مراقب باشیم #ارتجاع جای #انقلاب را نگیرد
من #وظیفه دارم #خطر را بگویم
راجع به #آسیبشناسی انقلاب هم یک جملهی کوتاه عرض میکنم. یکی از مهمترین آفتهای همهی انقلابها #ارتجاع است. #ارتجاع یعنی چه؟ یعنی این حرکتی که انقلاب شروع کرده بود و ملّت داشتند در این مسیر با نیروی انقلابی و با سرعت حرکت میکردند، در یک جاهایی سست بشوند، بعد متوقّف بشوند، بعد برگردند؛ این #ارتجاع است؛ #ارتجاع یعنی برگشت. همهی انقلابهای بزرگ تاریخ که ما آنها را میشناسیم -مثل انقلاب فرانسه، مثل انقلاب روسیه و انقلابهایی که در کشورهای آفریقا و آمریکای لاتین و جاهای دیگر اتّفاق افتاد- تقریباً بدون استثنا در سالهای اوّل عمر خودشان به این بلیّه دچار شدند؛ اینکه چهل سال بگذرد و شعارهای انقلاب دست نخورد، تکان نخورد، در هیچکدام از این انقلابها وجود ندارد؛ ما توانستیم این شعارها را حفظ کنیم. امّا خطرناک است؛ من #وظیفه دارم خطر را به مردم عزیزمان بگویم. ما اگر به سمت اشرافیگری حرکت کردیم، این رفتن به سمت #ارتجاع است؛ اگر به جای توجّه به طبقهی ضعیف، دلسپردهی طبقات مرفّه و زیادهخواه در کشور شدیم، این حرکت به سمت #ارتجاع است؛ اگر به جای تکیهی به مردم به خارجیها تکیه کردیم، امیدمان را به بیگانهها بستیم، این حرکت در سمت #ارتجاع است؛ این نباید اتّفاق بیفتد. نخبگان جامعه باید حواسشان باشد، مدیران جامعه باید حواسشان باشد. مدیران کشور باید بشدّت مراقبت کنند، مردم هم نگاه کنند، با حسّاسیّت دنبال کنند رفتار ماها را، رفتار مدیران را؛ با حسّاسیّت. #ارتجاع چیز خطرناکی است. #ارتجاع وقتی اتّفاق میافتد، معنایش این است که همان آدمهای انقلابیِ سابق سرِ کارند امّا خط را عوض کردهاند، راه را عوض کردهاند؛ کأنّه انقلاب شده بود برای اینکه آنها بروند و ما بیاییم سرِ کار! برای این [کار] که انقلاب نشد؛ انقلاب یعنی دگرگونی، انقلاب یعنی تغییر مسیر، انقلاب یعنی یک هدفهای والائی را در نظر گرفتن و به سوی آنها حرکت کردن؛ اگر از این هدفها فراموش کردیم، دیگر انقلاب نیست.
رهبر انقلاب اسلامی ۹۶/۱۱/۲۹
پ.ن: زنده بودن برنامههای شفاف و صریح برای این است که به #ارتجاع و #قهقرا گرفتار نشویم.
شفافیت عملکرد مسئولین، بدون لکنت نقد کردن، محرم بودن مردم، در امان نبودن مفسدین، جزو مقوّمات انقلاب است.
شان نزول برنامههایی از قبیل #ثریا و #جهانآرا و... همین است که انقلاب به انزوا نرود، که #مرتجع نشویم.
@fakhrian_ir
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
معنویت در میدان مبارزه.mp3
2.84M
#پادکست
شاخصهای #مکتب_امام
۱. معنویت در میدان مبارزه
@t_manzome_f_r
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
مردمی بودن .mp3
2.65M
#پادکست
شاخصهای #مکتب_امام
۲. مردمی بودن
@t_manzome_f_r
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
استکبارستیزی.mp3
3.68M
حجت الاسلام فخریان.mp3
37.36M
#صوتی
موضوع: ابعاد مکتب امام
دشمن شناسی وراههای مقابله بادشمن
۳ بهمن ۱۳۹۸
یادمان شهدا نجفآباد
(در جوار مزار شهید #محسن_حججی)
@fakhrian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تبلیغ اسنپ فود با ادبیات #غیر_مقعول
شکی نیست که #رسانه قویترین ابزار #فرهنگ_سازی و #فرهنگ_سوزی است.
امروزه با تبلیغات رسانهای میتوانیم ذهن و قلب مخاطبین را تسخیر کنیم.
میتوانیم برایش #نیازهای_کاذب بسازیم یا #نیازهای_واقعیاش را پنهان کنیم.
@fakhrian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زهرا در آتش
حیدر داشت میسوخت
شعر خوانی آقای حسن بیاتانی در محضر حضرت عشق
۵ اسفند ۱۳۹۵
@fakhrian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صدبرابر بیشتر از شهادت حاجقاسم، بغض شما ما رو کشت و آتیش زد
@fakhrian_ir
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
معنویت در میدان مبارزه.mp3
2.84M
#پادکست
شاخصهای #مکتب_امام
۱. معنویت در میدان مبارزه
@t_manzome_f_r
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
مردمی بودن .mp3
2.65M
#پادکست
شاخصهای #مکتب_امام
۲. مردمی بودن
@t_manzome_f_r
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
استکبارستیزی.mp3
3.68M
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
جهاد و مقاومت.mp3
3.74M
رهبر انقلاب اسلامی:
ممکن است کسی از بنده خوشش نیاید اما اگر ایران را دوست دارد، باید به پای صندوق رأی بیاید، بنابراین هرکس به ایران علاقهمند است و امنیت کشور، حل شدن مشکلات و گردش صحیح نخبگانی را دوست دارد، در انتخابات شرکت کند.
۹۸/۱۱/۱۶
پ.ن: یکی از برجستهترین خصوصیات اولیاء حق، پاسبانی از حقوق مردم و نشان ندادن خود و نشان دادن آرمانهاست. امروز فرمود آنهایی که از من خوششان نمیآید ولی ایران و آرمانهایش برایشان مهم است، بیایند پای صندوقهای رای.
@fakhrian_ir
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
یکی از مهمترین راهبردهای دشمنان خارج از ایران و داخل ایران #ناامید و #دلسرد کردن مردم است، و حضرت آقا خطاب به ما فرمودند: نخستین و ریشهایترین #جهاد شما پرورش نهال #امید در خود و دیگران است.
جوانانان انقلابی؛ در اولین سالگرد صدور بیانیهی گام دوم، #جهاد_امید_آفرینی را با جدیت بیشتر دنبال خواهیم کرد.
ان شاءالله
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
هدایت شده از اسماعیل فخریان
کتاب-صعود-چهل-ساله.pdf
17.85M
کتاب #صعود_چهل_ساله
در این کتاب به دستاوردها و پیشرفتهای انقلاب اسلامی بر اساس آمارهای بینالمللی میپردازد.
#حتما_دانلود_کنید
#حتما_منتشر_کنید
@ostad_fakhrian
@t_manzome_f_r
iran20.pdf
25.09M
کتاب #ایران_20
در این کتاب به دستاوردها و پیشرفتهای انقلاب اسلامی بر اساس آمارهای بینالمللی میپردازد.
#حتما_دانلود_کنید
#حتما_منتشر_کنید
@fakhrian_ir
@t_manzome_f_r
هدایت شده از تبیین، تحلیل و اجتهاد
بسم الله الرحمن الرحیم
🔘دستیابی به آرمانهای بشری که در ساحت دین تعریف میشود تنها در بستر تشکیل حکومت -که با محوریت انسان کامل و نائبان آنهاست- تحقق مییابد. تشکیل حکومت دین، خود یکی از والاترین آرمانهای تمام انبیاء و اولیای الهی بوده است. تشکیل حکومتی دین با هدف #عدالت_گستری در ساحات مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، علمی ... حقیقتی است که در همه شرایع آسمانی بر آن تاکید شده است.
🔳ثمره تحقق چنین حکومتی، آزادی بشر از تمام قیود غیر فطری و قرار گرفتن انسانیتِ انسان در مسیر رشد و بالندگی بر اساس ظرفیتهای بیپایان اوست.
▪️در باور اسلام حقیقی، شکلگیری مدینه فاضله در مقیاس جهانی، در عصر ظهور حضرت مهدی "عجّل الله فرجه" تجلی می یابد. منبع این اندیشه سر در چشمه زلال اسلام ناب دارد که بشارت آن در منابع اصیل اسلامی آمده است.
#مهدویت و #انتظاری که در آن، آرمان تشکیل و حفظ حکومت اسلامی و در نهایت تمدنسازی با شیوهی مبارزه با طاغوت و نفی طبقات اجتماعی نباشد، این، خود مهدویت #طاغوتی و #سکولار است.
مهدویت و انتظاری که مهمترین اصل زندگی #امامِ_معصوم یعنی سیاست ورزی و ادارهی جامعه بر اساس دین خدا را نفی یا بیاعتنایی میکند، این همان #مهدویت #سکولاری است که منجرّ به انکار مهدویتِ اصیل خواهد شد.
#مهدویتی که در آن #مبارزه نباشد، اطاعت از #ولی_فقیه نباشد، مهدویت نیست، بازی با یک مقولهی دینی است.
مهدویت و انتظار در عصر غیبت، گِره خوردهی با مساله ولایت فقیه و اطاعت تامّ از اوست.
تصور انتظارِ بدون #ولایت_فقیه هم سخت است چه برسد به دنبال کردن آن.
اسماعیل فخریان
@tabyin_tahlil_ejtehad
رهبر انقلاب اسلامی:
در سال ۱۳۴۵ در مسجد جامع شهر کرج جمعیت پرشور و مؤمنی جمع میشدند، تا در آن ایام اختناق مطلق، سخنانی [از من] را بشنوند. من روزها و شبهای ماه رمضان از تهران میآمدم و با این مردم حرف میزدم. البته پلیس و دستگاه امنیت آن رژیم اختناقی و خفقانبار و ضدّآزادی، اجازه ندادند که آن ماه رمضان به شکل مطلوب تمام شود، و جلسات را قطع کردند. من از آن وقت، مردم کرج و روحیه کرج و نشاط و سرزندگی را در این شهر میشناختم.
۷۶/۷/۲۴
پ.ن: سخنرانی های او در کرج اما، از اواخر آذرماه شروع شد. ظاهراً توسط آقای مدرسی، پیش نماز مسجد جامع کرج، و حمایت حاج زکی خانی و حاج حسین کشاورز که به تنقید از دستگاه حکومتی معروف بودند، آقای خامنه ای به کرج دعوت شد.
سخنرانی های او از ۲۳ آذر، اول ماه مبارک در مسجد جامع آغاز گردیده، تا اواسط دی ماه ادامه یافت. گویی این بار نیز همچون بیرجند و زاهدان برای سخنرانی های خود برنامه ریزی داشت؛ با نزدیک شدن به بیست و یکم ماه، شعله سخنانش را بالا بکشد و دستگاه حکومتی را به باد انتقاد بگیرد. در آستانه چنین روزهایی بود که وی به مناسبت نزدیک شدن ۱۷ دی، سالروز کشف حجاب، علیه آن چه که آزادی زن نامیده می شد سخن گفت. این جا بود که مأموران شهربانی احساس کردند گفته های این سید به آن چه که نباید گفته شود، نزدیک می گردد. شهربانی کرج دست به کار شد و به بانیان مجلس و دعوت کنندگان او تذکر داد که سخنان آقای سیدعلی خامنه ای که بایستی در مورد دین تبلیغ نماید با سخنرانی هایی که در مورد تنقید از آزادی زنان می گوید مغایر است. به وی تکلیف شود که جز در موارد دینی سخنرانی دیگری انجام ندهد این تذکر حتماً به گوش آقای خامنه ای رسید و او نیز در منبرهای بعدی قطعاً به آن توجهی نکرد، چرا که روز ۱۷ دی پیش از آن که پایش به مسجد جامع برسد، او را به شهربانی دلالت کردند که هم تذکر به وی داده و هم تعهد از وی اخذ نماید.
مشارالیه از دادن تعهد خودداری می نماید و شهربانی کرج نیز با اطلاع به این از رفتن به منبرش جلوگیری نموده، وی را به تهران رهسپار می نماید.
منبع: کتاب شرح اسم
@fakhrian_ir