هدایت شده از أبوحیدر (حدیث و فرهنگ اسلامی)
ما پست هامون رو برای عموم مخاطبین در پی وی هم ارسال میکنیم
چنانچه بزرگواری راغب نیست در پی وی براش ارسال بشه اعلام کنه که پی ویش حذف بشه
ضمنا این حذف رو باید هر وقت به ما پیام میدید یاد آوری کنید.
هدایت شده از أبوحیدر (حدیث و فرهنگ اسلامی)
ضمنا هر بزرگواری خواست پی وی هم براش ارسال بشه مانعی نداره
پیام بده ارسال میشه
هدایت شده از أبوحیدر (حدیث و فرهنگ اسلامی)
قطعا هر کسی هر نوع تهمتی به ما زده باشد چه در غیاب و چه در حضور خودمون حلال نخواهیم کرد . مراقب جانماز آبکشان مجازی باشید.
هدایت شده از أبوحیدر (حدیث و فرهنگ اسلامی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ضد ولایت فقیه کیست؟
هدایت شده از عُبَیدُ عَلي بن أبي طالب
دوستانی سوال داشتند عرض کردم فرصت داشتم اعلام میکنم متاسفانه پیداشون نکردم اگر تشریف دارند تا حدود یک ساعت دیگه وقت دارم
هدایت شده از أبوحیدر (حدیث و فرهنگ اسلامی)
یارب برسان تو مهدی غایب را ...
بعضی بزرگواران از جهت نگرانی یا غرض های دیگری که علت را نمیدانیم، علتِ عدمِ فعالیت و عدمِ دسترسی ما به اکانت اصلی رو پرسیده بودند
عرض کنیم ابدا ما از فعالیت دست برنداشتیم و کسی هم نتوانسته از فعالیت ما جلوگیری کند
متاسفانه فعلا دسترسی به گوشی تلفن مناسب جهت پست گذاشتن و فعالیت در کانال ها وجود ندارد و بمحض برطرف شدن مشکل به فعالیت ادامه خواهیم داد
پس توجه کنید چیز دیگری جز اونچه بیان کردیم سبب فعالیت نداشتنمان نیست .
❎شیعه ای که شهید راه متعه شد و امام زمانش یعنی امام جواد علیه السلام او را زنده کرد...
💢کش، [رجال الکشی] أَحْمَدُ بْنُ عَلِیِّ بْنِ کُلْثُومٍ السَّرَخْسِیُّ قَالَ: رَأَیْتُ رَجُلًا مِنْ أَصْحَابِنَا یُعْرَفُ بِأَبِی زَیْنَبَةَ فَسَأَلَنِی عَنْ أَحْکَمَ بْنِ بَشَّارٍ الْمَرْوَزِیِّ وَ سَأَلَنِی عَنْ قِصَّتِهِ وَ عَنِ الْأَثَرِ الَّذِی فِی حَلْقِهِ وَ قَدْ کُنْتُ رَأَیْتُ فِی بَعْضِ حَلْقِهِ شِبْهَ الْخَطِّ کَأَنَّهُ أَثَرُ الذَّبْحِ فَقُلْتُ لَهُ قَدْ سَأَلْتُهُ مِرَاراً فَلَمْ یُخْبِرْنِی قَالَ فَقَالَ کُنَّا سَبْعَهَ نَفَرٍ فِی حُجْرَةٍ وَاحِدَةٍ بِبَغْدَادَ فِی زَمَانِ أَبِی جَعْفَرٍ الثَّانِی (علیه السلام) فَغَابَ عَنَّا أَحْکَمُ مِنْ عِنْدِ الْعَصْرِ وَ لَمْ یَرْجِعْ فِی تِلْکَ اللَّیْلَةِ فَلَمَّا کَانَ فِی جَوْفِ اللَّیْلِ جَاءَنَا تَوْقِیعٌ مِنْ أَبِی جَعْفَرٍ (علیه السلام) أَنَّ صَاحِبَکُمُ الْخُرَاسَانِیَّ مَذْبُوحٌ مَطْرُوحٌ فِی لِبْدٍ(1) فِی مَزْبَلَةِ کَذَا وَ کَذَا فَاذْهَبُوا وَ دَاوُوهُ بِکَذَا وَ کَذَا فَذَهَبْنَا فَوَجَدْنَاهُ مَذْبُوحاً مَطْرُوحاً کَمَا قَالَ فَحَمَلْنَاهُ وَ دَاوَیْنَاهُ بِمَا أَمَرَنَا بِهِ فَبَرَأَ مِنْ ذَلِکَ.
قَالَ أَحْمَدُ بْنُ عَلِیٍّ: کَانَ مِنْ قِصَّتِهِ أَنَّهُ تَمَتَّعَ بِبَغْدَادَ فِی دَارِ قَوْمٍ فَعَلِمُوا بِهِ فَأَخَذُوهُ وَ ذَبَحُوهُ وَ أَدْرَجُوهُ فِی لِبْدٍ وَ طَرَحُوهُ فِی مَزْبَلَةٍ.
🔸احمد بن محمّد بن کلثوم سرخسی می گوید: یکی از دوستان به نام ابی زینبه از من راجع به احکم بن بشار مروزی پرسید که جریان اثری که روی حلق او بود را می دانی؟ من دیده بودم که روی گردن او اثری مثل یک خط بود، گویی آن را بریده اند. گفتم: من چندین مرتبه از او پرسیدم که این چه اثری است ولی جوابی نداد.
آن مرد گفت: در زمان ابو جعفر ثانی (امام جواد علیه السلام) ما هفت نفر بودیم که ساکن یک اطاق در بغداد بودیم. یک روز عصر، احکم رفت و آن شب را برنگشت. نیمه شب نامه ای از طرف ابو جعفر (امام جواد علیه السلام) رسید که نوشته بود: گردن دوست خراسانی شما را سر بریده اند و در یک جل اسب پیچیده اند و در فلان مزبله او را انداخته اند، بروید او را بیاورید و به این داروها که می گویم معالجه اش کنید. رفتیم و دیدیم گردنش را بریده اند و آنجا افتاده؛ همانطور که امام فرموده بود. گوید پس او را آوردیم و با همان دستوراتی که داده بود معالجه اش کردیم و خوب شد.
احمد بن علی می گوید: جریان این بود که او در بغداد در خانه قومی صیغه ای گرفته بود. جریان را فهمیده بودند و او را گرفتند و پس از بریدن گردنش او را در جلی پیچیده در آن زباله دانی انداختند.
بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج50، ص: 64 ح 45
رجال الكشي، ص: 569
منتهی الآمال
⭕️پ.ن:اگر در مسیر احیای سنت اهل بیت علیهم السلام یعنی ازدواج موقت، سنگ خوردید یا طعنه شنیدید اصلا اهمیتی ندارد
زیرا شما ماجور هستید و مهمتر از آن این است که امام زمانتان از این امر خداپسندانه ی شما خشنود است .
بی بی زینب سلام الله علیها سال ها قبل از واقعه عاشورا #هوو (بخوانید #همعشق #همشوی) داشتند و با همشویِ خود در کنار همسرشان زندگی میکردند...
عقیله بنی هاشم...
دختر علت خلقت...
دختر حیدر کرار...
نوه خاتم الانبیاء...
خواهر حسنین...
عالمة غيرمعلمة...
خانم زینب سلام الله علیها...
#هــــــــــوو داشتند...
بسیار اشکال وارد میشود که👇
❌پیغمبر و امیرالمومنین علیهما السلام در زمان حیات همسران اول خود و به دلیل شان و مقامی که همسرانشان ( خانم خدیجه سلام الله علیها و خانم فاطمه الزهرا سلام الله علیها) داشتند، اقدام به ازدواج دوم و سوم و چهارم نمی کردند...
و بنابر دلیل فوق داشتن هوو را باید کثر شان همسر اول و نشانه بی ارزش بودن وی تلقی کرد و از این رو باید عدم داشتن هوو را مایه مباهات و فخر سرور زنان عالم دانست... !!!
✅حال آنکه علت عدم ازدواج مجدد رسول الله و امیرالمومنین سلام الله علیهما هرگز این امر نبوده و نیست...
❓سوالی از مخالفین و ناقدین امر مقدس #تعدد_زوجات:👇
#هوو داشتن خانم زینب سلام الله علیها را چه تعبیر میکنید؟ ❓
خانم زینب سلام الله علیها دارای مقام عصمت هستند...
و امر داشتنِ همشوی برای ایشان هرگز باعث کسر شان نبوده...
✅✅✅ نه داشتن هوو برای زن مومنه ای کسر شان و نشانه عیب و ایراد است و نه نداشتن هوو برای یک زن نشانه فخر و کرامت و بزرگی وی است... بلکه بلعکس این گفته در روایات دینی به وفور یافت می شود...❌
#تعدد_زوجات...
#هــــــــــمشوی_داشتن_برای_زنمومنه_فخر_است...
ازدواج عبدالله بن جعفر با لیلی بنت مسعود
در زمان شهادت حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام چهار تن از زنان ایشان ، از جمله لیلی بنت مسعود نهشلیه ، زنده بود. [1]
عبدالله بن جعفر پس از شهادت آن حضرت ضمن این که حضرت زینب سلام الله علیها را در عقد نکاح خود داشت ، با وی نیز ازدواج کرد.
حاصل ازدواج آنان سه پسر به نام های یحیی، هارون ، و موسی ونیز دو دختر به نام های ام ابیها و ام محمد بوده است. [2]
[1] . محمدبن علی بن شهر آشوب، مناقب آل ابی طالب (چاپ سنگی: بمبئی، بی تا، 1313ه) ج 3، ص 162.
[2] . مصعب بن عبدالله الزبیری، نسب قریش (دارالمعارف للطباعة و النشر) ص 81 ؛; هم چنین ر.ک: ابن قتیبه، عبدالله بن مسلم: المعارف، به کوشش ثروت عکاشه (چاپ دوم: قاهره، دارالمعارف، بی تا) ؛واحمدبن یحیی بلاذری، انساب الاشراف، به کوشش محمد حمیدالله (مصر، دارالمعارف، بی تا) ج 2، ص 67 .
#حضرتزینبسلاماللهعلیها_هـــــوو_داشتند✨
#تعدد_زوجات
سعادت زنان مومنه در این هست که باشند سگِ درگاهِ سگانِ کنیزانِ خانم زینب سلام الله
❎راجع به متعه کردنِ مردانِ متاهل چندین بار شبهاتی دیدیم و بارها در گروه ها جواب دادیم ولی از آنجا که اکثر چنین مسشکلینی برای چیزی که باب دلشان نیست وارد سرچ گوگل شده و از علامه های اینترنت آنچه را باب دلشان هست برداشت میکنند لذا لازم دیدیم یکبار برای همیشه جوابی آماده کنیم .
تا من باب اتمام حجت با فقهای مجازی متنی آماده موجود باشد .
پاسخ:
❌ اولا در مقابل دهها یا شاید صد روایت چند روایت معدود مورد نظرتان هست که عمدتا به لحاظ سند «ضعیف» هستند .
❌دوما بر فرض که سندشان هم معتبر باشد بدلیل تعارض با روایات مخالف، قابل استناد نیستند چرا که روایات متعددی در خصوص تأکید بر متعه عموماً و بعضاً با تصریح بر متأهل بودن مرد، وجود دارد.
حالا بعضی از این روایات را مورد بررسی قرار خواهیم داد .