eitaa logo
مهارت افزایی ( استخدام و کاریابی)
3.1هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
846 ویدیو
655 فایل
ارتباط با مدیر @Basirat88 لینک کانال @estekhdam88
مشاهده در ایتا
دانلود
🌴 دانستنی زیبای قرآنی🌴چیستان ها ۱. تعداد سوره های قرآن؟ ۱۱۴ 🍒🍒🍒🍒🍒 ۲. تعداد جزء های قرآن؟ ۳۰ 🍇🍇🍇🍇🍇 ۳. طولانی ترین سوره قرآن؟ دومین سوره، بقره. 🍎🍎🍎🍎🍎 ۴. کوتاهترین سوره قرآن؟ صدوهشتمین سوره، کوثر. 🍏🍏🍏🍏🍏 ۵. طولانی‌ترین آیه قرآن؟ آیه 286سوره البقره. 🍊🍊🍊🍊🍊 ۶. بهترین شب که قرآن به آن اشاره کرده است؟ شب قدر. 🍋🍋🍋🍋🍋 ۷. بهترین ماه که در قرآن ذکر شده است؟ ماه رمضان. 🍓🍓🍓🍓🍓 8. بزرگترین حیوان که در قرآن آمده است؟ فیل. 🍅🍅🍅🍅🍅 ۹. کوچکترین حیوان که در قرآن آمده است؟ پشه. 🐝🐝🐝🐝🐝 ۱۰. قلب قرآن یا ریحانه القرآن ؟ یس . 💐💐💐💐💐 ۱۱. سوره‌ای که به نام یکی از حکما است؟ لقمان. 🌸🌸🌸🌸🌸 ۱۲. سوره‌ای که در آن فقط یک کسره وجود دارد؟ اخلاص. 🌷🌷🌷🌷🌷 ۱۳. سوره‌ای که به نام یکی از فلزات می‌باشد؟ حدید. 🍀🍀🍀🍀🍀 ۱۴. آیات سجده تلاوت چند است؟ ۱۴ 🌹🌹🌹🌹🌹 ۱۵. کدام سوره بدون بسم‌الله است؟ توبه 🌻🌻🌻🌻🌻 ۱۶. کدام سوره دارای دو بسم الله می‌باشد؟ نمل 🌺🌺🌺🌺🌺 عروس قرآن؟ الرحمن. 🍁🍁🍁🍁🍁 ۱۸. سوره‌ای که معادل یک سوم قرآن است؟ اخلاص 🍃🍃🍃🍃🍃 ۱۹. سوره‌ای به نام یکی از روزهای هفته؟ جمعه. 🍂🍂🍂🍂🍂 ۲۰. چند سوره با قل شروع می‌شود؟ (5) کافرون، اخلاص، فلق، ناس، جن . 🌿🌿🌿🌿🌿 ۲۱. سوره‌ای که در تمام آیات آن کلمه الله وجود دارد؟ مجادله. 🌴🌴🌴🌴🌴 ۲۲. سوره‌ای به نام یکی از میوه‌ها؟ تین. 🌲🌲🌲🌲🌲 ۲۳. سوره‌ای به اسم یک حکومت یا کشور؟ روم. 🌳🌳🌳🌳🌳 ۲۴. معوذتین شامل کدام سوره‌هاست؟ فلق و ناس. 🌼🌼🌼🌼🌼 ۲۵. دو سوره که اگر نامهایشان را برعکس بخوانی باز هم همانست؟ لیل و تبت. 🍒🍒🍒🍒🍒 ۲۶. سبع المثانی کدام سوره است؟ حمد. 🍇🍇🍇🍇🍇 ۲۷. زهراوین کدام سوره‌هاست؟ بقره و آل عمران. 🍎🍎🍎🍎🍎 ۲۸. سوره ای‌ که تمام آیاتش با حرف د تمام می‌شود؟ اخلاص. 🍊🍊🍊🍊🍊 ۲۹. سوره ای که تمام آیاتش با حرف سین تمام می‌شود؟ ناس. 🍏🍏🍏🍏🍏 ۳۰. سوره‌ای که از اخلاق و ادب سخن میگوید؟ حجرات. 🍋🍋🍋🍋🍋 ۳۱. چند سوره نام‌هایشان متشکل از یک حرف است؟ ۳ سوره: ص، ق، ن. 🍓🍓🍓🍓🍓 ۳۲. شخصی که با ثروت زیاد مشهور است ؟ قارون. 🍅🍅🍅🍅🍅 ۳۳. در کدام سوره یک آیه ۳۱ بار تکرار می‌شود؟ الرحمن. 🐝🐝🐝🐝🐝 ۳۴. آیة الکرسی در کدام سوره است؟ بقره. 💐💐💐💐💐 ۳۵. آیه‌ ای که با عکس خواندن آن هم تغییر نمی‌کند؟ ربک فکبر . 🌸🌸🌸🌸🌸 ۳۶. نام چند پیامبر در قرآن ذکر شده است؟ ۲۶ پیامبر. 🌷🌷🌷🌷🌷 ۳۷. آیه استرجاع که مصیبت زده می‌گوید چیست؟ انالله و انا الیه راجعون. 🍀🍀🍀🍀🍀 ۳۸. اولین آیه نازل شده؟ إقرء باسم ربک الذی خلق . 🌹🌹🌹🌹🌹 ۳۹. پیامبری با لقب صفی الله؟ حضرت آدم (ع). 🌻🌻🌻🌻🌻 ۴۰. پیامبری با لقب خلیل الله؟ حضرت ابراهیم (ع). 🌺🌺🌺🌺🌺 ۴۱. پیامبری با لقب ذبیح الله؟ حضرت اسماعیل (ع) 🍁🍁🍁🍁🍁 ۴۲. پیامبری با لقب کلیم الله؟ حضرت موسی (ع). 🍃🍃🍃🍃🍃 ۴۳. پیامبری با لقب روح الله؟ حضرت عیسی (ع). 🍂🍂🍂🍂🍂 ۴۴. پیامبری با لقب حبیب الله؟ حضرت محمد (ص). 🌿🌿🌿🌿🌿 ۴۵. تنها زنی که نام او در قرآن ذکر شده؟ مریم. 🌴🌴🌴🌴🌴 ۴۶. زنان کدام پیامبران کافر بوده و به شوهرشان خیانت کردند؟ نوح و لوط. 🌲🌲🌲🌲🌲 ۴۷. زن کدام کافر ملعون به راه پیامبر خار می‌انداخت؟ ابولهب و اسم زن او ام جمیل. 🌳🌳🌳🌳🌳 ۴۸. اولین زنی که مسلمان شد؟ حضرت خدیجه رضی الله عنها. 🌼🌼🌼🌼🌼 ۴۹. پیامبری که در نوجوانی بتها را شکست؟ حضرت ابراهیم (ع). 🍒🍒🍒🍒🍒 ۵۰. پیامبری که در شکم ماهی چندین روز زنده ماند؟ حضرت یونس (ع). 🍎🍎🍎🍎🍎 ۵۱. چند سوره به اسم پیامبران است؟ ۶ سوره : یونس، محمد، نوح، هود، یوسف، ابراهیم، علیهم الصلاة و السلام. 🍊🍊🍊🍊🍊 ۵۲. پیامبری که بدون اینکه صلیب شود به آسمان رفت و بجایش کسی دیگر از کافران صلیب شد؟ حضرت عیسی (ع). 🍏🍏🍏🍏🍏 ۵۳. نام رسول اکرم صلی الله علیه وسلم چند بار در قرآن ذکر شده؟ ۴ بار. 🍇🍇🍇🍇🍇 ۵۴‌. پیامبری که بدون پدر، و پیامبری که بدون پدر و مادر به دنیا آمد؟ حضرت عیسی(ع).و حضرت آدم (ع). 🍋🍋🍋🍋🍋 ۵۵. پیامبری که با حیوانات حرف می‌زد؟ حضرت سلیمان (ع). 🍓🍓🍓🍓🍓 ۵۶. پیامبری که پسر او از او اطاعت نکرد و در آب غرق شد؟ حضرت نوح و اسم پسرش کنعان است. 🍅🍅🍅🍅🍅 ۵۷. پیامبری که در صبر مثال زده می‌شود؟ حضرت ایوب (ع). 🐝🐝🐝🐝🐝 ۵۸ زبور به کدام پیامبر نازل شد؟ حضرت داود(ع). 💐💐💐💐💐 ۵۹. پیامبری که خداوند متعال به او ریاضیات و نجوم آموخت و اولین بار خیاطی کرد و خط نوشت؟ حضرت ادریس (ع). 🌸🌸🌸🌸🌸 ۶۰. در کدام سوره آمده که عیسی (ع) آ‌مدن حضرت محمد (ص) را بشارت داده است؟ سوره صف. 🌷🌷🌷🌷🌷 ۶۱. نصف قرآن کدام کلمه می‌باشد؟ ولیتلطف . 🍀🍀🍀🍀🍀 ۶۲. به مادر کدام پیامبر وحی نازل شد؟ حضرت موسی (ع). 🌹🌹🌹🌹🌹 ۶۳. نامهای‌ ظالمین که در قرآن مذکور است؟ جالوت، هامان، 🍃🌸🍃🍃🌸🍃
🤓همکارانی که سرکلاس با مواجه هستند و دنبال راهکار برای داشتن یه کلاس آروم میگردن نکات زیر رو حتما با دقت بخونند 👇👇👇👇 🌟ترفند ۱🌟 📝 شعر بخوانید) این ترفند خصوصا برای بچه‌های ،دبستانی خیلی خوب جواب می‌دهد. یک شعری را انتخاب کنید با حرکات و اشاره انگشتان شروع به خواندن کنید و بچه‌های کلاس باید جواب بدهند. شعری را انتخاب کنید که بچه‌ها هم بتوانند همراهی کنند. هدف از این شعر خواندن این هست که بچه‌ها با شما همراه شوند و صحبت کردنشان قطع شود. فقط یکبار شعر بخوانید و نه بیشتر و بعد از تمام شدن شعر فعالیتی که قصد شروع آنرا داشتید، شروع کنید. 🌟ترفند ۲🌟 📞 استفاده از آهنگ گوشی موبایل) اگر موقعیتی برای شعر خوانی نیست از آهنگ‌های موجود روی گوشی یا کامپیوتر استفاده کنید. حتی شعرهایی که خود شاگردان قبلا خواندند و شما ضبط کردید و یا موسیقی مورد علاقه‌شان یا موزیک مرتبط با مطلب درسی و جشن‌های مدرسه را انتخاب و پخش کنید. می‌توانید اجرای موسیقی را بصورت یک دستورالعمل در آورید، یعنی در هفته های متوالی موقع ساکت کردن بچه‌ها آنرا پخش کنید تا متوجه شوند که بعد از اتمام موسیقی باید ساکت شوند و ادامه مطالب درسی کلاس توجه کنند. 🌟ترفند ۳🌟 🌹استفاده از یک صدای خاص) ایده‌های مختلفی برای استفاده از یک “صدا” برای ساکت کردن کلاس هست. می‌توانید از یک زنگوله استفاده کنید. هر وقت خواستید کلاس را ساکت کنید زنگ بزنید و از بچه‌ها بخواهید وقتی صدای زنگ قطع شد، همه دستهایشان را بالا ببرند. این شبیه یک بازی می‌شود. بچه‌ها به زنگ خوب گوش می‌دهند و منتظر هستند تا صدا قطع شود و دستها را بالا کنند. همه ساکت هستند و هیچ صدایی از کسی در نمی‌آید تا حواس‌ها به تمام شدن صدای زنگ باشد 🌟ترفند ۴🌟 👏👏با ریتم مشخصی دست بزنید در این همهمه و شلوغی کلاس خیلی آرام و خونسرد بسمت میز چندتا از شاگردها بروید و از آنها بخواهید اگر صدای شما را می‌شنوند ۲ بار دست بزنند و بعد دوباره تکرار کنید. دفعه دوم تعداد بیشتری از شاگردها ساکت می‌شوند و به شما توجه می‌کنند و شما را همراهی می‌کنند( تعدا دفعات دست زدن را تغییر دهید). آنقدر انجام دهید تا همه کلاس متوجه شما شوند . در این روش ۲۰ ثانیه اول کلاس ساکت می‌شود حتی در اجتماعات زیاد با صدها شرکت کننده هم در عرض یک دقیقه این روش جواب می‌دهد و همه توجه‌ها به شما جلب می‌ شود 🌟ترفند ۵🌟 👯‍♂️ بخواهید حرکتی انجام دهند از همه شاگردها بخواهید با هم دسته جمعی حرکتی انجام دهند.مثلا هر چه در دستشان هست را بیاندازند، زیپ دهان را ببندند( حرکتی شبیه دوختن لب)، نگاه‌ها به جای خاصی خیره شود( همه با هم به نقطه‌ای خیره شوند)… 🌟ترفند ۶🌟 💢شمارش معکوس تا ساکت شدن از شاگردها بخواهید وقتی به شماره صفر رسیدید همه باید ساکت شده باشند. از ۱۰ شروع کنید ۹، ۸، ۷، ۶… وقتی به صفر رسیدید فعالیت بعدی را بدون وقفه شروع و ادامه دهید. 🌟ترفند ۷🌟 👆استفاده از اشاره دست این روش برای کلاس بالایی‌ها جواب می‌دهد. ابتدای سال برای هر انگشتی یک تعریفی را توضیح دهید. مثلا توضیح دهید که وقتی دستهایتان را بالا می‌برید انگشت اول سکوت، انگشت دوم نگاه، انگشت سوم گوش دادن هست…. و وقتی همه آماده شدند موضوع فعالیتان را شروع کنید. 🌟ترفند ۸ 🌟 🙅‍♂️استفاده از زبان بدن یک حرکت مشخصی را مثلا ( بشین و پاشو) ، (دستها به جلو) … مشخص کنید. دیگه بجای اینکه کلی انرژی صرف کنید برای ساکت کردن کلاس درس از ابتدای سال مشخص کنید که هر وقت اسم این حرکت را گفتید همه باید با هم انجا بدهند و بعد از آن دیگه سکوت کنند. مثلا بگویید ” بشین و پاشو” بچه‌ها از جاشون بلند می‌شوند و دوباره می‌نشینند و دیگه همه ساکت آماده برای درس…… 🌟 ترفند ۹🌟 🌈 پخش کردن کاغذهای رنگی یک ظرفی پر از کاغذهای رنگی و زرق وبرق دار ریز کنید و اسم ظرف را شیشه جادویی بگذارید. به بچه‌ها بگویید هر وقت این کاغذها را روی سرشان ریختید همه باید فریز و بی‌حرکت بشوند. امتحان کنید، این روش جواب می‌دهد. بازی فریز و یخ شدن از بازی‌های محبوب کودکان هست. البته این روش بیشتر از یکی یا دوبار تاثیر گذار نیست و برای دفعه‌های بعد که خواستید کلاس را ساکت کنید باید روش دیگه‌ای امتحان کنید ولی خوب این هم یک راه‌ کار شادی برای عوض کردن فضای کلاس و جلب توجه بچه‌ها هست. 🌟ترفند ۱۰🌟 🎾بازی کردن بطور کلی با سیستم آموزشی که ما داریم زمان زیادی برای ایجاد فرصت بازی کردن در کلاس‌های درسی وجود ندارد برای همین بازی کردن یک راه‌کار شاد و خلاقانه‌ای برای ساکت کردن کلاس درس هست. بطور مثال یک کدی یا کلمه‌ای را از قبلا تعریف کنید، مثلا (نان موزی) و وقتی شما این کلمه را تکرار می‌کنید، شاگردها باید با دست مخالف گوششان را بمالند. به این صورت همه توجه‌ها به بازی جلب می‌شود. ┄┅✶🍃🌸🍃✶┅┄
میلاد دریانورد: 🔴🔴 باسلام در پاسخ به سوالات زیاد همکاران دلسوز و علی الخصوص همکارانی که جدیدالاستخدام هستند، مواردی پیشنهادی جهت تدریس بهتر در کلاس ارایه می گردد. لطفا تا پایان مطالب را دنبال کنید👇 1- آيا در شروع تدريس ، متن درس بايستي توسط معلم خوانده شود يا دانش آموز؟ : البته خواندن درس توسط دانش آموز و يا معلم و يا كتاب گويا هر كدام اهداف مهمي را دنبال مي كند اگر هدف استقلال و ارتقا اعتماد به نفس درخواندن است و دانش آموزان از سطح خوانش خوبي برخوردارند بهتر است دانش آموزان در ابتدا بخوانند . ولي اگر هدف ، فراگيري خوانش صحيح با لحن مناسب و درك مطلب بهتر باشد لازم است معلم و يا كتاب گويا متن درس راقرائت كند. متون ادبي و سنگين تر از لحاظ درك مطلب ، خود معلم و يا سي دي گويا شروع كننده ي خوانش متن خواهد بود تا درك مطلب بهتر و صحيح تر صورت گيرد. 💐🦋💐 2- آيا لازم است معاني شعر و يا كلمات سنگين درس توسط دانش آموز در كتاب نوشته شود ؟ : اين كار به هيچ عنوان انجام نمي گيرد زيرا با اين كار راه تلاش دانش آموز براي درك مطالب گرفته مي شود و آن ها در درك مطلب به معلم وابسته خواهند بود بلكه بهتر است با خوانش چند بار ابيات و يا جملات، از دانش آموزان سوالاتي پرسيده شود تا برداشت خودشان را بيان كنند و اگر لازم باشد خودشان به واژه نامه ي انتهايي كتاب مراجعه كنند. 💐🦋💐 3- آيا نيازي به دفتر املا( تقريري) و يا انشا ( جمله سازي و تمرين بندنويسي) است ؟ تمرين هاي املايي و انشايي كتاب محدود است لذا جهت تكميل و يا تقويت املا (درست نويسي ) و تمرين بندنويسي و انشا يك دفتركلي ( به عنوان دفتر تمرين فارسي )منظور گردد و با توجه به شرايط و نياز دانش آموزان كلاس مي توان به همه نوع فعاليت هاي املايي مانند املاي تقريري و غيرتقريري ... و فعاليت هاي انشايي مانند جمله نويسي ،بندنويسي و ...توجه كرد. 💐🦋💐 4- ارزشيابي صحيح املاي فارسي چگونه صورت مي گيرد؟ البته مي توان در هر زمان و به هر گونه حتي با يك سوال يا يك املاي تقريري ارزيابي انجام داد ولي بهترين و اصولي ترين ارزيابي اين درس به اين صورت است كه هم به صورت املاي تقريري و هم به صورت سوالاتي از فعاليت هاي املايي ارائه گردد(پيشنهاد مي گردد جهت ارزيابي بهتر از نقاط قوت و ضعف دانش آموزان پس از اتمام هر درس،حداقل يك املاي تقريري به دانش آموزان گفته شود.) 💐🦋💐 5-با دانش آموزاني كه در بند نويسي مشكل دارند چه بايد كرد؟ در ابتدا اين فعالیت با موضوع هاي ساده توسط دانش آموزان تمرين مي گردد و اصول و يا مراحل بند نويسي را آموزش مي دهيم . به طور مثال : قدم اول در بند نويسي تعيين موضوع و يا ايده اصلي است كه دانش آموز بايد سعي كند موضوع اصلي را در ابتدا درك كند بعد از او مي خواهيم در مرحله ي بعد موضوع هاي كوچك تر ( موضوع هاي محدود كننده موضوع اصلي) كه مي توان براي موضوع اصلي در نظر گرفت را در چند كلمه بيان كند و بعد مي خواهيم يكي از اين ريزموضوع ها را با آوردن مثال و ... بسط و گسترش دهد و با يك جمله ، پايان خوبي براي بند خود داشته باشد.... بهتر است بند ها توسط دانش آموزان خوانده شود تا با روش قضاوت عملكرد ، معيارهاي مناسبي براي بندنويسي مناسب، داشته باشند. 💐🦋💐 6-ارزشيابي صحيح انشاي فارسي چگونه صورت مي گيرد؟ البته مي توان در هر زمان و به هر گونه حتي با يك سوال يا با نوشتن يك بند ارزيابي انجام داد ولي بهترين و اصولي ترين ارزيابي اين درس به اين صورت است كه همه نوع فعاليت هاي انشايي مانند جمله سازي ، بندنويسي ، خلاصه نویسی و ... ارائه گردد و در ارزشیابی از درس انشا به درست نویسی لغات ، زیبانویسی ، ارتباط معنایی کلمات و جملات بایکدیگر ، اشاره کردن به ایات و احادیث ، عدم استفاده از کلمات تکراری و استفاده از کلمات مترادف ، استفاده از اشعار و ضرب المثل ها ، نتیجه گیری و ... دقت کرد. 💐🦋💐 7- آيا لازم است دانش آموزان همه ي اشعار (بخوان و حفظ كن) را از حفظ بخوانند ؟ حفظ همه ي اشعاربخوان و حفظ كن مورد انتظار است ولي با توجه به تفاوت هاي فردي حفظ اشعار توسط دانش آموزان مي تواند در يك زمان يكسان صورت نگيرد بلكه با تكرار و تمرين اين اهداف تحقق يابد. 💐🦋💐 8- آزمون پيشرفت تحصيلي فارسي چگونه صورت مي گيرد؟ البته اين ارزشيابي به صورت شفاهي و ياكتبي انجام مي گيرد فعاليت ها و توانمندي دانش آموزان در طول سال كمك زيادي به ارزيابي اين درس خواهد كرد ولي در مجموع خوانش صحيح از روي متن ، درك مطب (كلمات ، شعر و متن)، حفظ شعر، املا و فعاليت املايي ، انشا(بندنويسي) و فعاليت هاي انشایی و ...(چهارمهارت زبانی)ارزیابی این درس را رقم می زنند ،فراموش نگردو مهارت های زبانی با یکدیگر ارتباط دارند جداگردن این ارزیابی ها از یکدیگر مناسب نیست!
📣شیوه‌نامه جدید تصحیح املا📣 در شیوه‌نامه تصحیح املای فارسی آمده است، تشدید و جدانویسی در املای دانش‌آموزان نمره ندارد. همچنین کاربرد نشانه کسره اضافه کوچک یا بزرگ یکسان است. در شیوه‌نامه گروه زبان و ادب فارسی دفتر تالیف کتاب‌های درسی آمده است با توجه به اینکه بود و نبود تشدید در شکل املایی کلمات در فارسی تأثیری ندارد، بنابراین تشدید ارزش املایی ندارد و همکاران گرامی نباید نمره‌ای به آن اختصاص دهند یا نمره‌ای به‌خاطر ننوشتن آن از دانش‌آموزان کم‌کنند. در ادامه آمده است: جدا یا پیوسته‌نویسی، نمره ندارد، جدانویسی و پیوسته‌نویسی کلمات مرکب، سلیقه رسم‌الخطی است. هر دو شکل نوشتاری اینگونه واژه‌ها مانند کتابخانه/ کتاب خانه درست است و نباید برای این تفاوت نوشتاری نمره‌ای از دانش‌آموزان کم شود. همچنین این شیوه‌نامه تأکید دارد: ‌کاربرد نشانه کسره اضافه کوچک یا بزرگ یکسان است. نوشتن کلماتی که در ترکیب آنها از کسره اضافه استفاده شده، کوچک یا بزرگ نوشتن این نشانه مانند لانه بلبل/ لانهء، تفاوتی ندارد و نباید از دانش‌آموزان نمره کم کرد. در پایان این شیوه‌نامه نیز چند تذکر خطاب به معلمان داده شده است، هر مورد غلط در کلّ املا هر کلمه، تنها یک‌بار گرفته می‌شود. مثلاً اگر صبر را 3بار «سبر» بنویسد یک‌بار غلط گرفته می‌شود. در موارد کم یا زیاد گذاشتن نقطه و دندانه در کلّ املا 2بار محاسبه خواهد شد.
daftar_kelasi.pdf
784.2K
💟 جملاتی که با در دفتر ثبت شاخص نوشت ✅ نمونه پر شده
@MoallemYariR4 درسنامه درس 01 علوم چهارم.pdf
942.7K
📱 درسنامه فصل اول علوم چهارم ابتدایی ☑️درس1 : زنگ علوم 💢علوم
@MoallemYariR4 پاسخ فعالیتهای فصل 1 علوم.pdf
486.9K
⏰گام به گام فصل اول علوم چهارم ابتدایی ☑️درس1 : زنگ علوم 🚸 حل فعالیتهای درس 1 علوم 🔖علوم , ,