مهندسی فکر_6.mp3
9.38M
#مهندسی_فکر ۶
افکار منفی ، برای اهلِ تفکر، نعمتند !
چرا که این دسته از انسانها، باور کرده اند،
حرکت در مسیرِ خلافِ افکار منفی،
بزرگترین و سرعت دهنده ترین مسیر، برای رشدِ انسانیِ آنهاست.
@ostad_shojae
⚪️🔵⚪️🔵
🔵⚪️
⚪️
🔴#سوال_شماره223
ــــــــــــ
سلام.ناخن اگه بلند باشه زیرشم تمیز فقط ی لک کم رنگ حالت جرم مانند که شک داریم مانع هس یا نه حکمش چیه؟ آیت الله نوری
🔵 #پاسخ
ــــــــــــــــ
سلام علیکم
اگر مانع رسیدن آب باشد باید برطرف شود
ــــــــــــــــ
#وضو
🌺
🍀🌺
🌺🍀🌺🍀🌺
⚪️🔵⚪️🔵
🔵⚪️
⚪️
🔴#سوال_شماره217
ــــــــــــ.
در الله اکبر نماز باید فاصله دست ها تا گوش ها
چه چقدر می باشد
آیت الله خامنه ای
🔵 #پاسخ
ــــــــــــــــ
سلام علیکم
مستحب است دستها را تا برابر گوش بالا بیاورید
ــــــــــــــــ
#نماز
🌺
🍀🌺
🌺🍀🌺🍀🌺
هدایت شده از کانال عشق
راضی به رضای تو_6.mp3
7.02M
#راضی_به_رضای_تو ۶
إذا لَمْ یَکُنْ ما تُرید، فَأَرِدْ ما یَکون
وقتایی که، ایده آل هات اتفاق نمیفته...
🎐همون چیزایی که برات پیش میاد رو،
بخــواه ...
آخه چـــرا ؟؟
@ostad_shojae
🔴 #ناراحتی_بجا_و_رفتار_نابجا
💠 ناراحت شدن زن و شوهر از دست یکدیگر میتواند #طبیعی باشد. به هر حال ممکن است همسرمان دچار اشتباهی شود که ما را #ناراحت کند.
💠 اما مهم آن است که در قبال کار اشتباه همسرمان #رفتار_نابجا از ما سر نزند.
💠 اولا عکسالعمل ما باید #متناسب با بزرگی یا کوچکی اشتباه همسرمان باشد.
💠 ثانیا طبق آموزههای دینی، #بدی یا اشتباه همسرمان را با رفتار #خوب از بین ببریم. تا مصداق آیه ۲۲ سوره رعد باشیم: (وَيَدْرَءُونَ بِالْحَسَنَةِ السَّيِّئَةَ؛ #خردمندان کسانی هستند که #بدی را با نیکی از بین میبرند.)
💠 #قهر کردن، #ناسزا گفتن، بد دهانی کردن، داد و بیداد کردن، #آبروی همسر را بردن و .... از مصادیق رفتار #نابجا با وجود #ناراحتی بجای ماست که عامل زیاد شدن #بدی و اشتباه همسرمان میگردد.
🆔 @zanashooi_amoozesh
🔸 مرد و زن ایدهآل نداریم!
🌺 رهبر انقلاب: [در شروع زندگی مشترک] آدم، اول که نگاه میکند، همهاش حُسن است. بعد که وارد میشود اخلاقیاتی هست، نقایص و کمبودهایی هست، ضعفهایی وجود دارد که به تدریج در یکدیگر کشف میکنند.
🔹 اینها نباید موجب سردی بشود. باید با این کمبودها ساخت، چون بالاخره مردِ ایده آل بیعیب و زنِ ایده آل بیعیب در هیچ کجای عالم پیدا نمیشود. ۷۸/۱/۲۴
زن، خانواده و سبک زندگی در نگاه رهبر انقلاب👇
❣️ @Khamenei_Reyhaneh
قسمت آخر
همه على (ع) را مى شناسند، اگر على (ع) قسم بخورد به قسم خود عمل مى كند. چه كسى مى تواند
در مقابل شمشير على (ع) ايستادگى كند؟
ابوبكر در فكر نجات عُمَر است، چه كند، چگونه على (ع) را آرام كند؟ جلو مى آيد و به على (ع) مى گويد: «تو را به حقّ پيامبر قسم مى دهم عُمَر را رها كن، ما از تصميم خود منصرف شديم، ما هرگز اين كار را انجام نمى دهيم». ۲۵۶
على (ع)، عُمَر را رها مى كند و مردم متفرّق مى شوند. آرى، على (ع) به فاطمه (ع) قول داده بود كه قبر او براى هميشه مخفى بماند. على (ع) خيلى دلش مى خواهد كنار قبر فاطمه (س) برود.
فاطمه (س) از او خواسته است كه على (ع) بر سر قبر او برود و قرآن بخواند.
اشك در چشم على (ع) حلقه زده است، او دلش مى خواهد به كنار قبر فاطمه (س) برود.
امّا بايد تا شب صبر كرد، وقتى كه هوا تاريك تاريك شود على (ع) به ديدار فاطمه (س) خواهد رفت و در خلوت شب با او سخن خواهد گفت.
به راستى او با همسر سفر كرده اش چه خواهد گفت؟
جا دارد او اين گونه با او سخن گويد:
فاطمه جانم!
سرانجام ديشب، نيمه شب، من از همه چيز باخبر شدم.
وقتى در تاريكى شب، پيكر تو را غسل مى دادم، دستم به زخم بازوى تو رسيد. دلم مى سوزد. چرا هرگز از زخم بازويت به من چيزى نگفتى؟
پايان. بانوى من!
تو خود مى دانى كه هنگام نوشتن اين كتاب، چقدر بر مظلوميّت تو گريستم، اين قلم، نيازمند نگاه توست، عشق تو در دلم زبانه مى كشد... به راستى چه كسى جز تو شايستگى مقام شفاعت را دارد؟ آن روزى كه ندا دهنده اى در
آسمان ندا مى دهد كه چشمان خويش را فرو گيريد تا فاطمه دختر محمّد۹ گذر كند! چگونه باور كنم كه در آن روز، مرا و خوانندگان اين كتاب را فراموش مى كنى و ما را در غربت و تنهايى رها مى كنى؟ هرگز! هرگز! تو مادر مهربانىها هستى! همه ما منتظر آن روز باشكوه هستيم! روزى كه تو دست ما را بگيرى و...
نويسنده، كتب، ناشر 👆🌹👆
ارتباط با نويسنده
اشاره
دوستان خوبم! دوست دارم نظر شما را درباره اين كتاب بدانم، نظر شما، سرمايه من است.
پيامك خود را به سامانه پيام كوتاه من به شماره ۳۰۰۰۴۵۶۹ بفرستيد.
شما را دوست دارم و فقط به عشق شما مى نويسم.
سامانه پيام كوتاه ۳۰۰۰۴۵۶۹
سايت www. hasbi. ir
ايميل khodamian@yahoo. com
درباره نويسنده
دكتر مهدى خُدّاميان آرانى به سال ۱۳۵۳ در شهرستان آران و بيدگل اصفهان ديده به جهان گشود. وى در سال ۱۳۶۸ وارد حوزه علميّه كاشان شد و در سال ۱۳۷۲ در دانشگاه علامه طباطبائى تهران در رشته ادبيات عرب مشغول به تحصيل گرديد.
ايشان در سال ۱۳۷۶ به شهر قمّ هجرت نمود و دروس حوزه را تا مقطع خارج فقه و اصول ادامه داد و مدرك سطح چهار حوزه علميّه قم (دكتراى فقه و اصول) را أخذ نمود.
موفقيّت وى در كسب مقام اوّل مسابقه جهانى كتاب رضوى بيروت در تاريخ ۸۸/۸/۸ مايه خوشحالى هموطنانش گرديد و اوّلين بار بود كه يك ايرانى توانست در اين مسابقات، مقام اوّل را كسب نمايد.
بازسازى مجموعه هشت كتاب از كتب رجالىّ شيعه از ديگر فعاليّت هاى پژوهشى اين استاد است كه فهارس الشيعه نام دارد، اين كتاب ارزشمند در اوّلين دوره جايزه شهاب، چهاردهمين دوره كتاب فصل و يازدهمين همايش حاميان نسخ خطّى به رتبه برتر دست يافته است و در سال ۱۳۹۰ به عنوان اثر برگزيده سيزدهمين همايش كتاب سال حوزه انتخاب شد.
دكتر خدّاميان هرگز جوانان اين مرز و بوم را فراموش نكرد و در كنار فعاليّت هاى علمى، براى آنها نيز قلم زد. او تاكنون بيش از ۵۰ كتاب فارسى نوشته است كه بيشتر آنها جوايز مهمّى در جشنواره هاى مختلف كسب نموده است. قلم روان، بيان
جذاب و همراه بودن با مستندات تاريخى - حديثى
از مهمترين ويژگى اين آثار مى باشد.
آثار فارسى ايشان با عنوان «مجموعه انديشه سبز» به بيان زيبايى هاى مكتب شيعه مى پردازد و تلاش مى كند تا جوانان را با آموزه هاى دينى بيشتر آشنا نمايد. اين مجموعه با همّت انشارات وثوق به زيور طبع آراسته شده است.