eitaa logo
انتظار منجی عالم313
3.9هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
625 ویدیو
53 فایل
پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : بالاترین جهاد امّت من انتظار فرج است . 🌴اینجا خیمه امام زمان (عج) است. پاسخ به ندای هَل مِن ناصر یَنصُرنی امام زمان (عج)، زمینه‌ساز ظهور است🌴 🌸اللّهـُمَ عَجِل لِوَلیِڪَ الفــَرَج🌸
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 ماجرای تولد (س) و بودن ایشان ... 💝 💠 دو فرزند پسر حضرت محمد (ص)، به دنبال یکدیگر از دنیا رفتند: اول قاسم و سپس عبدالله. بعد از وفات این دو پسر که رنج فراوانی برای رسول مهربان خدا (ص) به دنبال داشت، در کوچه های مکه، عده ای از جاهلان، با رسول خدا (ص) رو به رو شدند. «عاص بن وائل» که از ناراحتی رسول خدا (ص) به وجد آمده بود، فرصت را غنیمت دانست و خواست ایشان را با کنایه برنجاند. رو به حضرت کرد و با گستاخی گفت: «چه خوب شد ابتر (بی دنباله) شدی!» 💠 در پی این سخن و دل شکسته شدن رسول خدا (ص)، سوره نازل شد : 🌟 «به نام خداوند رحمان و رحیم. ما به تو کوثر عطا کردیم، پس به شكرانه اش براى پروردگارت نماز بخوان و قربانى كن، و بدان كه محققاً شماتت گوى و دشمن تو ابتر و بی دنباله است.»🌟 💠 یکی از زیبایی های کوتاه ترین سوره قرآن، معنای واژه ی «کوثر» است: 🍃 کوثر، از ریشه و به معنای «خیر کثیر و فراوان» است؛ خیری و برکتی که در ایشان و در نسل آن حضرت قرار داده شد.🍃 💠 هم اکنون از نسل حضرت زهرا(س) و علی(ع) (و در واقع پیامبر(ص) در اقصی نقاط جهان به تعداد پرشمار وجود دارند. پرشمارتر از نسل هر کسی بر زمین... 🍀 تنها در ، بیش از 6 و نیم میلیون از سادات زندگی میکنند. و بیش از 12 میلیون و ایرانی، نام یا القاب (س) را دارند... 🍃این است خیر کثیری که خداوند به پیامبرش عطا فرمود... 🌹 میلاد دختر نور و آسمان، فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و و بر شما مبارک باد💞 @entezar_ma313
🌷امام مهدی شناسی ۱۱۸۶🌷 ☀️نورانیت امام☀️ 📿‌حقیقت نماز 💠«اللهم انی اتوجه الیک بمحمدو آل محمد وأقدمهم بین یدی صلواتی و اتقرب بهم الیک فاجعلنی ہهم وجیها فی الدنیا والآخرة ومن المقربین». «خدایا، به محمد و خاندان محمد (صلی الله علیه وآله) به تو رو می‌کنم وآنان را پیش روی نمازم پیش می‌اندازم و به وسیله آنان به تو تقرب می‌جویم. مرا در دنیا و آخرت به وسیله آنان آبرومند و از مقربین قرار ده» 💠با روشن شدن بنای حج، تبیین نماز ممکن می‌شود. برای کسب معرفت به مقام نورانیت اهل بیت (علیهم السلام) باید دانست که نماز دارای ظاهر و باطنی است. 💠در مورد باطن نماز در روایتی آمده است که حضرت امام صادق (علیه السلام) فرمودند: «نحن الصلاة فی کتاب الله عزوجل». «مقصود از نماز در کتاب خدا ما هستیم». 💠حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) می‌فرمایند: «أنا علی الصلاۀ». «مقصود از بشتابید به سوی نماز، من هستم». 💠حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) می‌فرمایند: « انا صلاة المؤمن». نماز مؤمن، من هستم» 💠اگر روح نماز که همان امیرالمؤمنین (علیه السلام) است از کالبد نماز جدا شود، جسمی مرده از نماز باقی می‌ماند. مرده ای که دردی را دوا نمی کند و برای نماز گزار فایده ای ندارد. عبادتی نوشته نمی شود و عبودیتی انجام نمی گیرد. نماز بدون ولایت اصلا نماز نیست. 💠نماز آیینه نیایش و خضوع آن انوار مقدس و تجلی یافته از بندگی آنان است که پیش از خلقت به تسبیح و تقدیس حق تعالی مشغول بودند. 💠حضرت امام باقر (علیه السلام) فرمودند: «إن الله عزوجل خلق محمد و علیا و الأئمه الأحد عشر من نور عظمته أرواحا فی ضیاء نوره یعبدونه قبل خلق الخلق یسبحون الله عزوجل و یقدسونه». «همانا خدای متعال، محمد (صلی الله علیه وآله) و علی (علیه والسلام) و یازده امام (علیهم السلام) را از نور عظمت خویش آفرید که به صورت ارواحی در روشنی نورش پیش از آفرینش مخلوقات او را عبادت می‌کردند و به تسبیح و تقدیس او مشغول بودند... ». 💠آنان در این دنیا نیز عبودیت را در کل نماز به جا آوردند و در واقع به واسطه آنها نماز اقامه شده است. 💠پیامبر خدا (ص) به فرمودند: من و علی (ع) چندین سال نماز می‌خواندیم و احدی غیر از ما نماز نمی خواند». 💠بیان دیگری که میتوان از حدیث شریف «نحن الصلاة» فهمید این فرمایش نورانی است: «فمن أقام ولایتی فقد أقام الصلاة».همانا هرکس ولایت مرا به پا داشت، نماز را برپاداشته است». یعنی کسی که ولایت حضرت را اقامه کرد، حقیقتا نماز را اقامه کرده است اگر ولایت نماز اقامه نشده است. 💠پس نباید فکر کرد این ولایت که سبب قبولی و اقامه نماز است به آسانی به دست می‌آید، از این رو می‌فرمایند: «إقامة ولایتی صعب مستصعب لا یختله إلا ملک مقر أو نبی مرسل أو عبد مؤمن امتحن الله قلبه یریان». «برپاداشتن ولایت من دشوار است. کسی نمی تواند آن را تحمل کند مگر فرشته ی مقرب یا پیامبر مرسل یا بندۂ مؤمنی که خداوند قلب او را به ایمان آزموده باشد». 💠از این رو،کسی تحمل و ظرفیت پذیرش و اقامه چنین نمازی را،که بنا به فرمایش امام،همان ولایت است،ندارد جز یک دسته. آن هم کسانی که خضوع و تعظیم و ارادت آنها به فضایل این خاندان بیشتر بوده و خداوند قلب آن بنده را آزموده باشد. ‌📚معرفت به نورانیت امام عصر (عجل الله فرجه) ✍محمد تقی تقی پور @entezar_ma313
های  (عج) 💥1. : هنگامیکه امام زمان (عج) ظهور می فرماید اولین لطفی که به مردم می کنند این است که را کامل می کنند . امام باقر (ع) فرمودند:هنگامیکه قائم ما قیام کند دستش را بر سر بندگان می گذارد و عقل و خرد های انان را جمع می آورد اخلاقشان را کامل می گرداند و به وسیله ی او مردم به رشد و کمال می رسند. ☀️2. : پیامبر خدا(ص)فرمودند:امت من در زمان مهدی (عج)آنچنان از نعمت های الهی بهرمند میشوند که هرگز نظیر آن دیده نشده است,آسمان باران رحمتش را به صورت آسا برآنها فرو می ریزد, زمین چیزی از گیاهانش را در خود باقی نمی گذارد و همه را می رویاند در آن روز ثروت به روی هم انباشته می شود به طوریکه هرکس بگوید:ای مهدی به من عطا کن می فرماید (آنچه خواستی) بگیر. ☀️3. نیازی_مردم: پیامبر خدا (ص) فرمودند:در آن هنگام زمین گنجینه های خود را برای او آشکار می سازد و برکت هایش را بیرون می ریزد انسان برای صدقه دادن و بخشش کردن جائی را نمی یابد زیرا بی نیازی همه ی مومنین را دربر می گیرد.باز پیامبر اکرم (ص)فرمودند:ایشان ثروت را به فراوانی در بین مردم می بخشد   کسی که درصدد صدقه دادن باشد اموالی را برداشته و بر مردم عرضه می کند اما به هرکس عرضه می کند می گوید من نیازی ندارم. 🌟4. : امیر مومنان(ع)فرمودند:اولین چیزی که از عدالت مهدی ظاهر می گردد این است که در سرتاسر جهان اعلام می شود هر کس از شیعیان ما بستانکار است یاد آوری کند اگر کسی به اندازه ی یک دانه سیر و یا خردل بستانکار باشد به او عطا می کند تا چه رسد به کسانیکه هزاران هزار درهم و دینار طلبکار باشند هرکس   هرچقدر طلبکار باشد به او عطا می فرماید. ⚡️5. : امیر مومنان (ع)فرمودند:راه ها امن می شود به طوریکه یک از عراق به شام می رود و پای خود را جز بر روی گیاه نمی گذارد جواهرش را بر سرش گذاشته از هیچ درنده و درزنده خوئی نمی ترسد امنیت و آسایش از هر نظر تمام دنیا را فرا می گیرد و جائی در کره ی زمین باقی نمی ماند مگر اینکه تمام آن از گل و گیاه سبز و خرم می شود. ⛅️6. : در آن زمان هیچ نوع گرفتاری و بیماری نخواهد بود امام باقر (ع)فرمودند:هرکس قائم اهل بیت ما را درک کند اگر باشد بهبودی می یابد و اگر باشد نیرومند می شود. 🌤7. و : بر خلاف آنچه دشمنان بر ما تلقین کرده انداو همچون مهربان می باشد که همه به او پناه می برندو به او عشق و مهر می ورزند.رسول خدا(ص) فرمودند:امت اسلام به مهدی مهر می ورزند و به سویش پناه می برند چنانکه زنبوران عسل به ملکه ی خود پناه می جویند او را در پهنه ی گیتی می گستراند صفا و صمیمیت صدر اسلام را به آنها باز میگرداند خفته ای را بیدار نمی کند خونی را نمی ریزدمردم در زمان ظهور حضرت همچون قبل از ظهور نخواهند بود که خون یکدیگر را به راحتی و مثل زمان جاهلیت بریزند . درآن هنگام   پرندگان در آشیانه های خود شادمانندو ماهیان در قعر دریا ها به سرور می پردازند چشمه سار ها سرازیر شده و زمین چندین برابر محصول خود را می رو یاند ساکنان زمین و آسمان به او عشق می ورزند آسمان بارانش را فرو می ریزد و زمین گیاهانش را می رویاند.او هفت یا هشت یا نه سال در میان مردم زندگی می کند زندگان آرزو می کنند که ایکاش نیاکانشان زنده بودند و آن عدالت و آرامش را مشاهده می کردندو می دیدند که چگونه خداوند برکات خود را بر اهل زمین نازل فرموده است . ☀️8. : امیر مومنان (ع) فرمودند:مهدی شرق و غرب عالم را تحت خود در می آورد در آن زمان گرگ و گوسفند در یک مکان زندی می کنند کودکان خردسال با و ها بازی می کنند و آسیبی به آنها نمی رسد از جهان رخت بر می بندد و تنها خیر و نیکی باقی می ماند. 🌟9. : امام صادق (ع) فرمودند:علم 27 حرف است و تا زمان مهدی بیش از 2 حرف کشف نمی شود ولکن حضرتش هر 27 حرف از علوم را پرده بر میدارد. ⭐️10. : امام صادق (ع) فرمودند:همه ی ادیان و مذاهب از روی زمین برداشته می شوند و جز دین خالص( ) باقی نمی ماند.به خدا سوگند که همه ناهماهنگی ادیان و مذاهب از بین می رود و فقط یک دین در سرتاسر جهان حکومت می کند چنان که خداوند(در قرآن) می فرماید: ان الدین عند الله الاسلام فقط دین در نزد خدا اسلام است و بس .(آل عمران/19) 📚(بحارالانوار ج52 ص 336 - بشارهالاسلام ص 265 - منتخب الاثر ص 486 - مسند احمد حنبل ج 2 ص 52 برگرفته از کتاب اسرار آفرینش @entezar_ma313
آیت الله شــوشــتری(ره): فـلسفه خلقت انسان خداست و راهِ وصول به معرفت خدا هم عبادت و است. 📕غـــــم عشــق ص ۱۹
بجز دوستان خاص کسی جای او را نمی داند ... ▪️عن الإمام الصادق علیه السّلام للقائم علیه السّلام غیبتان : احداهما طویله و الاخری قصیره، فالاولی یَعلَمُ بمكانه فیها خاصه من شیعته و الاخری لا یعلم بمكانه فیها (الا) خاصّهُ موالیهِ فی الدینه. 🔸امام صادق سلام الله علیه فرمودند : برای قائم سلام الله علیه دو غیبت وجود دارد. یكی بلند مدت و یكی كوتاه مدت ، پس در غیبت اول (كه كوتاه مدت است) شیعیان خاص او جایش را می دانند اما در غیبت دوم (كه بلند است) جز خواص دوستان دینی اش كسی جای او را نمی داند. 📚بحارالأنوار جلد ۵۲ صفحه ۱۵۶ @entezar_ma313
🌷امام مهدی شناسی ۱۱۸۷🌷 ☀️نورانی امام☀️ 💠‌حضرت امام کاظم (ع) می‌فرمایند: «یعظم ثواب الصلاة علی قدر تعظیم المصلی علی أبویه الأفضلین محمد (صلی الله علیه وآله) و علی (علیه السلام) ». «ثواب نماز به اندازه تعظیم و احترام نمازگزار به دو پدر برتر خود؛ یعنی محمد (صلی الله علیه وآله) و علی (علیه السلام) بیشتر می‌شود». حال باید دانست که باطن نماز تا چه اندازه مملو از عطر ولایت است. 💠جناب سلمان به عنوان راوی عرض می‌کند: «ای برادر رسول خدا، هر کسی نماز را برپاداشت ولایت شما را برپاداشته است؟ » حضرت فرمودند: «آری ای سلمان، شاهد و تصدیق آن، سخن خداوند متعال در قرآن عزیز است که می‌فرماید: «و استعینوا بالصبر و الصلاة وإنها لکبیرة إلا علی الخاشعین». 💠منظور از صبر، رسول خدا (صلی الله علیه وآله) و منظور از نماز، برپاداشتن ولایت من است. از این جهت خدای متعال فرموده است: «إنها لکبیرة» و نفرموده: إنها لکبیرة؛ زیرا ولایت است که تحمل آن برای متکبران، سنگین است و خاشعان، شیعیان آگاه و روشن بین هستند. بنابراین خداوند اهل ولایت مرا که به نور هدایت من بینا شده اند استثناء نموده است». 💠با کمک نوع این روایات مقصود از جمله «نحن الصلاة» تقریبا فهمیده میشود. در اهمیت نماز همین بس که به عنوان ستون دین نامگذاری شده است. هرگز سقفی بدون عمود و ستون پا برجا نمی ماند که فرمودند: «إن قلت قبل ما یسواها». «اگر نماز در درگاه حق تعالی قبول شد، دیگر اعمال قبول خواهند شد». 💠این حدیث شریف از جهات گوناگون جای بحث دارد، از آنجا که نماز در تمامی اعمال همچون حج و روزه و دیگر عبادتها موثر است، به عبارتی می‌توان گفت روح عبادات است و پیکر بی روح مردهای بیش نیست. فرمودند: «وإن ردت رد ما سواها». «اگر نماز قبول نشود، اعمال دیگر هم قبول نخواهد شد». 💠این عمل بر ولایت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) و حضرات معصومین (علیهم السلام) منطبق است. اگر ولایت آن بزرگواران در قلب رسوخ کرده باشد اعمال دیگر نیز پذیرفته می‌گردد و اگر نه، تمامی عبادتها و خیرها بی اثر و فاقد هر گونه نتیجه می‌شوند. 💠پس با این تطبیق، نماز و ولایت لازم و ملزوم یکدیگرند و هر کدام بدون دیگری معنا ندارد. البته ولایت، بزرگتر بوده و اصل است. پس هر عملی که در تعالی انسان قوت و نقشی داشته باشد، نیرو و مددش از ولایت و نماز است که تولی و نماز، به حج و روزه و سایر عبادات قوت و قبولی میدهند. ظاهر و باطن این عمل عبادی را ولایت امام (علیه السلام) فرا گرفته. 💠در دیدگاه اهل بصیرت صورت ولایت امام علیه السلام در ارکان نماز هویداست. مؤید این مطلب روایتی از حضرت امام صادق (علیه السلام) است آن حضرت در تفسیر آیه شریفه «حافظوا علی الصلوات و الصلاة الوسطی وقوموا لله قانتین» فرمودند: «منظور از صلوات که خداوند فرموده آنها را حفظ کنید و حرمتش را نگه دارید، محمد (صلی الله علیه وآله) امیرالمؤمنین (علیه السلام)، فاطمه (علیها السلام) و حسن و حسین (علیهما السلام) هستند و مقصوداز «صلاة وسطی» (نماز وسط) امیر المؤمنین (علیه السلام) است» 💠آن گاه خدای تبارک و تعالی فرمود: «و قوموا لله قانتین» «برای خدا قیام کنید در حالی که فرمانبردار هستید». مقصود از فرمانبرداری، تمکین از ائمه معصومین (علیهم السلام) است. 💠در نتیجه اول و آخر این عمل عبادی را ولایت معصومین فرا گرفته است. امیرالمومنین (علیه السلام) می‌فرمایند: «أنا صاحب الصلوات». «صاحب نمازها من هستم». «أنا صاحب الصلاة فی الحضر والسفر، بل نحن الصلاة والصیام واللیالی والأیام والشهور والأعوام». «صاحب نماز در سفر و حضر من هستم، بلکه نماز و روزه و شب‌ها و روزها و ماهها و سال‌ها ما هستیم». نه تنها نماز؛ بلکه مکان‌های نماز نیز ایشان می‌باشند. 💠در روایت دیگری حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) می‌فرمایند: «منظور از مساجد من هستم». 💠حضرت امام رضا (علیه السلام) می‌فرمایند: «مساجد همان ائمه (علیهم السلام) هستند. ‌📚معرفت به نورانیت امام عصر (عجل الله فرجه) ✍محمد تقی تقی پور @entezar_ma313
💎 پيامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: همانا علی بن ابی طالب (علیهما السلام) برترین آفریده‌ی خداوند است به غیر از من، حسن و حسین (علیهما السلام) دو سرور جوانان اهل بهشت هستند و پدرشان بهتر و افضل از آن دو هست؛ همانا فاطمه (علیها السلام) سرور زنان دو جهان است. مائة منقبة، ص۲۲-۲۳ @entezar_ma313
نشانه‌های : آیت الله مجتهدی تهرانی(ره): 🍂 شکم ، خدا می شود 🍃 روزگاری می آید که مردم شکم هایشان ، خدایشان است و حواس آنها به شکم هایشان است 🍃همین الان که شما در حال نماز خواندن بودید، عده ای دم در نانوایی بربری و سنگکی ایستاده اند ... اینها شکم هایشان ، خدایشان است 🍂 زنان قبله می شوند 🍃 روزگاری می آید که زن قبله می شود. هر چه حاج خانم بگوید. فقط حرف حاج خانم !! 🍃ولو امر به خلاف شرع هم بکند یا کار خلاف شرع بگوید چون محو اوست، نمی فهمد چه می گوید: 🍃《 دختر باید چنین باشد ، کت و دامن تنگ بپوشد ، با این وضع به کوچه و خیابان برود》پدر مخالفت می کند ، مادر با پدر درگیر می شود می گوید《تو قدیمی هستی! تو قدیمی فکر می کنی! چیه مقدس شده ای؟! بگذار دخترم آزاد باشد. می خواهد با رفیقش برود کوهنوردی. 》 🍃زنی که به فرمان شوهر باشد و از چیزهایی که شوهر متدینش می گوید اطاعت کند، او خیلی عالی است. 🍂 پول دینشان است 🍃 این حرف گریه دارد ... کار به این جا می رسد که دین آدم ، پولش می شود و دیگر به فکر حلال و حرام و خمس نیست، ربا می خورد و رشوه می گیرد و دزدی می کند. 🍂 شرافتشان به متاعشان است 🍃 مبل و صندلی و ماشین و خانه گچ گیری شده و استخر و ... اگر اینها را نداشته باشد ، کسی محلش نمی گذارد. 🍃 قدیم اینطور نبود ، قدیم هر کس متدین تر بود مورد احترام بود، اما الان هرکسی پول دارد و ماشین دارد و خانه شمران و امثال آن مورد احترام است. @entezar_ma313
امام صادق علیه السلام : کسی که از روی نفرت به پدر و مادرش که باو ستم کرده اند نگاه کند، نمازش در درگاه الهی پذیرفته نمی شود. (اصول کافی ج۴ ص۵۰)
🌷امام مهدی شناسی ۱۱۸۸🌷 ☀️نورانیت امام☀️ 🍀‌ولایت در سوره حمد 💠نقش ولایت در سوره مبارکه حمد نیز هویداست. حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) در مورد اهدنا الصراط المستقیم می‌فرمایند: « أنا الصراط المستقیم» من راه مستقیم هستم». 💠وقتی می‌گوییم: «صراط الذین أنعمت علیهم»، در واقع از خداوند می‌خواهیم طوق تبعیت افرادی را (که به آنها نعمت داده شده) بر گردنمان بیافکند و همین؛ یعنی هدایت، قرین با ولایت می‌باشد. 💠تبلور دیگر ولایت در این سوره، کلام حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) است که فرمودند: «أنا سورۀالحمد». «من سوره حمد هستم». 💠در جای دیگر نیز می‌فرمایند: «کلما فی القرآن فی الحمد، وکلما فی الحمد فی البسمله، و کلما فی البسمله فی الباء، وکلما فی الثقطة، و انا النقطة التی تحت الباء». تمام قرآن در سوره مبارکه حمد و همه حمد در «بسم الله الرحمن الرحیم» و همه این نام شریف در «باء بسم الله» و همه «باء» در نقطه زیر آن است». سپس فرمودند: «أنا النقطة التی تحت الباء المبسوطة». من نقله زیر باء "بسم الله" هستم». 💠با عنایت به آنچه گفته شد، سوره ی حمد برای اهل معنا گویای ولایت است. از طرف دیگر، حمد، بیان اسم احمد (صلی الله علیه وآله) است و حمد است که در زمین محمد (صلی الله علیه وآله)، و در آسمان احمد (صلی الله علیه وآله) می‌شود. 💠بعضی از یهودیان از رسول خدا (صلی الله علیه وآله) کی پرسیدند که چرا به نام‌های احمد (صلی الله علیه وآله) و محمد (صلی الله علیه وآله). نامیده شدی؟ حضرت فرمودند: «اما محمد (صلی الله علیه وآله) نامیده شدم، بدین جهت که من در زمین محمد (صلی الله علیه وآله) یا هستم. اما احمدیه بدین جهت که در آسمان احمد و ستوده تر از ستودگیَم در زمین می‌باشم». 💠احمد یعنی ستوده تر و بیشتر مورد ستایش واقع شده. خداوند متعال خودش پیامبر گرامی (صلی الله علیه وآله) را ستوده، چراکه به واسطه بندگی محض الهی (قبل از خلقت موجودات و در همین دنیا)، شایسته این ستایش گشت. 💠چه کسی توانست خدای تعالی را به معنای واقعی، حمد نماید تا مقام و نام محمود را از آن خویش کند، جز حقیقت انوار محمدی (صلی الله علیه وآله) که پیش از خلقت جهان هستی، فقط به شکل انواری مقدس به ثنا و حمد خدای تعالی مشغول بودند و در مرتبه تنزیل به صورت بشر درآمدند که عبادت آنها زبانزد همگان شد. 💠لوای حمد و نام احمد را که مشتق از اسم پروردگار است به نام خویش زد. وقتی که پیامبر گرامی (صلی الله علیه وآله) در معراج به نماز ایستادند و سوره مبارکه حمد را قرائت فرمودند. فقط الفاظ را به زبان جاری نمی کردند؛ بلکه حقیقت حمد را فهمیده بودند و بیان می‌فرمودند. 💠وقتی رسول خدا (صلی الله علیه وآله) با سوره مبارکه حمد را در نماز می‌خواند، آن چنان خود را غرق فضل و عنایت خاص خدا می‌دید که به طور دائم، قلب را به حمد و سپاس وا می‌داشت. آن گاه به فقر خویش نگریسته، متذکر میشد به اینکه هر فضلی از ناحیه حق تعالی است. سپس «الحمد لله رب العالمین» را بر زبان مبارک خویش جاری کرد. ‌📚معرفت به نورانیت امام عصر (عجل الله فرجه) ✍محمد تقی تقی پور @entezar_ma313
یاد امام؛ سبب شرافت ما 🔺«يَا مَنْ‏ ذِكْرُهُ‏ شَرَفٌ‏ لِلذَّاكِرِین‏»؛ خداوند وجودی است كه یادش موجب شرافت ذاكر می‌شود و او را به عظمت و جلالت می‌رساند. 🔺«ولیّ خدا» نیز این‌گونه است؛ هر كس به ایشان توجه كند، عزّت و شرافتی خاص نصیبش مي شودو به رفعت و منزلت ویژه‌ای دست می‌یابد. ☀️ «یا مذكّر» 🔺 هر گاه ما به امام عجل‌الله‌تعالی‌فرجه توجه داشته باشيم ، حضرت هم به یاد ما خواهندبود و در نتیجه بعضی از امور فراموش شده و مورد غفلت را به ما یادآوری مي كنند، زیرا بیشترین آسیب‌های بشر در زندگی به دلیل فراموشی‌های اوست، نه به جهت انكارهایش. 🔺 امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه اجازه نمی‌دهند عمر ما به غفلت سپری شود، اگر كسی كسب توشه حیات ابدی را فراموش كرده و یا اگر از خاطر برده باشد كه در عرصه بندگی وظایفی خاص به عهده دارد كه نباید نسبت به آنها مسامحه و سهل‌انگاری نماید،حضرت این امور را به او یادآوری می‌نمایند. و اگر اطرافیانش حقوقی بر عهده او دارند كه مورد غفلت و نسیان قرار گرفته، امام زمان عچل‌الله‌تعالی‌فرجه اجازه نمی‌دهند این حقوق نادیده گرفته شود و فراموش گردد. 🔺امام مذكِّر است و هر لحظه به هر خواهانی یادآوری می‌كنند كه چه وظایف و حقوقی بر عهده دارد و به سوی چه مقصدی بايد رهسپار شود. ✨ تـو پـای به راه در نِـه و هیـچ مپـرس ✨ خـود راه بگویـدت که چون بـاید رفت 🔺امام زمان عچل‌الله‌تعالی‌فرجه مصداق «يَا مَنْ‏ لا يَخْفى‏ عَلَيْهِ‏ شَيْ‏ء» بوده و هیچ چیز از ایشان پنهان نمی‌ماند. 🔺اگر كوچك‌ترین ابراز ارادت و محبّتی به حضرت داشته باشیم، اگر توجه قلبی، زبانی یا عملی به امام نشان دهیم، یا برای سلامتی‌ ایشان صدقه‌ای بپردازیم، به همه آنها عنایت داشته و هر یك را مورد توجه قرار می‌‌دهند. ✨ دلا! در عاشـقی ثابـت قـدم بـاش ✨ کـه در ایـن ره نباشـد کار بی اجر @entezar_ma313
در دعای زمان غیبت امام زمان علیه السلام می‌خوانیم: بارالها! به واسطهﯼ غیبت طولانیش و بی خبری ما از او، یقین ما را سلب مکن... و یاد، انتظار، ایمان، و قوّتِ ما را در ظهورش، و دعا و درود ما را بر او از خاطرمان مبر... تا آن که طول غیبت ما را نا اُمید نسازد و ما در این باب مانند یقینِ ما در مورد قیام رسولت - که درود و رحمتت بر او باد - قرار بده. 📚کمال الدین: ۵۱۲ ح ۴۳ @entezar_ma313
از پیامبر خدا در کتاب کنزالاعمال، حدیث ۲۹۰۳۲۴ روایت شده است که فرمود : در آخرالزمان دغل بازان و فریبکارانی بیایند که حدیث هایی نو و روایت هایی جدید از دین بر شما بخوانند، انچنان که نه شما و نه پدرانتان چنین حدیث هایی نشنیده باشید. پس دوری گزینید از آنها. مبدا به دام تزویر و فریب شان بیافتید . از علی بن ابی طالب(ع) درباه آخرالزمان پرسیده شد : آیا در آن زمان مومنانی وجود دارند؟ فرمود: آری . باز پرسیده شد: آیا از ایمان آنان بر اثر فتنه ها چیزی کاسته می شود؟ فرمود: نه ، مگر آن مقدار که قطرات باران از سنگ خارا بکاهد اما آنان در رنج بسر برند. امیرالمونین (ع) فرمود : زمانی بر مردم بیاید که مقرب نباشد جز به ، و جالب شمرده نشود جز فاجر بودن ، و تحقیر نشوند جز افراد با انصاف، در آن زمان دستگیری مستمندان زیان بشمار آید و صله رحم لطف وبزرگواری بشمار آید . (نهج البلاغه،حکمت ۱۰۲) امام سجاد(ع) فرمود : چون خداوند می دانست در آخرالزمان اهل فکر دقیق النظر خواهند آمد، از این جهت قل هوالله و احد و آیاتی از سوره حدید نازل کرد. (بحار ۶۰/۱۸ ) بر شما باد که همچون بادیه نشینان و زنان دینداری کنید امام صادق(ع) فرمود : چون قائم ما قیام کند خداوند انچنان نیرویی به چشم و گوش پیروانش داده که به پیک و پیام اور نیازی نداشته باشند و به هرکجای جهان که باشند امام خود را ببینند و سخنش را بشنوند.(بحار ۳۶/۴۵ ) پیامبر (ص) فرمود : « این دین مدام برپا خواهد ماند و گروهی از مسلمانان از آن دفاع کنند و در کنار ان بجنگند تا قیامت بپا شود » و فرمود « در هر عصر و زمانی گروهی از امتم مدافع احکام خدا باشند و از مخالفان باکی نداشته باشند » (کنزالاعمال حدیث۳۴۴۹۹و۳۴۵۰۰) ⬅️ در جای دیگری فرمودند: « چون در اخرالزمان دینتان دستخوش افکار گوناگون گردد، بر شما باد که همچون بادیه نشینان و زنان دینداری کنید که به دل هایشان دیندارند و دین انها از الایش به افکار مصون ماند. 📚 بحار ۵۲/۱۱۱ @entezar_ma313
امام صادق عليه السلام: كسى كه مايل است جزء ياران حضرت مهدى(عج) قرار گيرد بايد منتظر باشد و اعمال و رفتارش در حال انتظار با تقوى و اخلاق نيكو توأم گردد 📚بحارالأنوار، ج 52، ص 140
چرا احمدالحسن یمانی؟ ✍ بین مدعیان دروغین مهدویت که تعدادشان نیز کم نیست، احمد الحسن بصری از هیچ ادعایی دریغ نکرده و تقریباً تمام امورات الهی و مقدسات دین را به نام خود تمام کرده و تاکنون بیشترین ادعاهای مهدویت را به نام خود رقم زده است. این فرقه را بررسی نمودیم زیرا طبق نظر پژوهشگران، دو احتمال در خصوص آیندهٔ این فرقه پیش‌بینی شده است: 1⃣ به سبب حمایت‌های اسرائیل و آمریکا از وی، ممکن است به کمک جریان‌های داعش و بعث و القاعده و ... که در عراق فعال هستند، دست به عملیات نظامی گسترده‌ای علیه مراجع و شیعیان بزنند. احمد الحسن اعلام کرده که قائم آل محمد است و بر اساس این ادعا، خونریزی و انتقام از مخالفانش را به پیروانش القا نموده تا به محض اینکه به قدرتی برسند، به این القاها عمل کنند. 2⃣ این که این جریان به شخص احمدالحسن ختم نمی‌شود و طبق بیانیه‌های او اولین مهدی از دوازده مهدی موعود در ادعایش است، در نتیجه در آیندهٔ نه چندان دور از مهدی‌های بعد از خودش رونمایی و جریان انحرافی‌اش را تثبیت می‌کند. @entezar_ma313
🌷امام مهدی شناسی ۱۱۸۹🌷 ☀️نورانیت امام☀️ 🔷‌تشهد و سلام، آخرین مرحله نماز 💠تشهد آخرین مرحله نماز است که نمازگزار عقاید خویش را به وحدانیت پروردگار و نبوت، که باولایت ممزوج است، بیان می‌کند. 💠پیرو کلام شگفت انگیز حضرت که فرمود «نماز ما هستیم»، صورت ولایت را در تشهد نیز می‌توان دید وقتی مؤمن به حالت تشهد مینشیند، به یاد یوم العرض علی الله می‌افتد که در مقام حساب برآمده و کتاب اعمالش باز و در مقابل وی قرار داده شده. 💠حضرت رسول (صلی الله علیه وآله) فرمودند: « إن الصلاة شبیه بأخوال یوم القیامة...... و التشهد شبیه بالجلوس بین یدی رب العالمین ». «نماز همچون حالات روز قیامت است... تشهد مانند نشستن در مقابل پروردگار عالمیان است. » 💠کتابی که باید همه حسنات و سیئات آن در مقابل وجود اقدس والای امام المتقین، حضرت امیرالمؤمنین، علی (علیه السلام)، موازنه و محاسبه گردد. «والله الذی أنزل الکتاب بالحق و المیزان وما یدریک لعل الساعة قریب». «خدا همان کسی است که کتاب و وسیله سنجش میزان] را فرود آورد. و تو چه میدانی؟ شاید رستاخیز نزدیک باشد». 💠حضرت امام رضا (علیه السلام) می‌فرمایند:مقصود از میزان، امیرالمؤمنین (علیه السلام) و ائمه معصومین (علیهم السلام) می‌باشند که پروردگار،آن‌ها را برای خلایق منصوب کرده است». 💠تشهد با حمد و شهادت به یگانگی خداوند شروع شده و در ادامه، شهادت به رسالت پیامبر می‌آید. از آن جا که در آخرین اعلان بزرگ و همگانی، رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) یا فرمودند: «من کنت مولاه فهذا علی مولاة» لذا شهادت به ولایت پیامبر، همان شهادت به ولایت حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) است و در واقع، ولایت امیرالمومنین (علیه السلام) در تشهد مستتر است. 💠با این تجسم می‌توان یادآور جلالت و عظمت و سلطنت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) در قیامت شد. در برابر آن عظمت، اظهار عجز خواهیم نمود و به زانو در می‌آییم و تاب مقاومت در برابر بزرگی سلطنت ایشان را نداریم. 💠آری، آن گاه که وجود مبارک حضرتش در محشر با جلال و شکوهی بی نظیر بر منبر «وسیله» می‌نشیند و لوای حمد به دست مبارکش برافراشته می‌شود، همه خلایق از اولین تا آخرین در برابر آن منبر به حالت تشهد (جاثیه) در می‌آیند و همگان به حالت خضوع و خشوع، سرها را پایین انداخته و به دامنهای پر از معصیت و غفلت خود نگاه می‌کنند و از شرم و حیا و از شدت سختی محاسبه، جرأت بالا آوردن سر را ندارند. در فرازی از دعای هر روز ماه رجب چنین می‌خوانیم: «یا من عنت الوجوه لهیبته وخضعت الرقاب لجلالته و وجلت القلوب من خیفته». «ای کسی که چهره‌ها از هیبتت به زیر است و گردنها در مقابل بزرگی ات خمیده و خاشع است و دل‌ها از خوف تو ترسان است». ظهور هیبت الهی در قیامت از وجود مقدس خلیفه الهی حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) آن قدرذپرشکوه و سنگین است که قرآن می‌فرماید:«خشعت الأصوات للرحمن فلا تسمع إلا همسا»(سوره مبارکه طه ۱۰۸) «صداها برای خدای رحمن خاشع می‌شود؛پس نمیشنوی جز صدای نفس ها». 💠حضرت امام باقر (علیه السلام) در ذیل همین آیه می‌فرمایند: «روز قیامت تمام خلایق را برهنه و عریان در صحرای وسیعی گردآورند. به قدری در صحرای محشر ازدحام می‌شود که عرق بسیار خواهند ریخت و مدت پنجاه سال توقف و درنگ می‌نمایند.. پس چه بسیار زن ومرد گریان فریاد برآرند که ای محمد (صلی الله علیه وآله)، به فریاد ما برس». گردهمایی محشر با تمام ابعادش بر دوستداران اهل البیت (عیلهم السلام) واقع می‌شود؛ ولی در نهایت به خاطر محبت به محمد و آل محمد (علیهم السلام) مورد عفو قرار می‌گیرند. ‌📚معرفت به نورانیت امام عصر (عجل الله فرجه) ✍محمد تقی تقی پور @entezar_ma313
🖼 🔺 نیاز به امام 👤 استاد : 🚰 مردم نیاز به امام دارند مانند اینکه نیاز به آب دارند. نیاز فرد به امام و اهل بیت مانند نیاز تشنه به آب است. تعبیر قرآن درباره امام عصر «ماء مَعین» یعنی آب گوارا است. ذاتِ آب، تشنگی را برطرف می‌کند و ذات اهل بیت عصمت ایشان است. 📚 سخنرانی؛ ضرورت طرح مباحث مهدویت (۷ آذر ۹۶ _ مشهد) @entezar_ma313
من محتاجم یا او؟ ❓چرا باید برای سلامتی امام زمان دعا کنیم، در حالی که خدا اراده کرده است ایشان تا زمان ظهور زنده باشند؟ 🔰 در جواب باید گفت امام زمان هم انسان هستند و همانند دیگر انسان‌ها و سایر معصومین دچار بیماری می‌شوند. فراموش نکنیم که تحقق اراده‌ و مشیّت الهی، همواره با «اسباب و وسیله» انجام می‌گیرد و دعا یکی از مهمترین وسیله‌هاست. همچنین آنچه که ارادهٔ الهی بر آن صورت گرفته حفظ جان حضرت از مرگ است و این تناقضی با بیماری جسمی حضرت ندارد. 🤲 این دعا کردن برای فرج و سلامتی امام، آثار فراوانی هم دارد که در ادامه به دو مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم: 1⃣ ما با دعا حضرت را یاد می‌کنیم و علاقه و محبت خود را به ایشان نشان می‌دهیم. امام نیز این محبت ما را بی‌پاسخ نمی‌گذارند و به جبران آن برای ما دعا می‌کنند. 2⃣ دعای همیشگی برای امام یعنی حضرت برایمان اهمیت دارد و مهم بودن امام برای ما باعث می‌شود کاری که سبب ناراحتی ایشان می‌شود را انجام ‌ندهیم. 🔅 پس اگر دقت کنیم می‌بینیم که فایدهٔ دعا برای ایشان، بیشتر متوجه خود ماست و در واقع این ماییم که محتاجیم. ۳۴ @entezar_ma313
امام رضا علیه السلام : متناسب با فهم و درک مردم با آنان سخن بگو، از بازگویی مطالبی که، در فهم و استعداد آن‌ها نیست خودداری کن. 📚تهذیب الاحکام، ج ۸، ص ۴۰
قوت عجیب شیعیان در زمان ظهور! 👤 شيخ مفيد در كتاب اختصاص از حضرت صادق (علیه‌السلام) روايت ميكند كه فرمود: 🌸 شيعيان در قائم روى زمين و حكمران آن ميباشند. بهر مردى از آنها چهل مرد داده مى شود سپس فرمود: 💚 امام محمد باقر فرمود: از قيام قائم وحشت دشمنان در دل شيعيان ما جاى ميگيرد. 🌼 وقتى قائم ما ظاهر گشت، و مهدى ما خروج كرد، هر يك از آنها از دليرتر و از نيزه چابك ترند، بطورى كه دشمن ما را زير پاهاى خود له ميكنند و با دست بقتل مى رسانند. 💜 یا صاحب الزمان ادرکنا یا صاحب الزمان اغثنی 📚کتاب اختصاص ص۲۶ @entezar_ma313
🌷امام مهدی شناسی ۱۱۹۰🌷 ☀️نورانیت امام☀️ 💠‌درک فضایل ائمه اطهار (علیهم السلام) در حیطه فهم بشری نیست و هیچ کسی؛ حتی پیامبران الهی نیز نمی توانند آنها را درک و تحمل نمایند. 💠حضرت امام صادق (علیه السلام) فرمود: «إن من حدیثنا ما لا یحتمله ملک مقرب و لا نبی مرسل ولا عبد مؤمن» «قسمتی از احادیث ما حقایقی است که فرشته مقرب و پیامبر مرسل و بنده مؤمن هم توان حملش را ندارد». 💠راوی پرسید چه کسی متحمل آن است؟ فرمود: « نحن نحتمله» «فقط ما (ائمه) حامل آن هستیم و اسراری (خاص برای خود ما خاندان است) » 💠در مرتبه پایین تر، فقط آن شیعیان خاص، که نخستین آنها پیامبران اولوالعزم هستند، به اندازه فهم خود توانستند مقامات این انوار الهی را درک کنند. آنها برای چنین لحظه‌هایی در قیامت گریه‌ها می‌کردند؛ چون ایشان می‌فهمیدند که مسئله عرض اعمال و عقیده بر خدا چگونه است و چه کسی می‌تواند متحمل شود؟ 💠کدامین شخص فکر می‌کند به راحتی می‌تواند از این موازنه، سربلند و کامیاب خارج شود هیچ کس نمی تواند، مگر به برکت شفاعت آل الله. 💠آن جاست که معرفت و محبت امروز ما در آن لحظات دهشتناک، نتیجه می‌دهد و این روایت شریف در آن روز تحقق می‌یابد: « معرفة آل محمد براءة من النار، وحب آل محمد جواز علی الصراط، والولایة لإل محمد أمان من العذاب ». «شناخت آل محمد (صلی الله علیه وآله) باعث رهایی از آتش است. دوستی آل محمد (صلی الله علیه وآله) گذرنامه عبور از صراط و پذیرش ولایت آل محمد (صلی الله علیه ایمنی بخش از هر گونه عذاب است». در آن روز خداوند متعال آن بزرگواران را بر اهل قیامت از اولین تا آخرین به گونه ای مسلط می‌کند که همه، سلطنت آنان را بر ظاهر و باطنشان احساس می‌کنند و ذره ای از ذرات وجودی خود را خالی از تصرف و سلطه ایشان نمی بینند. 💠در آن روز اراده این انوار مقدس در همه جا نفوذ کرده و همه خود را در نزد ایشان کوچک شمرده و هیچ کس توان اعتراض و راه فراری ندارد. «و لا یمک الفرار من حکومتک». « (خدایا)، فرار از حکومتت ممکن نیست». 💠در آن روز سلطنت خدا به دست سلاطین هستی، محمد و آل محمد (علیهم السلام)، عینیت می‌یابد. 💠حضرت موسی بن جعفر (علیه السلام) درباره آیه شریفه«إن إلینا إیاهم ثم إن علینا حسابهم»، فرمودند: «إن إلینا إیاب هذا الخلق و علینا حسابهم». «به راستی که بازگشت این خلق به سوی ما و حساب آنان بر ما است». 💠حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) فرمودند: « أنا المحاسب للخلق». من حسابدار خلق هستم». 💠از ابن عباس نقل شده است که: «أن الله یوم القیامة... یولی علیا حساب الخلائق أجمعین». «خداوند در روز قیامت حساب همه خلائق را به امیرالمومنین (علیه السلام) واگذار می‌نماید». 💠آن جاست که خدای تعالی امر می‌فرماید که یا علی (علیه السلام)، بهشت و دوزخ در فرمان توست. حضرتش هم به دوزخ امر می‌کند: «خذی هذا عدوی». «بگیر این را! این دشمن من است». گاه امر می‌فرمایند: «ذری هذا ولیی». «واگذار این را! از دوستان من است». 💠بدیهی است که هم اکنون نیز همان سلطنت و تصرف موجود است و هیچ امری از سلطنت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برای خارج نیست، زیرا ایشان مصدر همان سلطنت الهی هستند. 💠پلکی به هم نمی خورد و برگی از درختی نمی افتد مگر به اراده امام عصر (علیه السلام). زیرا اراده ایشان به مشیت حق متصل است. 💠خوشا به حال آن محبی که کارگزار و خادم این سلطنت عظیم الهی می‌گردد و با تلاش در راستای تقویت این تحب و معرفت به نورانیت و عمل به کردار نیکو قدم بر می‌دارد و نام خود را جزو خدمتگذاران این دستگاه ثبت می‌کند و یاد امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را در جامعه نشر می‌دهد. 💠این گونه افراد، به خاطر تلاش برای نشر فضایل ائمه اطهار (علیهم السلام)، از شفاعت ایشان بهره مند خواهند شد و وحشت و دلهره ای از حوادث روزگار و هول قیامت نخواهند داشت. «ألا إن أولیاء الله لا خوف علیهم ولا هم یحزنون».(سوره یونس ۶۲) «آگاه باشید! همانا بر اولیاء خدا ترسی نیست و آنان محزون نیستند». 💠آنان به آرامش و آسودگی ابدی دست خواهند یافت و به یک نگاه پدرانه امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) به راحتی برای همیشه به بهشت جاودانه خواهند رسید. ‌📚معرفت به نورانیت امام عصر (عجل الله فرجه) ✍محمد تقی تقی پور @entezar_ma313
زمین در تب است؛ زمان تاب ندارد. گویا می‌خواهد هر چه سریع‌تر خودش را به تو برساند. 🌅 خورشید هر غروبش را به امید طلوعِ دیدار تو پشت سر می‌گذارد و ماه هر شب به شوق استقبال از تو ستاره ها را با خود می‌آورد. 💢 ما را چه شده است که هنوز احساس نبودنت را میزبان نیستیم؟ 📎 @entezar_ma313
✦ ‌ ‌ اللهم اکشف هذه غمةعن هذه الأُمة مثل باران بهار، ناگهانی و بی مقدمه... نه اصلا شبیه باران وسط مرداد تفتیده ؛ معجزه کن! 💫 ما بیدار بشو نیستیم؛ هم درد داریم، هم درمان میدانیم، اما مسخ بازی دنیا شده‌ایم... معجزه کن، خدای ایل معجزه‌ها! @entezar_ma313
✅ اهمیت غسل جمعه در کلام معصومین علیهم‌السلام رسول_خدا در وصیّتی به امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیهما فرمودند: 🌿 «ای علی! بر مردم لازم است که هفته‌ای یکبار غسل کنند؛ پس در هر جمعه غسل كن، حتّى اگر لازم شود خوراک روزانه‌ات را بفروشی و برای غسل خرج کنی! زیرا هیچ عمل مستحبّی بالاتر از غسل جمعه نیست.» [۱] امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمودند: 🍃 «دوست ندارم کسی غسل جمعه را ترک کند، مگر به خاطر عذر یا مانعی.» [۲] امام_صادق علیه‌السلام فرمودند: 🌿 «غسل جمعه، پاک كننده و كفّاره گناهان مرتکب شده‌ی مؤمن بین دو جمعه است.» [۳] همچنین فرمودند: 🍃 «غسل جمعه را جز فاسق ترک نمی‌کند! و هر که غسل جمعه از او فوت شد، قضای آن را روز شنبه به جای آورد.» [۴] 📚 منابع: [۱] جمال الأسبوع، ص۳۶۶ [۲] جعفریات، ص۴۵ [۳] من لایحضره الفقیه، ج۱، ص۱۱۲ [۴] بحار الانوار، ج۷۸، ص۱۲۹ 📝 بنابر نظر اغلب فقهاء شیعه، وقت اداء غسل_جمعه، از اذان صبح تا غروب آفتاب روز جمعه است و پس از آن‌ از اذان صبح تا غروب آفتاب روز شنبه به نیّت قضاء انجام می‌شود؛ و وقت فضیلت آن، نزدیک ظهر جمعه است. @entezar_ma313