9.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
با خود آورد به هنگامه عزیزانش را
بر سر دست گرفتهست نبی جانش را
🎙شعرخوانی سید حمیدرضا برقعی در وصف روز مباهله
#کلیپ
🔷🔸💠🔸🔷
https://eitaa.com/joinchat/4045733908C710c8085de
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃مباهله، شکوهِ اسلام است که خدا آن را کامل ترین دین برای بشر، پسندیده است.
#استوری
🔷🔸💠🔸🔷
https://eitaa.com/joinchat/4045733908C710c8085de
24.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️ ویژه
📹 نماهنگ | پرچمدارِ نجاتِ منطقه
👆 روایت رهبر انقلاب از نقش شهید حاج قاسم سلیمانی در تعلیم نرمافزار مقاومت در منطقه و شکست دادن طرح بزرگ آمریکا موسوم به خاورمیانهی جدید
✏️ رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اخیر: خاورمیانهی جدید یعنی سلطهی مطلق آمریکا، هم در عراق، هم در سوریه، به نام دین امّا به کام اسرائیل و آمریکا و فشار روی جمهوری اسلامی از دو طرف.
👆حرکت مدافعان حرم، منطقه را از یک خطر و شرّ بزرگ نجات داده است. ۱۴۰۳/۳/۳۰
💻 Farsi.Khamenei.ir
وَعَلَّمَ آدَمَ الأَسْمَاء كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَي الْمَلاَئِكَةِ فَقَالَ أَنبِئُونِي بِأَسْمَاء هَـؤُلاء إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ (31)
و خداوند همه ى اسماء (حقائق و اسرار هستى) را به آدم آموخت، سپس آنها را به فرشتگان عرضه داشت و فرمود: اگر راست مى گوييد، از اسامى اينها به من خبر دهيد؟
خداوند متعال اسماء [271] و اسرار عالم هستى را، از نام اولياى خود [272]تا جمادات را به آدم تعليم داد. به تعبير امام صادق عليه السلام كه در تفسير مجمع البيان آمده است: تمام زمين ها، كوهها، دره ها، بستر رودخانه ها و حتّى همين فرشى كه در زير پاى ماست، به آدم شناسانده شد.
-----
271) اسم« در عرف ما فقط به معنى نام و نشان است، ولى در فرهنگ قرآنى نامِ همراه با محتواست. چنانكه »فله الاسماء الحسنى« يعنى خداوند صفات عاليه دارد.
272) تفسير نورالثقلين، ج 1، ص 54 و اكمال الدين صدوق، ج 1، ص 14.
- معلّم واقعى خداست وقلم، بيان، استاد وكتاب، زمينه هاى تعليم هستند.«عَلّم»
- برترى انسان بر فرشتگان، به خاطر علم است. «وعلّم آدم...»
- انسان براى دريافت تمام علوم، استعداد و لياقت دارد. «كلّها»
- فرشتگان عبادت بيشترى داشتند و آدم، علم بيشترى داشت. رابطه مقام خلافت با علم، بيشتر از عبادت است. «نسبّح بحمدك... علّم آدم الاسماء»
- براى روشن كردن ديگران، بهترين راه، برگزارى امتحان و به نمايش گذاشتن تفاوت ها و لياقت هاست. «علّم... ثم عرضهم... فقال انبئونى»
- فرشتگان، خود را به مقام خليفةاللهى لايق تر مى دانستند. «ان كنتم صادقين» [273]
-----
273) در روايتى از امام صادق عليه السلام نقل شده است كه فرمودند: »ان كنتم صادقين« يعنى اگر شما فرشتگان در ادّعاى لايق تر بودن خود، صادق هستيد. تفسير نورالثقلين.
42- وَ قَالَ (عليه السلام): لِبَعْضِ أَصْحَابِهِ فِي عِلَّةٍ اعْتَلَّهَا جَعَلَ اللَّهُ مَا كَانَ مِنْ شَكْوَاكَ حَطّاً لِسَيِّئَاتِكَ فَإِنَّ الْمَرَضَ لَا أَجْرَ فِيهِ وَ لَكِنَّهُ يَحُطُّ السَّيِّئَاتِ وَ يَحُتُّهَا حَتَّ الْأَوْرَاقِ وَ إِنَّمَا الْأَجْرُ فِي الْقَوْلِ بِاللِّسَانِ وَ الْعَمَلِ بِالْأَيْدِي وَ الْأَقْدَامِ وَ إِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ يُدْخِلُ بِصِدْقِ النِّيَّةِ وَ السَّرِيرَةِ الصَّالِحَةِ مَنْ يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ الْجَنَّةَ.
قال الرضي: و أقول صدق (عليه السلام)إن المرض لا أجر فيه لأنه ليس من قبيل ما يستحق عليه العوض لأن العوض يستحق علي ما كان في مقابلة فعل الله تعالي بالعبد من الآلام و الأمراض و ما يجري مجري ذلك و الأجر و الثواب يستحقان علي ما كان في مقابلة فعل العبد فبينهما فرق قد بينه (عليه السلام)كما يقتضيه علمه الثاقب و رأيه الصائب.
وَ قَطَعَ فِى إِحْيَاءِ دِينِكَ رَحِمَهُ.
براى زنده كردن دين تو از ارحام خود بريد.
و به یكی از یارانش كه بیمار بود فرمود: خدا! آنچه را كه از درد بیماری شكایت داری موجب كاستن گناهانت قرار داد، در بیماری پاداشی نیست اما گناهان را از بین می برد، و آنها را چونان برگ پاییزی می ریزاند، و همانا پاداش در گفتار به زبان، و كردار با دستها و قدمهاست، و خدای سبحان به خاطر نیت راست، و درون پاك، هر كس از بندگانش را كه بخواهد وارد بهشت خواهد كرد.
3. تکبیرة الاحرام
مسأله 164) تکبیرة الاحرام در نماز واجب است و منظور از آن گفتن «اَللهُ اَکْبَرُ» در آغاز نماز است.
مسأله 165) نگفتن تکبیرة الاحرام در اول نماز؛ چه عمدی یا سهوی، موجب باطل شدن نماز است. همچنین اگر پس از آنکه آن را در اول نماز به طور صحیح ادا کرد، بار دیگر با فاصله (نه به اندازهای که موالات بههم بخورد) یا بدون فاصله با همان نیّت «اَللهُ اَکْبَرُ» بگوید، نماز باطل است و فرقی نیست این تکرار از روی عمد باشد یا سهو.
مسأله 166) تکبیرة الاحرام را باید بهگونهای ادا کرد که تلفظ به آن حساب شود و نشانه آن این است که اگر فرد دچار سنگینی گوش یا سر و صدای محیط نباشد، بتواند آن را بشنود.
مسأله 167) تکبیرة الاحرام را باید به عربی صحیح بیان کرد و اگر ترجمه فارسی آن یا به عربی غلط گفته شود (مثلاً "ه" در الله با فتحه تلفظ شود) صحیح نیست.
مسأله 168) هنگام گفتن تکبیرة الاحرام بدن باید آرام و بدون حرکت باشد، بنابراین اگر عمداً و از روی اختیار، تکبیرة الاحرام را در حال حرکت بدن بگوید، نمازش باطل است.
مسأله 169) کسی که کیفیت صحیح تلفظ تکبیرة الاحرام را نمیداند، واجب است یاد بگیرد.
مسأله 170) اگر شک کند تکبیرة الاحرام را گفته یا نه؟ چنانچه به اذکار و قرائت مشغول نشده است، باید تکبیر را بگوید، اما اگر هنگام خواندن حمد یا حتی هنگام ذکر «اعوذ بالله من الشیطان الرجیم» شک کند، نباید به شک خود اعتناء کند و باید نماز را ادامه دهد.
مسأله 171) اگر پس از گفتن تکبیرة الاحرام شک کند آن را صحیح گفته یا نه، نباید به شک خود اعتناء کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مباهله؛ صحنه تمایز حق و باطل
🔺گزیده بیانات رهبر انقلاب در دیدار طلاب و روحانیون
۱۳۸۸/۰۹/۲۲
#امام_خامنهای
#روز_مباهله
••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※••
@video_khamenei
@t_manzome_f_r
┄┅═༅﷽༅═┅┄
◈ حیات طیبه یعنی چه؟ یعنی زندگی شیرین و پرفایده و مطلوب، حیات پاکیزه. پاکیزه بودنش به این است که مطلوب باشد، شیرین باشد، انسانها را در صراط کمال، کمک کند به حرکت و برخوردار از همهی زیباییها و نیکوییها باشد، هم در دنیا و هم در آخرت. این حیات طیبه است.
#منظومه_معرفتی
#ولایت_و_انسانسازی
#سیر_مطالعاتی_منظومه_فکری_رهبری
@t_manzome_f_r
▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری