eitaa logo
اشارت
220 دنبال‌کننده
137 عکس
38 ویدیو
102 فایل
گوش بسپار، به ندای بی صدایِ انقلاب اسلامی .... ارتباط با اشارت؛ @alijazini
مشاهده در ایتا
دانلود
جلسه چهل و چهارم - گوش سپردن به ندای بی صدای انقلاب اسلامی.mp3
44.13M
📅 25 فروردین ماه 1398 📍تشکل اشارت 🎵 شرح یادداشت 👤 سخنران: شرح شماره 103 جزوه ندای بی صدا ⏱ مدت زمان: 51:20 💾 حجم فایل 42.0 MB @esharat
جلسه چهل و پنجم - گوش سپردن به ندای بی صدای انقلاب اسلامی.mp3
45.03M
📅 15 اردیبهشت ماه 1398 📍تشکل اشارت 🎵 شرح یادداشت 👤 سخنران: شرح شماره 104 جزوه ندای بی صدا ⏱ مدت زمان: 52:24 💾 حجم فایل 42.9 MB @esharat
جلسه چهل و ششم - گوش سپردن به ندای بی صدای انقلاب اسلامی.mp3
44.23M
📅 22 اردیبهشت ماه 1398 📍تشکل اشارت 🎵 شرح یادداشت 👤 سخنران: شرح شماره 104 جزوه ندای بی صدا ⏱ مدت زمان: 52:24 💾 حجم فایل 42.9 MB @esharat
وظیفه‌ی هر متفکری که می‌خواهد در امروز از تاریخ تفکر خود بیرون نباشد، آن است که با دکتر داوری در مقاله‌ی «ایران و مسائل و مشکلات» همراهی کند. زیرا وظیفه‌ی فلسفه و فیلسوف آن است که وضع کنونی ما را روشن کند و تا ما به وضع کنونی خود التفات نداشته باشیم، امکان گذار از آن را پیدا نمی‌کنیم و معنی «آری‌گویی به زندگی» جز این نیست. دکتر داوری از ما می‌خواهد زندگی خود را با چشم‌اندازی واقع‌بینانه بیابیم تا مسئولیت حفظ و ادامه‌ی چنین زندگی را به عهده بگیریم. او چون پیری راهنما، دغدغه‌های خود را با مخاطبانش در میان می‌گذارد و بدین لحاظ به کارهای بزرگی از جمله نوشتن چنین مقاله‌ای در این سنّ از کهولت، دست می‌زند تا ما را به اندیشه وا دارد. حق او آن است که نسبت به سخنانش سرسری برخورد نکنیم و پس از آن هرطور خواستیم قوام زندگی را بیابیم و خودمان زندگی را انتخاب کنیم. @esharat
جلسه چهل و هفتم - گوش سپردن به ندای بی صدای انقلاب اسلامی.mp3
48.12M
📅 29 اردیبهشت ماه 1398 📍تشکل اشارت 🎵 شرح یادداشت 👤 سخنران: (آخرین جلسه) شرح شماره 105 الی 108 جزوه ندای بی صدا تَمَّ بِعَونِ الله تعالی ⏱ مدت زمان: 56:05 💾 حجم فایل 45.8 MB @esharat
38.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 نطق شهدا بعد از شهید شدن باز میشود ما گوشمان سنگین است. این پیامها را درست نمی‌شنویم!! @esharat
شهدا تا هستند، با تن خودشان دفاع میکنند، وقتی میروند، با جان خودشان: «وَ یَستَبشِرونَ بِالَّذینَ لَم یَلحَقوا بِهِم مِن خَلفِهِم اَلّا خَوفٌ عَلَیهِم وَ لا‌ هُم یَحزَنون». تا هستند، جانشان و تنشان و حرکت مادّی‌شان در خدمت اسلام و در خدمت جامعه‌ی اسلامی است، وقتی میروند، معنویّتشان، صدایشان تازه بعد از رفتن بلند میشود. چه آنهایی که در دفاع مقدّس به شهادت رسیدند، چه آنهایی که در دفاع از مرز به شهادت رسیدند، چه آنهایی که در دفاع از امنیّت به شهادت رسیدند، چه آنهایی که در دفاع از حرم و از حریم اهل‌بیت به شهادت رسیدند. نطق شهدا بعد از شهید شدن باز میشود، با مردم حرف میزنند، با ماها دارند میگویند؛ ما گوشمان سنگین است. این پیامها را درست نمی‌شنویم؛ اگر به ما بشنوانند این پیامها را، دیگر این گرایش به شرق و به غرب و به دشمن و به کفر و الحاد و مانند اینها، از بین ما رخت بر خواهد بست. این ضعفهایی که شما مشاهده میکنید در ما، به خاطر این است که این پیام را نمی‌شنویم؛ اگر این پیام را بشنویم، روحیه‌ها قوی خواهد شد، حرکت، حرکت جدّی‌ای خواهد شد. پیام شهیدان، پیام نفی ترس و اندوه است. امروز هم پیام شهیدان اگر به گوش ما برسد، از ما خوف را و حزن را برطرف خواهد کرد. آنهایی که دچار خوفند، آنهایی که دچار حزنند، این پیام را نمیگیرند، نمی‌شنوند، وَالّا اگر صدای شهیدان را بشنویم، خوف و حزن ما هم محو خواهد شد به برکت صدای شهیدان؛ این حزن و خوفِ ما را از بین خواهد برد و بهجت و شجاعت و اِقدام را برای ما به ارمغان خواهد آورد. @esharat
خیال فعال اساساً اندام تجلیات الهی است، زیرا خیال، اندام خلقت است و خلقت اساساً تجلی الهی است. خیال فعال نیّت الهی را عملی می‌کند، همان نیّت «گنج نهان» که مشتاق شناخته‌شدن است. @esharat
جهان گمشده در عالم خیال.pdf
912.3K
📃متن جزوه ی 📌تبیین این جزوه را توسط می توانید در ادامه دریافت کنید. @esharat
جلسه اول - جهان گمشده در عالم خیال.mp3
51.2M
📅 5 خردادماه 1398 📍تشکل اشارت 🎵 شرح جزوه 👤 سخنران: هٰانری کُربن و بحث «تَخیّل خَلاّق» در عرفان اِبنِ عربی ⏱ مدت زمان: 57:03 💾 حجم فایل 48.8 MB @esharat
نکاتی از خیال خلاّق محل صور روحانی مقدمه 0️⃣جهان گم شده امروز ما، جهانی به نام خیال است و این فرق می کند با وهم و توهم. پیامبر جبراییل را می دیدند نه این که می فهمیدند. همانطور که در روایت دارید که با هفتصد بال جبرائیل را مشاهده می کردند. در رجوع به دین خیال در صحنه است. 1️⃣دین غیر از کلام است. که رفته رفته دین با قرائت کلام به صحنه آمد و این دین محمدی.ص. نبود. 2️⃣در فضای دینداری کلامی ، فلسفه آمد تا دین را از نگاه کلامی نجات دهد اما رفته رفته دین هم در قرائت فلسفه متوقف شد و با فلسفه صدرا هم از وقتی تبدیل به حالت انتزاعی شد دیگر برای ادامه ارایه حقانیت دین دیگر کافی نیست. 3️⃣هیدگر متوجه شد فلسفه استدلالی و انتزاعی کافی نیست. باور به خدای مفهومی خدا نیست و مردم می خواهند با خدا تغذیه شوند و اگر خدای حقیقی نباشد با فضای مجازی و وهمیات تغذیه می شوند.باید خدایی باشد که خیال مردم را هم تغذیه کند و اگر نباشد به سوی خیالی می روند که خدا در آن نیست ولی بعد وهم مردم را تغذیه می کند چون این ها نیاز دارند که خیالشان تغذیه شود. این ها که نمی توانند فقط با استدلال دینداری کنند. 4️⃣هانری کربن شاگرد هیدگر خوب فهمید که در تاریخی هستیم که دیگر با فلسفه تحلیلی و کلاسیک نمی شود ادامه داد. به همین خاطر به کتابخانه بزرگ جهان اسلام در ترکیه رفت و با سهروردی آشنا شد و متوجه شد آنچه هیدگر به دنبال آن بود بهترش و دقیق تر و سرزنده ترش را سهروردی دارد به نام عالم خیال. 5️⃣کربن تاریخ خودش را می شناسد، که ارتباط حضوری باید بجای مفهوم خدا بیاید. این بحث بر روی گزیده هایی از کتاب تخیل خیال در عرفان ابن عربی اثر هانری کربن می باشد 6️⃣دین بی تخیل فعال نمی تواند کمکی به ما بند. ابن سینا می فرماید تا کسی خیال را نفهمد فیلسوف نخواهد شد . زیباییها را انسان با خیال می بیند خیال یک قوه ادراکی است. خیال یک حس تنها نیست معرفت بخش است. محال است اسلام را بدون خیال درست دریابید . میتوانید بدون خیال فقط بفهمید دین را. 7️⃣گناه کردن باعث گرفتار حسیات شدن می گردد. باید خیال جای وهم بیاید . خیال نوعی مشاهده خاص حقیقت است. @esharat
نکاتی از خیال خلاّق محل صور روحانی 📌با این مقدمات متن را شروع می کنیم: 0️⃣از صحنه ای آوینی روایت می کند از دفاع مقدس درظرف خیال جسم را روحانی می کند! 1️⃣شما با دیدن یک منظره شکوه آن را با خیال می بینید و آن رمزی ست که خیال می فهمد! زیبایی ها را با خیال می بینید و خیال معرفت بخش است!! مثل آنکه وقتی با صفا رو به رو می شوید کمتر دروغ می گویید. 2️⃣کربلا، آن ارتباط خیال با گذشته ایست، که سرگذشت های تاریخی را به رمز تبدیل می کند و در رابطه با کربلا آن را با اشک می یابید! 3️⃣علامه طباطبایی می فرمایند: تاویل منحصر به معصوم نیست بلکه مونین هم تاویل می کنند، و مومن با خیال فعال هر چیزی را به باطن می برد!! 4️⃣خیال فعال علم است و به شما معرفت می دهد!! و این علم فلسفی و استدلالی یا هندسی نیست بلکه نوعی شهود و رویت است! 5️⃣خیال مشاهده ایست در مکان! ولی نه مکان مادی... @esharat
جلسه دوم - جهان گمشده در عالم خیال.mp3
37.55M
📅 12 خردادماه 1398 📍تشکل اشارت 🎵 شرح جزوه 👤 سخنران: خیال فعال شرط محبت عارفانه هٰانری کُربن و بحث «تَخیّل خَلاّق» در عرفان اِبنِ عربی ⏱ مدت زمان: 62:45 💾 حجم فایل 53.3 MB @tashakole_esharat
جلسه سوم - جهان گمشده در عالم خیال.mp3
49.5M
📅 19 خردادماه 1398 📍تشکل اشارت 🎵 شرح جزوه 👤 سخنران: خیال فعال محل تجلیات الهی هٰانری کُربن و بحث «تَخیّل خَلاّق» در عرفان اِبنِ عربی ⏱ مدت زمان: 55:01 💾 حجم فایل 47.2 MB @tashakole_esharat
جلسه چهارم - جهان گمشده در عالم خیال.mp3
34.92M
📅 2 تیرماه 1398 📍تشکل اشارت 🎵 شرح جزوه 👤 سخنران: عالم خیال , عالم خدا پیدائی هٰانری کُربن و بحث «تَخیّل خَلاّق» در عرفان اِبنِ عربی ⏱ مدت زمان: 58:58 💾 حجم فایل 50.3 MB @tashakole_esharat
حقیقتاً قصه ی شهید حججی قصه ی همگان است، هرچند روزمرگی ها موجب فراموشی مان می شود ولی چیزی نمی گذرد که با صحنه هایی روبرو می شویم که بازگو کننده ی چیزی است که فراموش کرده بودیم و به خود می آئیم. راستی اگر پدیده ی شهید حججی و آن استقبال و توجه همگانی نبود ما فکر می‌کردیم که هنوز در دوره ای هستیم که انقلاب اسلامی آغاز آن بوده است؟ @tashakole_esharat
شهید_حججی_وجدان_تاریخی_ما.pdf
1.41M
متن ویرایش شده و کاملِ صحبت با عنوان 📌هم اکنون فایل PDF آن را بصورت نسخه ی چاپی A5 می توانید دریافت کنید @tashakole_esharat
جلسه پنجم - جهان گمشده در عالم خیال.mp3
38.05M
📅 23 تیرماه 1398 📍تشکل اشارت 🎵 شرح جزوه 👤 سخنران: خیال عطایی از عالم غیب هٰانری کُربن و بحث «تَخیّل خَلاّق» در عرفان اِبنِ عربی ⏱ مدت زمان: 61:54 💾 حجم فایل 52.7 MB @esharat
جلسه پنجم - جهان گمشده در عالم خیال.mp3
38.05M
📅 23 تیرماه 1398 📍تشکل اشارت 🎵 شرح جزوه 👤 سخنران: خیال عطایی از عالم غیب هٰانری کُربن و بحث «تَخیّل خَلاّق» در عرفان اِبنِ عربی ⏱ مدت زمان: 61:54 💾 حجم فایل 52.7 MB @tashakole_esharat