هدایت شده از کتابخانه شیعه
منجی از دیدگاه ادیان.pdf
3.2M
📗منجی از دیدگاه ادیان
📝مولف:علی اصغر رضوانی
تعداد صفحات:۷۰
زبان:فارسی
🔹توضیح:
كتاب با مقدمه ناشر در نقد پوچگرايى، آغاز شده و مطالب در سه بخش ارائه شده است.
و مباحث آن در پى اثبات اين مطلب است كه اعتقاد به منجىگرايى و قيام نجات دهندهاى بزرگ که عدل و داد را در جهان بگستراند عقيدهاى است فراگير كه تمام ملتها و صاحبان اديان آسمانى(زرتشتیان، يهوديان و مسيحيان) و شبه دينى و غالب گروهها و جمعيتها آن را قبول دارند.
نویسنده اين آرمان را در اديان آسمانى بررسى كرده و وجه مشترك آنان را برشمرده است.
لینک دانلود مستقیم
#امام_عصر_علیه_السلام
🌷هزینه دانلود صلوات
https://eitaa.com/joinchat/952107051C6569ff7b9d
هدایت شده از بصائر
51. عزيزترين افراد نزد او کسي بود که خيرش بيشتر به ديگران مي رسيد.
52. احدي از محضر او نا اميد نبود و مي فرمود « برسانيد به من حاجت کسي را که نمي تواند حاجتش را به من برساند.»
53. هرگاه کسي از او حاجتي مي خواست اگر مقدور بود روا مي فرمود و گرنه با سخني خوش و با وعده اي نيکو او را راضي مي کرد.
54. هرگز جواب رد به درخواست کسي نداد مگر آنکه براي معصيت باشد.
55. پيران را بسيار اکرام مي کرد و با کودکان بسيار مهربان بود.
56. غريبان را خيلي مراعات مي کرد.
57. با نيکي به شروران، دل آنان را به دست مي آورد و مجذوب خود مي کرد.
58. همواره متبسم بود و در عين حال خوف زيادي از خدا بردل داشت .
59. چون شاد مي شد چشم ها را بر هم مي گذاشت و خيلي اظهار فرح نمي کرد.
60. اکثر خنديدن آن حضرت تبسم بود و صدايش به خنده بلند نمي شد.
61. مزاح مي کرد اما به بهانه مزاح و خنداندن، حرف لغو و باطل نمي زد.
62. نام بد را تغيير مي داد و به جاي آن نام نيک مي گذاشت.
63. بردباري اش همواره بر خشم او سبقت مي گرفت.
64. از براي فوت دنيا ناراحت نمي شد و يا به خشم نمي آمد.
65. از براي خدا آنچنان به خشم مي آمد که ديگر کسي او را نمي شناخت
66. هرگز براي خودش انتقام نگرفت مگر آنکه حريم حق شکسته شود.
67. هيچ خصلتي نزد آن حضرت منفورتر از دروغگويي نبود.
68. در حال خشنودي و نا خشنودي جز ياد حق بر زبان نداشت.
69. هرگز درهم و ديناري نزد خود پس انداز نکرد .
70. در خوراک و پوشاک چيزي زيادتر از خدمتکارانش نداشت.
71. روي خاک مي نشست و روي خاک غذا مي خورد.
72. روي زمين مي خوابيد.
73. کفش و لباس را خودش وصله مي کرد.
74. با دست خودش شير مي دوشيد و پاي شتر ش را خودش مي بست.
75. هر مرکبي برايش مهيا بود سوار مي شد و برايش فرقي نمي کرد.
76. هرجا مي رفت عبايي که داشت به عنوان زير انداز خود استفاده مي کرد.
77. اکثر جامه هاي آن حضرت سفيد بود.
78. چون جامه نو مي پوشيد جامه قبلي خود را به فقيري مي بخشيد.
79. جامه فاخري که داشت مخصوص روز جمعه بود.
80. در هنگام کفش و لباس پوشيدن هميشه از سمت راست آغاز مي کرد.
81. ژوليده مو بودن را کراهت مي دانست.
82. هميشه خوشبو بود و بيشترين مخارج آن حضرت براي خريدن عطر بود.
83. هميشه با وضو بود و هنگام وضو گرفتن مسواک مي زد.
84. نور چشم او در نماز بود و آسايش و آرامش خود را در نماز مي يافت.
85. ايام سيزدهم و چهاردهم و پانزدهم هرماه را روزه مي داشت.
86. هرگز نعمتي را مذمت نکرد.
87. اندک نعمت خداوند را بزرگ مي شمرد.
88. هرگز از غذايي تعريف نکرد يا از غذايي بد نگفت.
89. موقع غذا هرچه حاضر مي کردند ميل مي فرمود.
90. در سر سفره از جلوي خود غذا تناول مي فرمود.
91. بر سر غذا از همه زودتر حاضر مي شد و از همه ديرتر دست مي کشيد.
92. تا گرسنه نمي شد غذا ميل نمي کرد و قبل از سير شدن منصرف مي شد.
93. معده اش هيچ گاه دو غذا را در خود جمع نکرد.
94. در غذا هرگز آروغ نزد.
95. تا آنجا که امکان داشت تنها غذا نمي خورد.
96. بعد از غذا دستها را مي شست و روي خود مي کشيد.
97. وقت آشاميدن سه جرعه آب مي نوشيد؛ اول آنها بسم الله و آخر آنها الحمدلله.
98. از دوشيزگان پرده نشين با حياتر بود.
99. چون مي خواست به منزل وارد شود سه بار اجازه مي خواست.
100. اوقات داخل منزل را به سه بخش تقسيم مي کرد: بخشي براي خدا، بخشي براي خانواده و بخشي براي خودش بود و وقت خودش را نيز با مردم قسمت مي کرد.
🌐 کانال نشریه معارف🔻
https://eitaa.com/soleimani59
هدایت شده از علم الحدیث
➖آغاز و پایان روز با نیکی ...
🛑قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ" علیه السلام" افْتَتِحُوا نَهَارَكُمْ بِخَيْرٍ وَ أَمْلُوا عَلَى حَفَظَتِكُمْ فِى أَوَّلِهِ خَيْراً وَ فِى آخِرِهِ خَيْراً يُغْفَرْ لَكُمْ مَا بَيْنَ ذَلِكَ إِنْ شَاءَ اللَّهُ .
🔰امام صادق (علیه السلام) فرمود :
روز خود را با کار خیر آغاز کنید ، و در اول و آخر روز برفرشتگان گماشته خود نیکى املا کنید
(تا در اول و آخر روزنامه عمل شما نیکى نوشته شود) و در آن میان براى شما آمرزش باشد ان شاء الله.
📚:الکافى ج۳ ص۲۱۲
♻️کانال: علم الحدیث
@mirasehadis
هدایت شده از عَبَقٰاتْ | محمد صادق عبدالهی
بسم الله الرحمن الرحیم
دیشب توفیق شد در مسجد امام رضا علیه السلام دانشگاه فردوسی مشهد برای نماز حضور پیدا کنم اما متاسفانه به نماز جماعت نرسیدم.
از طرفی خیلی مشتاق بودم که ببینم روحانی موفقی مانند حجتالاسلام راجی چگونه در مسجدی که امام جماعت آن هستند برخورد می کند.
وقتی رسیدم نماز دوم تمام شده بود.
دیدم حاج آقا دارن به سمت مردم (پشت به قبله) می نشینند.
نماز مغرب را که خواندم نگاهی کردم.
حاج آقا مشغول به جواب دادن به سوالات دانشجویان بودند.
بعد از نماز عشاء دیدم همچنان نشستند و به سوالات پاسخ می دهند.
من حدودا تا ۴۵ دقیقه بعد از نماز آنجا بودم.
کم کم نماز گذاران رفتند.
تعداد کمی دانشجو مانده بود.
ایشان بعد از پاسخ به سوالات به سمت افراد باقی مانده آمدند و با همه سلام و علیک و خوش و بش کردند.
برایم عجیب بود. کسی مانند ایشان با آن همه مشغله، هم از روی حوصله به سوالات پاسخ دادند و هم از روی حوصله (تاکید می کنم) از روی حوصله با افراد سلام و علیک کردند.
اما چند نکته برای اهل مسجد خصوصا امام جماعت آن:
۱.عجله برای بیرون رفتن از مسجد نداشته باشید.
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله
عِشرونَ خَصلَةً تورِثُ الفَقرَ:... تَعجيلُ الخُروجِ مِنَ المَسجِدِ.
بیست ویژگی، مایه فقر است:... عجله برای بیرون رفتن از مسجد.
(جامع الأخبار: ص 343 ح 951، بحار الأنوار: ج 76 ص 315 ح 2.)
۲. امام جماعتی که بخواهد مردم را هدایت کند و زعامت اهل محله را داشته باشد باید صبور باشد و اهل حلم.
عنه عليه السلام : الحِلمُ رأسُ الرِّئاسَةِ .[غرر الحكم : 771 .]
امام على عليه السلام : بردبارى، رأس رياست و سرورى است.
۳. توانایی علمی مورد نیاز برای امام جماعت بسیار حائز اهمیت است اما باید دقت داشت که برخی از موارد مورد نیاز برای اداره مسجد در حوزه علمیه آموزش داده نمی شود. (رجوع شود به بحث کمبود ها و کاستی در حوزه علمیه).
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیه اخلاقی رهبر انقلاب به فرماندهان
🔹امام خامنهای: باید به خدا اعتماد، توکل و حُسن ظن داشت.
@TasnimNews
هدایت شده از مشکات🏴
#مبانی
#توحید_و_شرک
#شهید_مطهری
✅صحیح ترین و دقیق ترین دیدگاه در مورد وهابیت در کلام متفکر شهید، مرتضی مطهری
شهید مطهری (رضوان خدا بر او) می فرماید:
👈وهابیان قائلند که خداوند دارای دو قلمرو است: یکی، مربوط به ذات خودش بوده و کسی حق ندارد وارد این قلمرو گردد. عبادت و توسل مربوط به خدا بوده و مخصوص به این دایره است و قلمرو دیگر، مربوط به امور طبیعی دنیاست که جزء کارهای عادی مردم است و این مربوط به انسان بوده و اختیار و اراده انسان در آن نقش دارد و کاری به خداوند ندارد.
👈اما از نظر ما، [آنها] دو قلمرو برای هستی فرض نمودند و خداوند را در مرزی و سایر موجودات به خصوص انسان را در مرزی دیگر دانستن
👌👌و بین این دو، انفکاک قائل شدن، مردود و خود نوعی شرک است و نباید خدا را از افعال خویش و موجودات جدا کنیم، زیرا ما معتقدیم:«ان القوة لله جمیعاً...» و «لاحول و لا قوة إلا بالله العلی العظیم».
👋وی در ادامه میافزاید: بر خلاف تصور رایج، وهابیگری تنها یک نظریه ضد امامت نیست، بلکه پیش از آن که ضد امامت باشد، 👈ضد توحید و ضد انسان است.👉
🔻 از آن جهت ضد توحید است که به تقسیم کار میان خالق و مخلوق قائل است و به علاوه به یک نوع شرک ذاتی خفی اعتقاد دارد
🔻 و از آن جهت ضد انسان است که استعداد انسانی انسان را که او را از ملائک برتر ساخته و به نص قرآن کریم خلیفة الله است و ملائک مأمور سجده به او، درک نمیکند و او را در حد یک حیوان طبیعی تنزّل میدهد.
📚جهان بینی توحیدی، ج2، ص116
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
هدایت شده از مغز خاکستری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓نسبت به اعتقادات فرزندانم تا کجا مسئولم؟!
انتشار حداکثری با شما ✅
🇮🇷 اتحادیه عماریون
🔺همدلی
🔻انقلابی گری
@khakestary_amar
هدایت شده از مجله الکترونیکی اخوت
⭕️ لعن کردن در تزاحم با واجب الهیست
📌آیت الله تسخیری
🔻در کنفرانس دوحه یکی از حاضرین به من گفت: شما به عایشه نسبت افک میدهید و او را لعن میکنید! من به آنها گفتم: عایشه به نص قرآن امّ المومنین است."النبی اولی بالمومنین من انفسهم و ازواجه امهاتهم" پیامبر اولی تر به مومنان است از خود آنها و زنان پیامبر در اطاعت و عطوفت و حرمت نکاح مادران مومنان هستند و ما هرگز نسبت افک به او نمیدهیم.
🔻 امام ما حضرت علی (ع) او را احترام کرد و پس از پیروزی در جنگ جمل او را مصون داشت و با احترام به مدینه بازگرداند. حتی عدهای از زنان جنگجو را با لباس سوارکاران مرد به همراه عایشه فرستاد. ما هم به پیروی از امام خود به او احترام میکنیم ولی نسبت به حرکت بسیار زشت او انتقاد شدید داریم. انتقاد غیر از اهانت است .
🔻درمشهد عدهای طلبه به من گفتند : شما مخالف لعن هستید؟ گفتم: بله به دلیل اینکه وقتی ما باب تزاحم بین دو واجب را داریم به طریق اولی هنگام تزاحم یک واجب و یک مستحب ما به واجب اخذ میکنیم و مستحب را رها میکنیم. حفظ دما مسلمین واجب است. هم دماء شیعه و هم دماء سنی. لعن کردن اگر مستحب هم باشد با آن واجب تزاحم میکند. ما با وحدت، دماء مسلمین را حفظ میکنیم و این یک عمل واجب است در حالی که لعن نمودن، دست بالا مستحب است .
🔻بعضی لعن را مستحب، بعضی مباح، بعضی مکروه و البته بعضی هم حرام میدانند. تزاحم در اینجا بین یک واجب و یک عمل دست بالا مستحب است و معلوم است که اخذ به واجب میکنیم و مستحب را رها میکنیم .
💠همایش استراتژی شیعه در مواجهه با تفرقه مذهبی، دفتر جنبش نرمافزاری، ۱۳۸۵/۱۲/۱۰
📚 انسجام اسلامی، فرصت ها و چالش ها، ص۵۳، حسن کامران
┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
💠 @okhowahmag
┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
هدایت شده از فرقه نیوز
نقد شطحیات؛
نقد تصوف از منظر شیخ بهایی
🗓 به مناسبت سالروز بزرگداشت شیخ بهائی رحمةاللهعلیه
▫️یکی از عالمانی که متصوفه بخصوص فرقه صوفیه ذهبیه، او را به خود منتسب میکنند شیخ بهایی است.
▫️ایشان در داستانی طنزگونه به نام گربه و موش بعضی از عقاید متصوفه را به نقد کشیده است.
⬅️یکی از این مسائل، شطحیات صوفیانه است. ایشان در اینباره مینویسد:
⏪گربه گفت: اى موش! ديگر از صفات ايشان و كشف و كراماتشان چيزى يافتهاى باز بيان كن.
◀️موش گفت: بلى! چرا كه از بزرگان ايشان در بغداد از كثرت سلوكى كه داشتهاند مرتبهٔ ايشان در عالم تقرب و وصال بجائى رسيد كه ما فى جبتى سوى الله را گفتهاند.
⏪گربه گفت: ديگر بيان فرما!
◀️موش گفت: از بسيارى رنج و تعب و كثرت رياضت و عبادت، گفت: سبحانى ما اعظم شأنى، و اين منزلت را نيافت جز بصرف عبادت و ايشان از اين قبيل كلمات بسيار گفتهاند.
⏪گربه گفت: اى موش! خوب كردى كه مرا آگاه ساختى از مرتبهٔ ايشان، پس سهل چيزى مانده كه رتبهٔ ايشان را بفرعون برسانى زيرا ايشان هم دعوى خدائى كردهاند.
◀️موش گفت: اى شهريار! شما ايشان را از فرعون كمتر میشماريد؟! فرعون دعوى خدائى كرد، ايشان نيز كردند، چرا شما بكند چيزها نميرسد؟! مگر ايشان از فرعون كمتر بودند؟ ايشان گفتند ما اعظم شأنى و ليس فى جببتى سوى الله و انا الحق و امثال اينها، اما فرعون یکمرتبه گفت: أليس لى ملك مصر و مرتبهى ديگر گفت: انا ربكم الا على، و لكن مشايخ كبار صوفيه از آن روز كه واصل شدند تا روز وفات میگفتند: سبحانى ما اعظم شأنى، بنا بر اين رتبه و منزلت مشايخ از فرعون بيشتر است».
🔸شیخ بهایی، بزرگان شطحگوی صوفیه همچون بایزید و حلاج را با ادعای ربوبیت فرعون مقایسه کرده است و آنها را بدتر از فرعون میداند؛ چون فرعون اگر یک بار این ادعا را کرده است، اهل شطح دائماً این ادعای خود را تکرار میکنند.
📚منابع: شيخ بهائى، محمدبنحسين، كليات اشعار و آثار فارسى شيخ بهائى، صفحه ۱۶۳
@ferghenews_com
هدایت شده از فرقه نیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 تورات؛ علتِ کمکِ آمریکا به کودککشی!
🔺مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در توجیه کمک ۴٠ میلیارد دلاری به اسرائیل میگوید: تورات مقدس وعده پیروزی اسرائیل را داده و ما باید در کنار آنها بایستیم!
@ferghenews_com
هدایت شده از حقیقت شیعه
9.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تخریب_بقیع
📽گزاش یک جنایت | ایوب صبری پاشا
"بر اساس فرمان شما، گنبد و بارگاههای قبور مطهره را تخریب کردیم. هر فرمان دیگری که از سمت شما صادر شود، میپذیریم."
✍️ این بخشی از نامۀ امیر مدینه به سعودبنعبدالعزیز فرماندۀ سپاه وهابیان بود.
🔴 #حرم_بقیع پس از تخریب اول به دست ظالمان #آل_سعود، میزبان ایوب صبری پاشا تاریخنگار رومی است که در سفرنامهاش این فاجعه را به تفصیل بیان میکند.
💥ببینید و انتشار دهید
🚩کانال حقیقت شيعه
🆔 @hagigatshia14
هدایت شده از کانال رسمی آیت الله حسینی قزوینی
25.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کلیپ : آیات حجاب
⬅️ یکی از شبهاتی که همواره مخالفین حجاب مطرح میکنند این است که خداوند در قرآن، دستور و آیهای را در مورد حجاب بیان نکرده است.
🔰 آیت الله حسینی قزوینی در پاسخ به این شبهه آیاتی از قرآن که دستور به حجاب در آن آمده است را بیان میکنند.
🎙 آیت الله حسینی قزوینی
#حجاب
#حجاب_شرعی
#عفاف
____<<<>>>_____
کانال رسمی آیت الله استاد حسینی قزوینی
https://eitaa.com/joinchat/280166401C0bce4a1497