eitaa logo
کانون انتظار
168 دنبال‌کننده
591 عکس
255 ویدیو
10 فایل
🍃🌸بـِسْمِ رَبِّ المَهدے(عج)🌸🍃 . ❤اَللّـهُمَّ اَرِنيِ الطَّلْعَةَ الرَّشيدَةَ ، وَ الْغُرَّةَ الْحَميدَةَ صفحات مجازی کانون انتظار📲 در ایتا | تلگرام | روبیکا | آپارات | اینستاگرام : 🆔 @entezar_farabi 💠کانون مهدویت دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران
مشاهده در ایتا
دانلود
فلسفه عزادارى پرسش : فلسفه و حكمت عزادارى بر امام حسين علیه السلام چيست؟ مسأله انسان سازى، جامعه سازى و انتقال فرهنگ شيعى به نسل بعد در مجالس امام حسين علیه السلام، قوى تر نيز مى باشد؛ زيرا ماهيت قيام امام حسين علیه السلام و نيز آموزه هاى تربيتى، سياسى، فرهنگى و اجتماعى عاشورا، در تعالى و بالندگى انسان و جامعه چشم گير بوده و عناصر رويداد كربلا، مؤلفه هاى اساسى و اصلى را در ترسيم فرهنگ شيعى رقم زده است كه توسط مراسم سوگوارى به نسل بعد منتقل مى شود. با توجّه به بيانات، سخنان و شعارهاى عاشورا، مى توان عناصر انسان ساز، جامعه ساز و فرهنگ ساز را ملاحظه كرد؛ مواردى چون: عبادت، ايثار، شجاعت، توكل، صبر، امر به معروف و نهى از منكر، نابودى اسلام در شرايط سلطه يزيديان، حرمت بيعت با كسى چون يزيد، شرافت مرگ سرخ بر زندگى ذلّت بار، اندك بودن انسان هاى راستين در صحنه امتحان، لزوم شهادت طلبى در عصر حاكميت باطل، زينت بودن شهادت براى انسان، تكليف مبارزه با سلطه جور و طغيان، اوصاف پيشواى حق، تسليم و رضا در برابر خواسته خدا، همراهى شهادت طلبان در مبارزات حق جويانه، حرمت ذلّت پذيرى براى آزادگان و فرزانگان مؤمن، پل بودن مرگ براى عبور به بهشت برين، آزادگى و جوانمردى، يارى خواهى از همه و هميشه در راه احقاق حق. در عين حال موارد ذيل علاوه بر موارد پيش گفته، مى توانند حكمت عزادارى بر امام حسين علیه السلام را تبيين كنند: 1. نوعى اعتراض به ظالمان زمان و حمايت از مظلومان جهان؛ 2. عامل تقويت حس عدالت خواهى و انتقام جويى از ستمگران؛ 3. زمينه ساز اجتماع شيعيان جهت پيروى و دفاع از حق. @entezar_farabi
🌱جمعه ها روز انس با مهدیست بهترین ذکر جمعه یا مهدیست... 🌱حاجت از حجت خدا خواهید به خدا حجت خدا مهدیست.... 🌱هر که را در جهان امامی هست اهل عالم! امام ما مهدیست.... 🌱چارده وجه چارده معصوم ز ابتدا تا به انتها مهدیست.... 🌱ما دعا بر ظهور او کردیم روح آمین این دعا مهدیست... @entezar_farabi
(بخش اول) 🌱نبوت و امامت در کودکی🌱 یا يحيى خذ الكتاب بقوة و آتیناه الحكم صبيّا: ای یحیی کتاب(خدا) را با قوت بگیر و در کودکی به او حکمت دادیم. سوره مریم آیه ۱۲. ✨نکات تفسیری✨ ۱.نبوت و امامت در کودکی: سه نفر از انبیا در کودکی به نبوت رسیده اند: سلیمان، عیسی، یحیی و سه نفر از ائمه نیز در کودکی به امامت رسیده اند: امام جواد، امام هادی و امام مهدی. ۲.قاطعیت در ارتباط با کتاب آسمانی و عمل به آن: منظور از گرفتن کتاب با قوت و قدرت هر چه تمام تر و تصمیم راسخ تر و اراده ی آهنین، کتاب آسمانی تورات و محتوای آن را اجرا و به آن عمل کند و در راه تعمیم و گسترش آن از هر نیروی مادی و معنوی، فردی و اجتماعی بهره گیرد. کلمه ی (قوت) بیانگر این حقیقت است که نگهداری آیین الهی و اسلامی و کتاب آسمانی قرآن، با ضعف و سستی و مسامحه امکان پذیر نیست بلکه باید در دژ نیرومند قدرت و قاطعیت قرار گیرد. مخاطب گرچه در اینجا یحیی (ع) است ولی در مواردی این تعبیر در مورد دیگران نیز دیده می شود. در هر صورت این فرمان اختصاصی به حضرت یحیی نداشته و شامل همه ی انبیا و اولیا و مومنان می گردد. ۳.پاسخ به یک اشکال:با توجه به این آیه که می فرماید نبوت را در کودکی به حضرت یحیی دادیم، اشکال پاره ای از افراد (درمورد امامت در کودکی) نادرست است. در روایتی امام جواد به علی بن اسباط فرمود: خداوند کاری را که در مساله امامت انجام داده، همانند کاری است که در نبوت کرده است‌. گاه می فرماید: (آتیناه الحکم صبیا): ما به یحیی در کودکی نبوت و عقل و درایت دادیم. و گاه درباره ی انسان ها می فرماید: (حتی اذا بلغ أشده و بلغ أربعين سنة): هنگامی که انسان به حد بلوغ کامل عقل به چهل سال رسید.(سوره احقاف آیه۱۵) بنابراین همانگونه که ممکن است خداوند حکمت را به انسانی در کودکی بدهد می تواند آن را به شخص چهل ساله بدهد و نیز آیه پاسخ دندان شکنی است برای خرده گیرانی که می گویند: حضرت علی نخستین کسی نبود که از میان مردان به پیامبر ایمان آورد چرا که در آن روز، کودکی ده ساله بود و ایمان کودک ده پذیرفتنی نیست. 🌻پیام ها🌻 ۱.رهبر باید در تحقق بخشیدن به اهداف کتاب آسمانی و حفظ معارف و شریعت الهی و اجرای احکام آن، صلاحیت و توانمندی داشته باشد. (یا یحیی خذ الکتاب بقوة) ۲.اعطای حکمت و مقام معنوی و اجتماعی ازسوی خداوند به انسان، به سنی خاص مشروط نیست.(آتیناه الحکم صبیا) ۳‌.درمقابل هر نعمتی مسئولیتی داریم خداوند به یحیی کتاب داد و از او خواست با قوت بگیرد(یا یحیی خذ الکتاب بقوة) ۴.مومنان به قرآن بایستی با قدرت و نیرومندی کتاب الهی را اخذ و آن را پیاده سازند.(یا یحیی خذ الکتاب بقوة) @entezar_farabi
زیارت آل یاسین.mp3
6.4M
🍁 ای منتظران گنج نهان می آید 🍁 آرامش جان عاشقان می آید 🌿عصر جمعه هست و سلامی به حضرت دوست 💠@Entezar_Farabi
🌿امیرمؤمنان(ع): «آنها [اصحاب مهدی(ع)] در رختخوابهایشان ناپدید میشوند... که خدای تبارک و تعالی در حق آنها فرموده است: «هر کجا باشید خداوند همه شما را می‌آورد.» 📚«یاران امام زمان(عج)»، انتشارات موعود عصر(عج)؛ 🆔@Entezar_Farabi
پرسش. چرا اگر امام حسین علیه السلام قیام نمی كرد اسلام از بین می رفت، با این كه مردم نماز و روزه خود را می خواندند، حج می رفتند و ظاهرشان خوب بود. بعد از قیام امام حسین و مرگ یزید نیز افراد ستمگر دیگری به قدرت رسیدند كه ائمه ما را به شهادت رساندند پس تفاوت اوضاع در چه بود؟ همه ی مردم بویژه حاكمان و افراد با نفوذ جامعه باید در فكر جامعه و نجات مظلومان باشند، ولی در اثر رفاه طلبی و گرایش به فرار از سختی ها و علاقه به زندگی دنیوی و لذایذ مادی و سطحی نگری وظیفه ی خطیر خود را فراموش كرده و در كژراهه گام بر می داشتند. فرازی از سخنان حضرت در این مورد: «شما ای گروه حاضر! ای گروهی كه به علم و دانش شهرت دارید و از شما به نیكی یاد می شود و به خیرخواهی و اندرزگویی و به راهنمایی در جامعه معروف شده اید و به خاطر خدا در دل مردم راه پیدا كرده اید به طوری كه مردمان مقتدر از شما بیم دارند و ناتوان به تكریم شما برمی خیزد... آیا بر همه این احترامات و قدرت های معنوی از این جهت نایل نگشته اید كه به شما امید می رود تا به اجرای قانون خدا كمر ببندید گرچه در مورد بیشتر قوانین خدا كوتاهی كرده اید! بیشتر حقوق الهی را كه به عهده دارید فرو گذاشته اید مثلاً حق ملت را خوار و خفیف كرده اید و حق افراد ناتوان را ضایع كرده اید من از این بیمناكم كه نكبت خشم خدا بر شما فرود آید...» و «نیز از آن جهت بر شما بیمناكم كه به چشم خود می بینید تعهدات در برابر خداوند گسسته و زیر پا نهاده شده است، اما نگران نمی شوید در حالی كه به خاطر پاره ای از تعهدات پدرانتان آشفته می شوید اینك تعهداتی كه در برابر پیامبر صلّی الله علیه و آله انجام گرفته مورد بی اعتنایی است». چنانكه در فرازی از خطبه آمده است، پس از رحلت نبی اكرم چون به وصیت حضرت درباره جانشینی عمل نشد، كم كم دیگر سنن و روش آن حضرت نیز متروك شد. به قدرت رسیدن معاویه در شام توسط خلفاء و تمرد او از حكومت علوی باعث به وجود آمدن بسیاری از بدعت ها و دوری شدید جامعه از اسلام اصیل شده بود و جایگزینی یزیدی كه حتی ظواهر التزام به اسلام را رعیت نمی كرد به عنوان خلیفه از سوی معاویه در صورت تثبیت و عدم اعتراض از سوی ملتزمان به اسلام واقعی دیگر نشانی از تعلیمات پیامبر صلّی الله علیه و آله باقی نمی ماند. با این روند امام قیام خونین خویش را در چنین جامعه ای ضروری می دید چنانچه ایشان در خطبه های خویش بارها تكرار نموده كه من برای اصلاح در دین جدم كه از سوی بنی امیه منحرف شده و اخلاق مردم را نیز به فساد كشیده است قیام می كنم. اصولا در مورد هر حادثه ای كه رخ می دهد دو نكته باید مورد توجه قرار بگیرد: 1. علت پیدایش و بوجود آمدن آن، مثلاً علل پیدایش انقلاب ها. 2. پی آمد و نتایج وقوع آن حادثه. درباره علل انقلاب امام حسین علیه السلام با استناد به سخنان گهربار آن حضرت به طور گذرا صحبت كردیم. پس از این مرحله باید به پیامد و آثار بوجود آمده از این قیام توجه كنیم. در ابتدا لازم است متذكر شویم كه دین اسلام تنها در انجام فرائضی چون نماز و حج و روزه خلاصه نمی شود و كسی كه مسلمانی را منحصر در این فرائض بداند از دیدگاه روایات اسلامی و پیشوایان دینی نمی تواند ادعای مسلمانی كند، مسلمانی یعنی عمل به محتوای كامل دین. نماز و روزه ای كه نتواند در انسان تحول درونی و غیرت دینی و شجاعت ایجاد كند نه به درد دنیا می خورد و نه به درد آخرت. اسوه و الگوی ما در اسلام واقعی و ایمان واقعی پیامبر اكرم و امیرمؤمنان و سایر ائمه هستند، مگر پیامبر اكرم فقط نماز می خواند و روزه می گرفت و حج به جای آورد، در سیره آن حضرت اسلام منحصر در اعمال خشك و بی روح نیست و نمازی كه اسلام از مؤمن می خواهد نماز واقعی است و آن نماز براساس قران این گونه است: إِنَّ الصَّلاهَ تَنْهی عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَرِ نماز باید انسان را از ارتكاب تمام بدی ها و منكرات باز دارد و اگر كسی مدعی نماز خواندن است و پس از نماز مرتكب جرم و معاصی و انواع گناهان می شود در حقیقت نماز نخوانده است. نماز و حجی كه زندگی انسان و رفتار انسان را تحت تأثیر قرار ندهد، اعمال ظاهری است، خوارج مگر نماز نمی خواندند كه علی علیه السلام آنها را از دم تیغ عدالت گذراند، منافقین زمان پیامبر كه قرآن درباره آنها در سوره منافقین سخن گفته در نماز جماعت پیامبر حاضر می شدند اما نماز آنها نتیجه كاربردی نداشت لذا قرآن به صراحت آنها را طرد می كند. نتایج و پیامدها و آثار مستمر قیام امام حسین علیه السلام: 1. رسوا نمودن حكومتگران و روشنگری مردم و شناساندن چهره ی واقعی بنی امیه؛ چنانكه برخی از مورخان نوشته اند كه پس از نهضت عاشورا عموم مردم یزید را مورد لعن و ناسزا قرار دادند و به او عیب گرفته و از او روی گرداندند. بنابراین مشروعیت مردمی حكومت بنی امیه نیز به زیر سؤال رفت لذا یزید پس از وقوف از خطر
کانون انتظار
#پرسمان_عاشورایی پرسش. چرا اگر امام حسین علیه السلام قیام نمی كرد اسلام از بین می رفت، با این كه مر
ادامه📚 این مسئله عبیدالله را متهم به انجام این عمل نموده و او را سرزنش كرد. 2. احیاء و زنده نمودن برخی از ارزش ها مانند قیام و شهادت در مقابل حكومت جائران و مستكبران؛ مردم حجاز در دوره خفقان و سیاه معاویه و عمال او هرگز تصور غلبه بر این جوّ و فضای سیاسی حاكم را نداشتند و از ترس و هراس هرگز در فكر قیام بر علیه این دستگاه را نداشتند بطوری كه او به راحتی خلافت را تبدیل به سلطنت موروثی نمود و به زور برای فرزند فاسقش بیعت گرفت. امام با قیام خود ارزش شهادت را احیاء كرد و شجاعت قیام و مبارزه و آزادگی را در مردم معاصر خود و نسل های بعدی ایجاد كرد. امام معیار ارزش ها را مطرح نمود و به جامعه حیات داد. 3. قیام عاشورا بهترین الگو برای آزادگان جهان شد؛ با اینكه سركوب و قتل در رأس كار بنی امیه و بنی عباس بود ولی مردم پس از قیام امام حسین از مرگ بیم نداشتند و قیام می نمودند كه قیام توابین، و قیام مختار و قیام های دیگر در نواحی مختلف جامعه اسلامی كه تحت رهبری عناصر و شخصیت های برجسته و صحابه بزرگ مانند سلیمان بن صرد و... صورت می گرفت از این جمله اند. عبدالله عفیف ازدی بدون هیچ ترسی بر یزید اعتراض و و از او اظهار تنفر نمود. تمام قیام های سرزمین های اسلامی پس از نهضت عاشورا به گونه ای از این نهضت الگو گرفتند و به ارزش های مكتب عاشورا پایبند بودند، نمونه ی ملموس و محسوس آن قیام امام خمینی رحمة الله علیه و انقلاب اسلامی است. 4. امام حسین علیه السلام با نهضت سرخ خویش اسلام اصیل محمدی صلّی الله علیه و آله را از اسلام اموی جدا كرد. بنی امیه بنام اسلام و به عنوان جانشین پیامبر بدعت های فراوانی در تاریخ اسلام بوجود آوردند، آنها در حال مستی بر مردم امامت می نمودند. معاویه بقدری از نام اسلام به سود خود بهره برده و مردم شام را اغفال نموده بود كه روز چهارشنبه بر مردم نماز جمعه خواند و مردم نیز بدون كوچكترین اعتراضی بر او اقتدا كردند. بنی امیه با این اعمال و رفتار خود اسلام را كاملاً وارونه نمودند اگر قیام امام حسین علیه السلام نبود امروز اسلام واقعی از اسلام اموی متمایز نبود، آنها مردم شام را چنان فریفته بودند كه گمان می كردند پیامبر خویشانی غیر از آنها ندارد. 5. امام حسین علیه السلام قرآن و معارف آنرا زنده نگه داشت و آنچه در قرآن بعنوان امر به معروف مطرح بود وَ لْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّهٌ یدْعُونَ إِلَی الْخَیرِ وَ یأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ...را بطور عملی به اجرا گذاشت. خلاصه آنكه امام حسین علیه السلام با خون خویش راه راستین اسلام را مشخص نمود و بر تمام فرقه های ساخته و پرداخته ی امویان و امثال آن خط بطلان كشید. @entezar_farabi
میگفت: {برا؎‌رفع‌گرفتار؎‌ها‌بادقت‌ تسبیحات‌حضرت‌زهرا📿 بگویید‌این‌تسبیحات‌را‌پیامبر‌زمانۍ به‌دخترشان‌فرمودند‌ڪہ‌ایشان‌گرفتار‌ مشڪلات‌و‌سختی‌ها؎‌بسیار‌بودند}🌱 @entezar_farabi
(بخش دوم) 🌱غفلت زمینه ساز کفر و بی ایمانی🌱 و أنذرهم يوم الحسرة إذ قضي الأمر و هم في غفلة و هم لايؤمنون(سوره مریم آیه ۳۹): و آنان را از روز حسرت آن وقت که کار بگذرد بیم ده در حالی که آنان در غفلت (عمیقی) هستند و ایمان ندارند. ✨نکات تفسیری✨ ۱.روز حسرت: یکی از نام های قیامت یوم الحسرة است در آن روز هم نیکوکاران تأسف می خورند ای کاش بیشتر عمل نیک انجام داده بودند و هم بدکاران، چرا که پرده ها کنار می رود و حقایق اعمال و نتایج آن بر همه کس آشکار می شود. ۲.غفلت منشا تمام بدبختی ها: کلید همه بدبختی ها غفلت است. غفلت از خداوند، از معاد، گناه، محرومان، تاریخ و سنت های آن و غفلت از جوانی و استعداد ها و زمینه های رشد. غفلت باعث می شود انسان تا مرز حیوانیت بلکه بدتر پیش رود. انسانی که می تواند به اعلی علیین برسد و بهای وجود او بهشت شود در اثر غفلت کارش به جایی می رسد که تا مرز جمادات که هیچ گونه درک و شعوری ندارند پیش می رود. ۳.روز حسرت یعنی چه؟ روز قیامت بدین جهت روز حسرت نامیده شده که در آیه ۵۶ سوره زمر می فرماید: یا حسرتی علی ما فرَّطت فی جنب الله یعنی در آن روز انسان گنه کار و خطاکار خواهد گفت: واحسرتا بر آن همه تقصیر و کوتاهی که درباره دین و سخنان خدا نمودم و من از افرادی بودم که دین و آیین پروردگار را مورد تمسخر قرار می دادم. ای کاش اینطور نبودم تا گرفتار این همه حسرت و غم و اندوه نمی شدم. ۴.‌ معنای(قُضی الأمر): از امام صادق و امام باقر روایت شده که: هنگامی که اهل بهشت، داخل بهشت و اهل جهنم داخل جهنم می شوند آنان را ندا می کنند. آنگاه مرگ را به صورت گوسفند فربه نشان می دهند و به آنها می گویند: مرگ را می شناسید؟ می گویند: همبن مرگ است و همگی آن را می شناسند. آنگاه مرگ را نابود می کنند(ذبح می کنند) و گفته می شود: ای اهل بهشت دیگر مرگی نیست شما جادوانه اید و ای اهل آتش دیگر مرگی نیست شما جادوانه اید. (میراندن مرگ) کنایه از این است که دیگر انتقالی در قیامت نیست چنان که ظاهر ابدیت و خلود و دارالقرار بودن این است که دیگر مرگی نیست و اینکه گفته شده مرگ را به صورت قوچی حاضر می کنند و آن را سر می بُرند از باب تشبیه معقول به محسوس است چون با مرگ، مرگ را از بین بردن به معنای حفظ مرگ و وجود آن است و میراندن مرگ و فرشته آن، یعنی عزرائیل علیه السلام که به او نیز دستور داده می شود بمیر نشان برچیده شدن بساط مرگ و قبض روح و مانند آن است و پیام همه این تعبیر ها ظهور خلود، ثبات، استقرار و رخت بربستن هرگونه انتقال و تحویل است. 🌷پیام ها🌷 ۱.یکی از وظایف انبیا انذار و هشداردادن به مردم درمورد حوادث حسرت آفرین قیامت است(و أنذرهم) ٢. قیامت روز پایان فرصت ها و جبران ناپذیری خطاها و انحرافات است لذا هرکاری می توانید در فرصت دنیا انجام دهید(إذ قضي الأمر) ۳.مرگ همراه با غفلت و بی ایمانی موجب حسرت در قیامت است(و أنذرهم يوم الحسرة إذ قضي الأمر و هم في غفلة و هم لايؤمنون) ۴.غفلت از قیامت زمینه ساز کفرورزی و بی ایمانی است (فی غفلة و هم لايؤمنون). اللهم عجل لولیک الفرج✨ @entezar_farabi
وظیفه ۱۳ منتظران.mp3
3.52M
🔴 قسمت سیزدهم وظایف منتظران 🔵 ترک گناه و توبه از معاصی گذشته. ╭━━❀🕊❀🌼❀🍃❀━━╮ @entezar_farabi ╰━━❀🍃❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴ا امسال هر زائر يك مُبلّغ براى امام زمان(عج) تا نیایی گره از کار بشر وا نشود درد ما جز به ظهور تو مداوا نشود @entezar_farabi
استاد انصاریان حضرت سیدالشهدا(ع) در راه کربلا با خدا معامله نکرد، یعنی جانش را با بهشت یا در مقابل مقام معامله نکرد، بلکه خونش را و تمام هستی و دارایی و وجودش را در راه خدا بخشید آنهم بدون هیچ چشم داشتی. @entezar_farabi
اگرکسۍمقیدباشدمطلق رادراول‌وقتش‌بخواند؛تکویناً روزبہ‌روزبالاتررفتہ‌و "بہ‌نماز‌عالۍمۍرسد."💚🌾 [ - آیت‌اللہ‌بهجت🎙] @entezar_farabi
بیآبآن هَم ڪِہ بآشے ح‌ُـسِین آبآدَت مےڪُنَد.🖤✨ خیلی حسین زحمت ما را کشیده است..🌱 (ع) @entezar_farabi
پرسش: چرا به امام حسین علیه السلام ثارالله می گویند و چه كسی این لقب را به ایشان داده است؟ «ثار» در لغت هم به معنی «خون» آمده است، و هم به معنی «طلب و انتقام گرفتن از خون كسی كه به دست دیگران كشته شده است.» ثارالله از دو واژه ی «ثار» و «الله» تشكیل یافته و یكی از القاب امام حسین علیه السلام می باشد كه در زیارت عاشورا آن حضرت را با این لقب مورد خطاب قرار می دهیم. ثارالله یعنی: طَلَبَ دَمَهُ اللهُ؛ كسی كه طالب خون او خداست و انتقام از قاتلین او را خداوند خواهد گرفت. ثارالله به كسی كه خود و خویشانش در راه خدا كشته شوند نیز گفته می شود. مرحوم مجلسی در شرح جمله «الوتر الموتور» چنین نوشته است:«وتر الله ای الفرد المتفرد فی الكمال من نوع البشر فی عصره الشریف او المراد ثار الله ای الذی الله تعالی طالبُ دَمِه و المَوتور قتیلُ له، قتیلُ فلم یدرك بدمهِ: یعنی فردی كه از لحاظ رسیدن به كمال در دوران خویش یگانه و بی همتاست، و یا مراد از آن همان ثار الله است كه به معنی كسی است كه طالب خون او خداوند است، و مَوتُور به معنای كشته شدن در راه خداوند و كشته شده ای است كه انتقام خونش را نگرفته باشند.» و احتمال دارد معنای ثارالله چنین باشد: خونی كه صاحب آن خداوند است و ولی دم او خداوند است. چون خون حسین در راه خدا و برای حفظ قرآن و تمامیت اسلام ریخته شده، این خون و این شهیدان خدائی هستند. بنابراین انتقام آن نیز باید از طرف خداوند باشد، یا اینكه چون امام حسین علیه السلام حجت خداوند بر زمین و ولی مطلق حق بود و مردم او را كشتند و زمین را از حجت حق خالی كردند بنابراین خداوند انتقام حجتش را از قاتلین او خواهد گرفت. امّا درباره اینكه این لقب را چه كسی به امام حسین علیه السلام داده است باید عرض شود كه چون سند زیارت عاشورا قدسی است، یعنی زیارت عاشورا كه زیارت امام حسین علیه السلام است از طرف خداوند به ائمه رسیده است و آن را پیامبر اكرم از جبرئیل گرفته و جبرئیل آن را از خداوند یاد گرفته است و از طریق معصومین به ما آموخته اند تا آن حضرت را زیارت كنیم، بر این اساس این لقب را خداوند به امام حسین علیه السلام داده است و چه لقب زیبایی است. @entezar_farabi
ali-fani-8.mp3
21.06M
❤️ این سوخت اول صبحِ با ارامش بخونش و عهد هات رو با امام زمان یکبار دیگه مرور کن. @entezar_farabi
Salavat-Abolhasan-Zarab 1.mp3
3.07M
سید ابن طاووس فرموده است: این صلوات از مولای ما حضرت مهدی (عج) روایت شده است و چنانچه تعقیبات روز جمعه را به جهت عذری نتوانستی بخوانی، هرگز این صلوات را ترک نکن، به جهت امری که خداوند(جَلَّ جَلالُه) ما را به آن آگاه کرده است. @entezar_farabi
(بخش سوم) إن الذين آمنوا و عملوا الصالحات سيجعل لهم الرحمن وُدّا (سوره مریم آیه ۹۶): بی گمان کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند خدای رحمان برای آنان(در دلها) محبتی قرار خواهد داد. ✨ نکات تفسیری✨ ۱.آثار ایمان و اعمال صالح: خداوند دوستی جامعه و مودت مردم را نعمت الهی دانسته و آن را در پرتو ایمان به اصول و معارف دین و انجام کارهای خیر و صالح میسر می داند. پس اگر کسی رابطه ی خود را با خدا مستحکم کند مشمول مهر خداوند خواهد بود و او دل های مردم را به سمت وی متوجه خواهد کرد. حضرت ابراهیم به خداوند عرض کرد: فاجعل أفئدة من الناس تهوي إليهم(سوره ابراهیم آیه ۳۷): خدایا دل های عده ای از مردم را به سمت فرزندان من متوجه کن. این بدان جهت است که اگر کسی رابطه اش را با خدا محکم کند او دل های دیگران را متوجه ی او می سازد و این تنها اجابت دعای حضرت ابراهیم نیست بلکه به عنوان یک اصل کلی در قرآن آمده است. ۲.جلوه های محبت: پیامبر فرمود: هنگامی که خداوند بنده ای را دوست بدارد به جبرئیل می گوید: من فلان کس را دوست دارم، او را دوست بدار. جبرئیل او را دوست خواهد داشت. پس در آسمان ها ندا می دهد که اهل آسمان خداوند فلان کس را دوست می دارد. آنگاه پذیرش این محبت،در زمین بازتاب می یابد و هنگامی که خداوند کسی را دشمن می دارد به جبرئیل می فرماید: من از او متنفرم او را دشمن بدار. جبرئیل او را دشمن می دارد سپس در میان اهل آسمان ها ندا می دهد که خداوند از او متنفر است او را دشمن دارید همه اهل آسمان ها از او متنفر می شوند پس بازتاب این تنفر در زمین خواهد بود. ۳.نعمت همیشگی:وعده ای که خداوند در آیه داده است چون مقید به چیزی نشده(مثلا مقید نکرده به کدام دل ها آیا دل های خودشان یا دیگران؟ آیا در دنیا یا در آخرت؟) مطلق است و شامل همه ی موارد می شود. البته ممکن است مومنان راستین در یک برهه از عمر خویش، به جهت امر به معروف و نهی از منکر و سخن حقی که می گویند، مورد خشم نااهلان قرار گیرند ولی شکی نیست که دوستی و محبت آنان قلوب صاحب دلان را قبضه می نماید و گواه بر این معنا، کلمه ی(سیجعل) می باشد که(سین) آن علامت زمان آینده است. ۴.امیرالمومنین محبوب دل ها: در بسیاری از کتب اهل حدیث و تفسیر اهل تسنن و تشیع روایات متعددی در شأن نزول این آیه از پیامبر نقل شده است. براساس این روایات نخستین بار آیه در مورد حضرت علی(ع) نازل گردید. در روایات دیگر آمده است که خداوند محبت حضرت علی را در دل های مومنان قرار می دهد و در حدیثی از امام صادق(ع) نقل شده که پیامبر در آخر نماز با صدای بلند به طوری که مردم می شنیدند در حق امیرالمومنین چنین دعا می کرد:( اللهم هب لعلي المودة في صدور المؤمنين و الهيبة و العظمه في صدور المنافقين فأنزل الله إن الذين آمنوا و عملوا الصالحات): خداوندا محبت علی(ع) را در دلهای مومنان و هیبت و عظمت او را در دلهای منافقین قرار بده. در این هنگام آیه ی فوق و آیه ی بعد نازل شد. (البته سبب نزول باعث انحصار و اختصاص نمی شود پس هرکس ایمان راستین داشته باشد و عمل شایسته انجام دهد مشمول آیه می شود.) 🌷پیام ها🌷 ۱.پیوستگی ایمان و عمل صالح، شرط باروری و ثمردهی کامل آنهاست(إن الذين آمنوا و عملوا الصالحات) ۲.محبوبیت به دست خدا و دلها نیز به دست او است(سیجعل لهم الرحمن) ۳.محبوبیت یافتن مومنان نیک کردار در دل ها، جلوه ای از رحمت گسترده الهی است(سیجعل لهم الرحمن) ۴.ممکن است امروز به کار شایسته ی شما ارج ننهند ولی صبر و تلاش مداوم شما در آینده به ثمر خواهد نشست(سیجعل لهم الرحمن ودّا) ۵.هرگاه دیدیم محبوبیت ما کم شده، عقیده یا عملکرد خود را تجزیه و تحلیل کنیم زیرا وعده ی خداوند تخلف ندارد(إن الذين آمنوا و عملوا الصالحات سيجعل لهم الرحمن ودّا) @entezar_farabi
زیارت آل یاسین.mp3
6.4M
🍁 ای منتظران گنج نهان می آید 🍁 آرامش جان عاشقان می آید 🌿عصر جمعه هست و سلامی به حضرت دوست 💠@Entezar_Farabi
🌿توقیع حضرت صاحب الامر(عج) به افتخار اسحاق بن یعقوب: «و اما در مورد کسانی که اموال ما را میخورند، اگر بر طریق انکار باشند و حلال بدانند، با خوردن اموال ما، شکمهای خود را از آتش جهنم پر می‌کنند.» 🆔@Entezar_Farabi
کانون انتظار
#ادامه_بیانیه_گام_دوم_رهبر_انقلاب📚 📜مدیریت جهادی و اعتقاد به اصل «ما میتوانیم»؛ عامل عزت و پیشرفت ا
📚 📑پنج) سنگین کردن کفه‌ی عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور خامساً: کفّه‌ی عدالت را در تقسیم امکانات عمومی کشور سنگین کرد. نارضایتی این حقیر از کارکرد عدالت در کشور به دلیل آنکه این ارزش والا باید گوهر بی‌همتا بر تارک نظام جمهوری اسلامی باشد و هنوز نیست، نباید به این معنی گرفته شود که برای استقرار عدالت کار انجام نگرفته است. واقعیّت آن است که دستاوردهای مبارزه با بی‌عدالتی در این چهار دهه، با هیچ دوره‌ی دیگر گذشته قابل مقایسه نیست. در رژیم طاغوت بیشترین خدمات و درآمدهای کشور در اختیار گروه کوچکی از پایتخت‌نشینان یا همسانان آنان در برخی دیگر از نقاط کشور بود. مردم بیشتر شهرها بویژه مناطق دوردست و روستاها در آخر فهرست و غالباً محروم از نیازهای اوّلیّه‌ی زیرساختی و خدمت‌رسانی بودند. جمهوری اسلامی در شمار موفّق‌ترین حاکمیّتهای جهان در جابه‌جایی خدمت و ثروت از مرکز به همه‌جای کشور، و از مناطق مرفّه‌نشین شهرها به مناطق پایین‌دست آن بوده است. آمار بزرگ راه‌سازی و خانه‌سازی و ایجاد مراکز صنعتی و اصلاح امور کشاورزی و رساندن برق و آب و مراکز درمانی و واحدهای دانشگاهی و سد و نیروگاه و امثال آن به دورترین مناطق کشور، حقیقتاً افتخارآفرین است؛ بی‌شک این همه، نه در تبلیغات نارسای مسئولان انعکاس یافته‌ و نه زبان بدخواهان خارجی و داخلی به آن اعتراف کرده است؛ ولی هست و حسنه‌ای برای مدیران جهادی و بااخلاص نزد خدا و خلق است. البتّه عدالت مورد انتظار در جمهوری اسلامی که مایل است پیرو حکومت علوی شناخته شود، بسی برتر از اینها است و چشم امید برای اجرای آن به شما جوانها است که در ادامه بدان خواهم پرداخت. 📜شش) افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه سادساً: عیار معنویّت و اخلاق را در فضای عمومی جامعه بگونه‌ای چشمگیر افزایش داد. این پدیده‌ی مبارک را رفتار و منش حضرت امام خمینی در طول دوران مبارزه و پس ‌از پیروزی انقلاب، بیش ‌از هر چیز رواج داد؛ آن انسان معنوی و عارف و وارسته از پیرایه‌های مادّی، در رأس کشوری قرار گرفت که مایه‌های ایمان مردمش بسی ریشه‌دار و عمیق بود. هرچند دست تطاول تبلیغات مروّج فساد و بی‌بندوباری در طول دوران پهلوی‌ها به آن ضربه‌های سخت زده و لجنزاری از آلودگی اخلاقی غربی را به درون زندگی مردم متوسّط و بخصوص جوانان کشانده بود، ولی رویکرد دینی و اخلاقی در جمهوری اسلامی، دلهای مستعد و نورانی بویژه جوانان را مجذوب کرد و فضا به سود دین و اخلاق دگرگون شد. مجاهدتهای جوانان در میدانهای سخت از جمله دفاع مقدّس، با ذکر و دعا و روحیه‌ی برادری و ایثار همراه شد و ماجراهای صدر اسلام را زنده و نمایان در برابر چشم همه نهاد. پدران و مادران و همسران با احساس وظیفه‌ی دینی از عزیزان خود که به جبهه‌های گوناگون جهاد می‌شتافتند دل کندند و سپس، آنگاه که با پیکر خون‌آلود یا جسم آسیب‌دیده‌ی آنان روبه‌رو شدند، مصیبت را با شکر همراه کردند. مساجد و فضاهای دینی رونقی بی‌سابقه گرفت. صف نوبت برای اعتکاف از هزاران جوان و استاد و دانشجو و زن و مرد و صف نوبت برای اردوهای جهادی و جهاد سازندگی و بسیج سازندگی از هزاران جوان داوطلب و فداکار آکنده شد. نماز و حج و روزه‌داری و پیاده‌روی زیارت و مراسم گوناگون دینی و انفاقات و صدقات واجب و مستحب در همه‌جا بویژه میان جوانان رونق یافت و تا امروز، روزبه‌روز بیشتر و باکیفیّت‌تر شده است. و اینها همه در دورانی اتّفاق افتاده که سقوط اخلاقی روزافزون غرب و پیروانش و تبلیغات پُرحجم آنان برای کشاندن مرد و زن به لجنزارهای فساد، اخلاق و معنویّت را در بخشهای عمده‌ی عالم منزوی کرده است؛ و این معجزه‌ای دیگر از انقلاب و نظام اسلامی فعّال و پیشرو است. 📃هفت) ایستادگی روزافزون در برابر قلدران و زورگویان و مستکبران جهان سابعاً: نماد پُرابّهت و باشکوه و افتخارآمیز ایستادگی در برابر قلدران و زورگویان و مستکبران جهان و در رأس آنان آمریکای جهان‌خوار و جنایت‌کار، روزبه‌روز برجسته‌تر شد. در تمام این چهل سال، تسلیم‌ناپذیری و صیانت و پاسداری از انقلاب و عظمت و هیبت الهی آن و گردن برافراشته‌ی آن در مقابل دولتهای متکبّر و مستکبر، خصوصیّت شناخته‌شده‌ی ایران و ایرانی بویژه جوانان این مرز و بوم به‌شمار میرفته است. قدرتهای انحصارگر جهان که همواره حیات خود را در دست‌اندازی به استقلال دیگر کشورها و پایمال کردن منافع حیاتی آنها برای مقاصد شوم خود دانسته‌اند، در برابر ایران اسلامی و انقلابی، اعتراف به ناتوانی کردند. ملّت ایران در فضای حیات‌بخش انقلاب توانست نخست دست‌نشانده‌ی آمریکا و عنصر خائن به ملّت را از کشور برانَد و پس از ‌آن هم تا امروز از سلطه‌ی دوباره‌ی قلدران جهانی بر کشور با قدرت و شدّت جلوگیری کند. @entezar_farabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در محضر ولایت دعای آموزنده امام حسین علیه السلام در ماجرای عاشورا. @entezar_farabi