eitaa logo
پایگاه اطلاع رسانی هیأت های همدان
5.6هزار دنبال‌کننده
11.9هزار عکس
616 ویدیو
24 فایل
🔴 اطلاعیه های مجالس مذهبی همدان را به آیدی زیر ارسال فرمایید : 👇👇👇👇👇👇👇 @khademolhosein78
مشاهده در ایتا
دانلود
هیئت محبان حرم تالار قرآن 🏴 (ع) پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی  مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
هیئت خادم الزهراء خواهران /عصرها/ 🏴 (ع) پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی  مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
حوزه علمیه آیت الله العظمی آخوند /صبح/ 🎤با سخنرانی: فقیه عالیقدر حضرت آیت الله عندلیب همدانی 🏴 (ع) پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی  مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
هیئت جوانان انصارالزهراء(س) خیابان پاسداران ⬛️ ⬛️ پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی  مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) کوی کوثر پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی  مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
هیئت روضة الحسین(ع) شهرک‌ مدنی ⬛️ ⬛️ پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی  مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
مسجد آیت الله العظمی آخوند میدان عین القضات ⬛️ ⬛️ پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی  مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
منزل مرحوم حاج مراد ارغوان ⬛️ ⬛️ پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی  مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
مسجد رسول اکرم(ص) شهرک فرهنگیان 🎤با نوای گرم: حاج مهدی سماواتی پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
مریانج 🎤با نوای گرم: حاج مهدی سماواتی پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
هیئت نوجوانان حضرت قاسم(ع) بلوار آیت الله تألهی ⬛️ ⬛️ پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی  مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
// ۱۰ ✍ آیت الله عندلیب همدانی: ♥️"هیئت، تجلی گاه محبت و مودّت" «قُل لَّا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَىٰ» ۲۳/شوری فرمان به محبت و مودت از سه بعد قابل بررسی است: ✔️ ۱/حقیقت دستور به محبت به پیامبر اکرم و‌اهل بیت بزرگوار او‌ ، دستور به شناخت زیبایی های والای الهی-انسانی آنهاست، زیبایی هایی که فطرت و سرشت هر انسانی جذب آنها می شود و به آنها عشق می ورزد. ✔️۲/دستور به محبت فقط برای تحقق حالتی درونی نیست بلکه باید این عشق درونی را بارز و آشکار کرد و یکی از مصادیق تعظیم شعائر همین ابراز محبت ها در سرور و حزن آل الله ( علیهم السلام) است. ✔️۳/محبت درونی داشتن و ابراز آن باید خود را در گفتار و رفتار عاشق نشان دهد ، عاشق حقیقی سخنی و عملی انجام نمی دهد که محبوب را رنجیده کند ، او به دنبال خشنودی محبوب خویش است و از هر چه او بیزار باشد عاشق هم بیزار است. ◾️ بنیان هیئت یعنی جلب رضایت خوبترین خوبان عالم. ◾️ بنیان هیئت یعنی ابراز محبت قلبی ، و اعلام پایبندی عملی به مکتب اهل بیت (علیهم السلام). ✅ آیا جلب رضایت صادقین (علیهم السلام) با دروغگویی و دورویی ممکن است؟‼️ ✅ آیا خشنودی نور محض با تاریکی گناه و بداخلاقی و بی ادبی میسر است ؟‼️ 🔸آری... اجر رسالت، ابراز مودّت است. به گونه ای که در مسیر خشنودی پیامبر بزرگوار ( صلی الله علیه و آله و سلم ) باشد. 🔹تا محور اصلی و اساسی هیئت ، وعظ و خطابهٔ حکیمانه نباشد این هدف زیبا محقق نمی شود. { @etelaresanihamedan }
⚫️ حال امام سجّاد علیه السّلام بعد از شهادت امام حسین علیه السّلام ➖ [فرحة الغری] ابْنُ أَبِی قُرَّةَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ مَرْوَانَ عَنْ أَبِیهِ عَنْ عَلِیِّ بْنِ سَیْفِ بْنِ عَمِیرَةَ عَنْ أَبِیهِ عَنْ جَابِرٍ الْجُعْفِیِّ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السلام قَالَ: کَانَ أَبِی عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ علیه السلام قَدِ اتَّخَذَ مَنْزِلَهُ مِنْ بَعْدِ مَقْتَلِ أَبِیهِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ علیه السلام بَیْتاً مِنْ شَعْرٍ وَ أَقَامَ بِالْبَادِیَةِ فَلَبِثَ بِهَا عِدَّةَ سِنِینَ کَرَاهِیَةً لِمُخَالَطَةِ النَّاسِ وَ مُلَابَسَتِهِمْ وَ کَانَ یَصِیرُ مِنَ الْبَادِیَةِ بِمُقَامِهِ بِهَا إِلَی الْعِرَاقِ زَائِراً لِأَبِیهِ وَ جَدِّهِ علیهم السلام وَ لَا یُشْعَرُ بِذَلِکَ مِنْ فِعْلِهِ .... ✍🏻 جابر جعفی از امام باقر علیه السّلام روایت نموده که ایشان فرمودند: پدرم علی بن حسین علیهما السّلام بعد از کشته شدن امام حسین علیه السلام، چادری از جنس مو را به عنوان منزل برگزید و در بیابان ساکن شد، و به دلیل بیزاری از اختلاط با مردم و همنشینی با آن‌ها چند سال در آنجا ماند، از بیابانی که در آنجا ساکن بود به عنوان زائر پدر و جدش علیهما السّلام رهسپار عراق می‌شد بی آنکه کسی از این امر مطّلع شود ... 📚 بحارالانوار، ج ٩٧ ص ٢٩٦
هیئت حسین جان(ع) کوی کوثر 🏴 (ع) پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی  مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
مسجد حمام قلعه 🏴 (ع) پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی  مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
مسجد امام علی(ع) کوی گلستان ⬛️ ⬛️ پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی  مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
یادواره شهید قهاری سعید باغ موزه دفاع مقدس 🌹 🌹 پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی  مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
هیئت حسن جان(ع) 🏴 (ع) پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی  مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
شعر فرزدق در مدح و منقبت حضرت زین العابدین ✅ ابن کثیر می نویسد : هشام بن عبدالملک در زمان حکومت برادرش ولید بن عبدالملک اموى به قصد حج، به مکه آمد و به آهنگ طواف قدم در مسجدالحرام گذاشت. وقتی به منظور استلام حجرالاسود به نزدیک کعبه رسید، فشار جمعیت میان او و حطیم حائل شد، ناگزیر عقب نشینی کرد و بر منبرى که براى وى نصب کردند، به انتظار کاهش ازدحام جمعیت نشست و بزرگان شام که همراه او بودند در اطرافش جمع شدند و به تماشاى مطاف پرداختند. 📋《فَبَيْنَمَا هُوَ كَذَلِكَ إِذْ أَقْبَلَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ(ع) فَلَمَّا دَنَا مِنَ الْحَجَرِ لِيَسْتَلِمَهُ تَنَحَّى عَنْهُ النَّاسُ إِجْلَالًا لَهُ وَهِيبَةً وَاحْتِرَامًا، وَهُوَ فِي بِزَّةٍ حَسَنَةٍ، وَشَكْلٍ مَلِيحٍ》 ▪️در این هنگام حضرت على بن الحسین(ع) که سیمایش از همگان زیباتر و جامه‌هایش از همگان پاکیزه‌تر و شمیم نسیمش از همه طواف کنندگان دلپذیرتر بود، از افق مسجد درخشید و به مطاف آمد و چون به نزدیک حجرالاسود رسید؛ موج جمعیت دربرابر هیبت و عظمتش کنار رفتند و منطقه استلام را در برابرش خالى از ازدحام کرد، تا به آسانى دست به حجرالاسود رساند و به طواف پرداخت. تماشاى این منظره موجى از خشم و حسد در دل و جان هشام بن عبدالملک برانگیخت و در همین حال که آتش کینه در درونش زبانه می‌کشید، یکى از بزرگان شام رو به او کرد و با لحنى آمیخته به حیرت گفت : این کیست که تمام جمعیت به تجلیل و تکریم او پرداختند و صحنه مطاف براى او خلوت گردید؟ هشام با آن که شخصیت امام(ع) را نیک می‌شناخت، اما از شدت کینه و حسد و از بیم آن که درباریانش به او مایل شوند و تحت تأثیر مقام و کلامش قرار گیرند، خود را به نادانى زد و در جواب مرد شامى گفت : او را نمی‌شناسم. در این هنگام روح حساس ابوفراس (فرزدق) از این تجاهل و حق کشى سخت آزرده شد و با آن که خود شاعر دربار اموى بود، بدون آن که از قهر و سطوت هشام بترسد و از درنده‌خویى آن امیر مغرور خودکامه بر جان خود بیندیشد، رو به مرد شامى کرد و گفت : اگر خواهى تا شخصیت او را بشناسى از من بپرس، من او را نیک می‌شناسم. آن گاه فرزدق در لحظه‌اى از لحظات تجلى ایمان و معراج روح، قصیده جاویدان خود را که از الهام وجدان بیدارش مایه می‌گرفت، با حماسه‌هاى افروخته و آهنگى پرشور سیل‌آسا بر زبان راند و گفت : 📋《هَذَا الَّذِي تَعْرِفُ الْبَطْحَاءُ وَطْأَتَهُ وَالْبَيْتُ يَعْرِفُهُ وَالْحِلُّ وَالْحَرَمُ هَذَا ابْنُ خَيْرِ عِبَادِ اللَّهِ كُلِّهِمُ هَذَا التَّقِيُّ النَّقِيُّ الطَّاهِرُ الْعَلَمُ إِذَا رَأَتْهُ قُرَيْشٌ قَالَ قَائِلُهَا إِلَى مَكَارِمِ هَذَا يَنْتَهِي الْكَرَمُ يُنْمَى إِلَى ذُرْوَةِ الْعِزِّ الَّتِي قَصُرَتْ عَنْ نَيْلِهَا عَرَبُ الْإِسْلَامِ وَالْعَجَمُ يَكَادُ يُمْسِكُهُ عِرْفَانَ رَاحَتِهِ رُكْنُ الْحَطِيمِ إِذَا مَا جَاءَ يَسْتَلِمُ يُغْضِي حَيَاءً وَيُغْضَى مِنْ مَهَابَتِهِ فَمَا يُكَلَّمُ إِلَّا حِينَ يَبْتَسِمُ بِكَفِّهِ خَيْزُرَانٌ رِيحُهَا عَبِقٌ مِنْ كَفِّ أَرْوَعَ فِي عِرْنِينِهِ شَمَمُ مُشْتَقَّةٌ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ نَبْعَتُهُ طَابَتْ عَنَاصِرُهَا وَالْخِيمُ وَالشِّيَمُ يَنْجَابُ نُورُ الْهُدَى مِنْ نُورِ غُرَّتِهِ كَالشَّمْسِ يَنْجَابُ عَنْ إِشْرَاقِهَا الْقَتَمُ حَمَّالُ أَثْقَالِ أَقْوَامٍ إِذَا فُدِحُوَا حُلْوُ الشَّمَائِلِ تَحْلُو عِنْدَهُ نَعَمُ هَذَا ابْنُ فَاطِمَةٍ إِنْ كُنْتَ جَاهِلَه بِجَدِّهِ أَنْبِيَاءُ اللَّهِ قَدْ خُتِمُوا اللَّهُ فَضَّلَهُ قِدْمًا وَشَرَّفَهُ جَرَى بِذَاكَ لَهُ فِي لَوْحِهِ الْقَلَمُ مَنْ جَدُّهُ دَانَ فَضْلُ الْأَنْبِيَاءِ لَهُ وَفَضْلُ أُمَّتِهِ دَانَتْ لَهَا الْأُمَمُ عَمَّ الْبَرِّيَّةَ بِالْإِحْسَانِ فَانْقَشَعَتْ عَنْهَا الْغَيَابَةُ وَالْإِمْلَاقُ وَالظُّلَمُ كِلْتَا يَدَيْهِ غِيَاثٌ عَمَّ نَفْعُهُمَا يَسْتَوْكِفَانِ وَلَا يَعْرُوهُمَا الْعَدَمُ سَهْلُ الْخَلِيقَةِ لَا تُخْشَى بَوَادِرُهُ يَزِينُهُ اثْنَانِ حُسْنُ الْخُلْقِ وَالْكَرَمُ..》 وقتى قصیده فرزدق به پایان رسید، هشام مانند کسى که از خوابى گران بیدار شده باشد، خشمگین و آشفته به فرزدق گفت : چرا چنین شعرى تاکنون در مدح ما نسروده‌اى؟ فرزدق گفت : جدّى بمانند جدّ او و پدرى همشأن پدر او و مادرى پاکیزه گوهر مانند مادر او بیاور تا تو را نیز مانند او بستایم. هشام برآشفت و دستور داد تا نام شاعر را از دفتر جوایز حذف کنند و او را در سرزمین عسفان میان مکه و مدینه به بند و زندان کشند.(۱) 📚منبع : ۱)البداية والنهاية ابن كثير، ج۸، ص۲۲۷ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 شرایط فرهنگی و اجتماعی دوران حیات غریبانۀ حضرت زین‌ العابدین (صلوات‌ الله‌ علیه) و اوج مظلومیت آن حضرت. 🎥بیانات حضرت آیت‌ الله (دامت برکاته) علیه‌السلام { @etelaresanihamedan }
حسینیه بنه بازار 🏴 (ع) پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی  مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
میدان شیرسنگی /عصر/ (عج) پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
40.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍🏻 مرحوم سید بن‌ طاووس (رحمة‌الله‌علیه) می‌گوید: اگر از هر عملی در غافل شدی، از صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی غافل نشو! چرا که در این دعا سرّی است که خدا ما را از آن آگاه کرده است. 🆔{ @etelaresanihamedan }
شرکت گاز ⬛️ ⬛️ پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی  مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
// ۱۱ ✍ آیت الله عندلیب همدانی: 🍃 "هیئت و دعوت" «ادعُ إِلىٰ سَبيلِ رَبِّكَ بِالحِكمَةِ وَالمَوعِظَةِ الحَسَنَةِ ۖ وَجادِلهُم بِالَّتي هِيَ أَحسَنُ ۚ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبيلِهِ ۖ وَهُوَ أَعلَمُ بِالمُهتَدينَ»نحل /۱۲۵ ✅واژهٔ دعوت جامع ترین و رساترین واژه ای است که حقیقت نبوت را ترسیم می کند.رسول رحمت با رعایت صداقت و امانت ، دعوت به راه رهایی و رستگاری ، دعوت به سوی سعادت و کوی کرامت و دعوت به مدینهٔ حکمت و عدالت‌ می کند. ✅سه عنصرحکمت ، موعظهٔ زیبا و زیباترین شیوهٔ گفتگو پایه ها و ارکان این دعوت زیبا هستند. ✅مسیر مبارک محافل مذهبی نیز ادامهٔ همان مسیر است و هدف از تشکیل آنها هم دعوت خلق با زیباترین شیوه به سوی زیباترین زیباییهاست. ✅متصدیان مجالس ،  منبریان و‌ مداحان ، در گفتار و رفتار دعوت کنندهٔ مردم به اخلاق و ادب و حقائق دینی هستند. ✅ ما هیئتیان باید به این روایت نورانی صحیحة السند توجه کنیم که امام صادق ( علیه السلام ) فرمود:   «كُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِالْخَيْرِ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِكُمْ لِيَرَوْا مِنْكُمُ الِاجْتِهَادَ وَ الصِّدْقَ وَ الْوَرَعَ /کافی ج ۲/ ص۱۰۵ بر ماست بیش و  پیش از هر  وعظ و خطابه ای مردم را با غير زبان به طرف زیبایی دعوت كنيم . مردم باید در عمل ،جدیت و جهاد مخلصانه و صادقانهٔ ما را مشاهده کنند. ✅ نکند ما مخاطب به این سخن الهی شویم که فرمود: «يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفۡعَلُونَ». «كَبُرَ مَقۡتًا عِندَ ٱللَّهِ أَن تَقُولُواْ مَا لَا تَفۡعَلُونَ». صف /۲ و ۳ در نزد خداوند بسیار ناپسند است که من سخن زیبایی را بگویم و به آن عمل نکنم و یا دعوت به سوی زیبایی ها کنم درحالی که خودم پایبند به آن نباشم. ✅ خطیب و یا ذاکری که به خیال خودش "برای گرم شدن مجلس" به روی می‌آورد، بدون تردید دعوت کنندهٔ خلق به سوی خالق نیست { @etelaresanihamedan }
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای صرّاف، مستند این روایت را هم بفرمایند!! امام از کسی بپرسد کارت چیست؟! او بگوید من بزّازم، بعد امام بفرماید که نه، کارت چیست؟! او بگوید من بزّازم، بعد امام تکرار کند، او بگوید متوجّه نمی‌شوم، و امام بفرماید منظورم از کارت چیست، گریه بر جدّ ما بود!!! سند این روایت کجاست⁉️⁉️ یک انسان عاقل چنین سخن نمی‌گوید. چه رسد به امام معصوم علیه السّلام! امام به برخی اصحاب فرموده‌اند: آیا بر جدّ ما گریه میکنی؟ به زیارتش می‌روی؟ به همین سادگی و بدون پیچیدگی { @etelaresanihamedan }
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ عباس صرّاف : «وقتی جناب حرّ  به شهادت رسید، امام حسین، علی اکبر (علیهما السّلام) را صدا زد: علی جان بابا، دو بیت مرثیه بخوان برای حرّ، من بنشینم برای او گریه کنم، علی اکبر فی‌البداهه دو بیت مرثیه برای حرّ خواند و امام حسین علیه‌السلام زار زار گریه کرد ... بعد که تمام شد، امام با کف دست به سینه حرّ زد و فرمود: مُردن تو  همچون مُردن انبیاءست.» ⚠️ در کدام منبعی چنین جزئیاتی نقل شده؟! در نقلی امام حسین علیه السّلام، و در نقلی علی اکبر علیه السّلام، در رثای حرّ فرمودند: «لَنِعمَ الحُرُّ حُرُّ بَنی رِیاحِ»، و برخی از امام حسین علیه السّلام اینگونه نقل کرده‌اند: «آلَیتُ لا اقتَلُ حَتّی أقتُلا» _ (الصحیح من مقتل سیدالشهداء و اصحابه، ٢: ۵۴ و ۵۶)، فقط همین چند کلمه، و خبری از آن جزئیات نیست. در نقلی آمده که امام حسین علیه السّلام روز عاشورا بدن شهدا را روی یکدیگر گذاشته و فرمودند: كُشتگان ما، كُشتگان پيامبران و آل پیامبران هستند. (قَتلانا قَتلَی النَّبِییّنَ و آلِ النَّبِییّنَ _ الغیبة، نعمانی، ص ١١٢) امّا اینکه با آن جزئیات خطاب به حضرت حرّ علیه السّلام باشد، در نقلی دیده نشد. { @etelaresanihamedan }
حسینیه گلزار شهدای همدان ⬛️ ⬛️ پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی  مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
هیئت فریضة الحسین(ع) پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی  مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چنین روایتی یافت نشد. متاسفانه برای گریاندن مردم حتی حاضر هستند به اهل بیت علیهم السلام دروغ ببندند و جعل حدیث کنند!!! { @etelaresanihamedan }