eitaa logo
اشارت
222 دنبال‌کننده
137 عکس
38 ویدیو
103 فایل
گوش بسپار، به ندای بی صدایِ انقلاب اسلامی .... ارتباط با اشارت؛ @alijazini
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 توصیه رهبری درباره در جلسه‌ای خصوصی آیت‌الله شب‌زنده‌دار صبح امروز در جلسه درس خارج فقه با اشاره به دیدار اخیرش با رهبر انقلاب روایتی از آنچه ایشان درباره گفته بودند را نقل کرده است: ▪️ایشان فرمودند «من روی این بیانیه خیلی زحمت کشیدم ... من بنای بر این ندارم که اگر چیزی نوشتم یا مطلبی می‌گویم از دیگران درخواست کنم که روی آن کار کنند ولی راجع به این می‌گویم این کار را بکنند..» این درخواست و مطالبه را ایشان دارند. ▪️آیت‌الله شب‌زنده‌دار در ادامه گفته: من دیروز در مشهد به طلاب عرض کردم که این بیانیه را مثل کتب درسی به مباحثه بگذارید و بعد در راه نشر و تبیین و پیاده‌سازی آن تلاش کنید. خود ما هم هر روز یک بخشی از بیانیه را همین‌جا قرائت خواهیم کرد. 🖇 https://www.instagram.com/negar_resane/ @esharat
جلسه سی و نهم - گوش سپردن به ندای بی صدای انقلاب اسلامی.mp3
36.67M
📅 28 بهمن ماه 1397 📍تشکل اشارت 🎵 شرح یادداشت 👤 سخنران: شماره 94 تا 97 جزوه ندای بی صدا ⏱ مدت زمان: 65:05 💾 حجم فایل 53.0 MB @tashakole_esharat
🖌 1 📂# 🔹نکته ی بسیار مهمی که انسان باید در ذات هر حرکت و رخدادی ببینید، همین ذات بینی است.یعنی اینکه ببینیم ذاتِ این رخداد چیست. ما در انقلاب اسلامی بخواهیم و نخواهیم در مواجه با غرب ظهور کردیم. ما تا قبل از مشروطه به یک معنا در تاریخ دیگری زندگی می کردیم. عموما کدخداهایی بودند که عِرق دینی داشتند و می خواستند خدمت کنند. اما دنیای مدرن پیش آمد. روشنفکران گفتند که باید از فرق سر تا نوک پا غربی بشویم، علما و دلسوزها هم به فکر رفتند.ما در مواجه با دنیای جدید آمدیم شدیم انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی. انقلاب مشروطه ضعف هایی در ذاتش بود که نمی توانست بماند، درست است که منتقل شد به انقلاب اسلامی اما خودش نتوانست بماند (رجوع کنید به سخنان مقام معظم رهبری در این مورد) ذاتِ انقلاب اسلامی مواجه با غرب است. 🔸در این دنیا (از یونان تا دنیای مدرن) اوج کمال انسان لیبرال دموکراسی است، اما آیا جهانِ ما همین جهان است؟ اگر شما انسانی شدید که بناست یک شهروند خوبِ دنیای مدرن باشید و دنیای مدرن اوج کمال انسان است ،‌خب پس قانون را رعایت کردن می شود کمال انسان؛‌اگر حقیقت انسان عبودیت است کمال انسان رعایت آدابی است که عبودیت را به انسان برگرداند. @esharat
🖌 2 📂# 🔹سیر عبودیت خودش یک تمدن می خواهد. انقلاب اسلامی می خواهد این تمدن را برای ما بیاورد که در مقابلش تمدن غرب است. راه طولانی است چون اراده ی معطوف به قدرت نمی گذارد انسان عبودیت داشته باشد. انقلاب اسلامی بناست عبودیت را به صحنه آورد ، این عبودیت تمام مناسبات بشر را بر هم می زند. ما بخواهیم و نخواهیم در دو جا بیشتر نمی توانیم باشیم. یا اراده ی معطوف به قدرت، که الان انقلاب اسلامی آلوده به این است و حقیقتش این نیست؛ یا در راستای عبودیت باشد که به باطنی ترین ابعاد انسان نظر دارد. 🔸انقلاب اسلامی یک معنای تاریخی دارد که 20،30 سال پیش از مشروطه در مواجه با غرب به وجود آمده است. انقلاب اسلامی ازآنِ تاریخ جدید است. کارامام جامعه نظم اجتماع است. از طرفی امام جامعه وجه کلی هرکس است. یعنی فردیت شما که رعایت دستورات دینی است با هویت امامتان که شخصیت اجتماعی شما را تشکیل می دهد یگانه می شود. میشل فوکو می گوید، آیت الله خمینی نقطه ی کانونی تمرکز اراده ی مردم ایران است، امام خمینی (ره) آمده است که حیات اجتماعی به ما بدهد. @esharat
جلسه چهلم - گوش سپردن به ندای بی صدای انقلاب اسلامی.mp3
40.53M
📅 5 اسفند ماه 1397 📍تشکل اشارت 🎵 شرح یادداشت 👤 سخنران: پرسش و پاسخ از جزوه ⏱ مدت زمان: 63:54 💾 حجم فایل 52.1 MB @esharat
بیانیه گام دوم انقلاب - ناشناس.mp3
7.06M
📍تشکل اشارت 🎵 تبیین اجمالی از بیانیه گام دوم انقلاب 👤 سخنران: ⏱ مدت زمان: 07:12 💾 حجم فایل 6.7 MB @esharat
جلسه چهل و یکم - گوش سپردن به ندای بی صدای انقلاب اسلامی.mp3
51.04M
📅 19 اسفند ماه 1397 📍تشکل اشارت 🎵 شرح یادداشت 👤 سخنران: شرح شماره 97 الی 100 جزوه ندای بی صدا ⏱ مدت زمان: 59:33 💾 حجم فایل 48.6 MB @esharat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اصغر طاهرزاده: من متفکر اصیل را کسی می دانم که در عین حضور در سنت خودش، از اطرافش بیگانه نیست و می فهمد بر عالم چه می گذرد. ؟ گفتگوی میلاد دخانچی با اصغر طاهرزاده دریافت کامل گفت و گو: https://www.aparat.com/soha_ www.instagram.com/soha_sima/ @esharat
🔹با سلام به استاد بعد از دیدن فیلم مصاحبه‌ شما با آقای میلاد دخانچی، احساس کردم با طاهرزاده جدیدی روبرو شده‌ام. طاهرزاده‌ای که از یک طرف سختْ در آموزه‌های دینی و تعلق به انقلاب اسلامی حاضر است، ولی ما را دعوت می‌کند تا در جهان و در دنیای مدرن حاضر شویم و اصرار دارد باید غرب را طوری بشناسیم که دیگر نباید از آن فرار کرد، بلکه باید در آن حاضر شد و نقش‌آفرینی کرد. آقای طاهرزاده مگر ما در کجای انقلاب قرار داریم که شما نگران نیستید که قصه‌ی ما قصه‌ی آن کسی نشود که رفت آب بیاورد، آب او را برد. آیا تجربه‌ی جریان اصلاح‌طلبی و جریان آقای هاشمی را نباید در نظر داشت که اینان چگونه گرفتار نحوه‌ای از غرب‌زدگی شده‌اند و انقلاب را از حقیقت و هویتش خارج کردند. نسبت این مصاحبه با مباحث عجیب جنابعالی در سلسله درس‌گفتار چگونه است؟ آن‌جایی که می‌فرمایید باید آن‌چنان وارسته شد تا جانمان آماده شنیدن صدای حقیقت که ندای انقلاب اسلامی است بگردد؟ 🔸باسمه تعالی: سلام علیکم: پس از 40 سال از حضور انقلاب اسلامی در این تاریخ می‌توانیم در نسبت خود با مدرنیته و مواجهه‌ی خود با غرب، تفکری که مناسب امروزمان است داشته باشیم. آیا هنوز باید نگران بود که انقلاب اسلامی از طریق فرهنگ مدرنیته گرفتار استحاله گردد؟ و یا انقلاب اسلامی می‌تواند در جهانی جدید مشارکت کند؟ ✔️آن‌چه شدیداً در این تاریخ به آن نیازمندیم، فهمِ درست غرب است از آن جهت که دیگر ادعای یونیورسال‌بودن خود را نه‌تنها از دست داده است، بلکه خودْ نیز مثل قبل چنین ادعایی ندارد. البته این سؤال همیشه باید مدّ نظر ما باشد که چگونه می‌توان غرب را فهمید و شرایطِ امکان غرب‌شناسی چیست؟ آن‌چه از آثار امثال دکتر رضا داوری برمی‌آید آن است که هنوز غربْ درست فهم نشده و با فهم غرب، ما جایگاه خود را بهتر می‌شناسیم. با توجه به این‌که موضوع نفیِ فراروایت و يكتا انگارى مدرنيسم جايش را به تنوع و تكثر داده است و مركزيت گرايى تاريخى و انحصار معرفتى غرب از عرصه روابط انسانى و فرآيند نظام سازى اجتماعى کنار رفته و تکثر، بستری شده برای سهیم‌شدن ما در دنیای جدید، ایرانِ اسلامی با سابقه‌ی تمدنی خود می‌تواند در صحنه‌ی تاریخ جهانی پا بگذارد و از این جهت معنی دیگری از جهان مدرن به تجربه آید. با فهمِ غرب از این جهت، جایی در عالم برای ما پیش آمده است و آستانه‌ای برای فهمِ جهان مدرن که ما نیز در آن نقش داریم، در مقابل ما گشوده شده است تا ما جهانی را تجربه کنیم که خودمان در هویت آن بی‌نقش نیستیم. بلکه در جایی قرار گرفته‌ایم که نه در غرب هستیم و نه در گذشته‌ی خود، که نگران سیطره‌ی غرب بودیم و با فهمِ درست امکانات جهان مدرن می‌توانیم در آن مشارکت کنیم و از سرمایه‌های اصیل دینی و فلسفی خود برای ظهور در جهان جدید بهره بگیریم و به یک معنا خود و سرمایه‌های خود را در این تاریخ و مطابق این تاریخ بشناسیم و این بدون درک حقیقت انقلاب اسلامی که صدای خدا در این تاریخ است، ممکن نیست. ✔️آری! اگر با تمام وجود، جانمان حقیقتِ انقلاب اسلامی را نچشیده باشد، قصه‌ی ما قصه‌ی همانی است که رفت آب بیاورد و آب بردش و نتوانست هیچ تأثیری در تاریخی که با انقلاب اسلامی گشوده شده، داشته باشد. موفق باشید. @esharat
جلسه چهل و دوم - گوش سپردنبه ندای بی صدای انقلاب اسلامی.mp3
51.15M
📅 26 اسفند ماه 1397 📍تشکل اشارت 🎵 شرح یادداشت 👤 سخنران: شرح شماره 100 الی 102 جزوه ندای بی صدا ⏱ مدت زمان: 59:41 💾 حجم فایل 48.7 MB @esharat
♥️در جستجوی شور عشق♥️ باسمه تعالی ▪️با حضور در صحنه‌های ایثار و لمس آن‌چه بر این سرزمین‌ها گذشته است، چطور هستید؟! ▪️ عده‌ای در دریای عشق زندگی را شناختند و بدون زندگی‌های عرفی، خواستند به زندگی خود معنای دیگری ببخشند و طرح‌اندازانه به میان آمدند و عالم را از آنِ خود کردند - فرادستی‌ها را تودستی کردند-. ▪️ مثل رهبرشان حضرت روح اللّه، که با هرچه می‌خواست او را به انسانی منفعل تبدیل کند، سرِ ستیز داشت. اینان خودشان برای خودشان مسئله بودند و دائم با خود سخن‌ها داشتند و با انتخابی با شور و عشق و در نهایتِ صفا و سادگی. ▪️ اینان در افسون گل سرخ شناور شدند. به جای آن‌که کارشان بشود شناخت گل سرخ. سمینار آفتاب‌شناسی نگذاشتند، به سوی آفتاب رفتند.‌» ▪️حرف‌شان این بود که: سرم به دُنیی و عقبی فرود نمی‌آید تبارک اللّه از این فتنه‌ها که در سرِ ما است مرا به کار جهان هرگز التفات نبود رُخ تو در نظر من چنین ‌خوشش‌ آراست ▪️ عاقلان نقطه‌ی پرکار وجودند ولی عشق داند که در این دایره سرگردانند ▪️ یاد باد آن‌که صبوحی زده در مجلس اُنس جز من و یار نبودیم و خدا با ما بود یاد باد آن‌که خرابات‌نشین بودم و مست وآن‌چه در مسجدم امروز کم است آن‌جا بود ▪️ این یارانِ سالار شهیدان، ققنوس‌وار از جیفه‌ی دنیا فاصله گرفتند و به جای آن‌که مرگ به سراغ آن‌ها بیاید، ماورای مرگ حاضر شدند تا در کنار آن‌هایی نباشند که قصد بلعیدن همگان و در حال بلعیدن یکدیگرند. عشق را جز در آتش و خون جستجو نکردند تا معلوم شود در فقدان عشق ما چگونه باید بمانیم. ▪️ شهداء عشق را فریاد کردند و چه در سخن و چه در سکوت و خاموشی، جز به عشق فکر نکردند. بودنِ خونین آن‌ها افسانه‌ی عشق بود و به دنیا که شایعه‌ای دروغین بیش نیست، پشت کردند، تا ما در میان حاکمانِ پرستنده‌ی جاه و مال به مدد عشق، در تمنّای جاه و مال نباشیم. ای کاش آدمیان می‌دانستند بهای جاه، تباهیِ جان است. ▪️ ما در این زمانه، عشق را از شهداء آموختیم تا از نسل دزدان و دغل‌بازان نباشیم و در راه آرمانی به نام عدالت که اکنون در نیمه‌ی راه آن هستیم؛ مأیوس نگردیم. باختن آرمان عدالت، افق روی ما نیست، زیرا به زودی بندگان جاه و مال در آتش خود خواهند سوخت، زیرا همیشه چنین بوده است که پس از سوختن جوانمردان، نوبت ناجوانمردان می‌رسد و فرجام صدام حسین، فرجام همه‌ی خودپرستان است که افقی جز جاه و مال نمی‌شناسند. ▪️ سعی می‌کنند با تاریک‌کردن فضای جامعه، جوانان را از نظردوختن به افقِ روشن باز دارند، اما این تلاش، تلاش و جهد بیچارگان است که از نور توحید محروم‌اند و به زودی غرامت جهل خود را خواهند داد. آنان گمان می‌کنند می‌توان همواره بیداد کرد و در امان بود. زهی خیال باطل. ▪️ آمده‌ایم تا در زیر سایه‌ی حضرت حق در این دیار بگردیم تا ببینیم شور عشق را در کجا باید پیدا کنیم. شربتی که حضرت حق به صورت پنهانی به نومیدان می‌دهد تا راهِ برون‌شدن از افسردگی و ملالت را بیابند و از سوزِ فقدان عشق تسلی یابند. طاهرزاده راهیان نور، فروردین ماه 1398
سخنرانی استاد طاهرزاده - یادمان هویزه - راهیان نور سال 1398 - lobolmizan.ir.mp3
14.32M
📅 8 فروردین ماه 1397 📍یادمان شهدای هویزه 🎵 👤 سخنران: ⏱ مدت زمان: 39:45 💾 حجم فایل 13.6 MB @esharat
جلسه چهل و سوم - گوش سپردن به ندای بی صدای انقلاب اسلامی.mp3
38.31M
📅 18 فروردین ماه 1398 📍تشکل اشارت 🎵 شرح یادداشت 👤 سخنران: شرح شماره 103 جزوه ندای بی صدا ⏱ مدت زمان: 61:46 💾 حجم فایل 40.4 MB @esharat
قسمتی از مقاله ی : آقای دکتر داوری در قسمتی از این مقاله می‌فرمایند: «زندگی‌کردن میان دو جهان، مشکل بزرگ و معمای تاریخ معاصر است، ولی متأسفانه ما هم کم‌تر صبر داریم.» به نظر بنده جمله‌ی فوق جمله‌ی دقیقی است به‌خصوص که در ادامه، راهی را که باید در پیش گیریم، راهِ دارای بن‌بست نمی‌دانند و می‌فرمایند: « و نمی دانیم و نمی خواهیم بدانیم که راه تاریخ را باید با دردِ تفکر و جسارت در عمل گشود و پیمود. ما امروز به هر جا بخواهیم برویم باید از همین جا که ایستاده ایم آغاز کنیم.» با توجه به همین امر است که باید گفت: «مگر ما می‌توانیم با حضور در تاریخِ غرب، خودمان شویم؟».... @esharat
انقلاب_اسلامی_طلوع_جهانی_در_میان.pdf
680.5K
🔺 قسمتی از متن مقاله: آقای دکتر داوری در مقاله‌ای تحت عنوان در رابطه با مشکلاتی که ما در ایران با آن روبه‌رو هستیم و مشکلاتی که توسعه‌نیافتگی بر ما تحمیل کرده است، نکات دقیقی را فرموده‌اند و در کنار آن بحث، یعنی مشکلاتِ توسعه‌نیافتگی، مشکلی را متذکر می‌شوند که خوب است عزیزان به آن نکته توجه فرمایند.... 🔸تلاشی بر روی سرمقاله‌ی شصت و هشتمین شماره‌ی نشریه‌ی فرهنگستان علوم در بهمن 97 از دکتر داوری اردکانی به قلم 📃هم اکنون می توانید این مقاله را بصورت صفحات چاپی A5 دریافت کنید. @esharat
جلسه چهل و چهارم - گوش سپردن به ندای بی صدای انقلاب اسلامی.mp3
44.13M
📅 25 فروردین ماه 1398 📍تشکل اشارت 🎵 شرح یادداشت 👤 سخنران: شرح شماره 103 جزوه ندای بی صدا ⏱ مدت زمان: 51:20 💾 حجم فایل 42.0 MB @esharat
جلسه چهل و پنجم - گوش سپردن به ندای بی صدای انقلاب اسلامی.mp3
45.03M
📅 15 اردیبهشت ماه 1398 📍تشکل اشارت 🎵 شرح یادداشت 👤 سخنران: شرح شماره 104 جزوه ندای بی صدا ⏱ مدت زمان: 52:24 💾 حجم فایل 42.9 MB @esharat
جلسه چهل و ششم - گوش سپردن به ندای بی صدای انقلاب اسلامی.mp3
44.23M
📅 22 اردیبهشت ماه 1398 📍تشکل اشارت 🎵 شرح یادداشت 👤 سخنران: شرح شماره 104 جزوه ندای بی صدا ⏱ مدت زمان: 52:24 💾 حجم فایل 42.9 MB @esharat
وظیفه‌ی هر متفکری که می‌خواهد در امروز از تاریخ تفکر خود بیرون نباشد، آن است که با دکتر داوری در مقاله‌ی «ایران و مسائل و مشکلات» همراهی کند. زیرا وظیفه‌ی فلسفه و فیلسوف آن است که وضع کنونی ما را روشن کند و تا ما به وضع کنونی خود التفات نداشته باشیم، امکان گذار از آن را پیدا نمی‌کنیم و معنی «آری‌گویی به زندگی» جز این نیست. دکتر داوری از ما می‌خواهد زندگی خود را با چشم‌اندازی واقع‌بینانه بیابیم تا مسئولیت حفظ و ادامه‌ی چنین زندگی را به عهده بگیریم. او چون پیری راهنما، دغدغه‌های خود را با مخاطبانش در میان می‌گذارد و بدین لحاظ به کارهای بزرگی از جمله نوشتن چنین مقاله‌ای در این سنّ از کهولت، دست می‌زند تا ما را به اندیشه وا دارد. حق او آن است که نسبت به سخنانش سرسری برخورد نکنیم و پس از آن هرطور خواستیم قوام زندگی را بیابیم و خودمان زندگی را انتخاب کنیم. @esharat