eitaa logo
اسماعیل فخریان
11.3هزار دنبال‌کننده
725 عکس
395 ویدیو
47 فایل
مدیر: @im_enqelabi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اغتشاش به قصد کشتار! ببینید نقش شبکه‌ی ملی اطلاعات و اینترنت و فضای مجازی ملی را در یک کشور چرا آمریکایی‌ها به دنبال اینترنت و (بگو اینترنت آمریکایی) برای ملت‌ها هستند؟! @fakhrian_ir
کسب و کارهای پاسوز تعلّل وزارت ارتباطات در راه‌اندازی شبکه‌ی ملی اطلاعات می‌کنیم فرمان بر زمین مانده‌ی رهبر انقلاب و یکی از حقوق اساسی مردم را @ostad_fakhrian
صدا ۰۰۱.m4a
13.21M
قسمتی از سخنرانی استاد فخریان درهمایش اعضای طرح تبیین درشاهرود ۹۸/۸/۳۰ @fakhrian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگی از ديدار بسيجيان با رهبرمعظم انقلاب ♦️شوخی رهبر انقلاب با حضار (از قديم گفتن بسيجی بی‌ترمز است) @fakhrian_ir
چند ماه پیش سفری علمی به استان سیستان و بلوچستان داشتم، اواخر شب که از جلسه برمی‌گشتیم، راننده که از دوستانم بود، ماشین را نگه داشت و رفت مقداری موز که محصول همان استان است را از فروشنده‌ای که در کنار خیابان با وانت موز فروشی می‌کرد، خرید، آن شب بود که اولین بار موز تولید خودمان را دیدم و مزه کردم. دیروز برای خرید میوه به یک میوه‌فروشی در قم رفته بودم، دیدم فروشنده هم موز خارجی دارد و هم موز ، موز ایرانی که هم ارزان‌تر و هم خوشمزه‌تر بود را خریدم. اسماعیل فخریان @fakhrian_ir
✔️لینک دسترسی آسان و سریع به سخنرانی‌های حجه‌الاسلام و المسلمین فخریان 🔻 ▪️سخنرانی در جمع نمایندگان کانون های بسیج خراسان رضوی با موضوع "ضروروت طرح" https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/13 ▫️سخنرانی در جمع طلاب مشهد با موضوع "ضرورت طرح" https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/16 ▪️سخنرانی با موضوع "نقشه راه برای رسیدن به تمدن اسلامی" https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/16 ▫️سخنرانی در رشت با موضوع "نقش مردم در ایجاد جامعه اسلامی" https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/28 ▪️سخنرانی در کاشان با موضوع "ضرورت ایجاد درک عمیق از انقلاب اسلامی" https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/41 ▫️سخنرانی در مشهد با موضوع "تبیین طرح منظومه فکری رهبری" https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/41 ▪️سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه بیرجند با موضوع "مبارزه حاد سیاسی خط سیر زندگی اهل بیت و امامین انقلاب است" https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/41 ▫️سخنرانی در جمع اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی خاتم بهبهان https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/130 ▪️سخنرانی در جمع طلاب حوزه علمیه طوبی در بهبهان https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/131 ▫️سخنرانی در جمع عموم مردم بهبهان https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/134 ▪️مصاحبه‌ با مرکز مدیریت حوزه‌ی علمیه قم پیرامون دستاوردهای انقلاب اسلامی، آسیب‌های حوزه‌ها و وظایف حوزه‌ی علمیه‌ی خواهران نسبت به انقلاب اسلامی https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/148 ▫️سخنرانی در جمع بسیجیان با موضوع "چیستی بسیج از منظر رهبر انقلاب" https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/150 ▪️دوره بینش ولایی در اصفهان https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/159 ▫️سخنرانی در کاشان با موضوع "دکترین امام خامنه‌ای، تحلیل صدساله‌ی مقام معظم رهبری، نقش موثر حضرت آقا در افول تمدن غرب" https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/188 ▪️سخنرانی دهه اول محرم ۱۴۴۱ با موضوع "مبانی گام دوم انقلاب و تمدن مهدوی" https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/197 ▫️سخنرانی صبح عاشورا محرم ۱۴۴۱ با موضوع "انسان و مدیریت در سه ساحت فرد و خانواده و اجتماع" https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/219 ▪️سخنرانی ظهر عاشورا محرم ۱۴۴۱ با موضوع "خواص بی‌خاصیت و عوام تنبل" https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/222 ▫️سخنرانی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جمع مسئولین دفاتر نهاد رهبری با موضوع "ساده سازی بیانیه گام دوم در چهار بخش" https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/230 ▪️سخنرانی در شهرری با موضوع "همه‌ی انبیاء انسان‌های سیاسی و کارشان تشکیل حکومت خدا بود" https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/230 ▫️سخنرانی در نشست اعضای مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری در استان تهران با موضوع "بیانیه ی گام دوم و نقش آفرینی مردم در ایجاد تمدن اسلامی" https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/255 ▪️سخنرانی در زنجان در شب ۱۷ربیع‌الاول https://eitaa.com/Ostad_fakhrian/259 @fakhrian_ir @t_manzome_f_r
ما بايد اعتقادات خودمان را ارتقاء ببخشيم و رابطه‌اش را با حيات اجتماعي تبيين كنيم. آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری: «اگر بخواهيم فرهنگ اجتماعي را بازسازي كنيم به طوري كه بستر حكومت ديني باشد، به‌ناچار بايد در اعتقادات ديني خودمان بازنگري بكنيم و اين اعتقادات را بازسازي كنيم. البته اعتقادي كه ما نسبت به اصول و بنيادهاي ديني خودمان داريم و در حوزۀ علم كلام يا عرفان يا فلسفه بحث شده، باطل نيستند، اما بحث اين است كه واحد مطالعۀ آنها واحد جامعه و تاريخ نيست و ما براي ايجاد حكومت ديني كه بر بستر فرهنگ اسلام جاري بشود و مديريت اجتماعي را مبتني بر اسلام برنامه‌ريزي كند نياز به يك اعتقاداتي داريم كه آن اعتقادات، واحد مطالعه‌اش، جامعه و تاريخ باشد. در غرب هم اين دو اتفاق افتاده، يكي اينكه واقعاً اعتقادات ديني را سعي كردند كاهش بدهند به حدّي كه منحصر در حوزۀ زندگي خصوصي شود و ارتباطش را با زندگي اجتماعي قطع كند و عقلانيّت سكولاري هم كه براي اداره جامعه ايجاد كردند واحد مطالعه‌اش را از فرد به جامعه و تاريخ تسرّي دادند. ما هم طبيعتاً بايد اين كار را انجام بدهيم. ما باید اعتقادات ديني‌مان را گسترش بدهيم. فرضاً شما متديّنين را ببينيد که در امور مالي‌شان چطور عمل مي‌كنند؟ حساب سال دارد، در حلال و حرامش دقت مي‌كند، گاهي بدهي‌هاي شرعي‌اش را سالي دو بار مي‌پردازد ولي همين آدم وقتي مي‌خواهد يك شركتي بزند، يك كارخانه‌اي بزند، و قراردادي ببندد، اين محاسبه را نمي‌كند كه اين تجارتي كه انجام مي‌دهد سرانجام اقتدار اقتصاد اسلام با آن واقع مي‌شود و يا اقتصادهاي بيگانه. این امر، داخل در محاسبه‌اش نيست، معنايش اين است كه فرهنگ دينداري ما ظرفيت محاسبه‌ای در اين مقياس ندارد؛ لذا بايد كلاسه‌ فرهنگ دينداري ما ارتقاء پيدا كند، به طوري كه بتوانند رابطه‌ اعتقادات خودشان را با موضع‌گيري‌هاي اجتماعي‌شان (در حوزه‌ سياست، فرهنگ، اقتصاد و امثال اينها) بفهمند، نه با موضع‌گيري‌هاي زندگي خصوصي و فردي‌شان. يكي از كارهايي كه ماركسيست‌ها مي‌كردند اين بود كه رابطۀ بين ايدئولوژي خودشان با موضع‌گيري اجتماعي را به شدت تبيين مي‌كردند؛ لذا كسي كه آن ايدئولوژي را انتخاب مي‌كرد در مواضعش _ در معاشرت و رفت و آمد و كاركردنش _ تأثير مي‌گذاشت. فرضاً اگر مي‌خواست كار كند، نمي‌رفت در كارخانۀ بنز كار كند، بلكه در كارخانه‌ لوكوموتيوسازي مشغول به كار مي‌شد؛ مي‌گفت این براي طبقه‌ كارگر كار مي‌كند و آن براي طبقه‌ سرمايه‌دار. اين معنايش اين است كه رابطه‌ي اعتقادات خودش و نگاه تاريخي اجتماعي خودش را با عمل اجتماعي‌اش مي‌ديد.‌ اين [مطلب] را شما در حوزۀ فرهنگ اسلامي بايد بازتوليد كنيد به طوري كه رابطۀ بين رفتار اجتماعيِ ما با فرهنگ مذهب كاملاً تبيين بشود. امروز این‌طور نیست که فرهنگ عمومي جامعه يا حتي فرهنگ تخصصي جامعه مبتني بر آن شكل بگيرد كه بگويند باید این اقتصاد را مبتني بر نفي سَبيل طراحي كنید؛ يعني به شما بگويند این ارزش را در دانش اقتصاد چطوري جاري مي‌كنيد؟ پ.ن: استاد سیدمهدی میرباقری هستم از این جهت که بدنبال ارائه‌ی نقشه‌ی اسلام در راستای مدیریت جهانِ بشری است و از این جهت که نگاه سیستمی به این دارد و که در این دوسال ونیم سخت مشغول ارایه‌ی نگاه منظومه‌ای رهبر انقلاب به دین، به آحاد مردم هستم. به رهبری که در اوان جوانی نگاه سیستمی و کارآمد به دین داشته و در هر فرصتی آن را می‌کرده است. اسماعیل فخریان @fakhrian_ir
در جمع فعالین فرهنگی سمنان.MP3
22.23M
🔊 صوت کامل سخنرانی حجه‌الاسلام و المسلمین فخریان در جمع فعالین فرهنگی همراه با پرسش و پاسخ @fakhrian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رفتار رئیس دولت را در مورد تصمیمی که خودش بعنوان یکی از سران قوا گرفته و خودشان هم به بدترین شیوه‌ی ممکن اجرا کردند، با رفتار رهبر انقلاب در مورد همین تصمیم که هیچ‌گونه دخالتی در آن نداشته، مقایسه کنید. او بعد از بیش از دوهفته که از اجرای آن تصمیم کذایی می‌گذرد، می‌گوید من هم مثل مردم بی‌خبر بودم، اما رهبر انقلاب بعد از دو روز از اجرای آن، می‌فرماید باید به سران قوا خوشبین بود و من از اصل آن تصمیم [چون برآمده از ساختار نظام است] حمایت میکنم. فرق ولیّ در جامعه‌ای که مزیّن به مردم‌سالاری دینی است با یک سیاستمداری که سیاسی است، به همین اندازه زیاد است. اسماعیل فخریان @fakhrian_ir
نقدی بر «سند الگوی اسلامی_ایرانی پیشرفت» آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری: " ـ که کارشناسان و متخصصان عزیز زحمت بسیار زیادی برای تهیۀ آن کشیده‌اند ـ با این‌که نقاط مثبت و امتیازات فراوانی دارد، اما یکی از اشکالاتش این است که برای ایران اسلامی که در مقیاس تمدّنی و در مقیاس موازنۀ جهانی با نظام استکباری حرف دارد، نوشته نشده است و همسنخ با استراتژی امنیت ملی آمریکا نیست. البته درست است که سندی که برای یک کشور نوشته می‌شود باید در مقیاس ملی باشد، منتها باید درون را با بیرون، توأمان ملاحظه کند. آمریکا وقتی می‌خواهد استراتژی امنیت ملی بنویسد، امنیت ملی خودش را به برتری در موازنۀ جهانی و محور شدن در توسعۀ جهانی گره می‌زند و آن‌وقت ‌‌بر اساسِ این استراتژی، اقتصاد خود را تعریف و سازماندهی می‌کند. یا را هم در نظر بگیرید؛ این سند می‌خواهد تا سال 2030 جامعۀ جهانی را به نقطۀ خاصی در غربی‌شدن برساند. این سند، سکولاریسم را دنبال می‌کند تا یک جهانِ سکولار بسازد. ما به عنوانِ رقیب تمدّنی غرب باید چه کنیم؟ این یک شوخی است که بگوییم این اسناد را امضا می‌کنیم و «حقِ تحفّظ» را رعایت می‌کنیم! حق تحفُّظْ، محتوای آن سند را عوض نمی‌کند! رقیب تمدّنی ما با این اسناد می‌خواهد جهان را اداره کند، آن‌وقت ما فقط دنبال «حق تحفّظ» باشیم؟! این کار با رقابت تمدّنی و با اهداف و مطلوبیت‌های انقلاب اسلامی نمی‌سازد. الگوی پیشرفت ملی ما باید در مقیاس این اسناد و با این ملاحظات نوشته شود. نمی‌گویم الگوی ملی باید برنامۀ جهانی داشته باشد، بلکه باید مثل استراتژی امنیت ملی آمریکا ناظر به برتری در موازنه باشد و با آن استراتژی مقابله کند. آمریکا می‌گوید من رهبر جهان هستم و امنیت ملی من وقتی تأمین می‌شود که این جایگاه برای من حفظ شود؛ آن‌وقت ‌‌بر اساسِ این رویکرد، اقتصادش را طراحی می‌کند. ما نمی‌گوییم رهبر جهان هستیم، ولی یکی از دو طرف قطب تمدّنی جهان هستیم؛ ما یک کشورِ معمولی در غرب آسیا نیستیم، کشوری هستیم که سابقه تاریخی دارد و محور و خاستگاه یک تمدّن جدید است؛ ما اگر می‌خواهیم برای چنین کشوری سند ملی بنویسیم، باید جایگاه و مأموریت آن را در نظر بگیریم و متناسب با آن، سند ملی بنویسیم.» (منبع: )
فراخوان جهت تکمیل و ارتقای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بعد از تدوین سند پایه رهبرانقلاب در اواخر مهرماه ۹۷ همه صاحب‌نظران را برای تکمیل و ارتقای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت فراخواندند الگوی پیشرفت ایران برای پنجاه سال آینده 📝 متن ابلاغ رهبر انقلاب اسلامی👇 @fakhrian_ir
970722_KHAMENEI_IR_1444.pdf
633.7K
متن ابلاغیه رهبر انقلاب پیرامون بررسی و تکمیل الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی به همراه سند پایه @fakhrian_ir
پ.ن: بیش از یک سال از ابلاغیه رهبر انقلاب و تدوین سند پایه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گذشت و کار خاصی از طرف حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و اساتید و نخبگان و... در مورد این سند صورت نگرفت. انگار عادت کرده‌ایم که کارهای مهم را انجام ندهیم. عادت کرده‌ایم مهم‌ها را فراموش کنیم.
اسماعیل فخریان
نقدی بر «سند الگوی اسلامی_ایرانی پیشرفت» آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری: "#سند_الگوی_پایۀ_پیشرفت ـ
از جناب استاد میرباقری و تنی چند از دوستانی که به این مهم می‌پردازند، تشکر و قدردانی دارم.
این متن را چند بار بخوانید👇 در سال ۱۹۶۸ اگر از کسی پرسیده می‌شد که در سال ۱۹۹۰ کدام کشور، صنعت ساعت‌سازی را تحت سلطه‌ی خود خواهد داشت؟ همواره انتظار شنیدن نام سوئیس را داشتیم زیرا طی ۶۰سال گذشته صنعت ساعت‌سازی سوئیس برترین بود. هرکس می‌خواست یک ساعت خوب و دقیق بخرد، ساعت ساخت سوئیس تنها انتخاب بود. سوئیسی‌ها همواره در حال بهبود صنعت ساعت‌سازی خود بودند و برای این منظور ابتدا عقربه‌ی دقیقه‌شمار و سپس عقربه‌ی ثانیه شمار را ابداع کردند. آنها همواره به منظور یافتن راه‌های بهتر برای تولید فنرهای ساعت‌های مدرن در حال تحقیق بودند. تحقیقات آنها منجرّ به تولید ساعت‌های ضدّ آب شد. سپس ساعت‌هایی را که به صورت خودکار کوک می‌شدند، عرضه کردند. آنها همواره تلاش داشتند تا ساعت‌های بهتری را عرضه کنند. در سال ۱۹۶۸ این کشور موفق شد که بیش از ۶۵درصد فروش جهانی ساعت و بیش از ۸۰درصد سود آن را در اختیار بگیرد. اما... سال ۱۹۸۰ سهم بازار جهانی صنعت ساعت‌سازی سوئیس از ۶۵درصد به کمتر از ۱۰درصد کاهش یافت! چرا؟! به راستی چرا؟! سوئیسی‌ها با یک الگوی جدید در ساعت روبرو شده بودند و آن یعنی دگرگون شدن اصول اولیه ساعت سازی. حالا دیگر سیستم چرخ‌دنده‌ای جای خود را به سیستم الکترونیکی داده بود و به همین دلیل تمامی آنچه که سوئیسی‌ها در آن سرآمد بودند دیگر قابل استفاده نبود. به همین دلیل ساعت‌سازی سوئیس در حالت فروپاشی قرار گرفت و طی سال‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۱ از ۶۲هزار ساعت‌ساز سوئیسی، حدود ۵۰هزار نفر کار خود را از دست دادند و چنین عددی برای کشور کوچکی مثل سوئیس یک فاجعه بود. اما همین مساله برای کشور ژاپن بزرگ‌ترین موفقیت شد. ژاپن در سال ۱۹۶۸ کمتر از یک درصد یازار صنعت ساعتورا د اختیار داشت، اما پس از بروز الگوی ساعت‌های الکترونیکی، حدود ۳۳درصد بازار را در اختیار گرفت. نکته‌ی بسلر جالب و البته تاسف‌انگیز اینجاست که ابتدا این خودِ سوئیسی‌ها بودند که بنای اولیه‌ی ساعت‌های الکترونیکی را در انستیتو تحقیقاتی در سوئیس بنا نهادند، اما وقتی این ایده و الگو را در سال ۱۹۶۷ با تولیدکنندگان ساعت درمیان گذاشتند، هیج‌کس ان را جدی نگرفت و تشکر ساعتی که نه فنر و نه بنده بخواهد برای آنها معنا نداشت... (رونوشت از کتاب نگرش سیستمی به دین اثر استاد واسطی) خب این متن خیلی جای تامل، درس و عبرت دارد. کل متن را باید در فضای موضوع آینده‌پژوهشی و ترسیم آینده که خود یک علم و فن مستقل و بسیار ضروری است، دید. اگر از تغییرات و تحول‌های آینده غفلت کنیم، محکوم به فنا خواهیم بود. مردم و ملت و کشور و حزب و گروه و آدم‌هایی ماندگار خواهند بود که آینده را با همه‌ی تغییرات و تحول‌هایش برای خودشان ترسیم کرده و بر اساس آنها برای خود برنامه، نقشه، راهبرد و در یک کلام استراتژی داشته باشند. حالا به این موارد دقت کنید: ۱. لزوم فرزندآوری ۲. استفاده‌ی حداکثری از نیروی جوان کشور تا ۲۰سال آینده ۳. اقتصاد مقاومتی ۴. بی‌نیازی کشور از نفت ۵. تاکید زیاد بر غنی‌سازی اورانیوم و دستیابی به انرژی هسته‌ای ۶. تاکید فوق‌العاده بر نهضت نرم‌افزاری و جهش علمی ۸. تاکید بر فناوری‌های نظامی در عرصه‌های مختلف ۹. محور قرار دادن سبک زندگی اسلامی ۱۰ تحول در نظام آموزش و تربیت بر اساس الگوی اسلامی_ایرانی ۱۱. لزوم تدوین و اجرای سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ۱۲. برجسته کردن آرمان ‌های انقلاب و حرکت به سمت آنها و... همه‌ی این موارد و ده‌ها موردی که گفته نشد، همه تاکیدات، دستورات و فرامین رهبر انقلاب بوده که متاسفانه خیلی جدی هم گرفته نشد. اینها همه از آینده‌نگری رهبر انقلاب و ترسیم برنامه‌ی کشور بر اساس تغییرات و تحول‌های آینده ایران و جهان، خبر می‌دهد. اسماعیل فخریان ۹۸/۹/۹ @tabyin_tahlil_ejtehad
❇️امام جمعه همدان، دفتر کار نوسازش را به «مرکز تخصصی تربیت کودک و خانواده» اختصاص داد. 🔹حجت‌الاسلام شعبانی که امروز در شورای فرهنگ عمومی، دفتر کار خود را در سه طبقه و در مکانی مناسب به امر آموزش تخصصی دینی کودک و خانواده اختصاص داد دفتر کار خود را به محلی و انتقال داد. 🔹 وی همچنین سال گذشته از استفاده از خودروی ماکسیما امتناع کرد و این خودرو را به استانداری همدان بازگرداند. پ.ن: مدیریت جهادی یعنی عنوان و نامه و جلسه و ابلاغیه و میز و دفتر و دستک و مرید و ماشین و منبر و حقوق و پرستیژ و شئونِ توهّمی و من‌درآوردی نباش. یعنی خیرت به خیلی‌ها برسه. مدیریت جهادی، یعنی جهادگری که مدیریت بلد است، مثل حسن‌آقای تهرانی‌مقدم. مثل آقا مصطفی چمران. مثل حسین‌آقای اسداللهی"حفظه‌الله" که خیلی دوستش دارم. مثل خیلی از بچه بسیجی‌های خودمون... ✔️آفرین بر جناب حجه‌الاسلام و المسلمین شعبانی، نماینده ولی‌فقیه در استان همدان و امام جمعه‌ی شهر همدان @fakhrian_ir
اگر مجلس در راس همه‌ی امور است که هست، چون این مجلس است که ریل آبادانی و پیشرفت و عدالت و رفاه جامعه را می‌گذارد. اگر بناست که به آرمان‌شهر اسلامی برسیم، قطعا مجلس مهم‌ترین نقش و مسئولیت را خواهد داشت. بنده برای مجلس هویتی مستقل قائلم که نتیجه و زاییده‌ی افکار و رفتار و تصمیم و عملکرد نمایندگان است. اگر نماینده‌ای نه از آرمان‌های انقلاب اسلامی و مردمی ایران خبر داشت و نه نگاه کلان داشت و نه نقشه‌ی راه داشت و نه درد مردم، او نماینده‌ی انقلابی ایران نیست و به گزاف و خلاف وارد مجلس شده، حقوقش هم مشروعیت و قانونیت ندارد. مجلس و نماینده‌ای می‌خواهیم که روز به روز ریل قطار رفاه مردم را بگذارد نه اینکه خودش باری بر دوش مردم و انقلاب باشد. نماینده‌ای که دغدغه‌ی خواب و خوراک و تفریح و رانت و مزایای خودش را داشت، نماینده که نیست هیچ، نکبتی است بر دامن جمهوری اسلامی. نماینده‌ی مردم یعنی کسی که به جای مردم می‌دود، سختی می‌کشد، غصه می‌خورد، گریه می‌کند، داد می‌زند، قانون می‌گذارد... در یک کلام نماینده‌ای می‌خواهیم همچون ... اسماعیل فخریان ۹۸/۹/۱۰ به بهانه‌ی روز مجلس و سالروز شهادت شهید آیت الله مدرس @fakhrian_ir
نمیدانیم که‌عمل‌نمیکنیم.mp3
3.9M
مشکل این است که نمی‌دانیم... @fakhrian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رئیس سازمان پدافند غیرعامل: در اطراف ایران علیه ما فعالیت دارند، یکی پایگاه اعتدال عربستان است که رسمی اعلام شده، یکی هم پایگاه منافقین در آلبانی و دو مرکز هم که به دلایل امنیتی نمیتوانیم اعلام کنیم که همگی مبتنی بر داده‌ها در ، و با ساخت کاربرهای فیک بر یک موضوع در فضای رسانه ای کشورمان سعی می کنند ورود کنند @fakhrian_ir
امروزه دیگر آینده‌پژوهی به جزء جدایی‌ناپذیر از مطالعات در حوزه‌ها مختلف علوم در بسیاری از کشورهای پیشرفته و یا در حال پیشرفت تبدیل شده. البته هرچقدر یک جامعه پیشرفته‌تر باشد، ضرورت پژوهش درباره‌ی آینده‌ی آن جامعه و اوضاع جهان و نسبت جامعه‌خود با جهانِ پیش‌رو، اهمیت و ضرورت بیشتری پیدا می‌کند. در بعضی از جوامع، پژوهشگران و تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران گاه چنان مشغول تامین نیازهای فعلی جامعه خود هستند که آینده خود را به کلی رها کرده و هیچ ترسیمی از آینده خود و جهان ندارند، به طور قطع این جوامع در نقشه‌ی جوامع پیشرفته‌ای که ترسیم درستی از خود و آینده دارند، تعریف و نقش آفرینی خواهند کرد. یعنی در حقیقت هویت و استقلال خود _که استقلال به معنای آزادیِ مطلق یک ملت است_ را از دست خواهند داد. حال با این توضیح به بیانات رهبر انقلاب اسلامی پیرامون ترسیم آینده‌ی اوضاع انقلاب اسلامی ایران و جهان و نسبت‌سنجی‌هایی که انجام داده‌اند، مراجعه کنید. به صورت ویژه بیانیه‌ی را از این زاویه مطالعه فرمائید. اسماعیل فخریان ۹۸/۹/۱۲ @fakhrian_ir
رهبر انقلاب اسلامی: مجموعه‌ی ما کارگزاران که مسؤولیت‌های سنگینی بر دوش داریم، بیش از کسانی که این مسؤولیت‌ها را ندارند، محتاج‌ به هستیم. کار ما سنگین است. خدای متعال خودش آن عبادت‌های سنگین، آن بیداری‌های شبانه، آن گریه‌ها و آن تضرّع‌ها را در همه میدان‌ها بر نبی‌اکرم لازم می‌کند و از او می‌خواهد؛ چون بار او سنگین است. هرکس به تناسب سنگینی بار خود، به تقویت این رابطه با خدای متعال احتیاج دارد. اگر توانستیم این رابطه را تقویت کنیم، کارهامان اصلاح خواهد شد؛ باز خواهد شد؛ ذهنمان روشن خواهد شد و افق در مقابل ما روشنی خواهد یافت؛ اما اگر این گره را باز نکردیم، کارهای ما به سامانِ لازم نخواهد رسید. ۷۹/۴/۱۹ پ.ن: قابل توجه همه خصوصا . اگر معنویت و تطهیر دل داشته باشید راه‌های پیش‌رو هموار می‌شود والا اگر تا قیامت هم با شیطان بزرگ کنید، بازهم در بن‌بست خواهید ماند. @fakhrian_ir
✅اطلاعات جدید از اقدامات رهبر انقلاب در مواجهه با آشوب‌های اخیر 📝هفت صبحِ آشوب عصر روز شنبه، با گسترش در شهرهای مختلف، جلسه‌ی فوق‌العاده‌ی شورای عالی امنیت ملی برای تصمیم‌گیری درباره‌ی این موضوع برگزار شد. در جلسه‌ی شورا، همه‌ی اعضا متفق‌القول بر این نظر بودند حالا که این طرح کلید خورده، باید اجرا شود، وگرنه عقب‌نشینی از این موضع، شدیدتر شدن آشوب‌ها و ناامنی‌ها را به دنبال خواهد داشت. اما اقناع در این شرایط، فراتر از توان رئیس مجلس بود، برای همین، نظر اعضای شورای عالی امنیت ملی این بود که باید برای حل این موضوع، باید از رهبر انقلاب کمک گرفته شود. 🔶صبح روز یکشنبه، جلسه‌ی برای تصمیم‌گیری درباره‌ی طرح سهمیه‌بندی بنزین برگزار شد. آقای ، رئیس مجلس، در حالی به سمتِ بهارستان رفت که پیغامی کوتاه، از رهبر انقلاب برای نمایندگان دارد: «پیرو اظهارنظر برخی از نمایندگان محترم در باب مصوبه‌ی اخیر سران قوا، لازم است به حضرات محترم نمایندگان گفته شود مقتضی است که هرگونه اقدامی درخصوص این مصوبه در مجلس در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی باشد و از آن تخطی نشود و شرایط حساس کشور مورد توجه قرار گیرد. توفیقات آنان را از خداوند متعال خواستارم.» وقتی پیام رهبر انقلاب در مجلس خوانده شد، مجلس آرام شد. 💢پیش از این البته رهبر انقلاب به صورت مکتوب نیز نظر خود درباره‌ی این موضوع را به گفته بودند. در بخشی از جلسه‌ی چهلم شورای عالی هماهنگی سه قوه به تاریخ ۹۸/۶/۳۰، بدون مشخص شدن زمان اجرای این طرح، بحث بر سر اصلاح قیمت شد و در بندهای «الف و ب» صورتجلسه‌ی این تاریخ، مصوب شد که بنزین در کشور به دو صورت سهمیه‌بندی و آزاد عرضه شود. قیمت بنزین سهمیه‌ای از قرار لیتری ۱۵۰۰ تومان، و قیمت بنزین آزاد از قرار لیتری ۳۰۰۰ تومان خواهد بود. در بخشی دیگر نیز درباره‌ی منابع حاصله از افزایش قیمت بنزین بحث شد و نهایتا در بند «ج» به تصویب رسید که این منابع، به مصرف پرداخت به خانوارهای کم‌درآمد و دارای حقوق ثابت تعلق بگیرد. ✅نظر کلی رهبر انقلاب درباره‌ی مدیریت مصرف سوخت، از قبل مشخص بود. حامل‌های انرژی، از جمله ، با توجه به مصرف زیاد و بی‌رویه‌ی آن، یک ضرورت برای کشور است و رهبر انقلاب نیز بارها بر آن تأکید کرده‌ بودند. اما گزارش مکتوب جلسه‌ی فوق که تقدیم رهبر انقلاب شد، ایشان تصمیم‌گیری درباره‌ی قیمت آن، یا چگونگی اجرای آن را برعهده‌ی کار کارشناسی مسئولان و متخصصان،‌ و اجماع نهادند. 🔷با این حال، نظر نداشتن یا موکول کردن رهبر انقلاب به نظر سران قوا، موجب نشد که رهبر انقلاب، نسبت به ناامنی‌هایی که ایران را به بهانه‌ی فوق مورد تهدید قرارداده بود واکنشی نشان ندهند. همه‌ی حرف همین است. دومینوی خطرناکی در حال کلید خوردن بود، از یک طرف امکان اختلاف و چندگانگی میان مسئولان وجود داشت و از طرف دیگر پیاده‌نظام دشمن در خیابان‌ها، جان و مال مردم را مورد هجوم وحشیانه‌ی خود قرار داده بودند. 🔻جالب است در این بین، برخی از که متوجه دقیق ابعاد حوادث اخیر نشده بودند، به رهبر انقلاب پیشنهاد دادند برای تصمیمی که دولت بر اساس اختیارات قانونی گرفته، خود را هزینه نکنند. اما نظر رهبر انقلاب کاملا متفاوت بود. رهبر انقلاب معتقدند «اصلا رهبری وجودش برای همین مواقع است و اعتبار رهبری هم برای استفاده‌ی در همین زمان‌ها است»، یعنی زمان‌هایی که کشور در شرایط خاص قرار دارد و جز با ورود رهبری، مسأله حل نخواهد شد. بنابراین در این مواقع، اساسا رهبری دارند فارغ از آنکه نتیجه‌ی آن به نفع شخص رهبری باشد یا به ضرر او، وارد میدان شده و انقلاب را از خطر اصلی نجات دهند. یعنی درست به مانند سیره‌ی امام خمینی(رحمه‌الله). ایشان بارها ‌فرموده بودند: «من تکلیفم را تشخیص داده‌ام و هر کجا باشم انجام وظیفه خواهم کرد، هرچه پیش آمد، برای من اهمیت ندارد.» یا در جایی دیگر می‌فرمایند: «من کاری به هیاهو و درود گفتن‌ها ندارم، بلکه شخصاً به تکلیف شرعی‌ام می‌پردازم.» نشریه‌ی خط حزب‌الله پ.ن: چند وقت پیش در ماجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان که برای استثناء بعضی از افراد به سراغ حکم رهبری، می‌رفتند، آقا قبل از شروع درس خارج فقه‌شان، فرمودند قانون را جوری تصویب و اجرا کنید که نیاز نباشد دائما سراغ حکم رهبری بیایید. مردم نمایندگانی برای مجلس انتخاب کنید که توان مدیریت خودشان را داشته باشند و نیاز نباشد دائما رهبری را در منگنه‌ی ورود به مسائلی که مجرای قانونی خاص دارد، قرار ندهند. @fakhrian_ir
قانون اساسی ایران.pdf
335.4K
متن قانون اساسی مثل ستونها و پِی‌های یک بناست. اگر ما بخواهیم عمارت بزرگ و رفیعی بسازیم، پِی و ستون لازم دارد تا بتواند به ساختمان شکل کلّی دهد. این پِیها و ستون‌ها، همان قانون اساسی است. قوانین عادّی عبارت است از کاری که در داخلِ بنا انجام می‌گیرد؛ تقسیم‌بندی‌ها، دیوارکشی‌ها و آرایش‌ها. ارزش‌ها به مثابه مصالح ساختمانی‌اند. همه ستون‌هایی که ایجاد می‌شود و همه کارهایی که در این عمارت انجام می‌گیرد _چه در بخش قانون اساسی، چه در بخش قانون عادّی_ مصالحش همان ارزش‌های ماست؛ از ارزشهای ما تشکیل و ترکیب میشود. ما این قانون اساسی و این چارچوب مستحکم را داریم. در این بیست‌وچهار پنج سال، برای آراستن داخل این بنای رفیع و فخیم سعی زیادی هم شده است. ما می‌توانیم یک بنای مستحکم و زیبا به دنیا ارائه دهیم. همه تلاش دشمن این است که این نمونه ارائه نشود؛ لذا به ستون‌ها و پِی‌ها حمله میکند، برای این‌که آنها را فرو ریزد. البته قوانین عادّی منعطف است. برای تغییر و بروز کردن قوانین عادّی، عاقلانه و مدبّرانه نیست که پِیها را به هم بریزیم. برای تغییر یک دکور، هیچ‌وقت ستون‌ها را خراب نمی‌کنند. برای عوض کردن تقسیم‌بندیها، پِی را خراب نمی‌کنند. پِی را باید محکم نگه داریم؛ این پِی، خوب ریخته شده است. ۱۳۸۲/۰۵/۱۵ @fakhrian_ir
حجه‌الاسلام و المسلمین رئیسی: یکی از ضرورت های کشور است و بخش های مختلف موظف هستند دستور مبنی بر فعال شدن آن را پیگیری کنند. @fakhrian_ir