eitaa logo
پلی به سوی عرفان💫
34 دنبال‌کننده
5 عکس
0 ویدیو
0 فایل
مبانی و مباحث فلسفی وعرفانی
مشاهده در ایتا
دانلود
🌎🌤 بسم الله الرحمن الرحیم عَمَّ یَتَساءَلون عَن النَّبَأ العظیم الّذی هُم فِیه مُختلفون 🔅 تَساءُل : سوال پرسیدن دو طرفه‌س . سوال پیچ کردن . از چی سؤال میکنند؟ از خبر بزرگ؟؟! همون خبری که اینها با هم در اون اختلاف میکنند؟
🌏🌤 چه جای سوال کردنه از قیامت ؟!! اینها که قیامت رو از جنبه های مختلف مورد سوال قرار میدن چه بسا سؤالاتشون در مورد قیامت سوال حقیقی و برای کشف حقیقت نیست چون یوم الفصل رو که خدا قبلا تو سوره مرسلات اثبات کرده بود پس برای چی سوال میکنند؟ 🤔
🌎🌤 برای اینکه وقتی یه امری توی جامعه زیاد درباره‌ش شبهه ایجاد بشه کم کم ، کمرنگ میشه . انگار اون حرف در نظرها شُل و بی‌خاصیت میشه و اون استحکام کلام از بین میره وقتی اون شبهه دهان به دهان بچرخه بهمین خاطر باید جلوش گرفته بشه و فضا شکسته بشه فضایی که مردم فکر نکنند میتونن به راحتی با تسأل و سوال پرسیدن غیر حقیقی ، خبر عظیمی چون یوم الفصل رو زیر سؤال ببرند چون همین ایات ابتدایی که خدا میفرماید از چی سوال میکنند؟؟؟ از خبر بزرگ؟؟ معلوم میشه میخوان یوم الفصل رو با سوال کردناشون کمرنگ کنند
🌎🌤 جواب خدا چیه ؟ کلّا ( هرگز چنین نیست ) سَیَعْلمُون ( بزودی خواهند دانست ) ثُمَّ کلّا سَیَعْلمُون سپس دوباره تکرار میکنم هرگز چنین نیست که با سوال کردن در مورد خبر بزرگ قیامت بخوان اون رو زیر سؤال ببرن بزودی خواهند دانست ( جواب با این جمله موضع قدرت خدا رو نشون میده)
💠 علامه حسن زاده آملی می فرماید: ✨«نمازگزار با آفریدگارش گفتگو مى كند و جسته جسته بدان جا مى رسد كه همیشه و همواره خودش را در پیشگاه او مى بیند، هیچگاه خودش را فراموش نمى كند، پیوسته كشیك خویش مى كشد تا درست گفتار و نیكو كردار و پاكیزه رفتار باشد.»✨
. مرگ ترسی ندارد، از نظر ظاهر همان خواب است. در خصوص مشکلات پس از مرگ هم به اندازه یک تار مو، محبت اهل بیت(ع) برای نجات کافی است و آن مقدار محبت را هم که ما داریم. -آیت‌الله بهجت(ره)]
بسم الله الرحمن الرحیم میفرماید انسان باید از زبان خودش را مواظبت کند از همه چیز نه تنها از گناهانی که حرام هست بلکه از مسائلی که حلال هست ولی بیهوده هست . عن اللغو معرضون میگه این خیلی خوبه
اگر نیت خودش را حفظ کنه عالیه نیت فقط الهی باشه نه از ترس جهنم باشه و نه به نیت جلب پاداش الهی باشه بلکه فقط و فقط خوشنودی و رضایت الهی مد نظرش باشه این هم خیلی عالیه
ولی عالی تر از همه اینه که قلب را مواظبت کنه که دائم بر مدار الهی باشه چون قلب دائم در حال دگرگونی هست یعنی دائم حالتش عوض میشه
حالا اگر قلب را مواظبت کنه و بر مدار حق اونو نگه داره در این حالت که تلاش میکنه و قلب هم دائم در حال دگرگونی و عوض شدن هست این دگرگونی و عوض شدن حالت قلب بر اساس توحید عوض میشه و این عوض شدن حالت ها رنگ الهی داره لذا این عوض شدن حالت های قلب تجلیات اسماء و صفات الهی است
مثلا یک لحظه قلبش حس لطافت الهی را داره . میشه تجلی اسم لطیف خدا یه لحظه حس میکنه باید کسی را راهنمایی کنه , میشه تجلی اسم علیم خدا. یه لحظه حس میکنه باید به فلانی کمک کنه , میشه تجلی اسم غدیر خدا یه لحظه حس میکنه باید به همه انسانها رحم کنه , میشه تجلی اسم رحمن خدا یه لحظه حس میکنه باید دوستش را ببخشه , میشه تجلی اسم تواب خدا یه لحظه عظمت خدا در قلبش می افته , یه لحظه حس تحیر از افعال الهی داره , یه لحظه دلش برای فلسطینی ها میسوزه , یه لحظه بغض و کینه ی اسرائیلی ها را در قلبش حس میکنه , یه لحظه از تمام دشمنان خدا و اهل بیت بدش میاد , یه لحظه از دوستان خدا و اهل بیت خوشش میاد و دوستشون داره , یه لحظه حس میکنه باید از کسی دستگیری کنه و راهنمائیش کنه , یه لحظه حس میکنه نباید فلانی را محل بزاره ( همه این حالات بر مدار حق باشه فرض هست ) , یه لحظه حس میکنه مکر و نیرنگ کسی را متوجه میشه , یه لحظه حس میکنه ..... و.....
همه ی این حالات تجلیات اسماء و صفات الهی هست , و براحتی میتونه اینها را بفهمه و بدونه تجلی کدام اسم و صفتشه