eitaa logo
اسلام
221 دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
905 ویدیو
100 فایل
الاسلام یعلوولایعلی علیه ارتباط با ادمین: @eslam_20 کانال فقط و فقط برای رضای خدا و اهل بیت علیهم السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ از (ص) روایت شده: 💠 در آن زمان (عج) قيام مى‌كند، او مردى از اولاد ايشان است-و اشاره به على بن ابى طالب (ع)فرمودند-به وسيله او خداوند: 1️⃣ و دروغ را مضمحل می‌کند؛ 2️⃣ شدت و روزگار را از بين مى‌برد؛ 3️⃣ به واسطه او بردگى از گردن‌هاى شما برداشته مى‌شود. 🔶 سپس فرمودند: من اوّل اين امّت هستم، و مهدى (عج) وسط‍‌ آن‌هاست و (ع) آخرشان است، در اثناى اين حال [بين من، مهدى و عيسى] بلاها [از جمله هرج‌ومرج و ] به مردم رو مى‌آورد. 📖 «فَعِنْدَ ذَلِكَ خُرُوجُ اَلْمَهْدِيِّ وَ هُوَ رَجُلٌ مِنْ وُلْدِ هَذَا وَ أَشَارَ بِيَدِهِ إِلَى عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ بِهِ يَمْحَقُ اَللَّهُ اَلْكَذِبَ وَ يُذْهِبُ اَلزَّمَانَ اَلْكَلِبَ وَ بِهِ يُخْرِجُ ذُلَّ اَلرِّقِّ مِنْ أَعْنَاقِكُمْ ثُمَّ قَالَ أَنَا أَوَّلُ هَذِهِ اَلْأُمَّةِ وَ اَلْمَهْدِيُّ أَوْسَطُهَا وَ عِيسَى آخِرُهَا وَ بَيْنَ ذَلِكَ شَيْخٌ أَعْوَجُ». 📚 الغیبة (طوسی)، ص۱۸۵؛ ترجمه عزیزی، ج ۱، ص ۳۴۶. (عج)/ / / / / / /
هدایت شده از سخنرانی ها/حجت الاسلام غفاری
اسم اعظم خدا.MP3
34.59M
حجت الاسلام غفاري م اسم اعظم خدا ج 942 https://eitaa.com/eslam20
🔸جمعه‌های‌انتظار ✨این جمعه می خواهد دلم سامان بگیرد باید که چشمانم کمی باران بگیرد... ✨وقتی که شعری می نویسم روی کاغذ شاید که بغضی در گلویم جان بگیرد... ✨مثل همیشه این غزل تا بیت آخر حال و هوایی مبهم و پنهان بگیرد... ✨با چشم گریان ندبه می خوانم برایت شاید دعا با دیده ای گریان بگیرد... ✨آقا بیا تا در میان قلب شیعه این زخم کهنه عاقبت درمان بگیرد... ✨هر جمعه من روی تو را را چشم انتظارم تا اینکه عصر غیبتت پایان بگیرد... # سلام علی آل یاسین 🌹 # اللهم لین‌ قلبی لولی امرک 💔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📅 امروز شنبه ☀️ 14 بهمن ماه 1402 شمسی 🌙22 رجب 1445 قمری ❄️ 03 فوریه 2024 میلادی ☀️ ➕ تشريح مواضع آينده نظام اسلامي توسط حضرت امام خمينی (ره) (1357 ش) ➕ اوج گرفتن تظاهرات مردم عليه "بختيار" در آستانه پيروزی انقلاب اسلامی ايران (1357ش) ➕ رحلت عالم نستوه آيت الله "شيخ عبدالرسول قائمی" (1372 ش) 🌙 ➕ ارتحال فقيه نامدار شيعه "شيخ الفقهاء شيخ جعفر كاشف الغطا" (1228 ق) ➕ درگذشت عالم بزرگ "ملاعلی نوری" حكيم و فقيه شيعه(1246 ق) ❄️ ➕ آغاز استفاده از فلز مس به عنوان بهترين رساناي جريان برق (1882م) ➕ انتخاب "ياسر عرفات" به رهبری سازمان آزادی ‏بخش فلسطين (1968م) —---------- 🇮🇷 كانال اسلام https://eitaa.com/eslam20
🌷تشريح مواضع آينده نظام اسلامي توسط حضرت امام خميني(ره) (1357 ش) ✍ در حالي كه جشن و سرور مردم به مناسبت ورود حضرت امام خميني(ره) به ايران، همچنان در سراسر كشور ادامه داشت، آن حضرت در يك مصاحبه مطبوعاتي كه نزديك به سيصد خبرنگار ايراني و خارجي از كشورهاي آمريكاي لاتين، آفريقا، اروپا و كشورهاي عربي و آسيا حضور داشتند، به تشريح مواضع آينده نظام اسلامي ايران پرداختند و اعلام كردند كه به زودي دولت موقت انقلاب را تشكيل خواهند داد. 🔹 ايشان اظهار داشتند كه دولت موقت موظف است مقدمات همه‏پرسي را فراهم كند تا پس از تدوين قانون اساسي، آن را به همه‏پرسي بگذارد. امام خميني همچنين به دولت بختيار، نخست‏وزير دست نشانده شاه، هشدار دادند كه در صورت ادامه سركوب مردم، ايشان حكم جهاد خواهند داد. امام همچنين از ارتش خواست تا به مردم بپيوندند. از طرف ديگر اعلام شد كه تا آن روز، 35 هزار آمريكايي، خاك ايران را ترك كرده‏اند و ده‏هزار نفر ديگر نيز به زودي از ايران خارج مي‏شوند. https://eitaa.com/eslam20
♻️ سالروز رحلت فقيه نامدار شيعه " شيخ جعفر كاشف الغطا" (1228 ق) ✍ شيخ جعفر كاشف الغطاء در سال 1154 ق در نجف اشرف به دنيا آمد و از همان اوان كودكي به تحصيل علوم ديني پرداخت. در آغاز، مقدمات را نزد پدر آموخت و سپس از محضر بزرگاني نظير شيخ محمدمهدي فتوني، محمدباقر وحيد بهبهاني و سيدمهدي بحرالعلوم كسب دانش كرد. ✅ شيخ جعفر سپس به تاليف و تدريس پرداخت و شاگردان فراواني تربيت نمود و كتب متعددي نگاشت. يكي از كارهاي مهم وي، مقابله با اخباري گري بود و تلاش مؤثري در از بين بردن اين فتنه انجام داد. ✅ سرانجام اين عالم سترگ پس از هفتاد و چهار سال عمر با بركت، در سال 1228ق، دار فاني را وداع گفت و در جوار حرم علی بن ابی‌طالب (ع ) به خاک سپرده شد. https://eitaa.com/eslam20
💠 زیان بخل 🌺 فاطمه زهرا سلام الله علیها فرمود که پیامبر اكرم (ص) به من فرمودند: 🌹از بخل ورزیدن بپرهیز، زیرا كه بخل آفتى است كه در شخص بزرگوار نیست. از بخل بپرهیز، زیرا كه آن درختی است در آتش دوزخ كه شاخه هایش در دنیاست، هر كه به شاخه اى از شاخه هایش درآویزد، داخل جهنّمش گردانَد. 🌷 « عَنْها(علیها السلام) قالَتْ: قالَ لی رَسُولُ اللّهِ(صلى الله علیه وآله وسلم): إِیاكِ وَ الْبُخْلَ، فَإِنَّهُ عاهَةٌ لا تَكُونُ فى كَریم. إِیاكِ وَ الْبُخْلَ فَإِنَّهُ شَجَرَةٌ فِى النّارِ، وَ أَغْصانُها فِى الدُّنْیا، فَمَنْ تَعَلَّقَ بِغُصْن مِنْ أَغْصانِها أَدْخَلَهُ النّارَ.» 📚 عوالم العلوم، ج 11، ص 918. https://eitaa.com/eslam20
🌷امام جعفرصادق علیه‌السلام: اَلمِرصادُ قَنطَرةٌ علی‌الصِّراطِ لایجوزُها عبدٌ بمَظلَمةِ عَبدٍ. مرصاد (کمینگاه) جایگاه رفیعی است بر روی پل صراط که هیچ‌ بنده‌ای که حق و مظلمه‌ای از مظالم عباد به گردنش باشد از آن عبور نخواهد کرد. 📚‌بحارالانوار، ج ٨، ص ٦٦. https://eitaa.com/eslam20
💠 حق الناس و مصادیق آن ✍ حق الناس دارای معنای عام و فراگیر است. حق‌الناس فقط به حقوق مالی اختصاص ندارد بلکه جان و آبروی افراد را نیز در برمی‌گیرد. از این‌رو غیبت، تهمت، سخن‌چینی و آزار و اذیت کردن دیگران را نیز حق‌الناس شمرده‌اند. شاید بتوان حق الناس را به ۳ قسم تقسیم کرد: ۱) حقوق طبیعی: یعنی هر کس دارای حق طبیعی است و اگر انسانی این حق را از کسی بگیرد، حق وی را پایمال کرده است. حقوق طبیعی مثل: حق امنیت، حق آزادی. مثلا اگر با عملی مانع آرامش خاطر دیگران شویم حق طبیعی آنها را پایمال کرده ایم و حق الناس بر گردن داریم. ۲) قسم دوم، حقوق موضوعه است؛ یعنی مجموعه قواعد مدنی، نظامی و سیاسی که قانون گذار وضع می کند. برخی از حقوق ریشه در قرآن و احادیث ندارد بلکه قوانین موجب وضع آن می شود. مثلا قانون است که هنگام سبز بودن چراغ راهنما برای راننده، عابر پیاده وظیفه دارد بایستد و بالعکس. اگر کسی این قانون را رعایت نکرد در اصل سلب حقوق از دیگران کرده است و این حق الناس است. ۳) قسم سوم حقوق دینی است؛ حقوقی که شرع مقدس قرار داده است. مثل زکات که حق فقرا است. انسانی که این حق را نمی پردازد در اصل به فقرا لطمه وارد می کند یا خمس که خداوند فرموده یک پنجم اموال خود را برای مصارفی که وجود دارد، داده شود. اگر کسی این حقوق را پرداخت نکند، مرتکب حق الناس شده است. https://eitaa.com/eslam20
💠 انتخاب اصلح، در کلام امیرالمؤمنین علی(ع) ۲. محکم برخورد کردن با نزدیکانی که دارای فساد اقتصادی هستند. 🌷اگر  حسن و حسینم آنچه را تو انجام دادی انجام می دادند، از من نرمشی  نمی دیدند، و به مرادی نمی رسیدند» 🌹«لَوْ  اَنَّ الْحَسَنَ وَ الْحُسَینَ فَعَلا مِثْلَ الَّذِی فَعَلْتَ، ما کانَتْ لَهُما عِنْدی  هَوادَةٌ، وَ لا ظَفِرا مِنّی بِاِرادَة؛ 📗 نهج‌البلاغه، نامه ۴۱. https://eitaa.com/eslam20