eitaa logo
پایگاه اطلاع رسانی هیأت های همدان
4.6هزار دنبال‌کننده
12.4هزار عکس
645 ویدیو
32 فایل
🔴 اطلاعیه های مجالس مذهبی همدان را به آیدی زیر ارسال فرمایید : 👇👇👇👇👇👇👇 @khademolhosein78
مشاهده در ایتا
دانلود
یادواره شهید قهاری سعید باغ موزه دفاع مقدس 🌹 🌹 پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی  مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
هیئت حسن جان(ع) 🏴 (ع) پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی  مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
شعر فرزدق در مدح و منقبت حضرت زین العابدین ✅ ابن کثیر می نویسد : هشام بن عبدالملک در زمان حکومت برادرش ولید بن عبدالملک اموى به قصد حج، به مکه آمد و به آهنگ طواف قدم در مسجدالحرام گذاشت. وقتی به منظور استلام حجرالاسود به نزدیک کعبه رسید، فشار جمعیت میان او و حطیم حائل شد، ناگزیر عقب نشینی کرد و بر منبرى که براى وى نصب کردند، به انتظار کاهش ازدحام جمعیت نشست و بزرگان شام که همراه او بودند در اطرافش جمع شدند و به تماشاى مطاف پرداختند. 📋《فَبَيْنَمَا هُوَ كَذَلِكَ إِذْ أَقْبَلَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ(ع) فَلَمَّا دَنَا مِنَ الْحَجَرِ لِيَسْتَلِمَهُ تَنَحَّى عَنْهُ النَّاسُ إِجْلَالًا لَهُ وَهِيبَةً وَاحْتِرَامًا، وَهُوَ فِي بِزَّةٍ حَسَنَةٍ، وَشَكْلٍ مَلِيحٍ》 ▪️در این هنگام حضرت على بن الحسین(ع) که سیمایش از همگان زیباتر و جامه‌هایش از همگان پاکیزه‌تر و شمیم نسیمش از همه طواف کنندگان دلپذیرتر بود، از افق مسجد درخشید و به مطاف آمد و چون به نزدیک حجرالاسود رسید؛ موج جمعیت دربرابر هیبت و عظمتش کنار رفتند و منطقه استلام را در برابرش خالى از ازدحام کرد، تا به آسانى دست به حجرالاسود رساند و به طواف پرداخت. تماشاى این منظره موجى از خشم و حسد در دل و جان هشام بن عبدالملک برانگیخت و در همین حال که آتش کینه در درونش زبانه می‌کشید، یکى از بزرگان شام رو به او کرد و با لحنى آمیخته به حیرت گفت : این کیست که تمام جمعیت به تجلیل و تکریم او پرداختند و صحنه مطاف براى او خلوت گردید؟ هشام با آن که شخصیت امام(ع) را نیک می‌شناخت، اما از شدت کینه و حسد و از بیم آن که درباریانش به او مایل شوند و تحت تأثیر مقام و کلامش قرار گیرند، خود را به نادانى زد و در جواب مرد شامى گفت : او را نمی‌شناسم. در این هنگام روح حساس ابوفراس (فرزدق) از این تجاهل و حق کشى سخت آزرده شد و با آن که خود شاعر دربار اموى بود، بدون آن که از قهر و سطوت هشام بترسد و از درنده‌خویى آن امیر مغرور خودکامه بر جان خود بیندیشد، رو به مرد شامى کرد و گفت : اگر خواهى تا شخصیت او را بشناسى از من بپرس، من او را نیک می‌شناسم. آن گاه فرزدق در لحظه‌اى از لحظات تجلى ایمان و معراج روح، قصیده جاویدان خود را که از الهام وجدان بیدارش مایه می‌گرفت، با حماسه‌هاى افروخته و آهنگى پرشور سیل‌آسا بر زبان راند و گفت : 📋《هَذَا الَّذِي تَعْرِفُ الْبَطْحَاءُ وَطْأَتَهُ وَالْبَيْتُ يَعْرِفُهُ وَالْحِلُّ وَالْحَرَمُ هَذَا ابْنُ خَيْرِ عِبَادِ اللَّهِ كُلِّهِمُ هَذَا التَّقِيُّ النَّقِيُّ الطَّاهِرُ الْعَلَمُ إِذَا رَأَتْهُ قُرَيْشٌ قَالَ قَائِلُهَا إِلَى مَكَارِمِ هَذَا يَنْتَهِي الْكَرَمُ يُنْمَى إِلَى ذُرْوَةِ الْعِزِّ الَّتِي قَصُرَتْ عَنْ نَيْلِهَا عَرَبُ الْإِسْلَامِ وَالْعَجَمُ يَكَادُ يُمْسِكُهُ عِرْفَانَ رَاحَتِهِ رُكْنُ الْحَطِيمِ إِذَا مَا جَاءَ يَسْتَلِمُ يُغْضِي حَيَاءً وَيُغْضَى مِنْ مَهَابَتِهِ فَمَا يُكَلَّمُ إِلَّا حِينَ يَبْتَسِمُ بِكَفِّهِ خَيْزُرَانٌ رِيحُهَا عَبِقٌ مِنْ كَفِّ أَرْوَعَ فِي عِرْنِينِهِ شَمَمُ مُشْتَقَّةٌ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ نَبْعَتُهُ طَابَتْ عَنَاصِرُهَا وَالْخِيمُ وَالشِّيَمُ يَنْجَابُ نُورُ الْهُدَى مِنْ نُورِ غُرَّتِهِ كَالشَّمْسِ يَنْجَابُ عَنْ إِشْرَاقِهَا الْقَتَمُ حَمَّالُ أَثْقَالِ أَقْوَامٍ إِذَا فُدِحُوَا حُلْوُ الشَّمَائِلِ تَحْلُو عِنْدَهُ نَعَمُ هَذَا ابْنُ فَاطِمَةٍ إِنْ كُنْتَ جَاهِلَه بِجَدِّهِ أَنْبِيَاءُ اللَّهِ قَدْ خُتِمُوا اللَّهُ فَضَّلَهُ قِدْمًا وَشَرَّفَهُ جَرَى بِذَاكَ لَهُ فِي لَوْحِهِ الْقَلَمُ مَنْ جَدُّهُ دَانَ فَضْلُ الْأَنْبِيَاءِ لَهُ وَفَضْلُ أُمَّتِهِ دَانَتْ لَهَا الْأُمَمُ عَمَّ الْبَرِّيَّةَ بِالْإِحْسَانِ فَانْقَشَعَتْ عَنْهَا الْغَيَابَةُ وَالْإِمْلَاقُ وَالظُّلَمُ كِلْتَا يَدَيْهِ غِيَاثٌ عَمَّ نَفْعُهُمَا يَسْتَوْكِفَانِ وَلَا يَعْرُوهُمَا الْعَدَمُ سَهْلُ الْخَلِيقَةِ لَا تُخْشَى بَوَادِرُهُ يَزِينُهُ اثْنَانِ حُسْنُ الْخُلْقِ وَالْكَرَمُ..》 وقتى قصیده فرزدق به پایان رسید، هشام مانند کسى که از خوابى گران بیدار شده باشد، خشمگین و آشفته به فرزدق گفت : چرا چنین شعرى تاکنون در مدح ما نسروده‌اى؟ فرزدق گفت : جدّى بمانند جدّ او و پدرى همشأن پدر او و مادرى پاکیزه گوهر مانند مادر او بیاور تا تو را نیز مانند او بستایم. هشام برآشفت و دستور داد تا نام شاعر را از دفتر جوایز حذف کنند و او را در سرزمین عسفان میان مکه و مدینه به بند و زندان کشند.(۱) 📚منبع : ۱)البداية والنهاية ابن كثير، ج۸، ص۲۲۷ @AsnadolMasaeb
8.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚩 شرایط فرهنگی و اجتماعی دوران حیات غریبانۀ حضرت زین‌ العابدین (صلوات‌ الله‌ علیه) و اوج مظلومیت آن حضرت. 🎥بیانات حضرت آیت‌ الله (دامت برکاته) علیه‌السلام { @etelaresanihamedan }
حسینیه بنه بازار 🏴 (ع) پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی  مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
میدان شیرسنگی /عصر/ (عج) پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
40.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍🏻 مرحوم سید بن‌ طاووس (رحمة‌الله‌علیه) می‌گوید: اگر از هر عملی در غافل شدی، از صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی غافل نشو! چرا که در این دعا سرّی است که خدا ما را از آن آگاه کرده است. 🆔{ @etelaresanihamedan }
شرکت گاز ⬛️ ⬛️ پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی  مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
// ۱۱ ✍ آیت الله عندلیب همدانی: 🍃 "هیئت و دعوت" «ادعُ إِلىٰ سَبيلِ رَبِّكَ بِالحِكمَةِ وَالمَوعِظَةِ الحَسَنَةِ ۖ وَجادِلهُم بِالَّتي هِيَ أَحسَنُ ۚ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبيلِهِ ۖ وَهُوَ أَعلَمُ بِالمُهتَدينَ»نحل /۱۲۵ ✅واژهٔ دعوت جامع ترین و رساترین واژه ای است که حقیقت نبوت را ترسیم می کند.رسول رحمت با رعایت صداقت و امانت ، دعوت به راه رهایی و رستگاری ، دعوت به سوی سعادت و کوی کرامت و دعوت به مدینهٔ حکمت و عدالت‌ می کند. ✅سه عنصرحکمت ، موعظهٔ زیبا و زیباترین شیوهٔ گفتگو پایه ها و ارکان این دعوت زیبا هستند. ✅مسیر مبارک محافل مذهبی نیز ادامهٔ همان مسیر است و هدف از تشکیل آنها هم دعوت خلق با زیباترین شیوه به سوی زیباترین زیباییهاست. ✅متصدیان مجالس ،  منبریان و‌ مداحان ، در گفتار و رفتار دعوت کنندهٔ مردم به اخلاق و ادب و حقائق دینی هستند. ✅ ما هیئتیان باید به این روایت نورانی صحیحة السند توجه کنیم که امام صادق ( علیه السلام ) فرمود:   «كُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِالْخَيْرِ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِكُمْ لِيَرَوْا مِنْكُمُ الِاجْتِهَادَ وَ الصِّدْقَ وَ الْوَرَعَ /کافی ج ۲/ ص۱۰۵ بر ماست بیش و  پیش از هر  وعظ و خطابه ای مردم را با غير زبان به طرف زیبایی دعوت كنيم . مردم باید در عمل ،جدیت و جهاد مخلصانه و صادقانهٔ ما را مشاهده کنند. ✅ نکند ما مخاطب به این سخن الهی شویم که فرمود: «يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفۡعَلُونَ». «كَبُرَ مَقۡتًا عِندَ ٱللَّهِ أَن تَقُولُواْ مَا لَا تَفۡعَلُونَ». صف /۲ و ۳ در نزد خداوند بسیار ناپسند است که من سخن زیبایی را بگویم و به آن عمل نکنم و یا دعوت به سوی زیبایی ها کنم درحالی که خودم پایبند به آن نباشم. ✅ خطیب و یا ذاکری که به خیال خودش "برای گرم شدن مجلس" به روی می‌آورد، بدون تردید دعوت کنندهٔ خلق به سوی خالق نیست { @etelaresanihamedan }
حسینیه گلزار شهدای همدان ⬛️ ⬛️ پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی  مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
هیئت فریضة الحسین(ع) پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی  مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
هیئت نورالزهراء(س) پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی  مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan