✅ استفاده از زردچوبه در زمان پخت غذا را فراموش نکنید
🔻ضدسرطان
▫️ضدافسردگی
▫️کاهش قند خون
▫️کاهش علائم بیماری آلزایمر
▫️کاهش ورم مفاصل و استخوان
🔺بهبود سلامت قلب ومغز
🌸🍃 @Tebolathar
🔴 #پیامبر_صلی_الله_علیه_و_آله:
💠 بدترین مردم کسى است که بر خانوادهاش #سخت_گیر باشد. گفتند اى رسول خدا! سختگیرى بر خانواده چگونه است؟ فرمودند: مرد وقتى وارد خانه شود، همسرش از او #هراسان و فرزندان از او گریزان شده، فرار کنند و
چون بیرون رود همسرش #شاد گردد و خانوادهاش با یکدیگر انس گیرند.
📙مجمع الزوائد و منبع الفوائد، ج ۸، ص ۲۵
🆔 @zanashooi_amoozesh
هدایت شده از آستان مبارک خادم الرضا اباصلت هروی ره
✅ مسابقه دلنوشته «نجوای زائرین اربعین»
🎁جوایز: 20 هدیه نقدی یک میلیون ریالی
🕗 مهلت ارسال: تا آخر ماه صفر (7 آبان 98)
🔴برای شرکت در مسابقه می توانید دلنوشته های خود را به همراه:
1⃣ نام و نام خانوادگی
2⃣ شماره تماس
3⃣ نام شهر
به مرکزفرهنگی آستانه مبارکه خواجه اباصلت
از طریق:
🔷 مدیر کانال aminaftab@ در پیام رسان های سروش یا ایتا
🔶 و یا به سامانه پیام کوتاه 💬 30001865 ارسال نمایید.
⚠️ شرایط متن دلنوشته:
1⃣ محتوای دلنوشته به صورتی باشد که حداقل به یکی از شعارهای زیر اشاره کند و بی ارتباط با شعارها نباشد.
2⃣ متن ارسالی از پنج خط معمول بیشتر نباشد.
🛑 شعارها:
#لبیک_یا_حسین
#الحسین_یجمعنا
#هیهات_من_الذلة
#یا_لثارات_الحسین
#ما_ترکناک_یابن_الحسین
⭕️ آدرس کانال:
سروش
sapp.ir/aminaftab
ایتا
eitaa.com/aminaftab
هدایت شده از صرفاً جهت اطلاع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عجایب خلقت در #دریا،فتبارک الله أحسن الخالقین
@khabarnews2 👈ایتا
فصل 43 كتاب صبح ساحل
امروز براى معراج پيامبر سخن مى گويى و اين كه پيامبر 120 بار به معراج رفت. خدا به پيامبر بيش از همه چيز ولايت على و يازده امام بعد از او را توصيه مى كرد، توصيه خدا به پيامبر در مورد ولايت آن ها بيش از توصيه به نماز و روزه و... بود.198
آرى! هر كس امام خود را نشناسد و مرگ او فرا برسد به مرگ جاهليّت مرده است.199
شما واسطه فيض خدا هستيد، وقتى خدا مى خواهد به بندگان خود خير و رحمتى بدهد، ابتدا آن را به وجود شما نازل مى كند و بعد به واسطه شما آن خير به ديگران مى رسد.200
خدا خلقت آفرينش را با شما آغاز نمود، خدا همه خوبى ها، همه زيبايى ها، همه كمالات را با شما آغاز نمود. شما سبب خلقت اين جهان هستى هستيد، اگر شما نبوديد، خدا زمين و آسمان ها و فرشتگان و جهان هستى را خلق نمى كرد.
به واسطه شما خدا رحمت خود را بر بندگانش نازل مى كند و بلاها را از آنان دور مى كند، شما ستون جهان هستى هستيد، اگر شما نباشيد، زمين و زمان در هم مى پيچد.
آرى! اگر براى يك لحظه، "حجّت خدا" نباشد، جهان نابود خواهد شد، وقتى كه خدا بخواهد روز قيامت را برپا كند، كافى است كه حجّت خود را از ميان بردارد، آن وقت همه هستى در هم پيچيده خواهد شد.201
* * *
من اين آيه 72 سوره احزاب را بارها خوانده ام: "ما امانت را بر زمين و آسمان ها عرضه كرديم و آنان از پذيرفتن آن سر باز زدند و از آن هراسيدند، ولى انسان آن را پذيرفت و انسان بسيار ستمگر و جاهل بود".
از خيلى ها سؤال كردم كه اين امانت چه بود، آن ها به من گفتند: عشق به خدا همان امانتى بود كه زمين و آسمان ها آن را نپذيرفتند و انسان آن را پذيرفت، انسان فقط استعداد اين كمال را داشت كه عاشق خدا بشود.
ولى يك سؤال در ذهن من نقش مى بندد: اگر اين امانتى كه قرآن از آن سخن مى گويد، عشق به خداست، پس چرا خدا انسان را ستمگر و جاهل معرّفى مى كند؟ بايد خدا انسان را به خاطر اين كه اين عشق را پذيرفت، تشويق كند، نه اين كه او را ستمگر و جاهل بخواند.
من مثل بقيّه مردم نيستم كه فقط قسمتى از آيه قرآن را بگيرم و به بقيّه آن توجّه نكنم،
تو هم يك بار ديگر اين آيه را بخوان، خدا مى گويد كه من امانتى را به آسمان ها و زمين عرضه كردم، فقط انسان بود كه آن را پذيرفت و انسان ستمگر و جاهل بود.
به راستى منظور خدا از اين سخن چيست؟
من بايد براى فهم اين آيه نزد امام صادق(ع) بروم.
امام رو به من مى كند و مى گويد: "منظور از امانت در اين آيه، ولايت ما اهل بيت است و منظور از انسان هم دشمنان ما مى باشد".202
من در اين سخن امام فكر مى كنم، آيه را با اين سخن تفسير مى كنم: "ما ولايت را بر آسمان ها و زمين عرضه كرديم، آن ها از قبول آن سرباز زدند، امّا دشمن ما آن را پذيرفت و او بسيار ظالم و جاهل بود"، امّا اين تفسير باز هم مشكل دارد.
اگر منظور از "انسان" كسانى هستند كه دشمن اهل بيت(ع) بوده اند و حق آنان را غصب كرده اند، پس چرا معناى آيه اين طورى شده است؟ چگونه مى شود دشمن اهل بيت(ع)، ولايت را پذيرفته باشد؟
فكر مى كنم در ترجمه آيه من دچار مشكل شده ام!
خوب است متن عربى آيه را ذكر كنم و روى آن فكر نمايم:
(إِنَّا عَرَضْنَا الاَْمَانَةَ عَلَى السَّمَـوَ تِ وَ الاَْرْضِ وَ الْجِبَالِ فَأَبَيْنَ أَن يَحْمِلْنَهَا وَ أَشْفَقْنَ مِنْهَا وَ حَمَلَهَا الاِْنسَـنُ إِنَّهُ كَانَ ظَـلُومًا جَهُولاً).
به راستى مشكل در كجاست؟ نكند من معناى واژه هاى آيه را خوب نمى دانم!
حَمَلَ الأمانَة.
فكر مى كنم بايد در اين جمله تحقيق كنم.
او امانت را حمل كرد. من واژه "حمل" را به معناى پذيرفتن معنا كرده ام، خيلى ها در ترجمه قرآن اين كار را كرده اند، امّا اين ترجمه با سخن امام صادق(ع)مطابقت ندارد. بايد تحقيق كنم.
"حَمَلَ الأمانَةَ: خانَها".
"امانت را حمل كرد، يعنى: در امانت خيانت كرد".
پيدايش كردم. يكى از علمايى كه لغت شناس است در كتاب خود اين جمله را آورده است. او مى گويد: اگر واژه "حمل" با واژه "امانت" كنار هم بيايد، معناى آن خيانت در امانت است.203
حتماً مى دانى كه زبان عربى براى خود دنيايى دارد، وقتى يك كلمه با كلمه ديگرى در كنار هم قرار گيرد، معناى آن كاملاً عوض مى شود.
خوب.
حالا يك بار ديگر آيه را با هم تفسير مى كنيم:
ما امانت خود كه ولايت اهل بيت(ع) بود را بر زمين و آسمان ها عرضه كرديم و زمين و آسمان ها هرگز در آن خيانت نكردند، ولى دشمن اهل بيت(ع) در اين امانت ما خيانت كرد او بسيار ستمگر و جاهل بود.
آرى! ولايت على(ع) و فرزندان پاك او، راه و مسير رسيدن به خدا است، فرشتگان هم سر تسليم در مقابل اين ولايت فرود آوردند، پيامبران هم تسليم اين ولايت بودند، امّا افسوس كه وقتى پيامبر از دنيا رفت، عدّه اى به رهبرى عُمربن خطاب در سقيفه دور هم جمع شدند تا براى خود خليفه انتخاب كنند. عُمر اوّلين كسى بود كه تسليم اين ولايت نشد و براى رسيدن به رياست چند روزه عل