eitaa logo
رسانه‌ی انتظار پویا
272 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
2.9هزار ویدیو
57 فایل
گࢪوه‌رسانه‌ای‌تشکل‌انتظاࢪپویـٰاتقدیم‌میکند: ⬅️ تولیدکننده‌ی: 🏃‍♂انیمیشن‌سه‌بعدی 🎞 تدوین‌فیلم 🎨 طراحی‌گرافیک 🎼میکس‌صوتی ▪️ارتباط‌باادمین↡ @Ad_resaneh ▪️📞نمونه تولیدات رسانه‌ای↡ @pooyamedia_ir *در دیگرپیام‌رسان‌های↡ https://zil.ink/entezarpooya.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
‼️ ! 🔷 را تحریم و را تقدیم تان می کنند! ❌ این یعنی جان ایرانی برایشان مهم نیست، اما خراب کردن ذهن و پرت کردن حواس ایرانی برای رسیدن به اهدافشان، خیلی مهم است!! ⁉️ واقعاً چطور بعضی ها فکر میکنند و اذنابش خیرخواه و دلسوز آنهایند؟! 🔺باید به این دسته آدم های ساده لوح گفت: اگر دین و اعتقادی ندارید اشکالی ندارد، حداقل باشید... ‌‌‌‌💠 رسانه ی انتظار پویا 🆔 @entezarpooya
🔰 | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر علمی ۱۴۰۱/۰۷/۲۷ 💠درباره نخبگان 💎نخبه یکی از مهم‌ترین ثروتهای انسانی کشور است. 📊یک رکنِ مهمّ پیشرفتِ کشور، دانشگاه و در دانشگاه هم عمدتاً نخبگان علمی هستند. 📌دانشگاه یکی از بزرگ‌ترین موانع در مقابل سلطه‌ی استکبار است. 👨‍🎓عناصر ایجاد نخبگی: 📍استعداد و فکر خدادادی 📍همّت و تلاش 📍هدایت و توفیق الهی 📚زمینه‌های نخبه‌پروری پس از پیروزی انقلاب اسلامی: 👈توسعه‌ی دانشگاه‌ها 👈گسترش دامنه‌ی دانشگاهی؛ چه دانشجو، چه استاد 👈توسعه‌ی علم و پژوهش 💪در هر مسئله‌ای که دانشمندان ما ورود کردند و متمرکز شدند، کاری کردند که در محافل علمیِ جهان مورد تحسین واقع شد [مانند]: 🔸تحقیقات و دستاوردهای پژوهشگاه رویان 🔹پیشرفت در بیوشیمی و دست یافتن به کرسی یونسکو در این رشته 🔸پرتاب ماهواره به فضا 🔹ساخت ربات‌های انسان‌نما در دانشگاه تهران 🔸دستاوردهای بنیادین در صنعت هسته‌ای 🔹ساخت تجهیزات پیشرفته‌ی موشکی و پهپادی 🔸ساخت واکسن‌های پیچیده، بخصوص واکسن کرونا ❇️نخبه به عنوان یک توصیف ارزشی، آن انسانِ صاحب استعدادِ پُرکارِ پُرتلاشی است که از هدایت الهی بهره گرفته باشد. 💠انتظارات از نخبگان ♦️به‌کارگیری توانایی و ظرفیّت شخصی برای حلّ مشکلات کشور ♦️عدم غفلت از توانایی‌های خود و ظرفیّتهای کشور ♦️عدم غفلت در برابر دشمن 💠انتظارات از دستگاه‌ها در قبال نخبگان ✅در یک کلمه: از دستگاه‌ها توقّع داریم که از نخبگان حمایت کنند. ✖️حمایت همیشه به معنای پول دادن نیست. ⭕️حمایت [باید]: 📌عاقلانه 📌بخردانه 📌با توجّه به جوانب گوناگون باشد. 1️⃣این دو توقّع را برآورده کنیم برای [نخبگان]: ⭕️[ایجاد] اشتغالِ مناسب با دانش[آنها] ⭕️[ایجاد] امکان ادامه‌ی تحقیقات [و] ارتباط با مراکز علمی دنیا ♻️در این زمینه هر چه خرج کنیم، این هزینه نیست، سرمایه‌گذاری است. 🔍در مورد ارتباط با مراکز علمی دنیا هم وزارت خارجه میتواند فعّال باشد. 2️⃣تغییر شاخص ارزیابی نخبگی از مقالات به حلّ مسئله برای دستگاه‌های ذی‌ربط 3️⃣ نشان دادن افق روشن به نخبگان 🔻هم استاد، 🔻هم مدیران آموزش عالی، 🔻هم فعّالانی که در رسانه‌ها کار میکنند، 🔻چه صاحبان صنایع و شرکتهای دانش‌بنیان، 👈فضا را فضای شوق‌انگیزی برای نخبه‌ها قرار بدهند. 🚨امروز ناامید کردن نخبه‌ها و بی‌آینده نشان دادن نخبه‌ها به نظر من بخشی از جنگ نرم دشمن است. 🏷درباره‌ تصحیح افق دید 📡از اوایل انقلاب اسلامی، غربی‌ها در تبلیغاتشان این جور وانمود میکردند که نظام جمهوری اسلامیِ بر اثر انقلاب به‌وجودآمده، رو به زوال است. 🗣یک عدّه‌ای هم متأسّفانه در داخل ــ حالا یا از روی غفلت، بعضی‌ها هم از روی بدخواهی ــ همین را ترویج میکردند. ☝️آنچه به نظر من در این زمینه ما بایستی نگاه کنیم، این است که ببینیم تحلیلمان از اوضاع چیست؟ 🔻دو نظامِ تحلیلی از اوضاع کشور: 1️⃣همراهی با هنجارهای همه‌گیر و سلطه‌گر جهانی 👈آن کسانی که این تحلیل را میکنند، دیگران را متوهّم تصوّر میکنند! 2️⃣تحلیل انقلاب 👈این تحلیل، واقعیّات را میبیند؛ 🔺نه فقط واقعیّات خوب را، [بلکه] واقعیّات بد را هم میبیند. ⏫با گذشت چهار دهه میتوان فهمید که کدام یک از این دو تحلیل، واقع‌بینانه است؛ ✖️تحلیل غرب‌گراها و غربی‌ها واقع‌بینانه است، و ما متوهّمیم؛ ✅یا نه، تحلیل انقلاب واقع‌بینانه است، آنها متوهّمند. 👌نخبه‌های بزرگ، معتقد به انقلاب،‌ معتقد به این راه، در حال تلاش و جدّیّت، 🔻بعد از گذشت چهار دهه و بعد از این همه دشمنی و بعد از این همه تبلیغات؛ ✔️دلیل بهتری از این وجود دارد برای اینکه نشان بدهد آن تحلیل، تحلیل غلطی است و تحلیل درست، تحلیل انقلاب است؟ 🍀پروردگارا! ما را در راه خودت ثابت‌قدم بدار. پروردگارا! ما را با هدایت خودت و با توفیق خودت به راه راست، در حرکت کامل دربیاور. پروردگارا! دشمنان ملّت ایران را منکوب و مغلوب ملّت ایران کن.
بیانات رهبر انقلاب در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر تحصیلی - Khamenei.ir.mp3
25.1M
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر تحصیلی. ۱۴۰۱/۷/۲۷ 🏷 ‌‌‌‌💠 رسانه ی انتظار پویا 🆔 @entezarpooya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️تحلیل آیت‌الله میرباقری از نوع موضع‌گیری رهبر معظم انقلاب در‌قبال حوادث‌اخیر؛ با تکیه بر علوم‌شناختی و جنگ‌شناختی 📍در دورۀ نیروهای خودی را علیه خودمان بکارگیری می‌کنند 📍انقلاب اسلامی از دورۀ جنگ‌های نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک عبور کرده 📍جنگ شناختی با استفاده از ، آخرین مرحلۀ درگیری ما با غرب است 📍با استفاده از امپراطوری رسانه‌ای، قصد تصرف در نظام محاسباتی افراد و سربازگیری دارند #⃣ ‌‌‌‌💠 رسانه ی انتظار پویا 🆔 @entezarpooya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این ویدئو را ببینید تا بفهمید چرا غرب به انحاء و اشکال مختلف و با تمام امکانات به دنبال بدنام کردن اسلام است؟ ⭕️ آیا نظم نوین جهانی بر وفق مراد کشورهای سلطه‌گر پیش می‌رود؟ حتما این کلیپ آرام‌بخش و امید‌آفرین رو تا آخر ببینید و منتشر کنید ‌‌‌‌💠 رسانه ی انتظار پویا 🆔 @entezarpooya
🖼 اطلاع‌نگاشت | مایه‌ آبروی ایران ☝️ مروری بر چند دستاورد علمی برجسته‌ی دانشمندان و نخبگان ایرانی 🔺️ رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر علمی ۱۴۰۱/۷/۲۷ با بیان این موضوع که «نخبگان دانشگاهی ما مایه‌ی آبروی ایران شدند.» به برخی نمونه‌های ورود و تمرکز و پیشرفت دانشمندان ایرانی که منجر به تحسین محافل علمی جهان شده اشاره کردند که در این اطلاع‌نگاشت مرور می‌شود. 📥 نسخه قابل چاپ👇 https://khl.ink/f/51196 🆔 @khamenei_ir
❤️ قدر نخبگان را میدانم 🔺 عبارات مهم رهبر انقلاب اسلامی در . ۱۴۰۱/۰۷/۲۷ 🔍 متن کامل بیانات👇 https://khl.ink/f/51184 🆔 @khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | نخبه ایرانی روایتی از بغض تا تغییر لهجه 🔺 مروری بر دیدار نخبگان و استعدادهای برتر تحصیلی با رهبر انقلاب 📥 سایر کیفیتها👇 https://khl.ink/f/51198 🆔 @khamenei_ir
شکر خدا را کھ در پناھ ِ[حسینم] عالم از این خوب‌تر پـناھ ندارد . . . 🌹السلام علی الحسین 🌹و علی علی بن الحسین 🌹و علی اولاد الحسین 🌹و علی اصحاب الحسین 💠گروه رسانه ای انتظار پویا 🆔 @entezarpooya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | قدرت علم 💪 اگه پنجه قوی نداشته باشین، دست‌تون رو می‌پیچونن! 🍃 📖 💫 نو+جوان ؛ انرژی امید ابتکار 🌱 @Nojavan_Khamenei
🔰امام جعفرصادق علیه‌السلام: ✍المُنتَظِرُ لِلثّانی عَشَر كَالشّاهِرِ سَیفَهُ بَینَ یدَی رُسولِ الله صلی‌الله علیه و آله یذُبُّ عَنهُ. 🔴کسی که در انتظار امام دوازدهمین خود به سر می‌برد همانند کسی است که در رکاب رسول خدا صلی‌الله علیه و آله شمشیر کشیده و از آن حضرت دفاع می‌نماید. 📚کمال‌الدین، ص ٦٤٧ ‌‌‌‌💠 رسانه ی انتظار پویا 🆔 @entezarpooya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
DoaNodbeh-950210 (2).mp3
47.04M
🤲 قرائت دعای پرفیض 🎙 بانوای : حاج میثم مطیعی 📆 جمعه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ 🕌 مسـجد شهید بهشتی 👈 گنجینـه صوتی دعای ندبه : Meysammotiee.ir/media/250@MeysamMotiee
✳️ شیوه‌های رایج دشمن، در بر اساس آیات قرآن 🔻 دشمنان اسلام، در جنگ شناختی (نرم) از روش‌های زیادی استفاده می‌کنند که چند موردِ شایع و مهم را می‌شماریم: 1️⃣ تضعیف رهبران الهی: نظر به نقش بسیار بالای رهبری در هدایت و مدیریت جامعه، دشمنان همواره در صدد حذف یا تضعیف رهبری الهی (معصومین و جانشینانشان) بوده‌اند. 2️⃣ پخش شایعات: مثلاً شایعه شهادت نبی مکرم (ص) در جنگ احد (آل‌عمران/۱۴۴). 3️⃣ تکذیب حقایق: کفار و مشرکین، حقایقِ وحیانی را تکذیب میکنند، یعنی انکار حقایق، دروغ دانستن آیات خدا و متهم کردن پیامبران به دروغ‌گویی (آل‌عمران/۱۸۴). 4️⃣ دروغ‌گویی و نشر اکاذیب (شعراء/۲۲۳ و...) 5️⃣ القاء خوف و وحشت در جامعه (آل عمران/۱۴۴). 6️⃣ و... ✍🏻علی‌اکبر صیدی ‌‌‌‌💠 رسانه ی انتظار پویا 🆔 @entezarpooya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 داعش در ایران! 🔸داستان‌هایی باورنکردنی اما واقعی از کومله، کسانی که حتی در مقابل مردم و هم قومی‌های خودشون هم بویی از رحم نبردن! ⚠️ هشدار؛ حاوی تصاویر و محتوای دلخراش ‌‌‌‌💠 رسانه ی انتظار پویا 🆔 @entezarpooya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚨 بسیاری از مشکلات گذشته راهکار داشته اما به آن نپرداختند... 🔻 رهبر انقلاب، روز گذشته: بسیاری از مشکلات ما در این سالهای گذشته، بوده؛ راهکار وجود داشته، [امّا] مدیریّتها به آن راهکار نپرداختند. حالا امیدواریم که این دولت فعلی ان‌شاءالله با جدّیّت دنبال کند، که نشانه‌هایش دارد دیده میشود. ۱۴۰۱/۷/۲۷ 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 | چرا در ایران نیست؟ ⁉️ ۴۰ سال زندانی برای دارنده ۵ مدال المپیک! ‼️ اخراج بازیگر جنگ ستارگان و سومین زن بوکسور دنیا به جرم توئیت انتقادی! ⁉️ سرنوشت کارگردانی که گفت اسرائیل موی دماغ است... ‼️ ۱۲ هزار دلار جریمه در نتیجه خط افتادن روی پرچم همجنس بازان! ⁉️ حذف درس داستایوفسکی در ایتالیا به جرم روسی بودن! ⁉️ سرنوشت کسی که صنعت را لو داد! _____________________________ 🔹برشی از سخنرانی 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Shab07Rajab1399[04] (1).mp3
4.68M
💠 با امام زمان (عج) ▫️جمعه ها دارن میگذرن ... (زمینه) 🎙 بانوای: حاج میثم مطیعی 🔹 ویژه 👈 مشاهده متن : Meysammotiee.ir/post/2298@MeysamMotiee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بدون تعارف با روحانی جهادی که بعد از اعتراض به کشیدن چادر از سر زنان در خیابان پیروزی، اغتشاشگران جمجمه او را خُرد کردند! ‌‌‌‌💠 رسانه ی انتظار پویا 🆔 @entezarpooya
🌺 امیرالمومنین امام علی (علیه‌السلام): 💥ما أعمال البرّ كلّها و الجهاد فى سبيل الله، عند الامر بالمعروف و النهى عن المنكر، الا كنفثة فى بحر لُجّى. 🌗تمامى اعمال و كارهاى نيك، حتى جهاد در راه خدا، در برابر امر به معروف و نهى از منكر، مانند قطره اى در مقابل يك درياى بزرگ و پهناور است. 📘، ‌‌‌‌💠 رسانه ی انتظار پویا 🆔 @entezarpooya
گفت ⬅ امام خامنه‌ای در تاریخ ۱۳۹۵/۸/۱۹، در جمع مدیرانِ قرب بقیة‌الله سپاه نکاتی را فرموده‌اند که می‌خواستم راهبرد شما را در اجرای این نکات بدانم... گفتم ➡ این متن اگر با دقت نقل شده باشد، مخاطب‌ش عموم مردم نبوده‌اند؛ بااین‌حال نکاتی در زیر هر بخش از جملات ذکر می‌شود: ⬅1⃣ «فضای مجازی حقیقتاً قتل‌گاه جوانان و نوجوانان ما شده است» ➡1⃣ قطعاً و تمام کسانی که در تبدیل فضای مجازی به «قتل‌گاه» نقش ویژه‌ای ایفا کرده‌اند باید پاسخ‌گو باشند؛ لذا بررسی و رسیدگی به جرایم آن‌ها ضروری‌ست. ⬅2⃣ «الآن منطقه عظیمی از فضای مجازی در اختیار دشمن است و در آن فضا هرکاری دلش می‌خواهد می‌کند، انواع ضربه‌ها را در فضای مجازی دارند به ما می‌زنند. بایستی کارهای ابتکاری بکنید» ➡2⃣ یقیناً معنای کار ابتکاری این نیست که سازمان‌هایی که مأموریت، امکانات و بودجهٔ خاص دارند، تعداد کانال‌های‌شان را در شبکه‌های ضداجتماعی خارجی بیشتر کرده و یا از تله‌گرام به توییتر نقل مکان کنند! ⬅3⃣ «باید دشمن را از فضای مجازی کشور برانید و بتارانید. البته یک مقداری مربوط می‌شود به این‌که جلوی بعضی از این شبکه‌های اجتماعی گرفته شود، اینها درست است، این کارها را باید بکنند» ➡3⃣ برای راندن و تاراندن دشمن از فضای مجازی کشور، یک‌سری اقدامات سلبی و ایجابی لازم است که در بیانیهٔ تأسیس جبههٔ انقلاب‌اسلامی در فضای‌مجازی آمده است و اجمالاً مصادیق آن عبارت‌ند از: ⚡ شناسایی، عزل، محاکمه و مجازات نفوذی‌ها ⚡ راه‌اندازی ⚡ فیلترینگ کامل شبکه‌های خارجی ⚡ اعمال QoS و تعرفهٔ ترجیحی بر روی پهنای‌باند به‌نیت تغییر مزیت شبکه به‌نفع محصولات داخلی ⚡ تقویت موتورهای جستجو، سرویس‌های تارنامه (ایمیل) و شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های اسلامی-ایرانی ⚡ مسدودسازی فوری فیلترشکن‌ها و محدودسازی فوریِ تمام پورت‌های رمز بر روی گیت‌وی (که باعث بالارفتن امنیت و کاهش امکان سوءاستفاده می‌شود) ⚡ رسیدن به استقلال در تمام هفت لایهٔ مخابراتی و... ⬅4⃣ «اما شما هم باید خیلی فعالیت کنید و بایستی یک تحول هوشمندانه‌ای در فضای مجازی انجام بگیرد.» ➡4⃣ تحول هوشمندانه، توأم با خلاقیت است و به یک ستاد فرماندهی هوشمند، متخصص، مُشرف و بصیر نیاز دارد. ⬅5⃣ «البته یک سوال از ما شد، اینکه آیا این جبهه مردمی انقلاب و این جبهه که راه انداخته شده، در شبکه‌های مجازی کنونی که برای دشمن است وارد بشوند یا نشوند❓به نظر بنده ورود هوشمندانه خیلی خوب است منتها حواس‌مان باشد، یعنی آدم‌هایی بروند، هیئت‌هایی وارد بشوند و کارهای دسته جمعی و اینها بکنند. که حکایتِ "شد غلامی که آب جو آرد/آب جو آمد و غلام ببرد" نشود. جوری باشد که واقعاً بتوانند اثرگذار باشند نه اثرپذیر. راهش هم این است که باید تهاجمی وارد بشوند، دفاعی وارد شوند و میدان را از دست دشمن خارج کنند.» ➡5⃣ برای ورود هوشمندانه و خارج‌کردن میدان از دست دشمن در زمان اشغال و نبرد، مقدماتی لازم است: ⚡ ابتدا باید عامهٔ مردم را فوراً از صحنهٔ نبرد دور کرد تا هم از آسیب‌ها مصون باشند، هم دشمن از آنها به عنوان سپرِ انسانی استفاده نکند. ⚡ در گام بعد باید نیروهای توان‌مند را گزینش کرد. ⚡ آموزش داد. (مقدماتی و تکمیلی) ⚡ تجهیز کرد. (اینترنت لازم، گوشی/رایانهٔ استریل!، امکانات نرم‌افزاری استتار، فریب، تکثیر و...) ⚡ افراد موردنظر را با نقشه و مأموریت مشخص و هویت تعریف شده (قائدتاً غیرحقیقی) به صحنهٔ نبرد اعزام کرد. ⚡ از عملیات‌ها به‌صورت دائم گزارش‌گیری کرده و نتیجهٔ بررسی صحنه در عملیات‌های بعدی اعمال شود. 👊 این عملیات‌ها باید قائدتاً باعث از بین رفتن یا حداقل بدنامی و عصبانیت دشمن شود. ⬅6⃣ «مردم را از تلگرام بی‌نیاز کنید و شبکه‌های ایرانی قدرتمند با تمام جذابیت‌های نمونهٔ خارجی طراحی کنید.» ➡6⃣ برای بی‌نیاز کردن مردم از تله‌گرام راه‌های زیر را پیشنهاد می‌کنیم: ⚡ انتقال فوری تمام کانال‌ها و گروه‌ها به نرم‌افزارهای داخلی ⚡ عدم ادامهٔ فعالیت و محتواگذاری در تله‌گرام ⚡ اعلام رسمی و خروج مؤثر خواص و عوام از تله‌گرام با صدور اطلاعیهٔ عمومی و حذف حساب از این بدافزار ⚡ راهنمایی اعضاء به نرم‌افزارهای داخلی ⚡ فیلترینگ کامل تله‌گرام 👊 تکمله! امام خامنه‌ای در هیچ‌کجای این فرمایشات 1⃣ به سایت‌های فیلتر شده از جمله توئیتر اشاره‌ای نکرده‌اند ولی در سه سخنرانی مستقیماً توئیتر را ابزار کودتای آمریکا در ایران معرفی کرده‌اند و در ۱۷ خرداد ۹۶ هم صراحتاً فرمودند: «بعضی‌ها چسبیده‌اند به فضای مجازی به توئیتر و مانند این‌ها، برای اینکه پیام‌های‌شان را برسانند، این فایده ندارد» 2⃣ مجوز تبلیغ، توزیع و آموزش عمومی استفاده از فیلترشکن نداده‌اند. 3⃣ و نفرمودند با هویت خود وارد زمین دشمن شوید. ✒ روح‌الله 🗓 مهر ۹۸ 🔗 momennasab.ir 🇮🇷 جبههٔ اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
🔻امراض ساختاری در مدرسه(۱): نسبت نظام آموزشی با سبک زندگی 🖋 مهدی جمشیدی ۱. نخستین اشکال ساختاری این است که مدرسه به یک «معبر بی‌ارزش» تبدیل شده است. دانش‌آموز، مدرسه را آشیانۀ خود نمی‌داند و به آن دلبسته نیست، بلکه آن را همچون یک «دالان تنگ» و «راهرو بی‌خاصیّت» تصوّر می‌کند که باید به‌ناچار، از آن بگذرد. مدرسه، «بی‌شأن» و «تهی‌مایه» شده است و دیگر موضوعیّتِ مستقل ندارد و مهم نیست. مدرسه از هر جهت، به خدمت دانشگاه درآمده است و هیچ فلسفه و غایتی در درون خود و برای خود ندارد. چنین نهادی، همچون مسافرخانه‌ای است که اصالت ندارد و محل قرار نیست. مدرسه باید همچون خانۀ دوّم باشد که در آن دانش‌آموز، احساس «استقرار» و «ثبات» کند و آن را از خویش بداند، نه این‌که از آن «گریزان» و به آن «بی‌وفا» و «بی‌تعلّق» باشد. دانشگاه و کنکور، همۀ ذهن دانش‌آموز را تصرّف کرده و مدرسه را از هویّتِ خویش‌بنیاد، تهی کرده است و ازاین‌رو، مدرسه در چشم دانش‌آموز، جلوه و شوکت و حرمتی ندارد. ۲. آفت دیگر، «زوال پرورش» در نظام آموزشی است. وقتی مدرسه به «خادم دانشگاه» فروکاهیده شد، و دانشگاه نیز به بستر کارسازِ معطوف به «ثروت» و «منزلت» تبدیل شد، «تربیت» و «اخلاق» و «هویّت» ، جملگی بی‌معنا و موهوم می‌شوند و نظام آموزشی، همچون کارخانۀ تولیدِ «کارگزارانِ نظریۀ توسعه»، عمل خواهد کرد. در جهان سنّت، نهاد علم و تعلیم به‌مثابه دریچه‌ای برای کشف «حقیقت» تلقّی می‌شد که باید به لحاظ جوهری، با «تزکیه» و «تربیت» نیز متّصل می‌شد، امّا در رویکرد تجدّدی، «پرورش» به حاشیه رفته و شاید منهدم شده است. مدرسه، «سکولار» و «بی‌طرف» و «بی‌تفاوت» شده و دیگر به «هدایت اخلاقی» و «سعادت معنوی» و «کمال ایمانی» نمی‌اندیشد. مدرسه‌، تنهاوتنها، محملی است برای آموزش‌دادن مجموعه‌ای از معلومات، که البتّه اغلب، مفید و کاربردی نیز نیستند و هیچ گرهی را نمی‌گشایند. پس نه‌فقط «پرورش» در کنار «آموزش» ننشسته و هم‌عرض و هم‌رتبۀ آن نیست، بلکه حتّی آموزش نیز، بی‌خاصیّت و غیرنافع شده است و دانش‌آموز میان این حجم انبوه از معلومات و زندگیِ واقعیِ خویش، ارتباط و پیوندی را احساس نمی‌کند. ۳. از طرف دیگر، مدرسه از «ساختارهای فرهنگی و هویّتیِ بومی» بریده و خویش‌بسنده شده است؛ چنان‌که با «مسجد» و «حوزه» و «هیأت» و «بسیج»، بیگانه است. مدرسه، مناسبات بیرونی ندارد و نمی‌کوشد از طریق «مددهای فرهنگیِ برون‌ساختاری»، ضعف‌های خود را جبران کند و خود را به معیارهای فرهنگیِ انقلاب، نزیک سازد. حتّی اگر مدرسه در وضعیّت مطلوب نیز باشد، باز محتاج هماهنگی و همگرایی با ساختارهای فرهنگیِ دینی است و باید نسبت «هم‌افزایانه» و «تکمیلی» با آنها برقرار نماید، امّا با وجود این‌که دچار «افول کارکردی» و «سکولاریسم» شده است، باز هم به بیرون از خود نظر نمی‌کند و کمک و مساعدت نمی‌طلبد. این بریدگی و انقطاع، دوسویه است؛ چنان‌که نه مدرسه به مسجد اعتنا دارد و نه مسجد به مدرسه. دو نهاد مستقل و بیگانه، در یک محله هستند و هر یک برای خویش، وظیفه و مخاطب و غایتی در نظر گرفته است. ائمۀ جماعات در مساجد، کمترین اهتمامی به مدرسه‌های محلۀ خویش ندارند و در این باره، احساس مسئولیّت نمی‌کنند. آنها تلاش نمی‌کنند که به تجمع دانش‌آموزان در مدرسه، به چشم یک «ظرفیّت عینی و بارورشده» بنگرند و مدرسه را به مسجد پیوند بزنند. مدرسه و مسجد می‌توانند به‌گونه‌ای صورت‌بندی بشوند که در مسیر «کارکردهای متقابل» قرار بگیرند و هم‌افزایی کنند. ۴. بسیاری از معلّمان، بی‌جهت و خنثی هستند و موضع اسلامی و انقلابی ندارند، یا برای خود در زمینۀ هدایت ارزشی دانش‌آموزان، رسالتی نمی‌شناسند. آنان بر این گمان هستند که تنها باید دروس رسمی را آموزش بدهند و دربارۀ دین و انقلاب، سکوت کنند، درحالی‌که معلّم مسلمان و انقلابی، می‌تواند در حاشیۀ همین آموزش‌های غیرایدئولوژیک، به‌گونه‌ای رفتار کند و سخن بگوید که حس هویّت اسلامی و انقلابی را در دانش‌آموز، برانگیخته و تثبیت نماید. معلّمانِ بی‌طرف، خودآگاهیِ تاریخی ندارند و به معلّمی، همچون یک حرفه می‌نگرند، نه یک مسئولیّت انسانی و هویّتی. روشن است که چون همۀ سرفصل‌های آموزشی در اختیار این عدّه است و تنها یکی دو درس به‌طور مستقیم، معطوف به دغدغه‌های اسلامی و انقلابی است، نباید انتظار داشت که مدرسه به هویّت، کمکی نماید و گرهی را بگشاید. مسألۀ معلّمانِ بی‌طرف، معلوماتِ سکولار و انباشت حافظه از گزاره‌های خنثی و است نه سبک زندگیِ اسلامی و انقلابی. در این انگاره، تعلیم چیزی فراتر از علم سکولار نیست؛ علمی که حتّی در بیرون از خود و در حاشیۀ خویش نیز جهت و دلالت ارزشی ندارد. @sedgh_mahdijamshidi
🚨اینستاگرام و واتس‌اپ مُخل امنیت مردم هستند 🔻رئیس سازمان پدافند غیر عامل: تشخیص اولیه شورای امنیت کشور این است که  این دو پلتفرم در حوادث اخیر با منافقین و اسرائیل هماهنگ بودند 🔹این دو پلتفرم در گذشته هم نشان داده اند که تابع قوانین جمهوری اسلامی نیستند؛ حاضر نشدند شرایط وزارت ارتباطات را بپذیرند. 🔸یکی از شروط رفع فیلتر اینها، این است که باید در داخل ایران نماینده داشته باشند. ‌‌‌‌💠 رسانه ی انتظار پویا 🆔 @entezarpooya