هدایت شده از KHAMENEI.IR
📸 تصویری از حضور رهبر انقلاب در حرم امام خمینی(ره). ۹۹/۱۱/۱۲
🇮🇷 #عید_انقلاب
💻 @Khamenei_ir
صعود چهل ساله.pdf
حجم:
17.85M
کتاب صعود چهل ساله
🔹 کتابی مستند در معرفی انقلاب اسلامی به نسل جدید
🔰 این کتاب حاصل ۱۷ هزار ساعت کار پژوهشی و بررسی ۱۹ هزار سند آمار بینالمللی است که #دستاورد_های_جمهوری_اسلامی_ایران را در دوران #چهل_سالگی_انقلاب بیان میکند.
@ertebatmoaserdini
#من_ایرانی_ام
#افتخار
#میراث_شهداء
.
نوشتهاند:
همهی انسانهای غیرمعصوم، اشتباه میکنند.
چیزی که شخصیت ما را میسازد، اشتباهات ما نیست؛ بلکه نحوهی برخوردمان با آن اشتباهات و درس گرفتن از آنها، به جای توجیهسازی است.
@ertebatmoaserdini
#موفقیت
#تغییر
#مدیریت_ذهن
.
🖋 تربیتِ فراتر از ظرفیت
📋 گزیده ای از یادداشت های سفر به آمریکا:
کارگاههای پرورشی در مدارس
🔶 «برای ثبت نام دخترم، رفتیم مدرسه ابتدایی گرییر(Greer). قبل از ثبت نام، باید مربی پرورشیِ مدرسه با دخترم گفتگو میکرد. خانم مربی بعد از گفتگوی با فرزندم، برگشت به من گفت «دخترتان روحیه خجالتی دارند، من دو ماهه این روحیه را عوض میکنم». این جمله برای من که یک عمر خجالتی بودن را هم تجربه کرده بودم، شوخی به نظر میرسید. بعد از دو ماه دیدم که حرف مربی واقعا شوخی نبود بلکه یک برنامه بود. این بخاطر کارگاههای پرورشی در مدارس بود. بچهها مدرسه هر هفته دو روز کارگاه پرورشی داشتند که درآن مهارتهای مختلفی را یاد میگرفتند.
🔷 نکته بسیار مهمی که بعدها متوجه شدم «تربیت بچهها بیش از ظرفیت بچهها» بود. این نکته اندکی اغراقآمیز است ولی نکته بسیار مهمی بود. آنچه در کارگاههای پرورشی در مدارس رخ میداد، فعالسازی ارادههای کودکان، هرچند در مسیر نظام سرمایهداری، بود. فکر میکنم یکی از ریشههای آزادی (به هر معنایی که هست) در جهان غرب، نه ضرورتا قوانین و نظام اجتماعی آن، بلکه نوعی پرورش ارادهها است که موجب میشود افراد در سن بزرگسالی هم احساس آزادی، حس جرأت و امکان تغییر را داشته باشند.
🔶 در کلاسهای دکتری دانشگاه ویرجینیا به مرّات دانشجویانی را دیدم که شاید اصلا نشانههای نخبگی (در ظاهر) نداشتند، تعجب میکردم و از خود سئوال میکردم که اینها اینجا چه میکنند؟ بعد از آشنایی با برخی از این دانشجوها دیدم که برخی از اینها بیش از هفت زبان میدانند. دوباره به این نتیجه رسیدم که افراد در نظام آموزشی و پرورشی بیش از ظرفیت خودشان آموزش و پرورش داده میشوند.
🔷 یکی از اساتید برجسته دانشگاه ویرجینیا جناب لری بوشارد بود که واقعا هم به لحاظ علمی و هم به لحاظ اخلاقی فرد فرهیخته و فهمیده بود (او یکی از بهترینهای تجربه من در آمریکا بود). ایشان فردی معلول و ناتوان به لحاظ جسمی بود، به گونهای که نمیتوانست درست حرف بزنه، تایپ بکنه، راه بره، و یا کاری را انجام بده. با این حال، نظام پرورشی از این معلول، فرهیختهای ساخته بود که نه فقط محل مراجعه دانشجویان، بلکه محل رجوع اساتید بود. بوشارد هم از جمله نمونههای زندگی من بود که در آن اراده انسانی را غالب بر شرایط محیطی و محدودیتهای فیزیکی میدیدم. یکی از مسلمانان درمورد لری بوشارد جمله تلخی به من گفت. گفت بوشارد اگر در جامعه ما بود گدا میشد. یک معنا از جمله ایشان این بود که فقدان تربیت و پرورش ارادههای کودکان در مدارس ما، آنها را نوعا وابسته و نیازمند به دیگران قرار میدهد. سخناش هر چند تلخ ولی بسیار تأمل برانگیز بود.»
منبع: یادداشت های حجه الاسلام و المسلمین دکتر بابائی
@Habibollah_Babai
@ertebatmoaserdini
#تربیت
#بین_الملل
#استعدادیابی
#هدایت_تحصیلی
#یادگیری
#مهارت_آموزی
.
بدگویی و بدزبانی در جامعه باید جمع شود و ادب اسلامی گسترش یابد.
🔺 رهبر انقلاب اسلامی در نشست تصویری با جمعی از مداحان بهمناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(س):
مداحان و شعرای اشعار مداحی از مطالب متقن و محکم و متین استفاده کنند. ادب اسلامی را در جامعه بگسترانید. ادب اسلامی در برخی محیطهای رسانهای و فضای مجازی کمرنگ شده است. بدگویی و بدزبانی در جامعه باید جمع شود و ادب اسلامی گسترش یابد.
دو خطبه طوفانی حضرت زهرا(س) پس از رحلت پیامبر اعظم(ص) در عین مضامین مهم و اعتراضی و اعلام خطر درباره انحراف از مفاهیم برجسته اسلامی، با کلمات محکم و متین و بدون بیان حتی یک کلمه توهینآمیز بیان شده است.
مکتب اهلبیت علیهم السلام از مسائلی مانند:
قول به غیر علم، غیبت، تهمت، بدگویی و بدزبانی مبرّا است.
و شما مداحان نیز باید این معارف را در زبان و عمل به مردم تعلیم دهید.
@Khamenei_ir
@ertebatmoaserdini
#انقلاب_فاطمی
#ارتباط_موثر
#اخلاق_معاشرت
#ادب
#مهارت_کلامی
#مهارت_آموزی
.
هدایت شده از ارتباط موثر
❇️ یک داستان، یک درس
⭕️ آیا مقصد شما را هم اسبتان تعیین میکند؟
مردی به سرعت و چهار نعل با اسبش می تاخت.
اینطور به نظر میرسید، که به جای بسیار مهمی میرفت
مردی کنار جاده ایستاده بود
فریاد زد: کجا میروی؟!
مرد اسب سوار جواب داد: نمیدانم از اسبم بپرس
این داستان زندگی خیلی از مردم است!
بسیاری از افراد سوار بر عادتها و باورهای غلطشان می تازند بدون اینکه بدانند کجا میروند "دان هارد"
⭕️گاهی توقف کنیم، از خودمان بپرسیم ؛
اسب و مرکب مناسبی انتخاب کردهام؟
عادات، ذهنیتها و باورهای رایج ام مرا به کدام سو می برند؟
هدف و مقصد مطلوب من کجاست؟
برای رسیدن به مقصد چه باور/عادت هایی را باید دور بریزم و چه عادت/باورهایی را باید تقویت و یا ایجاد کنم؟
مهارت کافی برای تغییر عادات و باورهای ناپسند و ناکارآمد را دارم؟
تغییر را از کجا باید آغاز کنم؟
و...
@ertebatmoaserdini
#تغییر
#انتخاب
#مدیریت_ذهن
#خودسازی
#خود_کنترلی
#زندگی_هدفمند
#زندگی_عاقلانه
.