eitaa logo
اسلام تمدّنی | ابوالفضل انصاری
507 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
742 ویدیو
20 فایل
✍️ گاه‌نوشت‌های ابوالفضل انصاری زاده 🌐 کارشناس ارشد مدیریت 🇮🇷تحلیل هایی در حوزه‌ی تمدن سازی 💢 اینجا نه کانال اقتصادی است، نه سیاسی، نه فرهنگی،، اینجا موضوعاتی میخوانید و میشنوید از جنس تمدن ارتباط با من: @a_ansari1370
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 در برنامه تلویزیونی ثریا با اشاره به دروغ بزرگ ضرر ٨ میلیارد دلاری به کشور از سوی برخی برای تعطیلی روز شنبه به جای پنجشنبه، موضوع که شاید به ١٠٠ هزار نفر هم نرسند، اما اصل و اساس فرهنگی کشور را برای تحمیل حرفشان به ٨٠ میلیون ایرانی دیگر پیش می‌برند، تشریح شد. ✍ علی خضریان نماینده مجلس @Hasanabbasi_students ✅✅✅✅✅✅ ✍ پی نوشت: ا. انصاری زاده زین‌پس هر کس مدعی شد که مملکت را حزب اللهی ها و اقتصاد اسلامی ها می‌چرخانند، به او یادآور شوید که اسلام گراها حتی آنقدر لابی در مجلس ندارند که یک مصوبه ی تعطیلی را تصویب کنند.. بلکه (همان چند هزار تاجر در اتاق های بازرگانی) و لابی های سرمایه داری هستند که برای مملکت، حتی «فرهنگ» تعیین میکنند @tahliltamadoni
«ذینفعان و اسلام ابزاری»! استدلال کردند چون علامه جوادی فرمودند تعطیلی شنبه مانعی ندارد پس کل فرهنگ و آداب و سنت و زیست و نظم عمومی همه بخش‌های کشور را فدای چندساعت تجارت بیشتر اعضای اتاق بازرگانی کنیم!! چقدر خوب که برای حرف مراجع انقدر احترام قائلید.. مثلا ایشان نظام بانکداری را ربوی و مانع تولید میدانند. یا مرجع بزرگوار مکارم شیرازی خلق پول شبکه بانکی را حرام و آن را دزدی می‌دانند. یا شهیدبهشتی تبلیغات بازرگانی را حرام میشمارد و جامعه‌ای را که در آن اختلاف طبقاتی باشد را لجن می‌نامد. مقام معظم رهبری واردات کالای مشابه داخلی را جنایت و خیانت میخواند. خب چرا این سال‌ها برای این نص صریح نظرات مراجع و مطالبه چندین ساله آنان در جهت منافع عمومی ملت، هیچ قانونی تصویب نکردید و حتی همیشه سعی در تخریب و استهزاء آن داشتید؟ ذینفعان خوب بلدند چطور پشت اسلام پنهان شوند و عاقبت تصمیمات خود را هم گردن مراجع دین بیاندازند.. ‏این موضوع وهن مرجعیت و نظام حوزوی و دینی کشور و سواستفاده ابزاری از ساز و کارهای دینی و بازی با متشرعین است. ‏کل ماجرای تجارت خارجی در تعطیلات غیرمشترک اگر واقعا وجود داشته باشد هم با حضور چند کارمند و شعبه کشیک در شبکه بانکی و ادارات مرتبط حل می‌شود. همان چیزی که امروز در فرایند دیپلماسی وزارت خارجه و فرایند تبادل کالای گمرک در ایام تعطیل است. ‏اما حالا به خاطر یک دکمه زاپاس فرعی پلاستیکی، زیربار دوخت یک کت و شلوار گرانقیمت رفتیم که باید کل نظامات فرهنگی، مذهبی، آموزشی، اجتماعی و زیست عمومی جامعه را تغییر دهیم. ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
مصوبۀ امروز (٢۶اردیبهشت ٠٣) مجلس شورای حتی اگر قانون نشود پدیده جالب و مورد مطالعه خوبی در موضوع جریان‌شناسی قدرت در ایران است. ابتدا عده‌ای اقلیت اما سرمایه‌دار در زمانۀ مسائل و چالش‌ها و مطالبات متنوع و متکثر چیزی که مسئله‌ای صنفی است و دغدغه و محل توجه عمومی نبوده و در صحت و اتقان مسئله‌بودن آن نیز تشکیک‌های قابل توجهی است را با دلایل واهی مطرح، فراگیر و قابل توجه می‌کنند. سپس باوجود راه‌حل‌های متنوع وبسیط و امکان‌پذیر به جهت قدرت‌نمایی خود (مسئله ساختن، نفوذ سیاسی، قدرت اقناع و همراهی حاکمیت و ...) سراغ رادیکال‌ترین ایده که تبعات آن تمام جامعه را دربرمی‌گیرد می‌روند و آن را به عنوان پاسخ منحصربه‌فرد به جامعه و حاکمیت القاء می‌کنند. ابتدا غالباً همراه نمی‌شوند و مخالفند و بعید می‌دانند به اجرا درآید. این عدم پذیرش را به همه هم نشان می‌دهند (چرا که هدف اصلی حل مسئله نیست بلکه نمایش قدرت است). سپس به مرور و به طرق مختلف از بدنه سیاست‌گذاری و حاکمیتی کشور یارگیری می‌کنند و نظر و سلیقه خود را غالب می‌کنند و به بیان خودشان فرآیند توجیه و پذیرش طی می‌شود و ورق برمی‌گردد. مردم هم که در نگاهشان رعیت‌اند و نیاز به گفتگو و اقناع ندارند و استدلال مخالفان مردمی نیز برای فرهنگ و دین و ... یا شنیده نمی‌شود یا با پاسخ‌های تقلیل‌گرایانه اشکال را به سُخره می‌گیرند و از سر می‌گذرانند. درنهایت باوجود اختلاف‌نظرهایی که بر سر اصل ادعا یا راه‌حل اعلامی وجود دارد، نظرشان را به کرسی می‌نشانند و تبعات منفی فرهنگی-اجتماعی آن را به جامعه تحمیل می‌کنند. سپس در بزم شبانۀ پیروزی‌شان مست از قدرت سیاسی و اقتصادی خود به ریش حاکمیت و مردم می‌خندند و به یکدیگر یادآوری می‌کنند که منشأ این قدرت چیزی نیست جز و به سراغ اجرای می‌روند. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
«مرزبان تورم»! آقای رائفی در واکنش به سیاست دولت مبنی بر کنترل قیمتی اقلام تولید مسکن اعم از سیمان‏ و فولاد جهت تسریع و تسهیل ساخت ۴میلیون مسکن حمایتی توسط دولت، مجدد ماشین حساب دست گرفته و استدلال میکند چون سهم سیمان فرضا ۲۰میلیون تومان از کل قیمت مسکن است پس کاری به کار آنها نداشته و مجاز باشند به هر قیمت دلخواه آن را به مردم غالب نمایند. اما باید گفت با همین ماشین‌حساب شما، هر ۱۰میلیون افزایش قیمت هر یک از اقلام مسکن، ۴۰هزارمیلیارد تومان به هزینه ساخت ۴میلیون مسکن برای مردم توسط دولت اضافه می‌نماید و محاسبات شما فقط در همین یک قلم کوچک که مثال زدید ۴۰همت بار مالی ساخت مسکن توسط دولت را کاهش می‌دهد. حقیقتا اوضاع کارشناسی اطراف شما فاجعه‌بار است و این اصرار بر گران‌سازی معیشت مردم به خاطر مرزبانی از سود چند بنگاه، بسیار عجیب است و نمی‌توان دیگر برداشت خوبی از این پروپاگاندا و هجمه علیه هرگونه اقدام مثبت اقتصادی دولت که باعث تسهیل زندگی مردم می‌شود، داشت.. ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
دهه تکریم و چله تکلیم 🔹از ابتدای ذیقعده تا دهم ذیقعده که مابین میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) واقع شده تحت عنوان دهه کرامت نام‌گذاری شده است. کارکرد این دهه، تکریم است که فرمود: وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ (70 اسراء). تأکید بر رزق کریم، اجر کریم، قول کریم، مقام کریم، عرش کریم و رسول کریم، در قرآن کریم و تأکید بر اینکه إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ (13 حجرات) نشان از جایگاه عظیم کرامت در نظام دارد. 🔹 از همان ابتدای ذیقعده تا دهم ذیحجه یعنی روز عید قربان، اربعین نام‌گذاری شده است که زمان خاصی است که مورد توجه اولیای الهی برای تقرب به ذات باری‌تعالی است و کارکرد این چله، تکلیم است یعنی کلیم‌الله شدن و هم‌صحبت با خداوند شدن؛ چرا که موسای کلیم در این چهل روز به کوه طور رفت و خداوند او را به رسالت برگزید و او را «» و «اصطفاء» نمود. 🔹 اساساً و عدد چهل در معارف اسلامی و توحیدی جایگاه خاصی دارد. این چهل روز اگر انسان با خداوند خالص باشد و گناه را ترک نماید، چشمه‌های حکمت از قلبش بر زبانش جاری می‌شود. تأکید فراوانی توسط اولیای الهی بر مراقبت بر واجبات و محرمات در این ایام شده از قبیل تأکید مضاعف بر کنترل خشم، نماز یکشنبه‌های ذیقعده، نمازشب و وظیفه‌محور بودن و اینکه اگر این چهل روز بر یک عادت خوب استمرار صورت بگیرد، آن عادت ملکه وجود انسان می‌شود. 🔹تکریم، لازمه و پیش‌مقدمه تکلیم است؛ و اساساً هدف از اکرام و تکریم انسان و الهی در آن، رسیدن به همان مقام تکلیم است؛ و این چهل روز که منتهی به روز عرفه و سپس عید قربان می‌شود، در حکم جایگزین برای کسانی دارد که از درک ماه رمضان بازمانده‌اند چرا که روز عرفه به منزله شب قدر و عید قربان به منزله عید فطر است. پس این چهل روز برای کسانی که می‌خواهند جزو «» یا اهل معرفت توحیدی شوند و با عبور از حجب نور، از مقام مخلِصین به مقام مخلَصین برسند، اوقاتی مغتنم است. و مشخص است که چله‌‌گرفتن در اسلام به معنای گوشه‌نشینی نیست بلکه به معنای مراقبه و جهاد با نفس در عین علمی و عملی با شیاطین بیرونی است. 🔹اینکه حاج قاسم در آخرین دست‌نوشته‌اش نوشته بود «خداوندا مرا بپذیر؛ خداوندا عاشق دیدارتم؛ همان دیداری که موسی را ناتوان از ایستادن و نفس کشیدن نمود»، این امر و این حالت و مقام، مقدمه‌ای دارد و آن همان است که گفته‌اند حاج قاسم، برات شهادتش را روز از امام رضا علیه‌السلام گرفت. و رسیدن به چنین جایگاهی حاصل مراقبه‌ها و محاسبه‌هایی است که یکی از لوازمش درک همین ایام اربعین کلیمی است. 🔹پس روش حاج قاسم شدن، تکریم و تکلیم است و تلاش برای درک معنای عمیق این دو کلمه! والسلام. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444