هدایت شده از ریحانه
🌷 بارزترین ویژگی حضرت زینب سلاماللهعلیها از نظر هبر انقلاب
◀️ رهبر انقلاب؛ شاید مهمترین بُعدی که شخصیت #زن_مسلمان میتواند آن را در مقابل چشم همه قرار دهد، این بُعد است:
❇️ شخصیت زن اسلامی به برکت #ایمان و دل سپردن به رحمت و عظمت الهی، آنچنان سعه و عظمتی پیدا میکند که حوادث بزرگ در مقابل او، حقیر و ناچیز میشود.
🌙 در زندگی #زینب_کبری، این بُعد از همه بارزتر و برجستهتر است. حادثهای مثل روز عاشورا نمیتواند زینب کبری را خرد کند. ۸۴/۳/۲۵
🏴 زن، خانواده و #سبک_زندگی در نگاه رهبرانقلاب 👇
@khamenei_reyhaneh
هدایت شده از ریحانه
⚫️ تلخترین شبها ⚫️
🌺 رهبر انقلاب: در یازدهم ماه محرم یکی از عظیمترین فاجعههای تاریخ اسلام به وقوع پیوست.
▪️ کسانی از خاندان نبوت اسیر شدند که عزیزترین و شریف ترین انسانهای تاریخ اسلام بودند.
▪️ زنانی در جمع هیأت اسراء وجود داشتند که شأن شرف آنها در جامعه اسلامی آن روز نظیر نداشت
▪️ و کسانی این عزیزان را به اسارت گرفتند که از خبیث ترین و پلیدترین انسان های زمان خودشان بودند. ۱۳۶۸/۰۵/۲۳
🌷
مرکز نشر آثار آیتالله بهجت :
◾️ خدا میداند آنها چه میدیدند
درجات و مقامات شهدای کربلا و اشتیاق آنها برای شهادت، در بیان آیتالله بهجت قدسسره
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
حضرت سیدالشهدا علیهالسلام با اختیار خود، آنهمه مصائب و شهادت و اسارت اهلوعیال خود را تحمل نمود؛ زیرا پیوسته و حتی در روز عاشورا بر آن حضرت عرضه میشد که یا نصر و پیروزی را انتخاب کنند یا لقاءالله و معاهده و پیمانی را که با خدا بسته است؛ ولی ایشان با اختیار خود آن مقامات عالیه را انتخاب کردند.
خدا میداند که آنها چه میدیدند! حضرت قاسم علیهالسلام راجع به مرگ میگوید: «اَحْلی مِنَ الْعَسَلِ» (شیرینتر از عسل است). آیا این تعبیر شوخی است؟!
ما نمیتوانیم درجات و مقامات آنها را تعقل و درک کنیم که چه خبر بوده و چه درک میکردند و چه میدیدند، همینقدر نقل شده که امام حسین علیهالسلام مقامات اخروی آنها را به آنان نشان داد.
اینکه نقل شده عابس در روز عاشورا، در میدان جنگ در برابر دشمن لخت شد و زره را از تن درآورد، یک کار عادی و آسان نبود. خواست به دشمن بفهماند که ما از روی عقیده و مرام، راه شهادت را اختیار و انتخاب کردهایم، نه از روی ناچاری و اجبار و تهدید و اکراه یا به جهت شرم و حیا؛ بلکه این مرام ماست و شجاعانه و عاشقانه و داوطلبانه میجنگیم و کشته میشویم و باکی از شهادت نداریم و طرف مقابل، عمر سعد، بیچاره و دربند و اسیر مُلک «ری» است.
حضرت ابوالفضل علیهالسلام نیز با آن فداکاریهایش میخواست به آنان بفهماند که محبت خدا و محبت دوستان خدا چیز دیگری است که تحمل هرگونه دشواری و ناگواری و سختی در راه رسیدن به آن، سهل و آسان و شیرین است.
📚 برگرفته از کتاب رحمت واسعه، ص۵٩
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
11.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ 🎬
❤️و...حسیـن مرا هم خریــد...
ماجرای تحوّل #زینب ،
دختری هنرمند که با عنایت حسین،
مسیرِ زندگی اش تغییر کرد.
کیفیت بالا👇
aparat.com/v/UnPTd
@ostad_shojae
هدایت شده از دبخند
💕افسانه خارپشتها
💕در عصر یخبندان بسیاری از حیوانات یخ زدند و مردند
💕خارپشتها وخامت اوضاع رادریافتند
💕تصمیم گرفتند دورهم جمع شوند و بدینترتیب همدیگر را حفظ کنند.
💕ولی خارهایشان یکدیگررادر کنار هم زخمی میکرد.
💕مخصوصا که وقتی نزدیکتر بودند گرمتر میشدند.
💕بخاطر هیمن مطلب تصمیم گرفتند ازکنارهم دور شوند.
💕و بهمین دلیل از سرما یخ زده میمردند.
💕ازاینرو مجبور بودند برگزینند.
💕یاخارهای دوستان را تحمل کنند
💕و یانسلشان از روی زمین بر کنده شود.
💕دریافتند که باز گردند و گردهم آیند.
❣آموختند که با زخم های کوچکی که همزیستی با کسی بسیار نزدیک بوجود می آورد زندگی کنند چون گرمای وجود دیگری مهمتر است
💕و این چنین توانستند زنده بمانند...
❣نکته اخلاقی!
❣بهترین رابطه این نیست که اشخاص بی عیب و نقص را گردهم می آورد بلکه
❣آن است هر فرد بیاموزد با معایب دیگران کنارآید و محاسن آنانرا تحسین نماید.
@de_bekhand
هدایت شده از پست ویژه✅
⭕️ اگر فردای روز عاشورا روزنامهای منتشر میشد، چه تیترهایی داشت؟
این پوستر اثر محمدصادق پورمیر است که به عنوان پوستر برتر در هشتمین سوگواره هنر عاشورایی انتخاب شد
@khandehpak
12.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هلهله یزیدیان
اوج خفت طرفداران شکم سیر پهلوی در تورنتو که درهنگام حرکت دسته عزای سیدالشهدا در روز عاشورا رقص و هلهله و پایکوبی وفحاشی میکنند وعکس العمل جالب عزارادان حسینی
لبیک یا حسین
@khandehpak
هدایت شده از طب الرضا (علیه السلام)🍏
✨﷽✨
💠▫️ #فضیلت_زیارت_عاشورا
✍🏻مرحوم شهید دستغیب (ره) در ڪتاب “داستانهای شگفت” حڪایتی درباره اهمیت زیارت عاشورا آوردهاند که خلاصه آن چنین است:
📝↫یکی از علمای نجف حدود یکصد سال پیش،در خواب حضرت عزراییل را میبیند. پس از سلام میپرسد: از کجا میآیی؟ملک الموت میفرماید: از شیراز! روح مرحوم میرزا ابراهیم محلاتی را قبض کردم. شیخ میپرسد: روح او در چه حالیست؟عرزاییل میفرماید: در بهترین حالات و بهترین باغهای عالم برزخ. خداوند هزار ملک را برای انجام دستورات شیخ قرار داده است.
📝↫آن عالم پرسید: آیا برای مقام علمی و تدریس و تربیت شاگرد به چنین مقامی دست یافته است
فرمود:نه! گفتم: آیا برای نماز جماعت وبیان احکام!فرمود: نه گفتم پس برای چه؟ فرمود: برای خواندن زیارت عاشورا
📝↫نقل است که مرحوم میرزا، سی سال آخر عمرش زیارت عاشورا را ترک نکرد و هر روز که به سبب بیماری یا امر دیگری نمیتوانست بخواند، نایب میگرفت.
📚داستانهای شگفت، حکایت١١٠
💠 @tebesamen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کلیپ تصویری
سخنان شگفت انگیز شیخ عدنان، مفتی اهل سنت عربستانی دربارهی امام حسین(ع) و سرگردانی مجری در برنامه تلویزیونی!
#کانال_عارفین
🆔 : @Arefin
ی او تنگ و تیره میشود!
ما اهل ابدیتیم؛ چگونه در دنیا بمانیم؟! جوهر ذات ما مجرّد و نورانی است. چرا از نورش بهره نمیگیریم؟ چرا اینقدر در انتخابهایمان تاریکیم؟ وقتی هم نقصمان رو میشود و اشکال کار را میفهمیم، خود را میبازیم؛ حال آنکه این برایمان بهترین فرصت است؛ باید استفاده کنیم و با رفع نقص، درونمان را پاک نماییم.
عقلی که به تعادل رسیده، «چهکنم، چهکنم» ندارد؛ حساب و کتاب جزئی هم نمیکند. وظیفهاش را یقینی میشناسد و محکم و مطمئن به میدان عمل میآید. اما ما کلی «چهکنم» داریم، کلی حسابگری میکنیم؛ و تازه بعد از اینکه با هزار شک و شبهه عمل کردیم، میفهمیم وظیفهمان چه بوده و پشیمان میشویم.
اگر از تنگنای رحِم دنیا و زندان حس رها شویم، وسعت عالم ملکوت را میبینیم و به انوار غیبی حق، متصل میگردیم. آنوقت دیگران هم در اقیانوس وجود ما آرام میشوند. هم بدن را میشناسیم، هم روح را؛ هم اسرار دنیا را درک میکنیم، هم اسرار عُقبی را؛ و خواطرمان به کلی از عالم حس منقلب میشود و به عقل واحد برمیگردد. اول و آخرِ عالم را میبینیم و در این بین، دیگر «چهکنم» و ایکاش و «نمیتوانم» نداریم.
بیایید تمرین کنیم مثلاً روزی یک ساعت، بی خاطره زندگی کنیم؛ بیرون را نبینیم و از آنچه میبینیم و میشنویم و حس میکنیم، منفعل نشویم؛ وگرنه پس از مرگ هم اسیر دنیا خواهیم ماند. البته سخت است؛ چون خیلی شلوغ شدهایم و هر خاطره را بیرون کنیم، یکی دیگر میآید. اما راه دیگری نیست. فقط با خواندن و شنیدن این حرفها به جایی نمیرسیم. باید اینها را به کار ببندیم و تمرین کنیم، در وجودمان کنکاش کنیم؛ و تفکر کنیم تا این حقایق از درون خودمان برایمان آشکار شود و آنها را ببینیم.
دنیا اصالت ندارد، فانی و زودگذر است، محدود است و ما را راضی نمیکند. پس اینقدر دنیا را به درونمان ندهیم و تحت تأثیر آن قرار نگیریم؛ از اسارت حواس، رها شویم و با خاطراتمان زندگی نکنیم. نگذاریم تعلق دنیا به قلبمان برود و دلبستهاش نشویم. اینقدر فکرش را نکنیم و نگرانش نباشیم که چه میشود و چه نمیشود؛ در حال، زندگی کنیم. ما مسئول خودمان هستیم: "عَلَيْكُمْ أَنْفُسَكُمْ"؛ کارمان را بکنیم و دنیایمان را به صاحبش بسپاریم.
به عنوان مثال، وقتی برای یکی از عزیزانمان مشکلی پیش میآید، اولاً بدانیم او هم خدا دارد و خدا مراقبش است. ثانیاً همان خدا برای ما وظایفی مثل دعا، محبت، مراجعه به پزشک، تأمین مالی و... قرار داده که در مقابل این مشکل باید انجام دهیم. اما بیصبری، اضطراب، و فکر و خیال جزء آن وظایف نیست. پس اینهمه انرژی بیهوده نریزیم و به جای اینهمه فکر و خیال که حتی سر نماز هم مشغولمان میکند، کار خود را انجام دهیم و بقیه را به خدا بسپاریم.
حتی اگر مشکلی که پیش آمده، نتیجۀ کوتاهی ما باشد، فرق نمیکند؛ باز باید به وظیفه عمل کنیم. دعا و توبه و استغفار هم بکنیم، اما پابند و زمینگیرش نشویم. خاصیت دنیا همین است. دنیایی که در آن مرگ و بیماری و ضعف و مشکل نباشد، دنیا نیست؛ ابدیت است. ما هم خدا نیستیم؛ نخواهیم که خدایی کنیم! بگذاریم خدا با ما و سایر بندگانش هرچه میخواهد، بکند؛ که او برای همه، بهترین را میخواهد.
آنوقت ببینیم با این بینش چقدر رها میشویم، چقدر وقتمان و فکرمان آزاد میشود، چقدر دیگران از دستمان راحت میشوند، چقدر خدا را مییابیم و عاشقش میشویم. آنوقت همه جا را میدان وظیفه میبینیم؛ نه اینکه اینهمه انرژی اضافه بریزیم و نه تنها به نتیجه نرسیم، بلکه کلی هم خلاف خواست و ارادۀ خدا حرکت کنیم و گرههای جدید در زندگی و خاطراتمان بسازیم.
متأسفانه ما دنیای خود را با افکار و خاطراتمان ساختهایم؛ با آنچه از بیرون به ما رسیده است. اگر میخواهیم اسماء الهی و غیب درونمان برایمان آشکار شود، باید همین جا شکوفا شویم و این دنیای خیالی را بشکنیم؛ وگرنه تا اسیر حس باشیم، غیب را هم لباسی از ماده و حس میپوشیم و حقیقتش را نمیبینیم.
[1]- جذوات و مواقیت، ص78.
[2]- چه بهتر که هرچه داریم، پیش از مرگ ببخشیم به وارثانمان بدهیم تا بیش از این وابستۀ داراییهایمان نشویم.
🏴🕊🏴🕊🏴🕊🏴