🔴 وضعیت جاده های کشور _ جمعه شب /ترافیک سنگین در آزادراه قم - تهران
🔹ترافیک سنگین در آزادراه کرج - قزوین، از استاندارد تا مهرویلا
🔹ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج از کردان تا گلدشت، پلیس راه مهرشهر تا امامزاده طاهر و پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس
🔹ترافیک سنگین در آزادراه کرج - تهران محدوده پل کلاک
🔹ترافیک سنگین در آزادراه ساوه - تهران محدوده نسیم شهر
🔹ترافیک سنگین در آزادراه قم - تهران از پل حرم تا تهران
🔹ترافیک سنگین در محور فشم - تهران از حاجی آباد تا رودک و زردبند تا قوچک
🔹ترافیک سنگین در محور آستارا - اردبیل محدوده تونل حیران
🔹ترافیک سنگین در محور اراک - سلفچگان محدوده راهجرد
🔹تردد در سایر محورها روان است.
#مدرسه_تلویزیونی شنبه ۱۳ آذر
📺 #شبکه_آموزش:
🔵 #فنی_حرفه_ای_کاردانش
🔸ساعت٨ تا ٨:٣٠ آموزش نرم افزار مشترک همه پایه های فنی
🔸ساعت٨:٣٠ تا٩ چرم دوزی مشترک همه پایه های فنی
🔵 #ابتدایی:
🔸ساعت۱۳:۴۵ تا ١۴:۰۵ فارسی و نگارش پایه اول
🔸ساعت ١۴:۰۸تا۱۴:۲۸ بازی و ریاضی پایه دوم
🔸ساعت ۱۴:۳۲تا ۱۴:۵۲ فارسی و نگارش پایه سوم
🔸ساعت۱۴:۵۵تا۱۵:۱۵ بازی و ریاضی پایه چهارم
🔸ساعت ۱۵:۱۸تا۱۵:۳۸ فارسی و نگارش پایه پنجم
🔸 ساعت ۱۵:۴۰تا ۱۶:۰۰ علوم تجربی و تفکر پایه ششم
🔵 #متوسطه_اول
🔸ساعت ۱۶:۰۰تا ۱۶:۲۵ ادبیات فارسی پایه هفتم
🔸ساعت۱۶:۲۵تا۱۶:۵۰ ادبیات فارسی پایه هشتم
🔸ساعت ١۶:۵۰تا ١۷:۱۰ ادبیات فارسی پایه نهم
🔸ساعت۱۷:۱۰تا ۱۷:۳۰هنرپایه هفتم
🔵 #متوسطه_دوم
🔸 ساعت ١۷:۳۰تا۱۷:۵۰ شیمی دو پایه ۱۱ تجربی
🔸 ساعت۱۷:۵۰تا ۱۸:۱۰ ریاضی سه پایه ۱۲ تجربی
🔸 ساعت ۱۸:۱۰تا ۱۸:۳۵ شیمی دو پایه ۱۱ تجربی
🔸ساعت ۱۸:۳۵تا ۱۹:۰۰ریاضی سه پایه ۱۲ تجربی
📺 #شبکه_قرآن
🔸ساعت۸ علوم و معارف قرآنی ۳رشته معارف
🔸ساعت۸:۳۰ احکام ۳رشته معارف
🔸ساعت۱۱ انس با قرآن کودکان پیش دبستان
🔸ساعت۱۱:۲۰ آموزش قرآن اول دبستان
📺 #شبکه_امید
🔸ساعت ۱۰:۳۰ عربی ،زبان و قران(۲) پایه ۱۱ تجربی و ریاضی
🔸ساعت ۱۱:۰۰ آمادگی دفاعی پایه دهم
🔸ساعت ۱۲:۰۰ طراحی طلا و جواهر با رایانه پایه ۱۱
🔸ساعت ۱۲:۳۰ درس شیمی پایه ۱۰ و ۱۱ همه رشته ها
#علامه_امینی #الغدیر به بهانه سالروز 28 ربیع الثانی درگذشت بزرگ مرزبان حریم شیعه حضرت علامه حاج شیخ عبدالحسین امینی طاب ثراه
❇️از جرج جرداق مسیحی پرسیدند : شما یک مسیحی هستی و خیلی هم مذهبی نیستی چه شد که در مورد علی علیه السلام کتاب نوشتی؟
به گریه افتاد و گفت مرحوم علامه امینی هنگامی که "الغدیر" را نوشت چند جلد از کتاب را برای من فرستاد.
یک نامه هم نوشت و گفت آقای جرد جرداق شما یک حقوقدان و وکیل دادگستری هستی، نه شیعه هستی و نه سنی که بگوییم طرفداری میکنی؛ کار تو دفاع از مظلوم است، ما با برادران اهل سنتمان بر سر علی علیه السلام دعوا داریم ما می گوییم حق با علی علیه السلام است آنها میگوند نه ؛ حالا این چند جلد کتاب را به عنوان پرونده مطالعه کنید و تمام مدارک هم از اهل سنت است ؛من از شیعه چیزی در آن ننوشته ام.شما هم در حد یک وکیل دادگستری قضاوت خود را برای من بنویسید.
میگوید: من دیدم وقتی انسانی مرا به عنوان یک وکیل دادگستری مخاطب قرار داده و از من کمک خواسته بی انصافی است اگر کمک نکنم؛بنابراین پذیرفتم، وقتی کتاب ها را دقیق خواندم دیدم در تاریخ از علی علیه السلام مظلوم تر نمی شناسم و لذا تصمیم گرفتم به اقتضای شغلم که وکیل دادگستری هستم از این مظلوم دفاع کنم و لذا کتاب (الامام علی صوت العدالة الانسانیة) را نوشتم .
💢 برنامههای پیش دبستانی عمدتاً تقلیدی بوده یا بر اساس نظریات علمای تعلیم و تربیت و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی نبود
یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش :
🔹 دغدغهای در نظام تعلیم و تربیت نسبت به وضعیت کودکان وجود داشت که با ایجاد سازمان تعلیم و تربیت کودک، برطرف شد.
🔹 ایجاد این سازمان حاصل مطالعات زیاد بود که نشان میداد، برای تعلیم و تربیت کودکان پیشدبستانی برنامهای نداریم و برنامههای آنها عمدتاً تقلیدی بوده یا بر اساس نظریات علمای تعلیم و تربیت و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی نبود.
🔹ساختار سازمانی تعلیم و تربیت کودک نباید تکراری باشد که باز بگوییم دچار روزمرگی و تقلیدی شد. باید ساختار سازمان، نوین باشد و در این مسیر عجله نکنیم.
🔹 حواسمان باشد که این سازمان مردمی باشد یعنی با مشارکت مردم باشد؛ مردمی که میگوییم منظور آحاد مردم نیست بلکه مثلاً نهادها، گروهها، خیریهها و انجمنهای واجد صلاحیت، حوزههای علمیه و دانشگاههای دارای رشتههای تعلیم و تربیت است.
🔹 به عنوان مثال مجتمعهای آموزشی پیشدبستانی زیر نظر یک دانشگاه تشکیل شود و برنامه درسی، اهداف، محتوا، روشهای آموزش و ارزشیابی مبتنی بر فلسفه تربیت اسلامی ارئه شود و اینگونه میتوانیم نتیجه بگیریم
🔹 نباید پیشدبستانیها را به کلاسهای پرجمعیت و کتابهای پرحجم تبدیل کنیم و همچنین باید روشهای جذاب و متنوع برای آموزش را در نظر بگیریم
🔹 بچهها را آموزش نمیدهیم که نمره بگیرند و از این روشهای ابتدایی، قدیمی و منسوخ استفاده نمیکنیم. از سوی دیگر مربی باید توانمند باشد و برایش برنامه داشته باشیم.
✅ مصاحبه با وزیر جدید آموزش و پرورش در خصوص جذب و استخدام معلم
🔺گزارش ویژه با وزیر آموزش و پرورش در خصوص جذب و استخدام نیرو در آموزش و پرورش:
🔺سوال: نظرتان درباره ماده 28 چیست؟ در این سالها نقدهای بسیار زیادی به ماده 28 شده است؟ برخی معتقدند که ماده 28 تنها برای این بوده است که در رشتههایی که دانشگاه فرهنگیان، امکان آموزش ندارد، جذب نیرو صورت گیرد اما اکنون بخش عمدهای از نیروهای آموزش و پرورش از این طریق تأمین میشود؟
🔺پاسخ وزیر آموزش و پرورش: در استفاده از ماده 28 و با توجه به شرایط نیروی انسانی آموزش و پرورش، این ماده باید مسیری برای ورود نیروهای نخبه و کلیدی برای آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی باشد.
🔺یعنی افراد نخبهای که در سایر دانشگاهها درس خواندند بتوانند هنر معلمی را در این دو دانشگاه بگذرانند و وارد آموزش و پرورش شوند. پس در جایی که ما به اضطرار نیاز به جذب نیرو هستیم از طریق برگزاری آزمون (ماده 28) بهترین نیروها جذب و در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی آموزش ببینند و همچنین در صورت داشتن صلاحیت وارد چرخه تدریس شوند.
🌻🌿🌻 تبریک و شادباش به همکار اجمند #متولد 13 آذر
"سرکار خانم طاهره علیزاده"
🌹 موفقیت و تندرستی را برای ایشان از خدای سبحان مسئلت داریم 🌹