🍁تدابیر أيلول اولین ماه پاییز:🍁
🍂ایلول، 30 روز است،
(23 شهریور تا 21 مهر)
@erisonteb
🌼در این ماه هوا پاکیزه میشود.
🌾و غلبه سودا افزایش می یابد، که اصلاح آن نوشیدن مسهل است.
🐐خوردن شیرینی جات، و گوشت های معتدل مثل بزغاله و بره مفید است.
🚫🐄و از خوردن گوشت گاو، زیاده روی در سرخ کردنی(کباب) و حمام رفتن زیاد پرهیز شود.
🌸و از عطرهای معتدل استفاده شود.
🚫🍉و همچنین از خوردن انواع بطیخ (خربزه، هندوانه، گرمک، طالبی، دستنبو ...) و خیار پرهیز شود.
🌼🌻🌼🌻🌼🌻
أيلول؛ ثلاثون يوما، فيه يطيب الهواء و يقوى سلطان المرة السوداء، و يصلح من شرب المسهل، و ينفع فيه أكل الحلاوات، و أصناف اللحوم معتدلة كالجداء و الحولى من الضأن، و يجتنب فيه لحم البقر ، و الاكثار من الشواء ، و دخول الحمام، و يستعمل فيه الطيب المعتدل المزاج، و يجتنب فيه أكل البطيخ و القثاء🍃
◀رساله ذهبیه امام رضا علیه السلام
@erisonteb
انتشار متن افزایش سلامتی دوستان.
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
فقه المکاسب- جلسه چهارم 980625.mp3
25.63M
🔊 فقه المکاسب - جلسه چهارم
📂موضوع جلسه: ویژگی های الگوی تولید
⚡️دوشنبه ۱۶ محرم الحرام ۱۴۴۱ هجری قمری- مسجد امام حسن عسگری علیه السلام - قم
#فقه_المکاسب
#فقه_هدایت
#اقتصاد_مقاومتی
@olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
فقه المکاسب - جلسه پنجم 980626.mp3
30.15M
🔊 فقه المکاسب - جلسه پنجم
📂موضوع جلسه: ویژگی های بازار در اسلام
⚡️سه شنبه ۱۷ محرم الحرام ۱۴۴۱ هجری قمری- مسجد امام حسن عسگری علیه السلام - قم
#فقه_المکاسب
#فقه_هدایت
#اقتصاد_مقاومتی
@olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
فقه المکاسب - جلسه ششم 980627.mp3
27.03M
🔊 فقه المکاسب - جلسه ششم
📂موضوع جلسه: تعریف پول
⚡️چهارشنبه ۱۸ محرم الحرام ۱۴۴۱ هجری قمری- مسجد امام حسن عسگری علیه السلام - قم
#فقه_المکاسب
#فقه_هدایت
#اقتصاد_مقاومتی
@olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
فقه المکاسب - جلسه چهارم.pdf
4.61M
📜 فقه المکاسب - جلسه چهارم/ پیاده فوری
📂موضوع جلسه: ویژگی های الگوی تولید
⚡️دوشنبه ۱۶ محرم الحرام ۱۴۴۱ هجری قمری- مسجد امام حسن عسگری علیه السلام - قم
#فقه_المکاسب
#فقه_هدایت
#اقتصاد_مقاومتی
@olgou4
هدایت شده از موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
🎯هدف شما چیست؟؟؟
✍️رهبر معظم انقلاب (حفظه الله) در جمع موکب داران #اربعین - 27شهریور98
💡امروز "هدف هر مسلمان" باید ایجاد #تمدن_اسلامی نوین باشد؛ ما امروز این را میخواهیم. ملّتهای اسلامی ظرفیّتهای عظیمی دارند که اگر از این ظرفیّتها استفاده شود، امّت اسلامی به اوج عزّت خواهد رسید؛ ما باید به این بیندیشیم، به این فکر کنیم؛ ایجاد تمدّن عظیم اسلامی، #هدف_نهایی ما است.
✌️راهپیمایی #اربعین میتواند یک وسیلۀ گویایی برای تحقّق این هدف باشد.
🏅موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
@MataNevesht BinesheTamadoni.ir
اولا چه کسی گفته طب از امور متغیر است ؟
یعنی یکسال خوردن آب بعد غذا مفید است و یکسال دیگر مضر است ؟
یک قرن خوردن شام مفید است و قرن بعد مضر ؟
👈آنچه که تغییر می کند نظریات پزشکان است، که بخاطر عدم مراجعه به منبع اصلی علم (وحی)، هر روز متوجه میشوند که دیروز اشتباه فهمیده بودند و نظرشان را تغییر می دهند، نه اینکه جسم انسان تغییر می کند
بدن انسان از آدم ابوالبشر تا الآن همین بدن است.
🌸 از زین العابدین علیه السلام روایت است که چون سر مبارک حسین علیه السلام را نزد یزید بردند، مجلس شرب، آماده میساخت و آن سر را پیش روی خود میگذاشت و در حضور او شراب میخورد،
روزی سفیر پادشاه روم در مجلس آمد و او از اَشراف و بزرگان روم بود، گفت: ای پادشاه عرب، این سر کیست؟
_تو را با این سر چه کار؟
_چون به کشور خود بازگردم شاه، مرا از هر چیز که دیده باشم بپرسد، خواستم خبر این سر را نیز بدانم و بگویم تا در شادی و سُرور، با تو شریک شود!
_این، سر حسین بن علی بن ابی طالب است.
_ مادرش کیست؟
_ فاطمه دختر رسول خدا ص
_ بیزارم از تو و دین تو؛ دین من بهتر از دین شماست؛ پدرم از نبیرگان داوود است و میان من و او(داوود) پدران بسیار است؛ ترسایان، مرا بزرگ دارند و خاک پای مرا به تبرّک برند؛ و شما فرزند دختر پیغمبرتان را میکشید، با اینکه یک مادر، در میان است؟! پس این چه دین است که شما دارید؟!
آیا داستان کلیسای «حافر» را شنیده ای؟
_ بگوی تا بشنوم؛
_ میان عُمان و چین، دریایی است پهن، یک سال راه است و در آن دریا زمین معمول نیست مگر جزیره ای آباد که در میان آب است هشتاد فرسنگ در هشتاد فرسنگ که شهری در زمین، بدان بزرگی نیست و از آن جا یاقوت و کافور آرند و درختان آن، عود و عنبر است و ساکنان آن، دین عیسی علیه السلام دارند و جز پادشاهِ نصارا را در آنجا تصرف نیست و کلیسا بسیار بِدانجا است، بزرگتر از همه، کلیسای «حافر» است و در مِحراب آن، حُقّه ای آویخته است زرّین و سُمی در آن است، گویند این سُمِ آن خر است که عیسی علیه السلام، وقتی بر آن سوار شده ؛و گِرد آن حقه را به دیبا آراسته اند و هر سال گروهی تَرسا به زیارت آن میروند و بر گِرد آن، طواف میکنند و میبوسند و در آن جا حاجتها از خدا می خواهند؛
با سمِ خری که آن را سم خر عیسی علیه السلام پندارند، چنین کنند! شما دخترزادهٔ پیغمبرتان را میکشید؟!
چه شُوم مردمید شما! و چه نامبارک دینی است دین شما!!
یزید گفت: این نصرانی را بکشید که مرا در کشور خود رسوا نکند!
چون ترسا دریافت گفت: کشتن من میخواهی؟
_ آری؛
_ بدان که دوش، پیغمبر شما را در خواب دیدم میگفت: «ای نصرانی! تو اهل بهشتی! » و از سخن او مرا شگفت آمد.«اشهد أن لا اله الا الله و أشهد ان محمدا رسول الله»
و برجَست و آن سر مطهَّر را به سینه چسبانید و میبوسید و میگریست تا کشته شد.
📚 نفَسُ المهموم، ص ۵۲۸