eitaa logo
کانون انتظار
168 دنبال‌کننده
591 عکس
255 ویدیو
10 فایل
🍃🌸بـِسْمِ رَبِّ المَهدے(عج)🌸🍃 . ❤اَللّـهُمَّ اَرِنيِ الطَّلْعَةَ الرَّشيدَةَ ، وَ الْغُرَّةَ الْحَميدَةَ صفحات مجازی کانون انتظار📲 در ایتا | تلگرام | روبیکا | آپارات | اینستاگرام : 🆔 @entezar_farabi 💠کانون مهدویت دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران
مشاهده در ایتا
دانلود
Salavat-Abolhasan-Zarab 1.mp3
3.07M
سید ابن طاووس فرموده است: این صلوات از مولای ما حضرت مهدی (عج) روایت شده است و چنانچه تعقیبات روز جمعه را به جهت عذری نتوانستی بخوانی، هرگز این صلوات را ترک نکن، به جهت امری که خداوند(جَلَّ جَلالُه) ما را به آن آگاه کرده است. @entezar_farabi
(بخش سوم) إن الذين آمنوا و عملوا الصالحات سيجعل لهم الرحمن وُدّا (سوره مریم آیه ۹۶): بی گمان کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند خدای رحمان برای آنان(در دلها) محبتی قرار خواهد داد. ✨ نکات تفسیری✨ ۱.آثار ایمان و اعمال صالح: خداوند دوستی جامعه و مودت مردم را نعمت الهی دانسته و آن را در پرتو ایمان به اصول و معارف دین و انجام کارهای خیر و صالح میسر می داند. پس اگر کسی رابطه ی خود را با خدا مستحکم کند مشمول مهر خداوند خواهد بود و او دل های مردم را به سمت وی متوجه خواهد کرد. حضرت ابراهیم به خداوند عرض کرد: فاجعل أفئدة من الناس تهوي إليهم(سوره ابراهیم آیه ۳۷): خدایا دل های عده ای از مردم را به سمت فرزندان من متوجه کن. این بدان جهت است که اگر کسی رابطه اش را با خدا محکم کند او دل های دیگران را متوجه ی او می سازد و این تنها اجابت دعای حضرت ابراهیم نیست بلکه به عنوان یک اصل کلی در قرآن آمده است. ۲.جلوه های محبت: پیامبر فرمود: هنگامی که خداوند بنده ای را دوست بدارد به جبرئیل می گوید: من فلان کس را دوست دارم، او را دوست بدار. جبرئیل او را دوست خواهد داشت. پس در آسمان ها ندا می دهد که اهل آسمان خداوند فلان کس را دوست می دارد. آنگاه پذیرش این محبت،در زمین بازتاب می یابد و هنگامی که خداوند کسی را دشمن می دارد به جبرئیل می فرماید: من از او متنفرم او را دشمن بدار. جبرئیل او را دشمن می دارد سپس در میان اهل آسمان ها ندا می دهد که خداوند از او متنفر است او را دشمن دارید همه اهل آسمان ها از او متنفر می شوند پس بازتاب این تنفر در زمین خواهد بود. ۳.نعمت همیشگی:وعده ای که خداوند در آیه داده است چون مقید به چیزی نشده(مثلا مقید نکرده به کدام دل ها آیا دل های خودشان یا دیگران؟ آیا در دنیا یا در آخرت؟) مطلق است و شامل همه ی موارد می شود. البته ممکن است مومنان راستین در یک برهه از عمر خویش، به جهت امر به معروف و نهی از منکر و سخن حقی که می گویند، مورد خشم نااهلان قرار گیرند ولی شکی نیست که دوستی و محبت آنان قلوب صاحب دلان را قبضه می نماید و گواه بر این معنا، کلمه ی(سیجعل) می باشد که(سین) آن علامت زمان آینده است. ۴.امیرالمومنین محبوب دل ها: در بسیاری از کتب اهل حدیث و تفسیر اهل تسنن و تشیع روایات متعددی در شأن نزول این آیه از پیامبر نقل شده است. براساس این روایات نخستین بار آیه در مورد حضرت علی(ع) نازل گردید. در روایات دیگر آمده است که خداوند محبت حضرت علی را در دل های مومنان قرار می دهد و در حدیثی از امام صادق(ع) نقل شده که پیامبر در آخر نماز با صدای بلند به طوری که مردم می شنیدند در حق امیرالمومنین چنین دعا می کرد:( اللهم هب لعلي المودة في صدور المؤمنين و الهيبة و العظمه في صدور المنافقين فأنزل الله إن الذين آمنوا و عملوا الصالحات): خداوندا محبت علی(ع) را در دلهای مومنان و هیبت و عظمت او را در دلهای منافقین قرار بده. در این هنگام آیه ی فوق و آیه ی بعد نازل شد. (البته سبب نزول باعث انحصار و اختصاص نمی شود پس هرکس ایمان راستین داشته باشد و عمل شایسته انجام دهد مشمول آیه می شود.) 🌷پیام ها🌷 ۱.پیوستگی ایمان و عمل صالح، شرط باروری و ثمردهی کامل آنهاست(إن الذين آمنوا و عملوا الصالحات) ۲.محبوبیت به دست خدا و دلها نیز به دست او است(سیجعل لهم الرحمن) ۳.محبوبیت یافتن مومنان نیک کردار در دل ها، جلوه ای از رحمت گسترده الهی است(سیجعل لهم الرحمن) ۴.ممکن است امروز به کار شایسته ی شما ارج ننهند ولی صبر و تلاش مداوم شما در آینده به ثمر خواهد نشست(سیجعل لهم الرحمن ودّا) ۵.هرگاه دیدیم محبوبیت ما کم شده، عقیده یا عملکرد خود را تجزیه و تحلیل کنیم زیرا وعده ی خداوند تخلف ندارد(إن الذين آمنوا و عملوا الصالحات سيجعل لهم الرحمن ودّا) @entezar_farabi
زیارت آل یاسین.mp3
6.4M
🍁 ای منتظران گنج نهان می آید 🍁 آرامش جان عاشقان می آید 🌿عصر جمعه هست و سلامی به حضرت دوست 💠@Entezar_Farabi
🌿توقیع حضرت صاحب الامر(عج) به افتخار اسحاق بن یعقوب: «و اما در مورد کسانی که اموال ما را میخورند، اگر بر طریق انکار باشند و حلال بدانند، با خوردن اموال ما، شکمهای خود را از آتش جهنم پر می‌کنند.» 🆔@Entezar_Farabi
کانون انتظار
#ادامه_بیانیه_گام_دوم_رهبر_انقلاب📚 📜مدیریت جهادی و اعتقاد به اصل «ما میتوانیم»؛ عامل عزت و پیشرفت ا
📚 📑پنج) سنگین کردن کفه‌ی عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور خامساً: کفّه‌ی عدالت را در تقسیم امکانات عمومی کشور سنگین کرد. نارضایتی این حقیر از کارکرد عدالت در کشور به دلیل آنکه این ارزش والا باید گوهر بی‌همتا بر تارک نظام جمهوری اسلامی باشد و هنوز نیست، نباید به این معنی گرفته شود که برای استقرار عدالت کار انجام نگرفته است. واقعیّت آن است که دستاوردهای مبارزه با بی‌عدالتی در این چهار دهه، با هیچ دوره‌ی دیگر گذشته قابل مقایسه نیست. در رژیم طاغوت بیشترین خدمات و درآمدهای کشور در اختیار گروه کوچکی از پایتخت‌نشینان یا همسانان آنان در برخی دیگر از نقاط کشور بود. مردم بیشتر شهرها بویژه مناطق دوردست و روستاها در آخر فهرست و غالباً محروم از نیازهای اوّلیّه‌ی زیرساختی و خدمت‌رسانی بودند. جمهوری اسلامی در شمار موفّق‌ترین حاکمیّتهای جهان در جابه‌جایی خدمت و ثروت از مرکز به همه‌جای کشور، و از مناطق مرفّه‌نشین شهرها به مناطق پایین‌دست آن بوده است. آمار بزرگ راه‌سازی و خانه‌سازی و ایجاد مراکز صنعتی و اصلاح امور کشاورزی و رساندن برق و آب و مراکز درمانی و واحدهای دانشگاهی و سد و نیروگاه و امثال آن به دورترین مناطق کشور، حقیقتاً افتخارآفرین است؛ بی‌شک این همه، نه در تبلیغات نارسای مسئولان انعکاس یافته‌ و نه زبان بدخواهان خارجی و داخلی به آن اعتراف کرده است؛ ولی هست و حسنه‌ای برای مدیران جهادی و بااخلاص نزد خدا و خلق است. البتّه عدالت مورد انتظار در جمهوری اسلامی که مایل است پیرو حکومت علوی شناخته شود، بسی برتر از اینها است و چشم امید برای اجرای آن به شما جوانها است که در ادامه بدان خواهم پرداخت. 📜شش) افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه سادساً: عیار معنویّت و اخلاق را در فضای عمومی جامعه بگونه‌ای چشمگیر افزایش داد. این پدیده‌ی مبارک را رفتار و منش حضرت امام خمینی در طول دوران مبارزه و پس ‌از پیروزی انقلاب، بیش ‌از هر چیز رواج داد؛ آن انسان معنوی و عارف و وارسته از پیرایه‌های مادّی، در رأس کشوری قرار گرفت که مایه‌های ایمان مردمش بسی ریشه‌دار و عمیق بود. هرچند دست تطاول تبلیغات مروّج فساد و بی‌بندوباری در طول دوران پهلوی‌ها به آن ضربه‌های سخت زده و لجنزاری از آلودگی اخلاقی غربی را به درون زندگی مردم متوسّط و بخصوص جوانان کشانده بود، ولی رویکرد دینی و اخلاقی در جمهوری اسلامی، دلهای مستعد و نورانی بویژه جوانان را مجذوب کرد و فضا به سود دین و اخلاق دگرگون شد. مجاهدتهای جوانان در میدانهای سخت از جمله دفاع مقدّس، با ذکر و دعا و روحیه‌ی برادری و ایثار همراه شد و ماجراهای صدر اسلام را زنده و نمایان در برابر چشم همه نهاد. پدران و مادران و همسران با احساس وظیفه‌ی دینی از عزیزان خود که به جبهه‌های گوناگون جهاد می‌شتافتند دل کندند و سپس، آنگاه که با پیکر خون‌آلود یا جسم آسیب‌دیده‌ی آنان روبه‌رو شدند، مصیبت را با شکر همراه کردند. مساجد و فضاهای دینی رونقی بی‌سابقه گرفت. صف نوبت برای اعتکاف از هزاران جوان و استاد و دانشجو و زن و مرد و صف نوبت برای اردوهای جهادی و جهاد سازندگی و بسیج سازندگی از هزاران جوان داوطلب و فداکار آکنده شد. نماز و حج و روزه‌داری و پیاده‌روی زیارت و مراسم گوناگون دینی و انفاقات و صدقات واجب و مستحب در همه‌جا بویژه میان جوانان رونق یافت و تا امروز، روزبه‌روز بیشتر و باکیفیّت‌تر شده است. و اینها همه در دورانی اتّفاق افتاده که سقوط اخلاقی روزافزون غرب و پیروانش و تبلیغات پُرحجم آنان برای کشاندن مرد و زن به لجنزارهای فساد، اخلاق و معنویّت را در بخشهای عمده‌ی عالم منزوی کرده است؛ و این معجزه‌ای دیگر از انقلاب و نظام اسلامی فعّال و پیشرو است. 📃هفت) ایستادگی روزافزون در برابر قلدران و زورگویان و مستکبران جهان سابعاً: نماد پُرابّهت و باشکوه و افتخارآمیز ایستادگی در برابر قلدران و زورگویان و مستکبران جهان و در رأس آنان آمریکای جهان‌خوار و جنایت‌کار، روزبه‌روز برجسته‌تر شد. در تمام این چهل سال، تسلیم‌ناپذیری و صیانت و پاسداری از انقلاب و عظمت و هیبت الهی آن و گردن برافراشته‌ی آن در مقابل دولتهای متکبّر و مستکبر، خصوصیّت شناخته‌شده‌ی ایران و ایرانی بویژه جوانان این مرز و بوم به‌شمار میرفته است. قدرتهای انحصارگر جهان که همواره حیات خود را در دست‌اندازی به استقلال دیگر کشورها و پایمال کردن منافع حیاتی آنها برای مقاصد شوم خود دانسته‌اند، در برابر ایران اسلامی و انقلابی، اعتراف به ناتوانی کردند. ملّت ایران در فضای حیات‌بخش انقلاب توانست نخست دست‌نشانده‌ی آمریکا و عنصر خائن به ملّت را از کشور برانَد و پس از ‌آن هم تا امروز از سلطه‌ی دوباره‌ی قلدران جهانی بر کشور با قدرت و شدّت جلوگیری کند. @entezar_farabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در محضر ولایت دعای آموزنده امام حسین علیه السلام در ماجرای عاشورا. @entezar_farabi
🖤✨جایی برای تغییر اللهم عجل لولیک الفرج🌱 @entezar_farabi
پرسش: چرا برای بعض اعمال آسان ثواب های اعمال سخت و پرارزش قرارداده شده است، (مثلاً ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم معادل زیارت امام حسین علیه السلام قرار داده شده) و چگونه ثواب های زیاد برای اعمال آسان با حدیث افضل الاعمال احمزها، جمع می شود؟ نخست: در مورد علل زیاد بودن ثواب بعض اعمال، احتمالات متعددی متصور است كه به آن ها اشاره می شود: الف: در روایات ائمه علیهم السلام بعضی از اعمال به عنوان معیار و میزان ارزش قلمداد شده است. مانند زیارت خانه ی خدا و زیارت امام حسین علیه السلام و در بعض موارد اعمال به عنوان معادل آنها حساب شده است و چون در میان مردم فضیلت زیارت خانه ی خدا و زیارت امام حسین علیه السلام مسلّم بوده آن را به عنوان معیار قرار داده و بقیّه ی اعمال را به آن ها مقایسه نموده اند. در واقع زیارت امام حسین علیه السلام ثواب مخصوص به خود را دارد و زیارت حضرت عبدالعظیم علیه السلام مثلاً ثواب مخصوص به خود را. و ائمه اهل بیت علیهم السلام برای زیارت حضرت عبدالعظیم علیه السلام ارزش گذاری كرده و آن را همانند زیارت امام حسین علیه السلام قرار داده اند. در حدیثی از امام هادی علیه السلام وارد شده است: «مُحَمَّدُ بْنُ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ فِی ثَوَابِ الْأَعْمَالِ عَنْ عَلِیِّ بْنِ أَحْمَدَ عَنْ حَمْزَهَ بْنِ الْقَاسِمِ الْعَلَوِیِّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ یَحْیَی عَمَّنْ دَخَلَ عَلَی أَبِی الْحَسَنِ عَلِیِّ بْنِ مُحَمَّدٍ الْهَادِی علیه السلام مِنْ أَهْلِ الرَّیِّ قَالَ دَخَلْتُ عَلَی أَبِی الْحَسَنِ الْعَسْكَرِیِّ علیه السلام فَقَالَ لِی أَیْنَ كُنْتَ فَقُلْتُ زُرْتُ الْحُسَیْنَ علیه السلام فَقَالَ أَمَا إِنَّكَ لَوْ زُرْتَ قَبْرَ عَبْدِ الْعَظِیمِ عِنْدَكُمْ لَكُنْتَ كَمَنْ زَارَ الْحُسَیْنَ بْنَ عَلِیٍّ علیه السلام. شخصی از اهل ری بر امام هادی وارد شد و امام فرمود كجا بود؟ عرض كرد: امام حسین علیه السلام را زیارت كردم. فرمود: اگر شما قبر حضرت عبدالعظیم علیه السلام را كه در نزدیكی شماست زیارت كنید همانند كسی هستید كه حضرت امام حسین علیه السلام را زیارت كرده است.» امام هادی علیه السلام در واقع ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم علیه السلام را همانند زیارت امام حسین علیه السلام قرار داد نه عین زیارت امام حسین علیه السلام مانند این كه در مثال گویند: فلان مرد مانند شیر است یعنی در صفت شجاعت مانند شیر است نه این كه عین شیر باشد. ب: خداوند متعال برای هدایت بندگان خویش بعضی از اعمال را معرّفی نموده است و برای آن اعمال ثواب زیادی قرار داده است تا به نوعی فضل و رحمت خود را شامل حال بندگان خود كرده تا ره چند ساله را در مدّت كم و مشقّت كمتری بپیمایند علاوه بر این كه از معدن فضل خدای چیزی كاسته نمی شود. ج: ممكن است عملی در نزد ما كوچك و سهل بیاید، ولی در واقع ارزش زیادی داشته باشد. زیرا میزان خداوند بر اساس عقول بشری محاسبه نمی شود. مثل این كه عملی كوچك كه در انسان نقش سازندگی دارد از عملی كه بسیار سخت و با مشقّت باشد، نزد خداوند ارزش بیشتری دارد. مانند اشكی كه در مقام خضوع و خشوع و ترس از خداوند باشد كه آن اشك در نزد خداوند بسیار ارزشمند است. یا فردی كه از دید بشری كوچك حساب آید ولی ممكن است در نزد خدا مقام والایی داشته باشد چنانچه امام خمینی رحمة الله علیه به این مطلب اشاره دارد كه می فرماید: «شخصی همچون رسول اكرم صلّی الله علیه و آله همانند ما یك انسان است ولی در نزد خداوند از چنان مقامی برخوردار است كه در تصوّر عقل نمی گنجد.» لذا عملی كه در نزد ما كوچك است نزد خداوند ارزش و فضیلت فراوانی دارد. بخش دوّم: در این بخش به سند روایت نبوی «افضل الاعمال احمزها» رسیدگی می شود. در مجامع اهل سنت این روایت ذكر نشده است. فقط ابن اثیر در نهایه و در مجمع البحرین این روایت از ابن عباس از رسول اكرم صلّی الله علیه و آله نقل شده است.علاوه بر این كه این روایت مرسل بوده یعنی سلسله سند آن حذف شده است. در مجامع شیعی نیز این روایت نیامده است اگر چه علامه ی مجلسی رحمة الله علیه این روایت را به عنوان روایت مشهور معرفی كرده است.فقط با مضمون این روایت از حضرت امیرمؤمنان علیه السلام روایتی نقل شده كه در یكی از خطبه ها فرمودند: «كلّما كانت البلوی و الاختبار اعظم كانت المثوبه و الجزاء اجزل؛ هر چه بلا و امتحان بزرگتر باشد ثواب و جزای آن گرانبهاتر خواهد بود.» فرض قبول سند روایت به فقه الحدیث آن پرداخته می شود. كه در آن چند احتمال قابل تصوّر است. الف: در نزد خداوند متعال آنچه اهمیّت دارد سعادت بشر است. لذا هر چه باعث رسیدن سریع تر به این هدف باشد از اهمیّت ویژه ای برخوردار است و به همین دلیل در ذیل آیه شریفه «و ما خلقت الجنّ و الانس الاّ لیعبدون» آمده است كه «ای لیعرفوه» یعنی جن و انس را خلق نكردم مگر مرا عبادت كنند تا مرا بشناسند.
کانون انتظار
#پرسمان_عاشورایی پرسش: چرا برای بعض اعمال آسان ثواب های اعمال سخت و پرارزش قرارداده شده است، (مثلاً
ادامه📚 هر عملی که باعث رسیدن به این هدف «سعادت» باشد اگر چه سهل و آسان دارای مقام والایی خواهد بود به عنوان مثال در روایتی آمده است: «یك ساعت فكر از هفتاد سال عبادت زاهد بالاتر است» چرا كه این یك ساعت فكر باعث دگرگونی می شود كه در عرض هفتاد سال چه بسا برای فرد زاهد حاصل نخواهد شود. یا مثلاً زیارت اهل قبور كه باعث عبرت شود ممكن است تا چند روز دگرگونی و در نتیجه پیشرفت روحی در پی داشته باشد. لذا در روایتی آمده است: «ان العمل القلیل علی الیقین افضل من العمل الكثیر علی غیر یقین» و لیكن باید دقت داشته باشیم كه این مطلب منافاتی ندارد با این كه كسانی كه به خداوند واصل شده اند و به مقام معرفت ربوبی رسیده اند - به نحوی كه اگر پرده ها كنار رود چیزی به یقین آن ها افزوده نمی شود - هم چون اهل بیت علیهم السلام در مقام عمل، اعمال سخت تر را انتخاب نمایند تا در راه خدا به مصائب و گرفتاری بیشتری مبتلا شوند. البته عشق به عبادت و بندگی باعث می شود كه راه سخت تر را انتخاب نمایند. چنان كه در احوال حضرت امام حسن علیه السلام ذكر شده است كه در سفر حج مركب های متعدد در مسیر حج حركت می داد و با این همه 25 سفر پای پیاده به حج تشریف بردند.و یا در مورد رسول اكرم صلّی الله علیه و آله آنقدر روی پا ایستاد و عبادت كرد تا این كه پاهای حضرت متورم شد و آیات سوره طه نازل گشت كه طه مَآ أَنزَلْنَا عَلَیْكَ الْقُرْءَانَ لِتَشْقَی. ب: روایت «افضل الاعمال احمزها» در مقام سنجیدن دو عمل از یك نوع است كه یكی آسان و دیگری سخت و مشكل است و در این صورت آن عملی كه سخت و مشكل باشد افضل خواهد بود. مثلاً روزه داری فصل تابستان سخت تر از فصل زمستان است، لذا روزه تابستان افضل خواهد بود. و این مطالب منافاتی ندارد با عملی كه ثواب فراوان داشته باشد در عین حال آسان و سهل باشد و با عمل دیگری مقایسه نشود مثل زیارت حضرت امام رضا علیه السلام. ج: گاهی ممكن است از دو دیدگاه عمل مورد بررسی قرار گیرد. دیدگاه اول: سختی و مشكل یك عمل باعث فضیلت آن شود چنان چه كه فقهاء عظام همین مشكل بودن یك عمل نسبت به دیگری را باعث اولویت آن عمل دانسته اند. دیدگاه دوم: از منظر سعه و سیطره وجودی یك عمل می باشد كه خود باعث فضیلت فراوان می شود حتی اگر آن عمل كوچك باشد. مثلاً در روایتی از رسول خدا صلّی الله علیه و آله آمده است: «نیة المومن خیر من عمله؛ نیّت مومن از عمل مؤمن بهتر است.».و حال آن كه روشن است كه نیت عمل، سختی كمتری دارد نسبت به خود عمل شاید این مطالب را بتوان این گونه توجیه كرد كه چنان چه فرد مؤمن یك كار خوب را با نیت خالصانه قصد كند اگر چه موفق به انجام آن عمل نشود همین نیت دارای سعی وجودی فراوانی است كه مشمول ثواب و فضیلت بسیار نسبت به خود عمل خواهد بود. چرا كه انجام عمل دارای سعه وجودی نخواهد بود زیرا یك عمل در یك لحظه انجام و پایان می پذیرد در صورتی كه نیت پایدار است و استمرار وجودی دارد. د: روایت «افضل الاعمال احمزها» بواسطه روایتی كه ثواب فراوان برای عمل كوچك نقل می كند تخصیص خورده باشد. مثلاً «افضل الاعمال احمزها» هر عملی كه سخت تر است را با فضیلت تر معرفی نموده است و لیكن در روایت دیگری ثواب تسبیحات حضرت فاطمه ی زهرا سلام الله علیها معادل هزار ركعت نماز معرفی شده است. و لو عملی آسان و سهل باشد. نتیجه: با وجود این احتمالات چهارگانه بین روایت «افضل الاعمال احمزها» و روایاتی كه در مقابل عملی آسان ثواب فراوان نقل شده است تعارض و منافاتی وجود نخواهد داشت. @entezar_farabi
«💛🕊» بسم‌رب‌المهدی|❁ راه‌نجاتی‌غِیرازاین‌ذکرفرج‌نیست درمانِ‌دردبی‌شمارِماظـهـوراست.. 💛¦↫ 🕊¦↫ @entezar_farabi
CQACAgQAAx0CVc35HwACxLlk1neP5XGQswmcEo6bJpis1Xh3uAACXhAAAr6BqFIC6YEiT0zz-TAE.mp3
2.35M
🔉 🎧 دعاگوی ما در شورآباد آفات دنیا،دلخوشم به دعای امام عصر ... همان محافظ همیشگی. @entezar_farabi •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
نگاه کن به دنیا نگاه کن به آسمونها،بازم نگاه کن خوب نگاه کن میتونی ایرادی بگیری ؟!! هرگز نمیتونی ؟ چون در آفرینش خداوند متعال هیچ نقص و خللی وجود نداره. شکرگذار هستیم؟؟؟ 📚سوره ملک آیه ۳و۴ 🌱الحمدللّه كما هو أهله🌱 @entezar_farabi •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
ali-fani-8.mp3
21.06M
❤️ این سوخت اول صبحِ با ارامش بخونش و عهد هات رو با امام زمان یکبار دیگه مرور کن. @entezar_farabi
4_5782973980012972529.mp3
3.95M
🔴 قسمت چهاردهم وظایف منتظران 🔵 برگزاری و شرکت درمجالس مهدوی ╭━━❀🕊❀🌼❀🍃❀━━╮ @entezar_farabi ╰━━❀🍃❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگه بود، دلی خسته نبود اگه بود، دری بسته نبود...✨ اَللّهُمَ عَجِّل لِوَلیِکَ الْفَرَجْ🌱 @entezar_farabi
✨﷽✨ ✳️ کلیدی‌ترین مسئله‌ی ظهور محوری‌ترین نقطه و کلیدی‌ترین موضوع در مباحث مهدویت و مسئله‌ی ظهور امام عصر (عج)، چیزی است که متأسفانه کمتر به آن پرداخته شده و آن مسئله‌ی اضطرار به حضرت است. اضطرار چیزی بالاتر از احتیاج و نیاز است. اضطرار یعنی شما به چیزی احتیاج داشته باشید که چیز دیگری جای آن را نمی‌گیرد. دارویی است که هیچ مشابه و جایگزینی ندارد. اضطرار، احتیاجی است که به ناچاری رسیده باشد. و در یک کلام، اضطرار یعنی بیچارگی و درماندگی. کلیدی‌ترین مطلبی که در مسئله‌ی ظهور و فرج امام عصر (عج) کارگشا است، همین اضطرار، و بیچاره و درمانده‌ی او شدن است. اینکه انسان به جایی برسد که باور کند تنها راه، اوست و راه دیگری وجود ندارد. تنها دارو و درمان اوست و داروی دیگری نیست. استاد عالی @entezar_farabi ┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
زیارت آل یاسین.mp3
6.4M
🍁 ای منتظران گنج نهان می آید 🍁 آرامش جان عاشقان می آید 🌿عصر جمعه هست و سلامی به حضرت دوست 💠@Entezar_Farabi
🌿امام صادق(ع): «وقت معلوم روز قیام قائم آل محمد(ع) است. هرگاه خداوند او را برانگیزد، در مسجد کوفه ابلیس می آید - در حالی که بر زانوهایش راه میرود - و می گوید: ای وای از این روزگار، آنگاه از پیشانی اش گرفته شده، گردنش را میزنند. آن هنگام روز، وقت معلوم است که مدت او به پایان میرسد.» 🆔@Entezar_Farabi
بخش چهارم فَخَلَفَ من بعدهم خلف أضاعوا الصلاة واتبعوا الشهوات فسوف يَلقون غیّا: آنگاه بعد از آنان نسلی جایشان را گرفتند که نماز را ضایع کردند و شهوات ها را دنبال نمودند پس به زودی با شر و نکبتی(بزرگ) روبرو خواهند شد. (سوره ی مریم آیه ی ۵۹) 🌸نکات تفسیری🌸 ۱.جانشینان بد و گمراه: منظور از(فخلف من بعدهم خلف) این است که عده ای به جایِ کسانی آمدند که خداوند به آنها انعام کرده بود و آنان اهل خضوع و خشوع برای خدای تعالی بودند و همواره با عبادت، متوجه او می شدند. اینان قائم مقام اشخاص پیشین شدند و آنچه را از آنان گرفتند‌ (نماز و توجه عبادی به سوی خدای سبحان) ضایع کردند و در آن سهل انگاری نمودند و از شهوات پیروی کردند. همواره خطر بازگشت به عقب، برای افراد و جوامع وجود دارد و باید در برابر آن هشیار بود. ۲.اهمیت نماز: علت طرح نماز از میان عبادت ها، شاید به دلیل آن باشد که نماز، مانند سدی است در میان انسان ها‌ و گناهان. هنگامی که این سد شکسته شد، غوطه ور شدن در شهوات، نتیجه ی قطعی آن است. ۳.ضایع کنندگان نماز: مراد از ضایع کردن نماز، فاسد نمودن آن است، تا اینکه بجایی برسد که آن را بازیچه قرار دهند و در آن دخل و تصرف کنند. در منابع روایی اهل سنت نقل شده است: پیامبر هنگامی که آیه ی فوق را تلاوت کرد فرمود: بعد از شصت سال افرادی روی کار می آیند که نماز را ضایع می کنند و در شهوات غوطه ور می شوند و به زودی نتیجه ی گمراهی خود را خواهند دید و بعد از آنها گروه دیگری روی کار می آیند که قرآن را با آب و تاب می خوانند ولی از شانه های آنها بالاتر نمی رود چون نه از روی اخلاص است و نه برای تدبر و اندیشه و نه به خاطر عمل بلکه از روی ریا و تظاهر است. (قابل توجه اینکه اگر مبدا شصت سال را هجرت پیامبر بگیریم درست منطبق بر زمانی می شود که یزید به قدرت نشست و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یارانش شربت شهادت نوشیدند و بعد از این باقیمانده دوران بنی امیه و بنی عباس است که از اسلام به نامی قناعت کردند.) ۴.صیانت و حفظ نماز: نماز در فرهنگ الهی، ستون دین است ازاین رو به صیانت و مراقبت از آن، اقامه گفته می شود زیرا ستون برپاداشتنی است نه خواندنی و مراد از اقامه ی نماز، برپاداشتن و احیای آن در جامعه و به جا آوردن حق نماز با رعایت همه ی شرایط ظاهری و باطنی آن است. حفظ همه ی حدود و احکام الهی واجب است. چنان که خداوند مومنان را با وصف حافظان حدود الهی ستوده است(الحافظون لحدود الله و بشر المؤمنين. سوره توبه آیه ۱۱۲) ولی خداوند درباره ی مراقبت از نماز دستور جداگانه‌ای داده است( حافظوا على الصلوات و الصلاة الوُسطی. سوره بقره آیه ۲۳۸) همانطور که نمازگزار باید نماز را پاس بدارد و از آن محافظت کند نماز نیز وظیفه ی حفظ نمازگزار را برعهده دارد و انسان را از بدی ها برحذر می دارد(إن الصلاة تنهى عن الفحشاء و المنكر).‌ ۵.مهم ترین عامل سقوط: این آیه علت ضایع کردن نماز را پیروی از شهوات می داند بنابراین ریشه ی اصلی سقوط را باید در(واتبعوا الشهوات) جست و جو کرد. انسان یا تابع عقل و هدایت های وحی است و یا پیرو نفس و خواسته های آن که شهوات نامیده می شود. بدیهی است پیروی نکردن از عقل و وحی نتیجه ای جز سقوط و تباهی در دنیا و آخرت نخواهد داشت. 🌷پیام ها🌷 ۱.گاهی فرزندان و نسل آینده زحمت های پدران را تباه می کنند و از خوبان، نسل نا اهل پیدا می شود. (خلف أضاعوا الصلاة) ٢.ضایع کردن نماز و پیروی از شهوات موجب گمراهی و گرفتاری به عذاب است(أضاعوا الصلاة واتبعوا الشهوات فسوف يلقون غيا) ۳.کیفر ضایع کردن نماز سردرگمی است. (يلقون غيا) ۴.پیام نماز، دوری از شهوات و حرکت در مدار عقل و دین است(فخلف من بعدهم خلف أضاعوا الصلاة واتبعوا الشهوات).‌ @entezar_farabi
🔶 بعد از ظهور، شاهد چه زیبایی ها و نعمت هایی خواهیم بود؟ 🔷 دعا برای ظهور چه برکاتی دارد؟ 💠 پاسخ از کتاب ارزشمند مکیال المکارم @entezar_farabi
🍃علامہ حسن زاده آملے در روایات آمده وقتی حضرت آدم(ع) از بهشت به زمین هبوط مے کرد جبرئیل به او گفت: اے آدم 🌱 اگر دوباره مے خواهے به بهشت برگردے مراقب زبانت باش و اهل سکوت باش. @entezar_farabi ┄┅─✵🕊✵─┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا بعد ظهور شیطان نابود میشه⁉️ سوالی که خیلی شنیدیم👇🏿 آیا بعد از ظهور ، امام زمان(عج) تشریف میبرن و شیطان رو گردن میزنن و ما دیگه شیطانی نخواهیم داشت؟ ✅ 57 ثانیه ای پرسش و پاسخ مهدوی @entezar_farabi
CQACAgQAAx0CVc35HwACxTpk18ktmsWz4ZYCYpU3Oo-KiKdUkwAC8A4AAqkEuVI21QeolHtpjjAE.mp3
3.79M
🔉 🎧 جریان جذاب دیدار مردی از بلخ با امام سجاد علیه السلام 📚 بحارالانوار ج۴۶ ص۴۷. @entezar_farabi •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•