eitaa logo
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
2.1هزار دنبال‌کننده
11.8هزار عکس
1هزار ویدیو
159 فایل
☎️شماره تماس : 📞 34143000-031 داخلی 102 ---------------------------- 📪ارتباط با روابط عمومی👈 📩 @bahrami_public_relations ☎️شماره تماس : 📞 34143000-031 داخلی 124
مشاهده در ایتا
دانلود
تو که باشی ؛ همه غم‌های جهانم بِـدَر است :) 📲 @esfahan_whc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خورشید از حوالی گنبد طلوع کرد... صبح است و باز نام تو را میبرم حسـین 📲 @esfahan_whc
هر روز صبح بعدِ بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحيمِ میفرستم من سلامی بر آقای خوبم حسین اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن اول هفتتون مزین به نام ارباب دو عالم حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام 📲 @esfahan_whc
مِهر و آبان را که با نبودنت گذراندم... میشود آذر را اتفاقی بیایی؟ باور کن پاییز که میشود 🍂 آدم دلش آمدن میخواهد ... 🍂🍂🍂🍂🍁🍁 برای این منِ تنها هوای بی تو بد است منی که از همه دنیا فقط تو را بَلد است 📲 @esfahan_whc
‌‌ای رویِ دل آرایـت مجموعه ی زیبـایی ... 😍 📲 @esfahan_whc
📸 برگزاری مسابقه تیراندازی با تفنگ بادی با شرکت 40 نفر از بانوان طلبه بسیجی با حضور سرهنگ جعفر دهقانی در مدرسه علمیه الزهرا(س) زرین شهر 📲 @esfahan_whc
📚مسابقه کتابخوانی 📖 عنوان کتاب:دَکل(مستند داستانی گام دوم انقلاب) ♻️نویسنده اثر: روح الله ولی ابرقوئی ⏰نحوه اجرا: آزمون تشریحی از کتاب اولین دوره از مسابقه کتاب دکل ویژه پایه پنجم در مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس یزدانشهر برگزار شد. 📲 @esfahan_whc
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
📌برگزاری دوره روش نوین تدریس ویژه اساتید مدارس علمیه خواهران خمینی شهر 🔖 دوره روش نوین تدریس ویژه اساتید مدارس علمیه خواهران خمینی شهر و کوشک برگزار شد. ▪️حجت الاسلام امیرحسین شهبازی صبح امروز در دوره روش تدریس نوین اساتید که با شرکت مدیران، اساتید و معاونان آموزش مدارس علمیه خمینی شهر و کوشک در اردوگاه سردار کاظمی برگزار شد، ابتدا سرفصل های تدریس را شامل الگوهای فعال و غیر فعال، الگوی یاران در یادگیری، الگوی قضاوت عملکرد و ظرافت های معلمی بیان کرد. ▫️وی در توضیح الگوهای فعال بیان کرد: در این الگو دانش پژوه در فهم‌ محتوا فعال است و معلم راهنمای او است. الگوهای فعال به سه دسته ی موضوع محور، مسئله محور و متن محور تقسیم می شوند و الگوهای غیر فعال، که معلم فعال است و دانش پژوه منفعل و پذیرنده است و این الگو در سخنرانی و تدریس به روش توضیحی انجام می شود. ▪️حجت الاسلام شهبازی مراحل الگوی یاران در یادگیری را شامل طرح سوال، گروه بندی، نوشتن فردی و در نهایت نتیجه گیری، ارائه توسط گروه، نقل و تحلیل ارائه ها و ارائه پاسخ درست بیان کرد. ▪️وی مراحل الگوی قضاوت عملکردی را شامل گروه بندی سه تا پنج نفره، تعیین و مشخص کردن یک فعالیت عملی مانند وضو، انجام فعالیت عملی توسط هر یک از فراگیران در گروه، قضاوت اعضای دیگر گروه ها در مورد عمل انجام شده، ضبط فعالیت عملی، ارائه فعالیت مشخص شده توسط رابط گروه ها و ارزیابی و قضاوت کل کلاس از فرد انجام دهنده عنوان کرد. ▫️استاد حوزه یکی از ظرافت های معلمی را شروع تدریس با طرح سؤال و درگیر نمودن ذهن دانش پژوه عنوان کرد. 📲 @esfahan_whc
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
🔻مدیر موسسه آموزش عالی النفیسه اصفهان: 📌غربی ها می خواهند عفت زن ایرانی را بگیرند 🔖نشست معرفت افزایی با موضوع تبیین «نقش زنان در حفظ حیا و عفت در زمان کنونی»، در موسسه آموزش عالی النفیسه اصفهان برگزار شد. ▪️ملیحه صباغان، مدیر موسسه آموزش عالی النفیسه اصفهان در نشست معرفت افزایی با موضوع «نقش زنان در حفظ حیا و عفت در زمان کنونی» در جمع طلاب این موسسه گفت: متاسفانه امروز عفیفانه زیستن در کشور اسلامی مورد تمسخر قرار می گیرد و زن از جایگاه عالی خودش دور شده است. تا اواخر قرن نوزدهم زن به عنوان موجود درجه ۲ محسوب می شد و مثل یک برده با او رفتار می کردند و مالک هیچ حقوقی نبود از قرن نوزدهم به بعد و ظهور انقلاب صنعتی سرمایه داران به فکر کشاندن زن به اجتماع و قرار دادن حقوقی برای آنها شدند و با تصویب آن در مجلس اولین نتیجه آن حضور زنان با حقوق پایین به جامعه اغاز شد. ▫️استاد حوزه خواهران، انبوه سازی را دومین خروجی انقلاب صنعتی برشمرد و افزود: با افزایش تولید در کارخانه ها نیاز به تبلیغ برای سرمایه داران را به فکر استفاده از زنان انداخت و جذابیت زنان بعنوان کالای تبلیغاتی و ابزاری در جامعه بروز کرد. سرمایه داران به این نکته توجه داشتند که اگر زن در سن پایین ازدواج کند کمتر می توانند از او استفاده ابزاری در تبلیغات کنند و سومین خروجی انقلاب صنعتی بالا بردن سن جوانان در ازدواج بود و این عوامل موجب شد که زن تبدیل به یک کالای لوکس در جامعه شود. ▪️مدیر موسسه آموزش عالی النفیسه اصفهان با اشاره به این مطلب که در زمان جاهلیت زن زنده به گور می شد و در جامعه مدرن از زن استفاده ابزاری شد، افزود: در جوامع غرب یکسری خصوصیات خوب مثل قانون پذیری، علم آوری و نظم وجود دارد اما از لحاظ خانواده و زن که محور خانواده است سقوط کرده است و امروزه می خواهند عفیف بودن را از جوامع اسلامی هم بگیرند. ▫️استاد حوزه خواهران اظهار کرد: حضرت خدیجه(س)، حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) زنانی هستند که تا قیامت به آنها افتخار می کنیم. حضرت زهرا سلام الله علیها در زمان غصب فدک حامی ولایت بودند و در جامعه هم حضور پیدا کردند. حضرت زینب (س) که در زمان حیات ۵ معصوم بودند و از هر کدام یک خصلت را گرفتند از پیامبر (صلی الله علیه و آله) عقل را از حضرت علی (ع) شجاعت را از حضرت زهرا (س) عفت و حیا از امام حسن (ع) صبر و از حضرت امام حسین(ع) عزت و از امام سجاد (ع) عالم بودن را به ارث بردند و به نام عقیله بنی هاشم لقب گرفتند و در صحنه اسارات این خصوصیات جلوه بیشتری کرد. 📲 @esfahan_whc
بسمه تعالی به فعالان مباحث قرآنی بویژه اساتید معزز« تفسیر ، مفاهیم قرآن و آموزش جامع قرآن» و طلاب رشته تفسیر در مقاطع تخصصی و عالی(سطح3 و 4) در خصوص اعلام حضور در ⚜️نشست تخصصی مرجعیت قرآن کریم ⚜️ ◇◇◇ ﷽؛ 🔖 فرهیخته گرامی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، در نظر دارد نشست تخصصی مرجعیت قرآن کریم با حضور ارزشمند حجت الاسلام و المسلمین عیسی عیسی زاده عضو هیات علمی و مدیر محترم گروه فرهنگنامه های قرآنی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و رئیس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی ویژه فعالان مباحث قرآنی بویژه اساتید معزز« تفسیر و و مفاهیم قرآن و آموزش جامع قرآن» و طلاب رشته تفسیر در مقاطع تخصصی و عالی(سطح3 و 4) برگزار نماید . 🔖زمان: روز دوشنبه 14 آذر ساعت 14:30 الی 16:30 مهلت اعلام حضور :تا 13 آذر ساعت 9 صبح فقط در لینک زیر 🔰🔰 http://poll.whc.ir/666746 مکان:مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ✍️آدرس: 🏷اصفهان، بزرگراه شهید صیاد شیرازی،خیابان 22 بهمن. مجموعه اداری امیرکبیر. روبروی شرکت گاز. جنب مدرسه علمیه حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها 📲 @esfahan_whc
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
📌چرا دعا مستجاب نمی شود؟ 🔖نشست «سیر مطالعاتی تفسیر قرآن» در مدرسه علمیه خواهران زهرائیه(س) نجف آباد برگزار شد. ▪️مریم گلشادی در نشست «سیر مطالعاتی تفسیر قرآن» در مدرسه علمیه زهرائیه (س) نجف‌آباد با بیان نکات تفسیری آیات سوره فلق، گفت: خداوند راه نجات از تاریکی‌ها و رذائلی چون حسادت را پناه بردن به خود ذکر کرده و این مطلب اذعان دارد که باید در همه حال مخصوصاً چنین اوقاتی به قدرت لایزال الهی پناه ببریم و باور داشته باشیم که جز خداوند کسی پناهگاه ما نیست. ▫️وی با اشاره به مسئله دعا و اهمیت آن در قرآن و روایات، گفت: ارزش دعا به‌قدری است که باید ضمن دعا به این سه نکته هم توجه داشته باشیم اول اینکه اگر مورد خواسته‌شده به مصلحت ما باشد استجابت خواهد شد، دوم دعا کردن کفاره گناهان ما خواهد بود، پس بدون ثمر نخواهد بود و سوم اینکه اگر اجابت نشد یا به قول ما برآورده نشد در مقابل آن پاداش خواهیم گرفت. باید به این نکته توجه داشته باشیم که استجابت به معنای پاسخگویی است نه برآورده شدن حاجت و اینکه دعا کردن وظیفه ماست، زیرا اگر دعا نباشد اعتنایی از طرف خداوند نخواهد بود. ▪️استاد حوزه خواهران با اشاره به مسئله وسوسه و حسادت که در این سوره به آن اشاره‌ شده است، ابراز کرد: حسادت در وجود همه هست، آنچه مهم است ترتیب اثر دادن است، یعنی نسبت به این حس چه واکنشی از ما سر بزند. اینکه بخواهیم خداوند آنچه به دیگران عطا کرده به ما هم بدهد و یا اینکه فقط به من تنها بدهد و یا از دیگری بگیرد و به من بدهد. ▫️گلشادی در پایان گفت: برای درمان رذائل باید با حس خودمان مقابله کنیم و از خداوند درخواست کمک کنیم. 📲 @esfahan_whc
📸دیدار کارکنان و طلاب مدرسه علمیه خواهران خدیجه کبری سلام الله علیها اصفهان با خانواده ی محترم شهید مدافع حرم حمیدرضا باب الخانی 📲 @esfahan_whc
🌺☘️🌺☘️🌺☘️ ☘️🌺☘️🌺☘️ 🌺☘️🌺☘️ ☘️🌺☘️ 🌺☘️ مدرسه علمیه کوثر اصفهان برگزار میکند: نشست علمی با عنوان: بررسی شبهات عفاف و حجاب و تطبیق آن بر عفاف فاطمی (سلام الله علیها) 🔹سخنران: جناب آقای دکتر جواد حیدری 📆🕰زمان: چهار شنبه 16 آذر ماه 1401 ساعت 9/30 صبح 🏘مکان: سالن اجتماعات مدرسه علمیه کوثر اصفهان 💻 لینک مجازی: https://room.gharar.ir/71e91fa6-7f4e-493b-8b49-cfa646ffa581 شما مبلغین عزیز مدرسه علمیه کوثر به این نشست دعوتید. 🌺🍁🍂🌺🍁🍂 📲 @esfahan_whc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم رب العلی الاعلی یا علی
هر روز صبح بعدِ بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحيمِ میفرستم من سلامی بر آقای خوبم حسین اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن روزتون مزین به نام ارباب دو عالم حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام 📲 @esfahan_whc
جانم به فدای حضرتِ ماهِ نجف قسمت بشود بوسه به درگاهِ نجف... 📲 @esfahan_whc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه): ◻️ کسانی که ، هیچ وقت باخت در آن نیست. 🔸 در ظاهر هم اگر خیال بشود که ما نتوانستیم، پس شکست خورده‌ایم، نه، به حَسَبِ واقعش شکستی نخوردیم. 📚 ۱۳۵۸/۸/۱۱ ‌‌‌‌‌‌‌┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 📲 @esfahan_whc
📨 بازخوانی که می خواهد بماند. ‌‌‌‌‌‌‌┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺 ،_بالاتر 🎙 حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه): ◻️ گرفتاری همه ما برای این است که ما ، . 🔸 عالِم شدند، تربیت نشدند، دانشمند شده‌اند، تربیت نشده‌اند، تفکرات‌شان عمیق است لکن تربیت نشده‌اند. ◻️و آن خطری که از عالمی که تربیت نشده است و تزکیه نشده است بر بشر وارد می‌شود آن خطر از خطر مغول بالاتر است. 🔸 ، این است، غایت آمدن انبیا این تزکیه است و دنبالش آن تعلیم. ◻️ اگر نفوسی تزکیه نشده و تربیت نشده وارد بشوند در هر صحنه، در صحنه توحید، در صحنه معارف الهی، در صحنه فلسفه، در صحنه فقه و فقاهت، در صحنه سیاست، در هر صحنه‌ای که وارد بشوند، اشخاصی که تزکیه نشدند و تصفیه نشدند و از این شیطان باطن رها نشدند، خطر اینها بر بشر، خطرهای بزرگ است. 📚 صحیفه امام، ج ۱۴، ص ۳۹۱. ، ، و ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 📲 @esfahan_whc
📌 بررسی ماهیت اغتشاشات اخیر از منظر آیات و روایات 🔖 استاد حوزه، عامل اصلی اختلافات را فریب زینت‌های زندگی دنیا در نظر افراد و ریاست طلبی دانست. ▪️حجت السلام براتعلی حق شناس در نشست «بررسی اغتشاشات اخیر از منظر آیات و روایات» در جمع کارکنان، طلاب و اساتید مدرسه علمیه حضرت فاطمه محدثه(س) اصفهان، گفت: در رابطه با این اغتشاشات، دو سوال مطرح می‌شود، اول اینکه آیا می‌توان منشأ این اغتشاشات را فوت یک خانم و نارسایی در عملکرد گشت ارشاد دانست؟ که در پاسخ باید گفت: علت اصلی این اغتشاشات مبارزه با نظام جمهوری اسلامی است. ▫️وی ادامه داد: متأسفانه در این آشوب‌ها، رفتارهای خشن وهنجارشکنانه‌ی بسیاری داشته‌ایم. سازماندهی گروهک‌ها، اراذل و اوباش، مخالفین سیاسی نظام و همچنین بکارگیری تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای برای از بین بردن نظام، از جمله ویژگی‌های این آشوب است. بنابراین، در این شرایط، وظیفه‌ی پلیس با وظیفه دیگر افراد متفاوت است. دیگران شاید بتوانند با یک پند و اندرز از کنار این افراد عبور کنند، اما پلیس به دلیل حفظ امنیت و حقوق عمومی مردم نمی تواند به صرف پند و اندرز اکتفا نماید. ▪️حجت الاسلام حق شناس گفت: آیا عامل اغتشاشات مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است؟ در جواب می توان گفت که این آشوب ها، منشأ اقتصادی ندارد، زیرا در شعارهای آشوبگران هیچ محتوایی، پیرامون مسائل اقتصادی مطرح نشده است. ▫️استاد حوزه با اشاره به آیات ۲۰۸ تا ۲۱۳ سوره‌ی مبارکه‌ی بقره اذعان داشت: این آیات، زمینه‌های اتحاد و اختلاف را به خوبی بیان کرده است. یکی از بهترین وظایف ما در شرایط کنونی «ادْخُلُوا فِی السِّلْمِ کَافَّةً» به معنای تسلیم شدن در برابر اوامر الهی است که در آیه ی ۲۰۸ سوره ی مبارکه ی بقره بیان شده است. ▪️وی گفت: در روایات نیز، واژه ی «السِّلْمِ» به معنای ولایت و محبت امیرالمومنین علی علیه السلام آمده است که در زمان حاضر تحت سیطره‌ی حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است. همچنین در آیه‌ی ۲۰۹ سوره‌ی مبارکه‌ی بقره آمده است: «فَإِنْ زَلَلْتُمْ مِنْ بَعْدِ ما جاءَتْکُمُ الْبَیِّناتُ فَاعْلَمُوا أَنَّ أللهَ عَزیزٌ حَکیمٌ» پس اگر با وجود ادله‌ی روشن، باز به راه خطا رفتید، در این صورت بدانید که خدا توانا و داناست. از این رو با توجه این امر قرآنی، رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: برخی از افرادی که در اغتشاشات، ناآگاهانه خود را به ورطه‌ی خطر و آشوب کشاندند، اگر پس از اتمام حجت، به آشوب‌هایشان ادامه بدهند، یقیناً باعث هلاکت‌شان می شود. ▫️استاد حوزه در ادامه با بیان آیات ۲۱۲ و ۲۱۳ گفت: خداوند متعال در آیه‌ی ۲۱۲ سوره بقره، عامل اختلافات را فریب زینت‌های زندگی دنیا در نظر افراد و ریاست طلبی می‌داند. همچنین در آیه‌ی ۲۱۳ سوره بقره نیز خداوند به واحد بودن امت از زمان حضرت آدم تا قبل از حضرت نوح(ع) اشاره دارد، زیرا مردم در این زمان عده‌ی محدودی بودند که با فطرتشان امور را پیش می‌بردند و طبیعتاً اختلافاتشان هم زود حل می‌شد و پس از این دوران جمعیت بسیار کثیر شد و اختلاف نظرات شدت گرفت و نیاز به بعث پیامبران متعدد، بیشتر شد. ▪️استاد حوزه در پایان جلسه با اشاره به وظایف طلاب در زمان کنونی اظهار کرد: وظیفه ی طلاب و حوزویان در عصر حاضر تلاوت و تدبر در آیات قرآن کریم و تعلیم آن و همچنین اهتمام به مسئله ی تعلیم حکمت و تزکیه است که بحمدالله نسبت به سه مورد اول دغدغه‌مندی‌های خوبی وجود دارد، اما لازم است نسبت به تزکیه و تهذیب نفس اهتمام جدی‌تری صورت بگیرد. 📲 @esfahan_whc
گروه شهیدابراهیم هادی به میزبانی مدرسه علمیه زهرا المرضیه(س) اصفهان برگزار کرد:👇 📸دوره روایتگری عفاف و حجاب با همکاری موسسه خیبر و مرکز مشاوره با گروه شهید ابراهیم هادی 📲 @esfahan_whc