eitaa logo
تفاوت اساتید اخلاق و عرفان و اشنایی با عرفان و تصوف
1.6هزار دنبال‌کننده
121 عکس
35 ویدیو
13 فایل
ایدی ادمین کانال : @montazar113113 ⛔️کپی بدون ذکر منبع ، مطالب کانال ، تفاوت اساتید اخلاق و عرفان و اشنایی با عرفان و تصوف ،حرام است.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 هرکس فقط ۴۰ روز... 👤شیخ عبدالقائم شوشتری : علامه سید ابوالحسن حافظیان می فرمودند؛ در یکی از شهرهای هند به قصد ملاقات عارفی از عارفان هندو رفته بودند. پسرجوان میزبان همراه ایشان بوده ؛ وقتی به محل ملاقات آن مرتاض هندو رسیدند به محض وارد شدن در آنجا ، آن هندو دستی به بدن آن جوان زده بود و در واقع ایشان رابیهوش مانند مرده ای بر روی زمین انداخته بود. مرحوم حافظیان می فرمودند: من عمدا اعتنایی نکردم پرسیدم: شمابالاترین قدرتتان همین است؟ می توانید ایشان را بدون لمس زنده کنید؟ گفت : نه باید حتما لمس کنیم . گفتم : ولی بنده بدون لمس کردن زنده اش می کنم ، همان جا رو به قبله نشستم و از خداوند متعال خواستم که زنده شود و ذکری راهم گفتم ، بلافاصله پسر زود بلند شد آمد و نزد ما نشست. آن هندو پرسید: شمافلان ریاضت را کشیده اید؟ من گفتم : نخیر ما ریاضت های شما را باطل میدانیم. شما با قدرت منفی شیطانی کار می کنید ولی قدرت ما رحمانیست و آن این است که ما معتقدیم که : 🔻هرکس چهل شبانه روز گناه را ترک کند و واجبات را انجام دهد وتمام این کارها برای خدا باشد می تواند این کارها را انجام دهد. 📚مظهر وصف خدا ص۹۸ @erfanvaakhlagh
کرده‌ای تأویل حرفِ بِکر را خویش را تأویل کن، نی ذکر را @erfanvaakhlagh
♦️طریق سعادت 💠قالَ الصّادِق عليه السلام: إنَّكَ قَدْ جُعِلْتَ طَبيبَ نَفْسِكَ وَبُيِّنَ لَكَ الدّاءُ وَعُرِّفْتَ آيَةَ الصِّحَةِ وَ دُلِلْتَ عَلَى الدَّواءِ، فـَانـْظُرْ كَيْفَ قِيامـُكَ عَلى نَفْسِكَ. امام صادق عليه السلام فرمودند : به يقين، تو را طبيب خودت قرار داده اند، درد و مرض را بر تو بيان كرده اند و نشانه هاى سلامتى را هم به تو آموخته اند و داروى درد را هم به تو راهنمايى كرده اند، پس بنگر كه چگونه به سعادت خود مى پردازى (و به خودت مى رسى!) 📚 [اصول كافى، ج 2، ص 454] @erfanvaakhlagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹اگر شخصی از روی صداقت ، درِ خانه خدا برود ، خدا او را محروم نمی کند... 👤عارف فرزانه مرحوم حاج اقای یعقوبی قائنی : 🔻 اگر یه کسی از روی صداقت ، من عقیده‌ام این است که در خانه‌ی خدا بره ،محال است که خدا کسی را محروم بکنه. 🔻 اصلا خدا ما رو برای همین خدا خلق کرده، خدا انسان را خلق کرده برای چیز فهمیدن، برای معرفتش. اون‌ وقت چطور میشه کسی طالبش باشه محروم بشه؟ دروغ میگیم ما، از اول باید دید که این حرکت اولیه قدم اولی درست برداره، انسان هوا و هوس نباشه. 🔻 یه وقت انسان خدا رو می‌خواد برای خودش حالیش نیست، خدا را می‌خواد که وقتی دعا کرد دعاش مستجاب شه مثلاً هر چی می‌خواد بهش بده، پس این خدا را نمی‌خواد، کسی خدا را می‌خواد که رضای خدا را بخواد، ببینه خدا هر چی می‌خواد این بخواد، این میشه طالب خدا. البته اینا باعث نمی‌شه انسان مأیوس بشه یعنی انسان آنی نیست، انسان به تدریج باید بره جلو، ولی هدف اینه وقتی انسان می‌تونه بگه من بنده‌ام که اون‌چه خدا خواست این بخواد، اون‌چه خدا نخواست این نخواد، اگه اینطور شد خب همه عالم شیطون بشن، دیگه همچین کسی را نمی‌تونه گمراه کنه 🔻 کسی که اعتماد به خدا بکنه و وثوق به خدای متعال پیدا بکنه و قدم در راه او بذاره، محال است که او محرومش کنه و دستگیریش نکنه، پس اگر خلاف این شد، باید انسان ببینه که نیتش خرابه، حرکتش صحیح نیست، هر عملی فی حد نفسه ارزش ندارد، مگر برای خدا باشه، اما اگر خدای نکرده نفس کثیف مشوم حیله باز، انسان را گول زد، در نیت انسان خدشه‌ای وارد کرد، اون‌وقت دیگه نتیجه‌اش هم معکوسه. @erfanvaakhlagh
‌🔻برای باز شدن گره های بسته🔻 گاهی با خودم گمان می کنم این حجم از فرافکنی در ما از کجا نشأت گرفته است. روح هر کس حکایت گر قضایا و هواجسی است که او صبح تا به شب با آن درگیر است. در قشر مذهبی توجیهات و فرافکنی های محیّر العقولی را می بینم که نمیدانم واقعا باید چه گفت! روزی نیست که کسی به بنده نگوید که من مشکلی دارم ،مسئله ای دارم،دردی دارم که فلان است و دیگر به انتها رسیده ام و فقط باید به من یک عارفی ،صاحب نفسی ،روشن ضمیری ،صاحبدلی نشان داده شود تا او بفهمد که این درد بی درمان من چه راهکاری دارد.آن ها هم که فضای معنوی تر دارند تمام اموراتشان لنگ اینست که استاد کاملی می خواهند که اسفار اربعه را طی کرده باشه و بیاید و به ایشان از صقع ملکوت دستور بدهد که این ذکر و یا این فعل از پستوی عنقای اسرار برای تو به تحفه تنزل یافته و این آنست که عمری در به درش بودی،به قول آیت الله بهجت ره بعضی ها منتظرند کسی از پشت کوه قاف بیاید و دستشان را بگیرد و مشکلات را حل کند،بدانید که نخواهد آمد. 🔻گاهی در طوفان این سخن ها با خود می گویم واقعا ما در حال رفتن به کجا هستیم و تا وقتی صاحبان ولایت هستند چرا ما تا به این حد آواره و در به دریم! شیطان و تحرکات قوه ی خیال تا چه حد در وجود ما استیلا یافته است. نتیجه ی خواندن چند کتاب عرفانی و زندگینامه به جای اینکه ما را توحیدی بار بیاورد و ما را متوسل به ساحت وجود اهل بیت علیهم السلام و این قرآنی که در حال خاک خوردن روی میز است بنماید، حلّ مشکلات غیر قابل حل ما به خیال خودمان را حواله به کنجی از از کنج ها و پیری از پیر ها می دهد که خدای متعال هنوز برای حل مشکل چنین زاویه ای و چنان پیری را خلق نکرده است. 🔻نمی گویم اولیاء نیستند اما چرا ما متوجه نمی شویم حاضر شدن نزد اهل باطنی که برایمان نتیجه بخش باشد نتیجه ی توسل و انجام مو به موی شریعت و تحمل تشنگی و ها گرسنگی های متعدد در این راه است وگرنه که شمر درگودال قتلگاه چهره ی مظلوم اباعبدالله را می دید و دلش باز راهی به حقیقت نیافت حتی اعماق وجود تاریکش صوت لایتناهی حسین ع را نشنید که برایم قدری آب بیاور و باز هم نانجیبانه سر از گریبان حقیقت هستی جدا نمود. 🔻اهل دل که زیادند اما مهم دلی است که اهل باشد و قابلیت حضور نزد آنان را در خود بیابد. وقتی ما به التزامات اولیه و پی گیرانه ی شریعت پایبند نیستیم واقعا چرا از لابلای کتب عرفانی به این نتیجه میرسیم که مشکلمان فقط در دست موجودی خیالی است که نمیدانیم کیست و کجاست. پس چه می شود این همه خون دل اهل بیت علیهم السلام و اولیاء در توصیه به التزام و استقامت در قرائت قرآن روزانه ،مراقبه ی جدی به ترک گناه به هر شکل که هست و از مهم ترین آن ها رابطه ی میان زن و شوهر است که طرفین باید در کمال صمیمت و گذشت و بدون اصطکاک کشتی زندگی شان را به ساحل برسانند،زن توجه کند مرد با هویت مدیر بودن خلق شده است و در اموری که شرع دستور داده باید حرفش پذیرفته شود و مرد توجه داشته باشد که زن موجودی لطیف،شکننده و عاطفی است که از کوچکترین عملکردی بزرگترین رنج ها برایش خلق می شود. وقتی ما ساحت انجام واجب و ترک محرم را منحصر در نماز و روزه تعریف کردیم آن هنگام که مشکلاتمان که ناشی از عملکرد و انتخاب های خودمان است،سر برآورد تازه به فکر استاد و اهل دل و اهل معنا می افتیم. 🔻بیایید به جای خیال بافی، التزام به ترک گناه، نماز اول وقت، دوام وضو، قرائت قرآن مرتب روزانه(حداقل هفت صفحه در روز)، نماز شب و برای حوائج خاص الخاص تمسک به اهل بیت علیهم السلام و تکرار مکرر نماز جناب جعفر طیار را نصب العین قرار دهیم، که بسیاری از کسانی که عمری دنبال کسی بودند تا مشکلاتشان را حل کند با این دستورات به نتیجه رسیده اند و اگر لازم بوده باشد به محضر اولیاء هم حاضر شده و از همه مهم تر با امام عصر روحی له الفداء ارتباط گرفته اند و حضرت حتی برای تربیت معنوی آنان را به کسی از اولیاء خویش حواله داده اند،نمی شود تا ما زندگینامه ی چند بزرگوار را خواندیم سینه سپر کنیم و حالت سیر در ملکوت بگیریم و منتظر باشیم از کرّوبیان جملگی خادم ما باشند . گذشتگان قائل بوده اند که برای سلوک لازم است هر سه روز یکبار قرآن کریم ختم شود ما کجا و این ملاکات کجا.. از قطره ی مفاهیم تا اقیانوس وجود راهی دراز در پیش است. 🔻گشایشات و ترقی ها در خارج از وجود فرد تعریف نشده اند، این خیالات یکسر امواجی است که از زاویه ی شیطان در دنیای مدرن برای اهل ایمان و اهل دقت طراحی شده است تا ایشان را در عقبات حفظ ایمان در آخرالزمان زمینگیر نماید. الغرض آنکه مطلقا حقایق راخارج از خود جستجو نکنیم جهان مدرَک هر کس تمثلی از حقایق درون اوست که با اولویت بندی خودش برایش به جلوه در آمده اند . برگرفته از کانال شعله ی طور @erfanvaakhlagh
💠 مربی، طبيب است 🔹مربى مانند طبيب است، بايد دردها را بشناسد و داروها را بشناسد و روحيه ‏ها را بشناسد؛ چون هر دارويى در هر روحيه‏اى مؤثر نيست. 🔸خداوند هستى و مربى انسان، انسان‏هايى را تربيت مى‏كند «وَ يُذْهِبَ عَنْهُمُ الرِّجْسَ وَ يُطَهِّرَهُم تَطْهيراً»، و پليدى‏ها را از آن‏ها می‏زدايد و به وسيله ‏ى وَحْى، آن‏ها را با قانون‏ها و دردها و داروها آشنا می‏سازد و با نورانيت و پاكى و آگاهى، آن‏ها را بر روحيه ‏ها و طبيعت‏ها مسلط می‏نمايد و آن‏ها را پيشوا و مربى و آموزگار و مزكّى و مطهّر خلق می‏سازد؛ «يَتْلُوا عَلَيْهِم آياتِهِ وَ يُزَكّيهِم وَ يُعَلِّمُهُمُ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ.» 🔹و اين‏ها هستند كه در ميان خلقِ او به تربيت خلق و شكوفا كردن استعداد و تتميم اخلاق كريمه همت گماشته ‏اند كه: «بُعِثْتُ لِاتَمِّمَ مَكارِمَ الاخْلاقِ». 🔸كسانى می‏توانند مربى انسان‏ها باشند كه به دردها و درمان‏ها و به وضع روحيه ‏ها آگاهى داشته باشند. 🔹آگاهى از دردها و درمان‏ها را بايد از وحى- از كتاب و سنت- بدست آورد؛ چون اوست كه از استعدادهاى انسان و قلمرو استعدادهاى او و از قانون‏هاى حاكم بر اين دو آگاه است و درگيری‏ها و دردها و درمان‏ها و راه حل‏ها را می‏شناسد. ✍️عین‌صاد 📚 مسئولیت سازندگی | ص ۵۴ @erfanvaakhlagh
🔹وظیفه شناسی! 👤عبد صالح خدا مرحوم حاج شیخ حسن پهلوانی تهرانی : 🔘 انسان بسیار باید مواظب باشد در وظایفش کوتاهی و إهمال نکند. گاهی اوقات وظایف اصلی انسان بر زمین است و شخص مثلاً به اموری همچون زیارت رفتن مکرّر مشغول است در حالی که اگر همان شخص درست توجه کند متوجه می‌شود که وظیفه فعلی او چیز دیگری بوده است. @erfanvaakhlagh
👤آیت الله جوادی آملی : به علامه طباطبایی عرض کردم : آقا! درس اخلاقی بفرمایید. فرمودند: 🔻اخلاق گفتنی نیست، عمل کردنی است. 📚فریادگر توحید @erfanvaakhlagh
🔻سلسله دروس معرفی علائم استاد حاذقِ خبیر؛ در قالب 28 بند منبع : instagram.com/noor_bi_esm_369 @erfanvaakhlagh
🔹مرشد واقعی کیست؟ از مرحوم حاج ملا اقا جان زنجانی که از اولیا الهی بودند ، نقل شده که مکرر توضیح می داد و سفارش می کرد و می‌گفت: از هرگونه بت پرستی و قطب پرستی و عقب مرشدهایی رفتن که از جانب خود به آن سمت رسیده‌اند دوری کنید. ائمه معصومین ما زنده اند، خودشان واسطه بین خدا و خلق‌اند، آن ها دیگر واسطه نمی‌خواهند؛ زیرا هر قطب و مرشدی را که شما تصور کنید دور از خطا و اشتباه نیست، در حالی که ائمه اطهار (صلوات الله علیهم اجمعین)، اشتباه و خطا ندارند، آنها واسطه وحی اند، آنها واسطه فیض اند. یکبار یکی از همراهان، وسط کلام ایشان می دود و گوید: اگر این چنین است پس جمله: «هلک من لیس له حکیم یرشده» «هلاک است کسی که برای او حکیمی، مرد دانشمندی نباشد که او را ارشاد کند» چیست؟ ایشان در پاسخ فرمودند: اگر حدیث صحیحی باشد و از امام(ع) رسیده باشد، منظور خود امام بوده است؛ زیرا در آن زمان‌ها مردم با بی‌اطلاعی کامل خودسرانه به برنامه های اسلامی عمل می‌کردند، حتی در آن زمان مرجع تقلید هم نداشتند، چون خود ائمه(ع)بودند. و شاید هم در این روایت راهنمائی‌های معمولی منظور باشد که البته در این صورت چنان که من الان با شما صحبت می‌کنم برای هر فردی مذکر و رفیق و استاد و مرشدی در راه رسیدن به کمالات لازم است اما اگر من گفتم فلان عمل را با تأثیر نفس من انجام دهید که مؤثر خواهد بود غلط است. بیایید خود را به من بسپارید و با من بیعت کنید و من بر شما با آنکه معصوم نیستم و یا نائب معصوم نیستم ولایت داشته باشم غلط است. @erfanvaakhlagh
👤 آیت‌ الله بهجت : 🔰بابا! بترس برای دین، بترس برای خدا، افسار خودت را نده به کسی که نمی‌شناسی او را. معیت نکن، کاملاً دور خودت را حفظ کن❗️ 📚به سوی محبوب، ص١٠٨ و ١٠٩ @erfanvaakhlagh
♦️راهِ پیدا کردنِ استاد برای مسیر معنویت 👤حاج محمد اسماعیل خان دولابی : 🔻کار (استفاده معنوی بنده از اساتیدم )به گونه‎ای بود که خیلی از بزرگان مثل مرحوم حاج ملاّ آقاجان زنجانی، مرحوم آیت‎الله شیخ محمّدتقی بافقی و مرحوم آیت‎الله شاه‎آبادی، بدون اینکه من به دنبال آنها بروم (برای شاگردی کردن و استفاده معنوی ) و از آنها التماس و درخواست کنم، با علاقه‎ی خودشان به آنجا می‎آمدند. بعد از آن مکاشفه به ترتیب به چهار نفر (استاد) برخوردم که مرا دست به دست به یکدیگر تحویل دادند... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔰هر کس در سیر معنوی خود حرکتش را از آن حضرت آغاز کند، خیلی زود به مقصد می‎رسد... 👤پیر خراباتیان حاج محمد اسماعيل دولابي در اشاره‎ی اجمالی به سرگذشت سیر عرفانی خویش چنین می‎فرمود: « در ایام جوانی همراه پدرم به نجف اشرف مشرّف شده بودم. در آن زمان به شدّت تشنه‎ی علوم و معارف دینی بودم و با تمام وجود خواستار این بودم که در نجف بمانم و در حوزه تحصیل کنم، ولی پدرم که مسن بود و جز من پسر دیگری نداشت که بتواند در کارها به او کمک کند، با ماندنم در نجف موافق نبود. ✨در حرم امیرالمؤمنین علیه السّلام به حضرت التماس می‎کردم ترتیبی دهند که در نجف بمانم و درس بخوانم و آن‌قدر سینه‎ام را به ضریح حضرت فشار می‎دادم و می‎مالیدم که موهایش کنده و تمام سینه‎ام زخم شده بود. حالم به گونه‎ای بود که احتمال نمی‎دادم به‎ایران برگردم. به خودم می‎گفتم یا در نجف می‎مانم و مشغول تحصیل می‎شوم یا اگر مجبور به بازگشت شوم، همین‎جا جان ‌می‎دهم و می‎میرم. 🍁با علمای نجف هم که مشکلم را در میان گذاشتم تا مجوّزی برای ماندن در نجف از آنها بگیرم، به من گفتند که وظیفه‎ی تو این است که رضایت پدرت را تأمین کنی و برای کمک به او به ایران بازگردی. در نتیجه نه التماس‎هایم به حضرت امیر کاری از پیش برد و نه متوسّل شدنم به علما مرا به خواسته‎ام رساند. 🌙تا اینکه با همان حال ملتهب همراه پدرم به کربلا مشرّف شدیم. در حرم حضرت اباعبدالله علیه السّلام در بالاسر ضریح حضرت همه چیز حل شد و هر چه را می‎خواستم، به من عنایت کردند؛ به طوری که هنگام مراجعت حتّی جلوتر از پدرم و بدون هرگونه ناراحتی به راه افتادم و به ایران بازگشتم. در ایران اوّلین کسانی که برای دیدن من به عنوان زائر عتبات، به منزل ما آمدند، دو نفر آقا سیّد بودند. آنها را به اتاق راهنمایی کردم و خودم برای آوردن وسایل پذیرایی رفتم. وقتی داشتم به اتاق برمی‎گشتم، جلوی در اتاق پرده‎ها کنار رفت و حالت مکاشفه‎ای به من دست داد و در حالی‎ که سفره دستم بود، حدود بیست دقیقه در جای خود ثابت ماندم. ❇️دیدم بالای سر ضریح امام حسین علیه السّلام هستم و به من حالی کردند که آنچه را می‎خواستی، از حالا به بعد تحویل بگیر. آن دو آقا سیّد هم با یکدیگر صحبت می‌کردند و می‌گفتند او در حال خلسه است. از همان‌جا شروع شد؛ آن اتاق شد بالای سر ضریح حضرت و تا سی سال عزاخانه‎ی اباعبدالله علیه السّلام بود و اشخاصی که به آنجا می‎آمدند، بی آن ‎که لازم باشد کسی ذکر مصیبت بکند، می‎گریستند. در اثر عنایات حضرت اباعبدالله علیه السّلام کار به گونه‎ای بود که خیلی از بزرگان مثل مرحوم حاج ملاّ آقاجان زنجانی، مرحوم آیت‎الله شیخ محمّدتقی بافقی و مرحوم آیت‎الله شاه‎آبادی، بدون اینکه من به دنبال آنها بروم و از آنها التماس و درخواست کنم، با علاقه‎ی خودشان به آنجا می‎آمدند. بعد از آن مکاشفه به ترتیب به چهار نفر برخوردم که مرا دست به دست به یکدیگر تحویل دادند... ↩️به هر تقدیر، همه‎ی عنایاتی که به من شد، از برکات امام حسین علیه السّلام بود. از راه سایر ائمّه هم می‎توان به مقصد رسید، ولی راه امام حسین علیه السّلام خیلی سریع انسان را به نتیجه می‎رساند. چون کشتی امام حسین علیه السّلام در آسمان‎های غیب خیلی سریع راه می‎رود. هر کس در سیر معنوی خود حرکتش را از آن حضرت آغاز کند، خیلی زود به مقصد می‎رسد.» 📚مصباح الهدي / تأليف حاج مهدي طيب @erfanvaakhlagh
🔰شکوه از مربیان ناقص 🔻عارف گمنام شیخ حسن پهلوانی (از شاگردان آیت الله شیخ محمد جواد انصاری همدانی) پس از مشاهده حال پریشان یکی از جوانانی که در اثر معاشرت با استادی غیر کامل دچار مشکلات جسمی و روحی حاد شده بود به خروش آمده و از برخی که این بلاها را به سر طالبان خداوند تبارک وتعالی درمی آورند شکوه کردند و فرمودند: 🔻اين آقايان معلم کلاس اول هستند؛ میتوانند بگویند نمازت را با کیفیت بهتری بخوان، روزه ات را با کیفیت بالاتری بگیر؛ اما دیگر حق ندارند دستورات ذکری وفکری بدهند. 🔻دادن ذکر و فکر به شاگرد، دست بردن درنفس و شاکله وجودی اوست و اين کار هر کسی نيست. 🔻این ذکر دادن های بدون اشراف مثل این است که سی کیلو خیار جلوی کسی بگذاری و بگویی بخور. اگر بخورد سردی بر او غلبه کرده و مریض می شود. 🔻و فرمودند استاد، کسی است که از امام زمان (عج) اجازه تربیت داشته باشد. مطلب با یک کاغذ نوشته حل نمی شود. @erfanvaakhlagh
♦️تفاوت سبک تربیتی آیت الله انصاری همدانی و علامه طباطبایی 👤حاج اقای تحریری : 🔹مرحوم آیت الله انصاری همدانی در مسائل توحیدی جذبه‌های قوی داشتند. 🔸سبک مرحوم علامه طباطبایی سبک تربیتی بود و شاگردان را به صورت تدریجی سیر می‌دادند اما سبک مرحوم آیت الله انصاری همدانی، سبک تربیتی نبود بلکه سبکِ حالی بود که وقتی شخص با ایشان برخورد می‌کردند آن تأثیرات حالی و معنوی را از ایشان می‌گرفت و اگر کسی می‌خواست حرکتی داشته باشد باید خودش به صورت منظم ارتباط با وظایف دینی می‌داشت تا آن تأثیرات حالی در وجودش بماند. @erfanvaakhlagh
✍🏻..امام صادق علیه السلام فرمود: اگر حسن بصری [و یا شخص دیگری] شرق و غرب عالم را بپیماید و بخواهد دست به حقیقتی پیدا کند به جز از در خانهٔ ما که شهسواران میدان حقیقتیم از جای دیگری بهره مند نخواهد شد. و ما چنانچه مکرر گفته ایم عارف را کسی می دانیم که نخست معرفت به ائمهٔ اثنی عشر داشته و خود را گدای در خانهٔ آنها بداند ، سپس هرچه بگوید مستند بدانها باشد. 👤عارف ربانی حاج شیخ محمد باقر ساعدی خراسانی طاب ثراه 📖شرح مخمس از سروده های حیدر آقا تهرانی (معجزه) برگرفته از اسرار توحید @erfanvaakhlagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹اگر چهل سال است نماز می‌خوانی ولی درجا می‌زنی و در معنویات ترقی و رشد نمی کنی با خودت خلوت کن! 🎙استاد فاطمی نیا @erfanvaakhlagh