eitaa logo
فائزون
2.6هزار دنبال‌کننده
711 عکس
506 ویدیو
43 فایل
علیٌّ و شیعته هم الفائزون
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 دعایی برای مقابله با هجوم فتنه ها؛ یکی از موقعیت هایی که در قرآن توصیف شده است، موقعیت بنی اسرائیل اسیر در چنگال فرعون، آن هم زمانی که به رهبری موسی با فرعون مشغول مبارزه بود. در شرایطی که علاوه بر آزار فرعونیان، با وسوسه تسلیم شدن با هدف رسیدن به یک زندگی خوب و معمولی! دست و پنجه نرم می کردند و چشمشان به آسایش و زرق و برق زندگی فرعونیان دوخته شده بود. در این آیه خداوند دعای مومنان بنی اسرائیل را بیان می فرماید که از خدا می خواهند ما را فتنه ظالمان قرار نده. این فتنه ظالمان می تواند آزار آنها، وسوسه برای بازگشت از مسیر حق و فشار برای تسلیم باشد. این فتنه ها بسیار جدی است و می تواند مومنان را از راه رفته برگرداند. پس این دعا می تواند و باید دعای امروز ما هم باشد تا مبادا در هجوم فتنه ها ایمان خود را ببازیم. 🔷 آیه روز: فَقَالُوا عَلَى اللَّهِ تَوَكَّلْنَا رَبَّنَا لَا تَجْعَلْنَا فِتْنَةً لِلْقَوْمِ الظَّالِمِينَ (یونس / آیه 85) 🔶 ترجمه: گفتند تنها بر خدا توكل داريم پروردگارا ما را تحت تاءثير گروه ستمگر قرار مده. 📅 چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ، ، ، ، 🌼🌼 🆔https://eitaa.com/faezoon110
سيره علامه پیام به همایش بزرگداشت علامه طباطبایی تاریخ… - آیت الله العظمی جوادی آملی.mp3
2.88M
💠 سيره علامه 🔹 سالگرد عالم ربانی حكیم متأله استاد علامه طباطبایی (قدس الله نفسه الزكیه) فرا رسیده است؛ گرامی داشت خاطره گرانبار آن حكیم متأله، یك است. 🔹 اگر كسی خواست حكیم الهی، متأله و مفسر نامدار امامیه مرحوم علامه طباطبایی (رضوان الله تعالی علیه) را بشناسد، تنها به شرح حالی كه خود نوشته یا دیگران نگاشته ‌اند بسنده نكند، زیرا یك مولف و یك انسان بهترین شرح حال اوست. 🔹 با مراجعه به نوشتار و رفتار این حكیم متأله می ‌توان حیات پربار او را در چند جمله خلاصه كرد و آن اینكه عقلی داشت مسموع و عقلی داشت مطبوع، علمی داشت مسموع و علمی داشت مطبوع؛ یعنی هم شرایط علوم انبیا (علیهم الصلاة و علیهم السلام) در او بود و هم پذیرش و در برابر وحی در ایشان به حد كمال بود؛ این دو عامل است كه انسان را به كمال می ‌رساند و هیچ كدام به تنهایی كافی نیست. 🔹 بیان مطلب این است كه تا انسان طرز تفكرش تفكر عقلی نباشد و تا انسان عاقل، در پیشگاه وحی و شرع خاضع نباشد، راه به جایی نمی ‌برد؛ اگر عاقل نبود هرگز راه به جایی نمی ‌برد یا اگر قدرت تفكر و اندیشه داشت ولی در آستانه وحی سری نسایید و دلی نباخت باز راه به جایی نمی ‌برد. 🔹 قرآن كریم كسانی را بهره‌مند می ‌داند كه باشند و به وحی گوش فرا دهند: ﴿لِمَنْ كَانَ لَهُ قَلْبٌ أَوْ أَلْقَی السَّمْعَ وَ هُوَ شَهیدٌ﴾. اگر تفكر كسی تفكر حسّی یا وهمی بود، آن چنان كه باید از شرع استفاده نمی ‌كند ولی اگر طرز تفكر انسانی بود، او بهره خوبی از شریعت می ‌برد. 🆔https://eitaa.com/faezoon110
جميل بن درّاج مى ‏گويد: مردى به خدمت امام‏ صادق عليه السّلام رسيد و عرض كرد: اى آقاى من، سنّم زياد شده و بستگانم مرده‏ اند و مى ‏ترسم كه مرگ مرا دريابد، و كسى را ندارم كه با او انس بگيرم و همنشين شوم. حضرت فرمود: «برادران مؤمن صالح برای اُنس گرفتن از نزدیکان بهترند و اگر طولانی شدن عمر خود و خویشان و دوستان را خواهی، بر تو باد كه اين دعا را بخوانى، و در تعقيب هر نماز واجب بگو: «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ اللَّهُمَّ إِنَّ الصَّادِقَ علیه السلام قَالَ إِنَّكَ قُلْتَ مَا تَرَدَّدْتُ فِي شَيْ‏ءٍ أَنَا فَاعِلُهُ كَتَرَدُّدِي فِي قَبْضِ رُوحِ عَبْدِيَ الْمُؤْمِنِ يَكْرَهُ الْمَوْتَ وَ أَكْرَهُ مَسَاءَتَهُ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ لِوَلِيِّكَ الْفَرَجَ وَ الْعَافِيَةَ وَ النَّصْرَ وَ لَا تَسُؤْنِي فِي نَفْسِي وَ لَا فِي أَحَدٍ مِنْ أَحِبَّتِي.» (خداوندا، بر محمّد و آل محمّد درود فرست. خدايا، براستى كه حضرت صادق عليه السّلام فرمود كه تو فرموده ‏اى من در هيچ كارى بسان تردّد و دودلى‏ اى كه در گرفتن روح بنده مؤمن دارم، دو دلى ندارم، او از مرگ بدش مى‏ آيد، و من از بدى رساندن به او بدم مى ‏آيد. خداوندا، بر محمّد و آل محمّد درود فرست، و در فرج و تندرستى و پيروزى ولىّ ‏ات تعجيل فرما، و به من و هيچ كدام از دوستانم بدى مرسان.) سپس فرمود: اگر خواستى دوستانت را يكايك نام مى‏ برى. يا به صورت جداگانه، و يا مجموعا. آن مرد مى‏ گويد: به خدا سوگند، آن قدر زنده ماندم تا اينكه از زندگانى خسته و رنجور شدم. ابو محمّد هارون بن موسى- رحمه اللَّه- نيز مى ‏گويد: محمّد بن حسن بن شمون بصرى پيوسته اين دعا را مى ‏خواند، و صد و بيست و هشت سال همراه با آسايش زندگانى كرد، تا اينكه از زندگانى خسته شد و اين دعا را ترك كرد و از دنيا رفت. خداوند رحمتش كند. 📚فلاح السائل و نجاح المسائل ؛ ص167 🆔https://eitaa.com/faezoon110
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 قرار گرفتن در طرف نادرست؛ واژه "یحادد" از ماده (محادة ) است كه به معنى طرف و نهايت چيزى مى باشد، و از آنجا كه افراد دشمن و مخالف در طرف مقابل قرار مى گيرند، اين ماده (محادة ) به معنى عداوت و دشمنى نيز آمده است. آیه درباره کسانی است که در طرف مقابل خدا و رسولش قرار می گیرند. خداوند این افراد را با جدیت و شدت تهدید می فرماید به خواری و رسوایی بزرگ که همان آتش جهنم است. نباید فراموش کرد شیطان به دنبال این است که به بهانه های مختلف و با بزرگنمایی مسائل، انسان را به نقطه انتحار اعتقادی برساند. یعنی به جایی که انسان در مقابل خدا موضع بگیرد. این همان نقطه خطر بزرگی است که آیه تذکر می دهد. هیچ چیزی در زندگی نبايد باعث این شود که انسان اینچنین در طرف اشتباه قرار گیرد و نابودی و خواری دنیا و آخرت را برای خود بخرد. 🔷 آیه روز: أَلَمْ يَعْلَمُوا أَنَّهُ مَنْ يُحَادِدِ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ فَأَنَّ لَهُ نَارَ جَهَنَّمَ خَالِدًا فِيهَا ذَلِكَ الْخِزْيُ الْعَظِيمُ ( توبه / آیه ۶۳) 🔶 ترجمه: آيا نمي‏دانند هر كس با خدا و رسولش دشمني كند، براي او آتش دوزخ است كه جاودانه در آن مي‏ماند، اين يك رسوائي بزرگ است! 📅 دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ ، ، 🌼🌼 🆔https://eitaa.com/faezoon110
کمال رسالت سوره مبارکه سبأ جلسه 20 تاریخ 1392 07 29 - آیت الله العظمی جوادی آملی.mp3
1.72M
💠 کمال رسالت 🔸 مسئله ولایت و ارتباط با اهل بیت و دعای پیغمبر برای متولّیان ولای علی و اولاد علی و نفرین پیغمبر نسبت به اِعراض‌كننده ‌ها كه فرمود: «وَ عادِ مَنْ عاداهُ»، اینها برای آن است كه این است این مُزد رسالت است. خدای سبحان هم فرمود اگر جریان ولایت را نگویی كاری نكردی فرمود: ﴿یا أَیهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیكَ مِن رَبِّكَ وَإِن لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ﴾؛ یعنی اگر ولایت حضرت امیر را بیان نكنی كاری برای ما نكردی! 🔸 معنای آیه این نیست كه «إن لم تفعل فما بلّغت رسالته فی أمر علی»؛ اگر این باشد که مقدم و تالی می ‌شود یكی, اگر این باشد که شرط و جزا می‌ شود یكی! فرمود: ﴿وَإِن لَمْ تَفْعَلْ﴾؛ اگر خلافت و را ابلاغ نكنی اصلاً كاری برای ما نكردی، برای اینكه تو رحلت می ‌كنی، چه كسی باید دین را حفظ بكند، مگر از سقیفه، حفظ دین ساخته است؟! درست است اهل بیت ساكت بودند ولی دیگران به بركت اینها دین را حفظ كردند؛ هر جا مشكلاتی داشتند حضرت امیر می ‌آمد آنها می‌ گفتند: «لولا علی لهلك فلان»؛ این دین حفظ شد. 🔸 بنابراین اینكه فرمود: ﴿وَإِن لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ﴾ یعنی رسولِ منقطع ‌الآخر و رسول ابتر ـ معاذ الله ـ كه نمی ‌تواند دین مردم را الی یوم القیامه حفظ بكند، آن كه حفظ می ‌كند اهل بیت و است، پس اگر نگویی, هیچ كاری برای ما نكردی، چون ما شما را برای ابد خواستیم و آن كه تا ابد ادامه می ‌دهد اهل بیت است. 📚 سوره مبارکه سبأ جلسه 20 تاریخ: 1392/07/29 🆔https://eitaa.com/faezoon110
💠 اطوار اغواء 🔸 مهم ‌ترین شیطان, مجاری ادراكی انسان است یعنی شیطان در مجرای اندیشه اثر می ‌گذارد، وقتی در اثر گذاشت، انسان باور می‌كند و وقتی باور كرد، مطابق باورش كار می‌كند (این برای یك گروه)؛ گروه دیگر كسانی‌اند كه شیطان در آنها _ نه اندیشه_ اثر می ‌كند، وقتی اینها به چیزی انگیزه ‌مند شدند همان راه را ادامه می ‌دهند (این دو گروه)؛ گروه سوم كسانی ‌اند كه شیطان هم در بخش اندیشه آنها اثر می‌ گذارد هم در بخش انگیزه آنها. 🔸 كسانی كه مشكل علمی ندارند، شیطان در انگیزه آنها وسوسه می ‌كند یعنی آنها را تحریك می ‌كند, آنها را تحریك می ‌كند كه اینها می ‌شوند عالِم بی‌ عمل؛ آنها كه مشكل علمی دارند و این معارف را فرا نگرفتند، شیطان با و امثال خرافات در بخش اندیشه آنها اثر می ‌گذارد و آنها را به امور باطلی باورمند می ‌كند و گروهی كه از هر دو فضیلت محروم ‌اند، شیطان هم در بخش اندیشه آ‌نها, آنها را خرافات ‌زده می ‌كند و هم در بخش انگیزه آنها, آنها را با شهوت و غضب انگیزه‌مند می ‌كند. 🔸 عده ‌ای گرفتار جهل علمی ‌اند و شیطان از راه شبهات علمیه كه ﴿إِنَّ الشَّیاطِینَ لَیوحُونَ إِلَی أَوْلِیائِهِمْ لِیجَادِلُوكُمْ﴾، مغالطات را در قلب اینها القا می ‌كند، آن گاه اینها به جای اینكه برهانی فكر كنند مغالطی فكر می ‌كنند و این مغالطاتی كه در اثر ﴿إِنَّ الشَّیاطِینَ لَیوحُونَ إِلَی أَوْلِیائِهِمْ﴾ در قلب اینها القا شد را باور می‌ كنند و به خرافاتی دل می ‌سپارند. آنها كه مشكل علمی ندارند، شهوت و غضبِ اینها را بر عقل عملی اینها پیروز و چیره می ‌كند، آن گاه اینها یا به سمت شهوت حركت می ‌كنند یا به سمت غضب. 🔸 گروهی كه گرفتار هر دو نقص‌اند، شیطان گاهی در بخش و گاهی در بخش ، آنها را به دام می ‌اندازد. 📚 سوره مبارکه سبأ ـ جلسه 8 تاریخ: 1392/07/07 🆔https://eitaa.com/faezoon110
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 آگاهی به اعمال؛ تعبير به کار فته در آیه به خوبى نشان مى دهد كه همه اعمال انسانها در قیامت حاضر مى شود، و علم و آگاهى آدمى نسبت به آنها علمى تواءم با شهود و مشاهده خواهد بود.ايـن حقيقت در آيات متعدد ديگرى از قرآن نيز آمده است. به هر حال آيـه بـيـانـگـر تـجـسـم اعـمـال اسـت و ايـنـكـه اعـمـال انسانها كه ظاهرا در اين جهان نابود مى شود، هرگز نابود نشده ، و در آن روز به صورتهاى مناسبى مجسم مى گردد و در عرصه محشر حاضر مى شود. 🔷 آیه روز: عَلِمَتْ نَفْسٌ مَا أَحْضَرَتْ ( تکویر / آیه 14) 🔶 ترجمه: آري در آن موقع هر كس مي‏داند چه چيزي را آماده كرده است! 📅 شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ ، ، ، 🌼🌼 🆔https://eitaa.com/faezoon110
ظهور عشق، در گرو مشاهده زیبایی است ▫️ یکی از ویژگی های ، هدف و مقصد نهایی را در خدای نامتناهی دیدن است. بنابر این راه به سوی او نیز نامحدود است و انسان در هر راهی گام بردارد، تکویناً به خدا می رسد؛ لیکن او اسمای حُسنای فراوانی دارد، برخی به ارحم الراحمین و گروهی به لقای قهر اشد المعاقبین می رسند. ▫️ انسان ها در رسیدن به همانند آبهای متفاوتی هستند كه هریك به سوی دریا روانند؛ رودخانه‏ های بزرگ تا وسط دریا پیش می‏ روند، ولی جویباران كوچك فقط به كنار آن می ‏رسند. ▫️ گسترده ترین و مهم ترین مورد ، صحیفه جان انسان است که جز تشریح خدای سبحان، هرگونه تفسیری در او تحریف است. 📚 کتاب هدات در قرآن ص106 ، ص291 ، ص274 🆔https://eitaa.com/faezoon110
ان جاءَ کم فاسقُ بِنبإٍ فتبینوا - کربلایی‌سیدرضا نریمانی.mp3
15.4M
🔊 | 📝 ان جاءَ کم فاسقُ بِنبإٍ فتبینوا... 👤 کربلایی‌سیدرضا 🆔https://eitaa.com/faezoon110
💠 مفاتیح الحیات 504 1. تعامل با مؤمنان 🔸 نیكی به مؤمنان و اقسام آن بر مبنای آیات و روایات لازم است مؤمنان به یکدیگر نیكی کنند و این نیکی، سه محور عمده دارد: «حمایت‌های مادی»، «حمایت‌های معنوی» و «ارتباط حسنه» كه به خوبی قابل ارایه ‌اند. أ. حمایت‌های مادی اهمیت اطعام مؤمن ... امام صادق (ع) از اجدادش، از رسول خدا (ص) روایت كرد: بهترین شما كسی است كه اطعام كند و سلام را آشكار كند و در حالی كه مردمان در خواب ‌اند نماز بگزارد.[1] [1] . خَیرُكُمْ مَنْ أَطْعَمَ الطَّعَامَ وَ أَفْشَی السَّلامَ وَ صَلَّی وَ النَّاسُ نِیامٌ (الكافى، ج4، ص50). 📚 مفاتیح الحیات ص 309 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔https://eitaa.com/faezoon110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الحقنی به کربلا...💔 👤 زیبای «منو به کربلا برسون» با نوای کربلایی‌محمدحسین تقدیم نگاهتان ◽ 🆔https://eitaa.com/faezoon110
🖼 ؛ 📝 مثل گلاب! 🔅 گلاب را اگر با آب بیامیزی، آن طعم و خاصیت و رایحه خود را از دست می‌دهد. و حقیقت همچون گلاب است. باید خالص باشد وگرنه... 🔹 وَلاَ تَلْبِسُواْ الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَكْتُمُوا الْحَقَّ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ ▫️ 🆔https://eitaa.com/faezoon110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️ زیبا و متفاوت از حاج‌عبدالرضا 🔸 این کشور، این مملکت حسین داره، تا زمانی که نام حسین بر لب‌های شماست، کوفه تکرار نخواهد شد. 🆔https://eitaa.com/faezoon110
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 از آن لحظه که تو رفتی همه چیز در جهان غیر معمولی است... اللهم عجل لولیک الفرج ♥️ صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔https://eitaa.com/faezoon110
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔https://eitaa.com/faezoon110
💠 آب حیات 🔸 «مَعین» از القاب رسمی وجود مبارک حضرت است به عالمان دین هم می ‌گویند «ماء مَعین». «ماء مَعین» مائی است که «تناله الدلاء و تراه العیون» یعنی آبی که: 1️⃣ دَلو به آن می ‌رسد 2️⃣ چشم آن را می ‌بیند 3️⃣ عطش تشنه‌ ها را برطرف می ‌کند چون جاری است، راکد که نیست؛ اگر جاری نباشد که «تناله الدلاء و تراه العیون» نیست، آب جاری را می‌گویند «ماء مَعین». حضرت «ماء معین» است؛ کجاست که حضرت نیست؟! کجاست که مشکل مردم را حلّ نمی ‌کند؟! اما «کسی که گوش کند این ندا کم است»! 🔸 این«چه کسی می‌خواهد؟»، «چه کسی سؤال دارد؟»، «چه کسی نمی‌خواهد؟»، «چه کسی می‌خواهد؟» را هر روز حضرت می ‌گوید؛ هم باید همین ‌طور باشند. «ماء معین»، لقب عالمان دین هم است بالتبع، البته بالاصاله مختصّ وجود مبارک حضرت است. اینکه گفتند: «طَبِیبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّه‏»، این ظاهراً به آن معنا نیست که طبیب دوره‌ گرد است، بلکه طبیبی است که طبش را دور می‌ دهد نه خودش را! طبش را دور می ‌دهد؛ کجا باید بشکافد؟ نیش بزند؟ آنجا جایش است؛ کجا باید پانسمان کند؟ مرهم بگذارد؟ آنجا جایش است. 🔸 جامعه را گاهی با اداره می کنند گاهی با ؛ کسی که گرفتار اختلاس و نجومی است، با نیش و کسی که مشکلی دارد، با نوش! این «دوّار بودن» مربوط به طب است نه مربوط به طبیب که بشود دوره‌گرد. بعداً سعدی هم خوب فهمید که این طبیب، طبّش را دور می ‌دهد که یک‌جا جای نیش است و یک‌جا جای مرهم است: «چو رگ ‌زن که جراح و مرهم نِه است». عالمان دین هم همین‌ طور هستند، حاکمان دین هم همین ‌طور هستند، کلّ مردم، همه ما مؤمنین موظّفیم که چنین باشیم یعنی باشیم. حالا اگر علما به تبع وجود مبارک حضرت، بالعرض می ‌شوند «ماء مَعین»، شاگردان علما چرا این ‌طور نباشند؟! جامعه ما چرا «ماء معین» نباشد؟! 📚 سوره مبارکه ملک جلسه 14 تاریخ: 1397/09/13 🆔https://eitaa.com/faezoon110
انسان شناسی ۱۲۴ - استاد شجاعی، آیت‌الله ضیاء آبادی.mp3
11.52M
🔊 | سلسله 📝 ۱۲۴ 👤 استاد 🌱 احساس می‌کنم زیر پام خالی شده! احساس می‌کنم دیگه تحمل دلشوره‌ها و اضطراب‌هام رو ندارم! احساس می‌کنم به تهِ ناامیدی و پوچی رسیدم! احساس می‌کنم وسط یه طوفان شِن گیر کردم، نمی‌تونم جلو راهمو ببینم! 🤔 من چـــــــرا اینجوری شدم؟ 🆔https://eitaa.com/faezoon110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 به سوی معبود 🔸 فرمود: «النَّاسُ نِیامٌ فَإِذَا مَاتُوا انْتَبَهُوا»؛ خواب می ‌بینند که چیزی دارند، هنگام رفتن معلوم می ‌شود که دستشان خالی است... . 🆔https://eitaa.com/faezoon110