فصل_دوم_گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای.pdf
595.2K
#نوشتار
فصل دوم
یادداشت #گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
که از جلسه 29 شروع شد!
به تاریخ 11 آذرماه 1397
@tashakole_esharat
جلسه سی ام - گوش سپردن به ندای بی صدای انقلاب اسلامی.mp3
44.04M
📅 18 آذرماه 1397
📍تشکل اشارت
🎵 #فایل_صوتی شرح یادداشت #گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
👤 سخنران: #استاد_اصغر_طاهرزاده
#جلسه_سی_ام
⏱ مدت زمان: 51:14
💾 حجم فایل 41.9 MB
@tashakole_esharat
🖌#گزیده 1
📂#جلسه_سی_ام
#گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
🔸اندیشه از یک زمانی تبدیل شد به آنچه که در ذهن می آید. در صورتی که در دین اندیشیدنی تاکید می شود که رخدادها را در میدان دید انسان می آورد، آن دیدی که قصه ی جان خود انسان است.
🔹نحوه ی یافتِ پیشینیِ سلمان به او اجازه نمی دهد که راضی باشد به آنچه هست، در اباذر خیلی اجمالی تر است، در همین حد است که می داند این بت ها نمی تواند باشد، اما در خلأ است. سلمان خیلی چیزها را انکار می کند اما در افق خودش دارد جلو می رود (افق دارد) ، جست و جو می کند آن چیزی را که می خواهد، اما اباذر نمی داند چه می خواهد، فقط این ( که هست ) را نمی خواهد. برای همین هم شوریدن اباذر خیلی بیشتر است و همه چیز را می خواهد خراب کند. سلمان با پیامبر که رو به رو می شود می خواهد بسازد اما اباذر همان موقع هم که با پیامبر روبه رو می شود وسط یکی از میادین مکه می ایستد و داد و فریاد می کند.
امروز یافتِ پیشینی بین ملت ها پر است و می خواهد با افقی که به صورت اجمالی دارد مرتبط شود، حالا یا اباذر وار یا سلمان وار، و هر دو را ما در کشورمان داریم.
@tashakole_esharat
🖌#گزیده 2
📂#جلسه_سی_ام
#گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
🔹تفکرِ اصیل جزئیات را در نسبت با هم نمی بیند، بلکه جزئیات را در نسبت با یک حقیقت کلی می بیند.
وجود در جلوه ی انقلاب اسلامی می آید ، همین که خودتان را حس کنید انقلاب اسلامی را حس کرده اید به اعتبار انقلاب اسلامی.
🔸زمان صدر اسلام زیاد کسی نمی خواست معرفت پیدا کند ، می خواستند با نور پیامبر زندگی کنند. یک عالمیتی از جنس زندگی با وجودی که در آن تاریخ برایشان محقق شده بود را داشتند.
🔹اگر ما در ارتباط با خودمان باشیم به اعتبار وجود، نه اینکه در ارتباط با خودمان باشیم به اعتبار معرفت، و نگذاریم سیطره ی معرفت غلبه کند بر آن احساس وجودی و نگهبان آن مرتبه ی وجودی باشیم، با هر آنچه در عالمِ وجود در نسبت با ما هست آشنا می شویم.
🔸ما در روایت داریم که اگر کسی تکبر داشته باشد بوی بهشت به او نمی رسد. بهشت یعنی احساس واقع بودگی در حقیقت، احساس واقع بودگی در وجود.
وجود من با زمانه ای که در آن هستم دوتا نیست. چقدر روایت داریم که هرکس مطابق زمانه اش زندگی کند با خودش زندگی کرده است. من اگر با انقلاب اسلامی زندگی کنم با خودم زندگی کرده ام ولی اگر با آمریکا زندگی کنم یقیناً با خودم زندگی نکرده ام.عذابی از این بالاتر که انسان با خودش زندگی نکند. شما اگر نسبت تان را با خودتان ، یعنی با تاریخ تان ، یعنی با انقلاب اسلامی درست کنید حتماً از نگاه شما آمریکا مستکبر است. لذتی از ان بالاتر هست که حس استکبار بودن آمریکا را بکنید؟ مثل ماز شب خواندن است،تازه از آن نماز شب های خوب.باور کنید بهشتی که در حس استکباری دیدن آمریکا هست جای دیگری نیست.
@tashakole_esharat
جلسه سی و یکم - گوش سپردن به ندای بی صدای انقلاب اسلامی.mp3
50.17M
📅 25 آذرماه 1397
📍تشکل اشارت
🎵 #فایل_صوتی شرح یادداشت #گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
👤 سخنران: #استاد_اصغر_طاهرزاده
#جلسه_سی_و_یکم
⏱ مدت زمان: 58:32
💾 حجم فایل 47.8 MB
@tashakole_esharat
🖌#گزیده 1
📂#جلسه_سی_و_یکم
#گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
🔸مشیت الهی یعنی بستری که خدا قرار داده است که در این بستر تو خودت را بپرورانی.
فیلسوفان غربی اینجا مشکل دارند که نمی توانند بین مشیت الهی و آزادی جمع کنند.برعکس حکیمان ما می توانند.
🔹آن کسانی که کشور را ترک کردند و رفتند ( سلطنت طلب ها ، خواننده هاو ...) هیچ آینده ندارند. یعنی نمی دانند که کی هستند، چون انتخابی مطابق امکانات خودشان نکردند و وطابق تاریخی کردند که تاریخ دنیای مدرن است.
شما اگر بخواهید به رعایت حقوق بشر برسید هیچ وقت با تاریخ غرب نمی رسید. ادارات ما چقدر تلاش کردند مناسبات غرب را حاکم کنند، از افغانستان هم بدتر شدیم.
🔸خدا برای هرکسی یک رزقی تعیین کرده است که سراغش می آید، این رزق همان مأوای اوست. اگر به سراغ دنیای مدرن رفتید بی مأوا می شوید (شما در عالم خودتان مأوا دارید). هایدگر می گوید غرب انسان ها را بی عالم می کند.
@esharat
🖌#گزیده 2
📂#جلسه_سی_و_یکم
#گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
🔸مشکل دولت سازندگی این بود که نفهمید اینها که آورده است جایش اینجا نیست. نتیجه اش می شود این بحران اقتصادی، تمام مشکلاتی که ما امروز داریم زیر سر دولت سازندگی است که خواست ما را از فضای خودمان به فضای دنیای مدرن ببرد. تعبیر رئیس دولت سازندگی این بود که ما می خواهیم یک ژاپن اسلامی درست کنیم.
🔹انقلاب اسلامی یعنی بازگشت خدا به تاریخی که سکولاریته است. یعنی از آنِ تمامِ بشریت است.
امروز کسانی که از انقلاب اسلامی بیرون رفته اند به نیستی فکر می کنند. شما ممکن است به شهادت فکر کنید اما اینها به نیستی فکر می کنند.
اساساً باید زندگی را طوری تعریف کرد که ارزش های غربی تبدیل شود به حیات عبودی. اساساً ارزش لغت ما نیست، ما بندگی داریم. هیچ وقت علمای اصیل ما واژه ی ارزش را به کار نمی برند.
روی این فکر کنید که ما چه نوع زندگی را زندگی می دانیم. این هنوز طلوع نکرده است، برای اینکه هنوز نتوانسته ایم از سرزمین غربی بودنِ خودمان اسباب کشی کنیم به زندگی بعدی؛ اصلا زندگی بعدی نداریم.
ارادت ما به رهبری نه به جهت شخص است، به جهت این است که این طلوع را ایشان زودتر می بینند.
@esharat