eitaa logo
کانون انتظار
162 دنبال‌کننده
591 عکس
256 ویدیو
10 فایل
🍃🌸بـِسْمِ رَبِّ المَهدے(عج)🌸🍃 . ❤اَللّـهُمَّ اَرِنيِ الطَّلْعَةَ الرَّشيدَةَ ، وَ الْغُرَّةَ الْحَميدَةَ صفحات مجازی کانون انتظار📲 در ایتا | تلگرام | روبیکا | آپارات | اینستاگرام : 🆔 @entezar_farabi 💠کانون مهدویت دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تاسوعا و عاشورا به چه معناست؟ ‌ بیشتر ما فکر می‌کنیم معنی لغوی تاسوعا و عاشورا یعنی روز نهم و دهم ماه محرم در حالی که این تصور اشتباهه و این دو واژه معنایی فراتر داره که برای این دو روز خاص توسط امام سجاد علیه‌السلام نامگذاری شده. 🏴 (ع) @entezar_farabi
Entezar.mp3
4.69M
🎧پادکست مفهوم واقعی انتظار... ▪️"من ره کوی عافیت دانم. چه کنم کاوفتاده‌ام به کمند" 🔲 آیت الله کربلایی سید احمد نجفی حفظه الله @Entezar_Farabi
شهیدسیدمرتضای‌آوینی: «شأن انسان در ايمان و هجرت و جهاد است و هجرت مقدمه‌ جهاد فی سبيل الله است. هجرت، هجرت از سنگينی هاست و جاذبه‌هایی كه تو را به خاک می چسباند. حضرت امام حسين (ع) در صحرای كربلا انتظار تو را می كشد. چكمه‌هايت را بپوش و ره‌توشه‌ات را بردار و هجرت كن كه پيامبران نيز همه آمده‌اند تا تو را از سنگينی ها رها كنند و زنجير جاذبه‌ خاک از دست و پای اراده‌ات بگشايند.» سطرهایی از کتاب «گنجینه آسمانی» آجرك الله یا صاحب الزمان فی مصیبة جدك الحسين عليه السلام. @entezar_farabi
پرسش. مقصود امام حسين علیه السلام از جمله «من براى امر به معروف و نهى از منكر قيام كردم» چيست؟ اين سخن، جايگاه اساسى و اصلى امر به معروف و نهى از منكر را نشان مى دهد. امام حسين علیه السلام با اين عبارت، مى خواهند نقش محورى امر به معروف و نهى از منكر را نشان دهند؛ به گونه اى كه هدف نهايى قيام خويش را تحقق اين امر مى دانند. اگر توجهى به جايگاه اصيل امر به معروف و نهى از منكر شود، مقصود حضرت از اين سخن روشن تر خواهد شد. اصل «امر به معروف و نهى از منكر» در تمامى اديان ابراهيمى مطرح و وظيفه تمامى پيامبران، رسولان، ائمه علیهم السلام و مؤمنان مى باشد. اين مسأله يك وظيفه شرعى و فقهى صرف نيست؛ بلكه ملاك، معيار و در واقع علت فرستادن رسولان الهى است؛ زيرا عالم مادى، عالم اختلاط خوبى ها و بدى ها، حق و باطل، خوش آيندها و بدآيندها، ظلمت و نور، فضايل و رذايل است و اين امور گاهى چنان درهم تنيده مى شوند كه شناخت آنها و سپس تأسى و عمل به آن، دشوار مى گردد. اديان الهى با شناساندن معروف و منكر و در واقع خوب و بد، حق و باطل، ظلمت و نور، فضايل و رذايل به انسان ها و به دنبال آن دستور به انجام معروف ها و بازداشتن از منكرها، هدايت الهى را به آدمى مى آموزند و او را به صراط مستقيم رهنمون مى شوند. رسول خدا صلّی الله علیه و آله درباره اهميت و جايگاه ويژه امر به معروف و نهى از منكر مى فرمايد: «كسى كه امر به معروف و نهى از منكر كند، جانشين خدا در روى زمين و جانشين كتاب خدا و جانشين رسول خداست». [1] و حضرت على علیه السلام فرموده اند: «قوام شريعت (دين) امر به معروف و نهى از منكر است». [2] قرآن كريم ويژگى «امر به معروف و نهى از منكر» را در مؤمنان، بر اقامه نماز و دادن زكات و اطاعت از خدا و رسولش مقدم مى دارد. [3] امام باقر علیه السلام نيز در حديثى مى فرمايد: «امر به معروف و نهى از منكر راه پيامبران است. برنامه افراد صالح و شايسته است. واجبى است كه ساير واجبات در گرو آن اقامه مى شوند. امنيت راه ها در سايه آن حاصل مى شود. حليت كسب ها به سبب آن است. در سايه امر به معروف و نهى از منكر است كه دشمنان را به رعايت انصاف وادار مى سازد،... كارها در سايه امر به معروف و نهى از منكر به سامان مى رسد». [4] بنابراين، اصل امر به معروف و نهى از منكر مخصوص امام حسين علیه السلام نيست؛ بلكه وظيفه تمامى پيامبران، رسولان، امامان، صالحان و مؤمنان مى باشد. اما از آنجا كه معروف و منكر در زمان سيدالشهداء علیه السلام به شدت مختلط گرديده و از سوى ديگر منكر در تمامى ابعاد، رايج شده بود و معروف در تمام ساحت هايش متروك مانده بود و اين وضعيت منجر به خاموشى دين اسلام و فراموشى سنت نبوى و علوى گشته بود؛ اباعبدالله علیه السلام، اعتراض به وضع موجود و احياى سيره رسول خدا صلّی الله علیه و آله و دين اسلام و دفاع از آن را تنها در سايه امر به معروف و نهى از منكر محقق مى دانست. به همين دليل آن حضرت هدف از قيام خويش را اصلاح جامعه به وسيله امر به معروف و نهى از منكر بيان مى كرد: «انى لم اخرج اشرا و لابطرا و لامفسدا و لاظالما و انما خرجتُ لطلب الاصلاح فى اُمة جدى صلّی الله علیه و آله اريد اَن آمر بالمعروف و انهى عن المنكر». [5] پی نوشت: 1. ميزان الحكمة، ج 3، ص 80. 1. غرر الحكم، ج 2، ص 400. 3. نگا: توبه، آيه 7. 4. نگا: اصول كافى، ج 5، ح 1، ص 55. 5. بحارالانوار، ج 44، باب 37، ح 2. @entezar_farabi
1_1138263866.mp3
5.88M
🏴 روضه جانسوز العباس علیه‌السلام 🎙 حجت الاسلام دارستانے 🎙حاج محمودڪریمی @entezar_farabi
ali-fani-8.mp3
21.06M
❤️ این سوخت اول صبحِ با ارامش بخونش و عهد هات رو با امام زمان یکبار دیگه مرور کن. @entezar_farabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رسیدن به ثواب شهدا امام رضا علیه‌السلام: اى پسر شبیب! اگر شاد می‏‌شوی که ثوابی مانند ثواب کسانی که با حسین علیه‌السلام شهید شدند برای تو باشد، هر وقت به یادش افتادى بگو: «یا لَیتَنِی كُنْتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِیماً» 🏴 (علیه‌السلام) @entezar_farabi
مهدیِ امروز همان حسینِ دیروز است. 🔵 بدون شک یاری امام معصوم و خدمت به او از بزرگترین توفیقات الهی است. 🔺 در این میان یاری امام حسین علیه السلام به قدری عظمت دارد که امام زمان علیه السلام در زیارت ناحیه مقدسه خطاب به جد بزرگوارشان می‌گویند: 🔺 اگر روزگار مرا به تأخير انداخت و مقدّرات، از ياری و نصرت تو [در روز عاشورا] باز داشت، هر آينه من صبح و شام بر تو ندبه می‌كنم و به جای قطرات اشك، بر تو خون می‌گريم 🔺 آرزوی همه ما هم این است که ای کاش روز عاشورا در رکاب ارباب بودیم و در آغوش ایشان به شهادت می رسیدیم. به همین دلیل در زیارت وارث خطاب به امام حسین علیه السلام عرض می‌کنیم: 🔸 يا لَيْتَنِي كُنْتُ مَعَكُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِيماً: ای کاش با شما بودم و به رستگاری بزرگ می‌رسیدم. 🔹 خدمت به امام زمان علیه السلام و یاری ایشان هم به اندازه یاری امام حسین علیه السلام عظمت دارد. از کلام امام صادق علیه السلام می توان این مفهوم را دریافت که فرموده‌‌اند: 🔹 اگر او [مهدی] را درك مي‏ كردم، همه عمر را با خدمت‏گزاری او سپری می‌كردم. (بحارالانوار، ج ۵۱ ص ۱۴۸) 🔹 اگر می خواهیم ببینیم در آرزویی که برای یاری امام حسین علیه السلام می کنیم صادق هستیم یا نه؛ باید ببینیم امروز چقدر به امام زمانمان خدمت می‌کنیم؟ 🏴 @entezar_farabi
اهميت زيارت عاشورا پرسش علت اهميت زيارت عاشورا چيست؟ فوايد آن چيست؟ درباره زيارت حضرت سيدالشهدا روايات فراوانى وجود دارد (1) و در خصوص زيارت عاشوراى معروف، احاديث متعددى از امام باقر علیه السلام و امام صادق علیه السلام نقل شده است. (2) امام باقر علیه السلام اين زيارت را به يكى از اصحابش به نام «علقمة بن محمد حضرى» آموزش داده است. از آن جا كه زيارت نوعى اعلام موضع و مشخص كردن خط فكرى است و آثار سازنده عجيبى دارد، آنچه به عنوان متن زيارتى خوانده مى شود، از نظر محتوا و جهت دهى، از حساسيتى ويژه برخوردار است. به همين جهت ائمه علیهم السلام با آموختن نحوه زيارت به ياران خود، به اين عمل سازنده جهت و غناى بيشترى بخشيده اند؛ به گونه اى كه زيارتنامه هاى رسيده از معصومان علیهم السلام - مانند زيارت جامعه كبيره، عاشورا، آل ياسين و ناحيه مقدسه - گنجينه اى از تعاليم و آموزش هاى عالى آنان است. زيارت عاشورا - كه از تعاليم امام باقر علیه السلام است - به سبب آثار سازنده فردى و اجتماعى و بيان مواضع فكرى و عقيدتى شيعه و نشانه گرفتن خط انحراف، اهميت ويژه دارد. شمارى از دستاوردهاى اين زيارت عبارت است از: 1. ايجاد پيوند معنوى با خاندان عصمت و تشديد علاقه و محبت به آنان اين محبت موجب مى شود، زائر آن بزرگان را الگوى خويش سازد و در جهت همسويى فكرى و عملى با آنان بكوشد؛ همچنان كه در قسمتى از زيارت، از خدا  مى خواهد زندگى و مرگش را يكسره همانند آنان قرار دهد: «اللهم اجعل محياى محيا محمد و آل محمد و مماتى ممات محمد و آل محمد». از آنجا كه اين محبت به خاطر خداوند است - و خاندان عصمت از آن جهت كه الهى و منسوب به اويند، محبوب واقع شده اند - مايه تقّرب به خداوند است. در قسمتى از زيارت چنين مى خوانيم: «اللهم انى اتقرب اليك بالموالاة لنبيك و ال نبيك». 2. پيدايش روحيه ظلم ستيزى در زائر تكرار لعن و نفرين بر ستمگران در اين زيارت، موجب پيدايش روحيه ظلم ستيزى در زائر مى شود. او با اعلام برائت و نفرت از ستمگران و ابراز محبت به پيروان حق و دوستان خاندان عصمت، پايه هاى ايمان دينى خود را مستحكم مى كند. مگر ايمان چيزى جز حب و بغض در راه خدا است: «هل الايمان الا الحب و البغض»؟ مؤمن واقعى در برابر ستم بى موضع نيست. از ستمگر نفرت و انزجار آشكارى دارد و با مظلوم و جبهه حق اعلام همراهى مى كند: «يا اباعبدالله انى سلم لمن سالمكم و حرب لمن حاربكم». 3. دورى جستن از خط انحراف در اين زيارت، ريشه هاى ظلم هدف قرار مى گيرد: «فلعن الله امةً اسست اساس الظلم و الجور عليكم اهل البيت و لعن الله امة دفعتكم عن مقامكم و ازالتكم عن مراتبكم التى رتبكم الله فيها». ستمى كه در عاشورا تحقق يافت، در قلب تاريخ ستم ريشه دارد. اين ظلم يك حلقه از حلقه هاى ستمى است كه باانحراف مسير اصيل خلافت آغاز شد. 4. الهام گرفتن، درس آموختن و الگو قرار دادن اسوه هاى هدايت در اين زيارت آمده است: «فاسئل الله الذى اكرمنى بمعرفتكم و معرفة اوليائكم ورزقنى البرائة من اعدائكم، ان يجعلنى معكم فى الدنيا و الآخرة و ان يثبت لى عندكم قدم صدق فى الدنيا و الاخرة». زائر پس از آنكه به حق معرفت پيدا كرد و ستم و ستمگر را شناخت و از آنان دورى جست، با ثبات قدم در مكتب خاندان عصمت و پيروى عملى از آنان، خود را در مسير سعادت دنيا و آخرت قرار مى دهد؛ يعنى، اسوه ها و الگوهاى هدايت را - كه از سوى خداوند منصوب شده اند - سرمشق خود قرار مى دهد و همگامى با آنان را مى طلبد. 5. ترويج روحيه شهادت طلبى و ايثار و فداكارى در راه خدا 6. احياى مكتب و راه و هدف خاندان عصمت (1). كامل الزيارات، ص180. (2). بحارالانوار، ج101، ص290؛ اقبال الاعمال، ص38؛ شيخ طوسى، مصباح المتهجد، صص 538 و542 و 547. @entezar_farabi
Nariman.Panahi.Rayanebne.Shabib(128).mp3
3.97M
ریان بن شبیب... جدمونو غریب گیر آوردن آب و واسه حبیب دیر اوردن آجرك الله يا صاحب الزمان في مصيبة جدك الحسين عليه السلام. @entezar_farabi
1_4975964034.mp3
3.49M
🌿🖤 نعم الحبیب.... نعم الطبیب... به حسین بیا و دستموبگیر. 🏴 @entezar_farabi