🔻آقای حاجعلی اکبری! رحیمپور و مطیعی هم بخاطر ذکر مصداق فساد حذف شدند؟
🔹با اینکه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در اطلاعیه خود پیرامون برکناری حجتالاسلام لواسانی از امامت جمعه لواسان دلایلی از قبیل زمان کم، سر نزدن به روستاها، عدم فعالیت فرهنگی و مستقر نبودن در منطقه را بهانه کرده بود، اکنون با سخنان جدید رئیس این شورا مشخص شده که مشکل نه با این موارد، بلکه اساسا ایراد به روش او در عدالتخواهی بوده است.
🔹باید از آقای حاجعلی اکبری سوال کرد که چرا شورای تحت امر ایشان در ماجرای عزل امام جمعه لواسان تا این میزان غیرشفاف عمل کرده و دلایلی خلاف واقع را برای برکناری او اعلام کرده است؟ (حجتالاسلام لواسانی موارد ادعایی شورا را رد کرده بود.)
🔹ایشان که بر روی ذکر مصداقی فساد در تریبون نماز جمعه اسم پوپولیسم میگذارند، لطفا بفرمایند نسبتهای کذبی که به آقای لواسانی دادند مصداق چیست؟
🔹این چه شریعت و اخلاقی است که مهر و عطوفت آن فقط شامل حال مفسدان و خائنین به بیتالمال است و تیغ تیزش تریبونهای صریح نهی از منکر را هدف میگیرد؟
🔹لطفا توضیح دهند که برخورد این شورا با استاد رحیمپور و میثم مطیعی چه علتی داشته است؟ آیا عملکرد هر دوی این افراد در تریبون نماز جمعه و عید فطر مورد تمجید صریح رهبری قرار نگرفت؟ (رهبری از شعرخوانی اعتراضی میثم مطیعی حمایت کرده بودند)
🔹آیا تاثیر این سخنان رئیس شورای سیاستگذاری در کند کردن تیغ نهی از منکر ائمه جمعه واضح نیست؟ آیا مسئول یک نهاد به جای حمایت و پشتیبانی از عدالتخواهی و مبارزه با فساد باید سیستم را به محافظه کاری و سکوت فرابخواند؟
✍🏻 حسین اصغری
🇮🇷 @faannoos
🔻در خوشبینانهترین حالت از عمق ماجرا بیخبرید!
حجتالاسلام قنبریان:
🔹 آقای حاج علیاکبری میفرمایند: «طبق نظر امامین انقلاب طرح اینگونه مسائل (مبارزه با فساد و عدالتخواهی) بهصورت مصداقی (در نماز جمعه) ممنوع است!» آقای حاج علی اکبری بر این اساس از نشر این خطبهها و تکثیر و تأسی از این خطباء هم منع کنید:
🔹 امام جمعه کوفه! ایشان در اولین خطبه پس از جمل(۱۲رجب سال۳۶ه) و انتخاب کوفه بهعنوان مرکز حکومت، از ضرورت:
- خراب کردن مسجد برای بازگرداندن خانه جعفر به ورثهاش!
- بازگرداندن زمینهای تقسیم شده خیبر بین عدهای معلوم به بیتالمال!
سخن گفتهاند.(۱)
🔹 میبینید بهشدت مصداقی و معین است! نمونههای بیشتر هم در مجموعه خطبههای ایشان هست که خوب است دستور فرمایید از نهجالبلاغه سانسورش کنند تا امام جمعهای تأسی نکند!
🔹 امام جمعه بالاصاله تهران (که شما موقت ایشانید)! فرمودهاند: «طرف شرق یک بوستان بزرگی است، یک منطقه خیلی وسیعی است بین بزرگراه بابائی تا ارتفاعات قوچک، یک زمینی است متعلق به ارتش. بنده بعضی اوقات در این مسیرهای صبحگاهی در بعضی از روزها آنجا میروم و ارتفاعات را حرکت میکنیم؛ راه میرویم. هر وقت آنجا میروم دلم میلرزد؛ چون میدانم دهها چشم طمعکار متوجه اینجاست. کارهایی شروع کردند، ما جلویش را گرفتیم؛ یک تشری زدیم، دعوایی کردیم! میدانم موقتاً دست برداشتند، اما منتظرند یک غفلتی صورت بگیرد یا این حقیر نباشم یا غفلتی پیش بیاید، بالاخره بروند اینجا را تصرف کنند. واقعا انسان دلش میلرزد، یک بوستان بزرگ شاید چندصدهکتاری که اصلش هم ظاهرا متعلق به ارتش بوده لکن الان مورد استفاده ارتش نیست و مورد اختلاف بین ارتش و وزارت اطلاعات و اینهاست. به نظر من اینجا مال مردم است. اینجا باید به صورت یک گردشگاه عمومی مردمی در بیاید. مکرر من این پیغام را دادم به مسئولین گوناگون! شهرداری باید برود اینجا را تصرف کند در اختیار مردم بگذارد» (۲)
🔹 این امام جمعه تهران از پدیده کوهخواری در شهر سابقشان مشهد هم گفتهاند! آقای حاج علیاکبری بگوید آن امام جمعه «عدالتخواه مصنوعی» (!) چیزی غیر از این جنس حرفها درباره منطقه خود میگفت؟!
🔹 آقای حاج علیاکبری بهجای طرح فسادها (زمینخواریها و کوهخواریهای آشکار و...) در خطبهها، صرفاً طی سلسله مراتب تا گفتن به دفتر رهبری را مطرح میکند؛ همین جملات رهبر انقلاب بهترین نقض ایشان است. میفرماید مکرر به مسئولین گوناگون درباره همین زمین پیغام داده؛ اما فایده نکرده و همه میدانیم پس از این علنی کردن با مردم بود که آن زمین توسط شهرداری گردشگاه شد!
🔹 وقتی پیغام مستقیم خود رهبر، افاقه نمیکند، امام جمعه یا نماینده ولی فقیه در استان میتواند مانع فساد کوهخواری و... در منطقهاش شود؟!
🔸 اگر یک در هزار مثل همین نمونه، یک طرف دعوا نهادی نظامی یا امنیتی باشد با گفتن به نهادهای امنیتی میشود مسأله را حل کرد؟! در خوشبینانهترین حالت باید بگویم از عمق ماجرا بیخبرید!
۱. الکافی ج۸ص۵۸. سید رضی صدر خطبه را در خ۴۲ نهجالبلاغه آورده است.
۲. ر.ک: yun.ir/wvrpb
🇮🇷 @faannoos
🔻آقای علوی بروجردی؛ اینجا جمهوری اسلامی است نه اروپای قرون وسطی
🔹نقد رجانیوز به مواضع حضرت آیتالله صافی گلپایگانی حفظه الله در دیدار با رئیس مجلس، واکنشهای زیادی به همراه داشته است. یکی از این واکنشها مربوط به سخنان آقای علوی بروجردی است که متاسفانه اصل نقد و محتوای آن را به حاشیه برده و در فضایی غیرمنطقی به مساله پرداخته است.
🔹آقای علوی بروجردی با حرارت بالا از دغدغه مرجعیت برای مردم سخن میگوید و میپرسد آیا انتظار دارید ایشان در دیدار با مسئولان فقط تعریف و تمجید کنند؟ همانگونه که گفته شد، اصل سخن رها شده و با استفهام نابجا مسیر نقد منحرف شده است. چه کسی گفته باید در حضور مسئولان فقط تعریف و تمجید کرد؟ اتفاقا نکته همینجاست که چرا در هشت سال گذشته در برابر مسیر غلطی که پیگیری میشد سخنی شنیده نشد؟ نقد اینجاست که چرا مفاهیم بلند انقلاب از جمله «استکبارستیزی» به «قهر» با دنیا فروکاسته میشود؟
🔹آقای علوی! کسی انتظار تمجید و تعریف ندارد، بگذریم از اینکه عدهای هشت سال در این کشور هر چه خواستند کردند و جز تعریف و تمجید نشنیدند، حتی زمانی که از جواز نقد پیامبر(ص) سخن گفتند، ولایت امیرالمومنین(ع) را ناشی از مقبولیت مردمی دانستند و درباره مذاکره سیدالشهداء(ع) با عمرسعد نظریه دادند.
🔹آقای علوی بروجردی؛ مساله دقیقا همین است که برخی حضرات علما و مراجع معظم تقلید غیر از زمانی که کسی به دیدارشان نرفته، سخنی برای مردم ندارند. چرا در سالهای طولانی که پایههای استقلال نظام با اقدامات دولت روحانی به لرزه درآمده بود کسی به یاد مردم نبود؟ در آبان ۹۸ و سیل و زلزله چرا کسی به یاد مردم نبود؟ زمان تاراج اموال بیتالمال توسط نزدیکان دولت روحانی و فروش کشور چرا کسی به یاد مردم نبود؟
🔹امروز لباس «حمایت از مردم» به تن کسانی که سقف دغدغهشان در اوج غربت نظام اسلامی و خرد شدن استخوان مردم زیر بار تورم و گرانی از «تعطیلی فلان مناسبت» و «جشنهای نهم ربیع» بالاتر نرفت، کمی زار میزند.
🔹جنابعالی چنان از استقلال حوزه سخن میگویید که گویا نظام را بدهکار حوزه میدانید و فراموش کردهاید که حمایتهای جمهوری اسلامی باعث احیای حوزههای علمیهای شد که در سالهای میانی حکومت پهلوی در آستانه تعطیلی و حذف کامل بود. هر چند ناکارآمدی، سستی و فاصله عمیق جریان سنتی حوزه از مبانی انقلاب به حدی بود که امروز بخش مهمی از حوزه علمیه را به وضعیتی دچار کرده که فرسنگها با حوزه مطلوب فاصله دارد.
🔹مردم از آن چه در سالهای قبل گذشت فهم روشنی دارند و به خوبی کسانی که دغدغه مردم را داشتند به خاطر سپرده است. تئوری تعامل گسترده با دنیا! را هم سنجیدهاند و بدون اینکه نیاز به گفتن کسی باشد، آثار آن را در زندگی روزمره خود مشاهده میکنند. جای تعجب است که در چنین شرایطی و پس از هشت سال دوباره قرار باشد چنین توصیههایی آن هم به بهانه حمایت از مردم به گوش برسد و صدای کسی هم درنیاید. اینجا جمهوری اسلامی است و مناسبات آن با کلیسای قرون وسطی و تکفیر منتقدان کشیشها بسیار تفاوت دارد.
🔹قبلا گفتیم و باز هم میگوییم، انقلاب خمینی آن اسلامی که استکبارستیزی را قهر با دنیا میداند را به رسمیت نمیشناسد. جمهوری اسلامی برای «نابودی طاغوت» و «محو استکبار» طرح و برنامه دارد و این را با رفاه مردم در تعارض نمیبیند. هشت سال گذشته کارنامه روشنی است از عملکرد کسانی که با حمایت همین تفکر، استکبارستیزی را به قهر با دنیا تقلیل دادند و رفاه مردم را هم نابود کردند. اینجا جمهوری اسلامی است، نه اروپای قرون وسطی!
🔹ضمنا؛ مژدگانی که گربه زاهد شد، این روزها اصلاحطلبان هم نگران مرجعیت شدهاند!
🇮🇷 @faannoos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥روحالله ایزدخواه نماینده مجلس:
🔹 برخی نمیدانند به چه طرحی رای دادهاند! برخی نمایندگان به شوخی می گویند ما شب اخبار را نگاه می کنیم می فهمیم به چه رای داده ایم.
🔹در بازدید ازشستا مدیر شستا گفت عجیبه شما از ما چیزی نمی خواهید؟ نماینده قبل شما این لیست را خواسته بود.
🔹 نماینده سایپا و ایرانخودرو دو نماینده دارند آزادانه در مجلس هر روز حضور دارد. اینها اجازه می دهند در مورد مافیای خودرو سخنی گفته شود؟
🔹 برخی نمایندگان با سیصد وام ده میلیون تومانی دهنش بسته می شود. چند حواله خودرو می دهند دهنش بسته می شود. چند سفر خارجی می فرستند دهنش بسته می شود.و...
🇮🇷 @faannoos
⭕️یک توئیت بسیار درست که کمتر کسی ضرورتش رو درک میکنه!
🔹در جمهوری اسلامی کسی در عمل دلش برای #تربیت_نیرو نمیسوزد و این یکی از نقاط ضعف و کمبودهای جدی کشور است. کم هستند مسئولین و نهادهایی که چنین کاری را به صورت پایدار، بلندمدت و درست انجام دهند. پول زیاد هدر میرود به اسم این کار، اما آنجا و آنطور که باید هزینه شود، نمیشود!
"محمد امینی رعیا"
🇮🇷 @faannoos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | در راه قله
🔻 رهبر انقلاب اسلامی: شهادت قلّه است و قلّه بدون دامنه معنا ندارد. هر قلّهای یک دامنهای دارد؛ بسیاری از ماها آرزوی رسیدن به آن قلّه را داریم؛ [خب،] باید از دامنه عبور کنیم، بایستی مسیر را در دامنهی آن قلّه پیدا کنیم و از آن مسیر برویم تا به قلّه برسیم وَالّا رسیدن به قلّه بدون عبور از دامنه ممکن نیست. این دامنه و این مسیر چیست؟ اخلاص است، ایثار است، صدق است، معنویّت است، مجاهدت است، گذشت است، توجّه به خدا است، کار برای مردم است، تلاش برای عدالت است، تلاش برای استقرار حاکمیّت دین است؛ اینها است که مسیر را معیّن میکند و اگر شما از این مسیر رفتید، ممکن است به قلّه برسید. آن کسی که به قلّه میرسد، از اینجا باید برود و از این مسیرها حرکت کند. ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
🇮🇷 @faannoos
🔴یکبام و دو هوا در دفاع از ذخایر حوزه
🖊احمدحسین شریفی
🔷چندروزی است که یکی از نویسندگان جوان و دغدغهمند (دکتر مهدی جمشیدی)، در نقد یکی از موضعگیریهای سیاسی آیتالله العظمی صافی گلپایگانی (حفظه الله) نکتهای مختصر در کانال ایتایی خودش منتشر کرده است. اما بلافاصله پس از انتشار آن مطلب کوتاه ایتایی، شاهد به جوش آمدن غیرت اسلامی بسیاری از گروههای سیاسی و علمی حوزوی هستیم. آنان به حق در دفاع از شأن مرجعیت و لزوم حفظ حرمت مرجعیت سخن میگویند و مینویسند. خداوند از همه آنان این غیرت دینی را قبول کند.
جالب است که پیش از همه جریانهای سیاسی و علمی حوزوی و حتی پیش از نهادهای رسمی حوزوی، «جریان سیاسی غربگرا» در کشور ما، که در عمل هیچ اعتنایی به توصیههای سیاسی و اقتصادی و فرهنگی مراجع بزرگوار، از جمله حضرت آیتالله العظمی صافی گلپایگانی، نداشتهاند، به حمایت همهجانبه از این مرجع بزرگوار قیام کردهاند و خواستار «برخورد سخت» با آن نویسنده جوان هستند. البته امیدوارم که این حمایتها و غیرتها فقط به دفاع از یک موضعگیری سیاسی (که به زعم و خیال باطل آنها در راستای موضعگیریهای سیاسیشان بوده است) منحصر نشود. بلکه جرأت و شجاعت حمایت از همه دیدگاههای این مرجع عالیقدر و عظیم الشأن از جمله دیدگاههای ایشان درباره حجاب و موسیقی و ربا و فعالیتهای اجتماعی زنان و حقوق اسلامی و ... را نیز داشته باشند. یعنی فی المثل اگر کسی در نقد دیدگاه این عالم عظیمالشأن در باب حجاب یا موسیقی هم سخنی گفت، نه تنها با همین شدّت و حدّت علیه او موضعگیری کنند! بلکه دست کم خودشان در گفتار و نوشتار و رفتار به دیدگاههای فرهنگی و اقتصادی این مرجع بزرگوار پایبند باشند؛ تا این حمایت آنها شائبه سوء استفاده سیاسی از این مرجع بزرگوار را نداشته باشد.
🔶در عین حال، به عنوان یک طلبه ناچیز، گلایهای از بزرگان حوزوی هم دارم و آن اینکه حتماً به خوبی میدانید که از روز رحلت #علامه_حسنزاده آملی تاکنون به صورتی بیوقفه، سیل تهمتها و افتراها و لعنها و ناسزاها از سوی عدهای از مخالفان ولایت و همچنین عدهای از روحانیان مخالف فلسفه و عرفان به سوی آن علامه ذوفنون و افتخار علمی حوزههای علمیه و جهان تشیع روانه شده است! (تهمتها و ناسزاهایی که یک میلیونیوم آنها در نوشته این نویسنده جوان در نقد آیتالله صافی گلپایگانی وجود ندارد). عدهای از سکولارهای عمامه به سر و بعضاً خارجنشین، علامه حسنزاده را به جرم دفاع از حریم ولایت و حمایت از رهبر معظم انقلاب اسلامی، به باد تهمت و ناسزا و فحاشی گرفتهاند. و عدهای از مخالفان حوزوی فلسفه و عرفان هم، از هیچگونه حرمتشکنی و هتاکی و ناسزایی علیه آن مرد بزرگ دریغ نورزیدهاند. شخصیتی که رهبر فرزانه انقلاب او را «عالمی ربانی» و «سالکی توحیدی» و «از چهرههای نادر و فاخری» معرفی کردند که «نمونههای معدودی از آنان در هر دورهای چشم و دل آشنایان را مینوازد». اما دریغ از یک موضعگیری رسمی از سوی نهادهای حوزوی یا حتی عالمان بزرگ حوزوی در محکومیت این رفتارها!
از خدای بزرگ میخواهم به همه توفیق «شناخت حق»، «عمل به حق» و «نشر و گسترش حق» را عنایت بفرماید.
#حوزه_انقلابی
#حوزه_سکولار
🇮🇷 @faannoos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ربط دارد آقا!
🔹سخنان شنیدنی استاد رحیمپور ازغدی درباره نهی از منکر در نماز جمعه
🇮🇷 @faannoos
🔻برای بار سوم: ما با استکبار «قهر» نیستیم، «دشمن» هستیم
حضرت آیتالله حسینی بوشهری
حضرت آیتالله رشاد
سلام علیکم
روز گذشته دو بیانیه از شما پیرامون مناقشات اخیر در فضای مجازی منتشر شد که پیرو آن نکاتی به محضرتان تقدیم میشود:
🔹اول/ آن چه که شما «اهانت» و «تعرض» میخوانید، در واقع نقدی به مواضع حضرت آیتالله صافی گلپایگانی حفظه الله بوده است که چیزی بیش از تطبیق فرمایشات ایشان با رویکردهای اسلام ناب و آموزههای امام خمینی(ره) نبوده است. بزرگی گوینده همیشه به معنای درستی گفته نیست و این درس اول حقطلبی در مکتب انقلاب اسلامی است.
🔹دوم/ تمام توصیفاتی که از جایگاه مرجعیت داشتهاید صحیح است و کسی منکر اهمیت و وزانت شان مراجع معظم تقلید نیست. لکن در این کشور سالهاست که انقلاب شده و مقام عظمای ولایت وظیفه تعیین خطوط کلی نظام را برعهده دارند و دیگران در هر سطح و جایگاهی «مولیعنه» بوده و شرعا تکلیف دارند در مسیر سیاستهای ولایت امر گام بردارند. نظام اسلامی نیاز به سیاستگذاران متعدد ندارد.
🔹سوم/ مرقوم داشتهاید که «امروز نیز ایشان با شناخت از اقتضائات و نیازهای کشور به رفع مشکلات معیشتی اشاره داشته و میفرمایند: باید با تمام کشورهای دنیا با عزت و اقتدار رابطه داشته باشیم، شما باید با عقلانیت و تعامل سازنده، حقوق ملت را احقاق کنید، با حفظ منافع کشور و با عزت با جهان در ارتباط باشیم.» گویا جناب ایشان نه سخنان آقای صافی حفظه الله را دقیق مطالعه کردهاند و نه نقدهای نگاشته شده به مواضع ایشان را. چه کسی به این جملهای که مرقوم کردهاید نقد کرده است؟
🔹بحث بر سر عبارتی است که به نقل از ایشان در تمام رسانههای داخلی و بیگانه ذکر شده و آن این است: «اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم، به ضرر مردم است». آیا جمهوری اسلامی با «بسیاری» از کشورها «قهر» است؟ نظام اسلامی بجز آمریکا و اسرائیل که مصداق طاغوت بوده و به امر قرآن و مکتب اسلام ناب باید با آنان «دشمن» بود با کدام کشور «قهر» است؟
🔹آقایان! مشوه کردن اعتقادات انقلابیون با «قهر» نامیدن غیرت ضداستکباری مردم، نامش هر چه باشد بصیرت انقلابی نیست. اگر محکوم نمیکنیم لااقل تمجید نکنیم و حقیقت را وارونه جلوه ندهیم.
🔹چهارم/ فرمودهاید منتقدان باید «از تکمیل پازل دشمنان بپرهیزند»؛ در این باره سخن زیادهای نیست و تنها از حضرات دعوت میکنیم با مراجعه به رسانههای دشمن بررسی کنند که کدام مواضع در روزهای اخیر مورد استقبال رسانههای دشمن دین و مردم ایران قرار گرفت.
🔹پنجم/ فرمودهاید «تعرض به مرجعیت، تعرض به نظام اسلامی است»؛ اولا باید عرض شود که تعرضی در کار نبوده و یک موضع نادرست به نقد کشیده شده است. ثانیا هیچ شخصی در نظام جمهوری اسلامی برابر «نظام» نیست. مدتهای مدیدی در همین حوزه علمیه به نظرات و عملکرد امام(ره) و رهبری نقد وارد شده و کسی ندای تعرض به نظام سر نداده است. راه نقد را با جملات قصار خودساخته نبندیم.
🔹ششم/ در اطلاعیه جناب آقای رشاد، نقدهای این روزها «موضعگیریهای از سر جهل» نامیده شده است. از استاد پا به سن گذاشتهای که به علم و فقاهت و اخلاق شناخته میشدهاند، صدور چنین تعابیری حقیقتا تعجب برانگیز است. ایشان یا آن نقدهای مستند به مبانی انقلابی را ندیدهاند یا در استفاده از نسبتهایی که به افراد میدهند دقت کافی ندارند. هر کدام که باشد، نسبت «جهل» به منتقدان موضع اخیر آقای صافی حفظه الله، حقا و جدا دور از عدل و انصاف است.
🔹هفتم/ در روزهای نهچندان دور سیل فحاشی و هتاکی به علامه مصباح یزدی(ره) از سوی یک روزنامهنگار و لعن و سبّ و تکفیر علامه حسنزاده آملی(ره) از سوی پرورشیافتگان همین تفکر، فضای مجازی را پر کرده بود. همین عاقبت احتمالا در انتظار سایر علما از جمله آیتالله جوادی آملی حفظه الله نیز باشد. به یاد نداریم شما که امروز در برابر «نقد» این چنین دست به قلم شدهاید در برابر آن «هتاکی و لعن و تکفیر» موضعی گرفته باشید. هنوز هم برای موضعگیری البته دیر نیست، جریان لعن و سب و تکفیر علمای بزرگ به سردمداری برخی بیوت جریان سنتی همچنان در جریان است!
🇮🇷 @faannoos
خطبه های نماز جمعه تهران به امامت حجه الاسلام ابوترابی را گوش دادم.
نه از صبوری و همراهی مردم در ماجرای اخیر بنزین تشکر شد، نه هشداری به مسئولان درباره فامیل بازی هایشان داده شد، نه تملق های اخیر در برابر رییس بانک ملی و وزیر صمت محکوم شد!
طبق معمول حرفهای کلی و "همه راضی کن"
با این وضعیت خلوت بودن نمازجمعه ها و عدم استقبال مردم نه تنها جای تعجب ندارد، بلکه کاملا عادی است. مردم چرا باید در مراسمی شرکت کنند که از اول تا اخر آن حرفهای تکراری و کلی گفته میشود و هیچ انتقاد صریح و بی پرده ای نسبت به اشتباهات مسئولان نمیشود؟
حتی به لحاظ محتوا نیز حرف قابل توجه و خاصی بیان نمیشود که بشود امیدوار بود با گوش دادن خطبه ها سطح بینش و دانش مردم رشد میکند. بسیاری از کسانی که در حال گوش دادن خطبه ها هستند از خطبای محترم باسوادتر و حتب خطیب تر هستند. این مدل برگزاری نمازجمعه ها دقیقا کدام مشکل از جامعه اسلامی و مردم را حل میکند؟ "تقریبا هیچ"
نهضت تحول در نمازجمعه ها باید راه بیفتد... امیرحسین ثابتی
🇮🇷 @faannoos
🔻جریان انقلابی منتظر اجازه کسی نیست!
جناب آقای سعیدی
امام جمعه محترم قم
سلام علیکم
🔹ظاهرا در خطبههای نماز جمعه امروز قم نسبت به نقد رجانیوز به مواضع اخیر آیتالله صافی گلپایگانی حفظه الله اشارهای داشته و فرمودهاید «هرکسی قلم برندارد، خلاف ادب و نزاکت بنویسد».
🔹همانگونه که به محضر آقایان حسینی بوشهری و رشاد عرض شد، بهتر است روحانیت محترم و سایر عزیزانی که به محتوای نقد رجانیوز اعتراض دارند، به جای تعیین تکلیف و ابراز تاسف و محکومیت، بفرمایند دقیقا کدام قسمت از این متون بر خلاف مبانی و اصول بوده و چه بخشی از آن مصداق اهانت یا تعرض به مرجعیت است؟
🔹اینکه میگوییم ما با استکبار قهر نیستیم و بلکه دشمنی داریم اهانت به مرجعیت است؟ اینکه معتقد باشیم راه حل مشکلات کشور را نباید در خارج جستجو کرد تعرض به دین است؟ از کی تا به حال مطالبه نظرات صریح امام و رهبری مساوی توهین و تعرض قلمداد شده است؟
🔹اینکه با کلیگویی و بدون ورود به محتوای سخن، حکم قاطع برای ادب و نزاکت دیگران صادر کنیم، کمکی به روشن شدن مساله نمیکند و فایدهای هم برای مخاطب شنونده ندارد. بنا نیست شما در تریبون نماز جمعه هر نسبت ناروایی را بدون استدلال نثار افراد کنید.
🔹همانطور که به درستی فرمودهاید، حرمت بیان و قلم به قدری بالاست که استفاده از آن نیازمند بصیرت و دقت بالایی است. هنوز زمان زیادی از هزینهتراشی خاطره کذا و مواضع عجیب و غریب جنابعالی در ماجرای بستن حرم حضرت معصومه(س) در ماجرای کرونا نمیگذرد.
🔹جناب آقای سعیدی! به لطف خطبههای خنثی و کلیشهای و به موازات کمرمق شدن نمازهای جمعه، توجه مردم به شبکههای اجتماعی به قدری بالا رفته که کسی برای قضاوت درباره مواضع افراد و نقد و گفتگوها، منتظر خطبههای شما نمیماند. امروز مردم میخوانند و خودشان قضاوت میکنند. دوران محکوم کردن و نسخه پیچیدن برای مردم گذشته است.
🔹از سوی دیگر هم البته جریان انقلابی امروز برای بیان سخن حق، منتظر اجازه هیچ فردی نبوده و مواضع بر خلاف اصول انقلاب اسلامی و رهنمودهای امام و رهبری در هیچ سطحی بیپاسخ نخواهد ماند، حتی اگر زید و عمرو تصمیم بگیرند در این منازعه ژست بیطرفی بگیرند.
🔹البته کسی منکر فشارهای بیوت و جریانهای سنتی قم بر شما و سایر دوستان نیست. اما شاید لازم باشد یک بار برای همیشه به خود بباورانیم که محافظه کاری قتلگاه انقلاب است و اگر امروز با فشار جریانهای خاص، روی اصول انقلاب قلم گرفتیم، دیر یا زود ضربه آن به خودمان بازخواهد گشت.
🇮🇷 @faannoos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰آیا رهبری مخالف عدالتخواهی مصداقی است؟
🚨تقطیع بیانات رهبر انقلاب برای توجیه یک موضع غلط!
🔹پس از انتشار سخنان عجیب رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مبنی بر ممنوعیت بیان مصداقی فساد در خطبههای نماز جمعه، برخی رسانهها برای اثبات درستی این گفته، بخشی از سخنان رهبری را به عنوان استناد مواضع او منتشر کردند. اما واقعیت ماجرا چیست؟
🔹این بیانات رهبر انقلاب مربوط به پاسخ ایشان به شکایت دانشجویی است که گفته بود در صورت مبارزه ما با فساد، دادستان علیه ما اقدام میکند و با ما از طریق قانونی برخورد میشود.
🔹رهبری در توضیح خواسته خود از دانشجویان درباره عدالتخواهی، میفرمایند که شما مصداقسازی نکنید که اولا شاید ادعای شما نادرست باشد و ثانیا «قانوندانانِ قانونشکن» نتوانند شما را گیر بیاندازند. در حقیقت توصیه رهبری برای عدم ورود مصداقی در برخی موارد فساد، به دلیل حفظ امنیت افشاگران فساد بوده است نه آن که از اساس مخالفتی با ذکر موردی فساد وجود داشته باشد.
🔹البته خط قرمز مبارزه مصداقی با فساد و افشاگری آن باید توجه به مسائل شرعی و اخلاقی باشد اما این به هیچ وجه معنای ممنوعیت ذکر مصداق را ندارد!
🔹بیان چنین سخنانی و انتشار ناقص بیانات رهبری، آن هم در شرایطی که دستگاههای تقنینی و قضائی کشور در حال تمهید پشتیبانیهای قانونی از افشاگران فساد هستند، نشانگر عمق فاصله این نگرش با واقعیتهای جاری است.
🔹ادعای ممنوعیت مبارزه مصداقی با فساد از سوی رسانههایی که سابقه انتشار صورت بانکی یک دستفروش و اسناد دارایی اهالی ده ونک را در کارنامه دارند نیز در نوع خود جالب توجه است.
🇮🇷 @faannoos
📌 اطلاعیه
🔰 به اطلاع مخاطبان محترم میرساند که به زودی فایلهای سخنرانی استاد حجت الاسلام دکتر سید احمد هاشمی در مهرماه ۱۴۰۰، با محوریت مطالعه کتاب
" دو امام مجاهد " ( دو گفتار اول کتاب: صلح امام حسن مجتبی علیه السلام )
در کانال فانوس منتشر میشود.
🚨 با توجه به اینکه این دوره سخنرانی کتاب محور میباشد، توصیه اکید میشود که قبل از انتشار اولین فایل، کتاب را تهیه و دو گفتار اول را مطالعه نمایید.
🔵 جهت آشنایی بیشتر با کتاب و خرید آن میتوانید به پیوند زیر مراجعه نمایید:
fna.ir/e7y
#دو_امام_مجاهد
#امام_خامنهای
#صلح_امام_حسن_مجتبی_علیه_السلام
#کتاب
#کتابخوانی
#نهضت_کتابخوانی
#استاد_هاشمی
#استاد_حوزه_و_دانشگاه
#استاد_طرح_ولایت_کشوری
#مهرماه_۱۴۰۰
#نشر_حداکثری
#کانال_فانوس
🇮🇷 @faannoos
⚘بیست و سوم ربیع الاول
سالروز ورود کریمه ی اهل بیت، دُرّه ی نادره ی صدف عصمت و عفافحضرت فـاطمه معصومـه سلام الله علیهـابـه شـــهـــر مقدس قــــــم و روز قم گـــرامــــی بــاد.⚘
یارب چه قشنگ است و چه زیبا حرم قم
چون جنت اعلا حرم محترم قم
بانوی جنان ، اخت رضا ، دختر موسی
در دانه زهرا و ملائک ، خدم قم
این مژده بس او راکه بهشتست جزایش
هر کس که زیارت کندش در حرم قم
✌️ راه مشترک
🌟 نوجوونهایی که راه جوونهای انقلاب رو دنبال میکنن...
☺️ تازه نه جنگ رو دیدن، نه امام و انقلاب رو...
😇 تصاویر شهیدان محمدحسین فهمیده، سیدهطاهره هاشمی و علی لندی
🥳 روز نوجوان مبارک
💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار
🇮🇷 @faannoos
✍️ احمدحسین شریفی
🔸مداومت و خستگیناپذیری و اصرار بر مطلوب، حتما نتیجهبخش است.
🔷 امير مؤمنان(ع) میفرماید:
💐منِ اسْتَدَامَ قَرْعَ الْبَابِ وَ لَجَّ وَلَج؛ هر كس به كوبيدن درى ادامه دهد و اصرار ورزد، عاقبت از آن در وارد خواهد شد.(تصنيف غرر الحكم و درر الكلم،ص193)
🔷اگر حقیقتا خواستار چیزی باشیم حتماً راهی برای رسیدن به آن مییابیم.
سستی و یأس و کسالت و بهانهتراشی مربوط به جایی است که واقعاً چیزی را نمیخواهیم.
#اخلاق
🇮🇷 @faannoos
🔴«دستگاه قضایی» و «نقد» و «آزاداندیشی»
🖊احمدحسین شریفی
[عضو کمیسیون نظریهپردازی، نقد و آزاداندیشی حوزه علمیه]
[۱] از جمله افتخارات علمی و فرهنگی اسلام، میدان دادن به آزاداندیشی و نقد و انتقاد علمی و سیاسی است. اهمیت این مسأله تا جایی است که حتی امام صادق علیه السلام که از مقام عصمت برخوردار است محبوبترین برادران ایمانی خود را کسانی میداند که او را نقد کنند! و نقدهای خود را به او هدیه کنند!
أحَبُّ اخوانی إلیَّ مَنْ أهْدی إلیَّ عیوبی.
[۲) امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی هم کراراً بر مسأله آزادی اندیشه و نقد در نظام جمهوری اسلامی تأکید کردهاند. حتی رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی توصیههای مؤکد نسبت به برگزاری کرسیهای نقد و آزاداندیشی در مراکز علمی به ویژه حوزه و دانشگاه داشته و دارند.
[۳] البته طبیعت نقد، صراحت و تندی و تلخی و گزندگی آن است. و البته و هزار البته ناقد باید آداب اخلاقی نقد را نگه دارد و از هتاکی و بیادبی بپرهیزد؛ اما نقد شونده (صرف نظر از جایگاه علمی و اجتماعی خود) و حامیان و مریدان او نیز اخلاقاً باید ظرفیت خود را بالا ببرند. و نقد را حتی اگر از سوی ضعیفترین افراد جامعه باشد، با رویی گشاده پذیرا باشند و آن را هدیهای الهی تلقی کنند. نه آنکه به مقابله به مثل برخاسته و با توهین و بیادبی متقابل با ناقد برخورد کنند. خدا رحمت کند علامه مصباح یزدی را (که قطعاً در تحمل فحاشی و هتاکی و بیادبی دیگران، رکوردار است). ایشان از نقدها و حتی فحاشیها نه تنها غمگین نمیشد و هیچگاه (تأکید میکنم هیچ گاه) تقاضای رسیدگی قضایی به آنها را نداشت؛ بلکه آنها را نعمتی الهی برای خود میدانست و حتی به طنز میفرمود: در کنار درمانهای شیمیایی و گیاهی، «فحشدرمانی» هم برای سلامتی مؤثر است!
[گفتنی است که این بنده درباره آداب اخلاقی نقد فراوان سخن گفته و نوشتهام از جمله در کتاب اخلاق کاربردی و آیین زندگی که کتاب درسی دانشگاههای کشور هم هست. علاقمندان میتوانند برای آگاهی تفصیلی از دیدگاه و نظرگاه این بنده به آنجا مراجعه کنند.]
[۴] باید اجازه داد که فضای نقدهای علمی و سیاسی مسیر طبیعی خودش را طی کند و هتاکان و بیادبان مهجور و مطرود جامعه علمی شوند؛ یعنی جامعه علمی ما در اثر تضارب آراء و اندیشهها و نقدها آنقدر رشید شود که هتاکان و بیادبان جایگاهی در آن نداشته باشند.
[۵] به همین دلیل شخصاً معتقدم که مسؤولان قضایی نیز هرگز نباید به چنین مباحثی ورود کنند. طبیعی است که عینکی که مسؤولان قضایی و دادستانی کشور بر چشم دارند عینک جرمبینی و جرمشناسی و جرمانگاری و در نتیجه دستور پیگردهای قانونی و ... و نهایتاً بازداشت و زندانی کردن منتقد یا منتقدان است. اما نیاز به بیان ندارد که چنین کاری نه تنها کمکی به فضای علمی و سیاسی کشور و خدمتی به رشد فرهنگ نقد و نقدپذیری نمیکند بلکه جوّی از خفقان و ترس و وحشت و چاپلوسی ایجاد میکند که به طور قطع و یقین در درازمدت دود آن بیش از همه به چشم نظام سیاسی کشور خواهد رفت. به همین دلیل، ورود دستگاه قضایی را به مباحث انتقادی و آزاداندیشانهای که در حوزه یا دانشگاه صورت میگیرد، سمّ مهلک کرسیهای آزاداندیشی و نقد علمی و سیاسی میدانم.
[۶] افزون بر این، «گر حکم کنند که مست گیرند در شهر هر آنچه هست گیرند». اگر بناست دستگاه قضایی حکم تعقیب و بازداشت ناقدان بزرگان علمی حوزه و دانشگاه را (حتی بر فرض اینکه در نقد خود خامی کرده و جانب ادب را نگه نداشته باشند) صادر کنند، در همین دو سه ماه اخیر باید صدها و بلکه شاید هزاران نفر را از دانشگاهیان و حوزویان دستگیر کرده باشند! توهینی که یکی از شرکتهای تولیدی به استاد بزرگی چون #شفیعی_کدکنی، از افتخارات ادبیات فارسی، کرد؛ ناسزاها و لعن و فحاشیهایی که عدهای علیه #علامه_مصباح بیان کرده و میکنند؛ دهها و صدها طلبهای که در همین یک ماه اخیر با بدترین الفاظ و رکیکترین ناسزاها و فحاشیها از #علامه_حسنزاده آملی یاد کرده و میکنند و .... همگی باید بازداشت و محاکمه شوند! و .... آفات و آسیبهای چنین فضایی نیاز به توضیح ندارد.
#اخلاق
#اخلاق_نقد
🇮🇷 @faannoos
💠 حدیث روز 💠
💎 نتیجه سخنان عالم بیعمل
🔻 امام صادق عليهالسلام:
إنَّ العالِمَ إذا لَم یَعمَل بِعِلمِهِ زَلَّت مَوعِظَتُهُ عَنِ القُلوبِ کَما یَزِلُّ المَطَرُ عَنِ الصَّفا
❗️ هرگاه عالم به علمش #عمل نکند [اثر] موعظهاش از دلها زایل میشود؛
آن چنان که باران از روی سنگ صاف میلغزد.
📚 کافی، جلد ۱، ص ۴۴
🇮🇷 @faannoos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 در محضرحضرت علامه مصباح 💐
✅ پندهای ماندگار:
🔸 ما برای نزدیک شدن به خدا آفریده شده ایم.
🔸 نزدیک شدن به خدا به این است که کار او به دست ما انجام شود.
🔸 و این زمانی میشود که ما خودمان را تسلیم او کنیم.
🔸 هرچه بتوانید یاد امام زمان عج باشید ضرر نمی کنید اگر چیز بهتری شما سراغ دارید به من هم یاد بدهید.
🔸 آنچه که مهمه این است که من و شما در هر حال در هر لحظه ای بدانیم از من چه خواستن آن را درست انجام بدهم چه خواهد شد را خودش باید بدهد
من باید فکر بندگی خودم باشد.
#یاد_امام_زمانعج
🇮🇷 @faannoos
🌷به مناسبت #روز_نوجوان منتشر شد
🔰سه توصیهی شهید حاج قاسم سلیمانی به یکی از نوجوانان اقوام ایشان
✅مهدی جان!
۱. تمام کسانی که به کمالی رسیدند خصوصا کمالات معنوی که خود منشأ و پایه دنیوی هم میتواند باشد، منشأ همه آنها سحر است. سحر را دریاب نماز شب در سن شما تأثیری شگرف دارد اگر چندبار آنرا با رغبت تجربه کردی، لذت آن موجب میشود به آن تمسک یابی.
۲. زیربنای تمام بدیها و زشتیها دروغ است.
۳. احترام و خضوع در مقابل بزرگترها خصوصاً پدر و مادر؛ به خودت عادت بده بدون شرم دست پدر و مادرت را ببوسی، هم آنها را شاد میکنی و هم اثر وضعی بر خودت دارد.
قاسم سلیمانی
🇮🇷 @faannoos
⭕️ خوب آبرو داری کردید
🔸خداقوت،خداقوت به حوزه های علمیه، جامعه روحانیت مبارز،جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دادستانی کل کشور و برادر #قالیباف و..
عملکرد چند روز اخیرتان حقیقتا جای خداقوت گویی داشت. در این یکی دو روز زمین و زمان را بهم دوختید که وامصیبتا و واسلاما و وامحمدا که به کیان حوزه های علمیه و نهاد مرجعیت و... توهین و هتک حرمت صورت گرفته. توهین؟ هتک حرمت؟ عجب! چهار بند انتقاد مبنایی واصولی و مودبانه به یک صحبت غیر واقع بینانه شد توهین؟ احتمالا توهین ندیده اید و نشنیده اید و یا خودتان را به نشنیدن زده اید که نام این متن ساده را توهین میگذارید. میخواهید آدرس بدهم تا با توهین آشنا بشوید؟
🔸هنوز چند ماهی از توهین ها و لجن پراکنی های مردک بی حیا و بی ادب وابسته به برخی حضرات نمی گذره. زشت ترین و رکیک ترین فحاشی ها به یک عالم انقلابی شد و صدایی از هیچ کدامتان شنیده نشد. آقای #منتظری چند هزار نفر درخواست محاکمه اون هتاک را مطالبه کردند؟ آقای #حسینی_بوشهری ریاست جامعه مدرسین، اون همه توهین ارزش یک پیام دادن خشک و خالی را هم نداشت؟ آقای #سعیدی امام جمعه قم، نمی گوییم مثل دیروز در خطبه ها بلکه در حد یک صحبت کوتاه شفاهی، بی ادبی به ساحت عقبه تئوریک نظام ارزش دفاع کردن نداشت؟! حضرات جامعه روحانیت مبارز که یقه دریده اید،آن ابتذال گویی ها ارزش یک بیانیه صادر کردن نداشت؟! آقای قالیباف امروز نگران نهاد حوزه و مرجعیت شده اید؟! در آن هنگام که پادوی رسانه ای شما یعنی #حسین_قدیانی دست به بیان شنیع ترین کلمات می زد چرا احساس تکلیف نکردید توئیت بزنید؟! چون آنجا حسین قدیانی بود و توهین به مصباح عزیز شده بود و امروز پای #مهدی_جمشیدی و جریان خاص حوزوی در میان است؟!
🔸اصلا مصباح عزیز هیچ، موقعی که به علامه #حسن_زاده_آملی شدید ترین اهانت ها توسط جریان غیر انقلابی حوزه و مخالفین فلسفه و عرفان صورت می گرفت کجا بودید؟! بازم مصلحت نبود؟!
آری،وقتی نامت قدیانی باشد و اسمت گره بخورد به #صفار_هرندی و شهدا و اصولگرایان و.. نباید هم کسی کاری به کارت داشته باشد.اما وای به روزی که مثل برادر عزیرمان دکتر جمشیدی،هویتت متصل باشد به مصباح انقلاب که تازه اول فحش خوردن و انگ زدن و برچسب زدن است.
🔸تازه داریم از مصباحی سخن میگوییم که سالها در اوج دوران اصلاحات وسط میدان و در خط اول مبارزه با جریان اصلاحات در حال دفاع کردن از کیان اسلام و مرجعیت و حوزه های علمیه بود. امروز همان کسانی که روزی هم پیاله امثال #آغاجریها(کسی که گفت بود تقلید کردن کار میمون است) بودند نگران مرجعیت شده اند.
🔸همان کسانی که دیروز استاد مصباح در نبرد ایدئولوژیک یک تنه مقابلشان صف آرایی کرد،امروز همانان مزورانه ندای حمایت از مراجع سر داده و شاگردان علامه مصباح را به جرم دفاع از مبانی انقلاب اسلامی و بیان تجربه تلخ هشت ساله دولت روحانی و سیاست خارجی اش به تندوری متهم می کنند. خلاصه که بازم خداقوت. خوب آبرو داری کردید.
#علی_ریاحی_پور
🇮🇷 @faannoos
✍️احمدحسین شریفی
⭕️ مدیران «ضعیف» به هنگام مواجهه با موانع و مشکلات، «اهداف و آرمانهای» خود را «تغییر» میدهند!
⭕️در مقابل، مدیران «قوی»، در گام اول سعی میکنند موانع و مشکلات را از سر راه خود بردارند؛ اگر امکان برداشتن آنها را نداشته باشند، «مسیر» خود را برای دستیابی به اهداف و آرمانها «تغییر» میدهند، اما هرگز دست از آرمانها و اهداف خود بر نمیدارند.
🔸همین سخن درباره افراد و جوامع هم صادق است.
🔷به تعبیر زیبای #صائب_تبریزی:
در سد سکندر بتوان رخنه فکندن
گر داعیهی همت مردانه زند موج
(صائب تبریزی، غزلیات، شماره ۲۲۷۲)
#اخلاق
🇮🇷 @faannoos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 واکنش پدر و مادرا نسبت به داشتن دوست دختر/پسر؟
🔺واکنش پدر و مادرا نسبت به خواستگار داشتن/بودن؟
🇮🇷 @faannoos
📌 اطلاعیه
🔰 نظر حجت الاسلام دکتر سید احمد هاشمی در مورد وقایع پیرامون سخنان آیت الله العظمی صافی گلپایگانی تا ساعاتی دیگر در کانال منتشر میشود.
#وقایع_پیرامون_سخنان_آیت_الله_العظمی_صافی_گلپایگانی
#استاد_هاشمی
#استاد_حوزه_و_دانشگاه
#استاد_طرح_ولایت_کشوری
#کانال_فانوس
🇮🇷 @faannoos
🔰 بسم الله الرحمن الرحیم
🔷 سخنی خطاب به.......
🔶 اتفاقات روزهای گذشته پیرامون سخنان آیتالله العظمی صافی گلپایگانی فراتر از تمام حواشی مهم و عبرتآموز در فراز و فرودهای مخالفان و موافقان و کنشهای سیاسی مسئولین، شخصیتها، رسانهها و گروه های مختلف انقلابی و سکولار یک حقیقت بسیار مهم را آن هم در گام دوم انقلاب با وضوح هر چه تمامتر روشن ساخت؛ هیچ پدیدهای تاکید میکنم هیچ پدیدهای در کشور مظلومتر از انقلاب، امام انقلاب و یاران اندک و صدیق او در جنگ نرم و جهاد تبیین وجود ندارد گویی نه، قطعا ولی شناسان رفتند از این ولایت. این حقیقتی است که از سقیفه آغاز و تا ظهور امام زمان عجالله تعالی فرجه الشریف ادامه خواهد داشت پس اگر هوس کرب و بلا دارید خوب بنگرید و بفهمید پا در چه مسیری گذاشته یا میگذارید که این سفر عشق در حال حاضر چیزی بیش از جگر شیر میخواهد.
زان تشنه لب هنوز به عیوق میرسد آوای هل من ناصر ینصرنی ز بیابان کربلا نه، ز در و دیوار مدینه
🖋 سید احمد هاشمی
۱۴۰۰/۰۸/۱۰
#جهاد_تبیین
#مظلومیت_انقلاب
#وقایع_پیرامون_سخنان_آیت_الله_العظمی_صافی_گلپایگانی
#استاد_هاشمی
#استاد_حوزه_و_دانشگاه
#استاد_طرح_ولایت_کشوری
#کانال_فانوس
🇮🇷 @faannoos