eitaa logo
اسلام
223 دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
906 ویدیو
100 فایل
الاسلام یعلوولایعلی علیه ارتباط با ادمین: @eslam_20 کانال فقط و فقط برای رضای خدا و اهل بیت علیهم السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
⬆️⬆️⬆️ 2⃣ پاسخ به یک سؤال 🔴 ✅ با مطالعه آیات فوق پیرامون تحقیر شدید زینت هاى ظاهرى، و ثروت و مقام مادى، این سؤال مطرح مى شود: پس چرا قرآن مجید در جاى دیگر مى گوید: قُلْ مَنْ حَرَّمَ زِینَةَ اللّهِ الَّتِی أَخْرَجَ لِعِبادِهِ وَ الطَّیِّباتِ مِنَ الرِّزْقِ قُلْ هِیَ لِلَّذِینَ آمَنُوا فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا خالِصَةً یَوْمَ الْقِیامَةِ کَذلِکَ نُفَصِّلُ الْآیاتِ لِقَوْم یَعْلَمُونَ: بگو: چه کسى زینت هاى الهى را که براى بندگان خود آفریده، و روزى هاى پاکیزه را حرام کرده است؟! بگو: اینها در زندگى دنیا براى کسانى است که ایمان آورده اند; (اگر چه دیگران نیز با آنها مشارکت دارند; ولى) در قیامت خالص (براى مؤمنان) خواهد بود، این گونه آیات (خود) را براى کسانى که آگاهند شرح مى دهیم ! 🔶🔶 یا در جاى دیگر مى فرماید: یا بَنِی آدَمَ خُذُوا زِینَتَکُمْ عِنْدَ کُلِّ مَسْجِد: اى فرزندان آدم! زینت خود را به هنگام رفتن به مسجد، با خود بردارید . ❓❓ چگونه این دو گروه از آیات با هم سازگار است؟! 🔴 🔴 در پاسخ باید به این نکته توجه داشت که: هدف در آیات مورد بحث شکستن ارزش هاى دروغین است، هدف این است که مقیاس شخصیت انسان ها را ثروت و زینت آنها نشمارند، نه این که امکانات مادى بد چیزى است، مهم این است که به آنها به صورت یک ابزار نگاه شود نه یک هدف متعالى و نهائى. 🔴 ✅ وانگهى، اینها در صورتى ارزش دارد که در حد معقول و شایسته و خالى از هر گونه اسراف و تبذیر باشد، نه ساختن کاخ هائى از طلا و نقره و گرد آوردن زینت هاى انبوهى از سیم و زر! 🔴 🔴 و از اینجا روشن مى شود که نه بهره مند بودن گروهى از کفار و ظالمان از این مواهب مادى دلیل بر شخصیت آنها است، و نه محروم بودن [ گروهی ] از مؤمنان از آن [ دلیل بر کسر شأن آنهاست ] ، و نه استفاده از این امور در حد معقول، به صورت یک ابزار، ضررى به ایمان و تقواى انسان مى زند، و این است تفکر صحیح اسلامى و قرآنى. 📚( برگرفته از نرم افزار تفسیر نمونه ) @eslam20
📌إنْ كُلُّ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ إِلَّا آتِي الرَّحْمنِ عَبْداً 🔺هر كه در آسمان‌‏ها و زمين است جز بنده‌‏وار به سوى (خداى‏) رحمان نمى‏‌آيد. 📗سوره مریم/آیه۹۳ @eslam20
🔴 به آیات شریفه زیر توجه بفرمایید : 🔰🔰 (سوره زخرف/آیه 33) : وَلَوْلَا أَن يَكُونَ النَّاسُ أُمَّةً وَاحِدَةً لَّجَعَلْنَا لِمَن يَكْفُرُ بِالرَّحْمَٰنِ لِبُيُوتِهِمْ سُقُفًا مِّن فِضَّةٍ وَمَعَارِجَ عَلَيْهَا يَظْهَرُونَ 🔵 اگر (تمکن کفّار از مواهب مادى) سبب نمى شد که همه مردم امت واحد (گمراهى) شوند، ما براى کسانى که به (خداوند) رحمان کافر مى شدند خانه هائى قرار مى دادیم با سقف هائى از نقره و نردبان هائى که از آن بالا روند . 🔰🔰 (سوره زخرف/آیه 34) : وَلِبُيُوتِهِمْ أَبْوَابًا وَسُرُرًا عَلَيْهَا يَتَّكِئُونَ 🔵 و براى خانه هایشان درها و تخت هایى (زیبا و نقره اى) قرار مى دادیم که بر آن تکیه کنند. 🔰🔰 (سوره زخرف/آیه 35) : وَزُخْرُفًا ۚ وَإِن كُلُّ ذَٰلِكَ لَمَّا مَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا ۚ وَالْآخِرَةُ عِندَ رَبِّكَ لِلْمُتَّقِينَ 🔵 و انواع زیورها ; ولى تمام اینها بهره زندگى دنیاست، و آخرت نزد پروردگارت از آن پرهیزگاران است! ( آیات و ترجمه آیات از : نرم افزار تفسیر نمونه makarem.ir ) ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔴 1⃣ در تفسیر نور اثر استاد قرائتی در ذیل آیه ۳۳ زخرف ( که در بالا آمده است ) مطالبی آمده است که بخشی از آن اینچنین است : 🔴 ⬅️ زرق و برق دنیا به قدرى بى ارزش است كه خداوند در این آیه مى فرماید: ما حاضریم دنیا را در حد وفور به كفّار بدهیم ولى چون عقل مردم در چشم آنهاست، اگر به كفّار بدهیم همه به سوى كفر گرایش پیدا مى كنند. ( تفسیر نور ؛ استاد قرائتی ؛ با تلخیص و تصرف gharaati.ir ) ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔴 2⃣ در ذیل این سه آیه ( که در بالا آمده است ) در تفسیر نمونه مطلبی آمده است اینچنین : 🔴 ✅ این آیات، همچنان بحث پیرامون نظام ارزشى اسلام و عدم معیار بودن مال و ثروت و مقامات مادى را ادامه مى دهد ..... 🔰🔰در ادامه چنین آمده است : 🔴 ⬅️ کوتاه سخن این که: این سرمایه هاى مادى و این وسائل تجملاتى دنیا، به قدرى در پیشگاه پروردگار، بى ارزش است که مى بایست تنها نصیب افراد بى ارزش همچون کفار و منکران حق باشد، و اگر مردم کم ظرفیت و دنیاطلب به سوى بى ایمانى و کفر، متمایل نمى شدند، خداوند این سرمایه ها را تنها نصیب این گروه منفور و مطرود، مى کرد، تا همگان بدانند مقیاس ارزش و شخصیت انسان این امور نیست. @eslam20
🎧گوش دهیم. 🎙اربعین 📌نقش زیارت در تربیت نفس [۲] ⏳۵ دقیقه
❇️ 💠 رابطه ذکر و دعا 🔰 سوال، نیازی است که در فطرت انسان یا غریزه حیوانات بدون آنکه نیاز به اظهار لفظی باشد، به وجود می‌آید، و دعا آن است که انسان کاری می‌کند تا نظر دعا شونده را به خود جلب کند و سوال را از او بخواهد. 👈 گاهی خود دعا شونده، خودِ مطلوب است و گاهی نه. 🍀 در مورد خدا این طور نیست که ما کاری کنیم توجه خدا را معطوف به خود کنیم، بلکه توجه خدا همیشه هست و این انسان است که باید کاری کند که توجه خود را به طرف خدا جلب کند. 🌀 و اگر بتواند این کانون را در توجه خدا قرار دهد، خواهد دید که سوال او هم خود خداست. 🔸 از کتاب اصول کافی استفاده کردیم که اگر کسی از من بخواهد و مشغول حمد و ثنا و ... شود تا این‌که دعای او از یادش برود، من بهتر از خواسته او را که فراموش کرده، به او خواهم داد. 📚 کتاب "فطرت" ص ۳۸۱ @eslam20
تفسير سوره حمد از: استاد شهيد مرتضی مطهرى (۱)قسمت اول: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمينَ. الرَّحْمنِ الرَّحيمِ. مالِكِ يَوْمِ الدّينِ. ايّاكَ نَعْبُدُ وَ ايّاكَ نَسْتَعينُ. اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقيمَ. صِراطَ الَّذينَ انْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضوبِ عَلَيْهِمْ وَ لَاالضّالّينَ. در قرآن مكتوب، از همان آغاز كه قرآن به كتابت درآمده است، در اول هر سوره اى به استثناى سوره برائت «بسم اللَّه الرحمن الرحيم» است؛ يعنى سوره با بسم اللَّه آغاز مى شود.   ولى ديرزمانى است كه بين شيعه و سنى بر سر اينكه آيا اين آيه جزء هر سوره است يا نه، اختلاف عظيمى وجود دارد. اهل تسنن آن را جزء هيچ سوره اى نمى دانند و شروع هر سوره را با بسم اللَّه از قبيل شروع هر كار ديگر با بسم اللَّه مى شمارند كه بسم اللَّه جزء آن كار نيست بلكه در عمل گاهى سوره ها را بدون بسم اللَّه آغاز مى كنند. در نماز، حمد و يا هر سوره اى را كه احياناً بخواهند بعد از حمد بخوانند بدون بسم اللَّه مى خوانند. شيعه به پيروى از ائمه اطهار عليهم السلام به شدت با اين مسئله مخالفت دارند، تا آنجا كه ائمه اطهار فرموده اند خداى بكشد كسانى را كه بزرگترين آيه از آيات قرآن را از قرآن حذف كرده اند. اگر بسم اللَّه را از اول سوره ها برداريم، ديگر اين آيه را ما در قرآن نداريم جز در سوره نمل كه آن هم در ضمن نقل قولى است كه قرآن از ملكه سبا مى كند، كه هنگامى كه نامه سليمان را قرائت كرد گفت: انَّهُ مِنْ سُلَيْمانَ وَ انَّهُ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ اين نامه از سليمان است و اين گونه آغاز مى گردد: بسم اللَّه... در هر حال شيعه آن را مسلّم جزء قرآن مى داند، نه اينكه آن را جداى از قرآن محسوب كند و مانند آنكه در آغاز هر امرى بسم اللَّه را مى افزايد، در قرائت قرآن هم اين آيه را از خارج بر آن اضافه كند. آغاز كارها به نام خدا در نام گذاريها، هدفها و انگيزه ها مختلف است. گاهى شخص مؤسسه اى را به نام فردى نام مى گذارد به منظور هدفى مادى كه مى تواند در سايه اين نام به آن غرض نائل گردد. و يا چنانكه معمول است مولود جديد را به نام شخصى كه در گذشته مورد علاقه بوده مى نامند و مى خواهند با اين نامگذارى، شخص مورد نظر، حياتى جديد يافته و به بقاى اين نام زنده بماند. ولى اينكه به بشر دستور داده شده است كه كارهايش را به نام خدا بنامد، روى چه انگيزه اى مى تواند باشد؟ براى اين است كه كارهاى انسان جنبه قدس و عبادت پيدا كند و به نام او بركت يابد. @eslam20
🍃آیه ی روز 🍃 🔶 سوره رعد، آیه ٢۴: سَلاَمٌ عَلَيْكُم بِمَا صَبَرْتُمْ فَنِعْمَ عُقْبَي الدَّارِ ⚡️ترجمه : (فرشتگان هنگام ديدارِ بهشتيان به آنان مى گويند:) بخاطر استقامتى كه كرديد، بر شما درود باد. پس چه نيكوست سراى آخرت. 💥 توضیح : سلام كردن به هنگام ورود، شيوه ى فرشتگان است. 🍁سرچشمه همه كمالات صبر است. @eslam20
🌺🍃لطفا زندگی کن خودت را عادت نده به دلشوره به اینکه آخرش چی میشه مبادا یک روز به خودت بیایی و ببینی در تمام روزهایی که گذشته بجای زندگی کردن نگرانی به خورد دلت داده ای زندگی کن وهمه چیزو بسپار به خدا اگر مسئله ای ازعهده تو خارج است بسپار به خدا و با اعتماد به او زندگی کن خدا طوری درست میکنه که خودت هم باورت نشه @eslam20
🔔کارى کن که نيازمندان در قيامت شاکى تو نباشند: 💥وَبُؤْسَى لِمَنْ ـ خَصْمُهُ عِنْدَاللهِ ـ الْفُقَرَاءُ وَالْمَسَاکِينُ وَالسَّائِلُونَ وَالْمَدْفُوعُونَ وَالْغَارِمُونَ وَابْنُ السَّبِيلِ 🌎واى بر كسى كه در پيشگاه خدا، فقرا و مساكين، و درخواست كنندگان و آنان كه از حقّشان محرومند، و بدهكاران و ورشكستگان و در راه ماندگان، دشمن او باشند و از او شكايت كنند. @eslam20 نامه ۲۶🌺
🌹روز سه_شنبه به نام حضرت_سجاد و حضرت_باقر و حضرت_صادق علیهم السّلام است. زیارت ایشان در این روز: السَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا خُزَّانَ عِلْمِ اللهِ السَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا تَرَاجِمَةَ وَحْیِ اللهِ السَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا أَئِمَّةَ الْهُدَى السَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا أَعْلامَ التُّقَى السَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا أَوْلادَ رَسُولِ اللهِ أَنَا عَارِفٌ بِحَقِّکُمْ مُسْتَبْصِرٌ بِشَأْنِکُمْ مُعَادٍ لِأَعْدَائِکُمْ مُوَالٍ لِأَوْلِیَائِکُمْ بِأَبِی أَنْتُمْ وَ أُمِّی صَلَوَاتُ اللهِ عَلَیْکُمْ اللهُمَّ إِنِّی أَتَوَالَى آخِرَهُمْ کَمَا تَوَالَیْتُ أَوَّلَهُمْ وَ أَبْرَأُ مِنْ کُلِّ وَلِیجَةٍ دُونَهُمْ وَ أَکْفُرُ بِالْجِبْتِ وَ الطَّاغُوتِ وَ اللاتِ وَ الْعُزَّى صَلَوَاتُ اللهِ عَلَیْکُمْ یَا مَوَالِیَّ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکَاتُهُ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا سَیِّدَ الْعَابِدِینَ وَ سُلالَةَ الْوَصِیِّینَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا بَاقِرَ عِلْمِ النَّبِیِّینَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا صَادِقا مُصَدَّقا فِی الْقَوْلِ وَ الْفِعْلِ یَا مَوَالِیَّ هَذَا یَوْمُکُمْ وَ هُوَ یَوْمُ الثُّلاثَاءِ وَ أَنَا فِیهِ ضَیْفٌ لَکُمْ وَ مُسْتَجِیرٌ بِکُمْ فَأَضِیفُونِی وَ أَجِیرُونِی بِمَنْزِلَةِ اللهِ عِنْدَکُمْ وَ آلِ بَیْتِکُمْ الطَّیِّبِینَ الطاهرین @eslam20