا كمر ببندید گرچه در مورد بیشتر قوانین خدا كوتاهی كرده اید! بیشتر حقوق الهی را كه به عهده دارید فرو گذاشته اید مثلاً حق ملت را خوار و خفیف كرده اید و حق افراد ناتوان را ضایع كرده اید من از این بیمناكم كه نكبت خشم خدا بر شما فرود آید...» و «نیز از آن جهت بر شما بیمناكم كه به چشم خود می بینید تعهدات در برابر خداوند گسسته و زیر پا نهاده شده است، اما نگران نمی شوید در حالی كه به خاطر پاره ای از تعهدات پدرانتان آشفته می شوید اینك تعهداتی كه در برابر پیامبر صلّی الله علیه و آله انجام گرفته مورد بی اعتنایی است». چنانكه در فرازی از خطبه آمده است، پس از رحلت نبی اكرم چون به وصیت حضرت درباره جانشینی عمل نشد، كم كم دیگر سنن و روش آن حضرت نیز متروك شد. به قدرت رسیدن معاویه در شام توسط خلفاء و تمرد او از حكومت علوی باعث به وجود آمدن بسیاری از بدعت ها و دوری شدید جامعه از اسلام اصیل شده بود و جایگزینی یزیدی كه حتی ظواهر التزام به اسلام را رعیت نمی كرد به عنوان خلیفه از سوی معاویه در صورت تثبیت و عدم اعتراض از سوی ملتزمان به اسلام واقعی دیگر نشانی از تعلیمات پیامبر صلّی الله علیه و آله باقی نمی ماند. با این روند امام قیام خونین خویش را در چنین جامعه ای ضروری می دید چنانچه ایشان در خطبه های خویش بارها تكرار نموده كه من برای اصلاح در دین جدم كه از سوی بنی امیه منحرف شده و اخلاق مردم را نیز به فساد كشیده است قیام می كنم. اصولا در مورد هر حادثه ای كه رخ می دهد دو نكته باید مورد توجه قرار بگیرد: 1. علت پیدایش و بوجود آمدن آن، مثلاً علل پیدایش انقلاب ها. 2. پی آمد و نتایج وقوع آن حادثه. درباره علل انقلاب امام حسین علیه السلام با استناد به سخنان گهربار آن حضرت به طور گذرا صحبت كردیم. پس از این مرحله باید به پیامد و آثار بوجود آمده از این قیام توجه كنیم. در ابتدا لازم است متذكر شویم كه دین اسلام تنها در انجام فرائضی چون نماز و حج و روزه خلاصه نمی شود و كسی كه مسلمانی را منحصر در این فرائض بداند از دیدگاه روایات اسلامی و پیشوایان دینی نمی تواند ادعای مسلمانی كند، مسلمانی یعنی عمل به محتوای كامل دین. نماز و روزه ای كه نتواند در انسان تحول درونی و غیرت دینی و شجاعت ایجاد كند نه به درد دنیا می خورد و نه به درد آخرت. اسوه و الگوی ما در اسلام واقعی و ایمان واقعی پیامبر اكرم و امیرمؤمنان و سایر ائمه هستند، مگر پیامبر اكرم فقط نماز می خواند و روزه می گرفت و حج به جای آورد، در سیره آن حضرت اسلام منحصر در اعمال خشك و بی روح نیست و نمازی كه اسلام از مؤمن می خواهد نماز واقعی است و آن نماز براساس قران این گونه است: إِنَّ الصَّلاهَ تَنْهی عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَرِ نماز باید انسان را از ارتكاب تمام بدی ها و منكرات باز دارد و اگر كسی مدعی نماز خواندن است و پس از نماز مرتكب جرم و معاصی و انواع گناهان می شود در حقیقت نماز نخوانده است. نماز و حجی كه زندگی انسان و رفتار انسان را تحت تأثیر قرار ندهد، اعمال ظاهری است، خوارج مگر نماز نمی خواندند كه علی علیه السلام آنها را از دم تیغ عدالت گذراند، منافقین زمان پیامبر كه قرآن درباره آنها در سوره منافقین سخن گفته در نماز جماعت پیامبر حاضر می شدند اما نماز آنها نتیجه كاربردی نداشت لذا قرآن به صراحت آنها را طرد می كند. نتایج و پیامدها و آثار مستمر قیام امام حسین علیه السلام: 1. رسوا نمودن حكومتگران و روشنگری مردم و شناساندن چهره ی واقعی بنی امیه؛ چنانكه برخی از مورخان نوشته اند كه پس از نهضت عاشورا عموم مردم یزید را مورد لعن و ناسزا قرار دادند و به او عیب گرفته و از او روی گرداندند. بنابراین مشروعیت مردمی حكومت بنی امیه نیز به زیر سؤال رفت لذا یزید پس از وقوف از خطر