فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک بلاگر آمریکایی خطاب به شهروندان آمریکا :
⚠️اگر #تیک_تاک فیلتر شد و قصد داشتید از فیلترشکن استفاده کنید خوب فکر کنید!
چرا که ۱میلیون دلار یا ۲۰ سال حبس در انتظار شماست!
😏واقعا ما در چه دنیایی زندگی میکنیم؟
📍پ.ن : یادمان نرود بهشت غربگراها و لیبرال ها یعنی آمریکا ، این جریمه را برای استفاده از فیلتر شکن را وضع کرده و به طور مستقیم و آشکارا نظریه #جریان_آزاد_اطلاعات [این شعار توخالی] را به زباله دان پرتاب کرده است!
✅آری با جریمههای سنگین میتوان جلوی استفاده از فیلترشکن ها را گرفت. این در حالی است که در فهرست مصادیق محتوای مجرمانهی ما حتی صراحت لازم در جرم بودن استفاده از فیلترشکن توسط افراد وجود ندارد!
😏همین میشود که فیلترشکن ها مثل نقل و نبات در گوشی مردم یافت میشود!
#خارج_بدون_روتوش
✍میلاد خورسندی
✡️ ماجرای اسیرگیری در جنگ بدر و نقش یهود (١)
1️⃣ در #جنگ_بدر، سپاه مکه، مجموعهای از سران شرک و سرمایهداران بزرگ مکه، و سردمداران مبارزه با اسلام بود که مانع پیوستن تودههای مردم به اسلام میشدند.
2️⃣ اگر سدّ این مجموعه در هم میشکست. اسلام بهسرعت تمام شبهجزیره را فرا میگرفت و جنگهای بعدی رخ نمیداد.
3️⃣ اگر مسلمین، بصیرت کافی داشتند و پیرو دستورات پیامبر (ص) بودند، در همان کارزار اول، کار مشرکان تمام میشد، ولی متأسفانه سپاه مسلمان دارای چنان بصیرتی نبود؛ زیرا ساعتی بعد از پراکنده شدن سپاه کفر که بهترین فرصت برای قلع و قمع سران شرک بود، به ناگاه بدون اینکه پیامبر (ص) فرمانی در این زمینه داده باشد، جنگ تعطیل شد!!
4️⃣ علت این امر هم، به اسارت گرفتن شماری از مشرکان بود. وقتی هفتاد نفر از مشرکان به اسارت گرفته شوند، طبیعی است که بیشتر نیروی سیصد نفری مسلمانان، صرف حفاظت از آن اُسرا شود و جنگ خود به خود تعطیل گردد و باقی مشرکان بتوانند از معرکه فرار کرده، جان به در برند.
5️⃣ آیهٔ نازل شده در این زمینه، بیانی روشن از عمق فاجعه بود:
🕋 «برای هیچ پیامبری نسزد که اسیرانی داشته باشد تا که در روی زمین کشتار بسیار کند. شما متاع اینجهانی را میخواهید و خدا آخرت را میخواهد، و او پیروزمند و حکیم است. اگر پیش از این، از جانب خدا حکمی نشده بود، به سبب آنچه گرفته بودید، عذابی بزرگ به شما میرسید». (انفال : ۶٧و۶٨)
✡️ ماجرای اسیرگیری در جنگ بدر و نقش یهود (۲)
1⃣ بعضی، طمع برخی مسلمین را مسبّب #اسیرگیری دانستهاند. نقل شده که بعضی از انصار نزد پیامبر (ص) آمدند و از ایشان خواستند که از کُشتن اسیران صرفنظر کند و در عوضِ گرفتن فدیه، آنها را آزاد سازد و بر این خواستهٔ خویش پای فشردند. پیامبر (ص) در پاسخ آنها فرمود: اگر چنین کنیم، سال دیگر به تعدادشان کُشته میدهیم. آنها گفتند: باکی نیست، امسال از آنان فدیه میگیریم و سود دنیا میبریم و سال آینده شهید میشویم و به بهشت میرویم!!
2⃣ پذیرفتن این مطلب که مردم عادی گوشهچشمی هم به دنیا داشته باشند، سخت نیست، ولی تمرّد سلحشوران بدری از امر پیامبر (ص) بسیار بعید بهنظر میرسد. پس باید دلیلی ظریفتر بجوییم.
3⃣ #یهود در مدینه پیوسته درصدد بودند که نبی اکرم (ص) پیروزیهای زودرس نداشته باشد. اگر مشرکان در بدر نابود میشدند، یهود به سرعت سقوط میکرد و منافقان نیز نمیتوانستند آنان را یاری کنند. #نفاق داخل مدینه به زمان نیاز داشت. بنابراین، باید در میان یهود و نفاق داخل مدینه، به دنبال عوامل این نافرمانی گشت؛ چرا که تنها آنها از این امر سود میبردند.
4⃣ مسلّم است که یهود نمیتوانست در این خصوص، فعالیت مستقیم داشته باشد؛ پس چه کسانی عامل مستقیم اسیرگیری در بین مسلمین بودهاند؟ از آنجا که گزارشهای تاریخی در این زمینه چندان گویا نیست، برای پاسخ به این سوال باید در امور پیرامون #جنگ_بدر دقت کرد. ردّپای این جریان را در داستانی از طبری پی میگیریم که ابن ابیالحدید هم آنرا آورده است.
5⃣ طبری پس از اینکه درخواست قریش از #ابوبکر و #عمر را برای پادرمیانی دربارهٔ اُسرا نقل میکند، در ادامه میافزاید:
✍ «پس از جنگ، بین عمر و ابابکر، دربارهٔ کُشتن یا زنده نگهداشتن اُسرا اختلاف شد. گروهی طرفدار ابابکر و گروهی طرفدار عمر بودند... آنگاه پیامبر (ص) فدیه پرداختن اُسرا را پذیرفت...»
6⃣ در هیچ منبعی نیامده است که رسولخدا (ص) در خصوص فرجام اُسرا، اصحاب را به شور دعوت کرده و نظر آنها را طلب کرده باشد. اساساً این سوال مطرح است که چرا تنها این دو تن نزد پیامبر (ص) در این مورد سخن گفتهاند؟! چرا در این داستان، از افراد دیگری چون علی (ع) و مقداد نامی برده نشده است؟! اگر فقط مسألهٔ اظهار رأی مطرح بوده، چرا این دو تن، تا این حد برای به کرسی نشاندن نظرشان اصرار کردهاند؟! آیا آنها نمیدانستند اینگونه اظهار رأی، که اولی شفاعت اُسرا را کند و بیرون رود و دومی داخل شود و حکم به اعدام آنها دهد و این عمل تا چند نوبت تکرار شود، موجب گستاخی عوام خواهد شد و تشنج پدید خواهد آورد و در نهایت، پیامبر (ص) نخواهد توانست نظرش را در خصوص اُسرا اِعمال کند؟!!
✡️ ماجرای اسیرگیری در جنگ بدر و نقش یهود (٣)
1⃣ در نتیجهٔ این واقعه، دشمنان خونی اسلام نجات یافتند و مجال پیدا کردند که سال بعد، جنگی خونین بهراه اندازند. افرادی چون خالد بن ولید، عکرمة بن ابیجهل، طلحة بن ابیطلحه و سهیل بن عمرو که فرماندهان دو جناح و پرچمداران مشرکان در #جنگ_احد بودند، از جمله اُسرای بدر بودند.
2⃣ فراریان و آزادشدگان بدر، شخصیتهای مهم قریش بودند که ذرّهای در حقّانیت پیامبر (ص) تردید نداشتند، ولی کینهٔ آنها به اسلام موجب شد به محض رهایی، آتش جنگ اُحد را برافروزند.
3⃣ حال آیا از مجموع این امور، نمیتوان حدس زد که جریان #اسیرگیری هم، برنامهای حساب شده بود که افرادی خاص از سپاه مسلمین، آن را پیگیری کردهاند؟
4⃣ صرفنظر از این حاشیهٔ بحرانی، #جنگ_بدر برای مدینه بسیار شیرین بود. پس از این جنگ، مدنیها به قدرت و کارایی اسلام ایمان آوردند و باور کردند پیامبری که توانست این جنگ را پشت سر بگذارد و هفتاد تن از دشمن را بکشد و هفتاد تن اسیر بیاورد، میتواند مدینه را اداره کند.
5⃣ #یهود که متوجه بهبود وضعیت پیامبر (ص) در مدینه شده بود، برای اخلالگری در این وضعیت، بیدرنگ نخستین نیروی خود را عملیاتی کرد و به نوعی عمل کرد که با پیامبر (ص) درگیر شود.
6⃣ برای این هدف، #بنیقینقاع به شرارت علیه پیامبر (ص) و مسلمانها پرداختند؛ بهگونهای که پیامبر (ص) راهی جز نبرد با آنها نداشت. به اینترتیب، شیرینی پیروزی بدر، به تلخی بحران نبرد بنیقینقاع مبدّل شد.
✡️ آنچه خواندید خلاصهای بود از یادداشت «ردپای یهود در جنگ بدر». متن کامل این یادداشت را بههمراه منابع و مستندات آن، در آدرس زیر بخوانید:
👉 https://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/3639
#دیوارنگاره | افطارمان در قدس
◽برای مسجد الاقصایمان قفسی ساخته اند به سستی تار عنکبوت، قفسی که در همین روزها، تار و پود نداشته اش به هم می ریزد.
⬇️دریافت نسخهی باکیفیت | ۹۳مگابایت
yun.ir/obvdpd
#سنفطر_فی_القدس | #قدس | #رمضان
فرار صهیونیستها از فلسطین اشغالی شتاب گرفت
یدیعوت آحارانوت:
🔹شمار درخواست کنندگان کسب تابعیت و شهروندی کشورهای دیگر در میان (مهاجران صهیونیست) به شدت افزایش پیدا کرده است.
🔹افراد درخواست کننده انتقال سرمایه یا دریافت تابعیت صرفا از چپ گرایان و مخالفان نتانیاهو نبوده بلکه شماری از هواداران تغییرات قضائی هم در میان آنها دیده میشوند.
میخواستن بیان میدون آزادی پارتی بگیرن ، اما حالا ما میریم قدس نماز میخونیم :)
#شبهای_تیره_عنکبوت
#نابودی_اسرائیل
#رژیم_صهیو_نیستی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فبصرک الیوم حدید💔
حالا معلوم میشه، مولا داری یعنی چه😭
بی کس و کار که نیستی😭😭😭
36025039830540.pdf
1.79M
نام کتاب: نقش انسان در تقدیرات شب قدر
✏️نویسنده: استاد محمد شجاعی
📄 تعداد صفحات: ۷۷
در این کتاب میخوانید👇👇
🍃مهم ترین عمل در شب قدر
🍃#شب_قدر شب تغییر سبک
🍃#شب_قدر شب پیوند با امامت
🍃#شب_قدر شب برنامه ریزی
🍃#شب_قدر شب رسیدن به خیمه امام زمان(عج)
#ماه_رمضان
صدا ۰۱۲.mp3
21.92M
🎙 صوتی|
#بصیرت_افزایی
👤 سخنران: سردار باقرزاده (از فرماندهان سپاه قدس)
✅ موضوع: تحلیل وقایع اخیر در اسرائیل
🕰 زمان: سه شنبه 22 فروردین ماه
🖼 بشر دوستی
✏️ حضرت آیتالله خامنهای: «دروغگویان مدّعی حقوق بشر در اروپا و آمریکا که در قضیّهی اوکراین آن غوغا را به راه انداختند، در برابر اینهمه جنایت در فلسطین مُهر سکوت بر لب زدهاند و از مظلوم دفاع نمیکنند بلکه به گرگ خونخوار کمک هم میکنند.» ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
📣 رسانه KHAMENEI.IR براساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب لوح «بشر دوستی» را منتشر میکند.
📥نسخه قابل چاپ👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا امیر المومنین
🔹 استاد شهیــد مطهــری:
🔹 یک وقت میگوییم علــــی(ع) را "که" کُشت و یک وقت میگوییم "چه" کُشت؟
اگر بگوییم علی را "که" کُشت؟!!
البته عبد الرحمن ابن ملجم
و اگر بگوییم علی را "چه" کُشت؟
باید بگوییم: جمود، خشک مغزی و خشکه مقدسی!
🔹 همینهایی که آمده بودند علی را بکشند، از سر شب تا صبح عبادت میکردند، واقعاً خیلی تأثرآور است ؛ علی به جهالت و نادانی اینها ترحم میکرد، تا آخر هم حقوق اینها را از بیت المال میداد.
🔹 ابن ابی الحدید میگوید، اگر میخواهید بفهمید که #جمــود و #جهــالت چیست، به این نکته توجه کنید که اینها وقتی که قرار گذاشتند این کار را بکنند، مخصوصاً شب نوزدهم رمضان را انتخاب کردند و گفتند: ما میخواهیم خدا را #عبادت بکنیم و چون میخواهیم امر خیری را انجام بدهیم، پس بهتر این است که این کار را در یکی از شبهای عزیز قرار بدهیم که اجر بیشتری ببریم....
📚اسلام و نیازهای زمان، ج ۱، ص ۷۷
#بصیرت
#جهاد_تبیین
#جهاد_روایت