⭕️ حضور بیش از ۸۰ درصد مردم در مراسمهای دهه اول محرم
🔸بر اساس نظرسنجی متا ۸۰ درصد از افراد جامعه در مراسمهای برگزار شده در دهه اول محرم شرکت کردهاند. مردان بیش از زنان و جوانان نیز بیش از افراد میانسال و کهنسال در این برنامهها حضور داشتهاند.
♦️از بین افرادی که گفتهاند در مراسمهای عزاداری به صورت حضوری شرکت کردهاند، ۴۶ درصد تمام دهه، ۱۱.۴ درصد ۷ تا ۹ روز، ۱۷.۷ و ۲۴.۷ درصد نیز اعلام کردهاند بین ۴ تا ۶ روز یا ۱ تا ۳ روز در این برنامهها حضور داشتهاند.
♦️۶۶.۴ درصد از جامعه نیز اعلام کردهاند با مطرح شدن مسائل روز سیاسی در سخنرانیها و مداحیها موافق و ۳۰.۳ درصد نیز مخالف هستند.
@eslame_rastin
🇺🇸 کسینجر سیاستمدار شهیر آمریکایی در کتاب نظم جهانی می گوید:
🔻 تنها قدرت قابل بقا و تکثیر در برابر لیبرال سرمایه داری آمریکا فقط اسلام سیاسی شیعه می باشد. تمدن چین کنفوسیوسی و روس ارتدوکسی رقیب تمدنی_ حیثیتی غرب تلقی نمی شوند.
🔻او معتقد است سطح منازعه غرب با ایران، ایدئولوژیک و زیربنایی و سطح منازعه غرب با روس و چین،استراتژیک و روبنایی است.
🔻کسینجر و نظیر او مانند برژنیسکی، فوکویاما،تافلر به جد معتقد هستند که تنها راه خلاصی آمریکا از دست پدیده "انقلاب سیاسی شیعه" در ایران نه جنگ مستقیم نظامی یا تحریم اقتصادی که کشاندن سطح تقابل غرب و ایران از وضعیت ایدئولوژیک به ساحت استراتژیک و آنگاه قدم های تاکتیکی می باشد.
🔻امام ره، بدرستی امام "جنگ عقیده ها بودند" او و نائب ایشان به درستی متوجه شده اند؛ تا مادامی که سطوح منازعه حفظ شود، روند نزول و فروپاشی گفتمان غرب در برابر گفتمان انقلاب اسلامی ایران غیر قابل توقف است.
این روزها به گسترش منطق و ایدئولوژی اسلام سیاسی شیعه ایرانی در غرب نگاه کنید!!!
🇮🇷@eslame_rastin
🌺آقا مبارک است
رَدای امامتت
ای غایب از نظر
به فدای امامتت
🌺ما زنده ایم
از برکات ولایتت
ما عهد بسته ایم
به پای امامتت
🌹آغاز ولایت مهدی صاحب الزمان بر شما منتظران مبارک
🇮🇷@eslame_rastin
📜 ۲۵ شهریور و فتنه مهسا امینی
📝مرگ یه زن بهانه بود تا...
در جلسه ای عمرو بن عاص به #عائشه گفت:
آرزو داشتم كه تو در جنگ #جمل کشته می شدی! عائشه گفت:
اى بى پدر! براى چه اینگونه سخن می گویی؟!
ابن عاص گفت:
چون تو بخاطر هدف خودت كشته شده و به #بهشت میرفتى!!! و من #مرگ تو را بزرگترين دلیل برای رسوائى و سرزنش عليه #على(علیهالسلام) قرار میدادم!!!
📚طبرسی، الاحتجاج، ج۱، ص۱۶۵.
📚ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، ج۶، ص۳۲۲.
تاریخ تکرار می شود.
یه روز #عایشه و یه روز #مهسا بهانه برای تخریب #حکومت_اسلامی بود.
#حجاب
@eslame_rastin
ما چیزی بنام «روس ستیز» یا «چین ستیز» نداریم. مسئله اینها ایران است. همه منافذ تنفسی ایران باید بسته شود، تا تحریمهای غرب تاثیرگذار باشند. حتی مدتی ونزوئلا ستیز هم شدند.
هدف اینست: درمقابل ایران نباید راهی بجز تسلیم شدن به غرب باشد!
بجای روس ستیز بگوییم ایران ستیز. بگوییم غربزده.
🇮🇷@eslame_rastin
گزارش !... 🌤⛈❄️☀️
🌩آب و هوای کشور، نامناسب است .
ریزگرد های دروغ و تهمت و شایعه، سبب کاهش دید شده است .
تابلوهای راهنما را جابهجا کرده اند و مردم را به بیراهه می فرستند .
🌨دریای ارز و دلار،موّاج است و غیر قابل اطمینان.
ذخیرۂ آب و آبرو در پشت سدّ بعضی مسئولان به کمترین میزان رسیده، و بیشترین گزارشها از بارش فساد و تبعیض و گناه،از مناطق مرکزی و شمال و سواحل و جنگلهاست .
نزولات بانکی، موجب آب گرفتگی در مسیرهای تولید شده است.
هوای آلوده هم، تنفس را برای افراد سالم مشکل ساخته است.
❄️تردد در بزرگراه «تقوا» به کندی صورت می گیرد و گذرگاههای ایمان، لغزنده است.
با ریزش بهمن های تزویر، راه صداقت و صراحت ،مسدود شده و افراد عجول، از مسیرهای قابل دسترسی دیگری مثل: پارتی، رانت، توصیه و تملّق به مقصد و مقصود می رسند.
☀️گرمترین نقطه، «بازار شایعات» و جزایر سه گانه «طمع» ،« تزویر » و« تکاثر » است .
زباله های «فساد اداری» مشام همه را می آزارد،
ساخت و ساز های غیر مجاز روی «گسل نفاق»، بالأخره روزی نشست خواهد کرد .
«زمستان تخریب» می گذرد، ولی رو سیاهی برای ذغال های حزبی و جناحی و باندی می ماند!
🌦جادۂ انقلاب، بن بست نیست،
کف ها و زباله ها مثل چهار دهه گذشته از بین خواهد رفت.
حفظ محیط زیست انقلاب، وظیفه همه است.
«عطر خدمت خالصانه» مشام جان را معطّر می کند.
ما امیدواریم،
و ... انسان به «امید» زنده است.
✍🏼 جواد محدثی
.
704.4K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برادری با آمریکا؟!
نه ممنون! ما با آمریکا پدرکشتگی داریم...
#لبنان 🖤
@eslame_rastin
🔴مغالطات رئیسجمهور
[یکم]. رئیسجمهور در نشست خبریِ دیروز و در واکنش به انتصابهای ناروا، چند شبهاستدلال مطرح کرد. نخست اینکه ایشان فتنه را «نسبیسازی» کرد و به «نگاهها» ارجاع داد؛ یعنی برخی که از فتنه سخن میگویند، راوی نگاه خودشان هستند، نه اینکه عمل طرفِ مقابل در ذات خویش، فتنه باشد. نزاع و اختلافی رخ داده و هر یک از دو طرف، نسبتی به طرف مقابل میدهد و اینگونه نیست که مسألۀ «حق» و «باطل» در میان باشد و یکی «ظالم» باشد و دیگری «مظلوم». هر دو سوی ماجرا، از خطا و صواب، نصیب بردهاند و حقِ محض نیستند و نمیتوان جانب یکی را گرفت.
🔺اما اگر ایشان معتقد به نظریۀ ولایت فقیه است و میداند که تعبیر «فتنه» را شخصِ رهبر انقلاب مطرح کردند و عاملان اصلی را «فتنهگر» نامیدند، چرا چنین قضاوت رسوا و تحریفآلودی ارائه میدهد؟! در مسألههای اختلافی، باید به چه کسی جز ولیّفقیه ارجاع داد و تسلیم نظرش شد؟! در اینجا، ولیّفقیه با صراحت تمام، یک طرف را نفی و انکار کرده و خودش در موقعیّت حد وسط، قرار نگرفته است. آنهمه توصیه و حسّاسیّت رهبر انقلاب، با چه واکنشهایی از سوی فتنهگران مواجه گردید؟! در یک سوی این نزاع، رهبر انقلاب قرار گرفتهاند و ایشان برای دفاع از جمهوریّت نظام، پا به معرکه نهادند و در برابر فتنه، آشکارا و بارها موضعگیریِ منفی کردند. اکنون چه شده که رئیسجمهور، در میانه مینشیند و به سایۀ نسبیّت پناه میبرد و برای قدرت، به حقیقت جفا میکند؟!
🔺از این گذشته، مگر مسألۀ جریان فتنه، ادّعای «وقوع تقلّب در انتخابات» نبود و مگر از عهدۀ اثبات ادّعای خود برآمدند؟! پس واقعیّت و عینیت نیز نشان میدهد آنچه که رخ داده، بهحتم فتنه بوده است. فتنه، «از نظر ما»، فتنه نیست؛ بلکه «بهواقع» فتنه بود و نباید با پناهبردن به نسبیّت و سیّالیّت، حقیقت را پایمال کرد. بهنظرم کسیکه دربارۀ فتنه، چنین قضاوتی دارد، بهرهای از عدالت سیاسی ندارد.
[دوّم]. دیگر اینکه ایشان در ادامه میافزاید هر کسی «عیوب» و «خطاها»یی دارد و برای تحقّق وفاق، باید از گذشته گذشت و بر ضعفها، چشمپوشی کرد. این سخن نیز با نظر صریح رهبر انقلاب، تعارض دارد؛ چراکه ایشان هم اقدام فتنهگران را «خطای نابخشودنی» دانستند و هم آنها را «خط قرمزِ نظام» برشمردند و از نزدیکی و مؤانست به آنها پرهیز دادند. آیا رهبر انقلاب در برابر عیوب و خطاهای عادی، چنین موضع سرسختانهای دارند؟! آیا جای مدارا و نرمش وجود دارد اما ایشان چنین نمیکنند و اینان را در دایرۀ حاکمیّت نمیپذیرند؟! حصر، ظلم نظام به فتنهگران است، یا کمترین مجازاتی است که برای آنها در نظر گرفته شده است؟! آنچه که در فتنه رخ داد، ضعف بخشودنی و عادی بود، یا آنچنان ناجوانمردانه و خائنانه بود که رهبر انقلاب از چنین افرادی به عنوان «افراد نامطمئن» یاد کردند؟! آنهمه صدمات ملّی و ضربههای حیثیّتی و شکافهای اجتماعی و لطمات اقتصادی و ... که هنوز هم علاج نشدند، حاصل ضعفهای عادی بودند، یا خیانت و خباثت فتنهگرانی چون هاشمی و خاتمی و موسوی و کروبی. باور کنیم که ذهنیّت رئیسجمهور، این اندازه بسیط و ابتدایی و سادهساز است؟!
[سوّم]. رئیسجمهور به عنوان یک شبهاستدلال دیگر میگوید اگر اینان را به کار نگیریم، دیگر «وفاق»، معنایی نخواهد داشت. عجبا! اوّلاً، مگر معنی وفاق، «دلجویی از اصحاب فتنه» است؟! «وفاق ملّی» یعنی «وفاق با فتنهگران»؟! این وفاق، با نام اینکه «ملّی» است، فروخته شده، اما در عمل، معنیاش عبارت است از در آغوش کشیدن نیروهای فتنه. چرا باید وفاق ملّی را مشروط به «اصحاب فتنه» کرد و آنها را مساوی با مفهوم «ملّی» انگاشت؟! ثانیاً، ترجمۀ وفاق ملّی، «گماردن افراد بر کرسیهای قدرت» است؟! یعنی همین که قدرت را میان افراد، توزیع و تقسیم کردیم، وفاق حاصل شده است؟! این امر، «سهمیهبندیِ قدرت سیاسی» نام دارد و نه وفاق ملّی.
🔺وفاق، از اتّحاد باطنی و همسانی فکری برمیخیزد و نه از تکهتکهکردن قدرت سیاسی و سپردن هر تکه به کسی. عملگرایان برای اینکه مانع و مزاحمی در مسیر قدرتشان نباشد، چنین شگردی را در پیش میگیرند تا همگان را در سپهر خویش، هضم و مستحیل سازند؛ هر چند در این میان، اصالتهای فکری نادیده گرفته شوند. هنگامیکه طرّاحان پشتصحنۀ این دولت، از جملۀ عوامانۀ «با هم دعوا نکنیم»، تعبیر «وفاق ملّی» را بیرون میکِشند و بهعنوان گفتمان، به خوردِ جامعه و رسانه و حاکمیّت میدهند، روشن است که نباید توقع معقولیّت و حکیمانهگی داشت. در این دولت، بازار سطحیاندیشی و سادهسازی و منطقگریزی و محاسبات کوچهبازاری، بیش از اینها گرم خواهد شد.
مهدی جمشیدی
🇮🇷@eslame_rastin
آیتالله حائری شیرازی:
با چه کسانی باید/نباید دو قطبی ایجاد کرد؟!
هر کسی که خبر پیروزیهای اسلام او را خوشحال میکند، جزو «رحمآء بینهم» است؛ از هر تیرهای که باشد و هر کس از ناکامیهای اسلام ناراحت شود «رحماء بینهم» است.
قرآن مثال زده: «إِنْ تَمْسَسْكُمْ حَسَنَةٌ تَسُؤْهُمْ وَإِنْ تُصِبْكُمْ سَيِّئَةٌ يَفْرَحُوا بِهَا»؛ تمام کسانی که میخواهی بدانی من باید با آنها ارتباط داشته باشم یا نه، ببین اگر یک پیروزی برای شما حاصل میشود، خوشحال میشوند یا ناراحت؟ اگر خوشحال میشوند جزو «رحمآء بینهم» هستند. اگر از پیروزیها ناراحت میشوند و از شکستها خوشحال میشوند باید از آنها فاصله بگیرید. منافق باشد یا کافر. «جَاهِدِ الْكُفَّارَ وَالْمُنَافِقِينَ».
پینوشت: این یک شاخص برای ایجاد و نفی دوقطبی است. مواضع و عملکرد افراد نیز در ادوار مختلف مشخص است. هم در گذشتهای که از آن ابراز پشیمانی نشده و هم در امروز ...
@eslame_rastin
⭕️ آقای پزشکیان ؛ ما با آمریکایی ها برادر نیستیم.
🔺جناب پزشکیان در نشست مطبوعاتی خود گفته اند که ما با آمریکایی ها برادریم!
🔺حال این سئوالات را از محضر رییس جمهور محترم داریم:
1⃣ این چه برادری است که همیشه بد عهدی کرده و از بیانیه الجزایر تا برجام همواره زیر قول خود زده است؟
2⃣ این چه برادری است که دشمن ما ( صدام) را هشت سال پشتیبانی کرده و هزاران نفر را به قتل رسانده است؟
3⃣ این چه برادری است که چند دهه است ما را تحت شدید ترین تحریم ها قرار داده و ملت را زیر فشار گرفته است ؟
🔴 آقای رییسجمهور ؛ اینها بخش کوچکی از اعمال همان برادری است که در حق مردم کشور شما انجام داده است.
لطفا اجازه بدهید باور کنیم که قصد دارید با شعار وفاق ملی ، مشکلات کشور را حل کنید نه اینکه .... .
✍@eslame_rastin
1.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چشم و دل سیری یک پزشک آلمانی
@eslame_rastin