eitaa logo
『 استوری مذهبی 』🇵🇸
1.9هزار دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
14.7هزار ویدیو
118 فایل
بِسْمِ‌اللّٰهِ‌الرَحْمٰنِ‌الرَحیمْ @soada_ir @rahe_enqelab @khamenei_ir @ansomarg1402 @taammogh @hosin159 کپی‌حلال😍 تندخوانی سی جز قرآن👇 @qooran30 ارتباط با مدیر👇 @Shahr_e_yar ناشناس بگو https://harfeto.timefriend.net/17050879870754
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رابطه با مادرهمسر👆🏻👆🏻 سرکارخانم نیلچی زاده خودمان از بهترین مادران و خواهران عروسمان باشیم انشا الله و جایزه های الهی را از دست ندهیم) قضاوت عجولانه نکنین 🖇🌸⃟🕊🏴჻ᭂ࿐✰ @estoory_mazhabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
•🖤🌼• حالم اصلا خوب نیست حسین‌جان برام یه کاری کن...🙂💔 🏴 🌺 🖤 🖇🌸⃟🕊🏴჻ᭂ࿐✰ @estoory_mazhabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🦋•| گاهےاوقات‌مایڪ‌غصه‌هایۍداریم ڪه‌منشاآن‌معلوم‌نیست.. وفردنمیداندڪه‌چه‌اتفاقےافٺاده‌است ڪه‌دلش‌گرفته‌...دراین‌مواقع‌بایدگفت: ان‌شاءالله‌ڪه‌خیراست...گاهے دل‌گرفتنے‌هایۍاسٺ‌ڪه‌هیچ‌منشایےندارد وفردبه‌سبب‌آن‌هـاغصہ‌میخورد. . درحدیث‌داریم‌ڪه‌این‌غصه‌خوردن‌هاۍ بدون‌منشأسبب...🌿 . 👤| آیت‌اللہ‌فاطمےنیـا
✅ امام موسی صدر 📛 در هیئتی که دغدغه مبارزه با اسرائیل نباشد شمر هم سینه میزند‼️ ع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_6037350500519643673.mp3
4.15M
🛑رفع گرفتاریها در توجه به امام زمان علیه السلام هرجاهستید بگوئید یاصاحب الزمان.... 🖇🌸⃟🕊🏴჻ᭂ࿐✰ @estoory_mazhabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥 منظور از " فشارِ قبر " چیه؟ - چه کارهایی باعث زیاد شدن فشار قبر، - و چه کارهایی باعث کم شدنش میشه؟ ※🖇🌸⃟🕊🏴჻ᭂ࿐✰ @estoory_mazhabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اشک های بانوی کم حجاب در موکب های حجاب دختران انقلاب 🖇🌸⃟🕊🏴჻ᭂ࿐✰ @estoory_mazhabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⬆️این عکس متعلق به آیت الله بروجردی هست⬆️ عکس علامه جز چند نقاشی چیزی نتوانستم پیدا کنم نام کامل: محمدباقر مجلسی لقب: علامه مجلسی، مجلسی دوم زاده: ۱۰۳۷ قمری اصفهان، ایران درگذشته: ۱۱۱۰ قمری اصفهان مدفن : مسجد جامع اصفهان خویشاوندان سرشناس پدر: مجلسی اول محل زندگی :اصفهان اساتیدمجلسی : اول (پدر)، حر عاملی، فیض کاشانی تألیفات: بحارالانوار و …فعالیت‌های اجتماعی ملاباشی فعالیت‌های علمی: تألیف و تدریس
در ۱۰۳۷ قمریدر اصفهان متولد گردید. پدرش محمدتقی مجلسی شاگرد شیخ بهائی و از علما به‌شمار می‌رفت. مادرش فرزند صدرالدین محمد عاشوری بود. وی می‌گوید: الحمدلله رب‌العالمین که بنده در سن سه سالگی همهٔ اینها را می‌دانستم؛ یعنی خدا و نماز و بهشت و دوزخ. و نماز شبمی‌کردم در مسجد صفا، و نماز صبح را به جماعت می‌کردم و اطفال را نصیحت می‌کردم به آیت و حدیث، به تعلیم پدرم رحمةالله علیه او در زمان کوتاهی فقه و کلام و اصول را فرا گرفت و در سیزده سالگی از ملاصدرا، اجازهٔ روایت گرفت. و نزد علامهحسنعلی شوشتری، امیرمحمد مؤمن استرآبادی، میرزای جزایری، شیخ حر عاملی، ملا محسن استرآبادی، ملا محسن فیض کاشانی، ملا صالح مازندرانی، تحصیل کرد. مجلسی در برخورد با اصولیون و اخباریون راهی میانه برگزید. وی در پاسخ پرسش‌کنندگان خود نوشت که «مسلک فقیر در این باب بین و وسط» است. وی مانند دیگر فقهای سلف معتقد بود حکومت در صورت رعایت عدالت و رأفت، مشروع است و در صورت دور شدن از عدالت، مقبولیّت آن مخدوش می‌شود.
او در عین همکاری با حاکمان به نصیحت آن‌ها پرداخت در «عین الحیاة» فصلی را به احوال سلاطین و معاشرت نمودن با ایشان و عدل و جودشان اختصاص داد و ظلم ظالمان را مطرح کرده و شاهان و درباریان را از باده‌گساری، کبوتربازی و فساد و خصوصاً لواط که در دربار صفوی بسیار رایج بوده برحذر داشت.
در سال ۱۶۸۷ میلادی شاه سلطان حسین صفوی او را بعنوان شیخ الاسلام برگزید و به او اختیار تام برای انجام تغییراتی داد با صوفیگری مبارزه او با صوفیه باعث خداحافظی شیعه از صوفیگری گردید که از ابتدای حکومت صفویه با شیعه گری رابطه تنگاتنگ داشتند با فلسفه که او معتقد بود فلسفه با اسلام ضدیت دارد.
با اسلام اهل سنت و بقیه مذاهب مجلسی گفت: «حاکمان باید شیعه بوده و به شرایع مذهب تشیع پای‌بند باشند و چون صفویه مروّج مذهب شیعه می‌باشد، قابل تقدیرست.» او شاه را به سرکوب و کشتار مخالفان از جمله اهل سنت ترغیب می‌کرد و اختلافات و دشمنی بین طوایف و قشرهای مردم را در پی داشت چنان‌ که پس از او، اختلافات مذهبی موجب قدرت‌یابی افاغنه شد.  وی کتابی نوشت بنام رساله تعیین روز قتل عمر و فضائل نهم ربیع الاول که در آن عمر ابن خطاب را معلون مینامد و از قول امام محمد نقی میگوید روز قتل عمر روز عید است. وی میگوید در کفر عمر ابن خطاب شکی نیست و کسانی که او را مسلمان میدانند نیز کافر هستند از نظر مجلسی، سرچشمه های واقعی «مکروه، شر، کفر، گناه و معصیت» ابوبکر، عمر و عثمان هستند که باید مسئولیت تداوم کفر و گناه در زمین را نیز بر عهده بگیرند. مجلسی با نقل احادیث منسوب به ائمه ادعا می کند که «پیروان ابوبکر، عمر و عثمان به جهنم می روند» در کتاب عین الحیات میگوید : جابلقا شهری است در غرب با هفتاد هزار سکنه که همه پاک و مذهبی هستند و هیچ کاری نمیکنند بجز لعنت کردن عمر و ابوبکر و صلوات فرستادن .  مجلسی ادعا میکند عایشه و حفصه پیامبر را مسموم کردند و باعث مرگ او شدند
بسیاری از مناسک شیعه که امروزه انجام میشود توسط او تاسیس شد از جمله مراسم عزاداری امام حسین و زیارت امامان و امامزاده ها مجلسی به «امر به معروف و نهی از منکر» بسیار اهتمام داشت  و کوشید تا برای همه موقعیت‌های فرضی که ممکن است یک مؤمن واقعی با آن مواجه شود، فتوا صادر کند.  او در مورد همه چیز از نحوه پوشیدن لباس تا آمیزش جنسی و معاشرت با زنان ، کوتاه کردن ناخن ها، خوابیدن، بیدارشدن، ادرار و مدفوع، تنقیه، عطسه، ورود و خروج به مستراح و معالجه و شفای بسیاری از امراض راهنمایی هایی ارائه کرد.
تشیع صفوی دین دولتی مردم عادی که با احساس وظیفه مذهبی عجین شده بودند، با توصیه‌های قاطع یک عالم برجسته که از لحاظ سیاسی نیز قدرتمند بود، مواجه شدند. آموزه‌های او بدون راستی‌آزمایی و موشکافی به واجبات یک دین دولتی تبدیل شدند. کتاب‌های او هدف دوگانه ای را دنبال میکردند . یکی تلقین حقانیت شیعه به عامه مردم و دیگر ساخت تدریجی یک مذهب رسمی دولتی، که در آن توصیه‌ها و تنبیه‌ها از نظر قانونی و سیاسی لازم‌الاجرا بودند. مجلسی در پی تدوین دین دولتی بر اساس تصورات خود، محیط مذهبی بسته و انعطاف ناپذیری را ایجاد می کند که در آن شیعی وارسته خود را ناگزیر می داند که از سخنان او به گونه ای پیروی کند که گویی از مبانی دین است.
در حالی که از نظر تاریخی، عمر دومین خلیفه امت اسلامی است، مجلسی او و همه کسانی را که او را مسلمان می‌دانند کافر می‌داند و احساسات ضد سنی را که قبلا توسط صفویان دامن زده شده بودند را به جزء لاینفک تشیع صفوی تبدیل میکند. در حالی که شعائر و مناسک واجب متعارف اسلام رایج است، بر برخی از مناسک فرعی به عنوان وجه تمایز تشیع تأکید می کند. برای مثال، با ارتقای عمل شرکت در مجالس عزاداری به مقام «اعظم الطاعات و اشرف القرابات» و وسیله نیل به «سعادت»، مجموعه جدیدی از واجبات الزام آور اعتقادی را بیان می کند.
شاگردان سید ابوالقاسم خوانساری (میرکبیر) ملا محمدجعفر سبزواری سید نعمت الله جزائری
اساتید محمدتقی مجلسی حسین خوانساری حر عاملی فیض کاشانی
مجلسی بعد از مرگ آقا حسین خوانساری در ۱۰۹۹ ق. توسطشاه سلیمان صفوی به مقام ملاباشی رسید، مقامی که پس از پادشاه قرار داشت. مجلسی زندگی بسیار مجللی داشت. سید نعمت‌الله جزایری همکار و شاگردش نوشت که شلوار زنان خدمتکار او از گران‌بهاترین پارچه‌های کشمیر بود.  لارنس لکهارت، رابطه مجلسی با شاه را نه از روی جاه‌طلبی که مبتنی بر انگیزهٔ دینی می‌داند. شاه، کمال متابعت در مطالب دینی از او داشت و در هر کار همراهی می‌نمود. مواعظ او شاه را سودمند آمد. از جمیع مناهی توجه نمود. وی با دخالت در امور کشوری، از رواج فساد و تباهی و باده‌گساری -تا حد امکان- ممانعت کرد اما شاه را به سرکوب و کشتار مخالفان از جمله اهل سنت ترغیب می‌کرد و اختلافات و دشمنی بین طوایف و قشرهای مردم را در پی داشت چنان‌ که پس از او، اختلافات مذهبی موجب قدرت‌یابی افاغنه شد.
علی شریعتی را از مخالفین بزرگ مجلسی دانسته‌اند. وی مجلسی را امام سیزدهم خواند و گفت نفوذ مجلسی حتی در قرن بیستم بقدری است که نمیتوان از او انتقاد کرد سید محسن امین و سید محمدحسین طباطبائی عقیده داشتند گرچه بحارالانوار از بزرگترین کتب حدیث شیعه است ولی نیاز به تجدیدنظر دارد زیرا مواد کم و مفید را با مواد بی‌ارزش زیاد مخلوط کرده‌ و کتاب تبدیل به ملغمه‌ای شده که راست و دروغ در آن مخلوط و قابل تشخیص نیستند.
او در عمر ۷۳ ساله خویش، بیش از یکصد کتاب به زبان فارسی و عربی نوشت که تنها یک عنوان آن بحار الأنوار است با ۱۱۰ جلد و عنوان دیگر مرآة العقول با ۲۶ جلد. حدود ۴۰ کتاب نیز به او نسبت داده شده‌است. اولین تألیف علامه را کتاب الأوزان و المقادیر یا میزان المقادیر دانسته‌اند که در سال ۱۰۶۳ تألیف شده‌است. آخرین تألیف او هم کتاب حق‌الیقین است مربوط به سال ۱۱۰۹ هجری، یعنی یک سال قبل از درگذشتش. برخی کتب علامه عبارت‌اند از: بحار الأنوار، که یک مجموعه بزرگ روایی و تاریخی است و در ضمن آن تفسیر بسیاری از آیات قرآن هم آمده‌است.