🕋
✨ #کلام_آسمانی
🌹 جلوه هایی زیبا از تسلیم در برابر خدا :
🔹فَلَمَّا بَلَغَ مَعَهُ السَّعْيَ قَالَ يَا بُنَيَّ إِنِّي أَرَى فِي الْمَنَامِ أَنِّي أَذْبَحُكَ فَانْظُرْ مَاذَا تَرَى قَالَ يَا أَبَتِ افْعَلْ مَا تُؤْمَرُ سَتَجِدُنِي إِنْ شَاءَ اللَّهُ مِنَ الصَّابِرِينَ (صافات / آیه 102)
🔸هنگامي كه با او به مقام سعي و كوشش رسيد گفت: فرزندم من در خواب ديدم كه بايد تو را ذبح كنم! بنگر نظر تو چيست ؟ گفت: پدرم هر چه دستور داري اجرا كن، به خواست خدا مرا از صابران خواهي يافت!
✅ پیام : ابراهیم سه شب پیاپی در خواب مى بيند كه از سوى خداوند به او دستور داده شد تا فرزند يگانه اش را با دست خود قربانى كند و سر ببرد. پس مسئله را با فرزند 13 ساله اش در میان می گذارد. او می گوید "پدر، هر دستوری داری اجرا کن، انشاءالله من را از صابران خواهی یافت" . ابراهیم تسلیم فرمان حق است. بنای فریب فرزندش را هم ندارد و به او هم می گوید. او هم از این امتحان دشوار سربلند خارج می شود. اسماعیل هم تسلیم است. انسانی هم که تسلیم خدا باشد، خداوند کائنات را تسلیم او می کند. پس اتفاق ناراحت کننده ای برایشان نمی افتد و اسماعیل جان به در می برد. عید قربان، عید سربلندی انسان (ابراهیم و پسرش) در آزمون بسیار دشوار بندگی و تسلیم است.
🌷
🌹 #شهیدمحمدامین_کریمیان
🔸↫محمد امین دانشجوی ترم ۶ #فلسفه و مسلط به دو زبان انگلیسی و عربی بود و از یک دانشگاه در #آلمان بورسیه شده بود
🔹↫اما همه را رها کرد و برای جهاد به #سوریه رفت.به مدت دوسال هم در کلاس نقد و بررسی فیلم شرکت کرده بود
🔸↫و اخیراً که #حضرت_آقا در یکی از سخنرانی های خود فرمودند: جای افرادی مثل #شهیدآوینی در کشور خالی است و نیاز است جوانان ما راهش را ادامه دهند
🔹↫محمد امین تصمیم گرفت دوره #ارشد خود را در رشته فیلم سازی ادامه دهد و حتی برای این کار دوربین فیلم برداری سفارش داد که چند روز بعد از #شهادتش به دست ما رسید.
✍ راوی : مادر #شهید
#در_محضر_شهدا
👈 میدونین چرا نسبت به صحبتای سخنران تجمع فیضیه (ازغدی) موضع گیری شد؟!
چون #عمامه به سر نبود!
وگرنه مورد داشتیم یه عمامه به سر میگفت #امام_زمانم_میشه_نقد_کرد!
اما صدایی از کسی در نیومد!...
#حوزه_سکولار
⭕️از دشمن شناسی وارونه تا وارونه کردن دشمن شناسی
🔹به بهانه سالگشت شهادت #شهید_لاجوردی
🔺حجاریان درمقاله ای با استناد به وصیتنامه شهید لاجوردی که از نفوذیهای درون انقلاب سخن گفته آن را دشمن شناسی وارونه نامیده چراکه دشمن را در خارجیها و امثال سازمان مجاهدین خلق منحصر نکرده و به دنبال جستجوی نفوذی ها و نفاق داخلی است.
🔺منطقی که دشمن را انتزاعی و غیرعینی میکند و دستهای داخلی او را حذف میکند به بهانه وحدت و ... میگوید نباید کاری به آنان داشت. در حقیقت یعنی دشمن را دشمن بدانید اما به دشمنی او کار نداشته باشید و دستهای او را آزاد بگذارید. با وجودیی که دشمن سلطه خود را از طریق همین طبقه ذینفع اعمال میکند.
🔺همین را در محافظه کاران که تنها شعار و خط محوریشان وحدت است داریم که میگویند به واسطه وجود دشمن خارجی یا خطر جناح مقابل، برائت و صف بندی با فاصله دارها با اصول انقلاب اولویت نیست و مثل تجدیدنظرطلبها که از تساهل و تسامح سخن میگویند خودش را می آورند ولی اسمش را نه.
🔺در مکتب امام، وحدت یک اصل است اما شاخص عینی دارد و نباید اصل حرکت حق در آن استحاله شود. افراد به میزان پایبندیشان به مبانی اسلام، انقلاب و صف بندی مستضعفین با مسنکبرین لایق وحدتند و برائت از نفوذی ها، منافقین و زاویه دارها با این مبانی در امتداد برائت از مشرکین، اصل قطعی است.
🔺وحدتی که ظالم را با مظلوم و فاسق و زاویه دار و غیرانقلابی را با مومن و انقلابی متحد کند نه اسلامی است نه پذیرفتنی. نه ممکن و نه مطلوب. البته انقلابی بودن تشکیکی است و مراتب دارد و نباید به کسی بیش از ظرفیتش بار کرد اما این به معنای وحدت با غیرانقلابیها و گذشت از نفوذیها نیست.
🔹لطف بفرمایید درس دشمن شناسیتان را برای خودتان نگه دارید!
⭕️بازنشر/تنزل از آرمان تا اداره
رويكردي انتقادي به عملکرد سازمان تبليغات اسلامي(1)
🔹به مناسبت تغییر در ریاست سازمان تبلیغات اسلامی
🔺اشاره: سازمان تبلیغات اسلامی از جمله نهادهای فرهنگی فراگیر در کشور است که ظرفیتهای فراوانی برای فعالیت فرهنگی و دینی دارد. در ادامه به نقد اجمالی سازمان تبلیغات اسلامی میپردازیم. امید که به اصلاح امور بینجامد و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شاهد تحولاتی جدید در این زمینه باشد.
🔹سازمان تبليغات اسلامي نهادي فرهنگي ـ تبليغي است كه پس از انقلاب اسلامي براي ترویج و تبلیغ فرهنگ و معارف اسلامي در كشور تأسيس شده است. «سازمان در بدو تأسيس همان طور كه در حكم امام خميني(ره) خطاب به آيتالله جنتي آمده است، به منظور گسترش فرهنگ ديني در جامعه، سازماندهي كردن و ايجاد جايگاه خاصي بدين منظور فعاليت خود را آغاز كرد، به طوري كه مرجع ديگر مراكز با مجموع فعاليتهاي فرهنگي ديني باشد و بتواند با محوريت دين، نقش راهبردي هدايت ديگر مراكز را با ارائه فعاليتهاي صحيح ايفا نمايد.» در دهه اول انقلاب فعاليتهاي بسياري در داخل و خارج انجام ميداد: از جمله كنفرانسهاي انديشه اسلامي كه انديشمندان جهان اسلام هر ساله، ایام دهه فجر، دور هم جمع ميشدند و به تبادل نظر درباره اوضاع جهان اسلام ميپرداختند كه بعداً برخي از وظايف معاونت امور بينالملل يا برون مرزي آن به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی انتقال یافت.
🔹هم اكنون اين سازمان، داراي دفاتر نمايندگي در همه شهرهاي كشور است و ساختار عريض و طويلي دارد كه متأسفانه از پويايي لازم برخوردار نيست و غير از ستاد مركزي آن، داراي صفهاي ضعيفي در اكثر شهرستانهاست. اگرچه سازمان در دهه اخیر از رشد كمي و كيفي قابل ملاحظهاي برخوردار بود و كارهاي خوبي در اين سازمان شروع شد و سعی کرد در برخی حوزهها مانند هيئات مذهبي و تشكلهاي غيردولتي، نقش نظارتي در اين برنامهها ايفا كند، جز در شهر بزرگ و مرکز استان، فعالیت موثری نداشته است و فعالیتهای این سازمان در اغلب شهرستانها، محدود به اعزام مبلغ، کمک به هئیتها و دارالقرآنها شده است که در همین امور هم مواردی از تبعیض، بیعدالتی و... دیده میشود.
🔹این نوشتار، ناظر به کلیت فعالیت سازمان است و منکر خدمات ارزشمندی که در برخی از حوزهها شده است، نیست و بنای نوشتار این است که با پررنگتر برخی از انتقادات و رویکردها و تلاش برای تصحیح و تکمیل آن، سازمان پویاتر و فعالتر از گذشته حرکت کند و جامعه را به سمت جامعه دینی مطلوب رهنمون سازد. اما مهمترین عوامل این عدم پویایی و انتقادهای وارده بر این سازمان بزرگ دینی و فرهنگی کشور:
1️⃣مديران سياسي و سیاستباز
🔹متأسفانه عليرغم نياز اين سازمان به مديران نوانديش، مبتکر و خلاق و غيرجناحي، دوران اخير شاهد حضور برخي مديران و شخصيتهايي در اين سازمان بوديم كه بیشتر به دنبال فعاليتهاي سياسي و... خود بودهاند تا وظایف سازماني. همسویي و نزديكي مديران سازمان با برخی گروهبندیها، جناحها و جريانهاي خاص سياسي باعث شده است كه وجه اين سازمان در اذهان عمومي و خصوصاً جریان نخبگانی تخريب شود. همين سياستبازي برخي مديران سازمان باعث شده است كه از وظایف محوله خود غافل شوند و درگير مباحث سياسي و جناحي خود شوند و از نوآوري و ابتكار باز بمانند.
🔹متأسفانه کار به جایی میرسد که در سال جاری، رئیس این سازمان ـ که یک دهه منسوب مقام معظم رهبری است ـ به عنوان نماینده یکی از شخصیتهای اصولگرایی ـ شهردار تهران ـ در جلسات اصولگرایان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی معرفی میشود. واقعاً این پایین آوردن شأن ریاست سازمان است که منسوب مستقیم رهبری است. این نوع اتفاقات و پایین آوردن شأن ریاست این سازمان در حد ابزار گروههای سیاسی، در بدنه میانی و بین مدیران و کارکنان تبعات منفی بسیاری دارد و سازمان را به بیراهه و انفعال میکشاند.
2️⃣عدم نظارت بر نهادهاي وابسته
🔹الآن سازمان تبليغات اسلامی داراي موسسات وابسته فراواني چون حوزه هنري، موسسه انتشاراتي اميركبير، مدارس معارف اسلامي صدرا، دارالقرآن الکریم، پژوهشکده باقرالعلوم(ع)، خبرگزاري مهر، روزنامه تهران تایمز (برای مخاطبان انگلیسیزبان)، موسسه تبيان و... هست كه با اندك دقت و نظارتي ميتوان دريافت اين سازمان بر برخی از اين مراكز وابسته، نظارت دقیق و لازم را ندارد.
ادامه دارد...
⭕️تنزل از آرمان تا اداره؛ رويكردي انتقادي به عملکرد سازمان تبليغات اسلامي(2)
🔹به مناسبت تغییر در ریاست سازمان تبلیغات اسلامی
3️⃣روحیه کارمندی و بيانگيزگي مدیران و کارکنان
🔹متأسفانه روحیه کارمندی و بيانگيزگي امري رايج و شايع در بدنه اين سازمان است. به دلايل متعدد، غالب مدیران و حتی کارشناسانی كه در اين سازمان مشغول فعاليت ميباشند، آن چنان كه بايد و شايد، علاقهاي به كار و حوزه مأموريت خود ندارد يا اينكه از سر تكليف و ناچاري به اين سازمان روي آوردند یا آن که آن را سکوی پرتابی برای مسئولیتهای آینده دیدهاند. لذا باعث شده است اين سازمان عريض و طويل، با توجه به ساختارهايي كه دارد، نتوانسته است در فضاي فرهنگي كشور اثرگذار باشد. عواملی چون عدم نظارت و بازرسي دقیق و به موقع، عدم شايسته سالاري در برخی نصب و عزلها، سیاسیکاری برخی مدیران ارشد و میانی، مشكلات معيشي كاركنان شهرستانی و... از عوامل اين بيانگيزگي باشند.
🔹در این خصوص یکی از مسئولان فرهنگی که سابقه فعالیت در سازمان دارد در این باره میگوید: «سازمان تبليغات اسلامي يک مؤسسة دولتي است و در چهارچوب يک مؤسسة دولتي کارش را انجام ميدهد. بيشتر يک اداره است و مانند اغلب مؤسسات تبليغي، اداري عمل ميکند... تأثير زيادي [در جامعه و در ترويج فکر دينی] ندارد. در اين حد فعاليت ميکند که کتابهاي زياد و خوبي توليد کند. حتّي نميتوانم بگويم کتابهاي تأثيرگذار! مبلّغ اعزام ميکند. اينها بد نيست، اما نميشود گفت متناسب با مقطع حسّاس کنوني کار ميکند. نه فقط سازمان تبليغات اسلامي، دفتر تبليغات هم همين است، سازمان فرهنگ و ارتباطات هم همين است، ارشاد هم همين است. همه بر اساس روند اداري و دولتي کار ميکنند. فقط به فکر انجام وظيفة تعريفشدة اداري هستند. اتاق فکر براي شناسايي آسيبها و برنامهريزي براي رفع آنها ندارند. در حالي که ما نبايد بنشينيم و منتظر باشيم که فرهيختگان بيايند و از ما خواهش کنند که برايمان کار کنند. اين بزرگترين اشکال مؤسسات فرهنگي دولتي است. يک مديرکل مينشيند در دفترش و انتظار دارد يک عالِم که چهل پنجاه سال مطالعه کرده و کتاب نوشته و ايده و انديشه دارد، بيايد و از او خواهش کند که به کارش بگيرند.
🔹اينکه ما بنشينيم در اداره و انتظار داشته باشيم علما، فرهيختگان و فضلا بيايند و با ما همکاري کنند، انتظار شايستهاي نيست و آنها هم نميآيند. عدم موفقيت مؤسسات ديني تبليغي ما در اين است که اداري شدهاند. ميخواهم به شما بگويم ما تا وقتي اداري نگاه کنيم به فرهنگ، کارآمدي لازم را نداريم. به هر حال تبليغات اسلامي و ديني نبايد به هيچ وجه شکل مردمي خودش را از دست بدهد. منظورم از دولتي، يعني سبک کار دولتي است، يعني اداري شدن. اين وضع بر محتوا و کيفيت کار تأثير منفي دارد.» ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️رهبرانقلاب: این که یک آقایی در یک گوشهای عبای خودش رو به کولش بکشد و بگوید من به کارهای کشور کار ندارم، این افتخار نیست، این #ننگ است!
#حوزه_سکولار
⭕️درباره این سکولاریسم هم بگوئید!
🔺حتما شنیده اید که #سکولار کسی است که معتقد است دین و سیاست راهشان از هم جداست.
این تعریف مشهور،لایه های هزار توی دیگری هم دارد که به سکولاریسم پنهان و عملی منتهی می شود.
🔹یکی از پنهانی ترین آن مدل ها به کسانی قابل اطلاق است که علیرغم داشتن فرصت ها و امکانات بی نظیر ،قواعد حکومت داری را از مبانی دینی استخراج نکرده و نمی کند!
حالا شما بگوئید حوزه سکولار یعنی چه!؟
یعنی حوزه ای که رسما بگوید دین از سیاست جداست!؟ اینکه خیلی ساده انگارانه است!
🔺حوزه سکولار یعنی اینکه با گذشت چهل سال از انقلاب ، با گسترش حوزه های علمیه و داشتن موقعیت ممتاز و بی سابقه در طول تاریخ، برای مهمترین مطالبات مردم، نسخه دینی تولید نشود!
🔺و در عوض به سیاق چندصد سال پیش و بی توجه به جایگاه اسلام حکومتی،دوره های ده ساله و بیست ساله برای تبیین فروع فقهی از نماز و روزه تا طهارت و نجاسات برگزار شود و درباره درد های جانکاه و سوالات بی پایان مردم، به یک «حلال است و حرام است» بسنده شود و این باور را در مردم تعمیق کنند که اسلام برای اداره کشور،نسخه ای ندارد!
آیا این همان غایت سکولاریسم و آرزوی قلبی هر سکولاری نیست!!؟
آری من هم مثل خیلی از متدینین دیگر، نمی خواهم قبول کنم که حوزه های علمیه سکولار هستند، ولی هر وقت یاد نامه سی سال قبل امام می افتم ،ته دلم می گویم:«نکند واقعا ...»!؟و بقیه حرفم را می خورم ،همان حرفی که امروز #رحیم_پورازغدی می گوید و تکفیرش می کنند!
🔹سی سال قبل یعنی آبان 67 امام راحل در پاسخ به نامه محمد علی انصاری همچون حکیمی دور نگر و ژرف اندیش، هشدار داد که آنچه در آینده مهم است ،«مسائل مورد ابتلای مردم و حکومت است» که «فقها باید» برای آن فکری کنند و «نیاز عملی»جامعه به آنها را رفع نمایند.
سپس در فهرستی مختصر ،بیش از پنجاه مورد از مسائل حیاتی و مورد ابتلا را اینگونه نگاشتند:
🔺«...(امروز)نیاز عملى به این بحثها و مسائل است؛ مثلًا در مسئله مالکیت و محدوده آن، در مسئله زمین و تقسیم بندى آن، در انفال و ثروتهاى عمومى،در مسائل پیچیده پول و ارز و بانکدارى،در مالیات، در تجارت داخلى و خارجى در مزارعه و مضاربه و اجاره و رهن، در حدود و دیات، در قوانین مدنى، در مسائل فرهنگى و برخورد با هنر به معناى اعم؛ چون عکاسى، نقاشى، مجسمه سازى، موسیقى، تئاتر، سینما، خوشنویسى و غیره. در حفظ محیط زیست و سالم سازى طبیعت و جلوگیرى از قطع درختها حتى در منازل و املاک اشخاص، در مسائل اطعمه و اشربه، در جلوگیرى از موالید در صورت ضرورت و یا تعیین فواصل در موالید، در حل معضلات طبى همچون پیوند اعضاى بدن انسان و غیر به انسانهاى دیگر، در مسئله معادن زیرزمینى و روزمینى و ملى، تغییر موضوعات حرام و حلال و توسیع و تضییق بعضى از احکام در ازمنه و امکنه مختلف، در مسائل حقوقى و حقوق بین المللى و تطبیق آن با احکام اسلام، نقش سازنده زن در جامعه اسلامى و نقش تخریبى آن در جوامع فاسد و غیر اسلامى، حدود آزادى فردى و اجتماعى، برخورد با کفر و شرک و التقاط و بلوک تابع کفر و شرک، چگونگى انجام فرایض در سِیر هوایى و فضایى و حرکت بر خلاف جهت حرکت زمین یا موافق آن با سرعتى بیش از سرعت آن و یا در صعود مستقیم و خنثى کردن جاذبه زمین و مهمتر از همه اینها، ترسیم و تعیین حاکمیت ولایت فقیه در حکومت و جامعه که همه اینها
گوشهاى از هزاران مسئله مورد ابتلاى مردم و حکومت است که فقهاى بزرگ...»
راستی «حوزه های علمیه غیر سکولار» ،برای چه تعداد از این موضوعات مهم ،نسخه اسلامی ارائه کرده اند و برای کدام یک از همین مسائل اقتصادی و هنری و... حرفی به جز «حرام است» ارائه کرده اند؟
🔹می دانیم که سکولار بودن ربطی به ظاهر ندارد و همینکه امر دنیا از آخرت در قول و فعل تفکیک شد و به مردم در عمل اینگونه نشان داده شد که دین، نسخه ای برای مملکت داری ندارد، سکولاریسم شکل گرفته است،درست نقطه مقابل امام که دین را پایه و مایه تمدن این جهانی و کلید سعادت آن جهانی می دانستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ #بازخوانی_منشور_روحانیت توسط #حسن_رحیم_پور_ازغدی: روحانی متعهد به خون سرمایهداران زالوصفت تشنه است
⭕️چرا میگویید حوزه ما سکولار است؟
🔹 به بهانه سخنان اخیر استاد #رحیم_پور ازغدی خاطرهای تلخ را نقل میکنیم:
در تدوین برنامه پنجم #توسعه کشور ظاهرا به دکتر داودی ماموریت داده شده بود تا از مبانی دینی و توان علمی #قم برای این برنامه بهره برده شود
🔹یکی از دوستان که مسوولیت بخش ارتباط با دفتر #علما را داشت گفت که چند سوال تهیه کردیم و به دفاتر رساندیم تا پس از مدتی وقت مصاحبه تنظیم کنند.
🔸بعد از مدتی که تماس گرفتم برخی گفتند جواب آماده است بیایید بگیرید! من تعجب کردم و گفتم یعنی همه را مکتوب نوشتید!؟ خلاصه مراجعه کردم و دیدم برخی زیر سوالات #مرقوم کردهاند، «خوب است» یا «موفق باشید» ...
🔹البته بنده تعجب نمیکنم. چون عمده علمای ما در انتزاعیات نسبت به مسائل #فقه_حکومتی به سر میبرند و نمیدانند توسعه چیست که برنامه توسعه چه باشد و پنجمین آن!
🔸 کاش آن رویه ادامه مییافت تا حوزه بداند باید برای چه سؤالاتی پاسخ داشته باشد و قطعا بتدریج خود را #تغییر میداد. چنانچه در برخی مؤسسات جوانههای خوبی زده شده است.
🔷 لذا اگر منظور آقای رحیمپور از #سکولاریزم حوزه، معرفتی است حق با اوست و اگر علما میگویند نیست بجای برچسب توهین به حوزه بگویند برای چند مساله جدی جواب دارند و اگر منظور ایشان نداشتن چفیه یا عدم حمایت سیاسی از #انقلاب است که احتمالا حوزه را نمیشناسد!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️رهبر معظم انقلاب از #سکولاریسم در حوزه های علمیه می گویند
🔺بسیاری از #کارهای_خوب که از ائمۀ جمعه و سایر محترمین سر میزند، کارکردی شخصی دارد. این کارها تنها به دردِ صلاح و فلاحِ خود ایشان میخورَد. آنها از رهگذر این کارها، در مسیر سازندگی اخلاقیِ خود قدم برمی دارند. برای مثال، امامجمعهای که داس در دست گرفته و رفته سرِ زمین کشاورزی و در دروی گندمِ کشاورزان کمک میکند، دارد #اخلاق_فردی خود را رشد میدهد. نمیتوان برای این دسته از کارها کارکرد اجتماعی قائل بود. حتی نتایجی مانند «اصلاحِ نگاه مردم به روحانیت» یا «ترمیم رابطۀ مردم با ائمۀ جمعه» و... را هم نمی توان واجد خاصیت اجتماعی دانست. در این نتایج هم، در واقع نه مردم، که روحانیت و ائمۀ جمعه هستند که فضایل خود را رشد میدهند.
🔺روشن است که معنای این حرف، بیهوده بودنِ کارهای خوبِ ائمۀ جمعه نیست؛ نکته این است که نباید امری فردی را به جای تکلیفی اجتماعی نهاد. اخلاق فردیِ ائمۀ جمعه و تواضع و مردم دوستی و صفاتی از این دست، سرمایۀ آنهاست برای انجام تکالیف بزرگتر. آنها باید ساخته و پرداخته شوند برای ماموریتهای اساسی. ماموریت اساسی چیست؟ «نبرد برای استقرار عدالت از طریق درگیری با پایهگذاران #فقر و #فساد و #تبعیض.» هرگاه ائمۀ جمعه وارد این میدان شدند و با ارباب زر و زور و تزویر درگیر شدند و جراحت برداشتند، میشود گفت که به تکلیف اجتماعی شان عمل کردهاند.
#امام_خمینی «ره»:
ما از شرّ رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم ؛ لکن از شرّ #تربیت_یافتگان_غرب_و_شرق به این زودی ها نجات نخواهیم یافت❗️
اینها برپا دارندگان #سلطه_ابرقدرتها هستند‼️
📖صحیفه امام؛ ج۱۵ ؛ ص۴۴۶
به این لیست توجه کنید.👇
1️⃣ #حسن_روحانی(فریدون) :
تحصیلکرده کلدونین #انگلیس
2️⃣ #نهاوندیان، رییس دفتر رییسجمهور و فارغالتحصیل اقتصاد از دانشگاه جورجواشنگتن #آمریکا
3️⃣ #نوبخت رئیس سازمان برنامهوبودجه👈 دکترای اقتصاد از #انگلیس
4️⃣ #محمودواعظی، وزیر ارتباطات دولت یازدهم دولت یازدهم و معاون فعلی روحانی👈دکترای روابط بینالملل دانشگاه لوییزیانای #آمریکا
5️⃣ #ظریف وزیر امور خارجه👈 فارغالتحصیل روابط بینالملل و مطالعات بینالمللی از دانشگاههای دنور و سانفرانسیسکو #آمریکا
6️⃣ #نجفی مشاور حسن روحانی 👈 کارشناس ارشد موسسه فناوری ماساچوست(ام آی تی) #آمریکا
7️⃣ #عباس_آخوندی : وزیر راه و شهرسازی 👈 دکترای اقتصاد سیاسی از کالج هاووی #انگلیس
8️⃣ #دانش_آشتیانی سابق وزیر آموزش وپرورش👈 تحصیلکرده امپریال کالج #انگلیس
9️⃣ #نعمت_زاده وزیرصنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم 👈 فوق لیسانس مهندسی صنایع دانشگاه کالیفرنیای #آمریکا
0️⃣1️⃣ #طیب_نیا، وزیر اقتصاد دولت یازدهم👈 دکترای اقتصاد از مدرسه اقتصاد لندن #انگلیس
===============================
در #دولت_خاتمی نیز کسانی تحصیلکردگان غرب و شرق بوده اند..
❌ #دکترخاتمی 👈 تحصیلکرده دانشگاهی از کشور #ایتالیا
❌ #کمال_خرازی 👈دکترای مدیریت آموزشی دانشگاه هیوستون #آمریکا
❌ #محمدرضا_عارف 👈 فارغالتحصیل مهندسی برق از دانشگاه استنفورد #انگلیس
❌ #عیسی_کلانتری👈 دکترای کشاورزی دانشگاه ایالتی آیوا #آمریکا
❌ #محمدعلی_نجفی 👈 تحصیلکرده دانشگاه ماساچوست «امآیتی» #آمریکا
❌ #صفدر_حسینی(از ذخایر نظام 😏) 👈 تحصیلکرده دانشگاه ساسکای #کانادا
❌ #احمد_معتمدی👈 تحصیلکرده الکترونیک دانشگاه پیر و ماری کوری #فرانسه
#تابعیت_انگلیس
🔴🔴🔴جفا نکنیم !!
از دو الی سه ماه پیش تمامی شیعیان برای عاشورا و اربعین روز شمار زدند! این علاقهء به سید الشهدا علیه السلام قابل ستایش است. اما قبل از محرم، ما مناسبتی داریم که افضل بر تمام مناسبتهای ما است. اساس مذهب ما به بزرگداشت این روز است. برای غدیر چه کردیم؟ برای غدیر کار نکردیم، متاسفانه انکار و تفسیر به رای شد! امام حسین علیه السلام کشته احیایِ غدیر است. باید برای غدیر صد هزار برابر عاشورا و فاطمیه توان گذاشت. اگر غدیر فراموش نمی شد که عاشورا و فاطمیه ای در کار نبود. پس باید با تمام توان برای غدیر کار کنیم. برای غدیر روز شمار بزنید، پوستر پخش کنید. بنر بزنید، جشن بگیرید، دسته شادی در خیابان راه بندازید. طنین علیا ولی الله باید عالم را بلرزاند. کم کاری نکنید، در حق امیرالمومنین علیه السلام و غدیر کم کاری کنیم، جفا کردیم! مانند ایام شعبانیه ایستگاه صلواتی بر پا کنید. خیابان ها را آزین ببندید. دست به دست هم دهید. از عید قربان تا مباهله جشن غدیریه بگیرید. خطبه غدیریه را چاپ کنید پخش کنید. ستون اسلام و تشیع غدیر است، اما متاسفانه برای این ستون و استحکامش کم کاری کردیم. از هر مناسبتی که داریم غدیر واجب تر و مهمتر است. ولایت امیرالمومنین علیه السلام را جار بزنید، شور به پا کنید. هر کس هم که توان دیدن ندارد کور شود. برای غدیر کم گذاشتیم انکار شد، وقت بلند شدن است، رزق محرم در غدیر داده میشود، هر کس برای غدیر کم بگذارد، در محرم کمش میگذارند! برای غدیر کار کنید این مملکت بلرزد! این مملکت از عید قربان تا مباهله باید غوغا شود، صدای علیا ولی الله گوش فلک را کَر کند. دسته به خیابان ها بیاورید، ایستگاه صلواتی بزنید، شهرهای خودتان را چراغانی کنید. ان شاء الله امام عصر روحی فداه دعایی برای همه کند. روز عید غدیر، روزی است که خدا نعمتش را کامل کرده است، چرا شکر نعمت نکنیم؟ صد هزار برابر هر سال توان بگذارید، کاری کنید مرحم بر سینهء مجروح صدیقه طاهره سلام الله علیها شوید. تمام معصومین به شهادت رسیدن بخاطر غدیر، چرا ما ساکتیم؟ چرا ما بی تفاوتیم. کاری کنید که کسی جرات نکند خدشه بر غدیر وارد کند. من کنت مولا فهذا علی مولا را بلند بگویید، روز غدیر روز بیعت با امام عصر روحی فداه است. دست به دست هم بدهیم احیایِ غدیر کنیم. با پولمان، با وقتمان، با هیئتمان؛ با وسائلمان؛ با هر عملی که میتوانیم احیایِ غدیر کنیم.
"اگر دلسوز غدیر و ولایت هستید نشر دهید"
#نشر_واجب
روحانیت شیک و مجلسی
و برج عاج نشین
روحانیت ساده و هیاتی و علوی مرام
دو گروه روحانی که در بالا ذکر شد بدنه ی روحانیت ایران را تشکیل می دهند و در کمال انصاف باید بگویم روحانیت شیک و مجلسی دارای طرفداران بیشتری است و جامعه ی ایرانی را در دستانش دارد و حرف آنهاست که خریدار دارد ...
این گروه از روحانیون که همان میمونهایی هستند که از منبر رسول الله 'ص' بالا هم می روند و معاویه و عمر وعاص به آنها شرف دارند چون لااقل انقدر جرات داشتند که آشکارا با مولا علی مخالفت میکردند دنیا دوستی را ترویج می کنند و این همان نقطه ای است که انسان را از بدو خلقت آزار داده است... و صد البته که خیلی از مذهبی نماها هم این آخوندنماها را می پرستند
و دوست دارند.
جامعه ای که مدل زندگی غربی در آن پیاده می شود و از سوی این دسته روحانیت حمایت می شود و شعار مسلمانی هم می دهند...
روحانیت شیک و مجلسی را حتی مخالفان اسلام هم دوست دارند و تبلیغ می کنند و انتخابات نمونه ی بارز این هواداریهاست.
روحانیت ساده و هیاتی و علوی مرام در اقلیت قرار گرفته و مذهبیها و آنها که معتقد به اسلام ناب محمدی هستند در یک وضعیت ویژه قرار گرفته اند...
راه برون رفت از این وضعیت و آگاهی بخشی از جامعه که تمایل قلبیشان به سوی حقیقت است بسیار ساده است :
مرزبندی با روحانیت شیک و مجلسی و همان بوزینه هایی که بر منبر رسول الله تکیه می زنند .
روحانیت آزاده و حق طلب باید بر طبل رسوایی این بوزینه ها بکوبد و حقیقت را عریان و بی هیچ تعارفی بیان کند.
هر طلبه و روحانی که حق طلب است وظیفه دارد این مرزبندی را انجام دهد .
سکوت و لاپوشانی بیشتر خیانت است به خون شهدا .
تنها گذاشتن رهبری معظم انقلاب در این زمان و منبرهای خنثی رفتن و از فقر و بی عدالتی در جامعه حرف نزدن ،مودبانه اگر بخواهم بگویم خبر از فقدان شرافت و انسانیت می دهد.
📌استعمار ویزای دانشجویی میدهد!!!!
❌برای فروپاشی جمهوری اسلامی کافیست ویزای دانشجویی بدهیم. 👇👇
🔄 چند هزار نفر از فرزندان مسئولین در حال تحصیل در اروپا و آمریکا هستند؟!!!
همه اینها موقع برگشتن به وطن پست مدیریتی میخواهند!!!!!
🌀متفکّرین سیاست غربی بارها گفتهاند بهجای اینکه ما مثل دوران استعمار قرن نوزدهمی برویم کشورگشایی کنیم و حاکم نظامی بگذاریم و پول خرج کنیم و اسلحه بفرستیم و جنگ و جدال راه بیندازیم، بهتر از آن و آسانتر از آن و کمهزینهتر از آن این است که نخبگان و زبدگان آنها را بیاوریم فکر خودمان را به آنها تزریق کنیم، آنها را بفرستیم به کشورشان، آنها میشوند سربازهای بیجیره و مواجب ما (رهبر معظم انقلاب)
🔰چارلز ترولين (1838) در كتاب آموزش و پرورش در هندوستان بر آن است «جوانان هندي پرورش يافته تحت سرپرستي غرب كاملاً آشنا با فرهنگ و تمدّن ما، ديگر ما را بريتانيائي و بطور كلي غربي بيگانه نميدانند. بنابراين سلطه استعماري ما را تشخيص نميدهند... ما را الگوي خود قرار ميدهند، ما را حاميان خود ميشناسند، آرزوي آنان اين است كه مانند ما شوند.»
🔰آمریکایی ها در خصوص ایران چنین تصوری نیز داشته اند. توماس فریدمن در مقالهای با عنوان «هم بستر نه چندان عجیب و غریب!» که در برخی رسانه ها با عنوان «ویزای دانشجویی» نیز از ان یاد شد در یکی از جنجالی ترین مقالات خود در خصوص ایران در روزنامه نیویورک تایمز (12/11/85) مینویسد
«بايد روشن کنیم که ایران نمیتواند ما را به اتکای قدرت نظامی خود از خلیج فارس بیرون براند، بايد بهای نفت را پایین بياوريم، که نقش عمده در تندرویهای ایران دارد؛ و بايد تندروها را به لحاظ مالی در تنگنا قرار دهیم.
اما همه اینها باید با این اعلام صریح همراه باشد که آمریکا قصد تغییر رژیم در ایران را ندارد، بلکه به دنبال تغییر رفتار ایران است، و اینکه ایالاتمتحده میخواهد بیدرنگ در تهران سفارتخانهاش را بازگشایی کند و این سفارت پیش از همه چیز 50 هزار ویزای دانشجویی به جوانان ایرانی برای تحصیل در آمریکا بدهد. فقط این کار بکنید، و بنشینید و شاهد خروش شگفتآورترین بحثها در داخل ایران باشید. میتوانید بر سر آن شرط ببندید.»
وی همان شخصی است که 10 سال بعد در مصاحبه با نیویورک تایمز در خصوص ایران اظهار داشت «برای ورود به جامعه جهانی ایران نیاز دارد تغییراتی را انجام دهد.»