eitaa logo
#اشراق_القرآن : کانال تخصصی آموزش قرآن با مدیریت موسسه لیله القدر نور در تهران/
1.2هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
2.9هزار ویدیو
149 فایل
#تابع قوانین جمهوری اسلامی دانستنیهای قرآن ✨آموزش روخوانی و روانخوانی ✨اموزش ترتیل و ترتیل خوانی ✨آموزش تجوید1...و 2تخصصی ✨تلاوت تحقیق آموزشی ✨تلاوت های مجلسی ✨آموزش صوت و لحن و مقامات ✨️اجرای اذان مٶذنین برترجهان اسلام ✨️تواشی و ابتهال ✨️نگارش نستعلیق✨️
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5936258867431211459.mp3
2.49M
✳️ چهل روز شروع با تلاوت.. (59) _ مدنی 💠 صفحه 454 قرآن / 🔊 قاری : اُستاد صدیق منشاوی 💠نوع قرائت: تحقیق { ۳ }
🚩 فعالیت‌های قرآنی را از رویکرد انحصارگرایانه خارج کنیم 🔹حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در اختتامیه جشنواره تلاوت مجلسی: قرآن، کتاب انسان‌ساز است و تمامی اهالی قرآن، این امکان را باید فراهم کنند تا این مسیر به گونه‌ای باشد که همه انسا‌ن‌ها با هر تفکری مشتاق به قرآن شوند. https://iqna.ir/00GZMX 🌿🌿 @eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#اشراق_القرآن : کانال تخصصی آموزش قرآن با مدیریت موسسه لیله القدر نور در تهران/
💢 مثال ادغام نون ساکنه و تنوینها در حروف((یمون))
باسلام و تَحِیّتُکُم 💢مثال و موارد ن ساکنه در حروف(( )) سوره مبارک { مع الغنّة } ۱_✅ آیه ۲* اَن یَخرُجُوا= اَیَّخرُجُوا ۲_✅ آیه ۴* وَ مَن یُشَاقِ اللهَ= =وَمَیُّشَاقِ الله. ۳_✅ آیه ۶* رِکَاب وَ لَگِن ٍ=تنوین جر =رِکَابِ وَّ لَکِن____مَن یَشاءُ=مَیَّشَاءُ ۴_✅ آیه ۸* فَضلاً مِنَ اللهِ وَ رضوَاناً وَ یَنصُرُونَ اللهِ ((تنوین نصب دو مورد ))= فَضلَ مِّنَ اللهِ وَ رِضوَاناَ وَّ یَنصُرُنَ اللهَ... ۵_✅ آیه ۹* حَاجَة ً مِمَّا =حَاجَةَ مِّمَّا__ و مَن یُوقَ=میُّوقَ ۶_✅ آیه ۱۲* وَلَئِن نَصَرُوهُم= وَ لَئِنَّصَرُوهُم (ادغام متماثلین و تام) همراه باسیر و غنّۀ ۷_✅ آیه ۱۴* قُرًی َّمُحَصَّنَةَ =قُرَمُّحَصَّنَةٍ _مِن وَرَاءٍ =مِوَّراءٍ _جَمِیعاً وَ اِلّا= جَمِیعَاوَّ اِلّا ۸_✅ آیه ۱۶* بَرِیٌ مِنکَ= ((تنوین رفع))=بَرِیُ مِّنکَ ۸_✅ آیه ۱۸* نَفسٌ مَا قَدّمَت((تنوین رفع)) =نَفسُ مِّا قَدَّمت ۹_✅ آیه ۲۱* خَشِعاً مُتَصَدّعاً مِن. .. ((دو مورد تنوین نصب))=خَشِعَا مُّتَصَدِعاَ مِّن... { همراه با ۲ حرکت و خروج از فضای بینی (مع الغنّة) } [ ادغام نون ساکنه و تنوینها در حروف =ادغام ] نون ساکن و صدای نون تنوینها حذف شده 💎 @eshragholqoran 💎🔶💎 ادغامی را تام گویند که بویی از باقی نماند نون ساکنه و تنوین در حروف و ---ی دهانی (هم از فضای بینی ونصبتاً کمی از دهان _ ولی ) و ادغام نون ساکنه و تنوین در م__ ن فقط از فضای بینی خارج میشود و ادغام است
4_5936258867431211459.mp3
2.49M
✳️ چهل روز شروع با تلاوت.. (59) _ مدنی 💠 صفحه 454 قرآن / 🔊 قاری : اُستاد صدیق منشاوی 💠نوع قرائت: تحقیق { 4 }
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کیست زهرا،یاس خوش عطر رسول/ راضیـه،انسیـه،مـرضیـه،صدیقه،بتول کيست زهرا کهکشاني منجلي کيست زهرا کعبه عشق علي کيست زهرا عالمي را نور عين ميوه قلب حسن جان حسين کیست زهرا عالمي حيران او ذره تا خورشيد سر گردان او گر نبود او هستي هستي نبود ساغر و پيمانه و مستي نبود گر نبود او عشق معنايي نداشت هيچکس اميد فردايي نداشت گر نبود او زمزم و کوثر نبود گر نبود او احمد و حيدر نبود او تمام راز و رمز عالم است افتخار بر دودمان آدم است موي او وَالّليل،رويش وَ الضُّحي قد او طوبي و قدرش هل اتي هرچه در عالم بوَد پابست اوست هرچه درهستي بوَدازهست اوست کيست زهرا قبله شرم و عفاف کعبه گرد اوست در حال طواف قامت او عرش حق را قائم ست هر چه در عالم بود از فاطمه ست 🌹🍃وسلام علیکم.. در سرای عالیات فاطمی .. خرّمُ در صحّتُ لبریز زِ شهد کوثر نایاب باش... صبحتان بخیر و نیکنامی.. 🍃🌹 @eshragholqoran
🚩 آداب و اصول تقلید کدام است؟ 🔹وحید نظریان، قاری قرآن کریم: در بحث تلاوت قرآن کریم باید کار را با تقلید آغاز کرد. 🔹 تقلید باید از صفر تا صد همانگونه که قاری اجرا کرده پیاده شود. 🔹تقلید یعنی یک تحریر کم نشود و یک تحریر هم زیاد نشود، تا آنچه را که استاد انجام داده ملکه ذهن ما شود. https://khouzestan.iqna.ir/00GZMu 🌿🌹🌿 @eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶🔷🔶 -بيشتر-ادغام-مع-الغمة ✅ هنگام ادغام نون ساکنه در((ن)) و ((م)) راه خروج صوت از دهان توسط مخرج (بهتر بگويم : مَحبَس) این دو حرف در دهان بطور کامل بسته می شود. 🔶لذا تمام صوت به صورت خالص از فضای بینی خارج می گردد ، بطور که اگر راه بینی را ببندیم ، جربان صوت کاملاً قطع می شود. 🔷اما در ادغام نون ساکنه در (( و )) و (( ی )) این دو حرف در حالی مشدّد بیان می شوند که صدایشان با ((غنّة)) مخلوط است ، 🔶لذا به این (( اوا ))ی مخلوط را ((بینی--دهانی))یا((انفمی)) گويند ، ❇️ در اواشناسی عرب به این صوت ((انفمی)) گويند که از ترکیب دو کلمه (( اَنف)) =به معنا بسته و (( فَم)) به معنا دهان پديد امده است.🌱 ✳️ باید توجه داشت که حذف هر یک از این دو (( غنّه ای و دهانی)) و اختصاص خروج صوت به یکی از انها ، خطای تجویدی محسوب می گردد.❌ ✅ ارمایش صحت نون ساکنه در(( و --ی )) 🔶در طول ادغام ، ناگهان بینی را مسدود کنید : --اگر تغییری در صدای خروج دهان نداد ،معلوم می شود -صحیح نبوده و حالت -خالص داشته است. ❌ 🔶اگر با انسداد بینی ، صوت کاملاً قطع شد ، باز -غلط بوده و حالت خالص داشته است ،❌ 🔷اما اگر صدا تفییر کند و حالت خالص بخود بگیرد ، روشن می شود که ادغام -الغنّة در ((و--ی)) به طور صحیح انجام شده است. 🍃🌹🍃 ( نشان می دهد ، تا ان لحظه صوت به طور -زمان از دهان و بینی خارج شده است. )🍃🌹🍃 ✅ @eshragholqoran
4_5936258867431211459.mp3
2.49M
✳️ چهل روز شروع با تلاوت.. (59) _ مدنی 💠 صفحه 454 قرآن / 🔊 قاری : اُستاد صدیق منشاوی 💠نوع قرائت: تحقیق { 5 }
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅بعد از اظهار ن ساکنهْ و تنوینها نزد حروف حلقی ن ساکنهْ نزد دو سوره نْ 💠والقلم------نْ یس-----اظهار هست و مراتبی که در اظهار نون لحاظ بود اينجا هم نزد حروف مقطغه این دو سوره صادق است، ✅ نکته دوم نْ در چهار کلمه . -بنیان-صنوان-قنوان ) اظهار و بدون هیچ دخل و تصرفی اداء می گردد. ✅ نکته سوّم : ادغام نْ. و تنوینها نزد دو حرف (( ل---ر ))=تنها حقّ مراعات می شود و هرگز اثری از غنّة نیست و ادغام از نوع ادغام متجانسین است🔶⚜🔶
🔶⚜🔶⚜🔶⚜🔶⚜🔶⚜🔶⚜🔶 ⚜ ادغام بلا غنّة( بدون غنّة) هر گاه نون ساکنه به دو حرف(( ل--ر )) برسد، نون کاملاً حذف شده و به جای ان دو حرف مذکور ، به صورت مشدّد و بدون اداء می گردد. 🔶لذا : صوت خروج فقط از فضا دهان بدون کشش خارج می شود ،( البته معنای عدم کشش این نبست که بسيار سریع از تشديد بگذريم ، بله مقصود ، اجتناب از امتداد صوت به اندازه -حرکت است. به هر حال حقّ تشديد باید متناسب با سرعت قرائت اداء گردد) 💢مثال :در کادر بالا توجه فرمایید. ✅ نکات مهمّ ادغام((ن)) ساکنه : ✳️ اگر نون ساکنه و حرف((یرملون)) در یک کلمه واقع شوند ، دیگر صورت تمیگیرد و نون می گردد ، که به ان (( اظهار مطلق))گويند.💠⚜💠 🔷این حالت فقط در چهار گانه قران آمده است : [ دُنیَا --بُنیَان--صِنوَان--قِنوَان] ✅ علت ((اظهار مطلق)) نون ساکنه در کلمات فوق این است که در صورت ، به (( دُیّا --بُیَّان--صِوَّان--قِوَّان )) مبدل می شودند که از معنا و مفهوم اصل آنها دور است.🍃🌸🍃 🔶جالب این که ((اظهار))نون در کلمات فوق و نظایر آن در گفتگوی معمولا نیز رعایت می شود ❗️ به عنوان 💢مثلال فارسی زبان ها نیز در هنگام گفتگو معمولا نون را در کلمات ( دنیا--بنیان--عنوان--تنوین--و....ادغام نمی کنند ❗️) ✳️ در سوره های ((یس)) و ((اَلقلم)) در صورت وصل حرف آغاز سوره به آیه بعد ، نون ساکنه نزد(( و ))اظهار می شود. : یس=یا سین( اظهار-- ن-- ) وَالقُرءَانِ الحَکِیم القلم :نٓ = نون( اظهار) وَالقَلَم وَمَا یَسطُرُونَ ✳️ در عبارت((مَن رَاق َ))(قیامت--27) نون ساکنه در حرف (( ر )) اظهار می شود. 🔶سبب اظهار این است که بین ((ن)) و (( ر )) واقع شده است و مانع ادغام است. ⁉️ توجه 🔷لذا :پس از ((ن)) صوت برای لحظه ای بدون تجدد نفس می شود و آنگاه کلمه (( راقٍ )) تلفظ می گردد. شود 🔶دليل کسانی که فوق را به سکت خوانده اند این است که : در صورت ، -فوق ، به کلمه ((مَرَاق)) در می آید و معنا مورد نظر آیه مخدوش می گردد❌ ((مَن رَاقٍ ))=به معنای(( گیست شفا دهنده؟ ))است.🍃🌹🍃 🔷حال آن که ((مَرَاق ))= صیغه مبالغه(( مارِق ))و به مفهوم ((ار دین خارج شونده )) است. ❌ 🍃🌸 -نکات-ظریف-دقت-شود🌸🍃 🔶 @eshragholqoran ⚜🔶⚜🔶⚜🔶⚜🔶⚜
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5936258867431211459.mp3
2.49M
✳️ چهل روز شروع با تلاوت.. (59) _ مدنی 💠 صفحه 454 قرآن / 🔊 قاری : اُستاد صدیق منشاوی 💠نوع قرائت: تحقیق { 6 }