.
#یک_حدیث از 👈 امام صادق عليه السلام :
لا يَسْتَغْنى أَهْلُ كُلِّ بَلَدٍ عَنْ ثَلاثَةٍ يُفْزَعُ اِلَيْهِمْ فى أَمْرِ دُنْياهُمْ وَ آخِرَتِهِمْ فَاِنْ عَدِموا ذلِكَ كانوا هَمَجا:
فَقيهٌ عالِمٌ وَرِعٌ
وَ اَميرٌ خَيِّرٌ مُطاعٌ
وَ طَبيبٌ بَصيرٌ ثِقَةٌ
🌷 ترجمه 👇👇
مردم هر شهرى به سه چيز نيازمندند كه در امور دنيا و آخرت خود به آنها رجوع كنند و اگر آن سه را نداشته باشند گرفتار سرگردانى مىشوند:
دين شناسِ داناىِ پرهيزكار
و حاكم نيكوكارى كه مردم از او اطاعت كنند
و پزشك داناى مورد اعتماد.
📚 تحف العقول، ص ۳۲۱
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
#۱۳۶سال پس #میلادپیامبراعظم (صل الله علیه وآله) در صبح روز جمعه، ۱۷ربیع الاول سال۸۳ هجری قمری در #سالروزولادت_نبی_مکرم (صل الله علیه وآله)، مدینه چشم انتظار طلوع خورشیدی دیگر از سلاله پاک رسول اللّه (ص) بود، تا با تجلی جمال آن مولود مبارک، چهره خویش را بار دیگر منور سازد.
سرانجام خانه امامت و ولایت با میلاد فرخنده #ششمین_جانشین_رسول_خدا و ششمین امام معصوم حضرت #امام_جعفرصادق علیه السلام، غرق شادی و سرور شد.
ملائک مشتاقانه به خوش آمدگویی آن نوگل تازه شکفته به زمین آمدند و نرگس چشمان خود را میزبان قدوم مبارک آن عزیز بزرگوار کردند.
🤲 شایسته است به این دو حجت خدا متوسل شویم و تقاضا کنیم برای #اجابت_دعاهای ما و #رفع_مشکل_گرفتاران، در پیشگاه حضرت حق شفاعت نمایند
🤲 التماس دعا 👇👇
يَا حُجَّةَ اللّٰهِ عَلىٰ خَلْقِهِ ، يَا سَيِّدَنا وَمَوْلانا إِنَّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِكَ إِلَى اللّٰهِ وَقَدَّمْناكَ بَيْنَ يَدَيْ حَاجَاتِنا، يَا وَجِيهاً عِنْدَ اللّٰهِ اشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللّٰهِ
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
.
درسهایی از #رفتار_سیاسی پیامبر(ص)
📝شدید با #پیمانشکنان
🔰از همان ابتدایی که #حکومت_پیامبر(ص) در #جامعهی_نوپای مدینه شکل گرفت، دشمنان آن هم شروع به کار کردند. پیامبر(ص) در دوران حکومت خود، حداقل با سه گروه دشمن مواجه بود:
1️⃣دشمن اول، قبایل نیمه وحشی: که اطراف مدینه زندگی میکردند «و تمام زندگی آنها عبارت از جنگ و خونریزی و غارت و به جان هم افتادن و از همدیگر قاپیدن است.» 28/2/80 پیامبر «در هر کدام از آنها اگر نشانهی صلاح و هدایت بود، #پیمان بست ... و بر #عهد و پیمان خودش، بسیار پافشاری میکرد و پایدار بود.» 28/2/80 اما آنهایی که شریر و #غیرقابل_اعتماد بودند، «پیغمبر سراغ آنها رفت و آنها را منکوب کرد و سر جای خودشان نشاند..»
2️⃣دشمن دوم، #اشراف_مکه و اهل قریش: «پیغمبر احساس کرد اگر بنشیند تا آنها سراغش بیایند، یقیناً آنها فرصت خواهند یافت؛ لذا سراغ آنها رفت؛ منتها به طرف مکه حرکت نکرد. راه کاروانىِ آنها از نزدیکی مدینه عبور میکرد؛ پیغمبر تعرّض خودش را به آنها شروع کرد، که جنگ بدر، مهمترینِ این تعرّضها در اوّلِ کار بود. پیغمبر تعرّض را شروع کرد؛ آنها هم با تعصّب و پیگیری و لجاجت به جنگ آن حضرت آمدند. تقریباً چهار، پنج سال وضع اینگونه بود؛ یعنی پیغمبر آنها را به حال خودشان رها نمیکرد؛ آنها هم امیدوار بودند که بتوانند این مولود جدید - یعنی نظام اسلامی - را که از آن احساس خطر میکردند، ریشه کن کنند. #جنگ_اُحد و جنگهای متعدّد دیگری که اتّفاق افتاد، در همین زمینه بود.» آخرین جنگ پیامبر(ص) با این دشمنان، #جنگ_خندق بود و پس از آن، ماجرای #صلح_حدیبیه پیش آمد و پیامبر(ص) با آنان پیمان صلح امضا کرد. اما سال هشتم بعثت، «که کفّار #نقض_عهد کرده بودند، پیغمبر رفت و مکه را فتح کرد، که فتحی عظیم و حاکی از تسلّط و اقتدار آن حضرت بود.»
3️⃣دشمن سوم، یهودیها: «یعنی #بیگانگانِ_نامطمئنی که علیالعجاله حاضر شدند با پیغمبر در مدینه زندگی کنند؛ اما دست از موذیگری و اخلالگری و تخریب برنمیداشتند... پیغمبر تا آنجایی که میتوانست، با اینها مدارا کرد؛ اما بعد که دید اینها مدارابردار نیستند، مجازاتشان کرد. هرکدام از این سه قبیله عملی انجام دادند و پیغمبر بر طبق آن عمل، آنها را مجازات کرد. اوّل، #بنیقینقاع بودند که به پیغمبر خیانت کردند؛ پیغمبر سراغشان رفت و فرمود باید از آنجا بروید؛ اینها را کوچ داد و از آن منطقه بیرون کرد و تمام امکاناتشان برای مسلمانها ماند. دستهی دوم، #بنینضیر بودند. اینها هم خیانت کردند لذا پیغمبر فرمود مقداری از وسایلتان را بردارید و بروید؛ اینها هم مجبور شدند و رفتند.
🔰 دستهی سوم #بنیقریظه بودند که پیغمبر امان و اجازهشان داد تا بمانند؛ اینها را بیرون نکرد؛ با اینها پیمان بست تا در جنگ خندق نگذارند دشمن از طرف محلاتشان وارد مدینه شود؛ اما اینها ناجوانمردی کردند و با دشمن پیمان بستند تا در کنار آنها به پیغمبر حمله کنند!... بعد که قریش و همپیمانانشان شکست خوردند و از خندق جدا شدند و به طرف مکه رفتند، پیغمبر به مدینه برگشت. همان روزی که برگشت، نماز ظهر را خواند و فرمود نماز عصر را جلوِ قلعههای بنیقریظه میخوانیم؛ راه بیفتیم به آنجا برویم؛ یعنی حتّی یک شب هم معطل نکرد؛ رفت و آنها را محاصره کرد. بیستوپنج روز بین اینها محاصره و درگیری بود؛ بعد پیغمبر همهی مردان جنگی اینها را به قتل رساند؛ چون خیانتشان بزرگتر بود و قابل اصلاح نبودند.» بنابراین در هیچکدام از این قضایا، پیغمبر #نقض_عهد نکرد اما در مقابل نقض عهد آنان، ساکت نماند و پاسخ خیانتشان را با #اقتدار کامل داد.
منبع #سخن_هفته از 👇👇
@Khattehezbollah
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
#۴۰کشته_وزخمی سهم مردم #آمریکا در تیراندازیهای دیروز
🔸مرکز ثبت آمار خشونت های مسلحانه در آمریکا: در ۴۸ مورد تیراندازی در ۲۴ ساعت گذشته (#۲۲آبان) در ایالتهای مختلف آمریکا حداقل ۲۰ نفر کشته و ۲۰ نفر زخمی شدهاند.
این👆👆فقط یکی از چیزهائیست که #حاکمان_فریبکارآمریکا تلاش میکنند از مردم دنیا پنهان نگهدارند 😂
🤲 لطفا برای #نجات_مردم_آمریکا از اسارت سرمایهداریِ #خشونتآفرین
دعا بفرمایید. 🤲
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
.
شدت فقر و فلاکت مردم انگلیس، به روایت روزنامه ایندیپندنت
💢روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارش مفصلی نوشت: #سه_میلیون_خانوادۀ انگلیسی برای پرداخت قبض آب خود پول کافی ندارند
👈😳 اعتدال:
اگر متوسط نفرات هر خانواده را چهار نفر حساب کنیم، #۱۲میلیون نفر (((بیش از #یک_پنجم کل جمعیت انگلیس))) توان پرداخت قبض آبشان را ندارند.
روزنامه انگلیسی ایندیپندنت Independent بر اساس گزارشی نوشت:
سه میلیون خانوار در انگلستان برای پرداخت قبوض آب خودشان مشکل دارند.
👈 و 👇
عدهای از آنها مجبورند برای تنظیم مخارج خودشان از برخی ضروریات زندگی خود چشمپوشی کنند.
«شورای مشترکان آب»، که نهادی برای حمایت از منافع مشترکان آب و فاضلاب در انگلستان و ولز است،
در گزارشی که به تازگی منتشر شده، نوشته:
🔸این شورا در تحقیق خود به این نتیجه رسیده که از میان هر ۸ خانوار، یک خانوار توان پرداخت قبوض خود را ندارند.
طبق نوشته روزنامه ایندیپندنت، شرکتهای آب به مشترکان تخفیفهایی ارائه میدهند،
اما کمکهای ارائه شده در میان نقاط مختلف بریتانیا متغیر است و فقط برای کمتر از نیمی از نیازمندان کفایت میکند.
یکی از مقامهای شورای مشترکان آب میگوید:
🔺"بسیاری از مشترکان هنوز در سکوت رنج میکشند،
و برای اینکه قادر به پرداخت قبض آب خودشان باشند، مجبورند از قسمتی از نیازهای خودشان مانند غذا و امکانات گرمایشی صرفنظر کنند ..."
نشانی منبع 👇👇👇
https://www.independent.co.uk/news/business/news/water-bills-uk-households-struggle-afford-report-a9178236.html
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
.
#حكايت
استادشهید، علامه مرتضی مطهری میگوید:
داستان معروفی است از ابوسعید ابوالخیر و بوعلی سینا.
ابو سعید ابوالخیر عارف معروفی است، از عرفای خیلی مهم است و در نیشابور بوده است. بوعلی سینا در ماوراءالنهر (بلخ و بخارا و آن مناطق) بود. محمود غزنوی از امیر سامانی چند نفر را میخواهد كه به دربار او بفرستد. (او دربار خودش را از دانشمندان، فلاسفه، شعرا و سایرین غنی می كرد.)
[پیك ] فرستاد كه این چند نفر را بفرستید.
آنان قبل از آنكه رسماً اعلام بشود، از این قضیه خبردار شدند.
بعضی گفتند می رویم، مثل ابوریحان و یكی دو نفر دیگر؛ یكی دو نفر دیگر فرار كردند و حاضر نشدند بروند، یكی از آنها بوعلی سینا بود.
او تا گرگان رفت، بعد به همدان رفت كه خودش را از قلمرو محمود خارج كند.
در سر راهش به نیشابور آمد.
در نیشابور با ابوسعید ابوالخیر [برخورد كرد. ]
معروف است و در كتابها نوشتهاند كه ایندو سه شبانه روز با یكدیگر ملاقات و خلوت داشتند و بیرون نمیآمدند مگر برای نماز و تطهیر. صحبتهایی بینشان [رد و بدل ] شده است.
میگویند، یك وقت این دو نفر با هم در حمّام بودند. ابوسعید برای اینكه به بوعلی ارزش عرفان را در مقابل ارزش فلسفه نشان بدهد (حالا داستان راست است یا دروغ من كاری ندارم، میخواهم نتیجه گیری كنم) آن طاس حمام را به طرف بالا پرتاب كرد و بعد همین طور معلّق نگهش داشت.
به بوعلی گفت: شما فلاسفه میگویید كه جسم ثقیل اگر در بالا باشد، لازمهی طبیعتش این است كه بیفتد، چرا این نمی افتد؟
پس آن قانونِ شما فلاسفه را نقض كرد.
بوعلی گفت:
این قانون ما فلاسفه نقض نمیشود. قانون فلاسفه این است: طبیعت حكمش این است كه [جسم ثقیل] به طبع خودش اقتضا دارد پایین بیاید، مگر اینكه یك قاسر [مجبورکننده] مانع او شود.
اینجا یك ارادهی قوی است كه مانع آمدن اوست. الآن هم او به طبع خودش میخواهد پایین بیاید ولی یك ارادهی قوی مانع آن است.
📚 مجموعه آثار شهید مطهری .
ج۲۶، ص: ۵۲۹
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
.
.
#پیشنهادحفظ_یک_آیه_دردوروز
✍️ همراه با نکتهها و پیامهای آیه
#اختصاصی👈 @etedalhamrah
سهم امروز، نکتهها 👇👇
#آیه۸۰و۸۱سوره_اعراف
🌷 و لُوطاً إذْ قَالَ لِقَوْمِهِ أَتَأْتُونَ الْفَاحِشَةَ مَا سَبَقَكُم بِهَا مِنْ أَحَدٍ مِّنَ الْعَالَمِينَ
إِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ شَهْوَةً مِّن دُونِ النِّسَآءِ بَلْ أَنتُمْ قَوْمٌ مُّسْرِفُونَ
🌷 ترجمه 👇
و (به خاطر آور) لوط را (كه براى هدایت مردم فرستادیم) آنگاه كه به قوم خود گفت: آیا آن كار زشت را انجام مىدهید كه هیچ یك از جهانیان در آن بر شما پیشى نگرفته است؟
همانا شما به جاى زنان، براى شهوت سراغ مردان مىروید، بلكه شما قومى اسرافكارید.
🌷 نکتهها👇👇
حضرت لوط، فامیل حضرت ابراهیم و تنها مردى بود كه به او ایمان آورد و با او هجرت كرد. «فآمن له لوط» [170] حضرت ابراهیم او را به منطقه اى كه در آن گناه و فحشا رواج داشت فرستاد. لذا بخش مهم كار حضرت لوط، مبارزه با فحشا و منكرات جنسى بود، كه بیشترین مشكل جامعه بود.
قوم حضرت لوط، با مهمانان خود عمل زشت لواط انجام را مىدادند تا مردم از مهمان شدن بترسند. به گفتهى قرآن، حضرت لوط ع ازدواج با دختران خود را به آنان پیشنهاد كرد، امّا آنان نپذیرفتند.
ازدواج، داراى خصوصیّات و آثارى است كه در لواط و زنا وجود ندارد، از جمله:
1- مودّت و رحمت و اُنس. 2- تشكیل نظام خانواده. 3- فرزند و بقاى نسل. 4- همخوانى با فطرت و انسانیّت.
متأسفانه امروزه نیز دنیاى غرب، عمل زشت همجنسبازى را رسمى و در بعضى كشورها به آن جنبه قانونى داده است.
قوم لوط، علاوه بر لواط، اهل قمار، هرزه گویى، توهین، مزاحمت براى عابرین و كشف عورت در انظار عمومى بودند. [171]
امام صادق علیه السلام در فلسفه تحریم لواط فرمودند: لواط، علاقهى خانوادگى میان زن و شوهر را كم، نسل و فرزند را منقطع و آمیزش جنسى طبیعى را از بین مىبرد و فسادهاى بسیار زیادى را بدنبال دارد. [172]
در اسلام، كیفر همجنسبازى و لواط (چه فاعل چه مفعول)، اعدام است.
پیامبر اكرم ص فرمودند: لعنت خدا بر مردانى كه خود را مانند زنان ساخته و در معرض مردان هوسباز قرار مىدهند. [173] امام صادق ع نیز فرمود: هنگام همجنسگرایى، عرش خدا به لرزه مىآید و عامل این كار در قیامت به صورت ناپاك محشور مىشود و مورد غضب خداوند قرار گرفته و جایگاهش دوزخ است. [174]
🌷 پینوشتها 👇
170) عنكبوت، 26
171) سفینةالبحار
172) وسائل، ج 14، ص 252
173) تفسیر نمونه؛ وسائل، ج 14، ص 255
174) تفسیر نمونه؛ وسا
تفسير نور 👆
💗 پیامهای آیه را فردا بخوانید💓
#اعتدال 👇👇
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
.
.
#یک_حدیث از 👈 امام صادق عليه السلام :
اِنَّ نَبيّا مِنَ الاَْنْبياءِ مَرِضَ، فَقالَ: لا اَتَداوى حَتّى يَكونَالَّذى اَمْرَضَنى هُوَ الَّذى يَشْفينى. فَاَوحَى اللّه ُ عَزَّوَجَلَّ لا اَشْفيكَ حَتّى تَتَداوى، فَاِنَّ الشِّفاءَ مِنّى
🌷 ترجمه 👇👇
پيامبرى از پيامبران بيمار شد. گفت درمان نمى كنم تا همان كسى كه بيمارم كرده است، خود درمانم كند. خداوند عزوجل به او وحى فرستاد: «شفايت نمى دهم، مگر آن كه درمان كنى، كه شفا از من است».
📚 مكارم الاخلاق، ص ۳۶۲
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
نامگذاری #هفته_وحدت در جمهوری اسلامی یک اعتقاد و ایمان قلبی است
⚠️ این همه مصیبت در دنیای اسلام بخاطر رعایت نکردن وحدت است
🔺️ گزیده بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى. ۹۸/۸/۲۴
🏷 #دیدار۱۷ربیع
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
بالاترین وحدت، رسیدن به #تمدن_نوین_اسلامی است
🔺️ گزیده بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى. ۹۸/۸/۲۴
🏷 #دیدار۱۷ربیع
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
مردم فلسطینی صاحبان اصلی آن سرزمین هستند
❌ «محو دولت اسرائیل» به معنای محو مردم یهودی نیست
🔺️ گزیده بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى. ۹۸/۸/۲۴
🏷 #دیدار۱۷ربیع
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
امام خامنهای در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی:
👈 آمریکا دشمن همه دنیای اسلام است
👈 آنها میخواهند تسلیم را راه حل مشکلات جلوه دهند. ۹۸/۸/۲۴
🏷 #دیدار۱۷ربیع
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تماشای #کفگیردشمنان_درته_دیگ
رسانههای معاند، مراسم #تشییع زنده یاد حسن حیدری شاعر معروف عرب زبان را #بجای_اعتراض مردم اهواز بخاطر گرانی بنزین در رسانههای دروغین خود قالب کردند
👈😳 آری
احمقها مردم را احمق میپندارند
👏👈 پس
درود خدا بر #ملت_هشیارایران که دشمنانشان را به چه روزی انداختهاند
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
🔶 #اعتراف_عجیب_ترامپ:👇
سانفرانسیسکو دارد به زاغه نشین خطرناک و نفرت انگیزی تبدیل میشود
🔸توئیت رئیس جمهور آمریکا: با آنچه رئیس جمهور و وزیر امور خارجه اوکراین دیشب اعلام کردند, آزار رقبای سیاسی با استفاده از استیضاح باید خاتمه یابد. نانسی پلوسیِ عصبی باید اکنون باید در خانه {ایالتش} سرگرم پاکسازی منطقه {سکونت} خود در #سانفرانسیسکو باشد که دارد #به_زاغه_نشین خطرناک و نفرت انگیزی #تبدیل_میشود، جایی که حتی آلودگی های سرازیر شده به اقیانوس آرام دارد به خطری زیست محیطی تبدیل می شود, اما او هیچ کاری انجام نمی دهد. نانسی پلوسی, یک دموکرات بی خاصیت در مقام رئیس مجلس نمایندگان آمریکاست که امیدواریم زیاد در این منصب باقی نماند. او باید توافق آمریکا-مکزیک -کانادا را که ماه هاست روی میز کارش قرار دارد, تصویب کند.
این👆👆فقط یکی از چیزهائیست که #حاکمان_فریبکارآمریکا تلاش میکنند از مردم دنیا پنهان نگهدارند 😂
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
.
#مسئله_شرعی
استفتائات امام خامنهای مدظله العالی
🌷 سوال 👇👇
خواندن به صورت غنا توسط هر یک از مرد یا زن چه از طریق نوار کاست باشد و یا از طریق رادیو و چه همراه موسیقی باشد و یا نباشد، چه حکمی دارد؟
🌷 پاسخ 👇👇
غنا حرام است و خواندن به صورت غنا و گوش دادن به آن جایز نیست اعم از این که توسط مرد باشد یا زن و به طور مستقیم باشد یا از طریق نوار و همراه با نواختن آلات لهو باشد یا نه.
📕منبع: khamenei.ir
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
.
#حكايت
پس سرکوب قیام محمد (دیباج) فرزند امام صادق علیه السلام كه علیه هارون قیام كرده بود ...
هارون الرشید به #عیسی_بن_یزیدجلودی دستور داد كه به خانههاى علویان حمله برد و تمام جامهها و جواهرات زنانشان را غارت كند و براى آنها هیچ جامه اى را باقى نگذارد مگر یك جامه براى هر كدام از آنها.
جَلودى به خانه امام رضا علیه السلام حمله كرد.
امام ایستاد و همه زنان علوى را گرد آورد از جمله دختران پیامبر خدا (ص) و خانوادهاش را در یك اطاق جا داد و سپس دم در خانه ایستاد.
جلودى به امام گفت:
راه فرارى نیست. من باید وارد خانه شوم و لباس آنها را غارت كنم درست همان گونه كه هارون الرشید دستور داده است.
امام علیهالسلام پاسخ داد:
من جامه و جواهرات آنها را به تو مىدهم. من به خدا قسم مىخورم كه همه چیزهایى را كه پوشیدهاند بگیرم.
امام به سخنان خود با جلودى ادامه داد تا او آرام گرفت و پذیرفت که وارد خانه نشود
سپس امام علیهالسلام وارد خانه شدند و جامه ها و زینت آلات و حتى گوشوارهها و خلخال ها و دكمه هاى لباس زنان علوى را جمع آورى كرد و از خانه به بیرون آوردند و به دست جلودى دادند تا آنها را به طاغى بغداد هارون الرشید تسلیم كند.
🔷 از این واقعه مدتها گذشت تا این كه حضرت امام رضا علیه السلام به خراسان تشریف آورده و به اصطلاح، ولیعهد مأمون عباسى شدند، و مأمون دستور داد كه تمام اطرافیان و درباریان با آن حضرت بیعت كنند، و همه بیعت كردند جز نفرات معدودى كه یكى از آنها همین جلودى بود.
مأمون عباسى آن چند نفر را به جرم عدم بیعت با امام رضا علیه السلام به زندان افكند.
یك روز بعد از زندانى شدن جلودى، مأمون به خدمت امام هشتم شرفیاب شده، و موضوع زندانى شدن آن چند مخالف و از جمله جلودى را به ایشان عرض كرد، و سپس دستور داد كه زندانیان احضار شوند.
وقتی زندانیان را آوردند، امام رضا علیه السلام که كنار مأمون نشسته بودند از دور چشمشان به جلودى افتاد، با وجودى كه از ظلم و ستم آن شخص دلآزرده بودند و مورد چپاول و هتك حرمت او قرار گرفته بودند، و... بالاخره میدانستند كه جلودى با ایشان دشمنى آشكار دارد، با تمام اینها، آهسته و با روی گشاده به مأمون فرمودند:
این پیرمرد، (جلودى) را به من ببخش و آزادش كن!
مأمون با صداى آهسته عرض کرد:
این همان کسی است كه دختران پیغمبر را آزرده و خانه شما را چپاول كرده است!
جلودى از روی كینه و بغضى كه نسبت به حضرت رضا علیه السلام داشت، گمان برد كه آن حضرت عقوبت و مجازاتش را از مأمون میخواهند، از این رو به مأمون گفت:
ترا به خدا و به خدمتگذاریم به پدرت هارون سوگند میدهم كه خواسته این آقا را نسبت به من نپذیرى!
مأمون از بزرگوارى امام رضا علیه السلام و خباثت جلودى در شگفت شده و به جلودى گفت:
به خدا سوگند خواهش این آقا را نسبت به تو عملى نمیكنم، سپس به دژخیم خودش دستور داد گردنش را بزند.
📚 اعیان الشیعه، سید محسن امین، ج ۱، ص ۴۲
و
📚 عیون اخبار الرضا، ج ۲، ص ۱۶۱
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
.
.
#پیشنهادحفظ_یک_آیه_دردوروز
✍️ همراه با نکتهها و پیامهای آیه
#اختصاصی👈 @etedalhamrah
سهم امروز، پیامهای 👇👇
#آیه۸۰و۸۱سوره_اعراف
👆 نکتههای آیه👆
🌷 و لُوطاً إذْ قَالَ لِقَوْمِهِ أَتَأْتُونَ الْفَاحِشَةَ مَا سَبَقَكُم بِهَا مِنْ أَحَدٍ مِّنَ الْعَالَمِينَ
إِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ شَهْوَةً مِّن دُونِ النِّسَآءِ بَلْ أَنتُمْ قَوْمٌ مُّسْرِفُونَ
🌷 ترجمه 👇
و (به خاطر آور) لوط را (كه براى هدایت مردم فرستادیم) آنگاه كه به قوم خود گفت: آیا آن كار زشت را انجام مىدهید كه هیچ یك از جهانیان در آن بر شما پیشى نگرفته است؟
همانا شما به جاى زنان، براى شهوت سراغ مردان مىروید، بلكه شما قومى اسرافكارید.
🌷 پیامها👇👇
1- همجنسبازى و لواط، از گناهان كبیره و عملى بسیار زشت است. «الفاحشة»
2- بتپرستان، اگر بهانهى بتپرستى نیاكان را داشتند، پیروان فحشا، این بهانه را هم نداشته و ابتكار جنایت و گناه از خودشان بود. «ما سبقكم بها»
3- ابداعكنندگان اعمال زشت، مرتكب گناهى بزرگتر و مستحقّ ملامتى بیشتر مىباشند. «ما سبقكم بها من احد من العالمین»
4- كسى كه راه طبیعى و فطرى را كنار بگذارد، مسرف است. «مسرفون» ارضاى شهوت از غیر راه طبیعى، اسراف است.
5 - لواط، تجاوز به حقوق زنان در جامعه است. «دون النساء بلانتم قوم مسرفون»
تفسير نور 👆
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
.
.
#یک_حدیث از 👈 مام حسين عليه السلام :
... بادِروا بِصِحَّةِ الاَْجْسامِ فى مُدَّةِ الاَْعْمارِ؛
🌷 ترجمه 👇👇
در مدت عمر، در حفظ سلامت تن بكوشيد.
📚 تحف العقول، ص ۲۳۹
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
.
#مسئله_شرعی
استفتائات امام خامنهای مدظله العالی
🌷 سوال 👇👇
نواختن موسیقی به منظور اهداف و اغراض عقلایی و حلال در مکان مقدّسی مانند مسجد چه حکمی دارد؟
🌷 پاسخ 👇👇
نواختن موسیقیِ لهویِ مضلّ عن سبیل الله و مناسب با مجالس لهو و گناه به طور مطلق جایز نیست حتّی اگر در غیر مسجد و برای غرض عقلایی حلالی باشد، ولی اجرای سرودهای انقلابی و مانند آن همراه با نغمههای موسیقی در مکان مقدس و در مناسبتهایی که آن را اقتضا میکند، اشکال ندارد مشروط بر این که با احترام آن مکان منافات نداشته باشد و در مکانهایی مثل مسجد برای نمازگزاران مزاحمت ایجاد نکند.
📕منبع: khamenei.ir
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
.
#حكايت
.
#حکایت
عالم و ثقه الاسلام شيخ حسن نواده صاحب جواهر از حاج مينشد كه مورد وثوق و شاهد كرامت بوده نقل مي كند :
مردي بنام مخيلف به فلج مبتلا و سه سال مرضش طول كشيد ، به مجالس عزاي امام حسين (ع ) در محْمره حاضر مي شد و به كمك مردم نشيمنگاه خود را روي دستها قرار مي داد و به سختي جلوس مي كرد و از همسري و اولاد ناتوان بود .
ماه محرم در حسينيه عزاداري حسيني بر پا بود روز هفتم محرم مرسوم بود كه مصيبت آقا اباالفضل را مي خواندند مخيلف چون پاي خود را دراز مي كرد زير منبر به آن حال نشسته بود .
رسم بود وقتي كه ذاكر بخواندن شهادت مي رسيد اهل مجلس از زن و مرد قيام مي كردند و با نوحه و زاري بلهجه هاي مختلف و آهنگ عزاء لطمه به صورت و سينه مي زدند همين كه به جوش و خروش آمدند و فرياد وا عباسا بلند مي شد در و ديوار مجلس هم گويا با عزاداران هم ناله بودند .
يك مرتبه ديدند مخيلف در ميان آنها ايستاده و به سر و سينه مي زند و نوحه مي خواند انا مخيلف قيمني العباس . . دانستند توجه اباالفضل (ع ) به عزادارانش معطوف شده و اين فضيلت و كرامت كه شفاي مرد افليج است به ظهور رسيده .
عزاداران هجوم آوردند و لباس مخيلف را براي تبرك پاره كردند و دست و صورت او را مي بوسيدند آن روز در محمره بزرگتر از روز عاشوراء عزاداري شد و در گريه و زاري و نوحه مردان هلهله و صراح و لطمه زنان .
هر روز عاشورا اطعام مي شد آن روز از گريه و عويل انقلاب احوال تا سه ي بعد از ظهر آرامش حاصل نكرد .
پس از اينكه جوش حسيني به حال عادي برگشت و غذا صرف و رفع خستگي شد از مخيلف جريان كرامت و مشاهداتش را پرسيدند ؟
گفت در حيني كه اهل مجلس قيام و براي مصايب حضرت عباس (ع ) بسر و صورت مي زدند و مي گريستند در زير منبر مرا حالتي ما بين خواب و بيداري فرا گرفت ديدم مرد زيبا چهره نوراني و بلند قامت بر اسب سفيد بلند بالايي سوار و در مجلس حاضر شد و فرمود : يا مخيلف لم لا تلطم علي العباس مع الناس يعني اي مخيلف تو چرا به همراه مردم براي عباس به سر و صورت و سينه نمي زني ؟
عرض كردم اي آقاجان به اين امر توانايي ندارم ، باز به من فرمود :
قم و الطلم علي العباس يعني بلند شو تو هم بر سر و صورت و سينه براي عباس بزن ، شرح ناتواني خود را تكرار كردم فرمود :
قم و الطم قلت له يا مولاي اعطني يدك لاقوم يعني فرمود : بلند شو و بر سر و سينه بزن گفتم آقاجان مولاي من دستت را بده تا بلند شوم .
فقال انا ما عندي يدين فرمود : برخيز و سينه بزن گفتم اي آقا جان دستت را مرحمت فرما تا بگيرم بلند شوم ، فرمود : دست در بدن ندارم گفتم : پس چگونه بايستم ؟ قال الزم ركاب الفرس و قم فرمود بگير ركاب اسب را و بلندشو . حسب الامر به ركاب اسب چسبيدم و از زير منبر بيرون آمدم از نظرم غايب شد و خود را صحيح و تندرست يافتم .
⬅️ منبع.کتاب كرامات الحسينية
#اعتدال 👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف یا تغییر لینک #آزاد
.
#پیشنهادحفظ_یک_آیه_دردوروز
✍️ همراه با نکتهها و پیامهای آیه
#اختصاصی👈 @etedalhamrah
سهم امروز، پیامهای 👇👇
#آیه۸۲سوره_اعراف
🌷 وَ مَا كَانَ جَوَابَ قَوْمِهِ إِلَّآ أَن قَالُواْ أَخْرِجُوهُم مِّن قَرْيَتِكُمْ إِنَّهُمْ أُنَاسٌ يَتَطَهَّرُونَ
🌷 ترجمه 👇
و جواب قوم لوط، جز این نبود كه گفتند: آنان را از آبادى خود بیرون كنید، زیرا آنان مردمى هستند كه پاكدامنى را مىطلبند (و با ما نیستند).
🌷 نکتهها👇👇
در مورد بعضى انبیا، تعبیر به «أخاهم» شده است، امّا دربارهى حضرت لوط چنین تعبیرى نیامده است، شاید به این دلیل كه آن حضرت، اهل آن منطقه نبود، چنانكه كفّار نیز با جملهى «قریتكم» به مردم القا مىكردند كه او مهاجر است و از این منطقه نیست، و یا اینكه چون آئین شما را قبول ندارد خارجى است، پس او را از سرزمین خودتان بیرون كنید.
تفسير نور 👆
💗 پیامهای آیه را فردا بخوانید💓
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
.
.
#یک_حدیث از 👈 امام على عليه السلام :
شُرْبُ الدَّواءِ لِلْجَسَدِ كَالصّابونِ لِلثَّوبِ، يُنَقّيهِ وَ لكِنْ يُخْلِقُهُ؛
🌷 ترجمه 👇👇
نوشيدن دارو براى بدن، همانند صابون (پودر شوينده) براى لباس است كه آن را تميز مى كند، امّا فرسوده اش هم مى كند.
📚 شرح نهج البلاغه، ابن ابى الحديد، ج۲۰،ص ۳۰۰، ح ۴۲۲
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
.
#مسئله_شرعی
استفتائات امام خامنهای مدظله العالی
🌷 سوال 👇👇
آیا آموختن موسیقی به خصوص سنتور جایزاست؟ ترغیب و تشویق دیگران به آن چه حکمی دارد؟
🌷 پاسخ 👇👇
به کارگیری آلات موسیقی برای نواختن موسیقی غیرلهوی، اگر برای اجرای سرودهای انقلابی یا دینی و یا برای اجرای برنامههای فرهنگی مفید و برنامههای دیگر با غرض عقلایی مباح باشد، اشکال ندارد به شرط این که مستلزم مفاسد دیگری نباشد و همچنین آموختن و یاد دادن نوازندگی برای امر فوق فی نفسه اشکال ندارد. ولی ترویج موسیقی با اهداف عالیه نظام مقدس اسلامی سازگار نیست.
📕منبع: khamenei.ir
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
.
.
#حكايت
يكي از شاعران معروف و مجاهدان و محبين اهلبيت(ع) شخصي است به نام ⏬
◀️ جمال الدين خليعي موصلي ▶️
حكايت زير را مرحرم قاضى نورالله، در آخر كتاب مجالس المؤ منين در ذيل حالات شعرا در مورد او نوشته است ⏬⏬
پدر ◀️ جمال الدين الخليعي موصلي ▶️ حاكم موصل و ناصبي و يكي از دشمنان اهل بيت (عليهم السلام ) بود، مادرش هم ناصبيه بود.
◀️ چون پسري برايش متولد نميشد به مقتضاي عقيده فاسد خودش نذر كرد كه اگر خداي تعالي به او پسري عطا كند به شكرانه او پسر را سر راه زوارهاي حضرت اباعبداللّه (ع) بفرستد تا زوارها از شام و جبل عامل كه ميآيند و عبور آنها به موصل ميشود آنها را به قتل برساند.
◀️ بعد از مدتي «جمال الدين» متولد ميشود چون به حدّ جواني رسيد مادرش او را از نذر خود با خبر ميكند لاجرم با مادرش از عقب زواريكه از موصل عبور كرده بودند رفت.
چون به مسيب رسيد، ديد زوار از جسر عبور كردهاند همان جا توقف كرد تا هنگامي كه مراجعت كردند آنها را به قتل برساند.
◀️ در كناري كمين كرده بود كه در همين حال خوابش برد در عالم رؤيا ديد قيامت شده ملائكه آمدند او را گرفتند و در آتش انداختند آتش او را نسوزاند و به او اثر نكرد.
ملك جهنم خطاب كرد به آتش ⬅️ چرا او را نمي سوزاني ؟
◀️ آتش گفت ⬅️ غبار (زوّار) كربلا به او نشسته است.
◀️ او را بيرون آوردند، شستشويش دادند دو باره او را در آتش انداختند، باز آتش او را نسوزاند.
◀️ ملك گفت ⬅️ ديگر چرا او را نميسوزاني؟
◀️ آتش گفت ⬅️ شما ظاهر او را شستيد اما غبار داخل وجود او شده!
◀️ از خواب بيدار شد و از آن عقيده فاسد برگشت و مذهب تشيع را اختيار كرد و مشغول مداحي حضرت اميرالمؤ منين(ع) شد و بعضي مينويسند آمد كربلا و بعضي شعراء اين شعر را به او نسبت داده اند.⏬⏬
اِذا شِئْتَ النَّجاةَ فَزُرْ حُسَيْنا
لِكَيْ تَلْقي اِلا لَه قَريرَ عَيْنِ
فَاِنَّ النّارَ لَيْسَ تَمُسُّ جِسْما
عَلَيْهِ غُبارُ زُوّارِ الْحُسَيْنِ
يعني اگر نجات از آتش مي خواهي پس زيارت كن حسين (ع) را زيرا، آتش نميسوزاند جسمي كه غبار زوار حسين (ع) بر او نشسته باشد.
⬅️ منبع ◀️ دين ما علماي ما، 154
#اعتدال 👈 @etedalhamrah
ا ⬅️⬅️ توضيح ⏬⏬⏬
اين داستان بعيد به نظرتان نيايد
زيرا ⏬⏬
اولا،
نوجوان بوده و هنوز مرتكب گناهي نشده بوده
دوما،
شايد به اين دليل كه فرزند شخص معروفي بوده و با هدايت او احتمال هدايت ديگران نيز وجود داشته، خدا ميخواسته او را هدايت كند.
والله العالم
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
.
#پیشنهادحفظ_یک_آیه_دردوروز
✍️ همراه با نکتهها و پیامهای آیه
#اختصاصی👈 @etedalhamrah
سهم امروز، پیامهای 👇👇
#آیه۸۲سوره_اعراف
👆 نکتههای آیه👆
🌷 و مَا كَانَ جَوَابَ قَوْمِهِ إِلَّآ أَن قَالُواْ أَخْرِجُوهُم مِّن قَرْيَتِكُمْ إِنَّهُمْ أُنَاسٌ يَتَطَهَّرُونَ
🌷 ترجمه 👇
و جواب قوم لوط، جز این نبود كه گفتند: آنان را از آبادى خود بیرون كنید، زیرا آنان مردمى هستند كه پاكدامنى را مىطلبند (و با ما نیستند).
🌷 پیامها👇👇
1- زشتتر از نافرمانى وگناه، برخورد بىدلیل و غیر منطقى با ناصحان است. «ما كان جواب قومه الاّ ان قالوا اخرجوهم...»
2- در نهى از منكر، باید آمادهى تبعید و پذیرش مشكلات بود. «اخرجوهم»
3- مجرمان، براى پاكان حقّى در اجتماع قائل نیستند. «اخرجوهم من قریتكم»
4- هرگاه در جامعهاى فساد زیاد شد، پاكان را منزوى مىكنند و نهى از منكر و پاك بودن، جرم محسوب مىشود. «أخرجوهم... انّهم اُناس یتطهّرون»
5 - قوم لوط، با آنكه به گناه عادت كرده بودند، امّا حضرت لوط و یاران او را پاك مىدانستند. «انّهم اُناس یتطهّرون»
6- مهمتر از پاكى، پاك ماندن و مأیوس كردن نااهلان از اِعمال نفوذ است. «یتطهّرون» (فعل مضارع نشان استمرار است)
تفسير نور 👆
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
.
.
#یک_حدیث از 👈 امام حسين عليه السلام
بدترين خصلت حاکمان عبارت است از:
۱ ـ ترس در مقابل دشمنان
۲ ـ قساوت در مورد ضعيفان
۳ ـ بخل ورزيدن هنگام بخشش.
📚 مناقب ابن شهرآشوب، ج4، ص65
📚 بحارالانوار، ج44، ص189
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
.
#مسئله_شرعی
استفتائات امام خامنهای مدظله العالی
🌷 سوال 👇👇
گوش دادن به صدای زن هنگامی که شعر و غیر آن را به صورت دکلمه میخواند اعم از این که شنونده، جوان باشد یا خیر، مذکر باشد یا مؤنث، چه حکمی دارد؟ و اگر آن زن از محارم باشد، حکم آن چیست؟
🌷 پاسخ 👇👇
اگر صدای زن به صورت غنا نباشد و گوش دادن به صدای او هم به قصد لذت و ریبه نباشد و مفسدهای هم بر آن مترتّب نگردد، اشکال ندارد و فرقی بین موارد فوق نیست.
📕منبع: khamenei.ir
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
.
.
#حكايت
ﻣﺮﺩﯼ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﮔﻞ ﻓﺮﻭﺷﯽ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩ .
ﺍﻭ ﻣﯽﺧﻮﺍﺳﺖ ﺩﺳﺘﻪ ﮔﻠﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎﺩﺭﺵ (ﮐﻪ ﺩﺭ ﺷﻬﺮ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺑﻮﺩ) ﺳﻔﺎﺭﺵ ﺩﻫﺪ ﺗﺎ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﺴﺖ ﺷﻮﺩ.
ﻭﻗﺘﯽ ﺍﺯ ﮔﻞ ﻓﺮﻭﺷﯽ ﺧﺎﺭﺝ ﺷﺪ، ﺩﺧﺘﺮﯼ ﺭﺍ ﺩﯾﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﺩﺭﺏ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﻭ ﮔﺮﯾﻪ ﻣﯽﮐﺮﺩ.
ﻣﺮﺩ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺩﺧﺘﺮ ﺭﻓﺖ ﻭ ﺍﺯ ﺍﻭ ﭘﺮﺳﯿﺪ:
ﺩﺧﺘﺮ ﺧﻮﺏ ﭼﺮﺍ ﮔﺮﯾﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﯽ؟
ﺩﺧﺘﺮ ﮔﻔﺖ:
ﻣﯽﺧﻮﺍﺳﺘﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎﺩﺭﻡ ﯾﮏ ﺷﺎﺧﻪ ﮔﻞ ﺑﺨﺮﻡ ﻭﻟﯽ ﭘﻮﻟﻢ ﮐﻢ ﺍﺳﺖ.
ﻣﺮﺩ ﻟﺒﺨﻨﺪﯼ ﺯﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ:
ﺑﺎ ﻣﻦ ﺑﯿﺎ، ﻣﻦ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻮ ﯾﮏ ﺩﺳﺘﻪ ﮔﻞ ﺧﯿﻠﯽ ﻗﺸﻨﮓ میخرم ﺗﺎ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻪﻣﺎﺩﺭﺕ ﺑﺪﻫﯽ .
ﻭﻗﺘﯽ ﺍﺯ ﮔﻞ ﻓﺮﻭﺷﯽ ﺧﺎﺭﺝ ﻣﯽﺷﺪﻧﺪ ﺩﺧﺘﺮ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺩﺳﺘﻪ ﮔﻞ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﺳﺘﺶ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩ، ﻟﺒﺨﻨﺪﯼ ﺣﺎﮐﯽ ﺍﺯ ﺧﻮﺷﺤﺎﻟﯽ ﻭ ﺭﺿﺎﯾﺖ ﺑﺮ ﻟﺐ ﺩﺍﺷﺖ.
ﻣﺮﺩ ﺑﻪ ﺩﺧﺘﺮ ﮔﻔﺖ:
ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﯽ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺑﺮﺳﺎﻧﻢ؟
ﺩﺧﺘﺮک ﮔﻔﺖ:
ﻧﻪ، ﺗﺎ ﻗﺒﺮ ﻣﺎﺩﺭﻡ ﺭﺍﻫﯽ ﻧﯿﺴﺖ !
ﻣﺮﺩ ﺩﯾﮕﺮ ﻧﻤﯽﺗﻮﺍﻧﺴﺖ ﭼﯿﺰﯼ ﺑﮕﻮﯾﺪ،
ﺑﻐﺾ ﮔﻠﻮﯾﺶ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﺩﻟﺶ ﺷﮑﺴﺖ.
ﻃﺎﻗﺖ ﻧﯿﺎﻭﺭﺩ، ﺑﻪ ﮔﻞ ﻓﺮوشى برگشت، ﺩﺳﺘﻪ ﮔﻞ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ۲۰۰ ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ ﺭﺍﻧﻨﺪﮔﯽ ﮐﺮﺩ ﺗﺎ ﺧﻮﺩﺵ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻣﺎﺩﺭﺵ ﻫﺪﯾﻪ ﺑﺪﻫﺪ!
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
.
#پیشنهادحفظ_یک_آیه_دردوروز
✍️ همراه با نکتهها و پیامهای آیه
#اختصاصی👈 @etedalhamrah
سهم امروز، پیامهای 👇👇
#آیه۸۳سوره_اعراف
🌷 فَأَنجَيْنَهُ وَأَهْلَهُ إِلَّا امْرَأَتَهُ كَانَتْ مِنَ الْغَابِرِينَ
🌷 ترجمه 👇
پس ما لوط و خاندان او را به جز همسرش، كه از بازماندگان (در عذاب) بود، نجات بخشیدیم.
🌷 نکتهها👇👇
«غابِر»، به معناى بازمانده است. كسى كه همراهانش بروند و او باقى بماند.
بنابراین لوط و یارانش از شهر خارج شدند و زمینه عذاب فراهم شد.
«اهل»، هم به خویشاوندان نزدیك گفته میشود و هم به پیروان راستین، ولى با توجّه به آیه ۳۶ سوره ذاریات، به جز خویشاوندان نزدیك، هیچكس به آن حضرت ایمان نیاورد.
تفسير نور 👆
💗 پیامهای آیه را فردا بخوانید💓
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
.
.
#یک_حدیث از 👈 امام علی علیه السلام:
وَ بِمَهدِیّنا تَنْقَطِعُ الْحُجَجُ، خاتِمَةُ الأئِمَّةِ وَ مُنْقِذُ الاُمَّةِ وَ غایَةُ النُّورِ وَ مَصْدَرُ الأُمُورِ؛
🌷 ترجمه 👇👇
با مهدی علیه السلام، حجتها گسسته و تمام میشود. اوست پایان بخش امامان و نجات بخش امّت و نهایت نور و روشنی و سر رشته امور.
📚 چهل حدیث مهدی موعود - صفحه ۲۶
از
مروج الذهب، ج۱، ص ۳۳.
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد