✨ ﷽ ✨
معلمی شغل نیست یک رسالت همیشگی است.. ☘
معلمی پیام+بری است.
سلام بر شما و بر تمام معلمان عشق پیشه ای که روز به روز پیامبر تر میشوند...
🔰 «دوره آموزشی آفلاین پیامبرانه»
◽️ با هدف معرفی بایسته های هدایت گرانه یک معلم و مربی
◽️ صوت های این دوره آفلاین هفتهای یکبار در کانال بارگذاری میشود.
🎙 استاد: کاظم رجبعلی
با ما همراه باشید...😉
#باشگاه_مربیان_نوجوان
#مهارت_های_معلمی
#پیامبرانه
🆔 @bashgah_morabian
✨ ﷽ ✨
#آشنایی_با_سایترهبرنوجوان
🔰 مهارت هایی برای خیرگزینی و حسن گزینی
❇️ مفهوم رشد در قرآن که با مفهوم عرفی آن بسیار متفاوت است. از یک سو با بلوغ عقلی در ارتباط است و از سوی دیگر با مفاهیمی چون حق، نور، هدایت و نفع حقیقی. فرآیند رشد در ساحت فرد و جامعه، به چگونگی تبدیل نعمتها به نور و خروج از ظلمات اشاره دارد و در بستر زندگی روزمره انسان اتفاق میافتد.
✴️ در این دوره با اصول و مهارت های «خیرگزینی» و «حسن گزینی» همراه خواهید بود.
🔰 این دوره توسط معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ویژه معلمان و فعالان تربیتی آماده سازی شده است.
🔻 برای ثبت نام، از طریق لینک زیر اقدام کنید:
🌐 https://rahbarenojavan.ir/product/خیرگزینی-و-حسن-گزینی-2/
#باشگاه_مربیان_نوجوان
#آشنایی_با_سایترهبرنوجوان
🆔 @bashgah_morabian
پیامبرانه.mp3
3.84M
#پیامبرانه
🔰 قسمت اول
❇️ مرور اصول معلمی،
مرور پیامبری است.
🎙استاد رجبعلی
#باشگاه_مربیان_نوجوان
#مهارت_های_معلمی
#پیامبرانه
🆔 @bashgah_morabian
امام حسن مجتبی علیه السلام باشگاه مربیان نوجوان (1).m4a
409.5K
السلام علیک ایها الحسن(علیه السلام) التقی
☘ امام حسن (علیه السلام) کیست؟
☘شیعهی حقیقی ایشان چه ویژگی ای دارد؟
#امام_حسنی_ام
#باشگاه_مربیان_نوجوان
🆔 @bashgah_morabian
قسمت دوم پیامبرانه باشگاه مربیان نوجوان .mp3
1.08M
🔰 #پیامبرانه قسمت دوم
❇️ حوصله و تحمل پیامبرانه به چه شکل هست؟
🎙 استاد رجبعلی
#باشگاه_مربیان_نوجوان
#مهارت_های_معلمی
#پیامبرانه
🆔 @bashgah_morabian
رسانه باشگاه مربیان نوجوان (1).mp3
5.9M
◽️ استفاده از رسانهها چه مشکلاتی در نوجوانان ایجاد میکند ⁉️
◽️ وابستگی شدید به رسانه منجر به..
🎙 استاد اخوت
#نوجوان
#نیت_قصد
#استاد_اخوت
🆔 @bashgah_morabian
✨ ﷽ ✨
#آشنایی_با_سایترهبرنوجوان
🔰 سبک زندگی مجاهدانه (سوره مبارکه حج)
⚜ وَجَاهِدُوا فِي اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ هُوَ اجْتَبَاكُمْ وَمَا جَعَلَ عَلَيْكُمْ فِي الدِّينِ مِنْ حَرَجٍ
🔸 این دوره سه جلسه است:
1⃣ مرزشناسی | دشمن شناسی | جهاد شناسی
در این جلسه با بررسی آیات ابتدایی و آیات انتهایی سوره مبارکه حج، مقدماتی در باب جهاد و سبک زندگی مجاهدانه بیان میگردد.
2⃣ راهکار شکوفایی زندگی مجاهدانه
در این جلسه با بررسی آیات دیگری از سوره مبارکه حج ، موانع جهاد شناسایی شده و اصلی ترین راهکار برای شکوفایی سبک زندگی مجاهدانه در نوجوانان بیان می گردد.
3⃣ سجده مخلوقات در زندگی مجاهدانه
در این جلسه آیاتی دیگر از سوره مبارکه حج قرائت شده و سجده مخلوقات و تاثیر نظام اسباب در سبک زندگی مجاهدانه مورد بررسی قرار میگیرد.
🔻 برای ثبت نام، از طریق لینک زیر اقدام کنید:
🌐 https://rahbarenojavan.ir/product/sabkezendegi_mojahedane/
#باشگاه_مربیان_نوجوان
#آشنایی_با_سایترهبرنوجوان
🆔 @bashgah_morabian
عفو پیامبرانه باشگاه مربیان نوجوان .mp3
4.04M
🔰 #پیامبرانه قسمت سوم
❇️ چگونه رفتار معلمی شبیه رفتار پیامبرانه میشود؟
🎙 استاد رجبعلی
#باشگاه_مربیان_نوجوان
#مهارت_های_معلمی
#پیامبرانه
🆔 @bashgah_morabian
-1757470974_-39244187 (1).mp3
4.57M
💠 فهم قرآن دبیرستان
( کیفیت اصلی صوت خراب و بعد تلاشهای زیاد صوت به کیفیت قابل قبولی نرسید؛ از خرابی صوت از بزرگواران عذرخواهی میکنیم؛ به همین دلیل پیاده صوت در ادامه خدمت بزرگواران ارسال میشود.)
🎙 استاد اخوت
#فهمقرآندبیرستان
#استاد_اخوت
#باشگاه_مربیان_نوجوان
🆔 @bashgah_morabian
فهم قرآن دبیرستان
💠 فهم قرآن دبیرستان ( کیفیت اصلی صوت خراب و بعد تلاشهای زیاد صوت به کیفیت قابل قبولی نرسید؛ از خراب
✨ ﷽ الحمد لله رب العالمین
🔰 *فهم قرآن دبیرستان*
🎙 استاد اخوت
✴️ یکی از بحث های مهمی که در فهم قرآن دبیرستان هست اینکه فهم قرآن بایستی صد در صد *با مشارکت خود دانش آموزها* اتفاق بیفتد.
🔸 یعنی اگر مثلا مشارکت اتفاق نیفتاد اصلا برنامه جلو نمیرود برای همین میتونیم یک طرح کلی بریزیم ولی بقیه موارد را *در کلاس خودش تعیین میکند که به چه صورت هست؛* یعنی باید اجازه بدیم که افراد بتوانند *بحث کنند* و خودشون به یک *جمع بندی* برسند.
❇️ طبق این ساختار *طرح سوال تا رسیدن به عمل* یعنی اینکه فرد اولین کاری که میکند در سوره باید بتواند *سوال در بیاورد* بعد سوالها را بتواند الویتبندی کند و بعد باید بتواند بفهمد که سوال اصلی تر کدوم یکی از این موارد هست و اگر مثلا احیانا خطا میکند *هدایتش کنیم* که باباجون این سوال، سوال اصلیت نیست این سوال بعدیت هست.
☘ به وسیلهی اصلاح آن سوال هدایتش کند و به محتوایی که در خود سوره *ارائه میدهد* و در آوردن *گزارههای عقلانی سوره است.*
حالا میخواهی طبق این چه عملی کنی⁉️
*حتما باید به عمل و بروز عملی هم بکشد.*
💠 حالا که این را فهمیدی پس باید فلان کار را بکنی، انقدر این را در این غرق کنی که *آخرش به آن عمل هم برسد؛* پس سیر کلیش میشود که این و ما آمدیم طبق این هشت تا دسته بندی کردیم که اول فکر کنید دوتایی هست.
1⃣ طرح سوال هست و الویت بندی کردن اون سوال هست.
2⃣ جواب اون سوال از قرآن هست و عمل کردن هست.
🔹 همین دو تا را میام اضافه میکنم میگویم *در طرح سوال؛ من بایستی کاری کنم که این سوال، سوال اصلیم باشد* و انقدر این را بایستی حلاجی کنم که این سوال اصلی در بیاد.
🔹 قسمت دوم برم *گزارهها* را در بیارم از نظر علمی به جواب اون سوال تسلط پیدا کنم.
🔹 قسمت بعدی اینکه برم چگونه میتونم حالا این را *عملش* کنم.
🔹 قسمت بعدی حالا برم عمل کنم و ببینم *چه موانعی وجود دارد؛* که این میشود چهار نیم کره در دایره
💠 *طرح فهم قرآن در دبیرستان:*
✓ اول خود سوال هست.
✓ دوم جواب اون سوال هست.
✓ سوم راهبردش برای عمل هست.
✓ چهارم خوده عمل هست.
✴️ تفاوتهایی در فهم قرآن در دبستان هست؛ چون در طرح قرآن در دبستان مستقیم میروید سراغ پیام و پیام رو باز میکنید و شروع میکنید روی آن پیام تبلیغ کردن و القا کردن
ولی اینجا *پیام بر اساس آن سوره و آن سوال هست و تعیین میشود.*
#فهمقرآندبیرستان
#باشگاه_مربیان_نوجوان
🆔 @bashgah_morabian