eitaa logo
#اشراق_القرآن : کانال تخصصی آموزش قرآن با مدیریت موسسه لیله القدر نور در تهران/
1.2هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
2.9هزار ویدیو
149 فایل
#تابع قوانین جمهوری اسلامی دانستنیهای قرآن ✨آموزش روخوانی و روانخوانی ✨اموزش ترتیل و ترتیل خوانی ✨آموزش تجوید1...و 2تخصصی ✨تلاوت تحقیق آموزشی ✨تلاوت های مجلسی ✨آموزش صوت و لحن و مقامات ✨️اجرای اذان مٶذنین برترجهان اسلام ✨️تواشی و ابتهال ✨️نگارش نستعلیق✨️
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠💎💠💎💠💎💠💎💠💎💎 💠 📓 سوره مبارک الحَشْر پنجاه و نهمین سوره و از سوره‌های مدنی قرآن که در جزء ۲۸ جای گرفته است. این سوره را به این مناسبت حَشر‌ می‌نامند که در آیه دوم آن از حشر یعنی هنگام آوارگیِ انبوه یهودیانِ پیمان‌شکنِ بنی نضیر سخن گفته است. به همین جهت نام دیگر این سوره «‌بنی‌نضیر‌» است 📊 تعداد آیات : ۲۴ تعداد کلمات : ۴۴۵ تعداد حروف : ۱۹۱۳ ✍ سوره حشر با تسبیح و نیایش الهی یعنی «‌سَبَّحَ لله‌» آغاز می‌شود و ویژگی آن این است که در آیات پایانی به صفات جمال و جلال الهی و اَسمای حُسنا و عُظمای خداوند اشاره می‌کند. از موضوعاتی که در این سوره مطرح شده می‌توان به این موارد اشاره کرد: داستان یهودیان بنی نضیر و شکست خوردنشان در برابر مسلمانان و تبعید آنان، احکام تقسیم اموال و غنایمی که بدون جنگ نصیب مسلمانان می‌شود، ملامت منافقان و افشای اعمال منافقانه و خیانت‌آمیز آنان در قبال مسلمانان و توصیف و تمجید از فداکاری‌های مهاجران. بین آغاز و انجام سوره حشر پیوند خاصی وجود دارد؛ این سوره با تسبیح و تقدیس الهی آغاز می‌شود و با همین موضوع پایان می‌پذیرد. 📝 الحشر : 👇👇 🌐 http://www.parsquran.com/data/show.php?lang=far&sura=59&ayat=0&user=far&tran=11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_6046161269445099587.mp3
1.76M
✳️ چهل روز شروع با تلاوت. (59) 💠 صفحه 454 قرآن / 🔊 قاری :اُستادصدیق منشاوی 💠نوع قرائت: تدویر( ترتیل) {۴۰ } 🌿 @eshragholqoran 🌿🍃🌹🍃🌸🍃🌹🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام علیکم صبحتان بخیروسعادتمندی و بالندگی باد ؛ قبول باشد مناجاتها و ختم سوره مبارک الحشر... 🌹اللّهُمَّ اشرَح بِالقُرانَ صَدري،وَ استَعمِل بِاالقُرآنِ بَدَني،وَ نَوّربِالقُرآنِ بَصَري، وَ اَطلِق بِالقُرآنِ لِساني، وَ اَعِنّي عَلَيه ما اَبقَيتَني، فَاِنّهُ لاحَولَ وَ لا قُوَّة بِالله.. . 🍃🌹🍃 اُمُیدواریم موجب قبولی بارگاه الهی گردد و از توفیقات عالی خداوندی بهره مند گردید. .. از صبر شما و هم آوایی و همراهیتان سپاسگزا یم 🍃🌹🍃 مستجاب الدعوه گردید . ✅ @eshragholqoran ۱۰/۱۲/۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قیاس اولویت و نهی از نزدیک‎شدن به مقدمات منکرات 🔹اسماعیل عاکفی، مدرس و پژوهشگر علوم قرآنی، در توضیح روش «قیاس اولویت» در میان روش‌های تدبر در قرآن، به آیاتی از سوره مبارکه «اسراء» اشاره کرد و گفت: قرآن می‌فرماید: «وَلَا تَقْرَبُوا الزِّنَا»؛ علما درباره این آیه بیان می‌کنند که رفتار آقایان و بانوان با همدیگر مقدمه‎ای برای انجام عمل زشت نباشد. https://iqna.ir/00GPiL @eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ با تحیّت بر شما ادامه میدهیم مبحث مد با عنوان : ✅ مد 🔶این مد در قرائت عاصم به صورت مد طبیعی( قصر = دو حرکت ) خواند می شود. فلذا طبق این قرائت عملاً دز ببن مدهای فرعی وجود ندارد؛ با این حال؛ جهت هماهنگی با اغلب کُنب تجویذی و به منظور افزایش معلومات خواننده ے محترم می گردد. ✅تعریف ' مد بدل مدی است که بر خلاف سایر انواع مد ؛ سبب آن((همزه ء )) است ؛که قبل از حروف مد می آید :مثال : 💢ءَامَنُوا _أولُوا_ُأِیمَان_مَئارِب_رَءَا_ 🔶این مد در تمام قرائات از انوع مد طبیعی است و تنهاردر قرائت((نافع)) از قرّاء سبعة به روایت((وَرش)) علاوه بر قصز؛ توسط و طول ۳_۴_۵_۶/، نیز خوانده شده است. 🌱 🔶تا کنون از انواع مدِ فرعی؛ با مد هایی که سبب آنها ((همزه ء)) است ؛ آشنا شدیم؛ 🔷اینک به سه نوع دیگر مد می پردازیم. این سه نوع مد؛ (سکون) است. ✳️ سکون به عنوان سبب مد ؛ دو نوع است : : کلمه ((لازم))به معنای ((ذاتی_همیشه_همراه))و ملمه ے ((عارض))؛ به معنای((غیر_ذاتی_موقت)) است. ✅ سکون لازن: سکونی است همیشگی که در ملمه ؛ با حرف همراه است و به خاطر وقف ایجاد نشده باشد. مانند💢سکون ((ف)) در((مُفْلِحُونَ)) ✅ سکون عارض : سکونی است موقت که به خاطر بر حرف ؛ پدید می اید و با آن به حرف بعد از بین می رود. مانند: 💢سکون(( نْ )) در((اَلمُفْلِحونَ)) که هنگام وقف(( اَلمُفْلِحُون ْ)) خوانده می شود. 🔶⚜🔶👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚩 قرآن در نگاه امام حسین(علیه السلام) 🔹حجت‌الاسلام محمد عابدی عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی: امام قرآن را در عرصه حکومت معیار می‌دانست و از نظر او لازم بود که امام و خلیفه و رهبر جامعه قدرت فهم قرآن را داشته باشد. 🔹حضرت قرآن را مرجع ارزش‌گذاری و اعتبار موضع‌گیریهای سیاسی می‌دید. https://iqna.ir/00GR9j 💫✨ @eshragholqoran
🚩 حسن خلق؛ مهمترین ویژگی‌ رفتاری یک مدیر 🔹علی‌اکبر توپچی خادم‌ قرآن: مربی، مدیر، مروج و مبلغ قرآن باید با نیازهای جامعه در رابطه با فعالیت‌های قرآنی، ابزارهای جدید در حوزه ارتباط و فرهنگ جامعه در بستر فضای مجازی آشنا باشند. معلم قرآن باید دارای نوآوری و خلاقیت، آینده‌نگری و نگرش مثبت و فکری منسجم باشد.👇را لمس نمایید. https://iqna.ir/00GbKy 💫✨💫✨ @eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 باور به «الحمد‌لله» تملق و ستایش غیر را نمی‌پذیرد 🔹دکتر اسماعیل عاکفی: اگر به معنای «الْحَمْدُ لِلَّهِ» توجه کنیم، دیگر اعمال ناپسندی همچون تملق و ... را در زندگی نخواهیم داشت. @eshragholqoran
🚩 فراخوان جشنواره ملی خوشنویسی آیات اعلام شد 🔹پس از گذشت ۲ سال و پیگیری‌های ایکنا سرانجام فراخوان جشنواره ملی خوشنویسی آیات یادواره میرزا احمد نی‌ریز، کاتب بزرگ قرآن اعلام شد. 🔹آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ اعلام شده است. https://fars.iqna.ir/00GbN1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5881710369000392692.mp3
12.04M
🎙 تلاوت‌ سوره‌های «مائده» و «کوثر» با صدای پناهی 📖 آیات ۱۰۹ تا ۱۱۲ سوره «مائده» و همچنین سوره «کوثر» به وقت شرعی تهران @eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رونمایی از هم‌خوانی دعای فرج گروه محمد رسول‌الله(ص) 🔹تصاویر مربوط به این اثر نیز در حرم مطهر علی ابن موسی‌الرضا(ع) در روزهایی که از حضور زائران به دلیل شیوع کرونا ممانعت می‌شد، ضبط شده است. https://iqna.ir/00GSHc 🤲💫✨ @eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
... ✨هُوَالَّذِيٓ أَخْرَجَ =مد منفصل/سبب همزه أَخرَجَ ✨وَظَنُّوٓاْ أَنَّهُم=منفصل ✨یٰٓأُوْلِي الْأَبْصَرِ=سبب همزه-->یَا ٲُ ✨لَوْلَآ أَن كَتَبَ=منفصل =الف لا=سبب همزه أَن ✨عَلَيْهِمُ الْجَلَآءَ=مد متصل =سبب همزه ءَ[در وصل و وقف] و در بخش خوانی سبب جدا می گردد. ✨شَآقُّواْ اللَّهَ =مد لازم[در هر حالت(حرف خوانی/کلمه خوانی/آیه خوانی) سبب محفوظ است.] ✨يُشَآقِّ اللَّهَ=مد لازم/سبب سکون در ذات تشدید[ حفظ سبب در همه حال] ✨قَآئِمَهً عَلَيٓ أُصُولِهَا=متصل=سبب پایه همزه قطع در حرف خوانی سبب جدا می شود ❗️ ✨فَمَآ أَوْجَفْتُمْ=مد منفصل =سبب همزه الف أَ… [مدهای منفصل فقط درآیه خوانی رعایت می شود] ✨يَشَآءُ =مد متصل/در حرف خوانی سبب حذف / ✨مَّآ أَفَآَءَ اللَّهُ=مد متصل=سبب همزهءَ ✨الْأَغْنِيَآءِ=متصل=سببءِ در بخش خوانی سبب حذف! ✨ءَآتَىكُمُ=مد بدل=سبب همزه ماقبل الف.. [در همه حال سبب حفظ می شود] ✨لِلْفُقَرَآءِ=مد متصل=سبب ءِ ✨أُوْلَئٰٓكَ=مد متصل/سبب پایه همزه قطع/در بخش خوانی رعایت نمید ✨مِّمَّآ أُوتُواْ=مد منفصل /تنها در آیه خوانی عَلَيٓ أَنفُسِهِمْ =مد منفصل/پایه الف مدی/ سبب=أَ پایه همزه قطع ✨فَأُلَئِكَ=مد متصل /در بخش خوانی سبب جدا می شود. ✨وَالَّذْينَ جَآءُو=مد متصل و مد صله (اشباء همزه) ✨ءَامَنُواْ رَبَّنَآ إِنَّكَ= اول مد بدل /سبب همزه ماقبل و دوم مد منفصل = سبب= أِ ✨وَرَآءِ=مد متصل 👇 ✨بَرِيٓءٌ= مد متصل=ءً در بخش خوانی جدا می شود ✨إِنِيٓ أَخَافُ=مد منفصل انها در آیه خوانی رعایت کشش مد.. ✨جَزَٓؤُاْ الظَّلِمِيِنَ=مد اول متصل/سبب ٶُ / و مد دوم در صورت وقف مد .. ✨يٓأَيُّهَا =مد منفصل /سبب الف یا ✨أُوْلّئِكَ =مد متصل ✨يَسْتَوِيٓ=مد طبیعی /سبب یا آخر جزء ذات کلمه از ریشه سَوَیَ [در همه حال کشش مد رعایت می شود] لَا يَسْتَوِيٓ أَصحَابُ النّار= مد منفصل=سبب أَ. . ✨الْفَآئِزُونَ = مد متصل ✨لَآ إِلَهَ =مد تعظیم /اثبات لفظ توحید ✨لَآ إِلَهَ =مد تعظیم ✨لََهُ الْأَسْمَآءُالْحُسْنَيٰ=مد متصل/ سببءُ در بخش خوانی سبب جدا می شود[در کلمه خوانی و ایه خوانی حفظ کشش مد] ✅ با توجه به تدریس انواع مدی که گذشت و تعاریف را باید مطالعه فرمایید... در نظر داشته باشید برای کشش هریک از انواع مد با توجه به ها در کشش میزان مد نسبت به انواع مد مقداری را در مد / /اختیار کردید /باید تا آخر تلاوت ان مقدار کشش رعایت شود 🔶⚜🔶 تفصیل چند مورد مد نیز در ادامه خواهد امد. ✨سلامت و موفّق در پناه حضرت حقّ باشید. . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا