eitaa logo
اشارت
223 دنبال‌کننده
137 عکس
39 ویدیو
103 فایل
گوش بسپار، به ندای بی صدایِ انقلاب اسلامی .... ارتباط با اشارت؛ @alijazini
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اشارت
در آن برزخ ِخبر ِشهادت سید حسن نصرالله تا تایید شهادت او و بعد ِ‌آن، ما با خودمان رو به رو بودیم، و خودمان را تجربه می کردیم. این بار ضاحیه، وقتِ دیدار شد دیدار با ایمان مان، کُفرمان، دیدار با قُرآن... صفحات ِ آن لحظات را ورق می زنید! شنبه هشتم ماه مهر غروب ، جلسه تفسیر قرآن. متن کتاب را می توانید از لینک زیر دریافت کنید: + کتاب قرآن و جایگاه شهادت و سید حسن نصرالله متن سخنرانی جلسه تفسیر قرآن روز شهادت سید حسن نصرالله @esharat
هدایت شده از اشارت
قرآن و جایگاه شهادت و سید حسن نصرالله.pdf
2.44M
کتاب قرآن و جایگاه شهادت و سید حسن نصرالله متن سخنرانی جلسه تفسیر قرآن در روز شهادت سید حسن نصرالله @esharat
اشارت
کتاب قرآن و جایگاه شهادت و سید حسن نصرالله متن سخنرانی جلسه تفسیر قرآن #استاد_طاهرزاده در روز شهادت
. ما امروز فاقد امّت اسلامی هستیم. کشورهای اسلامی زیادند، نزدیک دو میلیارد مسلمان در دنیا زندگی می کنند امّا عنوان «امّت» را نمی توان بر این مجموعه گذاشت؛ چون هماهنگ نیستند، چون یک‌جهت نیستند. امّت یعنی مجموعه‌ی انسان هایی که در یک جهت، به سوی یک هدف، با یک انگیزه دارند حرکت می کنند؛ ما این‌جور نیستیم، ما متفرّقیم. نتیجه‌ی این تفرّق، سلطه‌ی دشمنان اسلام است؛ نتیجه‌ی این تفرّق این است که فلان کشور اسلامی احساس می کند اگر بخواهد خودش را نگه دارد، باید به آمریکا تکیه کند؛ اگر متفرّق نبودیم، این نیاز احساس نمی شد. ما می توانستیم پشت در پشت هم، دست در دست هم از امکانات یکدیگر استفاده کنیم، به هم کمک کنیم، یک «واحد» را تشکیل بدهیم؛ این واحد از همه‌ی قدرت های امروز دنیا میتوانست قوی‌تر باشد. رهبرانقلاب / شهریورماه 1403 @esharat
68.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ ‌‌خداوندا، کشور ما و ملت ما هنوز در آغاز راه مبارزه‌اند و نیازمند به مشعل شهادت... 🎥 وعده‌های صادق... روایتی از صبر و مقاومت در نسبت با زهرا اطهر(س) و گشودن راه آینده انقلاب اسلامی @soha_sima @esharat
اشارت
تفسیر سوره مبارکه مدثر و نظر به کبریائی رب العالمین #استاد_طاهرزاده شنبه ها بعد از نماز مغرب و عشاء
تفسیر سوره مبارکه مدثر و نظر به کبریائی رب العالمین شنبه ها بعد از نماز مغرب و عشاء بصورت زنده از طریق کانال https://eitaa.com/matalebevijeh @esharat
اشارت
متن جلسه پنجم تفسیر سوره مدثر @esharat
صبر و مقاومت و حضور در ایمان و ابدیت _soreh_ mudather-5 (1).mp3
15.96M
مقاومت امری که شهدا، آری! شهدا متوجه آن شدند. و هرگز این راه، راه نیمه رفته نخواهد ماند. كَلَّا وَالْقَمَرِ وَاللَّيْلِ إِذْ أَدْبَرَ وَالصُّبْحِ إِذَا أَسْفَرَ جلسه پنجم تفسیر انفسی مدثر و نظر به کبریایی رب العالمین @esharat
اشارت
مقاومت #حضوری_است_ایمانی امری که شهدا، آری! شهدا متوجه آن شدند. و هرگز این راه، راه نیمه رفته نخواهد
. مرتب می گویند که جمهوری اسلامی نیروهای نیابتی خودش را در منطقه از دست داد! جمهوری اسلامی نیروی نیابتی ندارد. یمن می‌جنگد چون با است؛ حزب‌الله می جنگد، چون او را به میدان می کشاند؛ حماس و جهاد می‌جنگند چون عقیده‌شان آنها را وادار می‌کند به این کار می کند. رهبر انقلاب دوم / ماه دی/ ۱۴۰۳ مقاومت امری که شهدا، آری! شهدا متوجه آن شدند. و هرگز این راه، راه نیمه رفته نخواهد ماند. كَلَّا وَالْقَمَرِ / وَاللَّيْلِ إِذْ أَدْبَرَ / وَالصُّبْحِ إِذَا أَسْفَرَ جلسه پنجم تفسیر انفسی مدثر و نظر به کبریایی رب العالمین @esharat
سالروز عملیات ۳ تا ۵ دی ماه ۱۳۶۵ آقای نجات بخش: به نظر بنده در جمع بین «دین» و «مدرنیته» می توان به دفاع مقدس و انقلاب اسلامی فکر کرد. ما یک مقطعی داریم تا انتهای فتح خرمشهر که به نظر بنده با مسامحه، می توان آن را جمع بین دین و مدرنیته دانست. ولی یک فهمی مثل شهید صیاد شیرازی را در نظر بگیرید، عقلی که شهید صیاد شیرازی دارد، عقل خاصی است. من می گویم حتی با شهید خرازی ها هم متفاوت است، یک چیزی در شهید صیاد هست که خیلی عجیب است. آدمی است که تمام تخصص های جهان را در موضوع نظامی طی کرده و بعد از آن طرف هم از بسیجی ها بسیجی تر است. اگر بخواهیم حساب کنیم یک جاهایی حرف هایی می زند که شاید آن بسیجی هایی که در میدان کارزار هستند تا این حدّ به آن موضوع که هرکس باید در جنگ و جبهه به آن نظر کند، به آن عمق نگاه نمی کنند، حوادثی که ایشان در آن حاضر بودند مثل فتح المبین، شاید مؤثرترین شخصیتی که آن را رقم می زند، تصمیماتی است که شهید صیاد سرِ بزنگاه می گیرد. احساس می کنم شاید خیلی از بسیجی ها را اگر می گفتی من تو را این طور به میدان می فرستم، می گفت برو کمی فکر کن و بعداً مرا به چنین صحنه های خطرناکی که ظاهراً پیروزی در آن نیست بفرست. تا فتح خرمشهر که خیلی هم عجیب است و با فتح هم روبه رو شدیم، فتح به معنای حتی گرفتن زمین. ولی این که می گویم «جمع دین و مدرنیته» این در یک نسبتی در فتح خرمشهر اتفاق افتاده است. بعد از فتح خرمشهر بسیاری از عملیات ها به کربلا نام گذاری می شود، و تا رسیدیم به مقطعی که حاج قاسم یا شهید حججی، نه به عنوان شخص آن ها، بلکه به عنوان جمع هرچه بیشتر بین دین و مدرنیته، پیش آمد و خبر از اتفاقاتی می دهد که ما اوایل انقلاب داشتیم. در حاج حسین خرازی می داند از نظر نظامی شب عملیات نباید جلو برود، این جا است که به یک معنا گم و گور می شویم! متوجه نمی شویم این رفتن حاج حسین خرازی و فرمان صادرکردن در آن شب، با این که تا حدودی می دانند عملیات فاش شده، چیزی که هست به هر حال این ها یک چیزی می دانستند که دارد اتفاق دیگری غیر از پیروزی می افتد، خیلی ها هم شهادت شان را در آن جا می دانستند. این جا یک حالتی است که شما می دانید انگار چه می شود، چیز دیگری در شرکت کردن در کربلای ۴ داری می بینی، مثل آن است که یک عملیات طراحی شده برای شکست خوردن! یکی از دوستان رزمنده تعبیری آن جا داشت، آن وقتی که آقای محسن رضایی درباره ی کربلای ۴ گفته بودند بروید بگویید که یک باره کربلای امام حسین(ع) هم لو رفته بود! این جا هم همین بود. مگر خود اباعبدالله(ع) خبر ندادند فردا همه شهید می شوند، پس چرا عملیات کردند. این حس در کربلای ۴ هم بود که ما داریم کار خاصی می کنیم، کاری که ماورای این پیروزی ها و شکست ها می باشد. به نظر بنده فهم این موضوع در این جا بسیار دشوار است. فهم این که می بینی این طرف شکست است و کاری هم نمی شود کرد. منتها من می گویم همه ی اینها را در یک دستگاه کلّی تر می توان نگاه کرد و آن این که یک اتفاقی افتاده است و آن اتفاق را هم نباید کنار بگذاریم. از آن جهت که خرازیِ کربلای ۴ با خرازیِ فتح خرمشهر متفاوت است، به معنای آن که شرایط و فضا متفاوت می باشد. همتی که آنجا بود اینجا نیست. یک چیزی غایب شده و انگار رفته است. آقای دکتر داوری هم می گوید امیدهایی داشتیم ولی دیدیم انگار نمی شود، آیا حال که آن امیدها محقق نشده به معنای پایان قضیه است یا در کربلای ۴ می شود شهید شد ولی یک چیزی را نگه داشت؟ آن چیزی که بسیار سخت است در این زمانه در رابطه با آن حرف بزنیم که چه چیزی را داریم نگه می داریم و این سؤال جدّی من است که چه چیزی را دارید نگه می دارید؟ در تاریخِ بعد از انقلاب، شواهد زیادی داریم که کربلای ۴ چه چیزی را حفظ کرد؟ البته باید در این رابطه بحث شود ولی نه آن روز به خوبی می شد درباره آن چیز که حفظ شد صحبت کرد و نه امروز. این که می گویید ما نسبت به آقای داوری در جای دیگری هستیم، من می گویم آنجا جایی است که در عین شکست می خواهیم جلو برویم تا آن چه امثال صیاد شیرازی می فهمیدند، به ظهور آید. قسمتی از کتاب انقلاب اسلامی و طلوع جهانی میان دو جهان / ص ۹۹ @esharat
اشارت
سالروز عملیات #کربلای_۴ ۳ تا ۵ دی ماه ۱۳۶۵ آقای نجات بخش: به نظر بنده در جمع بین «دین» و «مدرنیته»
ربّ النوع زیبایی_شرح غزل 68 حافظ.pdf
147K
سالروز عملیات قسمتی از شرح غزل: زاهد دهدم پند، ز روی تو، زهی روی هیچ‌اش ز خدا شرم و ز روی تو حیا نیست زاهد که معنای عشق و دلداگی به زیبایی را گم کرده، مرا پند می‌دهد که از نظر به روی تو و زیبایی‌های آن پرهیز کنم، چه رویی دارد این زاهد! چگونه از خدا شرم نمی‌کند و چگونه از تو حیا نمی‌کند که انسان از این‌همه تجلیاتِ سراسر دل‌انگیز، روی برگرداند؟ آن‌هم وقتی در این دوران، حقیقت این‌چنین آشکار به ظهور می‌آید، به‌خصوص در صحنه‌های دفاع مقدس و یا در ایثار همسران و مادران شهداء که در این دوران زیباترین صحنه‌ها از طریق آن‌ها به ظهور آمد؛ چگونه دلدادگی به آن‌ها را که مظهر ربّ النوع زیبایی اند را رها کنم؟ کجا است دین‌داری اگر این نوع معاشقه‌ها در آن دین‌داری در میان نباشد؟ خدا نکند خداوند ما را از دیدن این صحنه‌ها محروم کند و دل‌مان را از این تجلیات خاص به جای دیگری ببرد. عاشق چه کند گر نکشد بار ملامت؟ با هیچ دلاور، سپر تیر قضا نیست مگر جز این است که عاشق در مسیر عشق و در قرارگرفتن در تقدیری که برای او رقم زده شده، باید بار ملامت بر دوش کشد و تیرهای طعنه را تحمل کند. اساساً در این مسیر رسم دورکردن تیرهای بلا از خود، مرسوم نیست. زیرا همراه هیچ دلاورمردی سپری که به کمک آن بخواهد تیر قضا را از خود دور کند، نمی باشد. این‌جا، جای سپربرداشتن نیست، جای سینه سپرکردن است در مقابل تیرهای قضا و پذیرفتن تقدیری که رقم خورده است.عملیات و به خط زدن غواصان در حالی که می‌دانستند عملیات لو رفته و همه شهید می شوند. @esharat
19.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ما و حضورِ تاریخی و حاج قاسم سلیمانی اگر از بنده بپرسید، چیست و چگونه باید در تاریخ خود حاضر بود؟ عرض بنده یک کلمه بیشتر نیست، به درون بنگرید و نسبتی را که باید با شهید حاج قاسم سلیمانی داشته باشید مدّ نظر آورید. این است معنای درک حضور تاریخی و بودنی که بودنِ توهّم‌آمیز نیست. طاهرزاده دی ماه ۱۴۰۳ @esharat